Data: 2011-06-15 22:40:20 | |
Autor: Pawel \"O'Pajak\" | |
Wybuch opony | |
Powitanko,
Cholera, snil mi sie wypadek tej nocy, wlaczam rano TV - 8 osob zabitych na miejscu, reszta w szpitalu. Mowia, ze strzelila opona w ciezarowie. Mowi to TVN, wiec prawda to byc nie musi, ale zalozmy, ze byla. No i tak sie zastanawiam, co wtedy. Czy ta strona jest wtedy bardziej hamowana przez flaka/resztki opony, czy wrecz przeciwnie, niemal natychmiast gola felga i brak przyczepnosci z tej strony. Poslizgi mozna przecwiczyc gdzies bezpiecznie, ale taka sytuacje to chyba nie bardzo. Domyslam sie, ze grozniejszy jest wybuch przedniej opony niz tylnej, to raczej oczywiste, ale jak i czy w ogole jest mozliwe zachowanie "sterownosci" i wyjscie z takiej sytuacji? -- Pozdroofka, Pawel Chorzempa |
|
Data: 2011-06-15 22:57:47 | |
Autor: Paweł W. | |
Wybuch opony | |
chyba nie bardzo. Domyslam sie, ze grozniejszy jest wybuch przedniej W przypadku ciągnika siodłowego to wybuch przedniej może mieć jakieś znaczenie, z tyłu i w naczepie bliźniaki są. p. |
|
Data: 2011-06-15 23:07:39 | |
Autor: MichaĹ Gut | |
Wybuch opony | |
widzialem dzisiaj jak kobitce jadacej rowerem po jakiejs piaszczystej drodze strzelila opona w rowerze:)
takie puf i maly tuman kurzu :) |
|
Data: 2011-06-15 23:27:14 | |
Autor: Kazimierz Uromski | |
Wybuch opony | |
On 15.06.2011 22:40, Pawel "O'Pajak" wrote:
Powitanko, MoĹźe miaĹem szczÄĹcie, ale pierdut w polonezie przy 100km/h niemal nie wpĹynÄĹo na kierunek ruchu. HamowaĹem doĹÄ spokojnie. Wszystko zaleĹźy od stopnia pierdut, a takĹźe konkretnej lokalizacji na oponie i tego co z tej opony zostaĹo. ChoÄ generalnie znosi w kierunku pierdutniÄtej opony - IMHO mniejsza realna Ĺrednica koĹa ma tu wtedy znaczenie. |
|
Data: 2011-06-16 10:50:12 | |
Autor: RoMan Mandziejewicz | |
Wybuch opony | |
Hello Kazimierz,
Wednesday, June 15, 2011, 11:27:14 PM, you wrote: [...] chyba nie bardzo. Domyslam sie, ze grozniejszy jest wybuch przedniejMoże miałem szczęście, ale pierdut w polonezie przy 100km/h niemal nie Przedniej opony? Nie wierzę. Przejeździłem Polonezami sporo i wiem, co oznacza flak z przodu... [...] -- Best regards, RoMan mailto:roman@pik-net.pl PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++ Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!) |
|
Data: 2011-06-16 16:07:25 | |
Autor: Kazimierz Uromski | |
Wybuch opony | |
On 16.06.2011 10:50, RoMan Mandziejewicz wrote:
Hello Kazimierz, Borewicz '83, poszedĹ prawy przĂłd. MoĹźe to jakiĹ specjalny rocznik (-; |
|
Data: 2011-06-16 16:53:52 | |
Autor: RoMan Mandziejewicz | |
Wybuch opony | |
Hello Kazimierz,
Thursday, June 16, 2011, 4:07:25 PM, you wrote: Borewicz '83, poszedł prawy przód. Może to jakiś specjalny rocznik (-;Przedniej opony? Nie wierzę. Przejeździłem Polonezami sporo i wiem, cochyba nie bardzo. Domyslam sie, ze grozniejszy jest wybuch przedniejMoże miałem szczęście, ale pierdut w polonezie przy 100km/h niemal nie Zmyślasz! Poldek bez wspomagania wyrywa kierownicę z rąk przy flaku z przodu. -- Best regards, RoMan mailto:roman@pik-net.pl PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++ Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!) |
|
Data: 2011-06-16 20:12:29 | |
Autor: Kazimierz Uromski | |
Wybuch opony | |
On 16.06.2011 16:53, RoMan Mandziejewicz wrote:
Hello Kazimierz, Nie zaleĹźy mi, ĹźebyĹ w to uwierzyĹ - powiem tylko po raz trzeci Ĺźe tak teĹź i byĹo. |
|
Data: 2011-06-17 00:00:16 | |
Autor: RoMan Mandziejewicz | |
Wybuch opony | |
Hello Kazimierz,
Thursday, June 16, 2011, 8:12:29 PM, you wrote: [...] Nie zależy mi, żebyś w to uwierzył - powiem tylko po raz trzeci że takZmyślasz! Poldek bez wspomagania wyrywa kierownicę z rąk przy flaku zBorewicz '83, poszedł prawy przód. Może to jakiś specjalny rocznik (-;Może miałem szczęście, ale pierdut w polonezie przy 100km/h niemal niePrzedniej opony? Nie wierzę. Przejeździłem Polonezami sporo i wiem, co Jasne - w wyobraźni. Jakbym w Poldku flaka nigdy nie złapał, to może bym uwierzył. -- Best regards, RoMan mailto:roman@pik-net.pl PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++ Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!) |
|
Data: 2011-06-17 11:49:49 | |
Autor: Sebastian Kaliszewski | |
Wybuch opony | |
RoMan Mandziejewicz wrote:
Hello Kazimierz, Może mu powoli schodziło -- zaczęło przeszkadzać to się zatrzymał. W między czasie już wyraźnie zeszło pzdr \SK -- "Never underestimate the power of human stupidity" -- L. Lang -- http://www.tajga.org -- (some photos from my travels) |
|
Data: 2011-06-17 12:55:56 | |
Autor: RoMan Mandziejewicz | |
Wybuch opony | |
Hello Sebastian,
Friday, June 17, 2011, 11:49:49 AM, you wrote: [...] Może mu powoli schodziło -- zaczęło przeszkadzać to się zatrzymał. W międzyZmyślasz! Poldek bez wspomagania wyrywa kierownicę z rąk przy flaku zBorewicz '83, poszedł prawy przód. Może to jakiś specjalny rocznik (-;Może miałem szczęście, ale pierdut w polonezie przy 100km/h niemal niePrzedniej opony? Nie wierzę. Przejeździłem Polonezami sporo i wiem, co Odróżniasz "powoli schodziło" od "pierdut"? -- Best regards, RoMan mailto:roman@pik-net.pl PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++ Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!) |
|
Data: 2011-06-15 23:34:21 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
Wybuch opony | |
W dniu 2011-06-15 22:40, Pawel "O'Pajak" pisze:
Poslizgi mozna przecwiczyc gdzies bezpiecznie, ale taka sytuacje to Nie wiem jak to wyglÄ da w ciÄĹźarĂłwce - bo to zaleĹźy od parametrĂłw zawieszenia i od tego czy to byĹo na zakrÄcie, w ktĂłrÄ stronÄ byĹ zakrÄt itp. GĹĂłwnie chodzi pewnie o promieĹ zataczania kóŠskrÄtnych, bo od tego zaleĹźy w ktĂłrÄ stronÄ i z jakÄ siĹÄ bÄdzie chciaĹ skrÄciÄ koĹa ukĹad kierowniczy przy prĂłbie hamowania bez jednej opony. Do tego dochodzi reakcja kierowcy ktĂłremu wĹaĹnie coĹ bardzo gĹoĹno (bo w takiej ciÄĹźarĂłwce to pewnie po 8bar w oponie). Ale w osobĂłwce zdarzyĹo mi siÄ juĹź nie raz uszkodziÄ oponÄ w czasie jazdy - i przednie i tylne. I nie ma dramatu - spokojnie da siÄ nad samochodem panowaÄ i nadal caĹkiem szybko jechaÄ. PrzykĹadowo utrata przedniej opony w FWD (na poczÄ tku odcinka przeciÄta, kawaĹek dalej spadĹa) na trzyminutowym odcinku kosztowaĹa mnie okoĹo 15s starty, przy Ĺredniej prÄdkoĹci okoĹo 60km/h, a maksymalnej pewnie w granicach 120km/h. Niebezpieczna jest utrata zewnÄtrznej opony na zakrÄcie - w takiej sytuacji samochĂłd po prostu przestaje skrÄcaÄ. Wtedy samochĂłd nagle przestaje skrÄcaÄ i wyjeĹźdĹźa przodem z zakrÄtu. Jak siÄ to zdarzy na drodze, na zakrÄcie w prawo, a strzeli lewa opona, to samochĂłd moĹźe wyjechaÄ na przeciwny pas ruchu. |
|
Data: 2011-06-15 23:41:47 | |
Autor: Bydlę | |
Wybuch opony | |
On 2011-06-15 22:40:20 +0200, "Pawel \"O'Pajak\"" <opajak1@gazeta.pl> said:
8 osob zabitych na miejscu, reszta w szpitalu. Mowia, ze strzelila opona w ciezarowie. (...) ale jak i czy w ogole jest mozliwe zachowanie "sterownosci" i wyjscie z takiej sytuacji? Masz podany skutek i przyczynę. Przez siebie. :-) A sterowność można zachować, tak samo jak zachowują lotność krowy rozładowywane w rzeźni - o ile czas między opuszczeniem podłogi ciężarówki a dotknięciem ziemi nazwiesz lotem... -- Bydlę |
|
Data: 2011-06-16 00:11:52 | |
Autor: RafaĹ \"SP\" Gil | |
Wybuch opony | |
W dniu 2011-06-15 22:40, Pawel "O'Pajak" pisze:
Poslizgi mozna przecwiczyc gdzies bezpiecznie, ale taka sytuacje Mialem raz. Ĺuk drogi w lewo, prÄdkoĹÄ coĹ ca160 km/h ... strzeliĹa prawa przednia - czas na reakcjÄ ZERO ... przeszedĹem miÄdzy drzewamii zaryĹem w polu ziemniakĂłw i koniec akcji. Czasu na reakcjÄ miaĹem totalne zero. I dobrze, Ĺźe siÄ nie broniĹem, bo jakbym siÄ broniĹ, to spotkanie z drzewem imho murowane byĹoby. Po prostu wyrwaĹo/wystrzeliĹo mnie w stronÄ pÄkniÄtego laczka ... -- Jak ja kurwa nienawidzÄ PH (DH) z parametrem PAR niĹźszym niĹź 50 % KURWA !!! P.S. Bardzo lubiÄ DW 710 + DW 449 + DK 15/25 ;) |
|
Data: 2011-06-16 06:00:35 | |
Autor: J.F. | |
Wybuch opony | |
On Thu, 16 Jun 2011 00:11:52 +0200, Rafał "SP" Gil wrote:
W dniu 2011-06-15 22:40, Pawel "O'Pajak" pisze: A jestes pewien ze nie bylo odwrotnie ? Wypadles z drogi, jak to wtedy miales w zwyczaju, a kartoflisko opone zdjelo :-) Przy mniejszych predkosciach i np zejsciu powietrza z tylu, to czasem trudno odczuc ze cos jest nie tak. Kto tego wczesniej nie przezyl ten opone zniszczy :-) Choc pamietam gdy mialem z tylu jakos ciekawie uszkodzona opone - wrazenie bylo takie jakby auto jechalo chce chcialo. J. |
|
Data: 2011-06-16 08:16:26 | |
Autor: wit | |
Wybuch opony | |
J.F. <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote:
Przy mniejszych predkosciach i np zejsciu powietrza z tylu, to czasem Dokładnie. Autostrada A4 w okolicy Gliwic, zaraz po wjeździe coś mi zrobiło dziurę w tylnym lewym kole przy około 130km/h. Przez chwilę nie mogłem się tylko nadziwić, co się stało z tą drogą, że taka jakaś chropowata ;) Powietrze zeszło całkowicie a opona do kosza. wit |
|
Data: 2011-06-16 13:51:19 | |
Autor: RafaĹ \"SP\" Gil | |
Wybuch opony | |
W dniu 2011-06-16 06:00, J.F. pisze:
A jestes pewien ze nie bylo odwrotnie ? Na 100 % nie. Manewr wyglÄ daĹ jakbym to ja umyĹlnie machnÄ Ĺ kierÄ w bok coby zjechaÄ z drogi. Wypadles z drogi, jak to wtedy miales w zwyczaju, a kartoflisko opone Ohj tam oj tam ... -- Jak ja kurwa nienawidzÄ PH (DH) z parametrem PAR niĹźszym niĹź 50 % KURWA !!! P.S. Bardzo lubiÄ DW 710 + DW 449 + DK 15/25 ;) |
|
Data: 2011-06-19 23:36:11 | |
Autor: DoQ | |
Wybuch opony | |
W dniu 16-06-2011 00:11, "Rafał \"SP\" Gil" pisze:
Mialem raz. Łuk drogi w lewo, prędkość coś ca160 km/h ... strzeliłaprawa przednia - czas na reakcję ZERO ... przeszedłem między drzewamii Ma pan całkowicie pustą prawą przednią oponę!! ;)) Pozdrawiam Paweł |
|
Data: 2011-06-19 23:52:23 | |
Autor: RafaĹ \"SP\" Gil | |
Wybuch opony | |
W dniu 2011-06-19 23:36, DoQ pisze:
Ma pan caĹkowicie pustÄ prawÄ przedniÄ oponÄ!!Mialem raz. Ĺuk drogi w lewo, prÄdkoĹÄ coĹ ca160 km/h ...prawa przednia - czas na reakcjÄ ZERO ... przeszedĹem miÄdzy Osz ty w mordÄ ;) -- Jak ja kurwa nienawidzÄ PH (DH) z parametrem PAR niĹźszym niĹź 50 % KURWA !!! P.S. Bardzo lubiÄ DW 710 + DW 449 + DK 15/25 ;) |
|
Data: 2011-06-16 08:24:34 | |
Autor: kowtow | |
Wybuch opony | |
Jechałem kiedyś za takim tirem i już chciałem go wyprzedzić tylko było delikatne wzniesienie i sie zawachałem i to podejrzewam uratowało mi życie i mojej rodziny bo za kilka sekund strzeliła mu opona z tyłu zewnętrzna z lewej strony akurat na wysokości naszych głow
Kupa ognia i kurzu i oczywiście tir zaczął tańczyć na drodze Do dzisiaj mi sie to sni po nocach i wyobrażam sobie co by było gdybym faktycznie go wyprzedzał. Tiry na tory! |
|
Data: 2011-06-16 08:45:48 | |
Autor: Artur\(m\) | |
Wybuch opony | |
Użytkownik "kowtow" <kowtowNOSPAM@wp.pl> napisał w wiadomoci news:itc7j5$tia$1news.onet.pl... Jechałem kiedyś za takim tirem i już chciałem go wyprzedzić tylko było delikatne wzniesienie i sie zawachałem i to podejrzewam uratowało mi życie i mojej rodziny bo za kilka sekund strzeliła mu opona z tyłu zewnętrzna z lewej strony akurat na wysokości naszych głow Ten ogień (chyba, że metaforyczny) i taniec po utracie opony z tyłu (TIR z tyłu - to bliniaki) Trochę tršci beletrystykš. ....że huk i porysowanie auta autka, to całkiem realne. Artur(m) PS Obalacze mitów robili eksperymenty z oponš TIR-a i motocyklistš - nie udało im się zrobić krzywdy "Busterowi" |
|
Data: 2011-06-16 18:31:13 | |
Autor: J.F | |
Wybuch opony | |
Użytkownik "Artur(m)" napisał w wiadomoci Obalacze mitów robili eksperymenty z oponš TIR-a Na youtubie jest pare filmikow z policyjnych poscigow, gdzie przestrzeliwuja delikwentowi opony. I co ? I nic - jedzie dalej nie zwalniajac :-) J. |
|
Data: 2011-06-16 09:18:42 | |
Autor: Jakub Witkowski | |
Wybuch opony | |
W dniu 2011-06-16 08:24, kowtow pisze:
Kupa ognia i kurzu Ognia powiadasz? -- Jakub Witkowski | Prezentowane opinie mogą być niepoważne, z domeny | nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części gts /kropka/ pl | lub całości poglądom ich Autora. |
|
Data: 2011-06-16 15:28:36 | |
Autor: radekp@konto.pl | |
Wybuch opony | |
Thu, 16 Jun 2011 09:18:42 +0200, w <itcaoh$23f8$1@news2.ipartners.pl>, Jakub
Witkowski <jwitkows@domena.z.sygnatury> napisał(-a): W dniu 2011-06-16 08:24, kowtow pisze: Pewnie magiczny azot z Norauto... |
|
Data: 2011-06-16 16:21:34 | |
Autor: kowtow | |
Wybuch opony | |
:
Pewnie magiczny azot z Norauto... Tak ognia wiem co widziałem Pewnie ciągnął felga po asfalcie |
|
Data: 2011-06-16 09:27:59 | |
Autor: P_ablo | |
Wybuch opony | |
UĹźytkownik "Pawel "O'Pajak"" <opajak1@gazeta.pl> napisaĹ w wiadomoĹci news:itb5bo$cjm$1inews.gazeta.pl...
Powitanko, Mnie strzelil kiedys prawy tyl w solidnie zaladowanym dostawczaku. Opona zostala pocieta przez felge a sama felga zblokowala sie. Auto obrocilo sie wokol wlasnej osi i stanelo wzdluz drogi na poboczu sasiedniego pasa. Na szczescie trafilem w dosc spora luke miedzy tirami - podobno jestem w czepku urodzony. Gdybym palil papierosy, to pewnie wypalilbym paczke na poczekaniu :) Generalnie auto zachowywalo sie jak z zaciagnietym recznym na lodzie i o sterowaniu nie bylo mowy. -- Picasso |
|
Data: 2011-06-16 09:36:37 | |
Autor: PH | |
Wybuch opony | |
Użytkownik "Pawel "O'Pajak"" <opajak1@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:itb5bo$cjm$1inews.gazeta.pl... Powitanko, dużo zalezy od profilu opony. w Tirach te profile są dość wysokie |
|
Data: 2011-06-16 09:53:14 | |
Autor: Tomek | |
Wybuch opony | |
Użytkownik "Pawel "O'Pajak"" <opajak1@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:itb5bo$cjm$1inews.gazeta.pl... Powitanko, Ja przeżyłem taki strzał. Ale - co ważne - nie było to bez ostrzeżenia. Najpierw były to wibracje na kierownicy. Wysiadłem z auta, obejrzałem wszystko - wydawało się w porządku. Po 100 km strzeliła, ale już jechałem 50 km/godz., bo coś mi nie pasowało. Czy opona wcześniej nie daje znać, że coś sie z nią dzieje? Czy przyczyną strzału nie jest czasem "zdjecie" bieżnika z regenerowanej opony? Tomek |
|
Data: 2011-06-16 09:59:16 | |
Autor: Kuba \(aka cita\) | |
Wybuch opony | |
UĹźytkownik "Pawel "O'Pajak"" <opajak1@gazeta.pl> napisaĹ w wiadomoĹci news:itb5bo$cjm$1inews.gazeta.pl... Powitanko, jeĹli strzeli przednia opona to samochĂłd bÄdzie ĹciÄ gaĹ w tÄ strone, z ktĂłrej strzeliĹa opona - ze wzglÄdu na znacznie wiÄksze opory toczenia i dodatkowo przez bardzo nagĹy charakter zjawiska. W smochodzie cieĹźarowym, ktĂłry jedzie z prÄdkoĹciami podróşnymi opanowanie takiego przypadku i nie zjechanie ze swojego pasa ruchu to prawie niemoĹźliwe - siĹa z jakÄ auto szarpnie kierownicÄ jest tak duĹźa, ze pĂłki sie tego nie przeĹźyje to ciÄĹźko jest w ogole to sobie wyobraziÄ. Poza tym zwykle trzymamy kierownice stosunkowo lekko i zanim jÄ chwycimy auto zdÄ Ĺźy zmieniÄ kierunek jazdy - zanim sie wiÄc wrĂłci na swĂłj pas i ustabilizuje tor jazdy (a to nawet ze sprawnymi oponami w samochodzie cieĹźarowym bÄdzie bardzi trudne po nagĹej niezamierzonej zmianie kierunku jazdy). JeĹli strzeli tylna to sprawa ma sie podobnie, aczkolwiek stopieĹ sciagania jest mniejszy. Troszke inaczej moĹźe byÄ w samym zakrÄcie, ale to zaleĹźy od prÄdkoĹci itd. Co do samochodĂłw ciÄĹźarowych - strzaĹ jednej z opon bliĹşniaka nie spowoduje jakiejĹ mocnej nagĹej reakcji auta, choÄ moĹźe byÄ odczuwalne bo jakby nie patrzeÄ koĹo bÄdzie rĂłwnieĹź lekko przyhamowane, a druga opona ugnie sie pod ciÄĹźarem samochodu. -- Pozdrawiam Kuba (aka cita) www.cita.pl Dwa ogony Irma i Myszka |
|
Data: 2011-06-16 10:21:31 | |
Autor: Jakub Witkowski | |
Wybuch opony | |
W dniu 2011-06-15 22:40, Pawel "O'Pajak" pisze:
No i tak sie zastanawiam, co wtedy. Czy ta strona jest wtedy bardziej hamowana przez flaka/resztki opony, czy wrecz przeciwnie, niemal natychmiast gola felga i brak przyczepnosci z tej strony. Tak sobie myĹlÄ Ĺźe gdy nie hamujesz, to ĹciÄ ga w stronÄ strzelonej - wyĹźsze opory toczenia. A jeĹli mocno dasz w hamulec, to przeciwnie - lepszÄ przyczepnoĹÄ ma dobra opona. Czyli hamowaÄ ale z wyczuciem :) -- Jakub Witkowski | Prezentowane opinie mogÄ byÄ niepowaĹźne, z domeny | nieprawdziwe, lub nie odpowiadaÄ w czÄĹci gts /kropka/ pl | lub caĹoĹci poglÄ dom ich Autora. |
|
Data: 2011-06-16 15:55:34 | |
Autor: BrunoJ | |
Wybuch opony | |
Jakub Witkowski <jwitkows@domena.z.sygnatury> napisał(a):
W dniu 2011-06-15 22:40, Pawel "O'Pajak" pisze:Chyba zle myslisz jednak. Sprawne kolo potrzebuje normalnej drogi hamowania, wystrzelona opona najprawdopodobniej bedzie juz czesciowo zdjeta z felgi, a to oznacza ze felga stanie niemal natychmiast. ciezko przewidziec jak zachowa sie pocieta, czesciowo zdjeta opona za nieruchomej (zahamowanej) feldze. Moze bedzie maly opor, a moze wrecz przeciwnie, bedzie szorowac nieruchomo po asfalcie, sciagajac auto jeszcze mocniej w te strone. Problemem tak naprawde nie jest hamowanie - po opanowaniu pojazdy nalezy raczej zahamowac delikatnie, trzymajac kierunek jazdy. Problemem jest gwaltowna zmiana kierunku pojazdy, od momentu wystrzalu do momentu gdy kierowca zareaguje na tyle skutecznie zeby mozna bylo mowic ze kontroluje pojazd. Tyle ze odzyskanie kontroli nastepuje w momencie gdy pojazd jedzie juz gdzie indziej niz bylo zaplanowane, dopiero od tego momentu kierowca moze probowac wrocic na normalny tor jazdy - jesli to jest jeszcze mozliwe. tyle ze czesto nie jest to mozliwe i wtedy czolowka, drzewo czy cokolwiek innego. -- |
|
Data: 2011-06-17 07:55:50 | |
Autor: Artur\(m\) | |
Wybuch opony | |
Użytkownik " BrunoJ" <brunojj@gazeta.SKASUJ-TO.pl> napisał w wiadomości news:itd91m$obt$1inews.gazeta.pl... Problemem jest gwaltowna zmiana kierunku pojazdy, od momentu wystrzalu do I stąd polecane trzymanie kierownicy oboma rękami. Trudniej wyrwać. Artur(m) |
|
Data: 2011-06-16 16:07:58 | |
Autor: Leszek Kowalski | |
Wybuch opony | |
Użytkownik "Pawel "O'Pajak"" <opajak1@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:itb5bo$cjm$1inews.gazeta.pl... Powitanko, Ja raz byłem świadkiem eksplozji opony na autostradzie. Zatrzymaliśmy się w MOP-ie. gdzieś między Opolem a Wrocławiem aby chwilę odpocząć. Jemy sobie kanapki i nagle takie wielki BUM i fap, fap, fap, fap.... Jechał Star z przyczepą załadowany jakimś zbożem (pewnie przeładowany był i opona nie wytrzymała). Zjechał na wstecznym do MOP-u (jakieś 100-200 metrów się cofał) i dzwoni po szefa. Opona była w strzępach, ale mniej więcej na feldze. Poza ciekawym efektem akustycznym nic się nie stało. Samochód nie stracił sterowności. -- pozdrawiam Leszek Kowalski |
|
Data: 2011-06-16 16:55:01 | |
Autor: RoMan Mandziejewicz | |
Wybuch opony | |
Hello Leszek,
Thursday, June 16, 2011, 4:07:58 PM, you wrote: ^^^^^^^^^^^^^^^Poslizgi mozna przecwiczyc gdzies bezpiecznie, ale taka sytuacje to chyba tylnej, to raczej oczywiste, ale jak i czy w ogole jest mozliwe zachowanie "sterownosci" i wyjscie z takiej sytuacji?Ja raz byłem świadkiem eksplozji opony na autostradzie. Zatrzymaliśmy się w I była to przednia opona? -- Best regards, RoMan mailto:roman@pik-net.pl PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++ Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!) |
|