Data: 2011-08-31 22:22:21 | |
Autor: kapec | |
Ważniejsza moc czy moment obrotowy? | |
lepiej mieć auto z silnikiem 100kW i momentem 400nM, czy też z silnikiem o mocy 200kW i momentem 200nM? W samochodach jest roznie. W sensie odczuwania. W motocyklach, ktorymi jezdze od 20 lat jest tak, ze mam moto, ktore ma 106KM. Na moto to nieduzo. Ale ma 126 Nm momentu. Objawia sie to tym, ze na swiatlach nawet szlifierki wyscigowe mi nie podskakuja (2.9 sek do setki). Powyzej 150 km/ h zaczynaja mnie doganiac, przy 200 km/h uciekaja. Raz ze opory powietrza mam w porownaniu z nimi kolosalne (naked bike), dwa, ze wtedy pomaga im moc. Wnioski sam wyciagnij. kapec -- |
|
Data: 2011-08-31 23:09:40 | |
Autor: to | |
Ważniejsza moc czy moment obrotowy? | |
begin kapec
W samochodach jest roznie. W sensie odczuwania. W motocyklach, ktorymi Wnioski są takie, że masz lepsza trakcję albo lepsze umiejętności. -- "An intelligent man is sometimes forced to be drunk to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway |
|
Data: 2011-09-04 20:19:56 | |
Autor: AZ | |
WaÂżniejsza moc czy moment obrotowy? | |
On 2011-08-31, to <to@xyz.abc> wrote:
Po prostu chlopaki startuja lajtowo a kolega sie spina, napina z mysla,W samochodach jest roznie. W sensie odczuwania. W motocyklach, ktorymi ze oni sie z nim scigaja :-) -- Artur |
|
Data: 2011-09-10 09:59:50 | |
Autor: kapec | |
Wa?niejsza moc czy moment obrotowy? | |
Po prostu chlopaki startuja lajtowo a kolega sie spina, napina z mysla, ze oni sie z nim scigaja :-) No. Rozumiem, ze znawca jestes niebylejakim i znasz kupe motocykli, ktore fabrycznie maja 2.9 sek do setki. kapec -- |
|
Data: 2011-09-12 09:06:40 | |
Autor: AZ | |
Wa?niejsza moc czy moment obrotowy? | |
On 2011-09-10, kapec@op.pl <kapec@op.pl> wrote:
Po podanych parametrach wynika ze masz GSX 1400, a w nim maksymalny moment masz juz przy 5000 rpm, a w szlifierkach jest to ~9000 rpm. Wiec tutaj to jest kwestia umiejetnego startu dostosowanego do charakterystyki silnika. Wszystkie szlifierki fabrycznie maja ~2.9 do setki. -- Artur |
|