Data: 2011-08-04 15:37:14 | |
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski | |
Wehiku³y czasu XXI wieku... | |
Raport Millera:
[..] Zderzenie samolotu z ziemi± nast±pi³o o godz. 6:41:07,5 [..] Wersja rosyjska: [..] Sygna³ odciêcia uszkodzonej linii otrzyma³ punkt dyspozytorski Centrum zarz±dzania sieci± o 10:39:35. Z du¿± dok³adno¶ci± mo¿na stwierdziæ, ¿e w³a¶nie w tym momencie samolot zerwa³ przewody. Zatem, spad³ on o 10:39:40. Dlatego dok³adny czas katastrofy to jednak 10:40, nie 10:56. http://smolensk.ws/blog/197.html Innymi s³owy -- zderzenie samolotu z ziemi± nast±pi³o oko³o 92 sekund po zerwaniu linii znajduj±cej siê parê ,,sekund czasowych'' lotu przed miejscem zderzenia. ;) () Rosjanie maj± monitoring dogl±daj±cy stan sieci energetycznych tamtego rejonu z dok³adno¶ci± jednej sekundy czasowej. (tak twierdz±) () Maj± te¿ sieci energetyczne po³±czone w pier¶cienie niew³adzy. (tak jest wszêdzie) () Ale nie potrafi± szybko prze³±czyæ ¶redniego (je¶li 6 kV to ¶rednie) napiêcia tak, aby cz³owiek w gara¿u nie zauwa¿y³ zga¶niêcia ¶wiat³a na napiêciu niskim... Dok³adno¶æ sekundowa w rejestrowaniu awarii linii energetycznych woko³o lotniska jest potrzebna chyba tylko do ustalania czasu katastrof lotniczych. Natomiast szybkie prze³±czanie jest potrzebne na co dzieñ. Monitoring jest k³opotliwy -- nie zawsze dochodzi po prostu do pe³nego zerwania wszystkich trzech przewodów; znacznie czê¶ciej dochodzi do pêkania izolatorów, zawi¶niêcia du¿ego ptaka czy ga³êzi, a te zdarzenia nie daj± prostych odpowiedzi typu albo sieæ dzia³a, albo nie dzia³a! Pêkniêcie izolatora mo¿e daæ efekt trudny do zauwa¿enia nie przez sekundê, ale przez tydzieñ i mo¿e skutkowaæ ¶mierci± pora¿onych ludzi, którzy nieopatrznie podejd± zbyt blisko s³upa -- piszê o sytuacji konkretnej, choæ z napiêcia ¶redniego, czyli niemal 3 razy wy¿szego ni¿ 6 kV wiadomej linii. Szybkie prze³±czenie zasilania mo¿na zbudowaæ domowymi metodami na przeka¼nikach elektromagnetycznych, bez u¿ywania elektroniki, o ile uda siê jednoznacznie stwierdziæ uszkodzenie zasilania. (nie twierdzê, ¿e stosowanie elektroniki jest tu zakazane) Tymczasem pomimo ca³kowitego zerwania wszystkich trzech przewodów (czyli sytuacji ca³kowicie jasnej) niemal jednocze¶nie (w czasie krótszym ni¿ dwie milisekundy) nie ma szybkiego prze³±czenia. Jest natomiast monitoring prowadzony z dok³adno¶ci± jednej sekundy czasowej... -=- Ponadto jest wêdrówka w czasie... Na razie zasiêg pracy (pó³torej minuty) wehiku³u jest ma³y, ale pocz±tki zawsze s± trudne... Kto wie... Byæ mo¿e nasi potomkowie cofn± czas i VIPy spokojnie wyl±duj± na tym lotnisku... ;) -- .`'.-. ._. .-. .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_' `-:`-'.'. '`\.'`.' ~'~'~'~'~'~'~'~'~ o.`., o'\:/.d`|'.;. p \ ;'. . ;,,. ; . ,.. ; ;. . .;\|/.... |
|