Data: 2012-06-27 06:06:02 | |
Autor: Waldemar Pytlik | |
Wybór nowej szosówki | |
Witam,
udało mi się sprzedać rower górski i chciałem kupić sobie nową szosówkę na dojazdy do pracy 20 km w jedną stronę. Czy ktoś może mi doradzić jakiś model szosówki (dla amatora w średnim wieku) w cenie do 2-3 tys. Biorę pod uwagę następujące rowery: b'Twin TRIBAN 3 w cenie 1699 zł: http://www.decathlon.com.pl/PL/triban-3-180211862/ MERIDA 880-16 w cenie 2229 zł: http://allegro.pl/show_item.php?item=2424263730 LAPIERRE AUDACIO 200 w cenie 2859 zł: http://www.porebarowery.pl/5144,produkt.html Giant Defy 4 Triple w cenie 2999 zł: http://www.giant-bicycles.com/pl-pl/bikes/model/defy.4.triple/9068/49194/ Czy b'Twin TRIBAN 3 będzie dobrym wyborem, czy może warto dołożyć do któregoś z pozostałych modeli? A może macie jakieś inne lepsze propozycje? Poza tym jakie sklepy w Krakowie lub okolicach polecacie? Niestety obecnie wybór szosówek w sklepach jest już bardzo mały. Aha, nie za bardzo chcę kupować używek, trekkingów, ani szosówek bez kierownicy-baranka. -- Pozdrawiam Waldemar Pytlik |
|
Data: 2012-06-27 07:26:53 | |
Autor: rmikke | |
Wybór nowej szosówki | |
On Wednesday, June 27, 2012 3:06:02 PM UTC+2, Waldemar Pytlik wrote:
Witam, Tribana oglądałem w niedzielę na żywo i sprawiał dość tandetne wrażenie. |
|
Data: 2012-06-27 21:28:39 | |
Autor: jacek | |
Wybór nowej szosówki | |
Użytkownik "rmikke" <spamcatch@mailinator.com> napisał w wiadomości news:7bd4b2d5-be99-4ffb-9c44-fe68bbff50e0googlegroups.com... On Wednesday, June 27, 2012 3:06:02 PM UTC+2, Waldemar Pytlik wrote: Witam, na zdjeciu duzo lepiej nie wygladaTribana oglądałem w niedzielę na żywo i sprawiał dość tandetne wrażenie. nie wiem jakie parametry musi spelnic szosowka dojezdzajaca do pracy mi podoba sie Lapierre ewentualnie Merida ale wszystko na najnizszych grupach Moze lepiej uzywke ja kupilem uzywany rower jakis noname choc moze firmowy ale ma starty lakier i polakierowana bezbarwnym widelec i trojkat karbonowy Dalem 1700zl i jest ponizej 9kg Grupa 105 shimano. kaseta i lancuch ultegra Sluzy mi do treningow w tygodniu i sporadycznie jakis wyscig Przez dwa lata wymienilem tylko opone(dopiero wczoraj) Kilometrow wykrecone przez ten czas poza 10tys Do pracy jednak dojezdzam dostosowanym MTBkiem Ale jak kupisz szose to chyba nie tylko na dojazdy do pracy pozdrawiam jacek |
|
Data: 2012-06-27 16:32:52 | |
Autor: A. Filip | |
WybĂłr nowej szosĂłwki [dojazdy do pracy 20 km w jednÄ stronÄ] | |
Waldemar Pytlik <waldemar.pytlik@gmail.com> pisze:
udaĹo mi siÄ sprzedaÄ rower gĂłrski i chciaĹem kupiÄ sobie nowÄ Do dojazdu pracy _latem_ i w dobrÄ pogodÄ? [ brak oĹwietlenia i bĹotnikĂłw - trzeba by doliczyÄ do ceny ] To teĹź ma sens przy 20km w jednÄ stronÄ ale lepiej to powiedzieÄ wyraĹşnie. |
|
Data: 2012-06-27 16:29:28 | |
Autor: piecia aka dracorp | |
Wybór nowej szosówki [dojazdy do pracy 20 km w jedną stronę] | |
Dnia Wed, 27 Jun 2012 16:32:52 +0200, A. Filip napisaĹ(a):
Szukaj, szukaj. Jak coĹ znajdziesz sensownego z korbÄ 3-rzÄdowÄ i z mocowaniem na bagaĹźnik to daj znaÄ. -- piecia aka dracorp pisz na: piotr kropka rogoza at wp kropka eu |
|
Data: 2012-06-27 19:42:20 | |
Autor: A. Filip | |
WybĂłr nowej szosĂłwki [dojazdy do pracy 20 km w jednÄ stronÄ] | |
piecia aka dracorp <imie.nazwisko@wp.eu> pisze:
Dnia Wed, 27 Jun 2012 16:32:52 +0200, A. Filip napisaĹ(a): A masz aĹź takie podjazdy (wiadukty/skarpy/gĂłrki itp) Ĺźeby korba 3-rzÄdowa byĹa niezbÄdna i warta swojej wagi? |
|
Data: 2012-06-28 07:01:48 | |
Autor: piecia aka dracorp | |
Wybór nowej szosówki [dojazdy do pracy 20 km w jedną stronę] | |
Dnia Wed, 27 Jun 2012 19:42:20 +0200, A. Filip napisaĹ(a):
A masz aĹź takie podjazdy (wiadukty/skarpy/gĂłrki itp) Ĺźeby korbaBez przesady a ile ta 3 tarcza bÄdzie waĹźyÄ? Mocowanie do niej to teĹź kilkadziesiÄ t gram. Nie kumam po co ludzie tak bezsensu dÄ ĹźÄ do minimalnej wagi swojego roweru. Mi tam te kilka, kilkadziesiÄ t dag nie robi róşnicy. -- piecia aka dracorp pisz na: piotr kropka rogoza at wp kropka eu |
|
Data: 2012-06-28 07:06:12 | |
Autor: Robert Ostrowski | |
Wybór nowej szosówki [dojazdy do pracy 20 km w jedną stronę] | |
piecia aka dracorp <imie.nazwisko@wp.eu> napisał(a):
Dnia Wed, 27 Jun 2012 19:42:20 +0200, A. Filip napisaĹ(a): Ale też przydatność jej w terenie płaskim a także lekko pagórkowatym jest żadna. -- |
|
Data: 2012-06-28 11:45:33 | |
Autor: A. Filip | |
WybĂłr nowej szosĂłwki [dojazdy do pracy 20 km w jednÄ stronÄ; korba 3-rzÄdowa] | |
"Robert Ostrowski" <robertrobert1@NOSPAM.gazeta.pl> pisze:
piecia aka dracorp <imie.nazwisko@wp.eu> napisaĹ(a): KilkadziesiÄ t dag przy 2*20km w powiedzmy co drugi dzieĹ w roku moĹźe+ robiÄ róşnice szczegĂłlnie jak jest "maĹo potrzebne". Ja praktycznie w Warszawie i okolicach z niestandardowego rzÄdu (nie trĂłjki) korzystam przy: a) podjeĹşdzie na skarpÄ pradoliny WisĹy (jedynka na ostrym podjeĹşdzie) b) pokonywaniu piaszczystych fragmentĂłw drĂłg/ĹcieĹźek gruntowych (dwĂłjka) ChociaĹź jest kilka podjazdĂłw na _ĹcieĹźkach rowerowych_ na ktĂłrych sama trĂłjka dla osoby lekko zmÄczonej i ze "ĹredniÄ " formÄ moĹźe nie starczyÄ np. podjazd na most Siekierkowski ze strony lewobrzeĹźnej. |
|
Data: 2012-06-28 20:03:07 | |
Autor: piecia aka dracorp | |
Wybór nowej szosówki [dojazdy do pracy 20 km w jedną stronę; korba 3-rzędowa] | |
Dnia Thu, 28 Jun 2012 11:45:33 +0200, A. Filip napisaĹ(a):
KilkadziesiÄ t dag przy 2*20km w powiedzmy co drugi dzieĹ w roku moĹźe+Bez przesady. W jelitach woĹźÄ wiÄcej balastu. Na kaĹźdÄ przejaĹźdĹźkÄ biorÄ plecak, razem do 2kg balastu. Fakt Ĺźe nie na kole. Fajnie jest mieÄ lekki rower ale aĹź tak bardzo mi na tym nie zaleĹźy. Z drugiej strony widziaĹem ludzi ktĂłrzy popadali w paranojÄ odchudzania. Ale z anoreksjÄ rowerowÄ jeszcze siÄ nie spotkaĹem. -- piecia aka dracorp pisz na: piotr kropka rogoza at wp kropka eu |
|
Data: 2012-06-29 19:34:48 | |
Autor: 2late | |
WybĂłr nowej szosĂłwki [dojazdy do pra cy 20 km w jedna; strone;; korba 3-rze;dowa] | |
On 28/06/2012 9:03 PM, piecia aka dracorp wrote:
KilkadziesiÄ t dag przy 2*20km w powiedzmy co drugi dzieĹ w roku moĹźe+Bez przesady. W jelitach woĹźÄ wiÄcej balastu. Ostatnio jak kupowalem szosowke to wybralem dwu tarczowa, raczej z powodu potencjalnie mniejszej awaryjnosci ;) Zrezygnowalem przez to z lepszego koloru. Pozdrawiam -- 2late⢠Outspace Communication Inc.ÂŽ 1999*2012Š Stupidity, like virtue, is its own reward |
|
Data: 2012-06-29 21:19:22 | |
Autor: piecia aka dracorp | |
Wybór nowej szosówki [dojazdy do pracy 20 km w jedna; strone;; korba 3-rze;dowa] | |
Dnia Fri, 29 Jun 2012 19:34:48 +0100, 2late napisaĹ(a):
Ostatnio jak kupowalem szosowke to wybralem dwu tarczowa, raczej zA czemu niby 2tarczowa ma siÄ mniej psuÄ? Bo mniej elementĂłw? -- piecia aka dracorp pisz na: piotr kropka rogoza at wp kropka eu |
|
Data: 2012-06-30 18:42:05 | |
Autor: 2late | |
WybĂłr nowej szosĂłwki [dojazdy do pra cy 20 km w jedna; strone;; korba 3-rze;dowa ] | |
On 29/06/2012 10:19 PM, piecia aka dracorp wrote:
Dnia Fri, 29 Jun 2012 19:34:48 +0100, 2late napisaĹ(a): Tak. Pozdrawiam -- 2late⢠Outspace Communication Inc.ÂŽ 1999*2012Š Stupidity, like virtue, is its own reward |
|
Data: 2012-06-30 20:49:06 | |
Autor: A. Filip | |
WybĂłr nowej szosĂłwki [dojazdy do pracy 20 km w jednÄ stronÄ; korba 3-rzÄdowa] | |
2late <deadlog_FILTR_@wp.pl> pisze:
On 29/06/2012 10:19 PM, piecia aka dracorp wrote: To raczej nie. Natomiast przy przeglÄ dzie gwarancyjnym zostaĹem uraczony Ĺźe nie wszystkie kombinacje biegĂłw przednich i tylnych z trzyrzÄdĂłwkÄ przedniÄ "sÄ zalecane do uĹźywania". |
|
Data: 2012-06-30 22:12:42 | |
Autor: 2late | |
WybĂłr nowej szosĂłwki [dojazdy do p racy 20 km w jednÄ stronÄ; korba 3-rzÄdowa] | |
On 30/06/2012 7:49 PM, A. Filip wrote:
Ostatnio jak kupowalem szosowke to wybralem dwu tarczowa, raczej zA czemu niby 2tarczowa ma siÄ mniej psuÄ? Bo mniej elementĂłw? Tak na prawde nie znalazlem ani jednego usprawiedliwienia dla 3-ech tarcz. Zdrzalo mi sie ze mi lancuch spadl lub czasem cos tam musialem podregulowac bo o cos haczyl wiec nie spodziewam sie ze z 3-ema bylo be lepiej. ;) Jezdze po plaskim a tych kilka wzniesien bez problemu pokonuje. > Natomiast przy przeglÄ dzie gwarancyjnym zostaĹem uraczony Ĺźe nie > wszystkie kombinacje biegĂłw przednich i tylnych z trzyrzÄdĂłwkÄ przedniÄ > "sÄ zalecane do uĹźywania". Mi ten sekret zdradzono przy dwoch tarczach! Pozdrawiam -- 2late⢠Outspace Communication Inc.ÂŽ 1999*2012Š Stupidity, like virtue, is its own reward |
|
Data: 2012-06-30 21:51:13 | |
Autor: Ignac | |
Wybór nowej szosówki [dojazdy do pracy 20 km w jedną stronę; korba 3-rzędowa] | |
2late <deadlog_FILTR_@wp.pl> napisał(a):
Tak na prawde nie znalazlem ani jednego usprawiedliwienia dla 3-ech tarcz. A ja owszem,bo dodatkowa tarcza (dla uproszczenia rachunków powiedzmy 30) to dodatkowy bonus przebiegu ok.3000 km ,a 3 tarczy używa się bo przełożenia się powtarzają i te czynniki znakomicie wydłużają przebieg korb. Ignac -- |
|
Data: 2012-06-30 22:19:30 | |
Autor: piecia aka dracorp | |
Wybór nowej szosówki [dojazdy do pracy 20 km w jedną stronę; korba 3-rzędowa] | |
Dnia Sat, 30 Jun 2012 21:51:13 +0000, Ignac napisaĹ(a):
A ja owszem,bo dodatkowa tarcza (dla uproszczenia rachunkĂłw powiedzmyAle 3 tarczy, najmniejszej uĹźywa siÄ raczej na duĹźych wzniesieniach, chyba Ĺźe masz gĂłrki a juĹź trochÄ jedziesz lub masz bagaĹź. Bo jeĹźdĹźenie z ĹaĹcuchem po przekosie nie jest raczej dobrym pomysĹem Ĺźeby zaoszczÄdziÄ inne tarcze. -- piecia aka dracorp pisz na: piotr kropka rogoza at wp kropka eu |
|
Data: 2012-07-01 11:17:45 | |
Autor: Ignac | |
Wybór nowej szosówki [dojazdy do pracy 20 km w jedną stronę; korba 3-rzędowa] | |
piecia aka dracorp <imie.nazwisko@wp.eu> napisał(a): Ale 3 tarczy, najmniejszej używa się raczej na dużych wzniesieniach, chyba że masz górki a już trochę jedziesz lub masz bagaż. Bo jeżdżenie z łańcuchem po przekosie nie jest raczej dobrym pomysłem żeby zaoszczędzić inne tarcze.
No właśnie ci kórzy nie zalecają jazdy po przekosach zalecją równocześnie wymianę kaset i łańcucha co 2,5-3kkm,nie trzeba tłumaczyć dlaczego. A paradoksalnie własnie jazda (na przekosie) na największej tarczy korb i na największych zębatkach kasety (u mnie) generuje najwieksze przebiegi bo w takim własnie położeniu łańcuch ma największa ilośc zębów w napędzie po którch śmiga,co oczywiście rodzi potrzebę dobrania kasety tak aby na w/w położeniach łańcucha przełożenia były typowe dla nas,bo inaczej nie będziemy z nich korzystać. Natomiast samo "przekoszenie" też musi być optymalne,jak to sprawdzić. Trzeba przeprowadzić test nie z tej ziemi,mianowicie ustawić łańcuch na największej tarczy korb i na największej zębatce kasety i kręcić do tyłu lekko korbami.Podczas testu łancuch nie może spaść z czegokolwiek,bo to oznacza że nie ma sił prostopadłych do łańcucha które mogłyby przyspieszyć zużycie boczne zębów tarcz lub kasety czy samego ł. Oczywiście taki sam test przeprowadzamy w położeniu ł. na najmniejszej tarczy korb i na najmniejszej zębatce kasety ,a wnioski są analogiczne. Jeżeli kupujemy nowy rower i nie spełna warunków powyższych testów (pomimo stosownej regulacji przerzutek p.i t.) rezygnujemy z zakupu. A jeżeli już mamy taki który testu/testów nie przeszedł to wyliczamy mu tzw. linię łańcucha ( i napędy 3x9 są do tego optymalne)i w komponentach Shimano szukamy korb o wyliczonej linii łańcucha i odpowiadającym im (w zależności od systemu suporu) długości osi suportowej. Jeżli napęd spełnia w/w warunki i zębatki korb są stalowe(przeze mnie preferowane ) i dba się o równe wyjeżdzanie zębów kasety bo przełożenia się powtarzają to osiąga się przebiegi(szacunkowy) ok.20 kkm na dwóch łańcuchach eksploatowanych jeden po drugim (napęd 3x8). Najlepszym kryterium efektywności/żywotności napędu jest tzw. przebieg przypadający na jeden ząb korby/kasety.Moje korby mają 114 zębów a osiągnięty na nich przebieg dotychczas to 140 km/ząb i jeżdzę na nich nadal. Piszę to po to aby obalać stereotypy i dostarczać prawdziwych informacji. Ignac -- |
|
Data: 2012-07-01 12:43:12 | |
Autor: piecia aka dracorp | |
Wybór nowej szosówki [dojazdy do pracy 20 km w jedną stronę; korba 3-rzędowa] | |
Dnia Sun, 01 Jul 2012 11:17:45 +0000, Ignac napisaĹ(a):
piecia aka dracorp <imie.nazwisko@wp.eu> napisaĹ(a):Dlaczego? Unikam ale nie zawsze przekosĂłw. ĹaĹcuch, kasetÄ wymieniam jak juĹź sÄ maksymalnie zjechane. Tarcze od korby na szczÄĹcie wytrzymujÄ dĹuĹźej. Ale to pewnie z racji wiÄkszej Ĺrednicy. -- piecia aka dracorp pisz na: piotr kropka rogoza at wp kropka eu |
|
Data: 2012-07-01 16:26:05 | |
Autor: Ignac | |
Wybór nowej szosówki [dojazdy do pracy 20 km w jedną stronę; korba 3-rzędowa] | |
piecia aka dracorp <imie.nazwisko@wp.eu> napisał(a):
No właśnie ci kórzy nie zalecają jazdy po przekosach zalecjąDlaczego? Bo im częściej wymienia się elemnty napędu w imię tzw.poprawności jego działania tym większe generuje się przychody ich producentom i dystrybutorom.Bo mamy stać się wyłącznie bezwolnymi konsumentami produktów marketingowych(czytaj:części rowerowych). Ignac -- |
|
Data: 2012-07-02 08:42:02 | |
Autor: cytawa | |
Wybór nowej szosówki [dojazdy do pracy 20 km w jedną stronę; korba 3-rzędowa] | |
Ignac pisze:
chyba że masz górki a już trochę jedziesz lub masz bagaż. Bo jeżdżenie z No wlasnie. Straszny jest ten mitologiczny przekos. Choc jak sie zastanic to naprawde nie ma on wiekszego znaczenia dla zuzycia lancucha. Owszem troche przeszkadza przy ustawianiu przerzutek i potrafi czasem samoczynnie lancuch spasc na inny bieg i praca napedu moze nie byc cicha. Natomiast na zuzycie napedu najwiekszy korzystny wplyw ma jazda na jaknajwiekszych trybach. I to z kilku przyczyn. Jan Cytawa |
|
Data: 2012-07-02 11:05:08 | |
Autor: Michał Pysz | |
Wybór nowej szosówki [dojazdy do pracy 20 km w jedną stronę; korba 3-rzędowa] | |
No wlasnie. Straszny jest ten mitologiczny przekos. Choc jak sie Ale bzdury! Jeśli kupujecie rowery po to by optymalizować zużycie to używajcie ich na płaskim albo na trenażerach albo wcale nie kupujcie. Ja jednak wolę używać normalnie i przy tym korzystać z przerzutek w optymalny sposób. A praca w trybie duża-duża napewno nie sprzyja gładkości zmiany biegów czy ciszy napędu. mp. |
|
Data: 2012-07-02 14:24:33 | |
Autor: cytawa | |
Wybór nowej szosówki [dojazdy do pracy 20 km w jedną stronę; korba 3-rzędowa] | |
Michał Pysz pisze:
Natomiast na zuzycie napedu najwiekszy korzystny wplyw ma jazda na A konkretnie dlaczego bzdury? Jan Cytawa |
|
Data: 2012-07-02 18:46:22 | |
Autor: Ignac | |
Wybór nowej szosówki [dojazdy do pracy 20 km w jedną stronę; korba 3-rzędowa] | |
cytawa <cytawa@hektor.umcs.lublin.pl> napisał(a):
No wlasnie. Straszny jest ten mitologiczny przekos. Choc jak sie zastanic to naprawde nie ma on wiekszego znaczenia dla zuzycia lancucha. Dla łańcucha aż tak nie(bo trudno zobaczyć) ale dla korb owszem, zobacz tu profile zębów zachowane natomiast wyjeżdzone ich boczne powierzchnie(ten jasny wężyk na boku zębów) i na mniejszej tarczy też podtarte boczne ich powierzchnie : http://allefree.pl/galleries_2/49/25/482549/photos/photo8.jpg Owszem troche przeszkadza przy ustawianiu przerzutek i potrafi czasem samoczynnie lancuch spasc na inny bieg i praca napedu moze nie byc cicha. Dokładnie,tak się dzieję przy za długiej osi suportowej,a łańcuch szukając równowagi przeskakuje na średnią tarczę.Dlatego warto te proste testy na przekoszenie ł.sobie zrobić najlepiej na nowym napędzie bo to jest najbardziej miarodajne,a przy następnej wymiane napędu trzeba to skorygować a w przypadku osi zintegrowanej powinno się to zrobić natychmiast,tak skrócić/dobrać dlugość osi suportowej( w obu przypadkach) aby napęd przeszedł pozytywnie test na przekoszenie ł. no i jazda. Natomiast na zuzycie napedu najwiekszy korzystny wplyw ma jazda na jaknajwiekszych trybach. I to z kilku przyczyn. Tak,bo tarcie w napędzie jest rozkładane na wiekszą liczbę zębów:tarcz,zębatek i rolek łańcucha,u mnie po 5 kkm kaseta i łańcuch wyglądają jak nowe. Ignac -- |
|
Data: 2012-07-03 08:22:50 | |
Autor: cytawa | |
Wybór nowej szosówki [dojazdy do pracy 20 km w jedną stronę; korba 3-rzędowa] | |
Ignac pisze:
Dla łańcucha aż tak nie(bo trudno zobaczyć) ale dla korb owszem, To jest oczywiste i ja to dobrze rozumiem. Wytlumacz to Michalowi bo pisze o jakichs moich bzdurach. Ludzie kompletnie nie zdaja sobie sprawy jak wielkie obciazenia przenosi lancuch i kazde ulzenie tym obciazeniom wydluza zywotnosc. To moga byc sily rzedu 200-400 kG czyli 2000 - 4000N. Prosta matematyka mowi, ze jezdzac na tarczy 42 zebowej zamiast na 32 przy odpowienio dobranym tylnym trybie zmniejsza to obciazenie o 25%, dodatkowo sila dzialajaca na tryb rozklada sie na wieksza ilosc zebow i jeszcze dodatkowo promien zaginania sie lancucha na trybach jest mniejszy o te same 25%, co dodatkowo zmniejsza scieranie sie elementow. Nie wiem co inzynierowie materialoznawcy mowia o zuzywalnosci sie elementow smarowanych w zaleznosci od obciazenia ale jestem przekonany, ze nie sa to liniowe zaleznosci i jest jakas graniczna wartosc, po ktorej zuzycie jest bardzo szybkie. Ogladanie zuzytych napedow mnie w tym przekonaniu utwierdza. Jan Cytawa |
|
Data: 2012-07-03 08:43:20 | |
Autor: Michał Pysz | |
Wybór nowej szosówki [dojazdy do pracy 20 km w jedną stronę; korba 3-rzędowa] | |
Ale ja nie wnikam szczególnie w sprawy techniczne (choć tu też mam inne zdanie niż wy), bardziej chodzi mi o ideeę. Tzn. należy rozgraniczyć hobby: 'jazda na rowerze' od: 'wydłużanie żywotności napędu'.Dla łańcucha aż tak nie(bo trudno zobaczyć) ale dla korb owszem, mp. |
|
Data: 2012-07-03 08:47:52 | |
Autor: cytawa | |
Wybór nowej szosówki [dojazdy do pracy 20 km w jedną stronę; korba 3-rzędowa] | |
Michał Pysz pisze:
Ale ja nie wnikam szczególnie w sprawy techniczne (choć tu też mam inne A ja wnikam. I sie nie tlumacz ideologia tylko napisz konkretnie, w ktorym momencie napisalem bzdury. To mocne slowo okreslajace stan mojego mozgu. Jan Cytawa |
|
Data: 2012-07-03 14:57:28 | |
Autor: Ignac | |
Wybór nowej szosówki [dojazdy do pracy 20 km w jedną stronę; korba 3-rzędowa] | |
cytawa <cytawa@hektor.umcs.lublin.pl> napisał(a):
A ja wnikam. I sie nie tlumacz ideologia tylko napisz konkretnie, w ktorym momencie napisalem bzdury. To mocne slowo okreslajace stan mojego mozgu. Jan nie ma się co przejmować to jest tylko forum wymiany poglądów i tak treści poruszanych tematów trafiają tylko do połowy czytających dla innych to jest niezrozumiały bełkot (pomimo elementernego tłumaczenia zjawisk). Nie ma co robić magla,są fajniejsze rzeczy do zrobienia. Ktoś chce skorzysta z tego ktoś nie chce(ma do tego pełne prawo)to nie. Ignac -- |
|
Data: 2012-06-30 23:32:36 | |
Autor: 2late | |
WybĂłr nowej szosĂłwki [dojazdy do p racy 20 km w jednÄ stronÄ; korba 3-rzÄdowa] | |
On 30/06/2012 10:51 PM, Ignac wrote:
Tak na prawde nie znalazlem ani jednego usprawiedliwienia dla 3-ech tarcz. No niestety nie pomyslalem o tym. Na codzien uzywam tylko czterech przelozen, srodkowych. Znaczy 4 i 5 zebatki z tylu i dwoch przednich, pozostalych od swieta. Pozdrawiam -- 2late⢠Outspace Communication Inc.Ž 1999*2012Š Stupidity, like virtue, is its own reward |
|
Data: 2012-06-28 13:19:21 | |
Autor: arturb | |
Wybór nowej szosówki [dojazdy do pracy 20 km w jedną stronę] | |
On 2012-06-28 09:06, Robert Ostrowski wrote:
Ale też przydatność jej w terenie płaskim a także lekko pagórkowatym jest żadna. Zamieszkaj na kaszubach ;-) Mam 6 zasadniczych wyjazdów z Redy Te z ktorych najczesciej korzystam 2 o przewyzszeniu ~80-100m i nachyleniu 11% i 9% 1 o przewyzszeniu 200m i nachyleniu od 5% i w koncowce 9% Wszystkie da sie pokonac na srodkowej tarczy przedniej i 25 z tylu ale to w wariancie wyczynowym z tetnem na poziomie 90% Jak chce pojechac regeneracyjnie i odpoczac to wrzucam najmniejsza i jade na tetnie 85% z kadencja ok 80 pod te gorki Dla mnie ta trzecia tarcza idealne rozwiazanie i wygoda. |
|
Data: 2012-06-28 11:53:44 | |
Autor: Ignac | |
Wybór nowej szosówki [dojazdy do pracy 20 km w jedną stronę] | |
arturb <artur@nospam.ebasoft.com.pl> napisał(a):
Mam 6 zasadniczych wyjazdów z Redy Dokładnie,żeby tak mówić to trzeba swoje jednak wyjeździć. Dodałbym jeszcze,że 3 tarcze to większa żywotnośc korb i dodatkowo brałbym kasetę 8x grubsze koronki kasety=większa jej żywotność, grubszy łańcuch=tańszy o większej żywotności nie wspomnę(napęd 8x3) I jeszcze gdybym mógł wybrać kolor korb to wziąłbym(ale widzę żę są tylko jasne)czarny bo wyszczupla,(2x9 bardzo dobre są do tour-ów). Ignac -- |
|
Data: 2012-06-28 14:18:11 | |
Autor: ...::QRT::... | |
Wybór nowej szosówki [dojazdy do pracy 20 km w jedną stronę] | |
Dnia Thu, 28 Jun 2012 11:53:44 +0000 (UTC), Ignac napisał(a):
dodatkowo brałbym kasetę 8x grubsze koronki kasety=większa jej żywotność, nie zebym sie nie zgadzał bo sam mam przeca 8 biegów, ale aktualnie składanie (bo przecież nic takiego już nie da sie znaleźć w nowym szosowym rowerze) roweru na 8 biegach to już lekki masochizm dla zatwardziałych konserwatystów :D |
|
Data: 2012-06-28 12:29:26 | |
Autor: piecia aka dracorp | |
Wybór nowej szosówki [dojazdy do pracy 20 km w jedną stronę] | |
Dnia Thu, 28 Jun 2012 14:18:11 +0200, ...::QRT::... napisaĹ(a):
nie zebym sie nie zgadzaĹ bo sam mam przeca 8 biegĂłw, ale aktualnieNo w koĹcu 11rzÄdowe wchodzÄ albo raczej juĹź sÄ . -- piecia aka dracorp pisz na: piotr kropka rogoza at wp kropka eu |
|
Data: 2012-06-28 17:45:40 | |
Autor: Ignac | |
Wybór nowej szosówki [dojazdy do pracy 20 km w jedną stronę] | |
...::QRT::... <nie.m@m.mejla> napisał(a):
nie zebym sie nie zgadzał bo sam mam przeca 8 biegów, ale aktualnie Rozumiem Cię i z mojej strony to nie jest jakiś nakaz kupować 8x3,ja bym nie kupił(9x3/2 czy 10x3/2)z powodów które podałem,bo ja jestem anty trendowy i odporny na marketingowe chwyty i nikomu nie robię zarzutu że to jest bez sensu. A tu jest cytat(link szosówki) z kolegi Adama. http://www.olsh.pl/tcx-3-rozm-m.html Ignac -- |
|
Data: 2012-06-29 08:58:23 | |
Autor: ...::QRT::... | |
Wybór nowej szosówki [dojazdy do pracy 20 km w jedną stronę] | |
Dnia Thu, 28 Jun 2012 17:45:40 +0000 (UTC), Ignac napisał(a):
..::QRT::... <nie.m@m.mejla> napisał(a): o to całkiem fajny rower. Ma mocowanie na błotniki czy bagażnik (przynajmniej tak to wygląda) wiec na dojazdówkę też sie nada. |
|
Data: 2012-06-29 09:09:50 | |
Autor: Ignac | |
Wybór nowej szosówki [dojazdy do pracy 20 km w jedną stronę] | |
...::QRT::... <nie.m@m.mejla> napisał(a):
> http://www.olsh.pl/tcx-3-rozm-m.html Zainspirawał ci mnie on i widzę że ma osprzęt Shimano 2300 więc można by docelowo(po wyjeżdzeniu korb które ma zamontowane) założyć mu zamiennik korb shimano fc-2303 zwłaszcza że przerzutkę przednią ma właśnie tej serii i tym sposobem mielibyśmy rowerek na osprzęcie 2300 za czym ja ciągle optuje.Szkoda że mu od razu nie dali tych korb-taki urok marketingu.A ta seria osprzętu jest stosunkowo młoda bo z 2010 r. co oczywiście nie oznacza że dobra/lepsza. Ignac -- |
|
Data: 2012-06-29 09:50:44 | |
Autor: Mikołaj \"Miki\" Menke | |
Wybór nowej szosówki [dojazdy do pracy 20 km w jedną stronę] | |
Dnia 28.06.2012 13:53 użytkownik Ignac napisał :
Dodałbym jeszcze,że 3 tarcze to większa żywotnośc korb i Mit. -- http://mikolaj.menke.pl mikolaj@menke.pl Gadu-gadu: 2128279 Mobile: +48607345846 |
|
Data: 2012-06-29 08:51:44 | |
Autor: Ignac | |
Wybór nowej szosówki [dojazdy do pracy 20 km w jedną stronę] | |
Mikołaj \Miki\ Menke <miki@menek.one.pl> napisał(a):
Dnia 28.06.2012 13:53 użytkownik Ignac napisał : No właśnie o to mi chodzi żeby poznać szczegóły innych punktów widzenia, rzeczowych argumentów (może jakieś dane o przebiegach napędów 2x) Ignac -- |
|
Data: 2012-06-28 13:24:28 | |
Autor: bans | |
Wybór nowej szosówki [dojazdy do pracy 20 km w jedną stronę] | |
W dniu 2012-06-28 13:19, arturb pisze:
Dla mnie ta trzecia tarcza idealne rozwiazanie i wygoda. I słusznie, nie ma co sie spierac, jednemu pasuje tak, innemu inaczej. Ja dodam tylko, że szosówka z trzema tarczami wygląda glupio ;) -- bans |
|
Data: 2012-06-28 11:43:06 | |
Autor: piecia aka dracorp | |
Wybór nowej szosówki [dojazdy do pracy 20 km w jedną stronę] | |
Dnia Thu, 28 Jun 2012 13:24:28 +0200, bans napisaĹ(a):
Ja dodam tylko, Ĺźe szosĂłwka z trzema tarczami wyglÄ da glupio ;)Ale jak siÄ nie przyjrzysz dokĹadnie to na poczÄ tku nie widaÄ. -- piecia aka dracorp pisz na: piotr kropka rogoza at wp kropka eu |
|
Data: 2012-06-28 14:13:18 | |
Autor: arturb | |
WybĂłr nowej szosĂłwki [dojazdy do pra cy 20 km w jedna; strone;] | |
On 2012-06-28 13:43, piecia aka dracorp wrote:
Dnia Thu, 28 Jun 2012 13:24:28 +0200, bans napisaĹ(a): Nie odczuwam takiego doznania. MoĹźe dlatego Ĺźe mi jazda ma dawaÄ satysfakcje i wygode i moje rowery siÄ ogolnie podobaja mi. Jezdze dla przyjemnosci na dlugie dystanse czy rekreacyjnie/wyczynowo. Jezdze w deszczu i przy niskich temperaturach, przez 3/4 roku gdy sobie jezdzÄ nie widuje tych wszystkich zawodowcĂłw z 2 korbami co siedzÄ w siĹowniach ;-). Wystarczy ze powieje wiaterek i temp spadnie do 10stopni i od razu za miastem nikogo poza lokalsami i mnÄ na drogach nie ma. Nie Ĺcigam siÄ wiÄc mam inne potrzeby. |
|
Data: 2012-06-28 14:32:18 | |
Autor: bans | |
Wybór nowej szosówki [dojazdy do pracy 20 km w jedna; strone;] | |
W dniu 2012-06-28 14:13, arturb pisze:
Nie Ĺcigam siÄ wiÄc mam inne potrzeby. Ej, no, zartowalem, co tu tak ponuro? ;) -- bans |
|
Data: 2012-06-28 12:43:39 | |
Autor: piecia aka dracorp | |
Wybór nowej szosówki [dojazdy do pracy 20 km w jedna; strone;] | |
Dnia Thu, 28 Jun 2012 14:32:18 +0200, bans napisaĹ(a):
Ej, no, zartowalem, co tu tak ponuro? ;) NastÄpnym razem uĹźyj tagĂłw <Ĺźart></Ĺźart> a nie emotek. MoĹźe cie w koĹcu ludzie zrozumiejÄ :) -- piecia aka dracorp pisz na: piotr kropka rogoza at wp kropka eu |
|
Data: 2012-06-28 08:14:30 | |
Autor: bans | |
Wybór nowej szosówki [dojazdy do pracy 20 km w jedną stronę] | |
W dniu 2012-06-27 19:42, A. Filip pisze:
A masz aĹź takie podjazdy (wiadukty/skarpy/gĂłrki itp) Ĺźeby korba A to w ogóle istnieja takie podjazdy? ;) No dobra, mam korbe kompaktowa, to cwaniakuje ;) -- bans |
|
Data: 2012-06-28 07:04:27 | |
Autor: piecia aka dracorp | |
Wybór nowej szosówki [dojazdy do pracy 20 km w jedną stronę] | |
Dnia Thu, 28 Jun 2012 08:14:30 +0200, bans napisaĹ(a):
A to w ogĂłle istnieja takie podjazdy? ;)Okolice Istebnej, WisĹy itp. Innych nie znam, nie byĹem. No dobra, mam korbe kompaktowa, to cwaniakuje ;) Nie mam korby kompaktowej. W okolicy mam tylko jednÄ gĂłrkÄ, na ktĂłrÄ mogÄ wjechaÄ z tarczÄ 39z i zwykĹÄ kasetÄ . Ale wolÄ mieÄ jeszcze 3 tarczÄ ktĂłrÄ mĂłgĹbym sporadycznie uĹźywaÄ na podjazdach. Zdecydowanie wolÄ mĹynkowaÄ. -- piecia aka dracorp pisz na: piotr kropka rogoza at wp kropka eu |
|
Data: 2012-06-28 09:12:39 | |
Autor: bans | |
Wybór nowej szosówki [dojazdy do pracy 20 km w jedna; strone;] | |
W dniu 2012-06-28 09:04, piecia aka dracorp pisze:
Okolice Istebnej, WisĹy itp. Innych nie znam, nie byĹem. Oj, no przeciez emotka dalem, to mial byc zart :) Na beskidzkie klasyki moje babcine 34/28 wystarcza, zeby - sapiac jak lokomotywa - wjechac. Na np. 39/25 na pewno nie dalbym rady. Ale co do trojrzedowej korby - to nawet nie wiem ile ma zebow najmniejsza tarcza, hm. Zaraz sprawdze, chyba ze zaoszczedzisz mi czasu na szukanie i podpowiesz. -- bans |
|
Data: 2012-06-28 11:46:08 | |
Autor: piecia aka dracorp | |
Wybór nowej szosówki [dojazdy do pracy 20 km w jedna; strone;] | |
Dnia Thu, 28 Jun 2012 09:12:39 +0200, bans napisaĹ(a):
Oj, no przeciez emotka dalem, to mial byc zart :)Oj za maĹo emotek na Ĺwiecie Ĺźeby wszystkie nastroje opisaÄ. Na beskidzkie klasyki moje babcine 34/28 wystarcza, zeby - sapiac jakNo ja mam zwykĹÄ kasetÄ, maksymalnie chyba 23z. I jakoĹ na razie nie chce mi siÄ wymieniaÄ. Ja to po prostu jestem leniwy w tej kwestii. Ale co do trojrzedowej korby - to nawet nie wiem ile ma zebowNie. -- piecia aka dracorp pisz na: piotr kropka rogoza at wp kropka eu |
|
Data: 2012-06-28 13:58:25 | |
Autor: bans | |
Wybór nowej szosówki [dojazdy do pracy 20 km w jedna; strone;] | |
W dniu 2012-06-28 13:46, piecia aka dracorp pisze:
Nie. Jestem zalamany. -- bans |
|
Data: 2012-06-28 13:01:54 | |
Autor: arturb | |
WybĂłr nowej szosĂłwki [dojazdy do pra cy 20 km w jedna; strone;] | |
On 2012-06-27 18:29, piecia aka dracorp wrote:
Dnia Wed, 27 Jun 2012 16:32:52 +0200, A. Filip napisaĹ(a): Mam 2011 Giant Defy 1 (PL), ma 3 rzedowÄ korbÄ, i mocowanie na baganik/bĹotniki, Tiagra z przodu i tylu. widelec karbon, rama alu, sztyca karbon, hamulce sora |
|
Data: 2012-06-28 20:06:10 | |
Autor: piecia aka dracorp | |
Wybór nowej szosówki [dojazdy do pracy 20 km w jedna; strone;] | |
Dnia Thu, 28 Jun 2012 13:01:54 +0200, arturb napisaĹ(a):
Mam 2011 Giant Defy 1 (PL), ma 3 rzedowÄ korbÄ, i mocowanie naOstatnio jak byĹem w Wejherowie to widziaĹem multum szosĂłwek 3-rzÄdowych. Ale one miaĹy takÄ dziwnÄ geometriÄ. Ten Giant caĹkiem ciekawy, tylko Ĺźe ja sobie narzuciĹem mniejszy limit cenowy na rower. -- piecia aka dracorp pisz na: piotr kropka rogoza at wp kropka eu |
|
Data: 2012-06-28 22:57:13 | |
Autor: arturb | |
WybĂłr nowej szosĂłwki [dojazdy do pra cy 20 km w jedna; strone;] | |
On 2012-06-28 22:06, piecia aka dracorp wrote:
Dnia Thu, 28 Jun 2012 13:01:54 +0200, arturb napisaĹ(a): Na przestrzeni ostatniego roku teĹź zauwaĹźyĹem zwiekszonÄ iloĹÄ szosĂłwek, fajnie ze robi sie popularniejsza szosa w moim rejonie. Ale one miaĹy takÄ dziwnÄ geometriÄ. Ten Giant caĹkiem ciekawy, tylko Ĺźe ja sobie narzuciĹem mniejszy limit cenowy na rower. Ja kupiĹem w zeszĹym roku nowy za 3200 bez kĂłĹ, bo i tak chciaĹem od razu podmieniÄ na ultegry (RS80). Kasete z tyĹu wstawiĹem 12-25 ultegre i "fajnie jest", "sprawdza siÄ" w moim terenie, z tym ze jezdze wylacznie po ulicach na szosie. Wczesniej miaĹem 11-23 ale przy moich nachyleniach na codzien nie sprawdzaĹa siÄ, brakowaĹo mi Ĺrodkowych przeĹoĹźeĹ i wysokich do ostrych podjazdĂłw, a dodatkowo 11ke nie uzywalem zbytnio bo to praktycznie przy najwiekszej z przodu wypada jej uzycie przy ok 60-65km/h |
|
Data: 2012-06-28 21:30:13 | |
Autor: Robert Ostrowski | |
Wybór nowej szosówki [dojazdy do pracy 20 km w jedna; strone;] | |
arturb <artur@nospam.ebasoft.com.pl> napisał(a):
Na przestrzeni ostatniego roku teĹź zauwaĹźyĹem zwiekszonÄ iloĹÄ szosĂłwek, Szosa robi się popularna wraz z jakością dróg i zwiększonym bezpieczeństwem. Jednak i tak jak przyjdzie ochłodzenie a na pewno gdy spadnie śnieg szosówki znowu znikną. Ot szosa to taka letnia zabawka. -- |
|
Data: 2012-06-29 08:39:55 | |
Autor: bans | |
Wybór nowej szosówki [dojazdy do pracy 20 km w jedna; strone;] | |
W dniu 2012-06-28 23:30, Robert Ostrowski pisze:
Ot szosa to taka letnia zabawka. To kolejne twoje bzdurne uogólnienie. -- bans |
|
Data: 2012-06-29 08:55:04 | |
Autor: A. Filip | |
WybĂłr nowej szosĂłwki [dojazdy do pracy 20 km w jednÄ stronÄ] | |
bans <goc@o2.pl> pisze:
W dniu 2012-06-28 23:30, Robert Ostrowski pisze: Bzdurne? Ja by powiedziaĹ Ĺźe nadmierne :-) |
|
Data: 2012-06-29 09:01:05 | |
Autor: bans | |
Wybór nowej szosówki [dojazdy do pracy 20 km w jedną stronę] | |
W dniu 2012-06-29 08:55, A. Filip pisze:
Bzdurne? Ja by powiedziaĹ Ĺźe nadmierne :-) Sugerujesz, że można uogólniać mniej lub bardziej? Przemyślę to :) -- bans |
|
Data: 2012-06-29 00:02:56 | |
Autor: rmikke | |
Wybór nowej szosówki [dojazdy do pracy 20 km w jedną stronę] | |
On Friday, June 29, 2012 9:01:05 AM UTC+2, bans wrote:
W dniu 2012-06-29 08:55, A. Filip pisze: Sugerujesz, że nie można? Przemyśl to :D |
|
Data: 2012-06-29 09:36:35 | |
Autor: bans | |
Wybór nowej szosówki [dojazdy do pracy 20 km w jedną stronę] | |
W dniu 2012-06-29 09:02, rmikke pisze:
Sugerujesz, że nie można? Przemyśl to :D No przeciez napisalem, ze przemysle. Na pierwszy rzut oka wydawalo mi sie to sformulowanie bez sensu. Po przemysleniu - moze nie bez sensu, ale niezgrabne. -- bans |
|
Data: 2012-06-29 09:23:40 | |
Autor: Robert Ostrowski | |
Wybór nowej szosówki [dojazdy do pracy 20 km w jedna; strone;] | |
bans <goc@o2.pl> napisał(a):
W dniu 2012-06-28 23:30, Robert Ostrowski pisze: To pokaż mi szosowców doginających przy 20 stopniowym mrozie albo przy 30 cm opadach śniegu... Ja w taką pogodę szosówką nie wyjadę a mam już 12 sezonów zimowych na MTB. -- |
|
Data: 2012-06-29 02:28:03 | |
Autor: rmikke | |
Wybór nowej szosówki [dojazdy do pracy 20 km w jedna; strone;] | |
On Friday, June 29, 2012 11:23:40 AM UTC+2, Robert Ostrowski wrote:
bans <goc@o2.pl> napisał(a): > W dniu 2012-06-28 23:30, Robert Ostrowski pisze: Spotkałem jednego pod Prażmowem. Może aż -20 nie było, ale też było zaebiście, ja tamten wypad odchorowałem. |
|
Data: 2012-06-29 11:32:19 | |
Autor: bans | |
Wybór nowej szosówki [dojazdy do pracy 20 km w jedna; strone;] | |
W dniu 2012-06-29 11:23, Robert Ostrowski pisze:
Ot szosa to taka letnia zabawka. LOL, o, prosze, rura mieknie i juz zaczynasz doszczegolwiac. Typowe.:))) Ja w taką pogodę szosówką nie wyjadę a mam już 12 sezonów Trzeba było napisac to od razu, ze miekki jestes i szosowka tylko latem jezdzisz (ale zawsze ze srednia powyzej powyzej 30km/h, nie?), a nie wrzucac tu jakieś swoje projekcje. -- bans |
|
Data: 2012-06-29 11:35:14 | |
Autor: A. Filip | |
WybĂłr nowej szosĂłwki [dojazdy do pracy 20 km w jedna; strone;] | |
"Robert Ostrowski" <robertrobert1@gazeta.SKASUJ-TO.pl> pisze:
bans <goc@o2.pl> napisaĹ(a): A w takÄ pogodÄ normalni (typowi) ludzie jeĹźdĹźÄ na rowerach (jeĹli nie muszÄ )? A ktoĹ kto chce kupowaÄ nowy rower za >3_000 PLN raczej nie musi :-) Wiec moĹźe "urealnij" swoje zarzuty wobec szosĂłwek :-) |
|
Data: 2012-06-29 21:17:33 | |
Autor: piecia aka dracorp | |
Wybór nowej szosówki [dojazdy do pracy 20 km w jedna; strone;] | |
Dnia Fri, 29 Jun 2012 09:23:40 +0000, Robert Ostrowski napisaĹ(a):
To pokaĹź mi szosowcĂłw doginajÄ cych przy 20 stopniowym mrozie albo przy Przy -20 to i ja jeĹźdĹźÄ ale przy opadach Ĺniegu juĹź nie. -- piecia aka dracorp pisz na: piotr kropka rogoza at wp kropka eu |
|
Data: 2012-07-02 12:22:27 | |
Autor: Fabian | |
Wybór nowej szosówki [dojazdy do pracy 20 km w jedna; strone;] | |
On 29.06.2012 11:23, Robert Ostrowski wrote:
bans<goc@o2.pl> napisał(a): Po śniegu ciężko szosówką, ale 20 stopniowy mróz to idealna pogoda do jazdy szosówką, nawet po plaży można, ulice nie są śliskie i wszędzie pusto :) Ja wtedy jeżdżę i bardzo to lubię. Fabian. |
|
Data: 2012-06-27 17:49:03 | |
Autor: Robert Ostrowski | |
Wybór nowej szosówki | |
Waldemar Pytlik <waldemar.pytlik@gmail.com> napisał(a):
Witam, Przez rok pokonywałem taką trasę. Też wpadłem na taki pomysł i to wdrożyłem w życie. Jednak na szosówce wcale nie byłem szybszy ale przy tym jazda stała sie mniej komfortowa. Może dlatego, że ponad połowę trasy pokonywałem po za asfaltem. Ja miałem oponki 1,5 cala i to wystarczyło aby te traske pokonywać w równo 60 minut. No ale jeśli będziesz mieć cały czas asfalt po kołami, także zimą podczas opadów śniegu to szosówka może być dobrym wyborem. -- |
|
Data: 2012-06-27 21:52:06 | |
Autor: ...::QRT::... | |
Wybór nowej szosówki | |
Dnia Wed, 27 Jun 2012 06:06:02 -0700 (PDT), Waldemar Pytlik napisał(a):
Witam, jesteś pewien ze to dobry pomysł? nie zebym jakoś chciał cie namawiać na coś innego bo sam kiedyś dojeżdżałem szosówką. Tyle ze to było bez mała 20 lat temu. Teraz na pewno bym sie na to coś takiego nie pisał, a sam wspomniałeś ze jesteś w średnim wieku :D |
|
Data: 2012-06-28 08:17:49 | |
Autor: bans | |
Wybór nowej szosówki | |
W dniu 2012-06-27 15:06, Waldemar Pytlik pisze:
udało mi się sprzedać rower górski i chciałem kupić sobie nową szosówkę na dojazdy do pracy 20 km w jedną stronę. Tylko do pracy to bez sensu. Mam nadzieje, ze poza tym bedziesz sobie tez krecil i to wiecej niz te 40km :) 1. Polecam osprzet minimum Tiagra (Sora tez ujdzie, ale od niższych trzymaj sie z daleka) 2. Dystrybutora Lapierre masz w Krakowie, sam zreszta podales linka. -- bans |
|
Data: 2012-06-28 11:33:01 | |
Autor: Adam Jurzyk | |
Wybór nowej szosówki | |
On 2012-06-27 15:06, Waldemar Pytlik wrote:
A może macie jakieś inne lepsze propozycje? Ja polecam jakąś przełajówkę. 23 mm opony to jednak trochę mało na ulice i pseudo DDR w mieście. Ja właśnie jestem w trakcie przekładania osprzętu z mojej szosówki na ramę trekingową (Accent Nordkapp), a jak mi się spodoba to kupie sobie Surly Cross Check. Niestety, z dostępnością tego w Polsce jest znacznie gorzej niż z szosówkami (cenowo również). Tutaj są (ale nie wiem czy faktycznie dostępne): http://www.olsh.pl/tcx-3-rozm-m.html Pozdrawiam, Adam |
|
Data: 2012-06-28 12:23:54 | |
Autor: piecia aka dracorp | |
Wybór nowej szosówki | |
Dnia Thu, 28 Jun 2012 11:33:01 +0200, Adam Jurzyk napisaĹ(a):
Tutaj sÄ (ale nie wiem czy faktycznie dostÄpne):Jeszcze ĹźyjÄ ? -- piecia aka dracorp pisz na: piotr kropka rogoza at wp kropka eu |
|
Data: 2012-06-28 12:54:14 | |
Autor: Tomasz Minkiewicz | |
WybĂłr nowej szosĂłwki | |
On Thu, 28 Jun 2012 11:33:01 +0200
Adam Jurzyk <a.jurzyk@g_a_z_e_t_a.pl> wrote: On 2012-06-27 15:06, Waldemar Pytlik wrote: GdybyĹ siÄ na tego Cross Checka decydowaĹ, to tu maja produkty Surly w cenach â jak na EuropÄ â caĹkiem rozsÄ dnych: http://www.bike-components.de/ -- Tomasz Minkiewicz <tommink@gmail.com> |
|
Data: 2012-07-03 02:42:57 | |
Autor: Waldemar Pytlik | |
Wybór nowej szosówki | |
Nie chcę w żaden sposób kończyć ciekawych dyskusji, ale wracając do tematu zdecydowałem się na zakup Lapierra Audacio 200 (b'Twin i Meridę odrzuciłem ze względu na krytyczne opinie, testowałem Gianta i Lapierra, Lapierre jest najładniejszy, producent też wzbudza we mnie największe zaufanie).
Teraz muszę wybrać jeszcze wielkość ramy. Czy ktoś mógłby mi doradzić, którą ramę wybrać dla wzrostu 180 cm i długości nogi 86 cm dla geometrii ramy z poniższego linka? http://www.lapierre-bikes.co.uk/road/sport/audacio-200#onglets Wiem, że trzeba sprawdzić empirycznie, ale przejechałem się wczoraj na ramach L i M/L Gianta Defy 4 i nie zauważyłem różnicy ;) W ogóle temat dobierania ramy mógłby być chyba ciekawym rozszerzeniem wątku. |
|
Data: 2012-07-03 11:55:20 | |
Autor: bans | |
Wybór nowej szosówki | |
W dniu 2012-07-03 11:42, Waldemar Pytlik pisze:
Czy ktoś mógłby mi doradzić, którą ramę wybrać dla wzrostu 180 cm i długości nogi 86 cm dla geometrii ramy z poniższego linka? http://www.competitivecyclist.com/za/CCY?PAGE=FIT_CALCULATOR_INTRO Polecam dokładne patrzenie co i jak mierzyć oraz 2-3-krotne powtórzenie pomiarów. -- bans |
|
Data: 2012-07-03 05:25:10 | |
Autor: Waldemar Pytlik | |
Wybór nowej szosówki | |
Dzięki za link, ale to na dłuuższe mierzenie ;)
Znalazłem prostszy kalkulator: http://mathmed.blox.pl/2011/02/Dobranie-rozmiaru-ramy-szosowej-kalkulator.html Wg obliczeń (50, 55) wychodzi mi rama Lapierre M (52, 547), dla Gianta Defy M lub ML (na pewno nie L). |
|
Data: 2012-07-03 14:46:03 | |
Autor: bans | |
Wybór nowej szosówki | |
W dniu 2012-07-03 14:25, Waldemar Pytlik pisze:
http://mathmed.blox.pl/2011/02/Dobranie-rozmiaru-ramy-szosowej-kalkulator.html Dla moich wymiarów (wzrost 178cm, przekrok 87cm) wyniki porównywalne z tymi z mojego linku, wiec jest OK. -- bans |
|
Data: 2012-07-03 14:47:12 | |
Autor: bans | |
Wybór nowej szosówki | |
W dniu 2012-07-03 14:46, bans pisze:
Dla moich wymiarów (wzrost 178cm, przekrok 87cm) wyniki porównywalne z Dodam tylko (zniknęła mi opcja "usu post" w thunderbirdzie :/), żebyś się jednak nie upierał na tych 3 tarczach. -- bans |
|
Data: 2012-07-03 05:56:30 | |
Autor: Waldemar Pytlik | |
Wybór nowej szosówki | |
W dniu wtorek, 3 lipca 2012 14:47:12 UTC+2 użytkownik bans napisał:
W dniu 2012-07-03 14:46, bans pisze: To znaczy co proponujesz? Mam poprosić o usunięcie jednej tarczy w tym rowerze? -- wp |
|
Data: 2012-07-03 15:01:10 | |
Autor: bans | |
Wybór nowej szosówki | |
W dniu 2012-07-03 14:56, Waldemar Pytlik pisze:
To znaczy co proponujesz? Mam poprosić o usunięcie jednej tarczy w tym rowerze? To nie jest takie łatwe :) Spoko, jak ci pasuje - to bierz, nie ma to specjalnego znaczenia poza współczynnikiem -10 do lansu ;) Jeśli jeszcze nie byłeś to polecam http://forumszosowe.org - sporo tam nadętych buców debatujących o goleniu nóg i koszykach na bidony po 200zł, ale konkretnych informacji też znajdziesz sporo. -- bans |
|
Data: 2012-07-05 01:34:05 | |
Autor: Waldemar Pytlik | |
Wybór nowej szosówki | |
W dniu wtorek, 3 lipca 2012 15:01:10 UTC+2 użytkownik bans napisał:
Spoko, jak ci pasuje - to bierz, nie ma to specjalnego znaczenia poza współczynnikiem -10 do lansu ;) Sama szosówka to już +50 do lansu, gorzej że na razie będę miał pedały z noskami czyli -30 do lansu, ale i tak wyjdę na plus :)
Miejmy nadzieję, że nikt z tamtego forum nas nie czyta ;) Dzięki za link, na pewno chętnie poczytam. -- wp |
|
Data: 2012-07-05 11:16:00 | |
Autor: bans | |
Wybór nowej szosówki | |
W dniu 2012-07-05 10:34, Waldemar Pytlik pisze:
gorzej że na razie będę miał pedały z noskami czyli -30 do lansu, ale i tak wyjdę na plus :) Nie, nie, z noskami to OK, to taki retro-lans, czasem nawet +10 ;) -- bans |
|
Data: 2012-07-05 11:17:03 | |
Autor: kawoN | |
Wybór nowej szosówki | |
W dniu 12-07-05 10:34, Waldemar Pytlik pisze:
Sama szosówka to już +50 do lansu, gorzej że na razie będę miał pedały z noskami czyli -30 do lansu, ale i tak wyjdę na plus :) Ee tam zaraz -30. Myślałem że nosków już nie produkują... Podciągniesz to pod hipsteryzm i zyskujesz +30 :) A tak na poważnie - szosowiec w noskach, z butami wyposażonymi w bloki oraz zaciągniętymi paskami (co w efekcie daje przypięcie buta do pedału na stałe bez możliwości wypięcia/wyjęcia) to jak ostrokołowiec pędzący 50km/h po mieście bez hamulców :) -- kawoN - dziennik rowerowy www.bike4win.pl |