Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   Warzywa znowu s膮 wsz臋dzie

Warzywa znowu s膮 wsz臋dzie

Data: 2011-04-27 10:06:21
Autor: AZ
Warzywa znowu s膮 wsz臋dzie
On 2011-04-26, to <to@abc.xyz> wrote:
Jad臋 sobie ok. 80 w kolumnie aut Pu艂awsk膮 (wszystkie pasy zaj臋te) a ko艂o mnie robi nagle "ziuuu" jaki艣 szaleniec slalomem na motorze. Ze 150 mia艂 jak nic. Chyba trzeba nie mie膰 m贸zgu, 偶eby jecha膰 w taki spos贸b. Margines bezpiecze艅stwa mia艂 dok艂adnie zerowy. Kto艣 go nie zauwa偶y zmieniaj膮c pas i potem znowu b臋dzie lament, 偶e kierowca osob贸wki "wymusi艂". A zauwa偶y膰 takiego idiot臋 bardzo trudno, bo jad膮c slalomem po wyznaczonym przez siebie samego "pasie" chowa si臋 co chwile za kolejne auta.
A te 150 to jechal na przednim czy tylnym kole? Jezeli masz problem z
zauwazeniem motocykla w lusterku powinienes sprzedac samochod i pomyslec
o karcie miejskiej.

A tak fajnie si臋 je藕dzi艂o zim膮... brak motor贸w, brak rowerzyst贸w (szczeg贸lnie bez 艣wiate艂), brak idiotycznych skuter贸w...
A sieroty w samochodach jezdza niestety caly rok.

--
Artur

Data: 2011-04-27 12:13:54
Autor: MZ
Warzywa znowu s膮 wsz臋dzie
W dniu 2011-04-27 12:06, AZ pisze:
A zauwa偶y膰
takiego idiot臋 bardzo trudno, bo jad膮c slalomem po wyznaczonym przez siebie samego "pasie" chowa si臋 co chwile za kolejne auta.
A te 150 to jechal na przednim czy tylnym kole? Jezeli masz problem z
zauwazeniem motocykla w lusterku powinienes sprzedac samochod i pomyslec
o karcie miejskiej.

A tak fajnie si臋 je藕dzi艂o zim膮... brak motor贸w, brak rowerzyst贸w (szczeg贸lnie bez 艣wiate艂), brak idiotycznych skuter贸w...
A sieroty w samochodach jezdza niestety caly rok.

Zapomnia艂e艣 poda膰 "standardowy argument" motocyklist贸w, czyli

"Kierowcy puszek, patrzcie w lusterka, motocykle s膮 wsz臋dzie. To Wy
musicie na nas uwa偶a膰, kiedy lawirujemy mi臋dzy samochodami z du偶ymi
pr臋dko艣ciami. My wiemy co robimy i je藕dzimy pewnie, Wy nie."

Jako kierowca samochodu jestem w stanie zrozumie膰 (i czasem nawet
zazdroszcz臋) 偶e motorem znacznie 艂atwiej si臋 przecisn膮膰 przez korki. Ale
co innego jad膮cy 10-30km/h w korku rozgl膮daj膮cy si臋 motocyklista, a co
innego zapieprzaj膮cy kretyn na motocyklu (nie myli膰 z motocyklist膮)
kt贸ry ma w d.. innych u偶ytkownik贸w drogi a potem pretensje jak powy偶ej.

--
MZ

Data: 2011-04-27 10:36:52
Autor: AZ
Warzywa znowu s膮 wsz臋dzie
On 2011-04-27, MZ <"mcold0[wyt]"@poczta.onet.pl> wrote:

Zapomnia艂e艣 poda膰 "standardowy argument" motocyklist贸w, czyli

"Kierowcy puszek, patrzcie w lusterka, motocykle s膮 wsz臋dzie. To Wy
musicie na nas uwa偶a膰, kiedy lawirujemy mi臋dzy samochodami z du偶ymi
pr臋dko艣ciami. My wiemy co robimy i je藕dzimy pewnie, Wy nie."

Czy cos w tym argumencie jest nie tak? To powod wiekszosci wypadkow z
udzialem motocyklistow, drugi to wyjezdzanie na slepo z
podporzadkowanej.

Czy paniusia w Fiacie Saiczento jadaca w korku Dolinka Sluzewiecka jadaca lewym pasem i widzaca ze jest 50m pustego prawego pasa gdy chce na niego
wjechac nie musi patrzec w lusterko? Bo takie odnioslem wrazenie gdy
gwaltownie skrecila, nawet nie wlaczajac kierunkowskazu.

Albo pan w korku na Alejach Jerozolimskich wysiadajacy ze swojego SUV-a
zeby wyjac teczke z bagaznika? On tez nie musi?

Jako kierowca samochodu jestem w stanie zrozumie膰 (i czasem nawet
zazdroszcz臋) 偶e motorem znacznie 艂atwiej si臋 przecisn膮膰 przez korki. Ale
co innego jad膮cy 10-30km/h w korku rozgl膮daj膮cy si臋 motocyklista, a co
innego zapieprzaj膮cy kretyn na motocyklu (nie myli膰 z motocyklist膮)
kt贸ry ma w d.. innych u偶ytkownik贸w drogi a potem pretensje jak powy偶ej.

Motocyklem w Warszawie w godzinach szczytu srednia wychodzi 50-60 km/h.
Bez wzgledu na to jaki armagedon by panowal na drogach. Czasami 10 km/h
to korek sie posuwa albo nie wiele mniej. W korku spokojnie da sie
jechac te 40-50-60 km/h w zaleznosci od ilosci miejsca, jedynie trzeba
patrzec daleko w przod na luki w ktore ktos chcialby sie wcisnac. Z
takiej predkosci motocyklem praktycznie stajesz w miejscu.

--
Artur

Data: 2011-04-27 12:52:22
Autor: LEPEK
Warzywa znowu s膮 wsz臋dzie
W dniu 2011-04-27 12:36, AZ pisze:
 W korku spokojnie da sie
jechac te 40-50-60 km/h w zaleznosci od ilosci miejsca, jedynie trzeba
patrzec daleko w przod na luki w ktore ktos chcialby sie wcisnac. Z
takiej predkosci motocyklem praktycznie stajesz w miejscu.

Czytam to z niedowierzaniem. Sam jedno艣ladem troch臋 je藕dzi艂em. Samochodem je偶d偶臋 na codzie艅. Korki w Tr贸jmie艣cie te偶 s膮, wi臋c to nie kwestia, 偶e u was jest jako艣 inaczej. A mimo to uwa偶am, 偶e albo zmy艣lasz, albo jeste艣 kamikaze... 60 km/h w korku? I stajesz w miejscu?
Pomijam ju偶 generalne ograniczenie do 50 km/h.
Ale samochody maj膮 r贸偶ne wielko艣ci, szeroko艣ci i cz臋sto aby zobaczy膰 co艣 w lusterku trzeba si臋 w ramach swojego (!) pasa troch臋 w bok przesun膮膰 - i ju偶 miejsca nie wystarcza dla motocykla, a jednak twierdz臋, 偶e przy 60 km/h to na d艂ugo艣ci jednego samochodu osobowego to si臋 nie zatrzymasz, cho膰by艣 nie wiem jak skupiony jecha艂.

Pozdr,
--
L E P E K    Pruszcz   Gda艅ski
no_spam/maupa/poczta/kropka/fm
Toyota Corolla 1.3  sedan  '97
Hyundai Atos 0.9  nanovan  '00

Data: 2011-04-27 11:13:26
Autor: AZ
Warzywa znowu s膮 wsz臋dzie
On 2011-04-27, LEPEK <nobody@nowhere.net> wrote:

Czytam to z niedowierzaniem. Sam jedno艣ladem troch臋 je藕dzi艂em. Samochodem je偶d偶臋 na codzie艅. Korki w Tr贸jmie艣cie te偶 s膮, wi臋c to nie kwestia, 偶e u was jest jako艣 inaczej. A mimo to uwa偶am, 偶e albo zmy艣lasz, albo jeste艣 kamikaze... 60 km/h w korku? I stajesz w miejscu?
Pomijam ju偶 generalne ograniczenie do 50 km/h.
Ale samochody maj膮 r贸偶ne wielko艣ci, szeroko艣ci i cz臋sto aby zobaczy膰 co艣 w lusterku trzeba si臋 w ramach swojego (!) pasa troch臋 w bok przesun膮膰 - i ju偶 miejsca nie wystarcza dla motocykla, a jednak twierdz臋, 偶e przy 60 km/h to na d艂ugo艣ci jednego samochodu osobowego to si臋 nie zatrzymasz, cho膰by艣 nie wiem jak skupiony jecha艂.

Mowilem, ze w zaleznosci od ilosci miejsca. Mowie o takim korku jak tu:
http://www.youtube.com/watch?v=Cg8TgZnAcC8 od 10:45. Przy 60 jeszcze sie
zatrzymasz, przy 80 km/h juz nie a sa i tacy.

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2011-04-27 13:52:13
Autor: LEPEK
Warzywa znowu s膮 wsz臋dzie
W dniu 2011-04-27 13:13, AZ pisze:

Mowilem, ze w zaleznosci od ilosci miejsca. Mowie o takim korku jak tu:
http://www.youtube.com/watch?v=Cg8TgZnAcC8 od 10:45. Przy 60 jeszcze sie
zatrzymasz, przy 80 km/h juz nie a sa i tacy.

Np.
09:20 - 09:30
Tu na 艂uku masz widoczno艣膰 na 1 do trzech samochod贸w na prz贸d. I twierdzisz, 偶e w razie czego, je艣li kto艣 rozs膮dnie i prawid艂owo b臋dzie zmienia艂 pas z lewego na prawy, to zdo艂asz si臋 wybroni膰? Widz臋, 偶e kamera jest ni偶ej, ni偶 kask, ale zza busa, albo czego艣 z przyciemnianymi szybami ty praktycznie nic nie widzisz, nie m贸wi膮c o tych, co maj膮 patrze膰 w lusterka. A IMO 60 km/h tam nie by艂o...

Pozdr,
--
L E P E K    Pruszcz   Gda艅ski
no_spam/maupa/poczta/kropka/fm
Toyota Corolla 1.3  sedan  '97
Hyundai Atos 0.9  nanovan  '00

Data: 2011-04-27 12:15:40
Autor: AZ
Warzywa znowu s膮 wsz臋dzie
On 2011-04-27, LEPEK <nobody@nowhere.net> wrote:

Np.
09:20 - 09:30
Tu na 艂uku masz widoczno艣膰 na 1 do trzech samochod贸w na prz贸d. I twierdzisz, 偶e w razie czego, je艣li kto艣 rozs膮dnie i prawid艂owo b臋dzie zmienia艂 pas z lewego na prawy, to zdo艂asz si臋 wybroni膰? Widz臋, 偶e kamera jest ni偶ej, ni偶 kask, ale zza busa, albo czego艣 z przyciemnianymi szybami ty praktycznie nic nie widzisz, nie m贸wi膮c o tych, co maj膮 patrze膰 w lusterka. A IMO 60 km/h tam nie by艂o...

Kamera jest na samym przodzie motocykla na wysokosci pewnie 70-80 cm. Ja
siedzac na nim mam glowe powyzej dachu osobowki wiec widze duzo wiecej
niz pokazuje kamera.

Co do 60 km/h to uwierz ze bylo, jezdze tam codzien to czasem patrze na
predkosciomierz ;-) Poza tym odkad zaczyna sie korek ~Broniewskiego do
mostu masz 3 kilometry, na filmie jest to ok 4 minut, biorac pod uwage
zwalnianie a czasami zatrzymanie sie to srednia wychodzi ok. 50-60 km/h.

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2011-04-28 08:57:37
Autor: kakmar
Warzywa znowu s膮 wsz臋dzie
Dnia 27.04.2011 AZ <artur.zabronski@gmail.com> napisa艂/a:

Kamera jest na samym przodzie motocykla na wysokosci pewnie 70-80 cm. Ja
siedzac na nim mam glowe powyzej dachu osobowki wiec widze duzo wiecej
niz pokazuje kamera.

Co do 60 km/h to uwierz ze bylo, jezdze tam codzien to czasem patrze na
predkosciomierz ;-) Poza tym odkad zaczyna sie korek ~Broniewskiego do
mostu masz 3 kilometry, na filmie jest to ok 4 minut, biorac pod uwage
zwalnianie a czasami zatrzymanie sie to srednia wychodzi ok. 50-60 km/h.

艢rednia dla 3km w 4min zawsze by艂a 45km/h, co艣 si臋 ostatnio zmieni艂o ;)
A i bardziej mi to wygl膮da na ~2,5km w ~4:30. Od Broniewskiego do zjazdu na centrum/Gda艅sk. Co da艂o by _艣redni膮_ ~33km/h i wydaje mi si臋 bardziej prawdopodobne.

--
kakmaratgmaildotcom

Data: 2011-04-27 14:21:43
Autor: MZ
Warzywa znowu s膮 wsz臋dzie
W dniu 2011-04-27 13:13, AZ pisze:

Mowilem, ze w zaleznosci od ilosci miejsca. Mowie o takim korku jak tu:
http://www.youtube.com/watch?v=Cg8TgZnAcC8 od 10:45. Przy 60 jeszcze sie
zatrzymasz, przy 80 km/h juz nie a sa i tacy.

No to teraz wszystko jasne. Trzeba by艂o od pocz膮tku napisa膰, 偶e "tych na
motorach" nie obowi膮zuj膮 takie duperele jak : pojedyncza i podw贸jna
ci膮g艂a, oznakowanie poziome pasa do skr臋tu w lewo (mo偶na z niego
pojecha膰 na wprost), zmienianie pas贸w wedle fantazji przypuszczalnie bez
migacza bo po co itd. Aaa.. no i po prostu obowi膮zkowe jest 艣migni臋cie z
mament膮 do oporu zaraz za pieszymi przechodz膮cymi na zielonym przez
przej艣cie. OK, jak dla mnie wystarczy. Szkoda, 偶e ten radiow贸z widoczny
na filmie nie zareagowa艂.

--
MZ

Data: 2011-04-27 12:32:42
Autor: AZ
Warzywa znowu s膮 wsz臋dzie
On 2011-04-27, MZ <"mcold0[wyt]"@poczta.onet.pl> wrote:
W dniu 2011-04-27 13:13, AZ pisze:

Mowilem, ze w zaleznosci od ilosci miejsca. Mowie o takim korku jak tu:
http://www.youtube.com/watch?v=Cg8TgZnAcC8 od 10:45. Przy 60 jeszcze sie
zatrzymasz, przy 80 km/h juz nie a sa i tacy.

No to teraz wszystko jasne. Trzeba by艂o od pocz膮tku napisa膰, 偶e "tych na
motorach" nie obowi膮zuj膮 takie duperele jak : pojedyncza i podw贸jna
ci膮g艂a, oznakowanie poziome pasa do skr臋tu w lewo (mo偶na z niego
pojecha膰 na wprost), zmienianie pas贸w wedle fantazji przypuszczalnie bez
migacza bo po co itd. Aaa.. no i po prostu obowi膮zkowe jest 艣migni臋cie z
mament膮 do oporu zaraz za pieszymi przechodz膮cymi na zielonym przez
przej艣cie. OK, jak dla mnie wystarczy. Szkoda, 偶e ten radiow贸z widoczny
na filmie nie zareagowa艂.

No bo oczywiscie kierowcy samochodow przestrzegaja zawsze tych
wszystkich przepisow? To jest wlasnie moralnosc Kalego.

Maneta do oporu? Ty chyba nie wiesz co to jest maneta do oporu, tam nie
bylo wiecej jak 10-20%...

Na jakiej podstawie radiowoz mial reagowac wg. Ciebie?

--
Artur

Data: 2011-04-27 20:14:12
Autor: 'Tom N'
Warzywa znowu s膮 wsz臋dzie
AZ w <news:ip8tom$323$5node2.news.atman.pl>:

http://www.youtube.com/watch?v=Cg8TgZnAcC8 od 10:45

A dlaczego od 10:45 skoro takie /fajne/ manewry wida od 2:06 do 2:10 i
oko硂 6:57, a ca硑 cyrk zaczyna si od jazdy wzd硊 przej禼ia dla pieszych?



--
Tomasz Nycz
[priv-- >>X-Email]

Data: 2011-04-27 20:55:05
Autor: AZ
Warzywa znowu s膮 wsz臋dzie
On 2011-04-27, 'Tom N' <news@int.dyndns.org.invalid> wrote:
AZ w <news:ip8tom$323$5node2.news.atman.pl>:

http://www.youtube.com/watch?v=Cg8TgZnAcC8 od 10:45

A dlaczego od 10:45 skoro takie /fajne/ manewry wida膰 od 2:06 do 2:10 i
oko艂o 6:57, a ca艂y cyrk zaczyna si臋 od jazdy wzd艂u偶 przej艣cia dla pieszych?

Tutaj to kazdy jeden swietszy od samego papieza. Grunt ze jest sie do
czego przyjebac. Tak jak jeden, przekraczajacy o 60% a ganiajacy innych
ze przekraczaja o 150%...

--
Artur

Data: 2011-04-27 21:18:32
Autor: to
Warzywa znowu s wsz阣zie
begin AZ
Tutaj to kazdy jeden swietszy od samego papieza. Grunt ze jest sie do
czego przyjebac. Tak jak jeden, przekraczajacy o 60% a ganiajacy innych
ze przekraczaja o 150%...

Te 60% to tylko czyje艣 projekcje. Ale skoro ju偶 to teoretycznie rozwa偶amy, to dla Ciebie jazda na wprost o 30 km/h za szybko i jazda slalomem o 100 km/h za szybko to to samo?

--
"An intelligent man is sometimes forced to be drunk
 to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway

Data: 2011-04-27 20:56:14
Autor: AZ
Warzywa znowu s膮 wsz臋dzie
On 2011-04-27, 'Tom N' <news@int.dyndns.org.invalid> wrote:

A dlaczego od 10:45 skoro takie /fajne/ manewry wida膰 od 2:06 do 2:10 i
oko艂o 6:57, a ca艂y cyrk zaczyna si臋 od jazdy wzd艂u偶 przej艣cia dla pieszych?

Co do przejscia. Jak wyobrazasz sobie wlaczenie sie do ruchu w inny
sposob w tym wypadku (motocykle moga parkowac na chodniku).

--
Artur

Data: 2011-04-28 16:30:56
Autor: Sebastian Kaliszewski
Warzywa znowu s wsz阣zie
'Tom N' wrote:
AZ w <news:ip8tom$323$5node2.news.atman.pl>:

http://www.youtube.com/watch?v=Cg8TgZnAcC8 od 10:45

A dlaczego od 10:45 skoro takie /fajne/ manewry wida od 2:06 do 2:10 i
oko硂 6:57, a ca硑 cyrk zaczyna si od jazdy wzd硊 przej禼ia dla pieszych?

Naliczy砮m 12 oczywistych narusze, wi阫szo舵 to "ci眊砤 linia nic dla mnie nie znaczy" (lito禼iwie wielokrotne przekraczanie tej samej ci背gej licz jako jedno wykroczenie), ale mamy te wjazd na skrzy縪wanie na czerwonym 秝ietle (w tym przejazd przez pasy), wyprzedzanie go禼ia sygnalizuj眂ego manewr, niezachowanie odst阷u od poprzedzaj眂ego pojazdu (jazda "na zderzaku").


Istotnie "motocykle s wsz阣zie" -- czerwone im "nie robi", podw骿n ci眊砤 jakby nie istnia砤, itd...

\SK
--
"Never underestimate the power of human stupidity" -- L. Lang
--
http://www.tajga.org -- (some photos from my travels)

Data: 2011-04-28 14:34:33
Autor: AZ
Warzywa znowu s膮 wsz臋dzie
On 2011-04-28, Sebastian Kaliszewski <s.bez_spamu@remove.this.informa.and.that.pl> wrote:

Naliczy艂em 12 oczywistych narusze艅, wi臋kszo艣膰 to "ci膮g艂a linia nic dla mnie nie znaczy" (lito艣ciwie wielokrotne przekraczanie tej samej ci膮艂gej licz臋 jako jedno wykroczenie), ale mamy te偶 wjazd na skrzy偶owanie na czerwonym 艣wietle (w tym przejazd przez pasy), wyprzedzanie go艣cia sygnalizuj膮cego manewr, niezachowanie odst臋pu od poprzedzaj膮cego pojazdu (jazda "na zderzaku").

Interesujace, w ktorym momencie masz czerwone swiatlo? W ktorym momencie
wyprzedzam goscia sygnalizujacego manewr? No i gdzie ta jazda na
zderzaku?

--
Artur

Data: 2011-04-28 17:56:46
Autor: 'Tom N'
Warzywa znowu s膮 wsz臋dzie
AZ w <news:ipbttp$no0$11node2.news.atman.pl>:

On 2011-04-28, Sebastian Kaliszewski <s.bez_spamu@remove.this.informa.and.that.pl> wrote:
Naliczy砮m 12 oczywistych narusze, wi阫szo舵 to "ci眊砤 linia nic dla mnie nie znaczy"
W ktorym momencie wyprzedzam goscia sygnalizujacego manewr?

Omijanie z lewej 2:03 tu za furgonetk UPS stoi pojazd z w潮czonym
kierunkowskazem, a za moment skr阾 z lewego pasa w prawo..

I od razu odpowiem na "Jak wyobrazasz sobie wlaczenie sie do ruchu w inny
sposob w tym wypadku (motocykle moga parkowac na chodniku).":

Ten motocykl nie jest przystosowany do pchania go przez przej禼ie? --
Tomasz Nycz
[priv-- >>X-Email]

Data: 2011-04-28 22:41:40
Autor: AZ
Warzywa znowu s膮 wsz臋dzie
On 2011-04-28, 'Tom N' <news@int.dyndns.org.invalid> wrote:

Omijanie z lewej 2:03 tu偶 za furgonetk膮 UPS stoi pojazd z w艂膮czonym
kierunkowskazem, a za moment skr臋t z lewego pasa w prawo..

Jednak nadgorliwiec :-) W tym miejscu nie ma wydzielonych pasow.

I od razu odpowiem na "Jak wyobrazasz sobie wlaczenie sie do ruchu w inny
sposob w tym wypadku (motocykle moga parkowac na chodniku).":

Ten motocykl nie jest przystosowany do pchania go przez przej艣cie?
Jw. Mam wyprowadzic motocykl na srodek ulicy, odpalic, wsiasc i
odjechac? Brak slow by opisac Twoja glupote.

--
Artur

Data: 2011-04-29 05:12:44
Autor: 'Tom N'
Warzywa znowu s膮 wsz臋dzie
AZ w <news:ipcqf3$8go$1node2.news.atman.pl>:

On 2011-04-28, 'Tom N' <news@int.dyndns.org.invalid> wrote:
Omijanie z lewej 2:03 tu za furgonetk UPS stoi pojazd z w潮czonym
kierunkowskazem, a za moment skr阾 z lewego pasa w prawo..
Jednak nadgorliwiec :-) W tym miejscu nie ma wydzielonych pasow.

Podw骿na ci眊砤 nie rozdziela pas體 ruchu? I od kiedy przepisy uzale縩iaj omijanie pojazdu sygnalizuj眂ego zamiar
skr阠enia w lewo (stron) od tego, czy pasy s wyznaczone?

I od razu odpowiem na "Jak wyobrazasz sobie wlaczenie sie do ruchu w inny
sposob w tym wypadku (motocykle moga parkowac na chodniku).":
Ten motocykl nie jest przystosowany do pchania go przez przej禼ie?
Jw. Mam wyprowadzic motocykl na srodek ulicy, odpalic, wsiasc i
odjechac? Brak slow by opisac Twoja glupote.

Z braku argument體 zaczynaj si wycieczki osobiste...


--
Tomasz Nycz
[priv-- >>X-Email]

Data: 2011-04-29 09:44:44
Autor: AZ
Warzywa znowu s膮 wsz臋dzie
On 2011-04-29, 'Tom N' <news@int.dyndns.org.invalid> wrote:

Podw贸jna ci膮g艂a nie rozdziela pas贸w ruchu? I od kiedy przepisy uzale偶niaj膮 omijanie pojazdu sygnalizuj膮cego zamiar
skr臋cenia w lewo (stron臋) od tego, czy pasy s膮 wyznaczone?

Stalo sie komus cos? Rozumiem, ze nigdy nie lamiesz zadnych przepisow (z
predkoscia wlacznie)?

Z braku argument贸w zaczynaj膮 si臋 wycieczki osobiste...

To jest wycieczka osobista? To prosze wytlumacz mi jak mialem ruszyc?

--
Artur

Data: 2011-04-29 20:53:49
Autor: 'Tom N'
Warzywa znowu s膮 wsz臋dzie
AZ w <news:ipe1ac$d6c$1node2.news.atman.pl>:

On 2011-04-29, 'Tom N' <news@int.dyndns.org.invalid> wrote:
Podw骿na ci眊砤 nie rozdziela pas體 ruchu? I od kiedy przepisy uzale縩iaj omijanie pojazdu sygnalizuj眂ego zamiar
skr阠enia w lewo (stron) od tego, czy pasy s wyznaczone?
Stalo sie komus cos?

Reasumuj眂: nie widzia砮 kierunkowskazu, nie widzia砮 podw骿nej ci眊砮j,
ale nikomu nic sie nie sta硂.

Rozumiem, ze nigdy nie lamiesz zadnych przepisow (z
predkoscia wlacznie)?

Mo縠sz rozumie co Ci sie podoba, tylko dlaczego si pogr笨asz zadaj眂
pytania w stylu "kiedy przesta砮 gwa砪i nieletnich", tylko po to by
odwr骳i uwag od swojej ignorancji.

Brak slow by opisac Twoja glupote
Z braku argument體 zaczynaj si wycieczki osobiste...
To jest wycieczka osobista?

Wycinaj 00 niech Ci idzie na zdrowie.

To prosze wytlumacz mi jak mialem ruszyc?

Ju t硊maczy砮m, czego nie zrozumia砮?

--
Tomasz Nycz
[priv-- >>X-Email]

Data: 2011-04-29 21:07:46
Autor: AZ
Warzywa znowu s膮 wsz臋dzie
On 2011-04-29, 'Tom N' <news@int.dyndns.org.invalid> wrote:

Reasumuj膮c: nie widzia艂e艣 kierunkowskazu, nie widzia艂e艣 podw贸jnej ci膮g艂ej,
ale nikomu nic sie nie sta艂o.

Widzialem, stali na czerwonym, ja pojechalem na zielonej strzalce.
Panial?

Rozumiem, ze nigdy nie lamiesz zadnych przepisow (z
predkoscia wlacznie)?

Mo偶esz rozumie膰 co Ci sie podoba, tylko dlaczego si臋 pogr膮偶asz zadaj膮c
pytania w stylu "kiedy przesta艂e艣 gwa艂ci膰 nieletnich", tylko po to by
odwr贸ci膰 uwag臋 od swojej ignorancji.

Nie, to Ty udajesz swietszego od samego papieza ktory nigdy nie zlamal
zadnego przepisu.

Ju偶 t艂umaczy艂em, czego nie zrozumia艂e艣?

Bardzo madre, bede wywlekal na srodek jezdni motocykl wazacy 270 kg zeby
go uruchomic i ruszyc? W imie przepisow?

--
Artur

Data: 2011-05-01 12:04:33
Autor: jerzu
Warzywa znowu s wsz阣zie
On Fri, 29 Apr 2011 09:44:44 +0000 (UTC), AZ
<artur.zabronski@gmail.com> wrote:

Stalo sie komus cos? Rozumiem, ze nigdy nie lamiesz zadnych przepisow (z
predkoscia wlacznie)?

Ooo, moralno舵 Kalego mode on.


--
Pozdrawiam - Dariusz Niemczy駍ki  xxx.jerzu@poczta.onet.pl
http://jerzu.waw.pl GG:129280
Renault Master 2.5dCi 100KM PackClim`06 3.3t -> U520XL+AP1200

Data: 2011-05-01 21:01:18
Autor: Bartek Kacprzak
Warzywa znowu s wsz阣zie

U縴tkownik "jerzu" <to_jest_fajans.jerzu@poczta.onet.pl> napisa w wiadomo禼i news:01cqr6hlck94mbqqqi9qu02cv4f50r51c44ax.com...
On Fri, 29 Apr 2011 09:44:44 +0000 (UTC), AZ
<artur.zabronski@gmail.com> wrote:

Stalo sie komus cos? Rozumiem, ze nigdy nie lamiesz zadnych przepisow (z
predkoscia wlacznie)?

Ooo, moralno舵 Kalego mode on.
Oooo, czytasz watek, czy tylko tak pierd...??
Nie o tym mowa byla.


--
Bartek
niebieska9'99
Ave1,8
EL

Data: 2011-05-02 13:41:36
Autor: HeniekMogi砶o
Warzywa znowu s wsz阣zie
Dnia Sun, 1 May 2011 21:01:18 +0200, Bartek Kacprzak napisa(a):

U縴tkownik "jerzu" <to_jest_fajans.jerzu@poczta.onet.pl> napisa w wiadomo禼i news:01cqr6hlck94mbqqqi9qu02cv4f50r51c44ax.com...
On Fri, 29 Apr 2011 09:44:44 +0000 (UTC), AZ
<artur.zabronski@gmail.com> wrote:

Stalo sie komus cos? Rozumiem, ze nigdy nie lamiesz zadnych przepisow (z
predkoscia wlacznie)?

Ooo, moralno舵 Kalego mode on.
Oooo, czytasz watek, czy tylko tak pierd...??
Nie o tym mowa byla.

Jak nie o tym?

Generalnie najwi阫sze pretensje s o zmien toru jazdy bez sygnalizacji,
a szczerze w眛pi czy Artur wykonywa podobne manewry odpowiednio je
sygnalizuj眂. :-) Dodatkowo podobno "te wredne kierowce" tych smierdz眂ych puszek takie
chamy i tak utrudniaj 縴cie. A tak w砤禼iwie na te kilka setek
wyprzedzonych aut zauwa縴砮m chyba dwa, kt髍e utrudni硊 mu zycie. Czarny
golf i jaki SUV BMW, cho tutaj nie jestem pewny. Kierowca golfa
ewidentnie stworzy zagro縠nie, ale pewnie kierowca te pewnie by si
t硊maczy, 縠 si gdzie spieszy i cho wina ewidentna zapyta by
pewnie: "A ty nigdy nie 砤miesz przepis體?", albo "I co si komu
sta硂?". Wi阫szo禼 kierowc體 by砤 bierna, a wielu stara硂 sie u砤twic
przejazd.

Moim zdaniem winni sa po obu stronach, a gdyby tylko chcieli si
dogada, zauwa縴li siebie nawzajem i mieli dla siebie wi阠ej zyczliwo禼i
ne by硂by problemu.

--
Heniek

Data: 2011-05-02 12:31:16
Autor: kakmar
Warzywa znowu s膮 wsz臋dzie
Dnia 02.05.2011 HeniekMogi艂ko <heniek@heniek.he> napisa艂/a:

Generalnie najwi臋ksze pretensje s膮 o zmien臋 toru jazdy bez sygnalizacji,
a szczerze w膮tpi臋 czy Artur wykonywa艂 podobne manewry odpowiednio je
sygnalizuj膮c. :-)

Dlaczego nie, ja akurat sygnalizuj臋. "Pype膰" do kierunk贸w jest bardzo wygodny w u偶yciu.

Dodatkowo podobno "te wredne kierowce" tych smierdz膮cych puszek takie
chamy i tak utrudniaj膮 偶ycie. A tak w艂a艣ciwie na te kilka setek
wyprzedzonych aut zauwa偶y艂em chyba dwa, kt贸re utrudni艂u mu zycie. Czarny
golf i jaki艣 SUV BMW, cho膰 tutaj nie jestem pewny. Kierowca golfa
ewidentnie stworzy艂 zagro偶enie, ale pewnie kierowca te偶 pewnie by si臋
t艂umaczy艂, 偶e si臋 gdzie艣 spieszy艂 i cho膰 wina ewidentna zapyta艂 by
pewnie: "A ty nigdy nie 艂amiesz przepis贸w?", albo "I co si臋 komu
sta艂o?".

Jeste艣 chyba pierwszym nie motocyklist膮 kt贸ry to zauwa偶y艂. Problem polega na tym 偶e taka akcja jak膮 wykona艂 golf znacznie bardziej "podnosi ci艣nienie"
gdy jedziesz na jedno艣ladzie. Niestety wje偶d偶aj膮ce na mnie z s膮siedniego pasa auto zdarza si臋 raz, no 2 razy na rok gdy jad臋 autem i raz, 2 razy na miesi膮c gdy jad臋 motocyklem. I pisz臋 o sytuacji gdy jest to ewidentne wymuszenie, cz臋sto na zasadzie jestem wi臋kszy i co mi zrobisz.
Przy czym klakson auta sprawia 偶e wymuszaj膮cy zwykle odpuszcza, klakson
motocykla nie zmienia z regu艂y nic, sam musz臋 ucieka膰.

Wi臋kszo艣c kierowc贸w by艂a bierna, a wielu stara艂o sie u艂atwic
przejazd.

Gdyby tak nie by艂o nikt nie nad膮偶y艂 by usuwa膰 wrak贸w.

Moim zdaniem winni sa po obu stronach, a gdyby tylko chcieli si臋
dogada膰, zauwa偶yli siebie nawzajem i mieli dla siebie wi臋cej zyczliwo艣ci
ne by艂oby problemu.

Problemu niby nie ma, wypadk贸w motocyklist贸w jest ma艂o. Odliczaj膮c tych zdolnych co to raz wsiedli, czasem bez prawka i zrobili sobie kuku, to b臋dzie jeszcze mniej. Za to media z ka偶dego wypadku motocyklisty robi膮 sensacj臋. Tworzy si臋 stereotyp szale艅ca na motocyklu kt贸rego mo偶na rozjecha膰, bo przecie偶 i tak si臋 sam zaraz zabije. W dodatku to ten szaleniec na motorze jest zawsze domy艣lnie winny. Jak dojdzie to wypadku to kolejni specjali艣ci z mo偶liwo艣ciami nietoperzy za艣wiadczaj膮 偶e na pewno jecha艂 150/200, albo i wi臋cej.

Wiem 偶e ma艂olaty je偶d偶膮 wieczorami, rycz膮c wyprutymi wydechami. S膮 upierdliwi dla otoczenia, czemu policja ich nie 艂apie? Nie mam poj臋cia.
W aucie ostatni raz by艂em zatrzymany do kontroli wiele lat temu. Na motocyklu kilka razy co roku. Dlatego 偶e jad臋, dziwnie zawsze w dzie艅.
Sprawdzaj膮 papiery, ogl膮daj膮 motocykl i jad臋 dalej, czego szukaj膮 w dzie艅? Te偶 nie mam poj臋cia. Niby tych bez prawka czy OC, ale w dzie艅 na jednej z g艂贸wnych tras w mie艣cie?

--
kakmaratgmaildotcom

Data: 2011-05-02 23:14:46
Autor: Axel
Warzywa znowu s膮 wsz臋dzie

"kakmar" <kakmar+sp@gmail.com> wrote in message news:ipm86k$gm2$1news.onet.pl...
Jeste艣 chyba pierwszym nie motocyklist膮 kt贸ry to zauwa偶y艂. Problem polega
na tym 偶e taka akcja jak膮 wykona艂 golf znacznie bardziej "podnosi ci艣nienie"
gdy jedziesz na jedno艣ladzie.

Dlaczego bardziej na jednosladzie?

Niestety wje偶d偶aj膮ce na mnie z s膮siedniego
pasa auto zdarza si臋 raz, no 2 razy na rok gdy jad臋 autem i raz, 2 razy na
miesi膮c gdy jad臋 motocyklem. I pisz臋 o sytuacji gdy jest to ewidentne
wymuszenie, cz臋sto na zasadzie jestem wi臋kszy i co mi zrobisz.

Mi sie zdarza co najmniej raz na miesiac (mowie o jezdzie samochodem).

Przy czym klakson auta sprawia 偶e wymuszaj膮cy zwykle odpuszcza, klakson
motocykla nie zmienia z regu艂y nic, sam musz臋 ucieka膰.

Klakson samochodu zwykle tylko wzmaga agresje.

Dzisiaj musialem uciekac przed dziadkiem, ktory na lewym pasie 4-pasmowki (Trasa Torunska w DC) przypomnial sobie, ze za 100m bedzie zjezdzal w prawo, majac gleboko w d..., ze wyprzedzam go sasiednim pasem bedac na wysokosci jego bagaznika. Byl wyraznie zdziwiony, ze nie zahamowalem - bo przeciez on tu skreca...

Wi臋kszo艣c kierowc贸w by艂a bierna, a wielu stara艂o sie u艂atwic
przejazd.

Gdyby tak nie by艂o nikt nie nad膮偶y艂 by usuwa膰 wrak贸w.

I z roku na rok jest pod tym wzgledem lepiej - coraz wiecej samochodow robi w korku miejsce przejezdzajacym moto.

--
Axel

Data: 2011-04-27 13:26:42
Autor: MZ
Warzywa znowu s膮 wsz臋dzie
W dniu 2011-04-27 12:36, AZ pisze:
Czy paniusia w Fiacie Saiczento jadaca w korku Dolinka Sluzewiecka jadaca lewym pasem i widzaca ze jest 50m pustego prawego pasa gdy chce na niego
wjechac nie musi patrzec w lusterko? Bo takie odnioslem wrazenie gdy
gwaltownie skrecila, nawet nie wlaczajac kierunkowskazu.
O to jest 艣wietne miejsce jako przyk艂ad. Godzina 15-18 w dzie艅 roboczy.
Korek zwykle stoi od estakad Pu艂awskiej a偶 do 艣wiate艂 z Wilanowsk膮.
P贸藕niej robi si臋 wi臋cej miejsca i w zasadzie od skrzy偶owania ze 艢w.
Bonifacego ju偶 jest lu藕no. I teraz:
samochody zaczynaj膮 przyspiesza膰, a nagle z ty艂u z korka na 艣wiat艂ach z
Wilanowsk膮 wyskakuje taki jeden z drugim kamikadze z manetk膮 odkr臋con膮
do oporu i momentalnie (to raptem 100-150m max, dla motocykla to u艂amek
sekundy) jest w艣r贸d samochod贸w, kt贸re si臋 pr贸buj膮 przetasowa膰 na pustych
pasach. I powiedz, jak膮 ci w samochodach maj膮 szans臋 zarejestrowa膰
takiego go艣cia na motorze, kt贸ry wyskakuje znacznie przekraczaj膮c
pr臋dko艣膰? Ju偶 pomijam regularne popisy na 1 kole startuj膮cych ze 艣wiate艂
w przeciwnym kierunku.


Motocyklem w Warszawie w godzinach szczytu srednia wychodzi 50-60 km/h.
Taaaak? Czyli poczekaj, bo nie nad膮偶am: samochodziarze maj膮 mie膰 oczy
woko艂o g艂owy, sprawdza膰 po 5x i przestrzega膰 przepis贸w, 偶eby tacy jak Ty
mogli mie膰 je w g艂臋bokim powa偶aniu i "艣redni膮 50-60 km/h"? W艂a艣nie uda艂o
Ci si臋 zdefiniowa膰 kolejny poziom hipokryzji.
Bez wzgledu na to jaki armagedon by panowal na drogach. Czasami 10 km/h
to korek sie posuwa albo nie wiele mniej. W korku spokojnie da sie
jechac te 40-50-60 km/h w zaleznosci od ilosci miejsca, jedynie trzeba
patrzec daleko w przod na luki w ktore ktos chcialby sie wcisnac. Z
takiej predkosci motocyklem praktycznie stajesz w miejscu.

I tu Ci臋 mam. Moich kilku wsp贸艂pracownik贸w doje偶d偶a motocyklami do
pracy, wielokrotnie dyskutowali艣my temat jazdy w korkach i nie ma takiej
opcji, 偶eby si臋 zatrzyma膰 w ciasnocie pomi臋dzy autami "w miejscu" z
pr臋dko艣ci 50-60 km/h. Da si臋, ale potrzeba na to miejsca z bok贸w,
kt贸rego w korku nie masz. Wi臋c co najwy偶ej przy takiej pr臋dko艣ci mo偶esz
zatrzyma膰 motor a sam przelecie膰 si臋 jeszcze paredziesi膮t metr贸w ju偶 solo.


--
MZ

Data: 2011-04-27 11:40:40
Autor: AZ
Warzywa znowu s膮 wsz臋dzie
On 2011-04-27, MZ <"mcold0[wyt]"@poczta.onet.pl> wrote:
Czy paniusia w Fiacie Saiczento jadaca w korku Dolinka Sluzewiecka jadaca lewym pasem i widzaca ze jest 50m pustego prawego pasa gdy chce na niego
wjechac nie musi patrzec w lusterko? Bo takie odnioslem wrazenie gdy
gwaltownie skrecila, nawet nie wlaczajac kierunkowskazu.
O to jest 艣wietne miejsce jako przyk艂ad. Godzina 15-18 w dzie艅 roboczy.
Korek zwykle stoi od estakad Pu艂awskiej a偶 do 艣wiate艂 z Wilanowsk膮.
P贸藕niej robi si臋 wi臋cej miejsca i w zasadzie od skrzy偶owania ze 艢w.
Bonifacego ju偶 jest lu藕no. I teraz:
samochody zaczynaj膮 przyspiesza膰, a nagle z ty艂u z korka na 艣wiat艂ach z
Wilanowsk膮 wyskakuje taki jeden z drugim kamikadze z manetk膮 odkr臋con膮
do oporu i momentalnie (to raptem 100-150m max, dla motocykla to u艂amek
sekundy) jest w艣r贸d samochod贸w, kt贸re si臋 pr贸buj膮 przetasowa膰 na pustych
pasach. I powiedz, jak膮 ci w samochodach maj膮 szans臋 zarejestrowa膰
takiego go艣cia na motorze, kt贸ry wyskakuje znacznie przekraczaj膮c
pr臋dko艣膰? Ju偶 pomijam regularne popisy na 1 kole startuj膮cych ze 艣wiate艂
w przeciwnym kierunku.

Ja akurat jechalem wtedy w druga strone (rano), ale w ta tez mi sie zdarza.
Jezeli maja swiadomosc istnienia motocykli to powinni przewidziec taka
sytuacje. Ja musze myslec bez przerwy za kierowcow puszek wiec kierowcy
tychze powinni tez troche sie wysilic a nie jechac z mysla ze na drodze
jezdza tylko samochody.

Swoja droga - tez jezdze puszka, co prawda od wiosny do zimy to pewnie ilosc
wyjazdow mozna policzyc na palcach jednej reki i jakos nie mam problemu
z zauwazeniem motocykli. Trzeba tylko chciec.

Taaaak? Czyli poczekaj, bo nie nad膮偶am: samochodziarze maj膮 mie膰 oczy
woko艂o g艂owy, sprawdza膰 po 5x i przestrzega膰 przepis贸w, 偶eby tacy jak Ty
mogli mie膰 je w g艂臋bokim powa偶aniu i "艣redni膮 50-60 km/h"? W艂a艣nie uda艂o
Ci si臋 zdefiniowa膰 kolejny poziom hipokryzji.

Chwilunia, czy samochodziarze jezdza zgodnie z ograniczeniami predkosci?
Bo jakos nie zauwazylem? Mozna lamac przepisy troche, bardziej i jeszcze
bardziej? Lamanie przepisu to lamanie przepisu. Amen.

Srednia 50-60 km/h to nie jest wiele biorac pod uwage ze w korku to
wychodzi pewnie realnie ze 20-30 km/h.

I tu Ci臋 mam. Moich kilku wsp贸艂pracownik贸w doje偶d偶a motocyklami do
pracy, wielokrotnie dyskutowali艣my temat jazdy w korkach i nie ma takiej
opcji, 偶eby si臋 zatrzyma膰 w ciasnocie pomi臋dzy autami "w miejscu" z
pr臋dko艣ci 50-60 km/h. Da si臋, ale potrzeba na to miejsca z bok贸w,
kt贸rego w korku nie masz. Wi臋c co najwy偶ej przy takiej pr臋dko艣ci mo偶esz
zatrzyma膰 motor a sam przelecie膰 si臋 jeszcze paredziesi膮t metr贸w ju偶 solo.

Przeczytaj pierwszego posta, napisalem 40-50-60 km/h w zaleznosci od
warunkow. 60 km/h to jak nie ma luk i jest szeroko, kierowcy wtedy nie
zmieniaja pasow gdy zobacza 5 metrow luzu na pasie obok. Wiele razy
mialem tam taka sytuacje ze awaryjnie hamowalem, bez problemu zawsze sie
zatrzymalem i wcale nie bylo o wlos. To ze ktos zacznie za chwile
zmieniac pas daje sie wyczuc z samej obserwacji. Serio. Druga sprawa to
taka ze wypowiadanie sie autorytatywnie w kwestiach o ktorych nie ma sie
pojecia. Opony motocyklowe i hamulce choc wygladaja niepozornie moga
naprawde wiele.

--
Artur

Data: 2011-04-27 13:53:53
Autor: MZ
Warzywa znowu s膮 wsz臋dzie
W dniu 2011-04-27 13:40, AZ pisze:

Ja akurat jechalem wtedy w druga strone (rano), ale w ta tez mi sie zdarza.
Jezeli maja swiadomosc istnienia motocykli to powinni przewidziec taka
sytuacje. Ja musze myslec bez przerwy za kierowcow puszek wiec kierowcy
tychze powinni tez troche sie wysilic a nie jechac z mysla ze na drodze
jezdza tylko samochody.
Generalizujesz. Ka偶dy rozs膮dny kierowca (auta, motoru, roweru, skutera
itd) my艣li za siebie i za innych. Z naciskiem na "rozs膮dny".

Swoja droga - tez jezdze puszka, co prawda od wiosny do zimy to pewnie ilosc
wyjazdow mozna policzyc na palcach jednej reki i jakos nie mam problemu
z zauwazeniem motocykli. Trzeba tylko chciec.

Jazda z patrzeniem w lusterka non stop jest niebezpieczna, wiesz?

Chwilunia, czy samochodziarze jezdza zgodnie z ograniczeniami predkosci?
Bo jakos nie zauwazylem? Mozna lamac przepisy troche, bardziej i jeszcze
bardziej? Lamanie przepisu to lamanie przepisu. Amen.
Nie amen i nie te warunki wej艣ciowe. 艢rednie auto ma 10-12 sek do setki,
a w praktyce miejskiej znacznie wi臋cej. Nie pojawi si臋 "znik膮d".
Motocykl z litrowym silnikiem ma 3 sekundy i cz臋sto g臋sto tyle mu to
zajmuje. Jest przy tym mniejszy i cz臋sto zlewa si臋 z t艂em samochod贸w.
Nie zdarzy艂o mi si臋 widzie膰 w omawianym miejscu 偶eby kto艣 tam w
samochodzie po paru sekundach mia艂 setk臋 albo lepiej na liczniku. Za to
wariat贸w na motocyklach (kolejny raz nie myli膰 z motocyklistami) kt贸rzy
z ka偶dych 艣wiate艂 musz膮 wystartowa膰 kr臋c膮c pod czerwone pole i lec膮 ju偶
po kr贸tkiej chwili grubo ponad 100 - spotykam przynajmniej kilka razy w
tygodniu. Wi臋c z 艂aski swojej nie por贸wnuj takiego 艂amania przepis贸w, bo
jednak co innego mie膰 na liczniku 70/50 wyrabiane w kilkadziesi膮t sekund
a co innego mie膰 160/50 w par臋 sekund. S膮 potrzebne zupe艂nie inne czasy
reakcji pozosta艂ych u偶ytkownik贸w drogi.


Srednia 50-60 km/h to nie jest wiele biorac pod uwage ze w korku to
wychodzi pewnie realnie ze 20-30 km/h.

Hmmm..ciekawe czemu komputer mojego auta (uje偶d偶anego g艂贸wnie po
mie艣cie, ale nie zawsze w korkach i nie tylko po mie艣cie) za ostatnie
par臋 tys. km pokazuje 艣redni膮 24 km/h? (przed chwil膮 sprawdzi艂em) Realna
pr臋dko艣膰 w korku to 10, mo偶e 15km/h. Kiedy艣 robi艂em test na trasie
Czerniakowska-呕wirki i Wigury i w korkach wychodzi艂o w niekt贸re dni
5-6km/h. By艂y takie dni, 偶e 3/4 drogi robi艂em nie wrzucaj膮c nawet 3.
Wi臋c naprawd臋 nie wiem sk膮d te 20-30km/h.

--
MZ

Data: 2011-04-27 12:20:34
Autor: AZ
Warzywa znowu s膮 wsz臋dzie
On 2011-04-27, MZ <"mcold0[wyt]"@poczta.onet.pl> wrote:
Generalizujesz. Ka偶dy rozs膮dny kierowca (auta, motoru, roweru, skutera
itd) my艣li za siebie i za innych. Z naciskiem na "rozs膮dny".

Owszem, z tym sie zgadzam.

Jazda z patrzeniem w lusterka non stop jest niebezpieczna, wiesz?

Nikt nie mowi o patrzeniu non stop w lusterka. Teraz Ty ciagniesz w
swoja strone. Czy do patrzenia w lusterka skrecasz glowe w jego kierunku
i wpatrujesz sie w nie czy tylko ruchem oczu zerkasz na nie przez ulamek
sekundy? Tyle wystarczy.
Nie amen i nie te warunki wej艣ciowe. 艢rednie auto ma 10-12 sek do setki,
a w praktyce miejskiej znacznie wi臋cej. Nie pojawi si臋 "znik膮d".
Motocykl z litrowym silnikiem ma 3 sekundy i cz臋sto g臋sto tyle mu to
zajmuje. Jest przy tym mniejszy i cz臋sto zlewa si臋 z t艂em samochod贸w.
Nie zdarzy艂o mi si臋 widzie膰 w omawianym miejscu 偶eby kto艣 tam w
samochodzie po paru sekundach mia艂 setk臋 albo lepiej na liczniku. Za to
wariat贸w na motocyklach (kolejny raz nie myli膰 z motocyklistami) kt贸rzy
z ka偶dych 艣wiate艂 musz膮 wystartowa膰 kr臋c膮c pod czerwone pole i lec膮 ju偶
po kr贸tkiej chwili grubo ponad 100 - spotykam przynajmniej kilka razy w
tygodniu. Wi臋c z 艂aski swojej nie por贸wnuj takiego 艂amania przepis贸w, bo
jednak co innego mie膰 na liczniku 70/50 wyrabiane w kilkadziesi膮t sekund
a co innego mie膰 160/50 w par臋 sekund. S膮 potrzebne zupe艂nie inne czasy
reakcji pozosta艂ych u偶ytkownik贸w drogi.

Owszem to wszystko prawda jezeli chodzi o przyspieszenia i predkosci,
ale skoro lamiemy przepisy (jadac samochodem) to postarajmy sie
zrozumiec tych ktorzy tak samo jak my je lamia (motocyklisci). To ze w
przypadku tych drugich wyglada inaczej nieznaczy ze kierowcy puszek sa
swieci bo lamia tylko troszke a motocyklisci zli bo lamia bardzo.

Hmmm..ciekawe czemu komputer mojego auta (uje偶d偶anego g艂贸wnie po
mie艣cie, ale nie zawsze w korkach i nie tylko po mie艣cie) za ostatnie
par臋 tys. km pokazuje 艣redni膮 24 km/h? (przed chwil膮 sprawdzi艂em) Realna
pr臋dko艣膰 w korku to 10, mo偶e 15km/h. Kiedy艣 robi艂em test na trasie
Czerniakowska-呕wirki i Wigury i w korkach wychodzi艂o w niekt贸re dni
5-6km/h. By艂y takie dni, 偶e 3/4 drogi robi艂em nie wrzucaj膮c nawet 3.
Wi臋c naprawd臋 nie wiem sk膮d te 20-30km/h.

Mowilem o sredniej motocykla w samym korku, czyli przejazd zakorkowanym
mocno odcinkiem.

--
Artur

Data: 2011-04-27 14:26:49
Autor: MZ
Warzywa znowu s膮 wsz臋dzie
W dniu 2011-04-27 14:20, AZ pisze:


Owszem to wszystko prawda jezeli chodzi o przyspieszenia i predkosci,
ale skoro lamiemy przepisy (jadac samochodem) to postarajmy sie
zrozumiec tych ktorzy tak samo jak my je lamia (motocyklisci). To ze w
przypadku tych drugich wyglada inaczej nieznaczy ze kierowcy puszek sa
swieci bo lamia tylko troszke a motocyklisci zli bo lamia bardzo.

Nigdzie nie pisa艂em o 艂amaniu troch臋 i bardzo. Napisa艂em, 偶e 艂ami膮cy
przepisy (pr臋dko艣膰, zmiana pasa bez migacza) "baran w samochodzie" mimo
wszystko robi to wolniej i tym samym daje wi臋ksz膮 szans臋 innym na
reakcj臋 i unikni臋cie zagro偶enia. "Baran na motorze" niestety robi to
znacznie  znacznie szybciej i w zwi膮zku z tym trudniej jest "pomy艣le膰 za
niego".



--
MZ

Data: 2011-04-27 17:52:51
Autor: Sebastian Kaliszewski
Warzywa znowu s膮 wsz臋dzie
AZ wrote:
On 2011-04-27, MZ <"mcold0[wyt]"@poczta.onet.pl> wrote:
Generalizujesz. Ka偶dy rozs膮dny kierowca (auta, motoru, roweru, skutera
itd) my艣li za siebie i za innych. Z naciskiem na "rozs膮dny".

Owszem, z tym sie zgadzam.
Jazda z patrzeniem w lusterka non stop jest niebezpieczna, wiesz?

Nikt nie mowi o patrzeniu non stop w lusterka. Teraz Ty ciagniesz w
swoja strone. Czy do patrzenia w lusterka skrecasz glowe w jego kierunku
i wpatrujesz sie w nie czy tylko ruchem oczu zerkasz na nie przez ulamek
sekundy? Tyle wystarczy.
Nie amen i nie te warunki wej艣ciowe. 艢rednie auto ma 10-12 sek do setki,
a w praktyce miejskiej znacznie wi臋cej. Nie pojawi si臋 "znik膮d".
Motocykl z litrowym silnikiem ma 3 sekundy i cz臋sto g臋sto tyle mu to
zajmuje. Jest przy tym mniejszy i cz臋sto zlewa si臋 z t艂em samochod贸w.
Nie zdarzy艂o mi si臋 widzie膰 w omawianym miejscu 偶eby kto艣 tam w
samochodzie po paru sekundach mia艂 setk臋 albo lepiej na liczniku. Za to
wariat贸w na motocyklach (kolejny raz nie myli膰 z motocyklistami) kt贸rzy
z ka偶dych 艣wiate艂 musz膮 wystartowa膰 kr臋c膮c pod czerwone pole i lec膮 ju偶
po kr贸tkiej chwili grubo ponad 100 - spotykam przynajmniej kilka razy w
tygodniu. Wi臋c z 艂aski swojej nie por贸wnuj takiego 艂amania przepis贸w, bo
jednak co innego mie膰 na liczniku 70/50 wyrabiane w kilkadziesi膮t sekund
a co innego mie膰 160/50 w par臋 sekund. S膮 potrzebne zupe艂nie inne czasy
reakcji pozosta艂ych u偶ytkownik贸w drogi.

Owszem to wszystko prawda jezeli chodzi o przyspieszenia i predkosci,
ale skoro lamiemy przepisy (jadac samochodem) to postarajmy sie
zrozumiec tych ktorzy tak samo jak my je lamia (motocyklisci).

Nie tam samo. 艁ami膮 i bardziej (wi臋ksza pr臋dko艣膰)i  wi臋cej przepis贸w (jazda po wyznaczonych pasach, zachowanie bezpiecznego odst臋pu -- 10cm to nie jest bezpieczny odst臋p, o nielegalnych t艂umikach i takich tam drobiazgach nie wspominaj膮c)

To ze w
przypadku tych drugich wyglada inaczej nieznaczy ze kierowcy puszek sa
swieci bo lamia tylko troszke a motocyklisci zli bo lamia bardzo.

S膮 gorsi. Co "zabawne" w przypadku dzwona to "puszkarz" jest os艂oni臋ty blachami ze wszystkich stron, strefami zgniotu, itd a motocyklista bierze problemy (dos艂ownie) na klat臋. Zwyk艂y rozs膮dek wskazywa艂by, 偶eby jednak nie maj膮c tej warstwy ochronnej zachowywac si臋 ostro偶niej i 艂ama膰 mniej.

Hmmm..ciekawe czemu komputer mojego auta (uje偶d偶anego g艂贸wnie po
mie艣cie, ale nie zawsze w korkach i nie tylko po mie艣cie) za ostatnie
par臋 tys. km pokazuje 艣redni膮 24 km/h? (przed chwil膮 sprawdzi艂em) Realna
pr臋dko艣膰 w korku to 10, mo偶e 15km/h. Kiedy艣 robi艂em test na trasie
Czerniakowska-呕wirki i Wigury i w korkach wychodzi艂o w niekt贸re dni
5-6km/h. By艂y takie dni, 偶e 3/4 drogi robi艂em nie wrzucaj膮c nawet 3.
Wi臋c naprawd臋 nie wiem sk膮d te 20-30km/h.

Mowilem o sredniej motocykla w samym korku, czyli przejazd zakorkowanym
mocno odcinkiem.


\SK

--
"Never underestimate the power of human stupidity" -- L. Lang
--
http://www.tajga.org -- (some photos from my travels)

Data: 2011-04-27 14:56:59
Autor: Sebastian Kaliszewski
Warzywa znowu s膮 wsz臋dzie
AZ wrote:
On 2011-04-27, MZ <"mcold0[wyt]"@poczta.onet.pl> wrote:
Zapomnia艂e艣 poda膰 "standardowy argument" motocyklist贸w, czyli

"Kierowcy puszek, patrzcie w lusterka, motocykle s膮 wsz臋dzie. To Wy
musicie na nas uwa偶a膰, kiedy lawirujemy mi臋dzy samochodami z du偶ymi
pr臋dko艣ciami. My wiemy co robimy i je藕dzimy pewnie, Wy nie."

Czy cos w tym argumencie jest nie tak? To powod wiekszosci wypadkow z
udzialem motocyklistow, drugi to wyjezdzanie na slepo z
podporzadkowanej.

Czy paniusia w Fiacie Saiczento jadaca w korku Dolinka Sluzewiecka jadaca lewym pasem i widzaca ze jest 50m pustego prawego pasa gdy chce na niego
wjechac nie musi patrzec w lusterko? Bo takie odnioslem wrazenie gdy
gwaltownie skrecila, nawet nie wlaczajac kierunkowskazu.

Albo pan w korku na Alejach Jerozolimskich wysiadajacy ze swojego SUV-a
zeby wyjac teczke z bagaznika? On tez nie musi?
Jako kierowca samochodu jestem w stanie zrozumie膰 (i czasem nawet
zazdroszcz臋) 偶e motorem znacznie 艂atwiej si臋 przecisn膮膰 przez korki. Ale
co innego jad膮cy 10-30km/h w korku rozgl膮daj膮cy si臋 motocyklista, a co
innego zapieprzaj膮cy kretyn na motocyklu (nie myli膰 z motocyklist膮)
kt贸ry ma w d.. innych u偶ytkownik贸w drogi a potem pretensje jak powy偶ej.

Motocyklem w Warszawie w godzinach szczytu srednia wychodzi 50-60 km/h.
Bez wzgledu na to jaki armagedon by panowal na drogach. Czasami 10 km/h
to korek sie posuwa albo nie wiele mniej. W korku spokojnie da sie
jechac te 40-50-60 km/h w zaleznosci od ilosci miejsca, jedynie trzeba
patrzec daleko w przod na luki w ktore ktos chcialby sie wcisnac. Z
takiej predkosci motocyklem praktycznie stajesz w miejscu.


呕ycz臋 ci 偶eby艣 zm膮drza艂 zanim si臋 zabijesz.

60km/h pomi臋dzy samochodami jad膮cymi 10km/h.

Samochody hamuj膮 zwykle lepiej ni偶 motocykle, ale jako艣 cholera nie zatrzymuj臋 si臋 w "miejscu" z 60km/h. Nast臋pny Filipek?

\SK
--
"Never underestimate the power of human stupidity" -- L. Lang
--
http://www.tajga.org -- (some photos from my travels)

Data: 2011-04-28 10:38:05
Autor: The_EaGle
Warzywa znowu s膮 wsz臋dzie
W dniu 2011-04-27 14:56, Sebastian Kaliszewski pisze:

Samochody hamuj膮 zwykle lepiej ni偶 motocykle, ale jako艣 cholera nie
zatrzymuj臋 si臋 w "miejscu" z 60km/h. Nast臋pny Filipek?

Motocykl z ABS ma drog臋 hamowania ju偶 praktycznie tak膮 sam膮 jak samoch贸d czyli oko艂o 40m ze 100km/h. Droga ta dramatycznie si臋 wyd艂u偶a przy mokrej nawierzchni...

Bez ABS w krytycznej sytuacji nie da si臋 nawet b臋d膮c super kierowc膮 zahamowa膰 moto tak szybko jak przeci臋tny samoch贸d.

Pozdrawiam
Rafa艂

Data: 2011-04-28 16:33:41
Autor: Sebastian Kaliszewski
Warzywa znowu s膮 wsz臋dzie
The_EaGle wrote:
W dniu 2011-04-27 14:56, Sebastian Kaliszewski pisze:

Samochody hamuj膮 zwykle lepiej ni偶 motocykle, ale jako艣 cholera nie
zatrzymuj臋 si臋 w "miejscu" z 60km/h. Nast臋pny Filipek?

Motocykl z ABS ma drog臋 hamowania ju偶 praktycznie tak膮 sam膮 jak samoch贸d czyli oko艂o 40m ze 100km/h. Droga ta dramatycznie si臋 wyd艂u偶a przy mokrej nawierzchni...

Z "dwukana艂owym" ABS istotnie jest podobnie.


Bez ABS w krytycznej sytuacji nie da si臋 nawet b臋d膮c super kierowc膮 zahamowa膰 moto tak szybko jak przeci臋tny samoch贸d.

Przy czym AFAIR o ile ABS w nowych autach jest ju偶 obowi膮zkowy to w motocyklach nie...


Pozdrawiam
Rafa艂

pzdr
\SK
--
"Never underestimate the power of human stupidity" -- L. Lang
--
http://www.tajga.org -- (some photos from my travels)

Data: 2011-04-28 20:48:08
Autor: to
Warzywa znowu s wsz阣zie
begin The_EaGle
Motocykl z ABS ma drog臋 hamowania ju偶 praktycznie tak膮 sam膮 jak samoch贸d
czyli oko艂o 40m ze 100km/h. Droga ta dramatycznie si臋 wyd艂u偶a przy
mokrej nawierzchni...

40 m to maj膮 raczej takie sobie auta. A 偶eby zrobi膰 tyle motocyklem trzeba po pierwsze umie膰, a po drugie motocykl musi by膰 bardzo dobry.

--
"An intelligent man is sometimes forced to be drunk
 to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway

Data: 2011-04-29 12:47:32
Autor: Marcin 'Yans' Bazarnik
Warzywa znowu s wsz阣zie
On 2011-04-28 22:48, to wrote:
begin The_EaGle

Motocykl z ABS ma drog hamowania ju praktycznie tak sam jak samoch骴
czyli oko硂 40m ze 100km/h. Droga ta dramatycznie si wyd硊縜 przy
mokrej nawierzchni...

40 m to maj raczej takie sobie auta. A 縠by zrobi tyle motocyklem
trzeba po pierwsze umie, a po drugie motocykl musi by bardzo dobry.

.... oraz sucha i czysta nawierzchnia :-)

--
pozdrawiam,
Marcin 'Yans' Bazarnik

Data: 2011-04-29 11:26:30
Autor: AZ
Warzywa znowu s膮 wsz臋dzie
On 2011-04-29, Marcin 'Yans' Bazarnik <tutak@spam.won> wrote:

40 m to maj膮 raczej takie sobie auta. A 偶eby zrobi膰 tyle motocyklem
trzeba po pierwsze umie膰, a po drugie motocykl musi by膰 bardzo dobry.

... oraz sucha i czysta nawierzchnia :-)

Wstrzasajace. Bo oczywiscie mowa byla o jezdzie w korku 50-60km/h przy
brudnej i mokrej nawierzchni. Jak daleko jeszcze posuniesz sie w
naciaganiu?

--
Artur

Data: 2011-04-30 18:56:37
Autor: Marcin 'Yans' Bazarnik
Warzywa znowu s wsz阣zie
On 2011-04-29 13:26, AZ wrote:
On 2011-04-29, Marcin 'Yans' Bazarnik<tutak@spam.won>  wrote:

40 m to maj raczej takie sobie auta. A 縠by zrobi tyle motocyklem
trzeba po pierwsze umie, a po drugie motocykl musi by bardzo dobry.

... oraz sucha i czysta nawierzchnia :-)

Wstrzasajace. Bo oczywiscie mowa byla o jezdzie w korku 50-60km/h przy
brudnej i mokrej nawierzchni. Jak daleko jeszcze posuniesz sie w
naciaganiu?

Naci眊aniu czego ?

Ja stwierdzi砮m fakt. Motocykl z regu硑 hamuje gorzej od samochodu - koniec kropka.
Im gorsze warynki tym r罂nica wi阫sza. Twierdzisz inaczej ?

--
pozdrawiam,
Marcin 'Yans' Bazarnik

Data: 2011-05-09 18:35:35
Autor: The_EaGle
Warzywa znowu s wsz阣zie
W dniu 2011-04-30 18:56, Marcin 'Yans' Bazarnik pisze:


Naci眊aniu czego ?

Ja stwierdzi砮m fakt. Motocykl z regu硑 hamuje gorzej od samochodu -
koniec kropka.
Im gorsze warynki tym r罂nica wi阫sza. Twierdzisz inaczej ?


Nie wiem szczerze m體i眂 czy przy gorszych warunkach r罂nica po mi阣zy samochodem a motocyklem ro秐ie. Nie mam takich danych.

Sk眃 ty je masz?


Pozdrawiam
Rafa

Data: 2011-05-09 22:29:12
Autor: Adam P砤szczyca
Warzywa znowu s wsz阣zie
Dnia Mon, 09 May 2011 18:35:35 +0200, The_EaGle napisa(a):

Nie wiem szczerze m體i眂 czy przy gorszych warunkach r罂nica po mi阣zy samochodem a motocyklem ro秐ie. Nie mam takich danych.

Ja z do秝iadczenia. I nie zgodz si z Marcinem. Samoch骴 w dobrych warunkach mo縠 zahamowa lepiej ni motocykl dopiero po
spe硁ieniu kilku warunk體, w szczeg髄no禼i chodzi o ogumienie. Natomiast przy kiepskich warunkach, motocykl nie ma szans. Rzecz w tym, 縠
dla samochodu po秎izg przy hamowaniu to jeszcze nei tragedia. Dla motocykla
to gleba. --
     ___________ (R)
    /_  _______    Adam 'Trzypion' P砤szczyca (+48 502) 122 688
  ___/ /_  ___    K阺zyca Le秐a 51/9, 66-305 Keszyca Le秐a
 _______/ /_     Wywo硑wanie slajd體 http://trzypion.pl/
___________/    PMS++PJ+S*+++P+++M+++W-- P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++

Data: 2011-05-09 22:40:02
Autor: J.F.
Warzywa znowu s wsz阣zie
On Mon, 9 May 2011 22:29:12 +0200,  Adam P砤szczyca wrote:
Natomiast przy kiepskich warunkach, motocykl nie ma szans. Rzecz w tym, 縠
dla samochodu po秎izg przy hamowaniu to jeszcze nei tragedia.

No, zderzak sie pozbiera, ale chlodnicy tak latwo sie nie zakleja :-)

Dla motocykla  to gleba.

Chyba ze kierownik nie jest d* i ma dobrze podkute buty :-)

J.

Data: 2011-05-10 10:45:47
Autor: Axel
Warzywa znowu s wsz阣zie
"J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote in message
news:q4kgs6dp8qjgc82pt6h26qmri6tlp0f0t14ax.com...

Natomiast przy kiepskich warunkach, motocykl nie ma szans. Rzecz w tym, 縠
dla samochodu po秎izg przy hamowaniu to jeszcze nei tragedia.
No, zderzak sie pozbiera, ale chlodnicy tak latwo sie nie zakleja :-)

Czyli Twoim zdaniem, kazdy poslizg przy hamowaniu, to od razu wypadek?

Dla motocykla  to gleba.
Chyba ze kierownik nie jest d* i ma dobrze podkute buty :-)

Jassne....

--
Axel

Data: 2011-05-10 12:56:13
Autor: KJ Si砤 S丑w
Warzywa znowu s wsz阣zie
W dniu 2011-05-09 22:40, J.F. pisze:
On Mon, 9 May 2011 22:29:12 +0200,  Adam P砤szczyca wrote:
Natomiast przy kiepskich warunkach, motocykl nie ma szans. Rzecz w tym, 縠
dla samochodu po秎izg przy hamowaniu to jeszcze nei tragedia.

Dla motocykla  to gleba.

Chyba ze kierownik nie jest d* i ma dobrze podkute buty :-)

Skoro nawet tak sredni talent jak ja jest w stanie hamowac do uslizgu przodu i go odpuscic bez gleby to znaczy ze jest to wylacznie kwestia praktyki, aktywnej praktyki oczywiscie a nie wozenia tylka na moto.

Ale z butami to ma slaby zwiazek, owszem przy predkosciach spacerowych cos tam sie odepchniesz ale przy wiekszych to glownie pomaga odniesc kontuzje.

KJ

Data: 2011-05-10 22:31:13
Autor: J.F.
Warzywa znowu s wsz阣zie
On Tue, 10 May 2011 12:56:13 +0200,  KJ Si砤 S丑w wrote:
W dniu 2011-05-09 22:40, J.F. pisze:
Natomiast przy kiepskich warunkach, motocykl nie ma szans. Rzecz w tym, 縠
dla samochodu po秎izg przy hamowaniu to jeszcze nei tragedia.
Dla motocykla  to gleba.

Chyba ze kierownik nie jest d* i ma dobrze podkute buty :-)

Skoro nawet tak sredni talent jak ja jest w stanie hamowac do uslizgu przodu i go odpuscic bez gleby to znaczy ze jest to wylacznie kwestia praktyki, aktywnej praktyki oczywiscie a nie wozenia tylka na moto.
Ale z butami to ma slaby zwiazek, owszem przy predkosciach spacerowych cos tam sie odepchniesz ale przy wiekszych to glownie pomaga odniesc kontuzje.

No, mialem na mysli zakrety na sliskim, zuzlowym stadionie :-)

J.

Data: 2011-05-10 13:27:39
Autor: Marcin 'Yans' Bazarnik
Warzywa znowu s wsz阣zie
On 2011-05-09 22:29, Adam P砤szczyca wrote:
Dnia Mon, 09 May 2011 18:35:35 +0200, The_EaGle napisa(a):

Nie wiem szczerze m體i眂 czy przy gorszych warunkach r罂nica po mi阣zy
samochodem a motocyklem ro秐ie. Nie mam takich danych.

Ja z do秝iadczenia. I nie zgodz si z Marcinem.

Samoch骴 w dobrych warunkach mo縠 zahamowa lepiej ni motocykl dopiero po
spe硁ieniu kilku warunk體, w szczeg髄no禼i chodzi o ogumienie.

A motocykl po spe硁ieniu warunku w postaci: motocyklista z odpowiednimi umiej阾no禼iami.
Kierowca samochodu _WYSTARCZY_, 縠 wci秐ie w pe硁i hamulec (samoch骴 wyposa縪ny w ABS jak wi阫szo舵). Ten prosty fakt sprawia, 縠 samoch骴 jest w lepszej sytuacji - zw砤szcza w momencie zagro縠nia.

Suche dane 100-0:

Motory:
R1, ZX-10R, CBR1000RR -> 35-37m <- najlepsze wyniki

Samochody:
http://www.motofakty.pl/artykul/najlepsze_w_hamowaniu.html <- na seryjnych oponach

Samochody sportowe:
E92 M3: 34m
997: 36m
Cayman S: 36m
RS4: 37m

Natomiast przy kiepskich warunkach, motocykl nie ma szans. Rzecz w tym, 縠
dla samochodu po秎izg przy hamowaniu to jeszcze nei tragedia. Dla motocykla
to gleba.

Podobnie jak hamowanie na zakr阠ie.

--
pozdrawiam,
Marcin 'Yans' Bazarnik

Data: 2011-05-10 15:40:08
Autor: Andrzej wa
Warzywa znowu s wsz阣zie
W dniu 10.05.2011 13:27, Marcin 'Yans' Bazarnik pisze:

Samoch骴 w dobrych warunkach mo縠 zahamowa lepiej ni motocykl
dopiero po
spe硁ieniu kilku warunk體, w szczeg髄no禼i chodzi o ogumienie.

A motocykl po spe硁ieniu warunku w postaci: motocyklista z odpowiednimi
umiej阾no禼iami.
Kierowca samochodu _WYSTARCZY_, 縠 wci秐ie w pe硁i hamulec (samoch骴
wyposa縪ny w ABS jak wi阫szo舵). Ten prosty fakt sprawia, 縠 samoch骴
jest w lepszej sytuacji - zw砤szcza w momencie zagro縠nia.

Ahem - ma砤 uwaga: ABS zasadniczo nie poprawia skuteczno禼i hamowania
tylko chroni w pewnym stopniu przed utrat kontroli podczas hamowania.

Paradoksalnie pojazd bez ABS mo縠 zahamowa szybciej ale za to nie by
zdolnym do manewru mijania.

Data: 2011-05-10 16:07:55
Autor: Marcin 'Yans' Bazarnik
Warzywa znowu s wsz阣zie
On 2011-05-10 15:40, Andrzej wa wrote:
W dniu 10.05.2011 13:27, Marcin 'Yans' Bazarnik pisze:

Samoch骴 w dobrych warunkach mo縠 zahamowa lepiej ni motocykl
dopiero po
spe硁ieniu kilku warunk體, w szczeg髄no禼i chodzi o ogumienie.

A motocykl po spe硁ieniu warunku w postaci: motocyklista z odpowiednimi
umiej阾no禼iami.
Kierowca samochodu _WYSTARCZY_, 縠 wci秐ie w pe硁i hamulec (samoch骴
wyposa縪ny w ABS jak wi阫szo舵). Ten prosty fakt sprawia, 縠 samoch骴
jest w lepszej sytuacji - zw砤szcza w momencie zagro縠nia.

Ahem - ma砤 uwaga: ABS zasadniczo nie poprawia skuteczno禼i hamowania
tylko chroni w pewnym stopniu przed utrat kontroli podczas hamowania.

Starasz si jak zwykle by odkrywczy, tylko zn體 umyka twej uwadze sens wypowiedzi.
Widz, 縠 to dla Ciebie typowe.

ABS za darmo daje Ci ~90% mo縧iwo禼i hamowania kierowcy rajdowego

Paradoksalnie pojazd bez ABS mo縠 zahamowa szybciej ale za to nie by
zdolnym do manewru mijania.

I co z tego ? Umiesz ? Przeci阾ny kierowca umie ?

PS: Gdyby nie by tak za秎epiony to by ojcu nie opowiada jak si dzieci robi.

--
pozdrawiam,
Marcin 'Yans' Bazarnik

Data: 2011-05-13 11:22:09
Autor: Andrzej wa
Warzywa znowu s wsz阣zie
W dniu 10.05.2011 16:07, Marcin 'Yans' Bazarnik pisze:

Ahem - ma砤 uwaga: ABS zasadniczo nie poprawia skuteczno禼i hamowania
tylko chroni w pewnym stopniu przed utrat kontroli podczas hamowania.

Starasz si jak zwykle by odkrywczy, tylko zn體 umyka twej uwadze sens
wypowiedzi.
Widz, 縠 to dla Ciebie typowe.

ABS za darmo daje Ci ~90% mo縧iwo禼i hamowania kierowcy rajdowego

Potwierdza to 90% gospody domowych ;->

Paradoksalnie pojazd bez ABS mo縠 zahamowa szybciej ale za to nie by
zdolnym do manewru mijania.

I co z tego ? Umiesz ? Przeci阾ny kierowca umie ?

Czy wiesz, jak dzia砤 ABS?

Moja uwaga by砤 czysto formalna i ma na celu zapobie縠nie 秎epej wierze
w "trzy literki" (co skutkuje w秗骴 wielu kierowc體 podej禼iem "mog
jecha szybko bo mam ABS wi阠 szybko zahamuj").

Podstawow funkcj ABS jest zapobieganie blokadzie k蟪 czyli zachowanie
sterowno禼i.

Ewentualnie poprawienie skuteczno禼i hamowania (tj. skr骳enie drogi
hamowania) bardzo zale縴 od nawierzchni i jest poniek眃 efektem
ubocznym. Na normalnej, suchej, czystej asfaltowej _i_ przy za硂縠niu 縠
kieruj眂y nie "odpu禼i" peda硊 po tym, jak ten zacznie mu pulsowa
(starsze ABSy, w nowszych/lepszych pono efekt ju nie wyst阷uje) ABS da
_niewielkie_ skr骳enie dystansu hamowania w por體naniu z hamowaniem na
zablokowanych ko砤ch. Na np. szutrze ABS drog hamowania znacz眂o wyd硊縴.

Tak wi阠 przynajmniej je秎i chodzi o samochody i stosunkowo niewielkie
pr阣ko禼i - ABS niewiele daje. Natomiast w przypadku motocykli dochodzi
jeszcze jedno ryzyko - zablokowanie przedniego ko砤 mo縠 spowodowa
wywrotk, nawet przy ma砮j pr阣ko禼i.

PS: Gdyby nie by tak za秎epiony to by ojcu nie opowiada jak si
dzieci robi.

Samochwa砤 w k眂ie sta砤... ;->

Data: 2011-05-13 22:58:27
Autor: Marcin 'Yans' Bazarnik
Warzywa znowu s wsz阣zie
On 2011-05-13 11:22, Andrzej wa wrote:
W dniu 10.05.2011 16:07, Marcin 'Yans' Bazarnik pisze:

Ahem - ma砤 uwaga: ABS zasadniczo nie poprawia skuteczno禼i hamowania
tylko chroni w pewnym stopniu przed utrat kontroli podczas hamowania.

Starasz si jak zwykle by odkrywczy, tylko zn體 umyka twej uwadze sens
wypowiedzi.
Widz, 縠 to dla Ciebie typowe.

ABS za darmo daje Ci ~90% mo縧iwo禼i hamowania kierowcy rajdowego

Potwierdza to 90% gospody domowych ;->

Pami阾aj, 縠 mowa o asfalcie mokrym i suchym.

Paradoksalnie pojazd bez ABS mo縠 zahamowa szybciej ale za to nie by
zdolnym do manewru mijania.

I co z tego ? Umiesz ? Przeci阾ny kierowca umie ?

Czy wiesz, jak dzia砤 ABS?

Nie odpowiedzia砮 na moje pytanie. Umiesz hamowa skuteczniej ni ABS ? Przeci阾ny kierowca potrafi ?

Moja uwaga by砤 czysto formalna i ma na celu zapobie縠nie 秎epej wierze
w "trzy literki" (co skutkuje w秗骴 wielu kierowc體 podej禼iem "mog
jecha szybko bo mam ABS wi阠 szybko zahamuj").

Rozmawiamy o faktach.

Podstawow funkcj ABS jest zapobieganie blokadzie k蟪 czyli zachowanie
sterowno禼i.

Ewentualnie poprawienie skuteczno禼i hamowania (tj. skr骳enie drogi
hamowania) bardzo zale縴 od nawierzchni i jest poniek眃 efektem
ubocznym. Na normalnej, suchej, czystej asfaltowej _i_ przy za硂縠niu 縠
kieruj眂y nie "odpu禼i" peda硊 po tym, jak ten zacznie mu pulsowa
(starsze ABSy, w nowszych/lepszych pono efekt ju nie wyst阷uje) ABS da
_niewielkie_ skr骳enie dystansu hamowania w por體naniu z hamowaniem na
zablokowanych ko砤ch.

Ciekawa teoria :-) Mo縠 podasz dowody ?

Na np. szutrze ABS drog hamowania znacz眂o wyd硊縴.

Tak wi阠 przynajmniej je秎i chodzi o samochody i stosunkowo niewielkie
pr阣ko禼i - ABS niewiele daje. Natomiast w przypadku motocykli dochodzi
jeszcze jedno ryzyko - zablokowanie przedniego ko砤 mo縠 spowodowa
wywrotk, nawet przy ma砮j pr阣ko禼i.

W wypadku motoru 秗ednia droga hamowania przy u縴ciu ABS jest kr髏sza ni NAJLEPSZE wyniki uzyskane bez ABS. Zar體no na mokrej jak i suchej nawierzchni. W wypadku obci笨onego motocykla r罂nica na korzy舵 ABS osi眊a warto禼i 10-15%.

http://www.msf-usa.org/imsc/proceedings/a-green-comparisonofstoppingdistance.pdf

Czy縝y by硂 to w totalnej sprzeczno禼i z tym co naskroba砮 powy縠j ? Teraz ju powiniene sobie u秝iadomii, dlaczego tyle os骲 ma g酬boko w powa縜niu Twoje rewelacje.

PS: Gdyby nie by tak za秎epiony to by ojcu nie opowiada jak si
dzieci robi.

Samochwa砤 w k眂ie sta砤... ;->

Przypomnij mi mo縠, kiedy ostatnio mia砮 okazj je糳zi na torze, 禼iga si w zawodach, por體na hamowanie z abs do hamowania bez abs ?

--
pozdrawiam,
Marcin 'Yans' Bazarnik

Data: 2011-05-16 14:43:40
Autor: Andrzej wa
Warzywa znowu s wsz阣zie
W dniu 13.05.2011 22:58, Marcin 'Yans' Bazarnik pisze:

ABS za darmo daje Ci ~90% mo縧iwo禼i hamowania kierowcy rajdowego

Potwierdza to 90% gospody domowych ;->

Pami阾aj, 縠 mowa o asfalcie mokrym i suchym.

M.in. dlatego zasygnalizowa砮m mog眂e wprowadzi w b潮d uog髄nienie.

Paradoksalnie pojazd bez ABS mo縠 zahamowa szybciej ale za to nie by
zdolnym do manewru mijania.

I co z tego ? Umiesz ? Przeci阾ny kierowca umie ?

Czy wiesz, jak dzia砤 ABS?

Nie odpowiedzia砮 na moje pytanie. Umiesz hamowa skuteczniej ni ABS ?
Przeci阾ny kierowca potrafi ?

Patrz wy縠j.

Moja uwaga by砤 czysto formalna i ma na celu zapobie縠nie 秎epej wierze
w "trzy literki" (co skutkuje w秗骴 wielu kierowc體 podej禼iem "mog
jecha szybko bo mam ABS wi阠 szybko zahamuj").

Rozmawiamy o faktach.

To jest w砤秐ie przykry fakt.

Podstawow funkcj ABS jest zapobieganie blokadzie k蟪 czyli zachowanie
sterowno禼i.

Ewentualnie poprawienie skuteczno禼i hamowania (tj. skr骳enie drogi
hamowania) bardzo zale縴 od nawierzchni i jest poniek眃 efektem
ubocznym. Na normalnej, suchej, czystej asfaltowej _i_ przy za硂縠niu 縠
kieruj眂y nie "odpu禼i" peda硊 po tym, jak ten zacznie mu pulsowa
(starsze ABSy, w nowszych/lepszych pono efekt ju nie wyst阷uje) ABS da
_niewielkie_ skr骳enie dystansu hamowania w por體naniu z hamowaniem na
zablokowanych ko砤ch.

Ciekawa teoria :-) Mo縠 podasz dowody ?

Za硂縠nia konstrukcyjne ABS i zasada jego dzia砤nia - priorytetem by硂
unikni阠ie blokowania dla zachowania sterowno禼i. Wszystko inne to
"bonus" (lub "malus" ;) )

Na np. szutrze ABS drog hamowania znacz眂o wyd硊縴.

Tak wi阠 przynajmniej je秎i chodzi o samochody i stosunkowo niewielkie
pr阣ko禼i - ABS niewiele daje. Natomiast w przypadku motocykli dochodzi
jeszcze jedno ryzyko - zablokowanie przedniego ko砤 mo縠 spowodowa
wywrotk, nawet przy ma砮j pr阣ko禼i.

W wypadku motoru 秗ednia droga hamowania przy u縴ciu ABS jest kr髏sza
ni NAJLEPSZE wyniki uzyskane bez ABS. Zar體no na mokrej jak i suchej
nawierzchni. W wypadku obci笨onego motocykla r罂nica na korzy舵 ABS
osi眊a warto禼i 10-15%.

Przecie dok砤dnie o tym pisz - bez ABS na motocyklu kieruj眂y b阣
hamowa 砤godniej ni by mogli w砤秐ie z obawy o u秎izg przedniego ko砤.
Z ABS mog hamulec docisn辨.

[ciach]

PS: Gdyby nie by tak za秎epiony to by ojcu nie opowiada jak si
dzieci robi.

Samochwa砤 w k眂ie sta砤... ;->

Przypomnij mi mo縠, kiedy ostatnio mia砮 okazj je糳zi na torze,
禼iga si w zawodach, por體na hamowanie z abs do hamowania bez abs ?

....i tak wci笨 opowiada砤...

Mo縠 potrenuj jeszcze, "zawodniku", czytanie ze zrozumieniem, hmm?

Wtedy mo縠 dotrze do ciebie, 縠 moja uwaga by砤 uwag og髄n "a'propos"
sprawy, a nie odnosi砤 si do konkretnego omawianego przypadku...

Data: 2011-05-10 21:15:11
Autor: Adam P砤szczyca
Warzywa znowu s wsz阣zie
Dnia Tue, 10 May 2011 13:27:39 +0200, Marcin 'Yans' Bazarnik napisa(a):

A motocykl po spe硁ieniu warunku w postaci: motocyklista z odpowiednimi umiej阾no禼iami.
Kierowca samochodu _WYSTARCZY_, 縠 wci秐ie w pe硁i hamulec (samoch骴 wyposa縪ny w ABS jak wi阫szo舵). Ten prosty fakt sprawia, 縠 samoch骴 jest w lepszej sytuacji - zw砤szcza w momencie zagro縠nia.

Tyle, 縠 kieruj眂y motocyklem uruchomi hamulec o minimum 0,5s wcze秐iej. Tego nie bierzesz pod uwag.
Motory:
R1, ZX-10R, CBR1000RR -> 35-37m <- najlepsze wyniki

Samochody:
http://www.motofakty.pl/artykul/najlepsze_w_hamowaniu.html <- na seryjnych oponach

Samochody sportowe:
E92 M3: 34m
997: 36m
Cayman S: 36m
RS4: 37m

Czyli motocykl hamuje por體nywalnie ze sportowymi w髗kami.

Podobnie jak hamowanie na zakr阠ie.
Nie, to kwestia techniki. Zapominasz, 縠 motocykl ma du縪 miejsca. --
     ___________ (R)
    /_  _______    Adam 'Trzypion' P砤szczyca (+48 502) 122 688
  ___/ /_  ___    K阺zyca Le秐a 51/9, 66-305 Keszyca Le秐a
 _______/ /_     Wywo硑wanie slajd體 http://trzypion.pl/
___________/    PMS++PJ+S*+++P+++M+++W-- P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++

Data: 2011-04-28 08:30:05
Autor: kakmar
Warzywa znowu s膮 wsz臋dzie
Dnia 27.04.2011 AZ <artur.zabronski@gmail.com> napisa艂/a:
Motocyklem w Warszawie w godzinach szczytu srednia wychodzi 50-60 km/h.
Bez wzgledu na to jaki armagedon by panowal na drogach.

Chyba ta 艣rednia jazdy tylko i z szerokich 3 pasm贸wek. Przejechanie po Warszawie ~20km w korku w 20min, jest mo偶liwe, ale przy pewnych za艂o偶eniach i ryzykuj膮c.

Czasami 10 km/h
to korek sie posuwa albo nie wiele mniej. W korku spokojnie da sie
jechac te 40-50-60 km/h w zaleznosci od ilosci miejsca, jedynie trzeba
patrzec daleko w przod na luki w ktore ktos chcialby sie wcisnac. Z
takiej predkosci motocyklem praktycznie stajesz w miejscu.

Szybciej ni偶 40km/h pomi臋dzy stoj膮cymi autami, to widzia艂em ze 2 razy na 5 lat jazdy na 2 ko艂ach w korkach. Nawet z tych 40 nie zatrzymasz si臋 w miejscu.

--
kakmaragmaildotcom

Data: 2011-04-28 10:34:21
Autor: The_EaGle
Warzywa znowu s膮 wsz臋dzie
W dniu 2011-04-27 12:36, AZ pisze:
Motocyklem w Warszawie w godzinach szczytu srednia wychodzi 50-60 km/h.
Bez wzgledu na to jaki armagedon by panowal na drogach. Czasami 10 km/h
to korek sie posuwa albo nie wiele mniej. W korku spokojnie da sie
jechac te 40-50-60 km/h w zaleznosci od ilosci miejsca, jedynie trzeba
patrzec daleko w przod na luki w ktore ktos chcialby sie wcisnac. Z
takiej predkosci motocyklem praktycznie stajesz w miejscu.

Ja bym by艂 ostro偶ny w tych 40-50-60 w korku. Wr臋czy uwa偶am 偶e jak stoj膮 samochody skrajnym idiotyzmem jest jecha膰 40-60km/h - kompletny brak wyobra藕ni.

Ja jecha艂em 20km/h i pewien pan otworzy艂 mi drzwi przed moto i sko艅czy艂o si臋 w szpitalu - a wi臋cej jak 20 nie je偶dz臋 jak stoj膮 samochody, natomiast jak jad膮 to jad臋 za nimi. Jak 艣rednia ci wychodzi 50-60 w mie艣cie to nied艂ugo mo偶esz trafi膰 w najlepszym wypadku tak jak pare lat temu na ortopedi臋... Nie polecam


Pozdrawiam
Rafa艂
v-strom

Data: 2011-04-27 12:26:31
Autor: cbnet
Warzywa znowu s膮 wsz臋dzie
Proponuj臋 ci zrobi膰 tak obok radiowozu Policyjnego, a jak ci臋
zatrzymaj膮 to im rzuci膰 taki tekst bezm贸zgiego "twardziela"
z jajami wiekszymi od m贸zgu.
P贸藕niej opisz na newsach jaka by艂a reakcja.

No chyba, 偶e pa艂a ci dramatycznie jednak by zmi臋k艂a, to
nie ma tematu.


BTW ZUS to ma z takimi jak ty prosto.
Zwykle nie potrzebuj膮 p艂aci膰 im 偶adnej emerytury, a odprowadza膰
sk艂adki - p贸ki mog膮 - odprowadzaj膮.

--
CB


U偶ytkownik "AZ" <artur.zabronski@gmail.com> napisa艂 w wiadomo艣ci news:ip8pqt$323$2node2.news.atman.pl...

A te 150 to jechal na przednim czy tylnym kole? Jezeli masz problem z
zauwazeniem motocykla w lusterku powinienes sprzedac samochod i pomyslec
o karcie miejskiej.
[...]
A sieroty w samochodach jezdza niestety caly rok.

Data: 2011-04-27 10:43:55
Autor: AZ
Warzywa znowu s膮 wsz臋dzie
On 2011-04-27, cbnet <cbnet@nospam.pl> wrote:
Proponuj臋 ci zrobi膰 tak obok radiowozu Policyjnego, a jak ci臋
zatrzymaj膮 to im rzuci膰 taki tekst bezm贸zgiego "twardziela"
z jajami wiekszymi od m贸zgu.
P贸藕niej opisz na newsach jaka by艂a reakcja.

Jak? Przejechac pomiedzy samochodami w korku przy obecnosci radiowozu?
Robie tak zawsze i jakos nigdy nie mialem problemow z tego powodu, ba
nawet sami robia miejsce, a na trasie W-Z raz mi pomachali zebym smialo
jechal tram-buspasem. Wiec jak widzisz, na drogach panuja inne zasady
ale skad Ty to mozesz wiedziec skoro jezdzisz tylko w NFS a Policje to
widujesz na amerykanskich filmach.

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2011-04-27 12:53:19
Autor: cbnet
Warzywa znowu s膮 wsz臋dzie
Jeste艣 niezawodny. :))))


BTW wyja艣nij jeszcze jedn膮 istotn膮 rzecz: kapsle z butelek od piwa
zdejmujesz jajami, czy czo艂em?
Zawsze mnie to nurtuje gdy widz臋 jak kto艣 na dw贸ch k贸艂kach
spieszy si臋 jak mo偶e do kostnicy.

--
CB


U偶ytkownik "AZ" <artur.zabronski@gmail.com> napisa艂 w wiadomo艣ci news:ip8s1b$323$4node2.news.atman.pl...

Jak? Przejechac pomiedzy samochodami w korku przy obecnosci radiowozu?
Robie tak zawsze i jakos nigdy nie mialem problemow z tego powodu, ba
nawet sami robia miejsce, a na trasie W-Z raz mi pomachali zebym smialo
jechal tram-buspasem. Wiec jak widzisz, na drogach panuja inne zasady
ale skad Ty to mozesz wiedziec skoro jezdzisz tylko w NFS a Policje to
widujesz na amerykanskich filmach.

Data: 2011-04-27 23:07:01
Autor: jerzu
Warzywa znowu s wsz阣zie
On Wed, 27 Apr 2011 10:43:55 +0000 (UTC), AZ
<artur.zabronski@gmail.com> wrote:

Jak? Przejechac pomiedzy samochodami w korku przy obecnosci radiowozu?
Robie tak zawsze i jakos nigdy nie mialem problemow z tego powodu, ba
nawet sami robia miejsce, a na trasie W-Z raz mi pomachali zebym smialo
jechal tram-buspasem.

To 縠 tak zrobili nie oznacza, 縠 tak mo縩a. Zje縟縜 na pobocze, aby
u砤twi wyprzedzanie, zgodnie z przepisami te nie mo縩a, a
kilkakrotnie spotka砮m si z taki zachowaniem radiowozu na drogach
pozamiejskich. Po prostu trafi砮 na "dobrego glin". Ale kiedy
mo縠sz trafi na jego koleg, tego "z砮go".


--
Pozdrawiam - Dariusz Niemczy駍ki  xxx.jerzu@poczta.onet.pl
http://jerzu.waw.pl GG:129280
Renault Master 2.5dCi 100KM PackClim`06 3.3t -> U520XL+AP1200

Data: 2011-04-27 20:58:51
Autor: to
Warzywa znowu s wsz阣zie
begin AZ
A te 150 to jechal na przednim czy tylnym kole?

Ten akurat na obu, ale trafiaj膮 si臋 tez tacy, co jad膮 tyle na tylnym. Albo szybciej.

Jezeli masz problem z
zauwazeniem motocykla w lusterku powinienes sprzedac samochod i pomyslec
o karcie miejskiej.

Ja nie mam problemu, ale kto艣 inny mo偶e mie膰. Ulica to nie tor.

--
"An intelligent man is sometimes forced to be drunk
 to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway

Warzywa znowu s膮 wsz臋dzie

Nowy film z video.banzaj.pl wi阠ej »
Redmi 9A - recenzja bud縠towego smartfona