Data: 2018-12-09 20:13:47 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
Wybór opon pod katem paliwozernosci | |
Dnia 09 Dec 2018 11:51:09 GMT, Budzik napisał(a):
Ktos tu ostatnio pytał o oznaczenia opon w zakresie zuzycia paliwa. Pytanie ile tu efektu placebo. Bo żeby o 15% zwiększyć zużycie paliwa przez opory wywołane oponami, to te kilowaty musiałyby się w nich zamienić w ciepło. A gdyby taką moc zamieniać w nich w ciepło, to musiałyby być gorące, nawet zimą. A pewnie nie są. Wg. etykiet różnica między klasą A i G powinna oznaczać około 7% różnice w zuużyciu paliwa. Tu jakaś reklama opon "energooszczędnych" mówi o 5%, co pewnie jest już naciągniętą wartością porównującą skrajne wyniki w danej klasie opon. Więc te 15% to tak pewnie 3-4x za dużo. |
|
Data: 2018-12-09 19:59:58 | |
Autor: Budzik | |
Wybór opon pod katem paliwozernosci | |
Użytkownik Tomasz Pyra hellfire@spam.spam.spam ...
No kurde Tomku, tez sie zdziwiłem :)))Ktos tu ostatnio pytał o oznaczenia opon w zakresie zuzycia paliwa. Ale mowie jak jest. dotychczas bus palił regularnie w granicach 7,5-8 litra, obecnie regularnie 8,5-9. Dodam ze załozyłem nowe opony jak jeszcze było w miare ciepło wiec to nie efekt nizszych temperatur. Poza tym uzywam tzw oslon zimowych wiec roznica w spalaniu lato zima nie jest duza. Obwód opony ten sam. Ale moze masz racje ze np troche sie to wszystko zbiegło z czasem bo troche na nowych oponach sie lepiej jezdzi i mamy dokładnie efekt placebo czyli: troche szybciej, troche zimniej, troche wiekszy obwód (6mm bieznika wiecej) i tak wyszło... Zobaczymy co sie stanie jak zmienie na nowe letnie :) -- Pozdrawia... Budzik b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl (adres antyspamowy, usuń także "_") "Najpewniejszą metodą zachowania tajemnicy jest sprawienie, by ludzie wierzyli, że już ją znają." Frank Herbert |
|
Data: 2018-12-11 17:28:03 | |
Autor: J.F. | |
Wybór opon pod katem paliwozernosci | |
Użytkownik "Budzik" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:XnsA9B3D26BDDAEAbudzik61pocztaonetpl@127.0.0.1...
Użytkownik Tomasz Pyra hellfire@spam.spam.spam ... I w tym roku zimowki kupiłem ze wspolczynnikiem E. Tak swoja droga - mozna by zmierzyc temperature pirometrem. Ale opony sa dobrze chlodzone, tych pare kW rozprosza bez trudu. No kurde Tomku, tez sie zdziwiłem :))) I to bylo na tej twojej jednej ulubionej trasie ? Bo moze jednak nie ten sam Obwód opony ten sam. Ale moze masz racje ze np troche sie to wszystko zbiegło z czasem bo Zobaczymy co sie stanie jak zmienie na nowe letnie :) J. |
|
Data: 2018-12-11 18:59:53 | |
Autor: Budzik | |
Wybór opon pod katem paliwozernosci | |
Użytkownik J.F. jfox_xnospamx@poczta.onet.pl ...
No kurde Tomku, tez sie zdziwiłem :))) Wiesz, to jest tak: wczesniej spalanie było cały czas w tym samym przedziale, obecnie jest tez w tym samym przedziale wiec trasa nie ma az takiego znaczenia. Przy odpowiednio wielu km to sie usrednia. -- Pozdrawia... Budzik b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl (adres antyspamowy, usuń także "_") "Wiem, że to, co piszę, jest może średnio mądre, ale cóż - jestem w tym najlepszy." Szymon Majewski |
|
Data: 2018-12-11 20:05:27 | |
Autor: J.F. | |
Wybór opon pod katem paliwozernosci | |
Użytkownik "Budzik" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:XnsA9B5C30841B52budzik61pocztaonetpl@127.0.0.1...
Użytkownik J.F. jfox_xnospamx@poczta.onet.pl ... No kurde Tomku, tez sie zdziwiłem :))) Wiesz, to jest tak: wczesniej spalanie było cały czas w tym samym Chyba, ze opona ma jednak wiekszy obwod. Wtedy srednio zawyza ... ewentualnie poprzednia zanizala :-) J. |
|
Data: 2019-01-05 21:59:43 | |
Autor: Budzik | |
Wybór opon pod katem paliwozernosci | |
Użytkownik Budzik budzik61@poczta.o.n.e.t.pl.nie.spam.oj ...
Ale mowie jak jest. dotychczas bus palił regularnie w granicach 7,5-8 litra, obecnie regularnie 8,5-9. Nie wiem z czego to wynika ale sytuacja sie ustabilizowała. Obecnie jezdze odrobine wiecej po mieście, zima wiec zimniej, auto pali regularnie 8,1l takze albo jakas chwilowa anomalia albo nowe oponymusiały sie ułożyc? :) W kazdym razie od kilku kkm jest ok. -- Pozdrawia... Budzik b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl (adres antyspamowy, usuń także "_") Unix jest gorszy od W98 z tego prostego powodu, że W98 mam na swoim domowym komputerze, a Unixa nie i nie zamierzam. |
|
Data: 2018-12-10 23:36:54 | |
Autor: przemek.jedrzejczak | |
Wybór opon pod katem paliwozernosci | |
-- Pytanie ile tu efektu placebo.
jakis litr :-) Bo żeby o 15% zwiększyć zużycie paliwa przez opory wywołane oponami, to te kilowaty musiałyby się w nich zamienić w ciepło. Wg. etykiet różnica między klasą A i G powinna oznaczać około 7% różnice w zuużyciu paliwa. te 15% to bajka :-) http://vianor.pl/informacja-o-oponie/nowe-etykietowanie-opon-w-ue/efektywnosc-paliwowa/ -- Więc te 15% to tak pewnie 3-4x za dużo. Różnica w zużyciu paliwa pomiędzy najwydajniejszymi a najmniej wydajnymi oponami (A-G) jest znacząca, i wynosi ok.0,6l/100 km ps kupilem zimowki w tych samych indeksach/normach jak letnie i spalanie ani drgnelo jak bylo 5,5l przy 130 km/h tak zostalo |
|
Data: 2018-12-11 11:11:58 | |
Autor: WS | |
Wybór opon pod katem paliwozernosci | |
On Sunday, December 9, 2018 at 8:14:26 PM UTC+1, Tomasz Pyra wrote:
Bo żeby o 15% zwiększyć zużycie paliwa przez opory wywołane oponami, to te U mnie tez taki efekt wystepowal, konczylem wtedy budowe chalupy na wsi i stala trase ~96km zaliczalem conajmniej raz na tydzien... https://groups.google.com/d/msg/pl.misc.samochody/6gVgpO0RkCc/8VgVm69xgMkJ |