Data: 2017-02-02 07:56:34 | |
Autor: Mark Woydak | |
Uczymy szwabów ich brunatnej historii | |
Mobilny baner dla opornych wyruszył do Niemiec Fundacja Tradycji Miast i Wsi zorganizowała mobilny podświetlany billboard mówiący o niemieckich obozach koncentracyjnych. We środę wyruszył w podróż do Niemiec, Belgii i Wielkiej Brytanii, by edukować zatwardzialców, którzy nie przyjmują prawdy o obozach zagłady. Akcja #GermanDeathCamps została zainicjowana jako sprzeciw przeciwko używaniu przez zagraniczne media skandalicznego sformułowania ,,polskie obozy koncentracyjne". Wóz pojawi się m.in. pod siedzibą ZDF. ,,Słowa mają znaczenie. Pamiętaj, aby używać prawidłowych pojęć: Niemieckie nazistowskie obozy" - pisała tydzień temu na Twitterze ambasada RP w USA zamieszczając wideo, które w bardzo oryginalny sposób przedstawia historię obozów koncentracyjnych zakładanych przez Niemców na ziemiach państw okupowanych przez III Rzeszę. Spot bardzo szybko zyskuje popularność w internecie. https://www.youtube.com/watch?time_continue=1&v=uDpTcXQ8Na0 Idea naszej akcji jest prosta. Żądamy prawdy historycznej, jesteśmy przeciwnikami używania zwrotu ,,polskie obozy koncentracyjne", który teraz nagminnie używany jest w zachodnich mediach - powiedział w środę we Wrocławiu dziennikarzom Dawid Hallmann z Fundacji Tradycji Miast i Wsi. Billboard zamontowano na lawecie, którą ciągnie samochód osobowy. Pomysł na akcję "German Death Camps" narodził się już w 2015 r. Na portalu Wykop społeczność internetowa postanowiła zaprotestować przeciwko zwrotom ,,polskie obozy koncentracyjne". Został ogłoszony konkurs na projekt graficzny billboardu i wygrał ten, który dziś wyjedzie z Wrocławia do Niemiec - powiedział Hallmann. Billboard pojedzie do Mainz, Wiesbaden, Bonn, a następnie do Brukseli, Londynu, by ostatecznie w niedzielę dotrzeć do Cambridge. Organizatorzy akcji chcą zatrzymać się m.in. pod siedzibą ZDF w Wiesbaden. W grudniu 2016 r. niemiecka telewizji publiczna ZDF przegrała proces za użycie określenia ,,polskie obozy zagłady Majdanek i Auschwitz". Telewizja miała przeprosić więźnia Auschwitz Karola Tenderę za to sformułowanie. Naszym zadanie nie zastosowała się do wyroku sądu, bo przeprosiła w bardzo pokrętny sposób - powiedział Hallmann. Na billboardzie o rozmiarach 3x6 m widnieje brama obozu Auschwitz, w która wpisano kontur jednoznacznie kojarzący się z postacią Adolfa Hitlera. Obok grafiki widnieją napisy "Death Camps Were Nazi German" oraz "ZDF Apologize!". |
|