Data: 2014-02-08 16:59:03 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
Wygodna rajd??wka na.. szutry i ...trasy | |
Dnia Sat, 08 Feb 2014 11:49:49 +0100, _Michał napisał(a):
Hej! Może tylko przejrzałem, ale raczej wygląda mi to na okolice 100km/h i szerokokątną kamerę :) Tylko o co chodzi - szokujące wyniki trakcyjne ma to auto :) Test łosia akurat wydaje się być słabo miarodajny jeśli chodzi o faktyczne możliwości pojazdu. Pokazuje na ile zawieszenie i fabrycznie montowane opony przystosowane są do jazdy z trzema osobami na tylnej kanapie i pełnym obciążeniu bagażnika. A znając Citroena, to Xanta wyposażona jest pewnie w hydropneumatykę, która w takich warunkach dopompowała zawieszenie i wymiotła w tym teście. Bo Xantia nie ma wcale żadnych szczególnych właściwości trakcyjnych. Ale naszło mnie czy istnieją trochę większe i nowsze auta To czy będziesz tak mógł szaleć zależy w 5% od możliwości auta, w 5% od przygotowania auta (opony, zawieszenie, ogólny stan techniczny) i w 90% od umiejętności kierowcy :-) Auto może być absolutnie dowolne - jak sam widzisz na filmie Top Gear, może być nawet Bentley :) coś wam przychodzi do głowy ? Naprawdę cokolwiek - chyba każdy model klasy średniej ma mocniejszą wersję w okolicach 200KM. Różnice między samochodami o porównywalnym stosunku mocy do masy, to są najwyżej pojedyńcze sekundy na kilometrze. Od auta więc zależy tu najmniej :) |
|
Data: 2014-02-08 20:09:31 | |
Autor: P.B. | |
Wygodna rajd??wka na.. szutry i ...trasy | |
Dnia Sat, 8 Feb 2014 16:59:03 +0100, Tomasz Pyra napisał(a):
A znając Citroena, to Xanta wyposażona jest pewnie w hydropneumatykę, która Xantia Activa to seryjnie produkowany prototyp :) Studium Citroena na temat trakcji i komfortu zawieszenia. W Activie stabilizatory są sztywne jak szyny kolejowe i zamiast jednego z łączników stabilizatora mają siłownik hydropneumatyczny sterowany przez komputer. Komputer steruje też sztywnością siłowników przy kołach (hydractiv), które zastępują klasyczny układ sprężyna-amortyzator. Mimo niepozornego wyglądu, jest to prawdziwy wilk w owczej skórze: zarówno jeżeli chodzi o trakcję i osiągi, jak i koszty i problemy z serwisem. Sprawna Activa V6 zasadniczo w przyrodzie nie występuje. -- Pozdrawiam, Przemek |
|
Data: 2014-02-08 21:26:23 | |
Autor: Michał | |
Wygodna rajdówka na.. szutry i ...trasy | |
On 2014-02-08 20:09, P.B. wrote:
Dnia Sat, 8 Feb 2014 16:59:03 +0100, Tomasz Pyra napisał(a): Właśnie czy ja dobrze zrozumiałem jak to działa... to dramatycznie lepszy system gdzie komuter rusza kołami góra dół jak chce i okrutnie szybko. i z "zwykłym" hydro z XM/C5/C6 ma nie wiele wspólnego, a już airmatica, czy hydropneumatyczne bije na głowę ? Żadna tam Porsche Panamera 4s czy BMW m3/m5/7 z EDC temu nie podskakuje ale tak ani trochę ? |
|
Data: 2014-02-08 23:51:27 | |
Autor: P.B. | |
Wygodna rajdówka na.. szutry i ...trasy | |
Dnia Sat, 08 Feb 2014 21:26:23 +0100, _Michał napisał(a):
Właśnie czy ja dobrze zrozumiałem jak to działa... To tak nie działa i z "zwykłym" hydro z XM/C5/C6 ma nie wiele wspólnego, To jest rozwinięcie hydropneumatyki znanej z XM o kontrolę nad poprzecznymi przechyłami nadwozia. Żadna tam Porsche Panamera 4s czy BMW m3/m5/7 z EDC temu Nie wiem, nie przypuszczam. Activa to system z połowy lat 90-tych. Z kontroli trakcji to tam tylko ABS był. Przez 20 lat technika poszła trochę do przodu, a Citroen nie rozwijał tej techniki i pomalutku wycofuje się z zawieszeń hydropneumatycznych. -- Pozdrawiam, Przemek |
|
Data: 2014-02-16 18:15:35 | |
Autor: Michał | |
Wygodna rajdówka na.. szutry i ...trasy | |
On 2014-02-08 16:59, Tomasz Pyra wrote:
Dnia Sat, 08 Feb 2014 11:49:49 +0100, _Michał napisał(a): Przyjże się jak biegi zmienia, bo miałem ten silnik w większym aucie i kolejny bieg to było 180km/h z tego co pamiętam, tylko znajdę filmik gdzie widać zegary i słychać silnik :) Tylko o co chodzi - szokujące wyniki trakcyjne ma to auto :) To znaczy że S8 było dopakowane do 2.7 tony i wyprzedzało ferrari ;) ? może stare S8 d3 v10 jako tako się prowadzi ? (czy W12 tam był) A znając Citroena, to Xanta wyposażona jest pewnie w hydropneumatykę, która Właśnie w ten "najlepszy model", ale poziomować przód tył to chyba dużo auto potrafi nawet przy hamowaniu, na boki prawie nic.... Ale naszło mnie czy istnieją trochę większe i nowsze auta a nie w 80% od auta ? ostatnio się "ścigałem" ze znajomym miał audi quattro (to quatro s2) i jedną ręką się to objeżdża w BMW, a drugą się drapiesz po głowie bo automat ;) i nie ma po co trakcji wyłączać, bo na prostych odchodzi... > Auto może być absolutnie dowolne - jak sam widzisz na filmie Top Gear, może > być nawet Bentley :) właśnie taki bentley tylko taniej :) coś wam przychodzi do głowy ? tylko 200 koni da... 10sekund do setki ;) to to rajdówka nie będzie ;) ale może i wydgodna ;) coś jak C6 2 litry w najsłabszej wersji - przynajmniej w zakręt na "pełnej piździe" się wejdzie ;) generalnie mocniej mocniej !!! |
|
Data: 2014-02-16 19:13:14 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
Wygodna rajdówka na.. szutry i ...trasy | |
Dnia Sun, 16 Feb 2014 18:15:35 +0100, _Michał napisał(a):
Tylko o co chodzi - szokujące wyniki trakcyjne ma to auto :) Jest to też bardzo ścisły pod względem procedury jego przeprowadzenia i ruchów jakie wykonuje kierowca. Test przejeżdża się bez gazu, hamując silnikiem, wykonując ściśle określony ruchy kierownicą (m.in. bez kontrowania). Coś tam testuje, ale raczej nie wybierałbym rajdówki w oparciu o ten test :) A znając Citroena, to Xanta wyposażona jest pewnie w hydropneumatykę, która Przchyły samochodu w zakręcie nie są czymś koniecznie złym. To już kwestia odpowiedniego zestrojenia zawieszenia żeby zachowanie samochodu było przewidywalne dla kierowcy i pozwalało wykorzystać przyczepność opon. Ale naszło mnie czy istnieją trochę większe i nowsze auta Zdecydowanie nie. > Auto może być absolutnie dowolne - jak sam widzisz na filmie Top Gear, może Ale to że to tak fajnie jechało nie było zasługą tego że był to Bentley, a tego że za kierownicą siedział ogarnięty kierowca. |
|