Grupy dyskusyjne   »   pl.soc.polityka   »   Uczymy szwabów ich brunatnej historii

Uczymy szwabów ich brunatnej historii

Data: 2017-02-02 07:56:34
Autor: Mark Woydak
Uczymy szwabów ich brunatnej historii


Mobilny baner dla opornych wyruszył do Niemiec

Fundacja Tradycji Miast i Wsi zorganizowała mobilny podświetlany billboard
mówiący o niemieckich obozach koncentracyjnych. We środę wyruszył w podróż
do Niemiec, Belgii i Wielkiej Brytanii, by edukować zatwardzialców, którzy
nie przyjmują prawdy o obozach zagłady. Akcja #GermanDeathCamps została
zainicjowana jako sprzeciw przeciwko używaniu przez zagraniczne media
skandalicznego sformułowania ,,polskie obozy koncentracyjne". Wóz pojawi się
m.in. pod siedzibą ZDF.

,,Słowa mają znaczenie. Pamiętaj, aby używać prawidłowych pojęć: Niemieckie
nazistowskie obozy" - pisała tydzień temu na Twitterze ambasada RP w USA
zamieszczając wideo, które w bardzo oryginalny sposób przedstawia historię
obozów koncentracyjnych zakładanych przez Niemców na ziemiach państw
okupowanych przez III Rzeszę.

Spot bardzo szybko zyskuje popularność w internecie.
https://www.youtube.com/watch?time_continue=1&v=uDpTcXQ8Na0

Idea naszej akcji jest prosta. Żądamy prawdy historycznej, jesteśmy
przeciwnikami używania zwrotu ,,polskie obozy koncentracyjne", który teraz
nagminnie używany jest w zachodnich mediach - powiedział w środę we Wrocławiu dziennikarzom Dawid Hallmann z Fundacji
Tradycji Miast i Wsi.

Billboard zamontowano na lawecie, którą ciągnie samochód osobowy. Pomysł na
akcję "German Death Camps" narodził się już w 2015 r.

    Na portalu Wykop społeczność internetowa postanowiła zaprotestować
przeciwko zwrotom ,,polskie obozy koncentracyjne". Został ogłoszony konkurs
na projekt graficzny billboardu i wygrał ten, który dziś wyjedzie z
Wrocławia do Niemiec - powiedział Hallmann.
 Billboard pojedzie do Mainz, Wiesbaden, Bonn, a następnie do Brukseli,
Londynu, by ostatecznie w niedzielę dotrzeć do Cambridge. Organizatorzy
akcji chcą zatrzymać się m.in. pod siedzibą ZDF w Wiesbaden.
 W grudniu 2016 r. niemiecka telewizji publiczna ZDF przegrała proces za
użycie określenia ,,polskie obozy zagłady Majdanek i Auschwitz".
     Telewizja miała przeprosić więźnia Auschwitz Karola Tenderę za to
sformułowanie. Naszym zadanie nie zastosowała się do wyroku sądu, bo
przeprosiła w bardzo pokrętny sposób - powiedział Hallmann.
 Na billboardzie o rozmiarach 3x6 m widnieje brama obozu Auschwitz, w która
wpisano kontur jednoznacznie kojarzący się z postacią Adolfa Hitlera. Obok
grafiki widnieją napisy "Death Camps Were Nazi German" oraz "ZDF
Apologize!".

Uczymy szwabów ich brunatnej historii

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona