Data: 2014-06-25 17:12:47 | |
Autor: Marek | |
Wymiana opon - dokręcanie śrub | |
Byłem u "gumiarza" wymienić opony na nowe. Zastanowiło mnie to, że do przykręcania kół używał klucza pneumatycznego a później "dokręcał" jeszcze kluczem dynamometrycznym. Mam wrażenie, że tak klientów się czaruje, chyba, że klucz pneumatyczny pozwala ustawić jakiś moment siły i późniejsze użycie klucza dynamometrycznego rzeczywiście dokręca te śruby. Patrząc na to dokręcanie odniosłem wrażenie, że ten klucz
jest tylko zakładany na łeb śruby i markowane jest dokręcanie. Nie zauważyłem aby ramie klucza zmieniało położenie. Czy klucz dyn. po uzyskaniu nastawionego momentu siły wydaje jakieś dźwięki (np. terkot jak we wkrętarce)? -- Marek |
|
Data: 2014-06-25 17:23:36 | |
Autor: Artur Miller | |
Wymiana opon - dokręcanie śrub | |
W dniu 2014-06-25 17:12, Marek pisze:
Byłem u "gumiarza" wymienić opony na nowe. Zastanowiło mnie to, że do klik robi @ |
|
Data: 2014-06-25 18:06:02 | |
Autor: Jacek Maciejewski | |
Wymiana opon - dokręcanie śrub | |
Dnia Wed, 25 Jun 2014 17:23:36 +0200, Artur Miller napisał(a):
klik robi Nie wszystkie typy. -- Jacek |
|
Data: 2014-06-25 18:31:32 | |
Autor: Adam | |
Wymiana opon - dokręcanie ¶rub | |
W dniu 2014-06-25 17:23, Artur Miller pisze:
W dniu 2014-06-25 17:12, Marek pisze: S± jeszcze sprężynowe dĽwigniowe - s± bezgło¶ne i maj± tylko wskazówkę. Ale nie używa się ich raczej w zakładach. S± jeszcze "elektroniczne" - albo piszcz± po przekroczeniu zadanego momentu, albo maj± sprzęgło - też bezgło¶ne. -- Pozdrawiam. Adam |
|
Data: 2014-06-25 18:42:16 | |
Autor: PiteR | |
Wymiana opon - dokręcanie ¶rub | |
na ** p.m.s ** Marek pisze tak:
chyba, że klucz pneumatyczny pozwala ustawić jaki¶ moment siły i póĽniejsze użycie klucza dynamometrycznego rzeczywi¶cie dokręca te ¶ruby. Codziennie dokręca tyle ¶rub, że ma już wyczucie kiedy przestać żeby nie przesadzić ponad moment a potem doci±ga kluczem. No chyba, że jest oszustem i pożałował na klucz a r±czkę owin±ł czerwon± ta¶m± izolacujn± :) -- Piter golf - nic nie póka nic nie stóka |
|
Data: 2014-06-25 19:09:03 | |
Autor: Leszek Kowalski | |
Wymiana opon - dokręcanie śrub | |
Użytkownik "Marek" <czarna@dziura.pl> napisał w wiadomości news:loepug$3vu$1mx1.internetia.pl... Byłem u "gumiarza" wymienić opony na nowe. Zastanowiło mnie to, że do przykręcania kół używał klucza pneumatycznego a później "dokręcał" jeszcze kluczem dynamometrycznym. Mam wrażenie, że tak klientów się czaruje, chyba, że klucz pneumatyczny pozwala ustawić jakiś moment siły i późniejsze użycie klucza dynamometrycznego rzeczywiście dokręca te śruby. Patrząc na to dokręcanie odniosłem wrażenie, że ten klucz Tam gdzie ja wymieniam opony, to wstępnie dokręcaja pneumatycznym na małej sile, a potem ręcznie dynamometrycznym. Po osiągnięciu określonej siły (90-100Nm.) słychać kliknięcia klucza. Co ciekawe cena usługi należy do jednej z najniższych w okolicy. Tyko ten jeden zakład w moim mieście używa takiego klucza. Pozostali dokręcają pneumatykiem ile wlezie (pewnie 300-400Nm); więc jak złapiemy gumę, to bez metrowej przedłużki możemy zapomnieć o wymianie koła. -- pozdrawiam Leszek Kowaleki |
|
Data: 2014-06-25 19:48:25 | |
Autor: AZ | |
Wymiana opon - dokręcanie śrub | |
On 2014-06-25, Marek <czarna@dziura.pl> wrote:
Byłem u "gumiarza" wymienić opony na nowe. Zastanowiło mnie to, że do przykręcania kół używał klucza pneumatycznego a później "dokręcał" jeszcze kluczem dynamometrycznym. Mam wrażenie, że tak klientów się czaruje, chyba, że klucz pneumatyczny pozwala ustawić jakiś moment siły i późniejsze użycie klucza dynamometrycznego rzeczywiście dokręca te śruby.Moze mial tego pneumata ustawionego "na lekko" i po prostu wkrecal sruby (szybciej), a dynamometrycznym sprawdzal czy jest ok. Przewaznie robi "klik" po osiagnieciu zadanego momentu, oczwyscie mozesz sobie wtedy krecic dalej jak normalna grzechotka. -- Artur ZZR 1200 |
|
Data: 2014-06-26 09:18:07 | |
Autor: Robson | |
Wymiana opon - dokręcanie ¶rub | |
W dniu 2014-06-25 17:12, Marek pisze:
Byłem u "gumiarza" wymienić opony na nowe. Zastanowiło mnie to, że do Klucze te które widziałem maj± przeł±cznik 300/75Nm, ale rzadko który gumiarz to przestawia. Jak dałem takiemu co widziałem, że nie przestawił mój klucz do kół, to po pneumatyku nie dał rady odkręcić. Dlatego trzeba pilnować co robi±, bo na trasie można sobie kuku zrobić. Najczę¶ciej poprawianie kluczem dynamometrycznym ustawionym na 90-110Nm to już popij wod± i czarowanie klientów. Bo nie wystarczy, żeby klucz zrobił "klik", najpierw trzeba nim dokręcić ¶rubę i dopiero ma zrobić "klik". R |
|
Data: 2014-06-26 00:29:17 | |
Autor: WS | |
Wymiana opon - dokręcanie ¶rub | |
W dniu czwartek, 26 czerwca 2014 09:18:07 UTC+2 użytkownik Robson napisał:
W dniu 2014-06-25 17:12, Marek pisze: Dobrze jeszcze prawidlowy moment dokrecania ustawic... wg pierwszej lepszej tabelki i 180Nm sie spotyka, 50-80 tez... http://www.nakole.pl/tabela-momentow.php WS |
|