Ustawianie zaponu simson

Data: 2011-04-18 22:41:52
Autor: Agent
Ustawianie zaponu simson

Użytkownik "MUA" <albinosikWYTNIJTO@onet.eu> napisał w wiadomości news:129b.000001a0.4daa81e2newsgate.onet.pl...
Mam traktorek z silnikiem simsona. Jest tam zalpon elektroniczny. Jak go
ustawic nie majac lampy stroboskopowej?

Ja zrobiłem sobie kiedyś przyrząd ze starej świecy. Po prostu wykorzystałem jej gwint usuwając jej porcelanę i nawiercając w niej otwór i wkręcając do środka śrubę najlepiej ze skokiem gwintu 1 mm. Ustawianie przebiega wtedy tak:
1. Wkręcasz przyrząd zamiast świecy.
2. Powoli wkręcasz śrubę w przyrządzie kręcąc ręką kołem zamachowym aby tłok oparł się o śrubę.
3. Popuszczasz śrubę aby złapać moment kiedy tłok zaczyna już przechodzić przez śrube lekko ją tylko dotykając. Masz wtedy GMP.
4. Odczytujesz z instrukcji wyprzedzenie zapłonu np. 3 mm przez GMP
5. Cofasz tłok w przeciwnym kierunku niż kręci sie normalnie silnik. Wkręcasz śrubę o 3 obroty (jesli skok ogwintu masz 1 mm). Kontrujesz nakrętką aby się nic nie przestawiało.
6. W tym momencie mając przerywacz można było obserwować moment otwierania styków. U ciebie mozesz obserwować na włożonej w fajkę świecy czy przeskakuje iskra w momemcie jak pukasz tłokiem o wkręcony przyrzad. Jak nie przeskakuje wcale to zapłon za późny i musisz przyspieszyć kręcąc na fasolkach modułu w kierunku przeciwnym do obrotów silnika. Jak iskra przeskakuje za szybko to na odwrót. Przydały by sie jakieś rysunki ale na grupach ciężko z tym :). Fachowcy odpowiedzą że to za mało dokładne jest z tą obserwacją iskry więc można też na żarówkę ustawić. W praktyce tolerancja ustawianie zapłonu jest większa niż wprawne oko i ręce.

Data: 2011-04-18 22:44:05
Autor: Agent
Ustawianie zaponu simson

Użytkownik "Agent" <wojciech.przyjemski@op.pl> napisał w wiadomości news:ioi7md$iae$1news.onet.pl...

[...]

Przyrząd wygląda mniej więcej tak
http://www.republika.pl/wsk_fenix/zaplon1.html

Data: 2011-04-20 06:20:32
Autor: MUA
Ustawianie zaponu simson
[...]

A z czego napięcie do wytworzenia iskry ?

Ustawianie zaponu simson