Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   Ważniejsza moc czy moment obrotowy?

Ważniejsza moc czy moment obrotowy?

Data: 2011-08-31 22:22:21
Autor: kapec
Ważniejsza moc czy moment obrotowy?

lepiej mieć auto z silnikiem 100kW i momentem 400nM, czy też z silnikiem

o mocy 200kW i momentem 200nM?

W samochodach jest roznie. W sensie odczuwania.
W motocyklach, ktorymi jezdze od 20 lat jest tak, ze mam moto, ktore ma 106KM. Na moto to nieduzo. Ale ma 126 Nm momentu. Objawia sie to tym, ze na swiatlach nawet szlifierki wyscigowe mi nie podskakuja (2.9 sek do setki). Powyzej 150 km/
h zaczynaja mnie doganiac, przy 200 km/h uciekaja. Raz ze opory powietrza mam w porownaniu z nimi kolosalne (naked bike), dwa, ze wtedy pomaga im moc. Wnioski sam wyciagnij.
kapec



--


Data: 2011-08-31 23:09:40
Autor: to
Ważniejsza moc czy moment obrotowy?
begin kapec
W samochodach jest roznie. W sensie odczuwania. W motocyklach, ktorymi
jezdze od 20 lat jest tak, ze mam moto, ktore ma 106KM. Na moto to
nieduzo. Ale ma 126 Nm momentu. Objawia sie to tym, ze na swiatlach
nawet szlifierki wyscigowe mi nie podskakuja (2.9 sek do setki). Powyzej
150 km/ h zaczynaja mnie doganiac, przy 200 km/h uciekaja. Raz ze opory
powietrza mam w porownaniu z nimi kolosalne (naked bike), dwa, ze wtedy
pomaga im moc. Wnioski sam wyciagnij.

Wnioski są takie, że masz lepsza trakcję albo lepsze umiejętności.

--
"An intelligent man is sometimes forced to be drunk
 to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway

Data: 2011-09-04 20:19:56
Autor: AZ
WaÂżniejsza moc czy moment obrotowy?
On 2011-08-31, to <to@xyz.abc> wrote:
W samochodach jest roznie. W sensie odczuwania. W motocyklach, ktorymi
jezdze od 20 lat jest tak, ze mam moto, ktore ma 106KM. Na moto to
nieduzo. Ale ma 126 Nm momentu. Objawia sie to tym, ze na swiatlach
nawet szlifierki wyscigowe mi nie podskakuja (2.9 sek do setki). Powyzej
150 km/ h zaczynaja mnie doganiac, przy 200 km/h uciekaja. Raz ze opory
powietrza mam w porownaniu z nimi kolosalne (naked bike), dwa, ze wtedy
pomaga im moc. Wnioski sam wyciagnij.

Wnioski są takie, że masz lepsza trakcję albo lepsze umiejętności.

Po prostu chlopaki startuja lajtowo a kolega sie spina, napina z mysla,
ze oni sie z nim scigaja :-)

--
Artur

Data: 2011-09-10 09:59:50
Autor: kapec
Wa?niejsza moc czy moment obrotowy?

Po prostu chlopaki startuja lajtowo a kolega sie spina, napina z mysla,

ze oni sie z nim scigaja :-)

No.
Rozumiem, ze znawca jestes niebylejakim i znasz kupe motocykli, ktore fabrycznie maja 2.9 sek do setki.
kapec

--


Data: 2011-09-12 09:06:40
Autor: AZ
Wa?niejsza moc czy moment obrotowy?
On 2011-09-10, kapec@op.pl <kapec@op.pl> wrote:

No.
Rozumiem, ze znawca jestes niebylejakim i znasz kupe motocykli, ktore fabrycznie maja 2.9 sek do setki.

Po podanych parametrach wynika ze masz GSX 1400, a w nim maksymalny
moment masz juz przy 5000 rpm, a w szlifierkach jest to ~9000 rpm. Wiec
tutaj to jest kwestia umiejetnego startu dostosowanego do
charakterystyki silnika. Wszystkie szlifierki fabrycznie maja ~2.9 do
setki.

--
Artur

Ważniejsza moc czy moment obrotowy?

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona