Data: 2019-06-04 11:01:22 | |
Autor: Tomek | |
Toyota Sienna 2011 - najlepszy minivan [recenzja po 2 latach!] | |
Witam serdecznie wszystkich, Dwa lata temu pomogliście mi w wyborze samochodu. Dzisiaj uważam, że był to wybór najlepszy z możliwych i w tym celu chciałbym wam podziękować oraz opisać moje wrażenia.
Zacznijmy od początku - moja lista wymagań kształtowała się tak: -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- 1. Dostosowany do dużych przebiegów, około 50.000 km rocznie, głównie po autostradach w Niemczech. 2. Duże wnętrze i bardzo pojemny bagażnik dostosowany do przewożenia kilku naprawdę dużych walizek, najlepiej głęboki, by walizki udało się umieścic warstwowo. Dla porównania - bagażnik w posiadanym obecnie Volvo V40 (kombi) oceniam jako mały. W samochodzie oczywiście musi się również zmieścić rodzina + psy (mogą być w specjalnych klatkach kanelówkach, aby były zabezpieczone lepiej w przypadku wypadku - bezpieczeństwo zarówno ludzi jak i zwierząt przede wszystkim - a do tego też trzeba miejsca). 3. Bezpieczeństwo przede wszystkim - obowiązkowo komplet poduszek + kurtyn powietrznych, ESP, komfortowo i stabilnie prowadzące się nawet przy 180 km/h, bez konieczności korekty kierownicą (zero myszkowania po drodze, tendencji do lawirowania po pasie od lewej do prawej). 4. Moc i przyspieszenie nie gorsze niż Volvo V40 1.9 dci z 2003 roku (silnik T3, 116 KM). 5. Benzyna i doskonała współpraca z instalacją gazową. Nie wymagam by instalacja była obecna w chwili zakupu - mogę założyć ją sam. Ale ze względu na liczbę pokonywanych kilometrów, chciałbym by samochód pracował na gazie. 6. Wiek do 4 lat, duża trwałość (ma przetrwać następne 10 lat przy zakładanych obecnych przebiegach 50.000 km rocznie). Bardzo mile widziane (ale nie konieczne - przeboleję to jakoś :)): - wolnossąca benzyna (bez turbosprężarki) - bez koła dwumasowego - instalacja gazowa z lubrykacją zaworów, butla na gaz w miejscu koła zapasowego - najlepiej by spalanie na gazie nie przekraczało 8l/100 km - dodatki: tempomat, reflektory ksenonowe, skórzana tapicerka, podgrzewane siedzenia, elektrycznie regulowane lusterka i szyby we wszystkich drzwiach - cena do 50.000 zł -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- Dzięki Waszej pomocy (oraz pomocy ludzi na innych forach), mój wybór padł na następujący model: Toyota Sienna 2011. Po dwóch latach, moje wrażenia z jazdy tym samochodem przedstawiają się następująco: 1. Kupiony z przebiegiem około 150.000. W ciągu 2 lat zrobiłem kolejne 150.000 km, samochód ma więc przejechane 300.000 km. NIC się nie zepsuło - serwis ogranicza się do materiałów eksploatacyjnych (oleje, płyn hydrauliczny do skrzyni biegów, klocki hamulcowe). Jest więc do samochód niezwykle niezawodny. 2. Jazda wybitnie komfortowa, nie czuć prędkości. Dużo jeżdżę w Niemczech i przy 160 - 180 km/h samochód wręcz "płynie", a przy 180 km/h ma jedynie 3000 obr/min na obrotomierzu! Bardzo cichy samochód, nie słychać silnika podczas jazdy ani na postoju. 3. Niezwykle ekonomiczny samochód jak na minivan. Jeżeli chodzi o zużycie LPG (na benzynie pewnie mniej), to około 12l/100 km na traise przy 90 km/h, około 14l/100 km w mieście oraz na autostradzie przy prędkościach 160-180 km/h! 4. Bardzo dobre przyspieszenie i moc. Od 0 do 100 km/h przyspiesza w około 6 sekund - silnik V6 3,5l robi swoje (265 KM mocy). 5. Wybitnie dobra zwrotność - łatwo się nim parkuje w mieście i zawraca (wręcz "w miejscu"). Jestem w stanie nim zawrócić (U) na zwykłej drodze jednopasmowej (Volvo V40 lub Citroen C5 potrzebuje co najmniej 2 korekt przy tym!). 6. Bardzo dużo miejsca w środku: 2 rzędy normalnych foteli lotniczych + kanapa z 3 miejscami (łącznie 7 miejsc), a przy tym duży bagażnik (do 4000 litrów). Środkowe fotele można łatwo wyjąć, a tylną kanapę żłożyć do bagażnika - wtedy uzyskuje się ogromną płaską podłogę począwszy od siedzenia kierowcy aż do samego końca samochodu. Muszę dodać, że rozsuwane do tyłu tylne drzwi są po prostu genialne! W samochodzie się siedzi "wysoko" i komfortowo, wsiadanie również jest w związku z tym wygodne. 7. Doskonała współpraca z instalacją gazową Stag 300-6 QMAX. Jest to wolnossąca benzynówka o sekwencyjnym wtrysku (bez nowości w stylu wtrysk bezpośredni lub turbosprężarki), więc i lepiej z gazem współpracuje i nie ma problemów z dodatkowym osprzętem silnika. 8. Tanie części i bardzo szeroki ich wybór w Polsce, np. na Allegro. Pozdrawiam, Tomek |
|
Data: 2019-06-06 08:01:26 | |
Autor: Pablo Eldiablo | |
Toyota Sienna 2011 - najlepszy minivan [recenzja po 2 latach!] | |
W dniu wtorek, 4 czerwca 2019 20:01:25 UTC+2 użytkownik Tomek napisał:
Witam serdecznie wszystkich, Dwa lata temu pomogliście mi w wyborze samochodu. Dzisiaj uważam, że był to wybór najlepszy z możliwych i w tym celu chciałbym wam podziękować oraz opisać moje wrażenia. Miło było poczytać, bo sam rozglądam się powoli za następcą Citroena C8, na razie na pierwszym miejscu są Honda Odyssey i Toyota Sienna właśnie. Szkoda, że tego typu pojazdów prawie już na europejskim rynku nie ma... |
|
Data: 2019-06-06 08:25:28 | |
Autor: Tomek | |
Toyota Sienna 2011 - najlepszy minivan [recenzja po 2 latach!] | |
Miło było poczytać, bo sam rozglądam się powoli za następcą Citroena C8, na razie na pierwszym miejscu są Honda Odyssey i Toyota Sienna właśnie. Według mnie coraz więcej Sienny jeździ po polskich drogach. Głównie są to auta importowane z USA. Ostatnio jeżdżąc widziałem kilka na rejestracjach ZS, ZWA, ZGR, PP, oraz warszawskich jeszcze. Jest to wybitnie fajny model, więc mam nadzieję, że będzie zyskiwał na popularności. |
|
Data: 2019-06-06 09:15:02 | |
Autor: przemek.jedrzejczak | |
Toyota Sienna 2011 - najlepszy minivan [recenzja po 2 latach!] | |
Wątpliwe. 36 sztuk Toyoty i 18 Hondy na całym mobile.de więc te u nas to pewnie sklejane przystanki bo ceny niekoszerne np za 12 letnie od pierwszego właściciela trzeba wyłożyć 10 tyś EUR. Z drugiej strony naród się bogaci a tam wejdzie 5*500+ :-)
|
|
Data: 2019-06-06 09:24:20 | |
Autor: Tomek | |
Toyota Sienna 2011 - najlepszy minivan [recenzja po 2 latach!] | |
Wątpliwe. 36 sztuk Toyoty i 18 Hondy na całym mobile.de więc te u nas to pewnie sklejane przystanki bo ceny niekoszerne np za 12 letnie od pierwszego właściciela trzeba wyłożyć 10 tyś EUR. Z drugiej strony naród się bogaci a tam wejdzie 5*500+ :-) Hmmm... ja za swoją z roku 2011 (czyli 6-letnią gdy ją kupowałem 2 lata temu) dałem 69.000 zł :) Sprawdziałem ją przed zakupem w AutoCheck i AutoDNA w PL oraz USA (skąd zostałą sprowadzona) - absolutnie nie była uderzona wcześniej. Serwis ASO to potwierdził. Tak poza tym to w Niemczech nie widziałem ŻADNEJ Sienny jak dotąd (a 50% czasu przebywam na terenie Niemiec ze względu na pracę od 2015 roku). W Polsce w ciągu ostatnich kilku miesięcy widziałem ich już 5. Więc w Polsce jeździ ich nieporówywanie więcej :) |
|
Data: 2019-06-06 10:00:07 | |
Autor: przemek.jedrzejczak | |
Toyota Sienna 2011 - najlepszy minivan [recenzja po 2 latach!] | |
W Niemczech samochodowa metaloplastyka raczej nie przechodzi
|
|
Data: 2019-06-07 02:08:54 | |
Autor: Pablo Eldiablo | |
Toyota Sienna 2011 - najlepszy minivan [recenzja po 2 latach!] | |
W dniu czwartek, 6 czerwca 2019 17:25:30 UTC+2 użytkownik Tomek napisał:
> Miło było poczytać, bo sam rozglądam się powoli za następcą Citroena C8, na razie na pierwszym miejscu są Honda Odyssey i Toyota Sienna właśnie. Mam na myśli, nie ma na europejskim rynku - oferowanych w sprzedaży jako nowe pojazdy. Co nieco wiem o sprowadzaniu aut ze Stanów, temat rzeka.. zdecydowanie, mając wybór, wolałbym samochód niesprowadzany - ale wyboru przy tych modelach (Sienna, Odyssey) nie ma ;-) Stąd też mój 'żal', że w Europie vany wymierają, o ile już nie wymarły... Multivan? Mercedes Vito/Viano, Peugeot/Citroen ma też chyba jakieś dostawczaki przerobione na osobowe.. ale to wszystko dostawczaki, jak ktoś jeździł wygodnym osobowym vanem, to widzi różnicę - a jak doświadczenia czerpie z Dacii Lodgy albo VW Transportera w wersji blaszak, to może myśli, że to są wygodne vany ;-)) |
|
Data: 2019-06-06 16:04:01 | |
Autor: Maciek | |
Toyota Sienna 2011 - najlepszy minivan [recenzja po 2 latach!] | |
Dnia Tue, 4 Jun 2019 11:01:22 -0700 (PDT), Tomek napisał(a):
Po dwóch latach, moje wrażenia z jazdy tym samochodem przedstawiają się następująco: Fajny opis, dzięki. Ile pali benzyny na 100 km, jeśli sprawdzałeś? I ile gazu? Jak z korozją? Szukam zastępcy dla Grand Voyagera - jest superwygodny i praktyczny, ale trochę za często psują się drobiazgi. -- //\/\aciek docktor(a)poczta.onet.pl |
|
Data: 2019-06-06 08:23:12 | |
Autor: Tomek | |
Toyota Sienna 2011 - najlepszy minivan [recenzja po 2 latach!] | |
Fajny opis, dzięki. Ile pali benzyny na 100 km, jeśli sprawdzałeś? I ile gazu? Minimum poniżej którego nie udało mi się zejść (bardzo oszczędnie jadąc) to około 10l/100 km benzyny. Ważne, że w cyklu mieszanym średnio pali około 13l/100 km LPG (kosztuje to tyle co mniej więcej 7l benzyny - wliczając w to juz koszty dodatkowych przeglądów, itd). Korozji zero - a od nowości Sienna parkuje pod chmurką. Dodam, że bardzo twarde blachy i dobry lakier - już się 2 auta "otarły" o Siennę - ich lakier został na moim, a lakieru na Siennie nie ruszyło nawet :D |
|