Data: 2011-07-26 11:05:08 | |
Autor: Dibos | |
Wsk 125 brak iskry | |
Witam jak w temacie powiedziane moja wsk nie ma iskry wymieniłem cewkę, kondensator, przerywacz wszystkie kable sa oizolowane wszystko dobrze ale nie ma iskry o co chodzi ? Pomóżcie:(
-- Wysłano z czytnika Ścigacz.pl -> http://grupy.scigacz.pl/ |
|
Data: 2011-07-26 13:30:57 | |
Autor: JK | |
Wsk 125 brak iskry | |
Użytkownik "Dibos" <Dibossable@_NOSPAM_vp.pl> napisał w wiadomości news:a6dc3a68643050d4fcf7b17db123fdd9$1grupy.scigacz.pl...
Witam jak w temacie powiedziane moja wsk nie ma iskry wymieniłem cewkę, kondensator, przerywacz wszystkie kable sa oizolowane wszystko dobrze ale nie ma iskry o co chodzi ? Pomóżcie:( Może trywialne, ale: kluczyk włożyłeś? Pozdrawiam - JK |
|
Data: 2011-07-26 11:54:50 | |
Autor: Dibos | |
Wsk 125 brak iskry | |
JKnapisal
Użytkownik "Dibos" <Dibossable@_NOSPAM_vp.pl> napisał w wiadomości Może trywialne, ale: No kluczyki sa wszystko jest ale nie ma iskry -- Wysłano z czytnika Ścigacz.pl -> http://grupy.scigacz.pl/ |
|
Data: 2011-07-26 14:16:38 | |
Autor: J_K_K | |
Wsk 125 brak iskry | |
W dniu 2011-07-26 13:54, Dibos pisze:
No kluczyki sa wszystko jest ale nie ma iskry Stacyjka, świeca, fajka, przerywacz ? -- Pzdr JKK |
|
Data: 2011-07-26 18:52:10 | |
Autor: JK | |
Wsk 125 brak iskry | |
Użytkownik "J_K_K" <j_k_kwytnijto@itotezpoczta.fm> napisał w wiadomości news:j0mb76$kgo$1speranza.aioe.org...
W dniu 2011-07-26 13:54, Dibos pisze:=================== No właśnie. Sprawdź przerywacz w iskrowniku. Czy się otwiera i czy kontaktuje (zwiera do masy) przy zamykaniu. Pozdr. - JK. |
|
Data: 2011-07-26 18:10:58 | |
Autor: Dibos | |
Wsk 125 brak iskry | |
Stacyjka, świeca, fajka, przerywacz ?=================== No właśnie. kabel od stacyjki odłaczyłem swieca nowa przerywacz dobrze moze byc magneto lub cewka nowa popsuta? -- Wysłano z czytnika Ścigacz.pl -> http://grupy.scigacz.pl/ |
|
Data: 2011-07-28 21:48:13 | |
Autor: Viking | |
Wsk 125 brak iskry | |
W dniu 2011-07-26 20:10, Dibos pisze:
:))Stacyjka, ďż˝wieca, fajka, przerywacz ?=================== ech stare dobre czasy.. jeĹli wszystko masz,sprawdzone...to sie okazywaĹo ze klin na magnecie padĹ.. :))) po prostu.. takie maĹe gĂłwno.. pozdr. Tomek XX Czarnula. |
|
Data: 2011-07-26 18:12:46 | |
Autor: Dibos | |
Wsk 125 brak iskry | |
JKnapisal
Użytkownik "J_K_K" <j_k_kwytnijto@itotezpoczta.fm> napisał w wiadomości No właśnie. kebel od stacyjki odłaczyłem w tym momecie nadal nic swieca nowa przerywacz dobrze czy moze byc wina magneta lub moze byc nowa cewka popsuta? -- Wysłano z czytnika Ścigacz.pl -> http://grupy.scigacz.pl/ |
|
Data: 2011-07-26 18:12:48 | |
Autor: Dibos | |
Wsk 125 brak iskry | |
JKnapisal
Użytkownik "J_K_K" <j_k_kwytnijto@itotezpoczta.fm> napisał w wiadomości No właśnie. kabel od stacyjki odłaczyłem w tym momecie nadal nic swieca nowa przerywacz dobrze czy moze byc wina magneta lub moze byc nowa cewka popsuta? -- Wysłano z czytnika Ścigacz.pl -> http://grupy.scigacz.pl/ |
|
Data: 2011-07-26 20:21:05 | |
Autor: JK | |
Wsk 125 brak iskry | |
Wina magneta? - raczej nie, jeśli magnesy są ;-) Nowa cewka zepsuta? - także bym na to raczej nie stawiał. A prąd do cewki dochodzi? Pozdr. - JK |
|
Data: 2011-07-26 20:31:28 | |
Autor: JK | |
Wsk 125 brak iskry | |
....
A prąd do cewki dochodzi?.... Sorry, zagalopowałem się - jaki prąd, tam przecież jest iskrownik. Chociaż, jeśli masz wmontowany akumulator to prąd na przerywaczu (rozwartym) powinien być. Upewnij się czy na pewno dobrze pracują styki przerywacza? Tzn czy przy zamknięciu prawidłowo zwierają do masy. Prawidłowa przerwa to o ile pamiętam 0,7 mm. Częstą przyczyną była kiedyś również usterka fajki na świecę. JK. |
|
Data: 2011-07-26 22:56:54 | |
Autor: Hinek | |
Wsk 125 brak iskry | |
Użytkownik "JK" <nospam@poczta.onet.pl> napisał
A niby skad? Obwod iskrownika nie jest polaczony z reszta instalacji. Cudow nie ma. Niewiele rzeczy może się zepsuc w iskrowniku. Jesli to moto z wykopalisk i stalo gdzies 100 lat to magnesy mogly pasc. Pozdr -- Hinek |
|
Data: 2011-07-26 20:25:32 | |
Autor: Arbiter | |
Wsk 125 brak iskry | |
Użytkownik "Dibos" <Dibossable@_NOSPAM_vp.pl> napisał w wiadomości news:a6dc3a68643050d4fcf7b17db123fdd9$1grupy.scigacz.pl... kondensator, przerywacz wszystkie kable sa oizolowane wszystko dobrze ale Wsadzales palec w cewke i kreciłes magnesem? Jest prąd? Zmniejszałes przerwę na świecy i patrzyles czy jest choćby mała iskra? Czy wszystko jest suche? |
|
Data: 2011-07-26 23:30:57 | |
Autor: Jackare | |
Wsk 125 brak iskry | |
Użytkownik "Dibos" <Dibossable@_NOSPAM_vp.pl> napisał w wiadomości news:a6dc3a68643050d4fcf7b17db123fdd9$1grupy.scigacz.pl...
Witam jak w temacie powiedziane moja wsk nie ma iskry wymieniłem cewkę, kondensator, przerywacz wszystkie kable sa oizolowane wszystko dobrze ale nie ma iskry o co chodzi ? Pomóżcie:( Na początek: Zakładam że masz wyregulowaną przerwę na przerywaczu, wiesz z grubsza jak działa magneto - iskrownik i obwód wysokiego napięcia w magnecie i wiesz jak sprawdzić miernikiem uniwersalnym (lub chociaż baterią i żarówką) cewkę wysokiego napięcia. Zakładam, że sprawdziłeś że żadne z uzwojeń cewki WN nie ma przerwy a kondensator nie ma ani zwarcia ani nie ma przerwy która zmieniła jego pojemność lub w ogóle go uszkodziła. Zakładam też że magneto w całości nie uległo zalaniu wodą lub olejem. - wykręć świecę, załącz światła i przebiegnij na jedynce z motocyklem. Jeżeli światła chcą się żarzyć, to raczej magnesy w magnecie są dobre. Jeżeli nie żarzą się światła to mogą być dwie przyczyny: uszkodzone magnesy albo zwarcie w cewkach oświetleniowych lub w cewce ładowania. wtedy: - odkręć od silnika kable prądowe (te trzy śruby) i sprawdź czy iskra się pojawi. Przerywacz: Sprawdź czy ośka przerywacza w stojanie magneta nie jest luźna. Jeżeli jest może być takie złudzenie że przerywacz się otwiera a iskry nie ma. Jeżeli ośka jest luźna przerywać będzie się cały ruszał z ośką ale nie będzie się otwierał. Zamknięty przerywacz zwiera uzwojenie pierwotne cewki zapłonowej do masy. Sprawdź czy po otwarciu przerywacza (choćby ręcznym otwarciu za pomocą plastikowej pałeczki) następuje przerwanie obwodu. Jeżeli następuje to dobrze. Jeżeli nie następuje, oznacza to że albo przerywacz albo kondensator ma przebicie (zwarcie) do masy Przewód wysokiego napięcia i fajka: Zanim zaczniesz sprawdzać iskrę na świecy, sprawdź ją na samym przewodzie. Świeca może być przebita i iskry najzwyczajniej nie będzie. Stare kontrukcje nie lubią nowoczesnych węglowych przewodów - powinien być zwykły zielony przewód z miedzianą żyłą w środku. Sprawdź czy iskra jest na przewodzie - odkręć fajkę i świecę. Powinna być wyraźna niebieska trzskająca iskra pojawiająca się już przy nergicznym pokręceniu koła magnesowego ręką. Potrafi przeskakiwać nawet z odległości 6-7 mm. Fajka nie powinna mieć metalowego ekranu, jeżeli ma - wywal go w cholerę i zapomnij o nim. Na zawsze. Przewód zapłonowy powinien mieć nieuszkodzoną izolację. W miejscu gdzie przechodzi przez korpus silnika izolacja przewodu nie może być uszkodzona i nie powinna być zaolejona ani też zalana. Koło magnesowe: żadna z cewek nie może swym rdzeniem dotykać koła magnesowego. sprawdź czy krzywka na kole magnesowym nie uległa wytarciu i czy otwiera przerywacz. sprawdź na na wale nie ma luzów które mogłyby powodować dotykanie nadbiegunników koła do cewek lub nieotwieranie przerywacza przez krzywkę koła. -- Jackare |