Data: 2014-12-12 08:16:01 | |
Autor: Czes³aw Wi¶niak | |
Ubytek p³ynu ch³odniczego spowodowany ubytkiem oleju? | |
Czy jedno z drugim mo¿e mieæ jaki¶ zwi±zek czy obie rzeczy sta³y Bez zwiazku. |
|
Data: 2014-12-12 07:43:28 | |
Autor: Pszemol | |
Ubytek p³ynu ch³odniczego spowodowany ubytkiem oleju? | |
"Czes³aw Wi¶niak" <czesiu@bye.pl> wrote in message news:m6e4ol$lgm$1node1.news.atman.pl...
Czy jedno z drugim mo¿e mieæ jaki¶ zwi±zek czy obie rzeczy sta³y Mia³em na my¶li nawet taki zwi±zek "po¶redni", np: - ubytek du¿y oleju - skutek: przegrzewanie siê silnika/du¿a temperatura pracy - niewydolno¶æ systemu ch³odzenia - zagotowanie p³ynu w ch³odnicy - wybulgotanie go przez jakie¶ uszczelki, odmy czy nawet zbiornik wyrównawczy - albo czasowe rozszczelnienie uszczelki pod g³owic± - wt³oczenie czê¶ci p³ynu do oleju? Tym podobne sprawy... Nie ma ¿adnego zwi±zku? |
|
Data: 2014-12-12 16:25:35 | |
Autor: Czes³aw Wi¶niak | |
Ubytek p³ynu ch³odniczego spowodowany ubytkiem oleju? | |
Mia³em na my¶li nawet taki zwi±zek "po¶redni", np: Kontrolka cisnienia oleju ci sie nie zapalila ? Teoretycznie mogl sie przygrzac i wybulgotac przez korek z zbiorniczku, ale powinny byc jakies zauwazalne slady w postaci pary. Powinienes teraz odpowietrzyc uklad. Jesli poszla ci uszczelka to sprawdz czy ci sie nie miesza plyn z olejem, a jak nie ma objawow to zapomniec. Ja np. nie moge zapomniec bo ucieka mi plyn przez oring w kanale glowica-kolektor :) |
|
Data: 2014-12-12 16:21:42 | |
Autor: Pszemol | |
Ubytek p³ynu ch³odniczego spowodowany ubytkiem oleju? | |
"Czes³aw Wi¶niak" <czesiu@bye.pl> wrote in message news:m6f1el$q3j$1node2.news.atman.pl...
Mia³em na my¶li nawet taki zwi±zek "po¶redni", np: Zauwa¿alne by³yby mo¿e gdybym ja tym autem je¼dzi³, ale moja kobita siê na nic nie skar¿y³a - dopiero jak wróci³em z miesiêcznego pobytu w Polsce to sam musia³em zauwa¿yæ plamê oleju pod autem na naszym miejscu parkingowym... Powinienes teraz odpowietrzyc uklad. A sam siê nie odpowietrzy przez zbiornik wyrównawczy? Z tego co widzia³em to zassa³ sobie pó³ jego objêto¶ci mimo ¿e do samej ch³odnicy dola³em pod korek. Po kilku jazdach wyssa³o ze zbiorniczka i wreszcie dola³em drugi raz gdy by³ gor±cy zaraz po podró¿y do kreski MAX i teraz poziom ³adnie oscyluje miêdzy MAX przy gor±cy i ciut powy¿ej MIN przy ca³kiem zimnym silniku. Ju¿ przesta³o ze zbiorniczka ubywaæ. Jesli poszla ci uszczelka to sprawdz czy ci sie nie miesza plyn Zaraz gdy samochód sprawdza³em to by³ objaw bia³ego wnêtrza korka wlewowego oleju. Ale po dolaniu do pe³na ¶wie¿ego oleju i wyczyszczeniu korka do sucha ju¿ siê objaw wiêcej nie pojawi³. Dlatego pytam w³a¶nie o to jaki jest zwi±zek ubytku oleju z ubytkiem p³ynu bo mi to wygl±da³o jakby te dwie rzeczy by³y powi±zane. Ja np. nie moge zapomniec bo ucieka mi plyn przez oring :-( |
|
Data: 2014-12-12 19:12:25 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
Ubytek p³ynu ch³odniczego spowodowany ubytkiem oleju? | |
Dnia Fri, 12 Dec 2014 07:43:28 -0600, Pszemol napisa³(a):
"Czes³aw Wi¶niak" <czesiu@bye.pl> wrote in message news:m6e4ol$lgm$1node1.news.atman.pl... Nie ma takiej opcji - system ch³odzenia obliczony jest na odprowadzenie ciep³a powstaj±cego przy maksymalnym obci±¿eniu silnika. Bez problemu poradzi sobie z ilo¶ciami ciep³a które zatar³yby ten silnik w moment. A zatarty silnik zaczyna stawiaæ ogromny opór i jest to nie do przegapienia. - wt³oczenie czê¶ci p³ynu do oleju? To jak dzia³a, to w drug± stronê - olej pracuje pod wy¿szym ci¶nieniem. |
|
Data: 2014-12-12 16:28:22 | |
Autor: Pszemol | |
Ubytek p³ynu ch³odniczego spowodowany ubytkiem oleju? | |
"Tomasz Pyra" <hellfire@spam.spam.spam> wrote in message news:11fl38mmssj4q.cfnaz4mct8wz.dlg40tude.net...
Dnia Fri, 12 Dec 2014 07:43:28 -0600, Pszemol napisa³(a): Wiesz, to tak jak z past± termoprzewodz±c± pod procesor... Wiadomo ¿e radiator procesora plus wiatrak obliczone s± na to, ¿eby odprowadziæ ca³e ciep³o jakie wytwarza CPU. Tylko ¿e jak pasta jest do kitu (w przypadku samochodu: olej) to ciep³o jest uwiêzione w procesorze i nie dochodzi do wiatraka. Ba³em siê efektu typu: brak oleju ³±cz±cego termicznie blok cylindrów gdzie ciep³o powstaje z blokiem wody i ch³odnic±, czyli du¿o zawysoka temperatura cylindrów/g³owicy i jakie¶ miejscowe zagotowania p³ynu i jakie¶ wzrosty ci¶nienia wydmuchuj±ce p³yn albo przez zbiornik wyrównawczy, albo - co gorzej - przez jakie¶ szpary w uszczelkach do oleju... A zatarty silnik zaczyna stawiaæ ogromny opór i jest to nie do OK, bo ba³em siê ¿e nie tyle ¿e siê "zatar³" permanentnie tylko ¿e brak oleju, niedop³ywanie go do wszystkich kanalików (bo brak³o go - nie by³o tyle objêto¶ci albo siê pieni³) spowodowa³o ogólne zwiêkszenie temperatury pracy bloku silnika. Wiem, ¿e olej nie tylko smaruje ale ma równie¿ (albo przede wszystkim) za zadanie ch³odziæ silnik. - wt³oczenie czê¶ci p³ynu do oleju? To czemu, Tomaszu, objawem uszkodzenia uszczelki pod g³owic± jest olej koloru herbaty bawarki czy te¿ kawy z mlekiem, czyli woda z ch³odnicy dostaje siê jednak do oleju a nie odwrotnie... |
|
Data: 2014-12-12 14:44:36 | |
Autor: kogutek444 | |
Ubytek p³ynu ch³odniczego spowodowany ubytkiem oleju? | |
W dniu pi±tek, 12 grudnia 2014 23:28:47 UTC+1 u¿ytkownik Pszemol napisa³:
"Tomasz Pyra" <hellfire@spam.spam.spam> wrote in message news:11fl38mmssj4q.cfnaz4mct8wz.dlg40tude.net... Zale¿y w którym miejscu uszkodzi siê uszczelka. jak na mostku pomiêdzy cylindrami to brak mocy, woda i olej bez zmian. Jak przy doprowadzeniu oleju do g³owicy to jest olej w wodzie. Jak na brzegu to jest silnik ulany olejem. To s± trzy najczê¶ciej wystêpuj±ce kombinacje. |
|
Data: 2014-12-13 11:44:52 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
Ubytek p³ynu ch³odniczego spowodowany ubytkiem oleju? | |
Dnia Fri, 12 Dec 2014 16:28:22 -0600, Pszemol napisa³(a):
"Tomasz Pyra" <hellfire@spam.spam.spam> wrote in message news:11fl38mmssj4q.cfnaz4mct8wz.dlg40tude.net... W silniku znakomita wiêkszo¶æ ciep³a odbierana jest bezpo¶rednio przez wodê, znajduj±c± siê w p³aszczu wodnym wokó³ bloku i g³owicy. A zatarty silnik zaczyna stawiaæ ogromny opór i jest to nie do Tak to raczej nie bêdzie, Jak siê zatrze jaki¶ element, to on istotnie, miejscowo wytwarza temperatury jak w hucie, ale wtedy szybko siê zniszczy i zaczniesz albo go wyra¼nie s³yszeæ, albo od tej temperatury siê zablokuje. Wiem, ¿e olej nie tylko smaruje ale ma równie¿ (albo przede Przede wszystkim to jednak smaruje. Oczywi¶cie odbiera jakie¶ ciep³o od smarowanych elementów czy np. dna t³oka, ale w porównaniu z ca³o¶ci± ciep³a wydzielanego przez silnik, to nie s± du¿e ilo¶ci ciep³a. Dlatego silnik ma wielk± ch³odnicê wody, a oleju albo malutk±, albo jaki¶ niedu¿y wymiennik ciep³a, albo czêsto nie ma ¿adnej ch³odnicy oleju - miska wystarcza. To jak dzia³a, to w drug± stronê - olej pracuje pod wy¿szym ci¶nieniem. My¶lê ¿e maj±c dziurê miêdzy olejem a wod±, po wy³±czeniu silnika, niewielka ilo¶æ wody mo¿e siê dostaæ do oleju. A ¿eby zrobiæ "majonez" w oleju wystarczy niewiele wody - to siê zdarza nawet jak siê skropli trochê wody ze spalin z przedmuchów. Natomiast tak ¿eby jakie¶ istotne ilo¶ci p³ynu z ch³odnicy znalaz³y siê w misce olejowej, to chyba raczej siê nie zdarza. Wiadomo ¿e jakie¶ tam teoretycznie mo¿liwo¶ci mo¿na sobie wyobraziæ, ale to raczej nie ten problem. |
|
Data: 2014-12-12 23:17:38 | |
Autor: Jarek | |
Ubytek p³ynu ch³odniczego spowodowany ubytkiem oleju? | |
- wt³oczenie czê¶ci p³ynu do oleju? To jak dzia³a, to w drug± stronê - olej pracuje pod wy¿szym ci¶nieniem. Wszêdzie? |
|
Data: 2014-12-13 11:30:10 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
Ubytek p³ynu ch³odniczego spowodowany ubytkiem oleju? | |
Dnia Fri, 12 Dec 2014 23:17:38 +0100, Jarek napisa³(a):
- wt³oczenie czê¶ci p³ynu do oleju? Raczej tak bêdzie wszêdzie tam gdzie p³yn ch³odniczy móg³by siê zetkn±æ z olejem - czyli p³aszcz wodny, jakie¶ wymienniki ciep³a itd. Bo oczywi¶cie np. w uk³adzi ch³odzenia ci¶nienie bêdzie wy¿sze ni¿ w misce olejowej, ale do miski olejowej p³yn ch³odz±cy raczej nie ma którêdy wp³yn±æ. Odwrotnie mo¿e byæ np. po wy³±czeniu silnika, kiedy ci¶nienie oleju spada do zera, a w uk³adzie ch³odzenia mo¿e go jeszcze trochê byæ ze wzglêdu na temperaturê czy nawet wrzenie. |
|