Data: 2014-04-21 21:37:53 | |
Autor: Dres Golf | |
Współczesne głupkowate mikro-ronda z kostką brukową | |
W dniu 2014-04-13 21:27, tolek pisze:
Od kilku lat nastała moda na głupkowate ronda wykładane od wewnętrznejNie można, bo rondo zgodnie z rozporządzeniem musi być nieprzejrzyste i wymuszać na kierowcy zwolnienie oraz manewry kierownicą. Ideologia takiego ronda jest taka sama jak wysepek, progów zwalniających itp. utrudnień które służą do dyscyplinowania nieposłusznych kierowców, którym się wydaje że wszędzie mają pierwszeństwo jadąc na maxa. Gdyby było płaskie wyasfaltowane rondo to 90% by waliła prosto na przełaj z prędkością grubo powyżej kodeksowej. |
|
Data: 2014-04-21 22:22:58 | |
Autor: J.F. | |
Współczesne głupkowate mikro-ronda z kostką brukową | |
Dnia Mon, 21 Apr 2014 21:37:53 +0200, Dres Golf napisał(a):
Nie można, bo rondo zgodnie z rozporządzeniem musi być nieprzejrzyste i wymuszać na kierowcy zwolnienie oraz manewry kierownicą. Raczej nie, moze 10%. Ale sie zastanawiam na ile w tych rondach wlasnie o to chodzi - trzeba zwolnic. (co mnie zreszta do wscieklosci doprowadza). Tym niemniej przy braku wysepki to latwo przejechac na wprost nieswiadomie - jak po nocy niewiele widac. J. |
|
Data: 2014-04-22 06:47:00 | |
Autor: Adam Klobukowski | |
Współczesne głupkowate mikro-ronda z kostką brukową | |
On Monday, 21 April 2014 21:37:53 UTC+2, Dres Golf wrote:
W dniu 2014-04-13 21:27, tolek pisze: Zdarzają się też "półprzejrzyste": https://www.google.pl/maps/@53..971639,18.544258,3a,75y,104.55h,91.06t/data=!3m4!1e1!3m2!1sl9mq3VZyIJ_TlEGNqqAGmw!2e0 ;) AdamK |
|
Data: 2014-04-23 11:08:49 | |
Autor: tolek | |
Współczesne głupkowate mikro-ronda z kostką brukową | |
Dla mnie te teorie o kostkowych rondach jako podniesienie bezpieczeństwa są takie jak cała ue...
Po co mozolnie układać tą kostkę (przez kostkę szybciej woda wsiąka w podłoże i zimą szybciej rozsadzi rondo i znowu będzie do remontu - ktoś nieźle to wykombinował) skoro można na środku ronda zrobić większe zielone koło o promieniu takim jak obecne małe kółko+kostka. Na to samo wyjdzie. Tak jak tu już było napisane kostka jest ułożona wyżej niż nawierzchnia asfaltowa i skręcający TIR jest dodatkowo odchylony na zewnątrz okręgu jaki pokonuje, co stwarza większe ryzyko przewrócenia się od siły odśrodkowej, która dodatkowo dochodzi do niekorzystnego odchylenia przy jeździe po okręgu. Przypomina to odwrotnielogicznie polskie pendolino bez wychylnego pudła. Wnet będą łuki torów kolejowych budować nachylone w kierunku odwrotnym do kierunku łuku, żeby pociągi szybciej wypadały i ze względów bezpieczeństwa obniży się im dodatkowo prędkość... Pierw się coś sp.... a potem do g.... dobiera się chore ideologie. Zamiast wymyślić coś lepszego, sprawniejszego. Ale gdzie tam dziś głupota święci tryumfy. Bo 5 głupków w ciągu roku rozp... się na danym rondzie to ze względu na tych 5 przebudujemy całe rondo. A tak to dobre rondo samoczynnie eliminowała głupków z użycia. Czy nie można nadal budować takich rond http://goo.gl/maps/rrCfl? Stoi do dziś i wyśmienicie spełnia swoje zadanie. Jakoś nie widzę na zielonym kole kolein po autach pokonujących rondo na "przestrzał" (typ trasy "przełajowa") mimo, że na środku żaden unijny nie postawił kamiennego rondla. A obecnie przyjęto durnowatość, że to co działa dobrze w tym kraju trzeba zawsze zepsuć i ktoś za zepsucie weźmie kasę. Na podstawie tej chorej ideologii kamiennych mikro rond można wysnuć teorie, że 98% kierowców to idioci i tylko 2% to mistrzowie kierownicy i dla tych 98% kierowców są robione te kamienne ronda aby im "pomóc"... Bo gdyby nie te kamienne ronda to 98% kierujących poniesie śmierć na miejscu przy próbie wjechania na niekamienne rond. Pozostanie na polskich drogach tylko 2% mistrzów kierownicy. W ogóle do mnie to nie trafia. Dla mnie taka sama głupota jak ślimak zwany rybą. Ponoć ma się budować coraz lepsze drogi dopuszczające wyższe prędkości, a oni budują ronda których pokonanie zajmuje 3x więcej czasu niż rondo wybudowane w latach 80-90. Wybudowane, do dziś stoi, nie stwarza problemów i jakoś nie słyszę aby codziennie dochodziło tam do dziesiątek stłuczek, bo nie ma kostki brukowej i okrąg asfaltowy jest za szeroki. |
|
Data: 2014-04-23 02:56:40 | |
Autor: Adam Klobukowski | |
Współczesne głupkowate mikro-ronda z kostką brukową | |
On Wednesday, 23 April 2014 11:08:49 UTC+2, tolek wrote:
Dla mnie te teorie o kostkowych rondach jako podniesienie bezpieczeństwa są takie jak cała ue... Przejechałem sporo takich kostkowych rond, i jakoś nie widziałem żadnego rozsadzonego przez lód, więc twoja teoria jest tu błędna. O TIRach masowo przewracających się na tych rondach też jakoś reżimowe media nie donoszą, tak więc są chyba ok. W takim Kwidzynie takie ronda są już od wielu lat, specjalnie po to aby umożliwić TIRom dojazd do fabryki. Jakoś protestów społecznych akcji 'ratujmy TIRy' nie słychać, więc ta Unia chyba ma czasem dobre pomysły. AdamK |
|
Data: 2014-04-25 13:15:47 | |
Autor: tolek | |
Współczesne głupkowate mikro-ronda z kostką brukową | |
"Adam Klobukowski"
Przejechałem sporo takich kostkowych rond, i jakoś nie widziałem żadnego rozsadzonego przez lód Bronisz tego tak jakbyś był wykonawcą tych kamiennych rond. Skoro ta kostka jest taka wspaniała na jezdni to może autostrady z kostki brukowej zaczniemy budować? Dla mnie nadal pozostaje to głupotą. Jedyne słuszne to rondo z jednolitą nawierzchnią, a nie wpierniczanie jakiejś bezsensownej kostki. Przypomina mi to manię malowania wielu bloków (ich tynku) na lekki różowy kolor po dodatkowym ociepleniu. Widocznie w hurtowniach zostało masę farb w tym kolorze i są tańsze zamiast białego koloru. I tu w tych kostkach dopatruję się podobnego zjawiska, komuś zostały setki ton kostki i na siłę próbuje to gdzieś upchać, upycha więc na ronda i wkurza tym samym przejeżdżających przez nie. Póki co nie znajduję żadnego sensu w tej kostce na rondzie. |
|
Data: 2014-04-25 06:46:27 | |
Autor: Adam Klobukowski | |
Współczesne głupkowate mikro-ronda z kostką brukową | |
On Friday, 25 April 2014 13:15:47 UTC+2, tolek wrote:
"Adam Klobukowski" Nie, siedzę w innej branży. Dla mnie nadal pozostaje to gďż˝upotďż˝. Jedyne sďż˝uszne to rondo z jednolitďż˝ nawierzchniďż˝, a nie wpierniczanie jakiejďż˝ bezsensownej kostki. <ciach> Pďż˝ki co nie znajdujďż˝ ďż˝adnego sensu w tej kostce na rondzie. Nikt Ci po kostce jeździć nie każe, możesz sobie pojechać wolniej, po asfaltowej części ronda. Dlatego właśnie jest. Za to ciężarówka czy autobus może spokojnie wykorzystać kostkę co ułatwia mu jazdę. Za to ty nie będziesz się czuł komfortowo ścinając rondo dużą (i niebezpieczną) prędkością. Inaczej rzecz biorąc: kostka na rondzie to coś podobnego do pobocza. Na co dzień niepotrzebne i bez sensu (tylko koszty budowy dróg zawyża ;)), ale czasem się przydaje. AdamK |
|
Data: 2014-04-26 20:50:45 | |
Autor: WildS | |
WspĂłĹczesne gĹupkowate mikro-ronda z kostkÄ brukowÄ | |
On 2014-04-25, Adam Klobukowski <adamklobukowski@gmail.com> wrote:
"Adam Klobukowski" Mi jako kierowcy cieĹźarĂłwki zdecydowanie na rondzie by uĹatwiaĹ pracÄ asfalt a nie jakaĹ kostka. Gdy jest odpowiednio ciasno to takÄ kostkÄ opony naczepy potrafiÄ wyrwaÄ przy skrÄcaniu. Potem zostajÄ 'krawÄĹźniki' od kostki na sztorc albo inne dziury. Jedyna 'zaleta' tej kostki to wlasnie to, Ĺźe jest Ĺliska na deszczu i jeĹli jeszcze nie jest rozpieprzona to jest Ĺaskawsza dla opon naczepy. Zamiast tego moĹźnaby rĂłwnie dobrze i taniej zrobic rondo z duĹźym biaĹym koĹem po Ĺrodku i farba na deszczu miaĹaby podobnÄ przyczepnoĹÄ. Argument o poboczu trochÄ nietrafiony. To i autostrady powinno sie twoim zdaniem projektowac tak ciasno, zeby manewry na nich wymagaĹy wykorzystywania pobocza przez ciÄĹźarĂłwki i autobusy? -- WildS |
|
Data: 2014-04-27 13:41:54 | |
Autor: tolek | |
Współczesne głupkowate mikro-ronda z kostką brukową | |
"WildS" news:slrnllo005.2iq.falconmakigai.org
Mi jako kierowcy cieżarówki zdecydowanie na rondzie by ułatwiał pracę Jeden z niewielu myślących, w dodatku ciężarowiec! Bo już był szum, że ci z osobówek się czepiają. Gdy jest odpowiednio ciasno to taką kostkę Więc wniosek taki po to wymyślono tą głupotę, by ją naprawiać co chwila. Jedyna 'zaleta' tej kostki to wlasnie to, że jest śliska na deszczu Ale obrońcy dalej idą w zaparte, kostka im pomaga... Ciekawe w czym? Typowe betonowo-urzędnicze wymysły służące urzędasom brukselskim, a nie obywatelom. Nastały czasy gdzie się wmawia, że coś od teraz jest dobre, a to co było przez dziesiąt lat jest złe. Dla mnie jedyne słuszne rondo jest całe asfaltowe, kamienne to na cmentarzu niech sobie stawiają. Zwyczajnie mnie tak kostka wkurza jak się opona na niej tłucze. A jeżdżę po tych kamieniach, bo powymyślali mikrondka, na których stoi 5 aut i nie mogą z niego zjechać bo się ulica zakorkowała, a człowiek chce jechać w lewo lub zrobić nawrotkę i bez jazdy "lewym" kamiennym pasem będziesz czekał 10 minut żeby rondo pokonać, bo całe stoi. Dotychczasowe NORMALNE ronda miały dwa pasy, zewnętrzny i wewnętrzny. Wewnętrznym jeździło się gdy skręcało się w lewo na rondzie, zewnętrznym gdy na pierwszym wyjeździe się wyjeżdżało. Żadne większe dostawcze auto nie ma szans jechać samym asfaltowym pasem bez zahaczania o durną kostkę. I w czym ta kostka ma niby pomagać dużym autom? Jak już napisane wyżej tylko wkurza, a nie pomaga. |
|
Data: 2014-04-28 12:26:23 | |
Autor: SW3 | |
Współczesne głupkowate mikro-ronda z kostk ą brukową | |
W dniu 27.04.2014 o 13:41 tolek <tolek@niedla.spamu> pisze:
Dotychczasowe NORMALNE ronda miały dwa pasy, zewnętrzny i wewnętrzny. Wewnętrznym jeździło się gdy skręcało się w lewo na rondzie, zewnętrznym gdy na pierwszym wyjeździe się wyjeżdżało. Pomijając to, że tak jak napisałeś jeździła tylko część, inni wykłócali się, również na tej grupie, że nie ma takiego obowiązku, niektórzy naprawiali sobie samochody z cudzego OC dzięki takim rondom, to twierdzisz, że na tych "normalnych" rondach ciężarówki mieściły się na jednym pasie? -- SW3 -- -- Państwo to wielka fikcja, dzięki której każdy usiłuje żyć kosztem innych. /Bastiat |
|
Data: 2014-04-28 11:12:17 | |
Autor: masti | |
Współczesne głupkowate mikro-ronda z kostką brukową | |
Dnia piÄknego Mon, 28 Apr 2014 12:26:23 +0200 osobnik zwany SW3 napisaĹ:
W dniu 27.04.2014 o 13:41 tolek <tolek@niedla.spamu> pisze: na normalnych? jak najbardziej. -- Ford C-Max PMS Edition, Jeep Grand Cherokee 4.0 mst <at> gazeta <.> pl "-Mam lÄk gruntu! -Chyba wysokoĹci? -Wiem co mĂłwiÄ. To grunt zabija!" T.Pratchett |
|
Data: 2014-04-28 12:30:24 | |
Autor: Andrzej Lawa | |
Współczesne głupkowate mikro-ronda z kostką brukową | |
W dniu 27.04.2014 13:41, tolek pisze:
Wewnętrznym jeździło się gdy skręcało się w lewo na rondzie, zewnętrznym Umm... A jak się na rondzie skręca w lewo?? Bo generalnie na rondo z pasem/pasami "w kółko" to możesz wjechać lub z niego zjechać. Skręcenie w lewo co do zasady w Polsce powoduje krążenie po rondzie pod prąd. -- Świadomie psujący kodowanie i formatowanie wierszy są jak srający z lenistwa i głupoty na środku pokoju. I jeszcze ci durnie tłumaczą to nowoczesnością... |
|
Data: 2014-04-25 11:23:46 | |
Autor: masti | |
Współczesne głupkowate mikro-ronda z kostką brukową | |
Dnia piÄknego Fri, 25 Apr 2014 13:15:47 +0200 osobnik zwany tolek napisaĹ:
"Adam Klobukowski" a po co po niej jeĹşdzisz? Ona wĹaĹnie jest tam gdzie nie powinieneĹ. -- Ford C-Max PMS Edition, Jeep Grand Cherokee 4.0 mst <at> gazeta <.> pl "-Mam lÄk gruntu! -Chyba wysokoĹci? -Wiem co mĂłwiÄ. To grunt zabija!" T.Pratchett |
|
Data: 2014-04-25 13:45:22 | |
Autor: J.F | |
Współczesne głupkowate mikro-ronda z kostką brukową | |
Użytkownik "tolek" napisał w wiadomości
"Adam Klobukowski" Przejechałem sporo takich kostkowych rond, i jakoś nie widziałem żadnego rozsadzonego przez lód Bronisz tego tak jakbyś był wykonawcą tych kamiennych rond. Kostka jest do d*, bo a) wibruje, b) halasuje c) na mokro jest sliska bardzo. Ale co sie nie nadaje na autostrade to sie moze nadawac na wylaczona z ruchu wysepke. Co do trwalosci - mamy kostkowych ulic we Wroclawiu pelno, bywaja rozsadzone, bywaja zapadniete, bywaja z koleinami, ale bywaja i takie od Niemca nie ruszone i w dobrym stanie. J. |
|
Data: 2014-04-23 22:36:19 | |
Autor: WildS | |
WspĂłĹczesne gĹupkowate mikro-ronda z kostkÄ brukowÄ | |
On 2014-04-22, Adam Klobukowski <adamklobukowski@gmail.com> wrote:
On Monday, 21 April 2014 21:37:53 UTC+2, Dres Golf wrote: Pewnie po to, Ĺźeby przejazd gabarytu wymagaĹ jedynie demontaĹźu znakĂłw a nie zaorania trawnika. Ehh, Stargard i te rondka z najgorszÄ moĹźliwÄ dla opon tira "kostkÄ ". Ostre kamienie na sztorc - zrĂłbmy z tego nawierzchniÄ dla ciÄĹźarĂłwek, to musi byÄ dobry pomysĹ! -- WildS |