Data: 2011-04-18 11:23:03 | |
Autor: kan | |
Ustawianie zaponu simson | |
On 2011-04-17 08:00, MUA wrote:
Mam traktorek z silnikiem simsona. Jest tam zalpon elektroniczny. Jak goBez lampy ciężko, ale wstępnie ustawić możesz na patyk. Wkładasz do cylindra i tak regulujesz zapłon aby styki rozwierały się przez GMP. Potem to już eksperymentalnie doregulowujesz aby silnik najlepiej pracował. -- Pozdrawiam, kan |
|
Data: 2011-04-18 19:06:34 | |
Autor: J_K_K | |
Ustawianie zaponu simson | |
Użytkownik "kan" <kan@onet.pl> napisał w wiadomości news:iogvub$ma2$1news.onet.pl...
On 2011-04-17 08:00, MUA wrote:i tak regulujesz zapłon aby styki rozwierały się przez GMP. -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- - Jakie styki ?? Przecież pisze, że elektroniczny. Witam w klubie posiadaczy Fortschritt 930/931.50/70 :-) W module (schowany w poziomej czarnej ramie) jest potencjometr, którego lepiej nie dotykać ;-) Sugeruję poszukać jakiegoś manuala lub lokalnego obeznanego mechanika, ew. zadać pytanie na grupie o jednośladach. Pzdr JKK |
|
Data: 2011-04-19 11:40:31 | |
Autor: kan | |
Ustawianie zaponu simson | |
On 2011-04-18 19:06, J_K_K wrote:
Jakie styki ?? No i co to zmienia? Kąta zapłonu w module nie zmienisz bo to jest niemożliwe a wynika to z konstrukcji tegoż. W module można wyregulować co najwyżej czułość czyli poziom napięcia przy którym zaczyna dawać iskrę. Kat można wyregulować JEDYNIE na przerywaczu lub (specjalnie to napiszę dal fachofców) iskrowniku. -- Pozdrawiam, kan |
|
Data: 2011-04-19 13:10:17 | |
Autor: Agent | |
Ustawianie zaponu simson | |
Użytkownik "kan" <kan@onet.pl> napisał w wiadomości news:iojlb5$raq$1news.onet.pl... On 2011-04-18 19:06, J_K_K wrote:Chyba że moduł mocowany jest na fasolki |
|
Data: 2011-04-19 15:59:05 | |
Autor: J_K_K | |
Ustawianie zaponu simson | |
Użytkownik "kan" <kan@onet.pl> napisał w wiadomości news:iojlb5$raq$1news.onet.pl... On 2011-04-18 19:06, J_K_K wrote: że nie ma przerywacza ;-) ? Widziałeś w ogóle jak wygląda silnik Simsona / Fortschritta z takim zapłonem ? specjalnie to napiszę dal fachofcówczyli najwyraźniej dla siebie samego Pzdr JKK |
|
Data: 2011-04-24 00:02:39 | |
Autor: Jackare | |
Ustawianie zaponu simson | |
Użytkownik "kan" <kan@onet.pl> napisał w wiadomości news:iojlb5$raq$1news.onet.pl...
No i co to zmienia? Kąta zapłonu w module nie zmienisz bo to jest niemożliwe a wynika to z konstrukcji tegoż. W module można wyregulować co najwyżej czułość czyli poziom napięcia przy którym zaczyna dawać iskrę. Kat można wyregulować JEDYNIE na przerywaczu lub (specjalnie to napiszę dal fachofców) iskrowniku. Nie. Elektroniczny zapłon bezstykowy to tylko technoogia generowania iskry. W tych silniczkach statyczny punkt zapłonu i tak jest regulowany. Na wale obraca się okrągła płytka z metalizowaną ścieżką. To impulstator. Ta metalizowana ścieżka przechodząc przez szczelinę hallotronu wywołuje zmianę strumienia magnetycznego co (w skrócie) powoduje wygenerowanie impulsu elektrycznego i w efekcie przeskoku iskry na świecy. Moment przejścia impulsatora przez hallotron jest regulowany. To właśnie ustawianie statycznego punktu zapłonu. O ile dobrze pamiętam powinien się odbiwać 2,5 do 3 mm przez ZZ. Nie trzeba żadnych specjalnych przyrządów. Wystarczy suwmiarka z głebokościomierzem (ustalasz punkt ZZ i punkt wyprzedzenia statycznego) i śrubokręt do ustawienia. To wszystko. -- Jackare |