Data: 2011-12-03 22:16:02 | |
Autor: furi | |
Volvo S40 T4 2.0T 200 KM bledy komputera | |
Witam
Wymiane szyby i kwestie poduszek powietrznych omawialismy kilka dni temu, teraz przyszedl czas na ostatni etap doprowadzania mojego samochodu do pelnej sprawnosci - silnik. Troche histori: Jakos w czerwcu padla mi pompa paliwa, wymienilem na nowa. Po jakims czasie zauwazylem ze silnik jest jakby slabszy i lekko szarpie przy gazie wcisnietym w podloge, mniej wiecej w tym samym czasie zapalila sie kontrolka. Pojechalem na diagnoze - sonda lambda. OK z tym mozna jeździc, poczekam az bede w Polsce, kupie taniej niz w Irlandii. Splot roznych okolicznosci spowodowal, ze jezdzilem tak do poczatku listopada. Kiedy sonda zostala zmieniona na nowa problemy z moca nie ustaly i po kilku dniach znow kontrolka. Pojechalem do goscia ktory szybko ogarnal, ze to nie sonda byla problemem tylko paproch w regulatorze cisnienia paliwa, ktory powodowal ze bylo ono za niskie(pewnie wpadl tam jak wymienialem pompe). Po naprawieniu tego silnik znow chodzi jak nalezy. Nie cieszylem sie dlugo - po tygodniu znow kontrloka. Tym razem sondy sie juz nie czepia, sa dwa bledy: 1. 443 TWC efficiency Pogoglalem i wychodzi na to ze katalizator padl - pewnie od jezdzenia 5 miechow na zbyt ubogiej mieszance go wypalilo. Ale czy jest mozliwosc, ze to druga lamda za katem padla i komputer tego nie wykryl tylko wydaje mu sie ze katalizator zdechl? Probowac wymienic ta sonde (na taka ze szrotu na probe) czy od razu organizowac nowy katalizator? 2. 612 tank system Tu juz goglowanie slago sie sprawdza, znalazlem tylko jakies przebakiwanie, ze ten blad oznacza "maly wyciek z ukladu paliwowego". Prawda to? Jak komputer to liczy? Na podstawie czasu otwarcia wtryskiwaczy przez kilka dni liczy ile powinien zuzyc, a potem porownuje to ze wskazaniami poziomu paliwa czy co? Wokol ani w srodku samochodu nie smierdzi paliwem, wiec wyciek wydaje mi sie malo prawdopodobny. Szukac go (jak tak to gdzie najprawdopodobniej), czy od razu jechac na szrot po nowy miernik poziomu paliwa w baku? PS: z gory przepraszam za orty jesli sie jakies pojawily, ale sprawdzanie pisowni podkresla mi wszystko jak pisze bez ogonkow. pozdrawiam |
|
Data: 2011-12-03 22:23:23 | |
Autor: furi | |
Volvo S40 T4 2.0T 200 KM bledy komputera | |
W dniu 2011-12-03 22:16, furi pisze:
Zapomnialem o jednym - wskaznik poziomu paliwa czasem bez powodu zaczyna pokazywac o kreske za malo (jest 8 kresek) po ponownym odpaleniu samochodu jest znow OK. Myslalem czy to moze byc powod ale takie zmiany to by chyba raczej powodowaly blad "duzy wyciek z ukladu paliwowego"). Sam juz nie wiem, napiszcie co o tym sadzicie. pozdrawiam |
|
Data: 2011-12-04 15:40:06 | |
Autor: Lewis | |
Volvo S40 T4 2.0T 200 KM bledy komputera | |
W dniu 2011-12-03 23:23, furi pisze:
W dniu 2011-12-03 22:16, furi pisze: Wątpię żeby komputer liczył ile powinien zużyć i porównywał z tym co ubyło ze zbiornika, już szybciej liczy to sprawdzając ciśnienie w układzie/na listwie i jest niezgodne z oczekiwanym, może zawór zwrotny nie trzyma? -- Części do A6 C4 sprzedam http://allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=399697 Pozdrawiam Lewis |
|