Data: 2010-12-30 01:06:46 | |
Autor: magnes | |
WFM Osa - wymiary. | |
Witam.
Potrzebuje znac wymiary ramy i przedniego zawieszenia od osy, nie ma kto gdzies w garazu/piwnicy rozkreconej Osy co by mi zwymiarowac? Tak zgrubsza. Googiel ma co prawda ladne rysunki techniczne tejze, ale niestety bez wymiarow (a przynajmniej mnie sie nie udalo poszukac). Jak by ktos, cos to bede zobowiazany :-) -- Pozdr. magnes 600 & ?... |
|
Data: 2010-12-30 10:29:11 | |
Autor: ErgoSum | |
WFM Osa - wymiary. | |
Uytkownik "magnes" <magnes74@poczta.onet.pl> napisa w wiadomoci news:ifgief$hcc$1news.onet.pl... Witam. Ja mam Ose, ale nie kminie dokladnie o jakie wymiary Ci chodzi? erg |
|
Data: 2010-12-30 11:03:14 | |
Autor: magnes | |
WFM Osa - wymiary. | |
Uytkownik "ErgoSum" <nicdomnie@niepiszcie.pl> napisa w wiadomoci: Ja mam Ose, ale nie kminie dokladnie o jakie wymiary Ci chodzi? Napisz do mnie prosze na priv., przesle Ci zdjecie/rysunek ramy z zaznaczonymi odleglosciami ktore bym chcial znac. Tak by bylo chyba najlatwiej ;-) -- Pozdr. magnes 600 & ?... |
|
Data: 2010-12-30 11:28:14 | |
Autor: NESSO | |
WFM Osa - wymiary. | |
http://pl.wikipedia.org/wiki/Osa :D |
|
Data: 2010-12-30 12:54:09 | |
Autor: Kuczu | |
WFM Osa - wymiary. | |
W dniu 2010-12-30 11:28, NESSO pisze:
Ooo. Widze ze naszemu specjaliscie od skrotow sie humor wyostrzyl. Brawo ! -- Kuczu LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !! 123,3dB :) Harley Davidson FXR-C 666 Edition www.bikepics.com/members/kuczu/87fxr/ |
|
Data: 2010-12-30 19:05:13 | |
Autor: NESSO | |
WFM Osa - wymiary. | |
Uytkownik "ErgoSum"<nicdomnie@niepiszcie.pl> napisa w wiadomoci: a dzikuje, cho czasami pytajac powaznie cizko uzyskac wasciw odpowied nadal nie wiem jak odczytac DL Pozdr |
|
Data: 2010-12-30 20:15:01 | |
Autor: Kuczu | |
WFM Osa - wymiary. | |
W dniu 2010-12-30 19:05, NESSO pisze:
Użytkownik "ErgoSum"<nicdomnie@niepiszcie.pl> napisał w wiadomości: Tak samo jak VX, VS, DR, CBR, GSXR, VN, CB, CBX, GL, VF, ZX, ZZR itd. -- Kuczu LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !! 123,3dB :) Harley Davidson FXR-C 666 Edition www.bikepics.com/members/kuczu/87fxr/ |
|
Data: 2010-12-30 15:10:58 | |
Autor: AZ | |
WFM Osa - wymiary. | |
On 30 Gru, 20:15, Kuczu <qczu...@gmail.com> wrote:
W jakiej to jest kolejnoci? -- Artur ZZR 1200 |
|
Data: 2010-12-31 00:37:33 | |
Autor: Kuczu | |
WFM Osa - wymiary. | |
W dniu 2010-12-31 00:10, AZ pisze:
On 30 Gru, 20:15, Kuczu<qczu...@gmail.com> wrote: A jaka Cipa suje ? -- Kuczu LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !! 123,3dB :) Harley Davidson FXR-C 666 Edition www.bikepics.com/members/kuczu/87fxr/ |
|
Data: 2010-12-30 15:54:14 | |
Autor: AZ | |
WFM Osa - wymiary. | |
On 31 Gru, 00:37, Kuczu <qczu...@gmail.com> wrote:
>> Tak samo jak VX, VS, DR, CBR, GSXR, VN, CB, CBX, GL, VF, ZX, ZZR itd.Ju wszystko jasne, napisae w odwrotnej kolejnoci - czyli miao by ZZR, ZX, ... . Ale skupmy si na skrtach, lepiej by koledze wytumaczy co oznacza FLHTCUI albo FLHTCUTG. -- Artur ZZR 1200 |
|
Data: 2010-12-31 01:00:01 | |
Autor: Kuczu | |
WFM Osa - wymiary. | |
W dniu 2010-12-31 00:54, AZ pisze:
On 31 Gru, 00:37, Kuczu<qczu...@gmail.com> wrote: Mysle ze do tego jeszcze nie dorosl. Jest na etapie dwu i trzyliterowek wiec nie mieszajmy mu w glowie. -- Kuczu LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !! 123,3dB :) Harley Davidson FXR-C 666 Edition www.bikepics.com/members/kuczu/87fxr/ |
|
Data: 2010-12-31 01:18:18 | |
Autor: zefir | |
WFM Osa - wymiary. | |
W dniu 31.12.2010 00:54, AZ pisze:
On 31 Gru, 00:37, Kuczu<qczu...@gmail.com> wrote: Ju jednemu mniej rozgarnitemu ;) koledze tumaczy: https://groups.google.com/group/pl.rec.motocykle/msg/0fb8d262f1c5cba1?hl=pl -- pzdr. zefir m600/xx/xr600 |
|
Data: 2010-12-31 00:29:54 | |
Autor: masti | |
WFM Osa - wymiary. | |
Dnia pięknego Fri, 31 Dec 2010 01:18:18 +0100 osobnik zwany zefir
wystukał: W dniu 31.12.2010 00:54, AZ pisze:hl=pl w przeciwieństwie do tego o co "kolega" pytał to jest proste jak budowa cepa :) -- BMW R1100GS mst <at> gazeta <.> pl "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości? -Wiem co mówię, to grunt zabija!" T.Pratchett |
|
Data: 2010-12-30 12:54:52 | |
Autor: ErgoSum | |
WFM Osa - wymiary. | |
Uytkownik "magnes" <magnes74@poczta.onet.pl> napisa w wiadomoci news:ifhlcp$5en$1news.onet.pl... Bylem w garazu to zwymiarowalem [cm]: - szerokosc ramy 28 - szerokosc z podlogami 49 - dlugosc od glowki ramy do gornego mocowanie tylnego blotnika 103 - szerokosc widelca przedniego 18 - wysokosc widelca (od dolu do konca "sztycy") 70 Erg |
|
Data: 2010-12-30 22:55:32 | |
Autor: magnes | |
WFM Osa - wymiary. | |
Uytkownik "ErgoSum" <nicdomnie@niepiszcie.pl> napisa w wiadomoci: Bylem w garazu to zwymiarowalem [cm]: O wlasnie! O to mi chodzilo! Dzieki! :-) Jeszcze tylko pozwole sobie dopytac: Ta "szerokosc ramy 28" to mniej wiecej w miejscu lozyskowania tylnego wahacza, tak? -- Pozdr. magnes 600 & ?... |
|
Data: 2010-12-31 00:05:33 | |
Autor: ErgoSum | |
WFM Osa - wymiary. | |
Uytkownik "magnes" <magnes74@poczta.onet.pl> napisa w wiadomoci news:ifiv4a$gsp$1news.onet.pl... Ta "szerokosc ramy 28" to mniej wiecej w miejscu lozyskowania tylnego wahacza, tak?Tak, dokladnie mierzylem wlasnie w tym miejscu. Zapytam.. a co robisz ze potrzebujesz takie wymiary? erg |
|
Data: 2010-12-31 10:22:56 | |
Autor: magnes | |
WFM Osa - wymiary. | |
Uytkownik "ErgoSum" <nicdomnie@niepiszcie.pl> napisa w wiadomoci: Tak, dokladnie mierzylem wlasnie w tym miejscu. Mam w garazu dosc ciekawy silnik, a na oku zlom ktory kiedys byl Osa i zastanawiam sie, czy to sie da razem pozenic... -- Pozdr. magnes 600 & ?... |
|
Data: 2010-12-31 10:32:33 | |
Autor: magnes | |
WFM Osa - wymiary. | |
Uytkownik "magnes" <magnes74@poczta.onet.pl> napisa w wiadomoci: Mam w garazu dosc ciekawy silnik, a na oku zlom ktory kiedys byl Osa i zastanawiam sie, czy to sie da razem pozenic... "Czy sie da" no i czy warto, bo raczej zawsze bylem zwolennikiem odbudowy zabytkow, niz przerabiania ich... choc na razie wychodzi mi, ze to co sobie wymyslilem to chyba raczej sie nie da. Mozesz mi jeszcze podrzucic wymiary "odwloka" (dlugosc i szerokosc tylnej karoserii) oraz caego "ukladu napedowego" (dlugosc od swiecy do osi kola)? -- Pozdr. magnes 600 & ?... |
|
Data: 2011-01-01 20:20:37 | |
Autor: ErgoSum | |
WFM Osa - wymiary. | |
Uytkownik "magnes" <magnes74@poczta.onet.pl> napisa w wiadomoci news:ifk7v6$kh9$1news.onet.pl... Mozesz mi jeszcze podrzucic wymiary "odwloka" (dlugosc i szerokosc tylnej karoserii) oraz caego "ukladu napedowego" (dlugosc od swiecy do osi kola)? Ok, ale dopiero po poniedzialku. Mam Ose jest z pierwszej serii (M50) wiec ma troche inne wymiary odwloka, ale jak zmierze to wysle. erg |
|
Data: 2011-01-04 21:13:52 | |
Autor: magnes | |
WFM Osa - wymiary. | |
Uytkownik "ErgoSum" <nicdomnie@niepiszcie.pl> napisa w wiadomoci: Ok, ale dopiero po poniedzialku. Temat nieaktualny, dzieki za pomoc :-) -- Pozdr. magnes 600 & ?... |
|
Data: 2011-01-03 00:35:30 | |
Autor: Jackare | |
WFM Osa - wymiary. | |
Uytkownik "magnes" <magnes74@poczta.onet.pl> napisa w wiadomoci news:ifk7v6$kh9$1news.onet.pl...
Moesz napisa jaki to silnik ? Czy warto, to moemy si tu wsplnie zastanowi bo z racji tego e uchwyty silnika w osie s mocowane na rubach - jest wiele moliwoci ktre niekoniecznie musz si skonczy jakimi nieodwracalnymi przerbkami. Osa jest fajnista ale z racji m.in. specyficznego silnika rnie bywa z jej uytecznoci... IMHO lepiej czasem zabytek przerobi i mie frajd z uytkowania go ni pracowa na stanem "lpeszy niz z fabryki" co w mojej ocenie jest faszowaniem historii pojazdu. Wol zabytki z "bagaem hostorii" ni nienaturalnie pikne wiecideka -- Jackare m.in. trzy osy.... |
|
Data: 2011-01-03 22:11:02 | |
Autor: Kuczu | |
WFM Osa - wymiary. | |
W dniu 2011-01-03 00:35, Jackare pisze:
Użytkownik "magnes" <magnes74@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości Mnie zawsze zastanawialo co mieli w glowach tworcy OSY mocujac silnik w ramie w takiej pozycji: http://www.polskiemotocykle.mik.pl/galerie/gal_m50/m50-09.jpg http://www.polskiemotocykle.mik.pl/galerie/gal_m50/m50-05.jpg Obawiam sie iz zaden "normalny" silnik wspolczesny nie da rady tak dzialac. Dwusow z racji smarowania skrzyni biegow i pozycji gaznika, czterosow z oczywistych wzgledow. -- Kuczu LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !! 123,3dB :) Harley Davidson FXR-C 666 Edition www.bikepics.com/members/kuczu/87fxr/ |
|
Data: 2011-01-03 21:43:28 | |
Autor: masti | |
WFM Osa - wymiary. | |
Dnia pięknego Mon, 03 Jan 2011 22:11:02 +0100 osobnik zwany Kuczu
wystukał: W dniu 2011-01-03 00:35, Jackare pisze: a co jest nienormalnego w tym silniku poza pozycją? bo IMHO nie ma żadnych cudów tylko jest ułozony tak jak jest. -- mst <at> gazeta <.> pl "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości? -Wiem co mówię, to grunt zabija!" T.Pratchett |
|
Data: 2011-01-03 22:51:58 | |
Autor: Kuczu | |
WFM Osa - wymiary. | |
W dniu 2011-01-03 22:43, masti pisze:
Dnia pięknego Mon, 03 Jan 2011 22:11:02 +0100 osobnik zwany Kuczu Normalny silnik, nienormalna pozycja. Oczywiscie nienormalna dla normalnych silnikow :) We wspolczesnym dwusuwie wywali olej ze skrzyni biegow, w czterosuwie doprowadzi do jego zatarcia, co nastapi zanim padna niesmarowane lozyska skrzyni biegow. -- Kuczu LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !! 123,3dB :) Harley Davidson FXR-C 666 Edition www.bikepics.com/members/kuczu/87fxr/ |
|
Data: 2011-01-03 22:53:39 | |
Autor: masti | |
WFM Osa - wymiary. | |
Dnia pięknego Mon, 03 Jan 2011 22:51:58 +0100 osobnik zwany Kuczu
wystukał: W dniu 2011-01-03 22:43, masti pisze: skoro normalny, to czemu ma w obecnych normalnych coś wywalić? czym się ten silnik różni od współczesnych mu poza mocowaniem? Bo IMHO niczym. I czemu wtedy nie wywalało a teraz ma? a moze tote obecne są do dupy? -- mst <at> gazeta <.> pl "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości? -Wiem co mówię, to grunt zabija!" T.Pratchett |
|
Data: 2011-01-03 23:09:44 | |
Autor: J_K_K | |
WFM Osa - wymiary. | |
Użytkownik "Kuczu" <qczu666@gmail.com> napisał w wiadomości news:iftgfb$3l9$3news.onet.pl...
Normalny silnik, nienormalna pozycja. Oczywiscie nienormalna dla normalnych silnikow :) Z ciekawostek - traktorek Fortschritt napędzany silnikiem Simsona S51 miał określone dopuszczalne nachylenia 18% (bok) i 35% (wzdłuż). Pzdr JKK |
|
Data: 2011-01-03 23:02:49 | |
Autor: J_K_K | |
WFM Osa - wymiary. | |
Użytkownik "Kuczu" <qczu666@gmail.com> napisał w wiadomości news:ifte2l$s8m$1news.onet.pl...
Mnie zawsze zastanawialo co mieli w glowach tworcy OSY mocujac silnik w ramie w takiej pozycji:Chęć uzyskania w miarę niskiego "przekroku", a brak silnika z poziomym cylindrem ? Vide silnik Jawy 50, który oryginalnie był projektowany do skutera (poziomy cylinder), a dopiero później trafił do Mustanga i Ogara 200. W skuterze CZ-ty silnika nie obracali, to i niskości nie uzyskali :-) Pzdr JKK |
|
Data: 2011-01-03 23:08:51 | |
Autor: Kuczu | |
WFM Osa - wymiary. | |
W dniu 2011-01-03 23:02, J_K_K pisze:
Użytkownik "Kuczu" <qczu666@gmail.com> napisał w wiadomości Powiem Ci w tajemnicy ze to bylo pytanie retoryczne :) Vide silnik Jawy 50, który oryginalnie był projektowany do skutera Wiem bo Mustangiem, ponad 20 lat temu, krecilem swoje pierwsze kilometry.
Gupie Czechoslowaki... -- Kuczu LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !! 123,3dB :) Harley Davidson FXR-C 666 Edition www.bikepics.com/members/kuczu/87fxr/ |
|
Data: 2011-01-04 13:59:43 | |
Autor: ErgoSum | |
WFM Osa - wymiary. | |
Uytkownik "Kuczu" <qczu666@gmail.com> napisa w wiadomoci news:ifte2l$s8m$1news.onet.pl... W dniu 2011-01-03 00:35, Jackare pisze: nic, tylko komuna-kasa, komuna-kasa, itd... Takie byly realia. Mieli taki silnik, nie mieli kasy na nowy, a KC zgodzilo sie na produkcje nowego skutera. Robili z tego co mieli. Takie ulozenie wymagalo tego finezyjnego rozwiazania przeniesienia momentu lancuchem z dzwigni rozrusznika (btw dlatego wlasnie pierwsze prototypy nie mialy rozrusznika noznego tylko dluga dzwignie uruchamiana reka) na walek. Z reszta to spotykane tez w innych skuterach - peugeot 157B. Ten silnik ktory pokazujesz na fot to pierwsza wersja - 150cm3. To dosc krotka seria ktora ze wzgledu na to miala problemy z chlodzeniem (a czesc produkcji PRL eksportowal nawet do Indii), dlatego pozniejsze 175 wyposazyli w wymuszony obieg chlodzenia i wentylator.
zgadza sie. Dlatego wlasnie jedna ze zmian w silniku w Osie wzgl WFM to lancuch sprzeglowy ktory dodatkowo mial zadanie rozprowadzania oleju po calej skrzyni erg |
|
Data: 2011-01-04 21:04:15 | |
Autor: magnes | |
WFM Osa - wymiary. | |
Uytkownik "Kuczu" <qczu666@gmail.com> napisa w wiadomoci: Mnie zawsze zastanawialo co mieli w glowach tworcy OSY mocujac silnik w ramie w takiej pozycji: Jakkolwiek pozycja jest dziwna to i tak lapsza niz w Vespie, przynajmniej jest w osi pojazdu ;-) -- Pozdr. magnes 600 & ?... |
|
Data: 2011-01-05 11:07:45 | |
Autor: Jackare | |
WFM Osa - wymiary. | |
Użytkownik "Kuczu" <qczu666@gmail.com> napisał w wiadomości news:ifte2l$s8m$1news.onet.pl...
spokojnie dałby radę. W osie M52 (silnik 175) skrzynia i sprzęgło nie różniły się niczym od tej z SHL M11 z której pochodził silnik. Łańcuszek sprzęgłowy był inny - miał zabieraki do rozchlapywania oleju. Pozycja gaźnika była zachowana przez zastosowanie odpowiedniego kolektora. Dodatkowo gaźnik G24 i G26 (pegaz) miał obrotowo mocowaną komorę pływakową. W osie M50, gażnik g20 był pozycjonowany tylko za pomocą kolektora. problemami w obydwu silnikach były/są szczelność połączeń karteru i szczelność - jakość simmeringów wału. Przez nieszczelności tych elementów lubił się dostawać olej ze skrzyni do skrzyni korbowej powodując dymienie i trudności z uruchomieniem We współczesnym dwusuwie, poza wykonaniem odpowiedniego kolektora gaźnika nadal nic nie powinno byc problemem dla pracy w pozycji wiszącej, chyba że bedzie miał jakieś odmy itp unimeożliwiające powieszenie. W czterosuwie problem smarowania rozwiązuje się za pomocą suchej miski olejowej - to już większa sprawa do ementualnej przeróbki bo np zapotrzebowanie na smarowanie rozbryzgowe i konstrukcja układu smarowania mogą to uniemożliwiać lub sprawić że będzie to pracochłonne lub nieopłacalne, ale czego to ludzie nie robią by dopiąć swego... Istotnym problemem w osie jest chłodzenie. Powietrzne wymaga użycia dmuchawy (brak dmuchawy w M50 był największym mankamentem tego modelu), ewentualne cieczowe skonstruowania/przeróbki/montażu odpowiedniej chłodnicy i to będzie o tyle problemem że w osie choć wielka - nie ma miejsca na nic. -- Jackare |
|
Data: 2011-01-04 21:11:11 | |
Autor: magnes | |
WFM Osa - wymiary. | |
Uytkownik "Jackare" <jackare@interia.pl> napisa w wiadomoci: Moesz napisa jaki to silnik ? 600ccm, 4T razem z przekladnia z Hondy Silver Wing ;-P Czy warto, to moemy si tu wsplnie zastanowi Nie warto. Odpuszczam. Zbyt duza rzezba. -- Pozdr. magnes 600 & ?... |
|
Data: 2010-12-31 00:07:41 | |
Autor: Kosiek | |
WFM Osa - wymiary. | |
W dniu 2010-12-30 01:06, magnes pisze:
Witam. http://picasaweb.google.com/kosiek79/OsaManual#5303508935748607794 i następne, dopasuj mniej więcej inne wymiary "na oko" :) -- Kosiek |
|
Data: 2011-01-01 15:08:37 | |
Autor: Tmek | |
WFM Osa - wymiary. | |
Użytkownik "Kosiek" <rider79@poczta.onet.pl> napisał w
wiadomości news:ifj3c0$s37$1news.onet.pl W dniu 2010-12-30 01:06, magnes pisze: Na oko to mozna.., jak suwmiarka mozna http://www.iconico.com/caliper/ Tmek |
|
Data: 2011-01-03 17:23:08 | |
Autor: Glub | |
WFM Osa - wymiary. | |
"magnes" <magnes74@poczta.onet.pl> wrote:
Witam. Marcvs ma Osę. Poda ci wymiary. -- Glub |