Data: 2009-10-02 16:29:54 | |
Autor: tdq | |
Uszczelniacze zaworowe - jak | |
Witam.
Czy do wymiany uszczelniaczy zaworowych w kazdym 'normalnym' silniku trzeba zdejmowac glowice czy da sie inaczej? Jak sie do tegop zabrac? Ostanio mocno mi dymi jak jest zimny i wydaje sie ze to to, no chyba ze i pierscienie do wymiany... Ale chcialbym zaczac od uszczelniaczy. Inne rzeczy posprawdzalem. daihatsu cuore/sirion/yrv 989 EJVE 3mta sie |
|
Data: 2009-10-02 18:24:41 | |
Autor: Karolek | |
Uszczelniacze zaworowe - jak | |
Użytkownik "tdq" <tdq@tdq.td> napisał w wiadomości news:ha569l$roe$1news.onet.pl... Witam. Ogolnie to trzeba zdjac glowice... ale da sie to zrobic bez zdejmowania, ale to juz trzeba sie troche nagimnastykowac i zrobic sobie specjalny przyrzad. Jak sie do tegop zabrac? Ostanio Jak sie pytasz, to lepiej sciagnij glowice i wymien normalnie, chyba ze nie czujesz sie na silach to daj komus kto wie jak to zrobic. Karolek |
|
Data: 2009-10-02 19:49:27 | |
Autor: tdq | |
Uszczelniacze zaworowe - jak | |
Smieszny slinik. zdjalem dekiel zaworow, pod nim dwa walki rozrzadu, zaworow 12 , po 4 na cylinder.ale ni cholery srub glowicy nie widze . pod walkami tez nie widac. co za cholera. |
|
Data: 2009-10-02 20:55:34 | |
Autor: żółta pięta | |
Uszczelniacze zaworowe - jak | |
Smieszny slinik. zdjalem dekiel zaworow, pod nim dwa walki rozrzadu, zaworow 12 , po 4 na cylinder.ale ni cholery srub glowicy nie widze . pod walkami tez nie widac. co za cholera. odkrecasz swiece i wpychasz tam sznurka duzo. krecisz walem tak aby tlok byl u gory i to wszystko. zawor nie wpadnie. zadnych przyrzadow nie trzeba. |
|
Data: 2009-10-02 20:15:35 | |
Autor: tdq | |
Uszczelniacze zaworowe - jak | |
odkrecasz swiece i wpychasz tam sznurka duzo. krecisz walem tak aby tlok bylhihi . na proste rzeczy najtrudniej wpasc. pozdrawiam |
|
Data: 2009-10-02 23:11:47 | |
Autor: Hants | |
Uszczelniacze zaworowe - jak | |
"tdq" <tdq@tdq.td> wrote in message news:ha5jgr$5vt$1news.onet.pl...
tylko zostaw sobie w reku jeden z koncow tego sznurka ;-) |
|
Data: 2009-10-05 09:58:10 | |
Autor: Massai | |
Uszczelniacze zaworowe - jak | |
Karolek wrote:
Kiedyś pomagałem mechanikowi przy takiej wymianie bez ściągania głowicy. Nigdy więcej ;-) Robił za pomocą ustrojstwa wkręcanego w miejsce świecy, podpiętego do sprężarki. Wszystko pięknie, ale po zdjęciu sprężyn, pół godziny szukaliśmy dwóch połówek "zaślepek", sprężyny były zaklinowane takim okrągłym klinem-pierścieniem, przeciętym na pół. Małe toto, robienie tego na silniku - udręka, mimo że mieliśmy chyba z 5 magnesów ;-) -- Pozdro Massai |
|
Data: 2009-10-05 13:35:32 | |
Autor: Cyneq | |
Uszczelniacze zaworowe - jak | |
Massai pisze:
[..] Wszystko pięknie, ale po zdjęciu sprężyn, pół godziny szukaliśmy dwóch Bo to się robi tak - uderzasz w górny talerz przez rurkę, którą z góry zakrywasz. W ten sposób nie polecą nigdzie, tylko odbija się od ścianek rurki. -- Cyneq |
|
Data: 2009-10-06 01:25:34 | |
Autor: Adam Płaszczyca | |
Uszczelniacze zaworowe - jak | |
Dnia Mon, 5 Oct 2009 09:58:10 +0000 (UTC), Massai napisał(a):
Kiedyś pomagałem mechanikowi przy takiej wymianie bez ściągania głowicy. LOL. A wiesz, że teraz silniki sa kolizyjne? -- ___________ (R) /_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688 ___/ /_ ___ ul. na Szaniec 23/70 31-560 Kraków (012) 378 31 98 _______/ /_ Wywoływanie slajdów http://trzypion.pl/ ___________/ PMS++PJ+S*+++P+++M+++W-- P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++ |
|
Data: 2009-10-06 01:24:47 | |
Autor: Adam Płaszczyca | |
Uszczelniacze zaworowe - jak | |
Dnia Fri, 2 Oct 2009 18:24:41 +0200, Karolek napisał(a):
????? A po cholerę zdejmować? -- ___________ (R) /_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688 ___/ /_ ___ ul. na Szaniec 23/70 31-560 Kraków (012) 378 31 98 _______/ /_ Wywoływanie slajdów http://trzypion.pl/ ___________/ PMS++PJ+S*+++P+++M+++W-- P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++ |
|
Data: 2009-10-05 10:21:25 | |
Autor: Cyneq | |
Uszczelniacze zaworowe - jak | |
tdq pisze:
Witam. W rzadko którym trzeba. Trzeba podeprzeć jakoś zawór od dołu, to podstawa sukcesu. O szczegóły musisz wypytać kogoś kto robił to w tym konkretnym silniku. -- Cyneq |
|
Data: 2009-10-05 10:44:46 | |
Autor: MarcinJM | |
Uszczelniacze zaworowe - jak | |
Cyneq pisze:
tdq pisze: W kolizyjnych silnikach benzynowych da sie podeprzec.... tlokiem :) W dieslach prawie w 100% dziala ta metoda. -- Pozdrawiam MarcinJM |
|
Data: 2009-10-05 11:50:30 | |
Autor: Cyneq | |
Uszczelniacze zaworowe - jak | |
MarcinJM pisze:
Cyneq pisze: Not quite, zależy od kształtu denka i komory spalania. Możesz pokrzywić zawór jesli opiera się pod ostrym kątym na tłoku, bo raczej do rozpięcia go trzeba użyć troche siły, nawet jak sie ma jakis super ściągacz. W dieslach prawie w 100% dziala ta metoda.To racja -- Cyneq |
|
Data: 2009-10-06 01:26:40 | |
Autor: Adam Płaszczyca | |
Uszczelniacze zaworowe - jak | |
Dnia Mon, 05 Oct 2009 11:50:30 +0200, Cyneq napisał(a):
Not quite, zależy od kształtu denka i komory spalania. Możesz pokrzywić zawór jesli opiera się pod ostrym kątym na tłoku, bo raczej do rozpięcia go trzeba użyć troche siły, nawet jak sie ma jakis super ściągacz. Żadnej siły. Talerzyk z zamka schodzi bezsiłowo. Jedyne co pokonujesz to opór sprzężyny, a ona działa na talezyk, a nie na zawór. -- ___________ (R) /_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688 ___/ /_ ___ ul. na Szaniec 23/70 31-560 Kraków (012) 378 31 98 _______/ /_ Wywoływanie slajdów http://trzypion.pl/ ___________/ PMS++PJ+S*+++P+++M+++W-- P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++ |
|