Data: 2011-12-03 18:58:33 | |
Autor: Michał sirapacz Gut | |
Większe zużycie paliwa i kopcenie...a m oze to zwidy | |
Lecialem w piatek wawa-katowice-lodz-wawa-konstancin.
wyjechalem o 3 rano i w katowicach bylem 7:30. Do domu zjechalem ok 18 wiec czas calkiem niezly biorac pod uwage 3 wizyty serwisowe przy czym do jednej dmuchalem z buta z kilometr:) brak miejsc parkingowych w wwie:) Targeo mozna sobie w dupe wsadzic - znalazlem tam 2 roboty drogowe lacznie na ok 4km a ja na oko liczac jechalem przez 80km przez plac budowy z jedną jezdnią. Na radiu(jak wracalem) slyszalem ze "jadac z przeciwnej strony strasznie to wygląda" mowil gosc opisujacy jazde w przeciwnym kierunku (do wawy byl wielokilometrowy korek). ale nic to - dziekuje za podpowiedzi. Do lodzi lecialo sie piknie:) mozna ciąć ile fabryka dała. W nocy jadąc widziałem podczas przyspieszania w swietle reflektora samochodu za mna chmure dymu. ja w gaz to za mna siwo, puszczam gaz - normalnie, naciskam siwo. Za dnia sprawdzalem to samo i w lusterku malo widzialem. W zasadzie dym widze tylko jak ruszam z kopyta z zatrzymania. 2 symptomy nieco wieksze zuzycie paliwa (kiedys potrafilem na baku przejechac 950-1050km, teraz 900km to w zasadzie wyczyn a 850 to norma). drugi to wrazenie ze kopci troche (przy uruchomieniu to normalne, ale mowie podczas przyspieszania). nie kojarze zeby wczesniej dymil w ogole podczas przyspieszania. dymienie kojarzylem jedynie z mercedesow i vw z silnikami diesla ktore mialy okopcone zderzaki od tej ilosci dymu. silnik to 1.3 multijet (common rail), przebieg rzeczywisty to cos kolo 400kkm a wiek to 7 lat. Na blacie mam 220kkm. Nieco w zimie ciekła mi pompa wysokiego cisnienia ale jakos nie zauwazam kaluzy pod samochodem (a kiedys owszem) jak uruchamialem silnik. Moze ona cos ma do rzeczy, ale gdyby to byl wyciek to jak wspomnialem mialbym kaluze pod samochodem. jakies sugestie? W ogole silniki diesla doladowane mogą kopcic pod obciazeniem czy traktowac to w kategoriach anomalii? sir |
|
Data: 2011-12-03 19:33:28 | |
Autor: Sebastian Biały | |
Większe zużycie paliwa i kopcenie... a moze to zwidy | |
On 2011-12-03 18:58, Michał sirapacz Gut wrote:
(common rail) Zrób próbę przelewową. Roboty na 10 minut i wiesz czy to wtryski z wysokim prawdopodobieństwem. |
|
Data: 2011-12-03 23:54:10 | |
Autor: Michał sirapacz Gut | |
Większe zużycie paliwa i kopcenie... a moze to zwidy | |
ZrĂłb prĂłbÄ™ przelewowÄ…. Roboty na 10 minut i wiesz czy to wtryski z zrobie ale najpierw sprawdze powietrze - filtra powietrza nie wymienialem ok jakichs 40-50kkm... moze tu jest bol... zapomnialem kompletnie o tym... |
|
Data: 2011-12-03 20:16:38 | |
Autor: Andrzej Lawa | |
Większe zużycie paliwa i kopcenie...a moze to zwidy | |
W dniu 03.12.2011 18:58, Michał sirapacz Gut pisze:
W nocy jad±c widziałem podczas przyspieszania w swietle reflektora Siwo czy czarno? [ciach] silnik to 1.3 multijet (common rail), przebieg rzeczywisty to cos kolo Z katalizatorem było już co¶ robione? Bo ja mam star± korsinkę wolnoss±c±, która ma 230 tysięcy na liczniku i wprawdzie normalnie nie dymiła, ale też straciła siłę (tylko na samym dole obrotów "ci±gnęła" w miarę normalnie) a jak wrzucałem luz i wciskałem do oporu, to silnik się nieco mocniej rozkręcał, ale z tyłu wylatywała chmura czarnego dymu - i mechanik dobrze wydedukował, że to katalizator ładnie "zarósł". |
|
Data: 2011-12-03 23:51:08 | |
Autor: Michał sirapacz Gut | |
Większe zużycie paliwa i kopcenie... a moze to zwidy | |
niedawno wymienialem katalizator (jakies pol roku temu) po dzwonie.
to nie kat raczej............ moc mam dobra w calym zakresie. |
|
Data: 2011-12-03 20:43:03 | |
Autor: Myjk | |
Większe zużycie paliwa i kopcenie...a m oze to zwidy | |
Sat, 03 Dec 2011 18:58:33 +0100, Michał sirapacz Gut
W ogole silniki diesla doladowane mogą kopcic pod obciazeniem czy traktowac to w kategoriach anomalii? Oczywiście, że to anomalia, dosyć pospolita. :P Kopcenie (na czarno) to przede wszsytkim dwa (może trzy) podstawowe problemy: lejące wtryski (zwiększenie spalania, głośniejsza praca, tu test przelewowy) albo za mało powietrza dochodzi (czyszczenie dolotu -- IC, kolektora), dymi też przy zaciętym EGR (nie zaczął nadmiernie klepać przy niskich obrotach?). -- Pozdor Myjk xcarlink *MP3* player http://xcarlink.pl |
|
Data: 2011-12-03 23:53:25 | |
Autor: Michał sirapacz Gut | |
Większe zużycie paliwa i kopcenie... a moze to zwidy | |
W dniu 2011-12-03 20:43, Myjk pisze:
Sat, 03 Dec 2011 18:58:33 +0100, Michał sirapacz Gut glosno pracuje tylko na mrozie az sie rozgrzeje. natomiast nie wpadlem na to zeby sprawdzic filtr powietrza...bo zdaje sie ze on juz ze 40000 km ma przejechane... na niskich klepie moze glosniej ale nie wiem czy to nie autosugestia.... jak sprawdzic dzialanie egr? moge uruchomic przekaznik egr z laptopa ale jak znalezc element ktory sie ma ruszac? da sie to rozebrac w miare bezbolesnie? |
|
Data: 2011-12-05 14:11:19 | |
Autor: Myjk | |
Większe zużycie paliwa i kopcenie... a moze to zwidy | |
Sat, 03 Dec 2011 23:53:25 +0100, Michał sirapacz Gut
glosno pracuje tylko na mrozie az sie rozgrzeje. No, to podstawa. na niskich klepie moze glosniej ale nie wiem czy to nie autosugestia.... To dosyć specyficzne klekotanie, właściwie grzechotanie. jak sprawdzic dzialanie egr? moge uruchomic przekaznik egr z laptopa ale jak znalezc element ktory sie ma ruszac? da sie to rozebrac w miare bezbolesnie? Przykro mi, nie znam mj, nawet w teorii. -- Pozdor Myjk xcarlink *MP3* player http://xcarlink.pl |
|
Data: 2011-12-03 22:59:04 | |
Autor: to | |
Większe zużycie paliwa i kopcenie...a moze to zwidy | |
begin Michał sirapacz Gut
silnik to 1.3 multijet (common rail), przebieg rzeczywisty to cos kolo To może być prawie wszystko poczynając od zużytej turbiny i lejących wtrysków a kończąc na jakiejś nieszczelności w dolocie... -- "An intelligent man is sometimes forced to be drunk to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway |
|
Data: 2011-12-04 02:03:46 | |
Autor: Michał sirapacz Gut | |
Większe zużycie paliwa i kopcenie... a moze to zwidy | |
W dniu 2011-12-03 23:59, to pisze:
begin Michał sirapacz Gutturbina ladnie gwizdze jak zwykle, slychac kiedy ma overboost ogolnie auto ma kopa jak mialo tu w zasadzie nie widze roznicy |
|
Data: 2011-12-05 10:09:24 | |
Autor: t-1 | |
Większe zużycie paliwa i kopcenie...a moze to zwidy | |
Użytkownik "Michał sirapacz Gut" <michal@sircomp.pl> napisał w wiadomości news:jbegth$sp9$1portraits.wsisiz.edu.pl... W dniu 2011-12-03 23:59, to pisze: Dokładnie taki efekt w Fordach powoduje pęknięta rura powietrza za turbiną. Ale słychać przy przyspieszaniu obcy dzwięk, jakby zepsutego łożyska. t-1 |
|
Data: 2011-12-05 18:48:51 | |
Autor: Michał sirapacz Gut | |
Większe zużycie paliwa i kopcenie... a moze to zwidy | |
Dokładnie taki efekt w Fordach powoduje pęknięta rura powietrza za turbiną. dzieki za cynk - obejrzę to ręką w wolnej chwili. w sumie na poczatku nie gwizdala ta turbina, dopiero od jakichs 2 lat |
|
Data: 2011-12-05 13:31:06 | |
Autor: maniek | |
Większe zużycie paliwa i kopcenie...a moze to zwidy | |
On 5 Gru, 18:48, Michał sirapacz Gut <mic...@sircomp.pl> wrote:
> Dokładnie taki efekt w Fordach powoduje pęknięta rura powietrza za turbin±. Nie wiem ile w tym prawdy,ale podobno jak zaczyna gwizdać turbina to jej żywot się kończy. Najdokładniej sprawdzisz t± rurę owijaj±c j± papierem toaletowym,jak będzie nieszczelno¶ć to ładnie się odznaczy na nim.Ręk± nie zawsze wyczujesz,a wiem co piszę bo miałem taki sam problem.Chyba ze masz kilku centymetrowe pęknięcie.... |
|
Data: 2011-12-06 08:30:05 | |
Autor: to | |
Większe zużycie paliwa i kopcenie...a moze to zwidy | |
begin Michał sirapacz Gut
dzieki za cynk - obejrzę to ręką w wolnej chwili. w sumie na poczatku Sprawdź czy ciśnienie doładowania jest takie jak trzeba, w dieslu jak jest trochę mniej powietrza, to wcale nie musi być tego specjalnie czuć jako spadek mocy, tylko właśnie będzie dymić. Oczywiście do pewnego momentu... -- "An intelligent man is sometimes forced to be drunk to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway |
|
Data: 2011-12-06 09:33:31 | |
Autor: t-1 | |
Większe zużycie paliwa i kopcenie...a moze to zwidy | |
Użytkownik "Michał sirapacz Gut" <michal@sircomp.pl> napisał w wiadomości news:jbj062$v7a$1portraits.wsisiz.edu.pl...
To już 2 lata prawdopodobnie jeździsz z pęknięciem. Normalnie turbiny raczej nie słychać. A Ty piszesz że turbina ladnie gwizdze jak zwykle, slychac kiedy ma overboost Ja mam to w Focusie od miesiąca. Z początku przeraziłem się, że turbina poszła. Jednak kolega, który to już przeszedł wskazał prawdziwy powód. Na postoju raczej nie zauważysz, gdyż szczelina rozchyla się dopiero pod obciążeniem. Więc ten pomysł z papierem jest chyba dobry. t-1 |
|
Data: 2011-12-06 14:32:50 | |
Autor: Bartek | |
Większe zużycie paliwa i kopcenie...a moze to zwidy | |
Użytkownik "t-1" <t-1@spam.pl> napisał w wiadomo¶ci news:jbkk0s$37l$1pippin.nask.net.pl...
wysiadz czasem z auta, stan przy ulicy, posluchaj - nowe, starsze, rozne auta.... zanim zaczniesz takie teorie glosic. rozne sa turbo i rozne roznie slychac - w wielu autach od nowo¶ci. -- Pozdrawiam, Bartek |
|
Data: 2011-12-04 11:16:41 | |
Autor: J.F. | |
Większe zużycie paliwa i kopcenie...a m oze to zwidy | |
Dnia Sat, 03 Dec 2011 18:58:33 +0100, Michał sirapacz Gut napisał(a):
W nocy jad±c widziałem podczas przyspieszania w swietle reflektora samochodu za mna chmure dymu. ja w gaz to za mna siwo, puszczam gaz - normalnie, naciskam siwo. Za dnia sprawdzalem to samo i w lusterku malo widzialem. U mnie to samo. ale moj to tez zuzyty diesel, wiec nie wiadomo :-) jakies sugestie? W ogole silniki diesla doladowane mog± kopcic pod obciazeniem czy traktowac to w kategoriach anomalii? No coz - cala masa elektroniki jest tam po to zeby nie kopcily, albo raczej - kopcily w granicach normy. Z zasady dzialania diesla wynika ze kopci wlasnie pod obciazeniem. J. |
|
Data: 2011-12-06 14:35:29 | |
Autor: Bartek | |
Większe zużycie paliwa i kopcenie...a moze to zwidy | |
Użytkownik "Michał sirapacz Gut" <michal@sircomp.pl> napisał w wiadomo¶ci news:jbdo08$loq$1portraits.wsisiz.edu.pl...
Lecialem w piatek wawa-katowice-lodz-wawa-konstancin.[...] tak sie rozpisales...;) że ....;) powiedz, jakie to auto? mozna podpiac i sprawdzic rozne parametruy;) ale sprawdz ten filtr powietrza, bo to moze byc to. pozatym jakie kolwiek nieszczelnosci turbo, wtryski... ale ciezko bez posluchania sprawdzenia co¶ oceniać. -- Pozdrawiam, Bartek |
|
Data: 2011-12-06 14:42:58 | |
Autor: Michał sirapacz Gut | |
Wi�ksze zu�ycie paliwa i kopcenie. ..a moze to zwidy | |
jeszcze jako objaw pomocniczy jak jest chłodniej to bardziej opornie zapala
benzynowy mi szybciej zapala:P a ten juz w okolicach zera po nocy odpala po kilku sekundach krecenia i czasami jakos tak nierownomiernie pracuje. Po chwili zaczyna pracowac rowno i do konca dnia spokoj. |
|
Data: 2011-12-06 13:43:50 | |
Autor: AZ | |
Wi�ksze zu�ycie paliwa i kopcenie...a moze to zwidy | |
On 2011-12-06, Michał sirapacz Gut <michal@sircomp.pl> wrote:
jeszcze jako objaw pomocniczy jak jest chłodniej to bardziej opornie zapalaSwiece? -- Artur ZZR 1200 |
|
Data: 2011-12-06 14:48:47 | |
Autor: Michał sirapacz Gut | |
Wi�ksze zu�ycie paliwa i kopcenie. ..a moze to zwidy | |
Swiece? kontrolka od swiec nie zglasza bledu a na kompie nie ma tez takowego (a kiedys mi migala jak mi sie kabelek polizowal na jednej). |
|