Data: 2011-05-15 17:24:25 | |
Autor: 085 | |
Uterenowione kombi do ciagania przyczepki... | |
Potrzeba auta, ktore umozliwi w miare komfortowe pokonanie kilkuset kilometrow, bedzie pakowne - a co gorsza, bedzie mialo dosc wysoki przeswit i najlepiej naped na obie osie, o reduktorze nie wspominajac.
Mam taka prace, ze wykonuje rozne zlecenia dla rolnictwa i lesnictwa - sprowadza sie to do tego, ze musze przejechac np. 300 kilometrow po szosach, a potem 30 po drogach, na ktorych jazda osobowka jest conajmniej karkolomna. I nie jestem mieszczuchem ktorego przeraza zjazd z numerowanej drogi, a jazda przez kaluze na polnej drodze to nie jest dla mnie offroad :) Woze w samochodzie lifta i tirfora i niestety mi sie przydaja - wolalbym jednak wyjezdzac o wlasnych silach. Z gory dziekuje za polecenie vitary i freelandera, passata i octavii - blisko, ale to jednak nie to. Przyczepka wazy 500 kg, wiec nie ma potrzeby, zeby ciagnal ja patrol GR albo ktoras z wiekszych terenowek. Spalanie by mnie zabilo. Nie chcialbym wydac na samochod wiecej niz kilkanascie kPLN - czy cos oprocz forestera jest warte brania pod uwage ? XC70 jest poki co dla mnie za drogi :] A co Wy na temat sadzicie ? Czy jest tu ktos, kto ma potrzeby podobne do moich - jesli tak, to czym je zaspokaja ? ;) p, zul |
|
Data: 2011-05-15 17:47:23 | |
Autor: J_K_K | |
Uterenowione kombi do ciagania przyczepki... | |
Użytkownik "085" <zul@grzybach.pl> napisał w wiadomości news:4dcff03b$0$2440$65785112news.neostrada.pl...
Nie chcialbym wydac na samochod wiecej niz kilkanascie kPLN - czy cos oprocz forestera jest warte brania pod uwage ? XC70 jest poki co dla mnie za drogi V70 Cross Country ? http://autos.msn.com/research/vip/default.aspx?make=Volvo&model=Cross%20Country Przy okazji masz wymienionych "competitors ". Pzdr JKK |
|
Data: 2011-05-15 17:54:41 | |
Autor: Marek P. | |
Uterenowione kombi do ciagania przyczepki... | |
Nie chcialbym wydac na samochod wiecej niz kilkanascie kPLN - czy cos Jełsi rozwazasz XC70 to jeszcze Subaru Outback się nada |
|
Data: 2011-05-15 18:34:41 | |
Autor: PanAdol | |
Uterenowione kombi do ciagania przyczepki... | |
Użytkownik "085" <zul@grzybach.pl> napisał w wiadomości news:4dcff03b$0$2440$65785112news.neostrada.pl... volvo 940 ma naprawde wysoki przeswit i do ciagniecia przyczepy idealne. 4x4 co prawwda nie ma ale sa wersje z mechanizmem roznicowym (zapomnailem nazwy - niech ktos przypomni) ktory przy poslizgu kola "hamuje" je i napedza te drugie przez co wlasdciwosci terenowe wzrastaja. Pzdr PanAdol |
|
Data: 2011-05-15 10:01:35 | |
Autor: tadek | |
Uterenowione kombi do ciagania przyczepki... | |
On 15 Maj, 18:34, "PanAdol" <pana...@Poczta.neostrada.pl> wrote:
Użytkownik "085" <z...@grzybach.pl> napisał w wiadomościnews:4dcff03b$0$2440$65785112news.neostrada.pl... mam 940 -kę z "tym" mechanizmem i forestera. W śniegu volvo jest gorsze. W błocie nie próbowałem ale sądzę że będzie podobnie. |
|
Data: 2011-05-15 19:07:02 | |
Autor: PanAdol | |
Uterenowione kombi do ciagania przyczepki... | |
Użytkownik "tadek" <tadeklodz@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:9b5c1032-794a-4055-9e0b-3c0589e6fa77d15g2000yqn.googlegroups.com... mam 940 -kę z "tym" mechanizmem i forestera. W śniegu volvo jest 4x4 jednak robi swoje ;) Przyznasz jednak iz porownujac ze "zwyklymi" kombiakami z przednim napedem volviak radzi sobie sporo lepiej. Nie mowiac juz o zwrotnosci co w terenie tez sie przydaje. Pzdr -- |
|
Data: 2011-05-15 10:21:58 | |
Autor: tadek | |
Uterenowione kombi do ciagania przyczepki... | |
On 15 Maj, 19:07, "PanAdol" <pana...@Poczta.neostrada.pl> wrote:
Użytkownik "tadek" <tadekl...@poczta.onet.pl> napisał w wiadomościnews:9b5c1032-794a-4055-9e0b-3c0589e6fa77d15g2000yqn.googlegroups.com... 940-ka jest nie do zdarcia. Jeżdżę nią już 20 lat,faktycznie bardzo mały promień skrętu. Być może gdyby na tył założyć opony z terenowym bieżnikiem byłoby lepiej w trudnych warunkach ale i tak 4x4 jest lepszy |
|
Data: 2011-05-15 18:59:10 | |
Autor: BAREK | |
Uterenowione kombi do ciagania przyczepki... | |
Forester, ale on duuĹźo pali.
Alternatyw takich bardziej terenowych niĹź miejskich jest nie za wiele, nie wiem co poza Patrolem, Land Cruiserem czy Pajero podaÄ, ale one sÄ droĹźsze ciut. -- Barek barek[]plusnet pl |
|
Data: 2011-05-15 21:10:55 | |
Autor: emes | |
Uterenowione kombi do ciagania przyczepki... | |
UĹźytkownik "BAREK" <barek@plusnet.pl> napisaĹ w wiadomoĹci grup dyskusyjnych:4dd00660$1@news.home.net.pl... Forester, ale on duuĹźo pali. nazwanie Land Cruisera uterenowionym kombi to jakby nazwasc veyrona kompaktem |
|
Data: 2011-05-15 19:22:27 | |
Autor: Maciek | |
Uterenowione kombi do ciagania przyczepki... | |
Dnia Sun, 15 May 2011 17:24:25 +0200, 085 napisał(a):
Potrzeba auta, ktore umozliwi w miare komfortowe pokonanie kilkuset kilometrow, bedzie pakowne - a co gorsza, bedzie mialo dosc wysoki przeswit i najlepiej naped na obie osie, o reduktorze nie wspominajac. Moze Pajero II? Pali stosunkowo niewiele, sa tez wersje z silnikiem v6 podatne na gazowanie, a komfort jazdy jest bliski samochodowi osobowemu. Ewentualnie koreanska kopia Pajero I, czyli Hyundai Galloper. Te same silniki co w Pajero, ale w odroznieniu od PII skrzynka rozdzielcza jest bez centralnego mechanizmu roznicowego. Dlugie wersje sa raczej pakowne. A czym jezdzisz teraz? -- Maciek |
|
Data: 2011-05-15 22:56:17 | |
Autor: Maciej Browarczyk | |
Uterenowione kombi do ciagania przyczepki... | |
W dniu 2011-05-15 17:24, 085 pisze:
[cut] Audi Allroad C5 2.5 V6 TDI (może za słabe?), 4.2 V8 (sporo spali) lub 2.7T V6. Silniki jak widać do wyboru do koloru, o ile mi wiadomo prześwit regulowany, wyciąga dobrze, na trasie po obniżeniu zawiasu - miód malina. -- Pozdrawiam, Maciek |
|
Data: 2011-05-16 08:32:02 | |
Autor: GR | |
Uterenowione kombi do ciagania przyczepki... | |
Mam taka prace, ze wykonuje rozne zlecenia dla rolnictwa i lesnictwa - sprowadza sie to do tego, ze musze przejechac np. 300 kilometrow po szosach, a potem 30 po drogach, na ktorych jazda osobowka jest conajmniej karkolomna. I nie jestem mieszczuchem ktorego przeraza zjazd z numerowanej drogi, a jazda przez kaluze na polnej drodze to nie jest dla mnie offroad :) Woze w samochodzie lifta i tirfora i niestety mi sie przydaja - wolalbym jednak wyjezdzac o wlasnych silach. poszukaj Jeepa Cheroki z dużym silnikiem 5,7 (spali ci to na trasie 17 litrów LPG), gazuje się pieknie (z przyczepą 2 t. pali 25 LPG przy prędkości 100-110), szukaj z mostami DANA 44, i blokadą, albo bez - też da sobie radę. Na trasie komfortowy, pociągnie wszystko, jak kupisz sobie BGF AT-ki - wyjedziesz prawie z każdego błota, nie jest drogi.. polecam gr |
|
Data: 2011-05-16 09:01:28 | |
Autor: Maciek | |
Uterenowione kombi do ciagania przyczepki... | |
Dnia Mon, 16 May 2011 08:32:02 +0200, GR napisał(a):
poszukaj Jeepa Cheroki z dużym silnikiem 5,7 (spali ci to na trasie 17 litrów LPG), Jeszcze mu napisz, ile spali na AT-kach :) -- Maciek |
|
Data: 2011-05-16 09:19:35 | |
Autor: GR | |
Uterenowione kombi do ciagania przyczepki... | |
poszukaj Jeepa Cheroki z dużym silnikiem 5,7 (spali ci to na trasie 17 Na trasie dokładnie tyle... a w błocie to wiadomo.... tyle ile w zbiorniku.. pozdr. Gr |
|
Data: 2011-05-16 09:35:40 | |
Autor: Maciek | |
Uterenowione kombi do ciagania przyczepki... | |
Dnia Mon, 16 May 2011 09:19:35 +0200, GR napisał(a):
Na trasie dokładnie tyle... a w błocie to wiadomo.... tyle ile w zbiorniku.. No, to ostatnie to na pewno. A powiedz, silnik 5.7 byl wkladany do zwyklych Cherokee, czy tylko do Grandow? Bo powszechna opinia jest taka, ze Grandy w teren sie nie nadaja. Zastrzegam, ze nie jezdzilem. -- Maciek |
|
Data: 2011-05-16 09:49:51 | |
Autor: GR | |
Uterenowione kombi do ciagania przyczepki... | |
Jeździłe Grandem z tym silnikiem..., czy do małych też były montowane... nie powiem.. Ale grand spokojnie daje sobie radę w terenie, jeśli on sobie w "twoim terenie" nie da rady..., to zostaje tylko krótki Patrol i to najlepiej podniesiony z blokadą tyłu, na MT-kach 33``, ale to już do normalnej jazdy się nie nadaje...., Jeśli masz jakąs większą kasę to poszukaj ewentualnie Toyoty HDJ80, 4,2 TD lub TDI, spalanie na trasie rzędy 12-14 litów, komfort limuzyny, i jak trafisz dobry egzemplarz to sprawniejsze w terenie niż Parch.... Albo jeśli teren rozsądny to poszukaj ISUZU TROPER 3,3 benzyna (sprzedawane też jako opel) z gazem, tylko części droższe trochę niż w cherokim. pozdr. gr |
|
Data: 2011-05-16 11:04:02 | |
Autor: komar | |
Uterenowione kombi do ciagania przyczepki... | |
W dniu 2011-05-15 17:24, 085 pisze:
Potrzeba auta, ktore umozliwi w miare komfortowe pokonanie kilkuset kilometrow, bedzie a moĹźe Isuzu Rodeo 3.2 v6 + LPG ew. jego europejski klon Opel Frontera? jakieĹ to wĹaĹciwoĹci terenowe ma, na pewno lepsze niĹź osobĂłwka 2WD :) jedynie napÄd 4x4 trzeba zapinaÄ jeszcze przed zakopaniem siÄ, chyba, Ĺźe sprzÄgieĹka przy przednich koĹach wymienione sÄ na manualne. |
|
Data: 2011-05-16 11:23:50 | |
Autor: GR | |
Uterenowione kombi do ciagania przyczepki... | |
a może Isuzu Rodeo 3.2 v6 + LPG ew. jego europejski klon Opel Frontera? jakieś to Ale trzeba uważać na tylne mosty.. są bardzo delikatne i łatwo je zakatować.... Zakopany samochód z przyczepą 500-800 kg, to wcale nie tak łatwo wyrwać z błota, a szególnie jak się zaklei... pozdr. gr |
|
Data: 2011-05-16 11:49:32 | |
Autor: komar | |
Uterenowione kombi do ciagania przyczepki... | |
W dniu 2011-05-16 11:23, GR pisze:
a moďż˝e Isuzu Rodeo 3.2 v6 + LPG ew. jego europejski klon Opel Frontera? zaklejony to i bez przyczepy nie Ĺatwo wyrwaÄ :) |
|