Visa w Niemczech i płatności kartowe.

Data: 2009-11-04 08:42:32
Autor: Imiennika
Visa w Niemczech i płatności kartowe.
Jak to jest z płaceniem w Niemczech ?

Kilka pytań mam:
1) Jakie są limity pojedynczej transakcji ?

2) Czy moge iść do kiosku i kupić czasopism za 5 EUR ? i przyjmą ?

3) Czy powszechny w Niemczech jest PayPass ?

4) podobno karty bez chipa w Niemczech są nieakceptowane, prawda to ?

Podobno mając VISA na terenie Niemiec może być problem z akceptacją.
Bankomaty oczywiście przyjmują, ale sklepy niekoniecznie.
Własnie znajomy wrócił i miał tylko VISA Electron i kredytową VISA i miał
problemy w mniejszych sklepach, sprzedawca pokazywał mu nalepki na terminalu
dokart i nie było tam VISA a jedynie Maestro, MasterCard i lokalne niemieckie
"portmonetki"

--
Imiennika

Data: 2009-11-04 00:18:54
Autor: Krzysiek
On 4 Lis, 08:42, "Imiennika" <imienn...@vp.pl> wrote:

1) Jakie są limity pojedynczej transakcji ?
2) Czy moge iść do kiosku i kupić czasopism za 5 EUR ? i przyjmą ?
Nie mam pojęcia jakie są limity, ja płaciłem  kiedyś < 1 EUR kk na
stacji benzynowej.
3) Czy powszechny w Niemczech jest PayPass ?
chyba nie.
4) podobno karty bez chipa w Niemczech są nieakceptowane, prawda to ?
Raczej karty inne niż wydane w ich lokalnym systemie nie są chętnie
akceptowane.
Czy przy np. Maestro fakt posiadania chipa ma znaczenie nie wiem.
Nigdy chyba nie płaciłem
tam Maestro bez chipa.

[...]
To znana sprawa. Karty VISY są często nie akceptowane, zwłaszcza VE.
W mniejszych punktach tylko lokalne wynalazki, w niektórych można
dodatkowo płacić
Maestro (np. automat berlińskiego operatora komunikacji miejskiej)

Data: 2009-11-04 10:38:55
Autor: Tomasz Chmielewski
Imiennika wrote:
Jak to jest z płaceniem w Niemczech ?

Kilka pytań mam:
1) Jakie są limity pojedynczej transakcji ?

Wynikac to bedzie z twojej umowy z bankiem, z umowy punktu posiadajacego terminal itp.
Nie sadze, zeby byl jakis "ogolnoniemiecki" limit transakcji.
W praktyce - bedzie to pewnie cos w okolicach 2000 euro (tyle gotowki wydaje maksymalnie wiekszosc bankomatow).

I teraz uwaga - jak masz szczescie w totolotka (czy generalnie, szczescie do nietypowych zdarzen), to moze ci sie uda odwiedzic sklep, w ktorym zrobisz zakupy na duza kwote, po czym sprzedawca nie bedzie chcial przyjac platnosci karta, bo "nie jest w stanie stwierdzic twojej tozsamosci na podstawie polskiego dokumentu" (zdazylo mi sie raz).

2) Czy moge iść do kiosku i kupić czasopism za 5 EUR ? i przyjmą ?

Nie.
W Niemczech ogolnie jest porazka z placeniem kartami.
Wiekszosc sklepow przyjmuje jedynie niemieckie EC.
Male sklepiki, typu kiosk, prawie na pewno nie przyjmuja platnosci zadnymi kartami, nawet niemiecka EC.
Poza tym "Kiosk" w Niemczech to raczej punkt, w ktorym sprzedaje sie piwo, chipsy, ciastka, wode mineralna itp. niz czasopisma (choc gazety tez sa - lecz nie zawsze); jest otwarty pozno do nocy lub wrecz cala dobe - tak wiec jest to pojecie troche inne od polskiego kiosku.

Wyjatkiem jest centrum miast, gdzie z reguly wiekszosc sklepow (poza kioskami i podobnymi malutkimi) przyjmuje platnosci kartami. Ale niektore duze sieci, np. Saturn czy Media Markt z elektronika, przyjmuja platnosci tylko niemiecka karta EC (nawet jak sa w scislym centrum).

Niektore punkty przyjmuja platnosci tylko od 10 Euro (maja to napisane przy kasie, choc nie zawsze sie tego trzymaja).

3) Czy powszechny w Niemczech jest PayPass ?

:)

4) podobno karty bez chipa w Niemczech są nieakceptowane, prawda to ?

Nieprawda.

Podobno mając VISA na terenie Niemiec może być problem z akceptacją.

Prawda. Podobnie bedzie z MasterCard i innymi "zagranicznymi" kartami.
Szeroko przyjmowane jest jedynie niemieckie EC.
Jak sklep przyjmuje Vise, to z reguly przyjmuje MasterCarda, i na odwrot.

[...]

Raczej jakis wyjatek, lub znajomy nie popatrzyl dokladnie.
Choc siec DM przyjmuje Vise (nie wiem czy tylko electron, czy rowniez kredytowa), a nie przyjmuje MasterCarda.

Z reguly niemiecka karta EC to zarazem karta Maestro - i takie logo bywa na terminalach.
Czasem sprzedawcy wydaje sie, ze przyjmuja wszelkie karty - a w rzeczywistosci dziala tam tylko niemiecka EC (i nie dziala np. polska karta Maestro).

W skrocie - jak nie masz niemieckiej EC, to przygotuj zapasy gotowki, lub karte, ktora ci umozliwi wyjac gotowke z bankomatu wzglednie tanio (mBankowa Visa Electron mozna w strefie Euro wybrac gotowke bez prowizji; nie wiem jaki mBank stosuje kurs i jak sie to ma do innych bankow).

--
Tomasz Chmielewski
http://wpkg.org

Data: 2009-11-04 02:42:10
Autor: Krzysiek
On 4 Lis, 10:38, Tomasz Chmielewski <man...@nospam.wpkg.org> wrote:

> [...]
niektore duze sieci, np. Saturn czy Media Markt z elektronika, przyjmuja
platnosci tylko niemiecka karta EC (nawet jak sa w scislym centrum).
Pewnie zależy od sklepu, ale ja płaciłem  w Saturnie Maestro (innej
opcji niż EC lub Maestro nie było).

[...]
Prosta zasada. Mała kwoty Alior, średnie eurobank, większe(tak od ok
400pln) Polbank.
mBank może przejść przy małych kwotach też (stosuje kurs BRE do
przeliczenia na PLN)

Data: 2009-11-04 10:47:55
Autor: witrak()
On 2009-11-04 08:42, Imiennika wrote:
[...]

: Podobno, gdy się ma kartę VISA, na terenie Niemiec można mieć problem z akceptacją.

: Podobno, mając Visę, na terenie Niemiec może się mieć problem z akceptacją.

[...]

Tak, to prawda: w mniejszych miejscowościach i lokalnych sklepach jest
to bardzo częste. Ale wszystkie sieciowe stacje benzynowe i sklepy jednak
akceptują jedno i drugie. A ponieważ kiosków tam nie ma (prasę kupuje się
na satcjach benzynowych) więc z wyjątkiem dolnych limitów operacji kartą
nic nie stoi na przeszkodzie w kupowaniu czasopism z zapłatą kartą.

witrak()

Data: 2009-11-04 11:12:26
Autor: Tomasz Chmielewski
witrak() wrote:

[...]

Sieciowe Lidle, Netto/Plusy, Aldi, Saturny, Media Markty i podobne jednak kart - poza niemiecka EC - nie przyjmuja.
Wiec nie jest to regula.

--
Tomasz Chmielewski
http://wpkg.org

Data: 2009-11-04 02:46:28
Autor: Krzysiek
On 4 Lis, 11:12, Tomasz Chmielewski <man...@nospam.wpkg.org> wrote:

Sieciowe Lidle, Netto/Plusy, Aldi, Saturny, Media Markty i podobne
jednak kart - poza niemiecka EC - nie przyjmuja.
Wiec nie jest to regula.

Płaciłem  w Saturnie Maestro , więc są wyjątki:)

Data: 2009-11-04 11:44:37
Autor: witrak()
On 2009-11-04 11:12, Tomasz Chmielewski wrote:
witrak() wrote:

[...]

Masz rację - myślałem o takich jak Kaufhoff, Brinkmann, C&A, Makro...

witrak()

Data: 2009-11-04 11:49:39
Autor: Imiennika
Visa w Niemczech i płatności kartowe.
Sieciowe Lidle, Netto/Plusy, Aldi, Saturny, Media Markty i podobne jednak kart - poza niemiecka EC - nie przyjmuja.
Wiec nie jest to regula.

a gdzie w Polsce taką kartę załatwić ?

Data: 2009-11-04 02:59:49
Autor: Krzysiek
On 4 Lis, 11:49, "Imiennika" <imienn...@vp.pl> wrote:

a gdzie w Polsce taką kartę załatwić ?

W Polsce się nie da (chyba, że są jacyś "pośrednicy").
Trzeba założyć konto w Niemczech.

Data: 2009-11-04 18:44:37
Autor: Imiennika
Visa w Niemczech i płatności kartowe.

W Polsce się nie da (chyba, że są jacyś "pośrednicy").
Trzeba założyć konto w Niemczech.

http://translate.google.com/translate_s?hl=pl&clss=&q=konto+dla
+cudzoziemca&sl=pl&tl=de

nic ciekawego nie wyskoczyło da się założyć konto on-line w Niemczech ?
Czy zakładają konta "na dowód" polski ?

Data: 2009-11-04 22:00:41
Autor: Tomasz Chmielewski
Imiennika wrote:

[...]

Sprobuj tu:

http://www.1822direkt.com

https://www.1822direkt.com/formularcenter/order/account/ProductsVPAction.do?productId=GiroAll

--
Tomasz Chmielewski
http://wpkg.org

Data: 2009-11-04 18:45:31
Autor: Paweł
Tomasz Chmielewski wrote:

Sieciowe Lidle, Netto/Plusy, Aldi, Saturny, Media Markty i podobne
jednak kart - poza niemiecka EC - nie przyjmuja.
Wiec nie jest to regula.

w dyskontach tengelmann-a widzialem przy kasach logo mastercarda
(co do visy to nie pamietam), ale przyznam, ze nie placilem karta,
bo nosilem przy sobie zasoby ojro wybrane z ojro karty bzwbk
w bankomacie deutsche banku.

Data: 2009-11-04 22:05:34
Autor: Krzysztof 'kw1618' z Warszawy
Dnia Wed, 04 Nov 2009 11:12:26 +0100, Tomasz Chmielewski napisał(a):

Sieciowe Lidle, Netto/Plusy, Aldi, Saturny, Media Markty i podobne jednak kart - poza niemiecka EC - nie przyjmuja.
Wiec nie jest to regula.

niesamowite!
inne kraje też mają jakieś własne systemy typu EC ?
Czechy ?
Słowacja ?
Węgry?
Szwajcaria ?
Austria ?

tak swoją drogą to ciekawe, jaki Niemcy mają motyw aby preferować EC i
utrudniać płatności międzynarodowymi systemami.

Krzysztof 'kw1618' Warszawa - Ursynow
http://foto.3mam.net/album2/Pruszkow/slides/Pruszkow_k_Warszawy_20070930-32.php

Data: 2009-11-04 22:19:28
Autor: Tomasz Chmielewski
Krzysztof 'kw1618' z Warszawy wrote:
[...]

W ogolnym rozrachunku wychodza na tym lepiej: nie placa "haraczu" miedzynarodowym organizacjom platniczym (a duzo mniejsza oplata za transakcje karta EC zostaje w calosci w Niemczech).

We Francji tez maja jakis swoj system (choc tam da sie chyba wszedzie zaplacic tez "normalnymi" kartami).

--
Tomasz Chmielewski
http://wpkg.org

Data: 2009-11-04 11:30:46
Autor: Valdi
Visa w Niemczech i płatności kartowe.
"Imiennika" news:0bd6.0000028c.4af13068newsgate.onet.pl

Jak to jest z płaceniem w Niemczech ?

Kiepsko, mizernie, wręcz tragicznie.

Kilka pytań mam:
1) Jakie są limity pojedynczej transakcji ?

Takie jakie sobie ustawisz/masz ustawione na karcie. Sklepy raczej nie
stosują polskiego rozwiązania "płatność kartą od..." - przynajmniej ja się z
tym nie spotkałem.

2) Czy moge iść do kiosku i kupić czasopism za 5 EUR ? i przyjmą ?

Jeżeli masz EC Karte to "od kopa" :) Sprzedawcy nie będą robili problemów.
Jeżeli sklep obsługuje MC/Maestro/Visa/VE a ty posiadasz jedną z ww. kart to
też zapłacisz. Problem polega na tym, że taki sklepów jest jak na lekarstwo.
Ogólnie rzecz biorąc 5 euro to nie jest taka mała kwota i co nieco można za
to kupić, nie tylko czasopisma ale i np. dwa kufelki piwka w knajpce itp. :)

[...]

Nie podobno - ogólnie rzeczą biorąc jeżeli jesteś przyzwyczajona do
polskiego podwórka, na którym prawie w każdym większym sklepie zapłacisz
kartą to po przyjeździe do Niemiec możesz się trochę zdziwić.

Bankomaty oczywiście przyjmują, ale sklepy niekoniecznie.

Trafiasz w samo sendo.
Jeżeli więc ktoś planuje upłynnić trochę pieniędzy w Niemczech nie weźmie ze
sobą euro bądź kartę dzięki której tanio wyciągnie mamonę z bankomatu ;)

[...]

Bo tak jest.
Ogólnie EC wiedzie prym. Potem jest Maestro i Mastercard tyle że i tutaj
zdarzają się jajejczka. Przykład - w jednej z drogerii niemieckie Maestro
przechodziło, polskie karty wydane przez dwa różne banki nie.
Tak jak napisałem w jednym ze swoich poprzednich postów Niemcy pod względem
płatności kartowych to dziki kraj. Ciut lepiej to wygląda im dalej jedziesz
na zachód i... i na stacjach benzynowych (nie wszystkich!) znajdujący się
blisko autostrad/przy autostradach.

Podsumowując - bez gotówki ani rusz bo ilość punktów gdzie możesz za jej
pośrednictwem płacić jest lekko to ujmując mizerna.

PS.
Przynajmniej z bankomatami nie ma tam problemu ;)

Data: 2009-11-04 11:36:37
Autor: Valdi
Visa w Niemczech i płatności kartowe.
"Valdi" > "Imiennika" news:0bd6.0000028c.4af13068newsgate.onet.pl

Podsumowując - bez gotówki ani rusz bo ilość punktów gdzie możesz za jej
pośrednictwem płacić jest lekko to ujmując mizerna.

Zapomniałem napisać, że chodzi mi o ilość punktów gdzie można płacić kartą.
Tak więc bez gotówki ani rusz :)

Pozdrawiam.

Data: 2009-11-04 12:11:46
Autor: waldek

Użytkownik "Valdi" <Valdi@valdi.pl> napisał w wiadomości news:hcrk4l$jvr$2news.interia.pl...
"Valdi" > "Imiennika" news:0bd6.0000028c.4af13068newsgate.onet.pl

Tak więc bez gotówki ani rusz :)

 Zgadza się. Kartą VE udawało mi się płacić za paliwo tylko na stacjach Shell, ale wszystkich nie testowałem.. W Saturnie nie przyjmowali VE. Przebywałem parę razy w Niemczech po kilka tygodni. Z bankomatami nie było problemu ( oprócz bankomatów w "Spaarkasach"). Przed większymi zakupami zawsze upewniałem się jaka karta jest akceptowana i czy w sklepie jest bankmat (zwykle bywał). Miałem swoje sklepy, które akceptowały kartę VE. i tam robiłem zakupy. Jeżeli chodzi o kursy, to VE Polbanku biła na głowę kursy np. Mbanku. (muszę dodać, że przed wyjazdem do Niemiec, a zdarza mi się to kilka razy do roku zawsze zasilam sobie kartę polbanku - posiadam tylko karty VE Mbanku, Polbanku i PKO BP, gdyż kredytówki są mi niepotrzebne)

Pozdrawiam

Waldek

Data: 2009-11-04 12:13:48
Autor:
Visa w Niemczech i płatności kartowe.
Jak to jest z płaceniem w Niemczech ?

Dziwnie, naprawde dziwnie. Wlasnie jestem w Niemczech i tak to wygladalo wczoraj:

Lotnisko we Frankfurcie: ide na dworzec kolejowy i kupuje bilet. Teoretycznie
przyjmuja karty kredytowe, podaje wiec Mastercard Polbanku (Era). D... - pani
mowi, ze jest jakis blad. No nic, podaje jej AMEXa - zadzialal od razu, chyba
nawet bez autoryzacji. Jade.

Dworzec w Fulda: taksowki przed dworcem nie przyjmuja kart, podobniez zadna.
Ale widze, ze podjezdza taksowka z wyraznym logo Maestro. Coz, Maestro nie
mam, ale moze Mastercard to takie Maestro+ ;-) alez skad: pani grzecznie mowi
mi, ze zadnych kart nie przyjmuje, a jak pokazuje jej logo Maestro, to
odpowiada cos czego nie rozumiem.

Ok, czas przerzucic sie na gotowke. Oddzial Citibank: wkladam Mastercard
Aliorbanku - a tutaj znow jakis blad, probowalem dwa razy, nic. Obok
Commerzbank: tutaj udalo mi sie juz wyplacic gotowke z Aliorowego Mastercarda.

Ide na dworzec w Fulda i chce kupic bilet na powrot: probuje tak samo jak we
Frankfurcie: i znow Mastercard Polbanku nie zadzialal (wiec raczej nie jest to
problem z plastikiem), AMEX od razu.

Sprobuje przetestowac jeszcze inne karty: VE mBanku i VISE Citibanku (ale ta
tylko do malych kwot, bo kursy Citi sa fatalne)

Pozdrawiam,
Marcin

Data: 2009-11-05 07:54:44
Autor: Marcin
Visa w Niemczech i płatności kartowe.
Wczoraj i dzisiaj znow probowalem placic roznymi kartami.

Supermarket tegut (chyba jakas sieciowka) na drzwiach logo EC, Visa i Amex.
Przy kasie probuje placic Mastercardem Polbanku - blad, VE mBanku - blad, Visa
Citibanku - przeszla.

Dosc dziwne, prawda? Ale mozna to jakos wytlumaczyc: na drzwiach byla naklejka
Visa, wiec zadziala (a Visa Electron to nie jest "prawdziwa" Visa).
Dziwne, wiec, ze akceptuja Vise, ale Mastercarda juz nie?

Dzisiaj rano placilem za hotel. Mastercard Polbanku znow nie zadzialal - tak,
wiec albo ta karta jest naprawde dziwna i lepiej na Polbank uwazac (choc
niedawno dzialal mi w Grecji zupelnie normalnie - moze dlatego, ze to grecki
bank ;-)
Mam jeszcze Mastercarda Aliorbanku - sprobuje go sprawdzic przy nastepnej okazji.

Moje wrazenia sa mniej wiecej takie, ze chyba nigdzie jeszcze nie mialem tylu
przygod z kartami co w Niemczech. A teoretycznie taki cywilizowany i
zorganizowany kraj.

Data: 2009-11-05 12:07:50
Autor: Valdi
Visa w Niemczech i płatności kartowe.
"Marcin" news:hcu0c4$g0u$1inews.gazeta.pl

Moje wrazenia sa mniej wiecej takie, ze chyba nigdzie jeszcze nie mialem
tylu
przygod z kartami co w Niemczech. A teoretycznie taki cywilizowany i
zorganizowany kraj.

Wszystko prawda, z tą różnicą że ww. cechy Niemiec nie są obecne w przypadku
rynku kart płatniczych :)

Data: 2009-11-05 23:56:18
Autor: Titus Atomicus
Visa w Niemczech i płatności kartowe.
In article <hcu0c4$g0u$1@inews.gazeta.pl>,
 "Marcin" <mwlodarc@gazeta.SKASUJ-TO.pl> wrote:

[...]

Co to znaczy 'nie zadzial'? I dziwie sie twojemu zdziwieniu.
Sam pisales ze 'na drzwiach logo EC, Visa i Amex'. To dlaczego mialby tam dzialac MC albo VE?

TA

Visa w Niemczech i płatności kartowe.