Data: 2012-03-10 04:01:26 | |
Autor: | |
VW Polo 6n2 1.9D - strzelil pasek od alternatora | |
Hej, dzis w moim VW Polo 6n2 1.9D strzelil pasek od alternatora. Silnik (olej?) zagrzal sie do jakichs 105 - 110 stopni - wedlug wskaznika na desce. W ukladzie chlodniczym dosyc rozcienczony woda plyn chlodniczy. Na polu bylo okolo 10 stopni. Wylaczylem silnik i zostawilem auto. Zajrzalem pod maske, nie widzialem jakichs fajerwerkow z wyjatkiem cichego syczenia ze zbiorniczka wyrownawczego.
Mam pytania - jaka szansa w takich okolicznosciach, ze puscila uszczelka pod glowica albo zrobily sie inne powazne straty? Czy moge pojechac tym samochodem kilka kilometrow do mechanika? Jechalbym na raty, zatrzymujac sie, gdy silnik bedzie sie za bardzo grzal. Jak rozumiem, ten pasek napedza alternator, pompe wody i wspomaganie kierownicy. Dziekuje i pozdrawiam, -- Jan-xx |
|
Data: 2012-03-10 14:11:40 | |
Autor: Michał | |
VW Polo 6n2 1.9D - strzelil pasek od alternatora | |
<jan-xx@gazeta.pl> napisał(a):
Hej, dzis w moim VW Polo 6n2 1.9D strzelil pasek od alternatora. Silnik (olej?) zagrzal sie do jakichs 105 - 110 stopni - wedlug wskaznika nadesce. W ukladzie chlodniczym dosyc rozcienczony woda plyn chlodniczy. Na polubylo okolo 10 stopni. Wylaczylem silnik i zostawilem auto. Zajrzalem pod maske, nie widzialem jakichs fajerwerkow z wyjatkiem cichego syczenia ze zbiorniczka wyrownawczego.pod glowica albo zrobily sie inne powazne straty?na raty, zatrzymujac sie, gdy silnik bedzie sie za bardzo grzal. Mi w silniku reno wywaliło po 3 fajerwerku, z czym pierwszy to był absurd (targanie auta 160km/h po autostradzie bez 2 pasków - bo trzeba było dojechać). w Volvo 2.0 po 2 fajerwerkach nic - tu się da jechać bez pompy wody, ale koło 70km/h. Poprzez fajerwerki rozumie od groma pary pod maską i wywalona wodą wszędzie (termostat poszedł) polo nie znam - raz prowadziłem diesla :) -- |
|
Data: 2012-03-10 17:49:27 | |
Autor: PiteR | |
VW Polo 6n2 1.9D - strzelil pasek od alternatora | |
na ** p.m.s ** pisze tak:
jaka szansa w takich okolicznosciach, ze puscila uszczelka pod glowica albo zrobily sie inne powazne straty? pewnie nic się nie stało oprócz uszczelki co może ujawni się po czasie Czy moge pojechac tym samochodem kilka kilometrow do mechanika? ja bym zaryzykował i pojechał. -- Piter vw golf mk2 1.3 '87 vw passat B5 1.6 '98 |
|
Data: 2012-03-10 17:56:44 | |
Autor: | |
VW Polo 6n2 1.9D - strzelil pasek od alternatora | |
jaka szansa w takich okolicznosciach, ze puscila uszczelka pod pewnie nic się nie stało oprócz uszczelki co może ujawni się po czasie Czyli jednak uszczelka pod glowica mogla pojsc? Rzecz sie dzieje w Szkocji. Wymiana by kosztowala pewnie tyle, co pol tego samochodu, wiec moze nie ma tu juz co naprawiac? Czy moge pojechac tym samochodem kilka kilometrow do mechanika? ja bym zaryzykował i pojechał Czyli mialbym poprostu robic przerwy na ochloczenie silnika, gdy wskaznik temperatury dojdzie do poziomu tego, co zwykle, czyli 90 stopni? -- Jan-xx |
|
Data: 2012-03-10 18:05:59 | |
Autor: Michał | |
VW Polo 6n2 1.9D - strzelil pasek od alternatora | |
<jan-xx@gazeta.pl> napisał(a):
>> jaka szansa w takich okolicznosciach, ze puscila uszczelka pod Jak odkręcisz korek to będzie wrzało przy ~100stopniach (jak mało płynu jest), a to mocy nie ma takiej żeby wrzenie nie schłodziło i cała woda w kilka km nie wyparuje - poza tym w kilka km to się nie nagrzeje. Ale jak nie przekroczysz 2k rpm, to moim starym się dało tak jechać bez przegrzewania. jak auto warte mniej więcej 0 to ja bym jechał i nawet na wskazówkę nie patrzył, korka nie ruszał ;) -- |
|
Data: 2012-03-10 19:05:18 | |
Autor: AZ | |
VW Polo 6n2 1.9D - strzelil pasek od alternatora | |
On 03/10/2012 06:56 PM, jan-xx@gazeta.pl wrote:
Ja bym narazie uszczelki nie ruszał. Przejechałem kiedyś Audi 1.9 TDI chyba ze 20 kilometrów praktycznie bez wody i nic uszczelce się nie stało. Załóż nowy pasek i obserwuj olej/wode czy nie ma jednego w drugim i czy węże nie puchną. Spokojnie możesz jechać do ~100 stopni. -- Artur ZZR 1200 |
|
Data: 2012-03-10 19:59:06 | |
Autor: PiteR | |
VW Polo 6n2 1.9D - strzelil pasek od alternatora | |
na ** p.m.s ** pisze tak:
Czyli jednak uszczelka pod glowica mogla pojsc? Mogła ale nie musiała. Oczywiście nie wyrywaj od razu głowicy. Pojeździj trochę i obserwuj czy nie rozdyma węży gumowych i czy nie zapowietrza się nagrzewnica. -- Piter vw golf mk2 1.3 '87 vw passat B5 1.6 '98 |
|
Data: 2012-03-11 11:50:39 | |
Autor: Krzysiek Kielczewski | |
VW Polo 6n2 1.9D - strzelil pasek od alternatora | |
Dnia 10.03.2012 <jan-xx@gazeta.pl> <jan-xx@gazeta.pl> napisał/a:
pewnie nic się nie stało oprócz uszczelki co może ujawni się po czasie Mogła pójść, ale raczej nie poszła. Czy moge pojechac tym samochodem kilka kilometrow do mechanika? Nie, dopiero jak przekroczy. Niskie obroty i dojedziesz. Krzysiek Kiełczewski |
|
Data: 2012-03-12 09:05:43 | |
Autor: Kamil 'Model' | |
VW Polo 6n2 1.9D - strzelil pasek od alternatora | |
W dniu 2012-03-10 05:01, jan-xx@gazeta.pl pisze:
Hej, dzis w moim VW Polo 6n2 1.9D strzelil pasek od alternatora. SilnikJa bym spokojnie jechał, ale nie przesadzał z obrotami. Ot taka emerycko/kapelusznicza jazda. Wymienić później pasek i obserwować jakiś czas. Często w tych silnikach montowana jest metalowa UPG więc ja bym się nie bał o jej wywalenie. W moim starym Golfie MK2 1,6D przejechałem jakieś 100km bez paska, a do tego był niezły upał. Jak wskazówka mocno wędrowała w górę, to włączałem ogrzewanie na full i wentylator na full, więc troszkę zbijało temperaturę, wentylator chłodnicy też prawie cały czas walił na maksa. Po założeniu paska i uzupełnieniu płynu w chłodnicy żadnych niepokojących objawów nie zaobserwowałem. |