Data: 2011-04-17 08:00:02 | |
Autor: MUA | |
Ustawianie zaponu simson | |
Mam traktorek z silnikiem simsona. Jest tam zalpon elektroniczny. Jak go ustawic nie majac lampy stroboskopowej?
-- |
|
Data: 2011-04-18 11:23:03 | |
Autor: kan | |
Ustawianie zaponu simson | |
On 2011-04-17 08:00, MUA wrote:
Mam traktorek z silnikiem simsona. Jest tam zalpon elektroniczny. Jak goBez lampy ciężko, ale wstępnie ustawić możesz na patyk. Wkładasz do cylindra i tak regulujesz zapłon aby styki rozwierały się przez GMP. Potem to już eksperymentalnie doregulowujesz aby silnik najlepiej pracował. -- Pozdrawiam, kan |
|
Data: 2011-04-18 19:06:34 | |
Autor: J_K_K | |
Ustawianie zaponu simson | |
Użytkownik "kan" <kan@onet.pl> napisał w wiadomości news:iogvub$ma2$1news.onet.pl...
On 2011-04-17 08:00, MUA wrote:i tak regulujesz zapłon aby styki rozwierały się przez GMP. -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- - Jakie styki ?? Przecież pisze, że elektroniczny. Witam w klubie posiadaczy Fortschritt 930/931.50/70 :-) W module (schowany w poziomej czarnej ramie) jest potencjometr, którego lepiej nie dotykać ;-) Sugeruję poszukać jakiegoś manuala lub lokalnego obeznanego mechanika, ew. zadać pytanie na grupie o jednośladach. Pzdr JKK |
|
Data: 2011-04-19 11:40:31 | |
Autor: kan | |
Ustawianie zaponu simson | |
On 2011-04-18 19:06, J_K_K wrote:
Jakie styki ?? No i co to zmienia? Kąta zapłonu w module nie zmienisz bo to jest niemożliwe a wynika to z konstrukcji tegoż. W module można wyregulować co najwyżej czułość czyli poziom napięcia przy którym zaczyna dawać iskrę. Kat można wyregulować JEDYNIE na przerywaczu lub (specjalnie to napiszę dal fachofców) iskrowniku. -- Pozdrawiam, kan |
|
Data: 2011-04-19 13:10:17 | |
Autor: Agent | |
Ustawianie zaponu simson | |
Użytkownik "kan" <kan@onet.pl> napisał w wiadomości news:iojlb5$raq$1news.onet.pl... On 2011-04-18 19:06, J_K_K wrote:Chyba że moduł mocowany jest na fasolki |
|
Data: 2011-04-19 15:59:05 | |
Autor: J_K_K | |
Ustawianie zaponu simson | |
Użytkownik "kan" <kan@onet.pl> napisał w wiadomości news:iojlb5$raq$1news.onet.pl... On 2011-04-18 19:06, J_K_K wrote: że nie ma przerywacza ;-) ? Widziałeś w ogóle jak wygląda silnik Simsona / Fortschritta z takim zapłonem ? specjalnie to napiszę dal fachofcówczyli najwyraźniej dla siebie samego Pzdr JKK |
|
Data: 2011-04-24 00:02:39 | |
Autor: Jackare | |
Ustawianie zaponu simson | |
Użytkownik "kan" <kan@onet.pl> napisał w wiadomości news:iojlb5$raq$1news.onet.pl...
No i co to zmienia? Kąta zapłonu w module nie zmienisz bo to jest niemożliwe a wynika to z konstrukcji tegoż. W module można wyregulować co najwyżej czułość czyli poziom napięcia przy którym zaczyna dawać iskrę. Kat można wyregulować JEDYNIE na przerywaczu lub (specjalnie to napiszę dal fachofców) iskrowniku. Nie. Elektroniczny zapłon bezstykowy to tylko technoogia generowania iskry. W tych silniczkach statyczny punkt zapłonu i tak jest regulowany. Na wale obraca się okrągła płytka z metalizowaną ścieżką. To impulstator. Ta metalizowana ścieżka przechodząc przez szczelinę hallotronu wywołuje zmianę strumienia magnetycznego co (w skrócie) powoduje wygenerowanie impulsu elektrycznego i w efekcie przeskoku iskry na świecy. Moment przejścia impulsatora przez hallotron jest regulowany. To właśnie ustawianie statycznego punktu zapłonu. O ile dobrze pamiętam powinien się odbiwać 2,5 do 3 mm przez ZZ. Nie trzeba żadnych specjalnych przyrządów. Wystarczy suwmiarka z głebokościomierzem (ustalasz punkt ZZ i punkt wyprzedzenia statycznego) i śrubokręt do ustawienia. To wszystko. -- Jackare |
|
Data: 2011-04-18 22:41:52 | |
Autor: Agent | |
Ustawianie zaponu simson | |
Użytkownik "MUA" <albinosikWYTNIJTO@onet.eu> napisał w wiadomo¶ci news:129b.000001a0.4daa81e2newsgate.onet.pl... Mam traktorek z silnikiem simsona. Jest tam zalpon elektroniczny. Jak goJa zrobiłem sobie kiedy¶ przyrz±d ze starej ¶wiecy. Po prostu wykorzystałem jej gwint usuwaj±c jej porcelanę i nawiercaj±c w niej otwór i wkręcaj±c do ¶rodka ¶rubę najlepiej ze skokiem gwintu 1 mm. Ustawianie przebiega wtedy tak: 1. Wkręcasz przyrz±d zamiast ¶wiecy. 2. Powoli wkręcasz ¶rubę w przyrz±dzie kręc±c ręk± kołem zamachowym aby tłok oparł się o ¶rubę. 3. Popuszczasz ¶rubę aby złapać moment kiedy tłok zaczyna już przechodzić przez ¶rube lekko j± tylko dotykaj±c. Masz wtedy GMP. 4. Odczytujesz z instrukcji wyprzedzenie zapłonu np. 3 mm przez GMP 5. Cofasz tłok w przeciwnym kierunku niż kręci sie normalnie silnik. Wkręcasz ¶rubę o 3 obroty (jesli skok ogwintu masz 1 mm). Kontrujesz nakrętk± aby się nic nie przestawiało. 6. W tym momencie maj±c przerywacz można było obserwować moment otwierania styków. U ciebie mozesz obserwować na włożonej w fajkę ¶wiecy czy przeskakuje iskra w momemcie jak pukasz tłokiem o wkręcony przyrzad. Jak nie przeskakuje wcale to zapłon za póĽny i musisz przyspieszyć kręc±c na fasolkach modułu w kierunku przeciwnym do obrotów silnika. Jak iskra przeskakuje za szybko to na odwrót. Przydały by sie jakie¶ rysunki ale na grupach ciężko z tym :). Fachowcy odpowiedz± że to za mało dokładne jest z t± obserwacj± iskry więc można też na żarówkę ustawić. W praktyce tolerancja ustawianie zapłonu jest większa niż wprawne oko i ręce. |
|
Data: 2011-04-18 22:44:05 | |
Autor: Agent | |
Ustawianie zaponu simson | |
Użytkownik "Agent" <wojciech.przyjemski@op.pl> napisał w wiadomo¶ci news:ioi7md$iae$1news.onet.pl... Przyrz±d wygl±da mniej więcej tak http://www.republika.pl/wsk_fenix/zaplon1.html |
|
Data: 2011-04-20 06:20:32 | |
Autor: MUA | |
Ustawianie zaponu simson | |
6. W tym momencie maj±c przerywacz można było obserwować moment otwierania styków. U ciebie mozesz obserwować na włożonej w fajkę ¶wiecy czy przeskakuje iskra w momemcie jak pukasz tłokiem o wkręcony przyrzad. Jaknie przeskakuje wcale to zapłon za póĽny i musisz przyspieszyć kręc±c na fasolkach modułu w kierunku przeciwnym do obrotów silnika. A z czego napięcie do wytworzenia iskry ? |
|