Data: 2010-06-24 12:10:46 | |
Autor: Marcin \"Kenickie\" Mydlak | |
Wadliwe 2.0TDi w grupie VAG. | |
Witam.
Kilka razy, przy okazji innych wątków temat wystąpił. Ja postanowiłem zapytać wprost - czy wady z pękającymi głowicami i/lub z szybko padającym napędem pompy oleju dotyczą wszystkich silników produkowanych w danym okresie czasu? Czy dotyczy to jednej/kilku konkretnej partii produkcyjnej (o konkretnych numerach/zakresie numerów). Jak do tej pory słyszałem/czytałem o przypadkach głównie w Passatach z początku produkcji, a przecież te silniki były montowane w całej grupie VAG czyli i w innych modelach VW, jak również w Seatach czy Skodach. Gdzie szukać jednoznacznego potwierdzenia, że dany silnik to ten z wadą lub bez niej? Tylko nie odsyłajcie do ASO marki - oni często mają zbyt małą wiedzę, albo wykazują się wybitną niechęcią do podzielenia się nią. -- Marcin "Kenickie" Mydlak Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl P307 2.0HDi/90 "Z wiekiem spada zapotrzebowanie na zysk, a rośnie popyt na święty spokój." |
|
Data: 2010-06-24 10:57:22 | |
Autor: Dman-666 | |
Wadliwe 2.0TDi w grupie VAG. | |
Patrze a tu w szybce robal taki: news:hvvav8$dc6$1news.dialog.net.pl ! Pewnie kiero jakis, ten Marcin "Kenickie" Mydlak . Tak se patrze i patrze jak nawija makaron na uszy:
Jak do tej pory słyszałem/czytałem o przypadkach głównie w Passatach z początku produkcji, a przecież te silniki były montowane w całej grupie VAG czyli i w innych modelach VW, jak również w Seatach czy Skodach. O partii silnikow Ci nie napisze, ale potwierdze, ze chodzi o cala grupe VAG-jak 2 miesiace temu zajechalem Ibiza 1,9 TDI do ASO SEAT/SKODA to magik powiedzial, ze "dla nich to kiepski motor bo nic nie zarobia...nie to co 2.0" ;) -- Dman-666 6A13 z bombom LPG, Stolec |
|
Data: 2010-06-24 13:53:36 | |
Autor: bratPit[pr] | |
Wadliwe 2.0TDi w grupie VAG. | |
Kilka razy, przy okazji innych wątków temat wystąpił. kolega któremu w A3-ce 2.0TDI z 2007r najpierw padła głowica, później turbina, w końcu zmieliło pompę oleju, wymienił w końcu silnik ale dowiedział się w ASO że są jakieś zestawy wymienne - poprawione do tych pomp, zmienił to i dał auto dziewczynie, która robi <1kkm /miesiąc bo przy jego eksploatacji to auto go chciało wykończyć finansowo, brat |
|
Data: 2010-06-24 19:15:49 | |
Autor: pablo | |
Wadliwe 2.0TDi w grupie VAG. | |
Kilka razy, przy okazji innych wątków temat wystąpił. Mamy w firmie 5 passatow 2.0 tdi 170 KM 2006 r. Przebiegi 100 tys - 220 tys. Zadne ze wspomnianych przez ciebie awarii nie wystapily. Co wystapilo : - Passat z najmniejszym przebiegiem (ok 100 tys) ostatnio mial wymieniony jeden wtrysk. Wczesniej wycinany FAP - mechanicznie i programowo. Zapchal sie a ASO chcialo jakies chore pieniadze. Auto z najmniejszym przebiegiem, ale najbardziej zameczone - dwa duze dzwony, kilka stluczek. Podejrzewam, ze te awarie spowodowane byly dzwonami i emeryckim stylem jazdy (wysokie biegi i niskie obroty ;) - Passat z najwyzszym przebiegiem (220 tysi) przy 200 tysiacach mial wymieniane jakies uszczelnienia w silniku, ale nie pamietam do konca co to bylo. ASO skasowalo chyba ze 3k PLN. Wymieniane mial tez jakies elementy zawieszenia, ale to juz zuzycie, nie awaria. Pozostale 3 sztuki (140 - 170 tysiecy km) bez awarii, w jednym tylko elementy zawieszania wymieniane. No i ostatnio wszystkie 5 sztuk mialo akcje serwisowa na naped pompy oleju - oczywiscie ASO twierdzilo, ze zadnej akcji nie ma, ale po pokazaniu na niemieckiej stronie VW, ze sie kwalifikuja z wielkim bolem zrobili. Wszystkie samochody kupione w salonie i serwisowane w ASO - poza wycieciem FaP'u pzdr |
|
Data: 2010-06-25 08:31:37 | |
Autor: Mirek Ptak | |
Wadliwe 2.0TDi w grupie VAG. | |
Dnia 2010-06-24 19:15, *pablo* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby odpisać:
Wszystkie samochody kupione w salonie i serwisowane w ASO - poza wycieciem DPF :) Pozdrawiam - Mirek -- Mirek Ptak - Vectra C '07 kombi 1.9 CDTI, PMS & PRRC edition President Herbert *old* on board :) kolczan( a t )dronet(kropek) p l PMS+ PJ++ S* p+ M++ W++ P+:+ X++ L+ B++ M- Z++ T- W CB++ |
|
Data: 2010-06-25 08:47:08 | |
Autor: omega_fan | |
Wadliwe 2.0TDi w grupie VAG. | |
Mirek Ptak wrote:
Dnia 2010-06-24 19:15, *pablo* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby No tak, jak auto niemieckie to nie mozna zadnej jego czesci nazwac po francusku :) |
|
Data: 2010-06-25 11:09:04 | |
Autor: Mirek Ptak | |
Wadliwe 2.0TDi w grupie VAG. | |
Dnia 2010-06-25 08:47, *omega_fan* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby odpisać:
Wszystkie samochody kupione w salonie i serwisowane w ASO - poza To raczej z tego powodu, że DPF stał się synonimem filtra bezobsługowego - niekoniecznie niemieckiego ;), a FAP (zresztą chyba ten skrót jest (R) przez PSA) filtra wymagającego płynu EOLYS. Pozdrawiam - Mirek -- Mirek Ptak - Vectra C '07 kombi 1.9 CDTI, PMS & PRRC edition President Herbert *old* on board :) kolczan( a t )dronet(kropek) p l PMS+ PJ++ S* p+ M++ W++ P+:+ X++ L+ B++ M- Z++ T- W CB++ |
|
Data: 2010-06-25 22:20:10 | |
Autor: pablo | |
Wadliwe 2.0TDi w grupie VAG. | |
jak zwal tak zwal, wyciac bylo trzeba ;) |
|
Data: 2010-06-24 19:46:44 | |
Autor: Seba | |
Wadliwe 2.0TDi w grupie VAG. | |
Dnia Thu, 24 Jun 2010 12:10:46 +0200, Marcin "Kenickie" Mydlak
napisał(a): Czy dotyczy to jednej/kilku konkretnej partii produkcyjnej (o konkretnych numerach/zakresie numerów). Nie wiem do kiedy problem 'obowiązywał', ale Seat Altea z bodajże 2005 r. czy 2006 r. z tym silnikiem w wersji 140 KM też zaliczył pad głowicy - kuzyn żony od tamtej pory już nie ironizuje sobie z mojego makaroniarskiego samochoda na F. -- Pozdrawiam, Sebastian S. Lancia Lybra SW |
|
Data: 2010-06-25 14:30:19 | |
Autor: Irokez | |
Wadliwe 2.0TDi w grupie VAG. | |
Użytkownik "Marcin "Kenickie" Mydlak" <eikcinek@34xob.lp> napisał w wiadomości news:hvvav8$dc6$1news.dialog.net.pl...
Witam. Już kiedyś podawałem linka ciekawego http://www.a4club.eu/index.php?topic=7394.msg140114#msg140114 Poza tym gdzieś ktoś na forum onetowym (niestety nie zapisałem kto i gdzie) podał coś takiego: cyt: 2.0 TDI 8V bez wałków wyrównoważających (np. BMM, BGW) - zero problemów mechanicznych w układzie korobowo - tłokowym, czasem (bardzo sporadycznie) pękające głowice na mostku pomiędzy zaworami a końcówką pompowtrysku, wyrabiające się gniazda pompowtrysków, awaryjne turbiny i problemy wynikające z DPF, - 2.0 TDI 16V bez wałków wyrównoważajkących z popmpkami Bosch (np. BSY, BKD, AZV) - pękają głowice do 2007 r, siadają pompki z końcówką "B", awaryjne rumuńskie turbiny, kiwające się na boki pompowtryski, drgania na obrotach jałowych, - 2.0 TDI 8V z wałkami wyrównoważającymi (np. BKP) - problemy te same co z BMM + awarie napędu pompy oleju, - 2.0 TDI 16 V z wałkami wyrównoważającymi i pompkami Bosch (np. BLB, BRE) - problemy te same co z BKD + awarie napędu pompy oleju i wałków wyrównoważających, - 2.0 TDI 16 V z wałkami (BKP, BMR, BRD) lub bez wałków wyrównoważających (BMN) ale z pompkami piezo od Siemensa - analogiczne problemy jak dla tych z Boschem + problemy z pompkami (utrata mocy, zapychanie się dysz). " Jednym słowem wyleczyło mnie to z pomysłu na jakikolwiek 2.0TDI od VAG Pozdro -- Irokez |
|
Data: 2010-06-25 12:40:00 | |
Autor: Rafal Lorenc | |
Wadliwe 2.0TDi w grupie VAG. | |
Irokez [nie.mam@email.pl] na: pl.misc.samochody napisal/la:
JuĹź kiedyĹ podawaĹem linka ciekawego A to bĹÄ d. Obecne 2.0 TDI CR to naprawdÄ bardzo dobre silniki - porĂłwnywane sÄ one obecnie do 1.9TDI jeĹźeli chodzi o awaryjnoĹÄ. Pozdrawiam, Rafal Lorenc -- SysAdmin UsmiechaSie jid/mail:shak@usmiecha.sie.pl mobile: 503-611-119 www.usmiecha.sie.pl |
|
Data: 2010-06-25 14:44:15 | |
Autor: PaPi | |
Wadliwe 2.0TDi w grupie VAG. | |
A to bĹÄ d. Szczegolnie ze montowane sa od okolo 1.5 roku. Mozna smialo porownywac :-) |
|
Data: 2010-06-25 13:46:01 | |
Autor: Rafal Lorenc | |
Wadliwe 2.0TDi w grupie VAG. | |
PaPi [1@2.3] na: pl.misc.samochody napisal/la:
Szczegolnie ze montowane sa od okolo 1.5 roku. No jeĹźeli nic nie klÄka po 150kkm to w porĂłwnaniu do starszej generacji 2.0 TDI jest o niebo lepiej ;-) Pozdrawiam, Rafal Lorenc -- SysAdmin UsmiechaSie jid/mail:shak@usmiecha.sie.pl mobile: 503-611-119 www.usmiecha.sie.pl |
|
Data: 2010-06-25 22:43:11 | |
Autor: PaPi | |
Wadliwe 2.0TDi w grupie VAG. | |
No jeĹźeli nic nie klÄka po 150kkm to w porĂłwnaniu do starszej generacji Moj 2.0 TDI ma co prawda dopiero 60 kkm ale nic nie kleka (mam go od nowosci). Ojca 2.0 TDI ma kolo 200kkm. Tez od nowosci, tyle tylko ze w pasacie (moj to octavia). Wymienial chlodnice bo byla dziurawa. Z silnikiem nic sie nie dzieje. |
|
Data: 2010-06-28 07:24:01 | |
Autor: Rafal Lorenc | |
Wadliwe 2.0TDi w grupie VAG. | |
PaPi [raz@dwa.trzy] na: pl.misc.samochody napisal/la:
Moj 2.0 TDI ma co prawda dopiero 60 kkm ale nic nie kleka (mam go od nowosci). Sprawa z gĹowicami to loteria - zaleĹźy na jakÄ trafisz. Pozdrawiam, Rafal Lorenc -- SysAdmin UsmiechaSie jid/mail:shak@usmiecha.sie.pl mobile: 503-611-119 www.usmiecha.sie.pl |
|