Data: 2012-02-09 22:44:59 | |
Autor: Zbynek Ltd. | |
W pozwie - przekroczenie terminu czy niezgodność? | |
Elo
Przygotowuję pozew przeciw nieuczciwemu sklepowi. Mam potwierdzenie, że otrzymali maila z reklamacją. Nie raczyli na niego w ogóle odpowiedzieć. Potem odpowiedź wysłali 16-go dnia od otrzymania pisemnej reklamacji. Ewidentne uznanie z tytułu przekroczenia 14 dni. Dodatkowo wg ich testów urządzenie mieści się w parametrach. Jednakże użyto do testów dodatkowego wyposażenia, które nie jest wyszczególnione w instrukcji obsługi. W ogóle. Nawet jako zalecane. Więcej wręcz - w mailu, sprzed zakupu, stwierdzili, że żadne specjalne, dodatkowe wyposażenie nie jest konieczne. Czyli podsumowując: urządzenie jest niezgodne z umową. Czy w pozwie podnieść oba argumenty, czy wystarczy tylko ten pierwszy z przekroczeniem terminu? -- Pozdrawiam Zbyszek PGP key: 0x5351FDE3 [Człowiek zaczyna używać dopiero wtedy rozumu, gdy kończą mu się wszystkie możliwości.] |
|
Data: 2012-02-09 22:50:41 | |
Autor: Liwiusz | |
W pozwie - przekroczenie terminu czy niezgodność? | |
W dniu 2012-02-09 22:44, Zbynek Ltd. pisze:
Elo Wystarczy argument z przekroczenia terminu (co oznacza uznanie reklamacji). Pozostałe argumenty podnosi się zazwyczaj "z ostrożności procesowej" i zwykle (jak i tutaj) ich objętość i zawiłość znacznie przekracza analogiczne parametry argumentu podstawowego :) -- Liwiusz |
|
Data: 2012-02-09 22:58:08 | |
Autor: Zbynek Ltd. | |
W pozwie - przekroczenie terminu czy niezgodność? | |
Liwiusz napisał(a) :
W dniu 2012-02-09 22:44, Zbynek Ltd. pisze: Otóż właśnie to miałem na uwadze :-) i zwykle (jak i tutaj) ich objętość i zawiłość znacznie przekracza analogiczne parametry argumentu podstawowego :) Oczywiście :-) -- Pozdrawiam Zbyszek PGP key: 0x5351FDE3 [Człowiek zaczyna używać dopiero wtedy rozumu, gdy kończą mu się wszystkie możliwości.] |
|
Data: 2012-02-10 18:37:44 | |
Autor: Gotfryd Smolik news | |
W pozwie - przekroczenie terminu czy niezgodność? | |
On Thu, 9 Feb 2012, Zbynek Ltd. wrote:
Elo "że". Tak z ciekawości - a jak wygląda sprawa dowiedzenia *kiedy* go otrzymali? Załóżmy dla uproszczenia teoretycznie, że ich serwer pocztowy był wyłączony przez 3 początkowe doby. Albo ichni informatyk będzie twierdził, że w firewallu coś się rozkonfigurowało i niektóre połaczenia były odrzucane... załóżmy ;) "Chęć wysłania" chyba nie wyczerpuje wersji "mógł się z łatwością dowiedzieć"? Nie raczyli na Przy założeniu, że maila dostali w dniu wysłania :) "ostrożności procesowej" bym się więc nie wyzbywał :D pzdr, Gotfryd |
|
Data: 2012-02-11 08:54:26 | |
Autor: Liwiusz | |
W pozwie - przekroczenie terminu czy niezgodność? | |
W dniu 2012-02-10 18:37, Gotfryd Smolik news pisze:
On Thu, 9 Feb 2012, Zbynek Ltd. wrote: Gotfryd, czytasz na co odpisujesz? :) Przecież napisał, że potem wysłał pisemną reklamację, zakładam zatem, że termin upłynął od tej właśnie formy. -- Liwiusz |
|
Data: 2012-02-11 11:39:26 | |
Autor: Zbynek Ltd. | |
W pozwie - przekroczenie terminu czy niezgodność? | |
Liwiusz napisał(a) :
W dniu 2012-02-10 18:37, Gotfryd Smolik news pisze: 3 tygodnie po wysłaniu maila udało mi się wyciągnąć oświadczenie, że mail dotarł. Fakt - nie wiem kiedy dotarł :-) Nie raczyli na Rajt :-) Dwa dni od wysłania miałem telefon. Od dnia telefonu liczę te 16 dni. Swoją drogą zastanawiam się, czy argument nieprawdziwości parametrów podnosić w tym pozwie. Obawiam się jednak, że w przypadku przegranej Roma locuta, causa finita. Mam rację? -- Pozdrawiam Zbyszek PGP key: 0x5351FDE3 [Człowiek zaczyna używać dopiero wtedy rozumu, gdy kończą mu się wszystkie możliwości.] |
|
Data: 2012-02-13 17:04:26 | |
Autor: Gotfryd Smolik news | |
W pozwie - przekroczenie terminu czy niezgodność? | |
On Sat, 11 Feb 2012, Liwiusz wrote:
Gotfryd, czytasz na co odpisujesz? :) Przecież napisał, że potem wysłał pisemną reklamację, zakładam zatem, że termin upłynął od tej właśnie formy. A to włażę pod stół :D Bezpodstawnie założyłem że od maila. Czepiałem się, bo to chyba "standardowy kiks", uznanie daty nadania za datę przyjęcia. pzdr, Gotfryd |