Data: 2010-04-07 09:13:15 | |
Autor: bratPit[pr] | |
Wygłuszenie samochodu | |
Noszę się z zamiarem wyciszenia autka, póki co mam zdjęte boczki od Sama taka mata niewiele Ci da, a na plastikach to już śmiem wątpić czy cokolwiek, jeżeli chcesz osiągnąć _słyszalne_ efekty to jedynie połączenie gąbek akustycznych lub filców i do tego mat bitumicznych da efekty, jeżeli masz możliwość zobacz jak pod kątem wyciszenia zrobione są fabrycznie samochody klas "wyższych", np. BMW czy Mercedes, nawet więcej jest gąbek akustycznych czy filców niż samych mat bitumicznych, brat |
|
Data: 2010-04-07 00:19:33 | |
Autor: DP | |
Wygłuszenie samochodu | |
On 7 Kwi, 09:13, "bratPit[pr]" <krakus28no_s...@op.pl> wrote:
> Noszę się z zamiarem wyciszenia autka, póki co mam zdjęte boczki od Dzięki. Zastanawiałem się jeszcze właśnie nad taką pianką: http://www.allegro.pl/item984511229_mata_pianka_akustyczna_wygluszajaca_samoprzylepna.html |
|
Data: 2010-04-07 09:36:54 | |
Autor: bratPit[pr] | |
Wygłuszenie samochodu | |
> > Noszę się z zamiarem wyciszenia autka, póki co mam zdjęte boczki od > Sama taka mata niewiele Ci da, a na plastikach to już śmiem wątpić czy Dzięki. o! widzisz, i to już jest znacznie lepsze, niestety walka z hałasem w samochodzie wymaga wiele pracy i to bez kompromisów, oczywiście da się uzyskać zadawalające efekty ale nierzadko trzeba rozebrać pół auta (albo i całe :/ ), brat |
|
Data: 2010-04-08 08:38:47 | |
Autor: Massai | |
Wygłuszenie samochodu | |
DP wrote:
On 7 Kwi, 09:13, "bratPit[pr]" <krakus28no_s...@op.pl> wrote: Ja w jednym z poprzednich samochodów wygłuszyłem matą bitumiczną przednie drzwi. Pomysł generalnie nienajlepszy - ta mata jest pioruńsko ciężka, gęstość to ma jak ołów chyba. Drzwi się zaczęły zamykać jak w pancernym mercedesie, a ile wytrzymają zawiasy to najstarsi górale nie wiedzą. W dodatku taka mata słabo wygłusza, raczej - eliminuje drgania blach. Raczej jest stosowana w przygotowaniu auta pod jakies ekstremalne nagłośnienie. Sam dźwięk dochodzący z zewnątrz się nieco zmienił, ubyło trochę wysokich tonów, świstów itp, ale nie jest to znaczący efekt. Nie znalazłem firmy która zrobiłaby profesjonalne wyciszenie samochodu. Tak czy inaczej jest kilka punktów, gdzie warto by podziałać: 1. przednia gródź - w wielu samochodach nie jest wygłuszana. Problem polega na tym że trzeba by zastosować coś co jest odporne na temperaturę. 2. drzwi - zdjąć boczki i zobaczyć czy są wygłuszone wewnątrz. Nie zawsze są. Tu znowu z filcami-piankami trzeba uważać - drzwi nie są szczelne, woda się może do nich dostawać po szybie. Nie wolno przylepiać nic na samym spodzie, tam są otwory którymi woda odpływa. Ale jak zamoknie filc przyklejony wyżej, drzwi nam moga błyskawicznie skorodować. 3. bagażnik/klapa bagażnika. 4. nadkola - widziałem nadkola oklejone "od wewnątrz" (nie od strony koła) i właściciel mówił że wyraźnie szum opon się zmniejszył. Podłogi nie warto ruszać - na 99% jest wyciszona, a lepiej niż producent nie zrobisz. -- Pozdro Massai |