Data: 2011-02-19 18:29:28 | |
Autor: Maciek | |
Utrata mocy. Powrozycie? | |
Pacjentem jest dostawczak z polskim wolnossacym dieslem Andoria 4c90. Pompa sekcyjna, zero jakiejkolwiek elektroniki. Od pewnego czasu obserwuje chwilowa utrate mocy (moze trwac minute, dwie albo piec). Objawia sie to tak, ze podczas jazdy silnik zaczyna sie nagle - z sekundy na sekunde - zachowywac, jakby polowa koni mechanicznych poszla sie pasc, za chwile sie to poglebia i tak az do momentu, kiedy musze jechac na jedynce zeby nie zdechl. I rownie nagle wszystko mija. Raz tylko zdazylo sie, ze zaczal mi wrecz gasnac podczas jazdy. Czesto pomaga postoj. Wystarczy pare minut, zeby samochod zaczal sie zachowywac normalnie. Jak sie nie dzieja opisane cude, to jedzie ladnie, rozgzany nie kopci, nie widze zadnych sladow uszkodzenia uszczelki pod glowica (nie ma oleju w chlodziwie ani chlodziwa w oleju, w chlodnicy peno pod korek, na zewnatrz nie dmucha), nie zre oleju (symboliczne 0,1-0,2 l/1000 km to nieduzo w tym silniku). Pali tyle, ile powinien (6,5-8/100). Cisnienie oleju w normie. Wyglada mi to na problemy z zasilaniem paliwem, ale co to moze byc dokladnie? Czy sa jakies objawy potwierdzajace/eliminujace pompe wtryskowa, pompke podajaca, syfy w baku itp.? Utrata mocy przydarza sie bez wzledu na obciazenie, przejechany dystans czy temp. silnika. Nie leje do niego zadnego opalu ani nic podobnego, tylko normalna rope z BP/Statoila plus jakies 2-3% benzyny podczas mrozow. -- Maciek |
|
Data: 2011-02-19 18:58:32 | |
Autor: J.F. | |
Utrata mocy. Powrozycie? | |
On Sat, 19 Feb 2011 18:29:28 +0100, Maciek wrote:
Czesto pomaga postoj. Wystarczy pare minut, zeby samochod zaczal sie Mysle ze sporo z nich by samo nie przeszlo. Odkrec korek przy klopotach - moze od/napowietrzenie sie zatkalo. Wymien wezyki na przeroczyste - moze powietrze gdzies ssie, a moze woda w baku .. J. |
|
Data: 2011-02-19 19:05:00 | |
Autor: Maciek | |
Utrata mocy. Powrozycie? | |
Dnia Sat, 19 Feb 2011 18:58:32 +0100, J.F. napisał(a):
Wymien wezyki na przeroczyste - moze powietrze gdzies ssie, a moze O, o wezykach nie pomyslalem. Wymienie. -- Maciek |
|
Data: 2011-02-19 22:00:49 | |
Autor: Lewis | |
Utrata mocy. Powrozycie? | |
W dniu 2011-02-19 19:05, Maciek pisze:
Dnia Sat, 19 Feb 2011 18:58:32 +0100, J.F. napisaĹ(a): Przy okazji wymieĹ filtr paliwa. -- CzÄĹci do A6 C4 sprzedam http://allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=399697 Pozdrawiam Lewis |
|
Data: 2011-02-20 00:21:58 | |
Autor: Maciek | |
Utrata mocy. Powrozycie? | |
Dnia Sat, 19 Feb 2011 22:00:49 +0100, Lewis napisał(a):
Przy okazji wymień filtr paliwa. Filtr mam stosunkowo nowy (~2 miesiace). Inna sprawa, ze przy tak fantastycznej ropie mogl sie juz przytkac. -- Maciek |
|
Data: 2011-02-19 22:36:57 | |
Autor: Marcin Jan | |
Utrata mocy. Powrozycie? | |
W dniu 11-02-19 18:29, Maciek pisze:
OIDP to podobne objawy dawaĹ brudny tzw. smok w baku. ChoÄ jak siÄ u syfiĹ na maxa to caĹy czas muliĹ. |
|
Data: 2011-02-20 11:17:37 | |
Autor: Kuba \(aka cita\) | |
Utrata mocy. Powrozycie? | |
Uzytkownik "Maciek" <docktor@poczta.onet.pl> napisal w wiadomosci news:1y2c9m0vmu8fw.1g545cntpvs3v.dlg40tude.net...
zaczalbym od wymiany filtrów paliwa, ktore moga sie przytykac (ew. zobacyzc, jak wyglada korek wlewu paliwa i czy czasem nie jest zatkany) Pózniej sprawdzilbym pompe wtryskowa pod katem regulatora kata wtrysku...ktory sie moze przycinac. -- Pozdrawiam Kuba (aka cita) www.cita.pl Dwa ogony Irma i Myszka |
|
Data: 2011-02-20 15:34:37 | |
Autor: Maciek | |
Utrata mocy. Powrozycie? | |
Dnia Sun, 20 Feb 2011 11:17:37 +0100, Kuba (aka cita) napisał(a):
Pózniej sprawdzilbym pompe wtryskowa pod katem regulatora kata wtrysku...ktory sie moze przycinac. Tej ostatniej rzeczy niestety sam nie umiem zrobic. Ale czy kat wtrysku ma sie zmienic wraz z nacisnieciem gazu (=zwiekszeniem dawki)? -- Maciek |
|
Data: 2011-02-21 22:04:18 | |
Autor: Jackare | |
Utrata mocy. Powrozycie? | |
Uzytkownik "Maciek" <docktor@poczta.onet.pl> napisal w wiadomosci news:1y2c9m0vmu8fw.1g545cntpvs3v.dlg40tude.net...
Nie wiem ja Ty ale ja w w swoim lublinie z 4c90 nie mialem pompki podajacej. Jedyna pompa na podladzie byla ta przy silniku - wtryskowa. Z tego co piszesz sprawa wyglada na problem z zasilaniem. Jezeli byloby zapowierzenie - widzialbys sinoniebieskie dymienie - tak reaguje prosty diesel na paliwo z powterzem. Masz problem albo z pobieraniem paliwa: sekcja niskiego cisnienia - ssaca, brudny/niedrozny smok w baku, zapchane filtry albo z odpowietrzeniem zbiornika albo wreszcie z sama pompa a konkretnie z wyfukiem - mechanizmem dlawiacym - wylaczajacym silnik (odbywa sie przez odciecie doplywu paliwa) W tych pompach bylo to sterowane jakims chyba silownikiem (ze stacyjki) po awarii którego wiele osób przerabialo wylacznik na linke. Nie wiem dokladnie bo w moim lublinie bylo juz przerobione na linke. Podejrzewam ze przy wibracjach wytwarzanych przez ten silnik moze sie cos z tym wyfukiem dziac i moze przydlawiac pompe (ograniczac a nie calkowice odcinac paliwo) co skutkuje brakiem mocy bez innych objawów. Jak znajdziesz daj znac co bylo - ciekawy jestem |
|
Data: 2011-02-21 22:13:18 | |
Autor: Maciek | |
Utrata mocy. Powrozycie? | |
Dnia Mon, 21 Feb 2011 22:04:18 +0100, Jackare napisał(a):
Jak znajdziesz daj znac co bylo - ciekawy jestem Napisze. Jakby nie ten mroz, to dzisiaj bym zaczal dlubac, a tak trzeba poczekac. -- Maciek |
|
Data: 2011-02-21 22:23:44 | |
Autor: Jackare | |
Utrata mocy. Powrozycie? | |
Użytkownik "Maciek" <docktor@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:jbom836vf0qy$.1rfxa4lkia5t2.dlg40tude.net...
Dnia Mon, 21 Feb 2011 22:04:18 +0100, Jackare napisał(a): I jeszcze jedna rzecz. Pamiętaj, że niezależnie od wszystkiego mamy chyba najgorsze paliwo dieslowskie w Europie. Dość sporo dłubiemy w firmie przy maszynach budowlanych i np Atlas Copco dla maszyn eksploatowanych w Polsce stosuje specjalne filtry paliwowe właśnie ze względu na fatalnie paskudne paliwo - bardzo brudne i o zaniżonych parametrach. Jest to jeden z powodów dla których na swój samochód "domowy" wybieram zawsze auto benzynowe choć benzynę też mamy chrzczoną... |
|
Data: 2011-02-21 22:57:34 | |
Autor: Maciek | |
Utrata mocy. Powrozycie? | |
Dnia Mon, 21 Feb 2011 22:23:44 +0100, Jackare napisał(a):
I jeszcze jedna rzecz. Pamiętaj, że niezależnie od wszystkiego mamy chyba najgorsze paliwo dieslowskie w Europie. Dość sporo dłubiemy w firmie przy maszynach budowlanych i np Atlas Copco dla maszyn eksploatowanych w Polsce stosuje specjalne filtry paliwowe właśnie ze względu na fatalnie paskudne paliwo - bardzo brudne i o zaniżonych parametrach. Ze bywa lepsze i gorsze to wiem, bo nawet prosty 4c90 daje odczuc roznice, choc generalnie pojedzie na wszystkim, łącznie z czystym olejem rzepakowym. Pewnie i na weglu by poszedl :) Ale zeby bylo az tak zasyfione? Nie chce sie wierzyc. -- Maciek |
|