Data: 2015-03-13 08:51:16 | |
Autor: jerzykwrzos | |
Wybór biura rachunkowego | |
1. Ogólna zasada jest taka, że kontrola skarbowa odbywa się zwykle tam gdzie przechowywane są dokumenty firmy. Jeżeli w biurze rachunkowym, to kontrola pewnie będzie w siedzibie biura (to byłoby dla mnie dogodne, bo nie chcę ściągać urzędników do mieszkania, w którym mam siedzibę firmy). Tylko pytanie, czy kontrola będzie w biurze, jeżeli biuro rachunkowe jest w innej miejscowości, oddalonej o wiele kilometrów od miasta w którym jest siedziba mojej firmy i Urzędu Skarbowego?
2. Nie ukrywam, że zależy mi bardzo, żeby biuro rachunkowe w całej rozciągłości reprezentowało moją firmę przed urzędami (bo ja nie mam na to czasu i nerwów). Na co zwrócić uwagę jeszcze przed podpisaniem umowy z biurem, żeby się upewnić że tak na pewno będzie? Jakich domagać się od nich upoważnień, które powinienem złożyć w urzędach, żeby mogli mnie reprezentować (UPL-1 czy coś w tym stylu)? Czego powinienem jeszcze wymagać od biura w tej kwestii (np. żeby na wszystkich deklaracjach był numer telefonu księgowego, a nie mój)? 3. Czy przejście z jednego biura rachunkowego do drugie to dużo zachodu? 4. Wiem, że to pewnie jest kwestia konkretnej umowy z biurem, ale czy można wymagać od biura, żeby doradzało klientowi? Np. u mnie w biurze odpowiadają na pytania związane z kosztami, deklaracjami, itd. ale z przychodami już nie jest tak wesoło, np. kiedyś zapytałem ich jak rozliczyć się ze sprzedaży usług elektronicznych poza granicę kraju, to udzielili bardzo zdawkowej odpowiedzi i powiedzieli, że oni za przychody nie odpowiadają. A może to ja za dużo wymagam i powinienem o takie rzeczy pytać doradcy podatkowego, a nie mojego biura? |
|
Data: 2015-03-14 18:30:45 | |
Autor: cef | |
Wybór biura rachunkowego | |
W dniu 2015-03-13 o 16:51, jerzykwrzos@gmail.com pisze:
1. Ogólna zasada jest taka, że kontrola skarbowa odbywa się zwykle tam gdzie przechowywane są dokumenty firmy. Zrobimy kontrolę w siedzibie. Proszę zgromadzić dokumenty. (nie będzie tego dużo, bo pewnie za dany okres) 2. Nie ukrywam, że zależy mi bardzo, żeby biuro rachunkowe w całej rozciągłości reprezentowało moją firmę przed urzędami Pełnomocnictwo plus opłata skarbowa 3. Czy przejście z jednego biura rachunkowego do drugie to dużo zachodu? Jak ktoś lubi sobie organizować księgowość w innej miejscowości, to któż lepiej oceni czy to dużo zachodu czy nie? :-) 4. Wiem, że to pewnie jest kwestia konkretnej umowy z biurem, ale czy można wymagać od biura, żeby doradzało klientowi? Można, ale biuro jest od księgowania. Nawet powiedziałbym, że znam takie, które robią rozliczenie tak jak potrafią lub myślą, że jest poprawnie, a jak przyjdzie ktoś i powie, że to źle to zrobią korekty. W każdej kwestii, którą kiedyś poruszałem w biurach okazywało się, że jestem znacznie lepiej zorientowany niż oni, więc oczekiwanie porady jest bezsensowne. Z tego co widzę obecnie to za wiele się nie zmieniło. |
|
Data: 2015-03-16 15:49:10 | |
Autor: adam | |
Wybór biura rachunkowego | |
(...)4. Wiem, że to pewnie jest kwestia konkretnej umowy z biurem, ale czy Czy tylko od księgowania? Biura rachunkowe to były wieki temu, dziś to są raczej kancelarie podatkowe, prowadzą je doradcy podatkowi. Oczywiście zakres usług może być różny. |
|
Data: 2015-03-16 17:17:27 | |
Autor: cef | |
Wybór biura rachunkowego | |
Użytkownik "adam" <adamw2@wp.pl> napisał w wiadomości news:5506ed68$0$364$65785112news.neostrada.pl... (...)4. Wiem, że to pewnie jest kwestia konkretnej umowy z biurem, ale czy Biura rachunkowe są nadal. No i przecież rozmawiamy o jakiejś marnej KPiR. Jak chcesz za nią zapłacić tyle co za pełne ksiegi w kancelarii z opcją doradzania, to proszę, choć to tez nie gwarantuje niczego. |
|
Data: 2015-03-17 11:25:29 | |
Autor: adam | |
Wybór biura rachunkowego | |
W dniu 2015-03-16 o 17:17, cef pisze:
To ja bym omijał takie biura. Czy to będzie "marna" KPiR czy "prestiżowa" KH, to problem jest w przepisach, a nie w wypełnianiu tabelek. Przepisy mamy ponoć najbardziej skomplikowane w Europie, do tego potrzeba dobrego fachowca. A jak człowiek jest dobry w tej dziedzinie, to ograniczy się tylko do wklepywania danych? |
|
Data: 2015-03-17 20:13:26 | |
Autor: cef | |
Wybór biura rachunkowego | |
Użytkownik "adam" <adamw2@wp.pl> napisał w wiadomości news:me8veo$vf4$1node1.news.atman.pl... Można, ale biuro jest od księgowania.(...) To chyba musiałbyś omijac wszystkie Czy to będzie "marna" KPiR czy "prestiżowa" KH, to problem jest w przepisach, a nie w wypełnianiu tabelek. Prowadziłem do niedawna oddział zagranicznemu przedsiębiorcy i nie było chętnych do prowadzenia KH poniżej 800zł - pełny przekrój czynności. Dodatkowo jak każda działalność miała swoje niuanse, które rozstrzygać trzeba było na poziomie interpretacji. Na podobnym poziomie skomplikowania (w sensie typów operacji) oddałbym swoją KPiR do biura (bo z zatrudnionymi sobie nie radzę) i tu bez problemu do 350 PLN. Przepisy mamy ponoć najbardziej skomplikowane w Europie, do tego potrzeba dobrego fachowca. A jak człowiek jest dobry w tej dziedzinie, to ograniczy się tylko do wklepywania danych? To tak nie działa. Każdy fachowiec pytany o cokolwiek istotnego innego niż standardowe "wklepywanie" musi zajrzeć do przepisów i je przestudiować pod kątem danego przypadku. Ocenić go można po wnioskach do jakich dojdzie. Istota przerobu w biurze rachunkowym, to jednak wklepywanie. |
|
Data: 2015-03-18 09:12:58 | |
Autor: Robert Tomasik | |
Wybór biura rachunkowego | |
W dniu 17-03-15 o 20:13, cef pisze:
Przepisy mamy ponoć najbardziej skomplikowane w Europie, doW wypadku biura jest jednak nadzieja, ze już się spotkali z podobnym przypadkiem - choćby u innego podatnika - i wiedzą jak to zrobić. |
|
Data: 2015-03-18 09:34:12 | |
Autor: cef | |
Wybór biura rachunkowego | |
Robert Tomasik wrote:
W dniu 17-03-15 o 20:13, cef pisze: W wypadku biura jest jednak nadzieja, ze już się spotkali z podobnym Nie. Przepisy się zmieniają za szybko. |
|
Data: 2015-03-16 04:56:06 | |
Autor: jerzykwrzos | |
Wybór biura rachunkowego | |
5. Tak jak wcześniej napisałem, w moim aktualnym biurze powiedzieli mi, że oni nie odpowiadają za przychody. Więc tak się zastanawiam, czy różnice kursowe powinienem samemu obliczyć, czy powinno to zrobić biuro? Różnica kursowa może być przecież przychodem lub kosztem dla firmy :)
6. Czy jest jakaś ogólna zasada, że Urzędy Skarbowe są bardziej przyjazne firmom w małych lub dużych miastach? Albo może czy jest jakiś ranking najbardziej przyjaznych firmom Urzędów Skarbowych w Polsce? :) Pytam się o to, ponieważ zastanawiam się, czy przy wybieraniu biura rachunkowego warto brać pod uwagę takie rzeczy :) |
|
Data: 2015-03-16 15:06:55 | |
Autor: m | |
Wybór biura rachunkowego | |
W dniu 16.03.2015 o 12:56, jerzykwrzos@gmail.com pisze:
5. Tak jak wcześniej napisałem, w moim aktualnym biurze powiedzieli Wydaje mi się że mieli na myśli że nie odpowiadają za klasyfikację przychodów. W zasadzie nie powinni tez odpowiadać za kwalifikację kosztów, tj. czy coś się na koszt nadaje czy nie, powinni księgować to co im każesz. Jakby się okazało że masz im sam liczyć różnice kursowe, to zmień biuro. p. m. |
|
Data: 2015-03-16 11:15:14 | |
Autor: jerzykwrzos | |
Wybór biura rachunkowego | |
W dniu poniedziałek, 16 marca 2015 15:06:57 UTC+1 użytkownik m napisał:
W dniu 16.03.2015 o 12:56, jerzykwrzos@gmail.com pisze: Chyba masz rację. Dlatego w kwestii klasyfikacji przychodów i ewentualnie kwalifikację kosztów warto poradzić się doradcy podatkowego (dobrego) i zapytać o to jaki będzie PKD, PKWiU, jaki podatek. Jakby się okazało że masz im sam liczyć różnice kursowe, to zmień biuro. Miałem poczekać do końca roku (bo podobno wtedy jest dobry moment na zmianę biura), ale jeżeli się tak okaże, to nie będę czekał :) Ogólnie rzecz biorąc, aby biuro obliczyło różnice kursowe, wystarczy przesłać im informację jaką kwotę w złotych otrzymałem na firmowy rachunek bankowy prowadzony w złotych (ile de facto zarobiłem) oraz ewidencję sprzedaży bezrachunkowej (ile na bieżąco księgowałem)? Wydaje mi się, że takie informacje wystarczą do obliczenia różnicy kursowej: https://groups.google.com/forum/#!topic/pl.soc.prawo.podatki/qspxircdeZk |
|