Większe zużycie paliwa i kopcenie...a moze to zwidy

Data: 2011-12-03 22:59:04
Autor: to
Większe zużycie paliwa i kopcenie...a moze to zwidy
begin Michał sirapacz Gut
silnik to 1.3 multijet (common rail), przebieg rzeczywisty to cos kolo
400kkm a wiek to 7 lat. Na blacie mam 220kkm.

To może być prawie wszystko poczynając od zużytej turbiny i lejących wtrysków a kończąc na jakiejś nieszczelności w dolocie...

Data: 2011-12-04 02:03:46
Autor: Michał sirapacz Gut
W dniu 2011-12-03 23:59, to pisze:
[...]

turbina ladnie gwizdze jak zwykle, slychac kiedy ma overboost
ogolnie auto ma kopa jak mialo
tu w zasadzie nie widze roznicy

Data: 2011-12-05 10:09:24
Autor: t-1

Użytkownik "Michał sirapacz Gut" <michal@sircomp.pl> napisał w wiadomości news:jbegth$sp9$1portraits.wsisiz.edu.pl...
[...]

Dokładnie taki efekt w Fordach powoduje pęknięta rura powietrza za turbiną.
Ale słychać przy przyspieszaniu obcy dzwięk, jakby zepsutego łożyska.

t-1

Data: 2011-12-05 18:48:51
Autor: Michał sirapacz Gut
Większe zużycie paliwa i kopcenie... a moze to zwidy

Dokładnie taki efekt w Fordach powoduje pęknięta rura powietrza za turbiną.
Ale słychać przy przyspieszaniu obcy dzwięk, jakby zepsutego łożyska.

dzieki za cynk - obejrzę to ręką w wolnej chwili. w sumie na poczatku nie gwizdala ta turbina, dopiero od jakichs 2 lat

Data: 2011-12-05 13:31:06
Autor: maniek
On 5 Gru, 18:48, Michał sirapacz Gut <mic...@sircomp.pl> wrote:
> Dokładnie taki efekt w Fordach powoduje pęknięta rura powietrza za turbin±.
> Ale słychać przy przyspieszaniu obcy dzwięk, jakby zepsutego łożyska.

dzieki za cynk - obejrzę to ręk± w wolnej chwili. w sumie na poczatku
nie gwizdala ta turbina, dopiero od jakichs 2 lat

Nie wiem ile w tym prawdy,ale podobno jak zaczyna gwizdać turbina to
jej żywot się kończy.

Najdokładniej sprawdzisz t± rurę owijaj±c j± papierem toaletowym,jak
będzie nieszczelno¶ć to ładnie się odznaczy na nim.Ręk± nie zawsze
wyczujesz,a wiem co piszę bo miałem taki sam problem.Chyba ze masz
kilku centymetrowe pęknięcie....

Data: 2011-12-06 08:30:05
Autor: to
Większe zużycie paliwa i kopcenie...a moze to zwidy
begin Michał sirapacz Gut
dzieki za cynk - obejrzę to ręką w wolnej chwili. w sumie na poczatku
nie gwizdala ta turbina, dopiero od jakichs 2 lat

Sprawdź czy ciśnienie doładowania jest takie jak trzeba, w dieslu jak jest trochę mniej powietrza, to wcale nie musi być tego specjalnie czuć jako spadek mocy, tylko właśnie będzie dymić. Oczywiście do pewnego momentu...

Data: 2011-12-06 09:33:31
Autor: t-1

Użytkownik "Michał sirapacz Gut" <michal@sircomp.pl> napisał w wiadomości news:jbj062$v7a$1portraits.wsisiz.edu.pl...

[...]

To już 2 lata prawdopodobnie jeździsz z pęknięciem.
Normalnie turbiny raczej nie słychać.
A Ty piszesz ĹĽe turbina ladnie gwizdze jak zwykle, slychac kiedy ma overboost
Ja mam to w Focusie od miesiÄ…ca.
Z początku przeraziłem się, że turbina poszła.
Jednak kolega, który to już przeszedł wskazał prawdziwy powód.
Na postoju raczej nie zauwaĹĽysz, gdyĹĽ szczelina rozchyla siÄ™ dopiero pod obciÄ…ĹĽeniem.
Więc ten pomysł z papierem jest chyba dobry.

t-1

Data: 2011-12-06 14:32:50
Autor: Bartek
Większe zużycie paliwa i kopcenie...a moze to zwidy
Użytkownik "t-1" <t-1@spam.pl> napisał w wiadomo¶ci news:jbkk0s$37l$1pippin.nask.net.pl...

Użytkownik "Michał sirapacz Gut" <michal@sircomp.pl> napisał w wiadomo¶ci news:jbj062$v7a$1portraits.wsisiz.edu.pl...

Dokładnie taki efekt w Fordach powoduje pęknięta rura powietrza za turbin±.
Ale słychać przy przyspieszaniu obcy dzwięk, jakby zepsutego łożyska.

dzieki za cynk - obejrzę to ręk± w wolnej chwili. w sumie na poczatku nie gwizdala ta turbina, dopiero od jakichs 2 lat

To już 2 lata prawdopodobnie jeĽdzisz z pęknięciem.
Normalnie turbiny raczej nie słychać.

wysiadz czasem z auta, stan przy ulicy, posluchaj - nowe, starsze, rozne auta.... zanim zaczniesz takie teorie glosic.

rozne sa turbo i rozne roznie slychac - w wielu autach od nowo¶ci.

--
Pozdrawiam, Bartek

Większe zużycie paliwa i kopcenie...a moze to zwidy