Data: 2017-11-24 13:24:19 | |
Autor: asuszek | |
Towar wysłany za granicę i jego zwrot | |
Witam
Klient zamówił filtry co centrali wentylacyjnej (jesteśmy producentem), jako osoba fizyczna. Zgodziliśmy się wysłać towar za granicę do Szkocji, w momencie wysyłki zrobiliśmy dokumentację zdjęciową wysyłanego towaru. Klient przed ostatecznym zamówieniem otrzymał 3 propozycje wysyłki towaru - wybrał najtańszą nieubezpieczoną. Przesyłka do niego dotarła, nie wiem czy ważne ale po dwóch dniach od odebrania przesyłki przesłał nam dokumentację zdjęciową, że filtry są uszkodzone (wygląda to tak jakby włóknina była pocięta nożem), ponad to wysłane filtry wg tego Pana nie zgadzają się z wymiarami zamówionymi (różnica 1 mm i 3 mm na wymiarach), tutaj przyznajemy się że do takiej sytuacji mogło dojść, jednak mamy na stanie oryginalny filtr kupiony od producenta i właśnie wymiary się różnią (nie są identyczne jak podany wymiar - odchyłka w mm). Juz zwróciliśmy się do producenta czy w tym zakresie istnieje norma dopuszczajaca odchyłki. Jednak klient żąda podstawienia kuriera do Szkocji, żeby odebrał te filtry i zwrotu pierwotnej wpłaty za towar i przesyłkę. Czy mamy obowiązek tego kuriera "podstawić" na swój koszt? Ponad to jeżeli tylko byłby to produkt zwrócony bez tych pocięć to on nadawałby się do dalszej odsprzedaży (gdyż sprzedajemy od 3 lat tak wykonywane filtry i nie było do tej pory reklamacji/odstąpienia od umowy w tej kwestii) a tak dostaniemy produkt uszkodzony. Klient jest bardzo problematyczny zaczynając od wyzywania od idiotów poprzez straszeniem sądem. Prosiłabym o pomoc w tym zakresie. Z góry dziękuję za pomoc |
|
Data: 2017-11-24 23:37:52 | |
Autor: cef | |
Towar wysłany za granicę i jego zwrot | |
W dniu 2017-11-24 o 22:24, asuszek pisze:
Witam Jutro go zlikwidujemy. Będzie Pani zobowiązana :-) |
|
Data: 2017-11-24 23:38:51 | |
Autor: Robert Tomasik | |
Towar wysłany za granicę i jego zwrot | |
W dniu 24-11-17 o 22:24, asuszek pisze:
WitamPodanie samych odchyłek nic nie mówi. Są odpowiednie klasy dokładności. To one określają, jaka odchyłka jest dopuszczalna. Milimetr błędu na śrubie o średnicy 10 mm, to poważna sprawa, ale na moście długim na 100 metrów, to pierdoła. Jeśli w specyfikacji nie podano odchyłek, to stosuje się najniższą klasę dokładności. Tu znajdziesz wartości https://www.partner-ship.pl/skyw5_tablica_tolerancji_wymiarow_otworow_wg_iso.htm Po za tym, skoro to kraj anglosaski, to zastanowił bym się, jak on zaokrągla wymiary calowe, bo tu może być problem. No i klasa dokładności jego urządzeń pomiarowych. Ostatecznym pozostaje, czy owy filtr da się włożyć do urządzenia (oczywiście niepocięty). Dopuszczalna odchyłka na pewno istnieje, tylko pytanie, czy producent Wam ją poda, jeśli z nim konkurujecie. Odchyłka powinna być jenak w dokumentacji. Jeśli nie ma, to zmierzył bym jakąś tam pulę dostępnych oryginałów i policzył statystycznie spodziewaną odchyłkę - zakładam, że rozkład Gaus'a jest Wam znanym pojęciem. Tyle o strony inżynierskiej. Od strony prawnej, to akurat odchyłka od wymiarów w opisanej sytuacji wydaje się bez znaczenia skoro filtry są pocięte. Czy byłyby krótsze, czy dłuższe, to jak rozumiem pocięte i tak się nie nadadzą. Pozostaje kwestia odpowiedzialności za uszkodzenie w transporcie. Zgodnie z Polskim prawem z chwilą wydania przewoźnikowi przestajecie za to odpowiadać. Na Waszym miejscu złożyłbym reklamacje u przewoźnika i odpis wysłał Szkotom -niech panowie ze Szkocji się dogadują z przewoźnikiem, kto i kiedy uszkodził filtry. Dla Ciebie kluczowym pozostaje art. 544 par. 1 kc oraz art. 4.1.a ROZPORZĄDZENIA PARLAMENTU EUROPEJSKIEGO I RADY (WE) Nr 593/2008 z dnia 17 czerwca 2008 r. w sprawie prawa właściwego dla zobowiązań umownych (Rzym I) - oczywiście milcząco zakładając, ze nie dokonaliście wyboru prawa Wielkiej Brytanii, bo o tym nie piszesz. W Twoim wypadku zastosowanie ma prawo Polskie, a to jednoznacznie z chwilą wydania przewoźnikowi zwalnia Cię z odpowiedzialności. |
|
Data: 2017-11-24 14:54:54 | |
Autor: asuszek | |
Towar wysłany za granicę i jego zwrot | |
W dniu piątek, 24 listopada 2017 23:38:56 UTC+1 użytkownik Robert Tomasik napisał:
W dniu 24-11-17 o 22:24, asuszek pisze: Dziękuję Panu serdecznie za odpowiedź. Otrzymaliśmy odpowiedź od producenta oryginalnych filtrów, cytuję "Możliwe, że błąd wynika ze zmian konstrukcyjnych central wentylacyjnych jakie wprowadził producent.Zmiany te mogły powodować również zmiany wymiarów filtrów.Pomimo, że symbol centrali nie uległ zmianie, to filtry są delikatnie inne.Jeżeli różnica faktycznie wynosi kilka mm, to myślę, że nie powinno to stanowić problemu". |
|
Data: 2017-11-24 14:59:26 | |
Autor: asuszek | |
Towar wysłany za granicę i jego zwrot | |
Jeszcze dodam, że Pan jest Polakiem i w mailu "reklamacyjnym" od razu zaznaczył, że przesyłka (opakowanie) nie było uszkodzone (gdyż wiedział że wybrał przesyłkę nie ubezpieczoną), więc tak jakby celowo wysłaliśmy mu pocięte filtry, możemy powoływać się na naszą dokumentację zdjęciową że jednak produkty "wyszły" od nas w całości w stanie dobrym?
|
|
Data: 2017-11-25 01:19:53 | |
Autor: Robert Tomasik | |
Towar wysłany za granicę i jego zwrot | |
W dniu 24-11-17 o 23:59, asuszek pisze:
Jeszcze dodam, że Pan jest Polakiem i w mailu "reklamacyjnym" od razu Ciężar dowodu spoczywa na stronie, która się na dowód powołuje. Zatem to szkot musi dowieść, że do paczki włożyliście pocięte filtry, anie Wy, ze były niepocięte. |
|
Data: 2017-12-03 13:00:52 | |
Autor: Marek | |
Towar wysłany za granicę i jego zwrot | |
On Sat, 25 Nov 2017 01:19:53 +0100, Robert Tomasik <robert.tomasik@gazeta.pl> wrote:
Zatem to Cały czas brakuje najważniejszego: ma dowieść w którym sądzie, Szkockim czy Polskim? -- Marek |
|
Data: 2017-11-25 00:34:15 | |
Autor: Marcin Debowski | |
Towar wysłany za granicę i jego zwrot | |
On 2017-11-24, asuszek <annasuszek@gmail.com> wrote:
Dziękuję Panu serdecznie za odpowiedź. Otrzymaliśmy odpowiedź od producenta oryginalnych filtrów, cytuję "Możliwe, że błąd wynika ze zmian konstrukcyjnych central wentylacyjnych jakie wprowadził producent.Zmiany te mogły powodować również zmiany wymiarów filtrów.Pomimo, że symbol centrali nie uległ zmianie, to filtry są delikatnie inne.Jeżeli różnica faktycznie wynosi kilka mm, to myślę, że nie powinno to stanowić problemu". Czy te filtry były zamówione do konkretnego modelu urządzenia, czy też bez związku z urządzeniem? Jeśli to piewrsze, to jak długo do tego urządzenia pasują, to moim zdaniem wymiary są sprawą drugorzędną. -- Marcin |
|
Data: 2017-11-25 01:22:03 | |
Autor: Robert Tomasik | |
Towar wysłany za granicę i jego zwrot | |
W dniu 24-11-17 o 23:54, asuszek pisze:
Dziękuję Panu serdecznie za odpowiedź. Otrzymaliśmy odpowiedź odNiespecjalnie to precyzuje dopuszczalne odchyłki. :-) Ja bym Szkotowi zaproponował, by sobie wymienił centralkę na taką do Waszych filtrów, ale nie wiem, czy apopleksji nie dozna :-) |