Unitek PCI-E-SATAII-21R (PCIEx1 -> SATAx2), działa

Data: 2012-02-16 12:35:48
Autor: Rafal Lukawski
On 2012-02-16 00:59, Gotfryd Smolik news wrote:
Dla porządku (pytałem jakiś czas temu) - sprawdziłem (w tej chwili
piszę z systemu zbootowanego z jednego z dwu podpiętych dysków)
że toto obsługuje bez zarzutu konfigurację "2 oddzielne dyski",
czyli port multiplier działa zgodnie z reklamą.
Inna karta, z wizualnie tak samo wyglądającymi scalakami (też
Unitek) w żaden deseń dwu kanałów obsłużyć nie umie (znaczy jeśli
są dwa dyski to trzeba je "złożyć" w jeden logiczny, bez względu
na to w jaki sposób).
Zachowania przy włączaniu i wyłączaniu "na gorąco" jeszcze
nie testowałem.

Mam cos markowane wlasnie przez uniteka lub jakis garaz z okolicy (jestem w tej chwili oddalony o 300km od sprzetu), to cos ma na pokladzie:

  RAID bus controller: Silicon Image, Inc. SiI 3132 Serial ATA Raid II Controller (rev 01)

Przy starcie wprost pisze (bios), ze Raid not detected, winda bez kombinacji nie widzi dyskow, linux widzi *pojedyncze dyski* by default.

Sprobowalbym szukac sterownikow pod winde, ktore ewentualnie moga temat rozwiazac i dac bezposrednie dojscie do obu dyskow.

pzdr, Gotfryd

Data: 2012-02-17 00:16:40
Autor: Gotfryd Smolik news
On Thu, 16 Feb 2012, Rafal Lukawski wrote:

[...]

  Zeznania zebrałem i spisałem w poście do Zenka, rzuć proszę okiem.
  Windy (obie) "zaczęły widzieć" dwa dyski, moje podejrzenie że przyczyniły
się do tego rebooty (i być może update) w stosownej liczbie... my fault.

  Niemniej kontrolery (oba z tym Siliconem) różnią się (istotnie)
właśnie z obsługą w BIOS, nowy bez problemu pokazuje oba dyski
i można z nich bootować (na starym tak jak piszesz, po włączeniu
jednego dysku OK, po włączeniu drugiego alarm że nie ma konfiguracji
i pusto w dyskach logicznych oraz na liście bootujących).

pzdr. Gotfryd

Unitek PCI-E-SATAII-21R (PCIEx1 -> SATAx2), działa