Data: 2017-08-18 17:39:02 | |
Autor: Pszemol | |
Tesla Model 3: jednak silnik z magnesami | |
Poprzednie modele Tesli (Model S i X) używały prądnicy prądu przemiennego.
Na dodatek bardzo Tesla była z tego dumna wytykając chętnie wady silników z magnesami stałymi innym producentom... Okazuje się, że w swoim najnowszym i najtańszym Modelu 3 ("dla mass") sięgnięto jednak po silnik z magnesami trwałymi: https://www.edmunds.com/car-news/auto-industry/2017-tesla-model-3-has-unexpected-electric-motor-design.html |
|
Data: 2017-08-18 19:57:29 | |
Autor: Robert Wańkowski | |
Tesla Model 3: jednak silnik z magnesami | |
W dniu 2017-08-18 o 19:39, Pszemol pisze:
Poprzednie modele Tesli (Model S i X) używały prądnicy prądu przemiennego.A ja myślałem, że silniki BLDC są lepsze. Co z linkiem? :-( www.edmunds.com - Access Denied Error code 16 This request was blocked by the security rules Robert |
|
Data: 2017-08-18 18:01:02 | |
Autor: Pszemol | |
Tesla Model 3: jednak silnik z magnesami | |
Robert Wańkowski <robwan@wp.pl> wrote:
W dniu 2017-08-18 o 19:39, Pszemol pisze: Lepszy/gorszy to bardzo względne określenia i w dużym stopniu werdykt zależy od przyjętych kryteriów oceny co jest w danej sytuacji lepsze a co gorsze. Co z linkiem? :-(Nie mam pojęcia co - może blokują z poza USA? Spróbuj pogooglać po tytule artykułu: "2017 Tesla Model 3 Has Unexpected Electric Motor Design" Albo po urywku treści: "The papers show that the long-range Model 3's rated battery capacity is 80.5 kilowatt-hours (the actual usable capacity that Tesla historically uses to badge its models, which is always lower, never appears on such documents). They also state that its electric motor produces 258 horsepower. But these facts were arguably not the most important bits of information contained within the EPA documents. The big news is this: the Model 3 uses a permanent magnet (PM) electric motor instead of the AC induction motors used in all Tesla products to date." |
|
Data: 2017-08-18 11:14:16 | |
Autor: przemek.jedrzejczak | |
Tesla Model 3: jednak silnik z magnesami | |
VPN -> USA i działa jakby ktoś chciał czytać bo mi się nie chce :-)
|
|
Data: 2017-08-18 18:35:44 | |
Autor: Pszemol | |
Tesla Model 3: jednak silnik z magnesami | |
<przemek.jedrzejczak@gmail.com> wrote:
VPN -> USA i działa jakby ktoś chciał czytać bo mi się nie chce :-) Trochę te praktyki odcinania reszty świata poza USA "for security reasons" są nie fair... Admini sobie ułatwiają robotę kosztem ograniczania światu dostępu do informacji :-( A'propos - czy może ktoś polecić VPN'a w Polsce do podobnych zastosowań tylko odwrotnie? Bo często się spotykam z równie leniwymi adminami w Polsce. |
|
Data: 2017-08-18 20:52:07 | |
Autor: Robert Wańkowski | |
Tesla Model 3: jednak silnik z magnesami | |
W dniu 2017-08-18 o 20:01, Pszemol pisze:
Nie mam pojęcia co - może blokują z poza USA?Zgadza się. Pomogło/a Hola. Nie wiem co to, ale działa. :-) BLDC miały być montowane bezpośrednio w kołach (nie pisze tego w kontekście Tesli). A Tesla te pierwsze co zjechały to z jakim silnikiem? Robert |
|
Data: 2017-08-18 17:45:07 | |
Autor: Pszemol | |
Tesla Model 3: jednak silnik z magnesami | |
"Robert Wańkowski" <robwan@wp.pl> wrote in message news:59973753$0$652$65785112news.neostrada.pl...
W dniu 2017-08-18 o 20:01, Pszemol pisze: Tesle pierwsze - co masz na myśli? Pierwsze egzemplarze Modelu 3? (zaczęto produkcję w tym miesiącu) Czy pierwsze egzemplarze Tesli Roadster w 2010 roku? |
|
Data: 2017-08-19 09:25:52 | |
Autor: Robert Wańkowski | |
Tesla Model 3: jednak silnik z magnesami | |
W dniu 2017-08-19 o 00:45, Pszemol pisze:
Pierwsze egzemplarze Modelu 3? (zaczęto produkcję w tym miesiącu)Tak, te pierwsze trójki. Ale już doczytałem, że od początku montują BLDC. Jak się niedawno dowiedziałem, że Tesle napędza zwykły silnik indukcyjny, to byłem trochę zawiedziono. Dlaczego! Przecież BLDC jest, wydawał mi się idealny. Po przeczytaniu tego ten stary indukcyjny nie taki zły. https://www.tesla.com/en_GB/blog/induction-versus-dc-brushless-motors?redirect=no Robert |
|
Data: 2017-08-19 10:25:44 | |
Autor: Pszemol | |
Tesla Model 3: jednak silnik z magnesami | |
Robert Wańkowski <robwan@wp.pl> wrote:
W dniu 2017-08-19 o 00:45, Pszemol pisze: No tak, to nie jest trywialna zmiana aby ją zrobić w trakcie produkcji :-) Jak się niedawno dowiedziałem, że Tesle napędza zwykły silnik indukcyjny, to byłem trochę zawiedziono. Dlaczego! Przecież BLDC jest, wydawał mi się idealny.Swietny artykuł, Robercie - dzięki, że go podlinkowałeś! Ale skoro piszą, że pewien, mały magnetyzm rotora daje lepsze efekty przy dużych obrotach silnika gdy większe pole jest potrzebne przy mniejszych prędkościach i większych momentach to nasuwa się pytanie: Czemu nie robi się silników mieszanych, stały magnes mógłby być połączony z elektromagnesem dając element silnika o pewnym stałym polu magnetycznym które można by zwiększać puszczając prąd przez cewkę. Pola dodając się dałyby magnes o zmiennym polu. Biorąc pod uwagę, że chodzi o rotor to sprawa zrobienia tego "bezszczotkowo" robi się nietrywialna :-)) |
|
Data: 2017-08-19 13:33:46 | |
Autor: Robert Wańkowski | |
Tesla Model 3: jednak silnik z magnesami | |
W dniu 2017-08-19 o 12:25, Pszemol pisze:
Robert Wańkowski <robwan@wp.pl> wrote:To samo pomyślałem, aby połączyć dwa silniki. Ale dosłownie. Na jednym wale wirnik z indukcyjnego i magnesy z DC i dwa stojany. Może do Tesli włożyli ten polski prototyp? :-) http://www.fronda.pl/a/naped-lepszy-niz-w-tesli-genialny-wynalazek-polskich-naukowcow,88992.html Tu konkret o tym silniku. Piszą w konkluzji na końcu, że dwa razy mniej energii skonsumuje niż "zwykły" DC. https://www.degruyter.com/downloadpdf/j/aee.2011.60.issue-4/v10171-011-0043-2/v10171-011-0043-2.pdf Robert |
|
Data: 2017-08-19 12:42:02 | |
Autor: Pszemol | |
Tesla Model 3: jednak silnik z magnesami | |
Robert Wańkowski <robwan@wp.pl> wrote:
W dniu 2017-08-19 o 12:25, Pszemol pisze:No brawo Szczecin, brawo Polska! Coś mi się zdaje, że niedługo będziemy przebierać i wybierać w różnych rozwiązaniach EV. |
|
Data: 2017-08-19 15:41:26 | |
Autor: w systemie siĹa 'POPIS/EU | |
Tesla Model 3: jednak silnik z magnesami | |
http://www.fronda.pl/a/naped-lepszy-niz-w-tesli-genialny-wynalazek-polskich-naukowcow,88992.html pozwoliłem sobie przeczytać - no było ostro... znaczy co, cały sekret w sterowaniu elektromagnesami jakimś durnym mikroprocesorkiem? |
|
Data: 2017-08-19 16:55:57 | |
Autor: T. | |
Tesla Model 3: jednak silnik z magnesami | |
W dniu 2017-08-19 o 13:33, Robert Wańkowski pisze:
W dniu 2017-08-19 o 12:25, Pszemol pisze: Cegielski też coś kombinuje z nowymi silnikami: http://glowny-mechanik.pl/2017/04/27/hannover-messe-2017-ursus-h-cegielski-poznan-lacza-sily/ Niestety nie znam się i nie mogę ocenić innowacyjności pomysłu. W dodatku poza propagandą trzeba by znaleźć jakieś dane techniczne. T. |
|
Data: 2017-08-24 15:50:51 | |
Autor: J.F. | |
Tesla Model 3: jednak silnik z magnesami | |
Użytkownik "Robert Wańkowski" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:59982216$0$15191$65785112@news.neostrada.pl...
W dniu 2017-08-19 o 12:25, Pszemol pisze: Ale skoro piszą, że pewien, mały magnetyzm rotora daje lepsze efekty przy IMO - po pierwsze komplikacja mechaniczna, bo to jednak trzeba jakies szczotki. Po drugie - magnesy teraz mocne, byc moze elektromagnes juz niewiele daje. Po trzecie - oslabianie pola to IMO taki sobie pomysl. Indukuja sie mniejsze napiecia, ale w uzwojeniach musza plynac wieksze prady, aby uzyskac taki sam moment. Czyli straty rosna. Kiedys myslalem o uzwojeniach w sekcjach i przelaczeniu szeregowo/rownolegle, ale to chyba za duza komplikacja. A moze nie ? Biorąc pod uwagę, że chodzi o rotor to sprawa zrobienia tego Pszemol dawal fotki, wygladalo to jak dwa silniki na jednym wale :-) Powatpiewam, czy to by bylo dobre rozwiazanie. Jesli maja pracowac naraz - czestotliwosc w jednym stojanie musi byc inna niz w drugim. OK, dwa falowniki, da sie zrobic, moze nawet nie tak drogo. Ale gdzie tu zysk skoro nadal oba pracuja ? A dawac dwa silniki, z ktorych pracuje tylko jeden, to jakies nieoszczedne sie wydaje. J. |
|
Data: 2017-08-24 16:10:49 | |
Autor: Pszemol | |
Tesla Model 3: jednak silnik z magnesami | |
J.F. <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote:
Użytkownik "Robert Wańkowski" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:59982216$0$15191$65785112@news.neostrada.pl...Na tych zdjęciach był jeden silnik i obok niego falownik nim sterujący, w podobnej obudowie do silnika. |
|
Data: 2017-08-25 11:33:54 | |
Autor: J.F. | |
Tesla Model 3: jednak silnik z magnesami | |
Użytkownik "Pszemol" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:onmtq9$39f$1@dont-email.me...
J.F. <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote: Biorąc pod uwagę, że chodzi o rotor to sprawa zrobienia tego Na tych zdjęciach był jeden silnik i obok niego falownik nim sterujący, w W okraglej obudowie ? Dziwne to troche, sam wiesz, ze plytki lubia byc prostokatne, a radiatory zebrowane. J. |
|
Data: 2017-08-25 13:24:42 | |
Autor: Robert Wańkowski | |
Tesla Model 3: jednak silnik z magnesami | |
W dniu 2017-08-25 o 11:33, J.F. pisze:
Użytkownik "Pszemol" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:onmtq9$39f$1@dont-email.me... A jednak. Też mnie to zmyliło. https://evannex.com/blogs/news/35045701-reverse-engineering-a-tesla-drivetrain https://youtu.be/3SAxXUIre28?t=4m1s Robert |
|
Data: 2017-08-31 22:40:52 | |
Autor: Marek | |
Tesla Model 3: jednak silnik z magnesami | |
On Thu, 24 Aug 2017 15:50:51 +0200, "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote:
Kiedys myslalem o uzwojeniach w sekcjach i przelaczeniu szeregowo/rownolegle, ale to chyba za duza komplikacja. Kiedyś to w ogóle hitem miały być silniki reluktancujne. Mój prof. od maszyn elektrycznych prorokowal, że to będą właśnie silniki pojazdów elekt. -- Marek |
|
Data: 2017-08-18 20:58:34 | |
Autor: Robert Wańkowski | |
Tesla Model 3: jednak silnik z magnesami | |
W dniu 2017-08-18 o 20:52, Robert Wańkowski pisze:
Pomogło/a Hola.Nawet niepotrzebna/y. Opera ma to samo wbudowane. Robert |
|
Data: 2017-08-21 16:54:59 | |
Autor: Marek | |
Tesla Model 3: jednak silnik z magnesami | |
On Fri, 18 Aug 2017 19:57:29 +0200, Robert Wańkowski<robwan@wp.pl> wrote:
A ja myślałem, że silniki BLDC są lepsze. Przeciez bldc nie oznacza silnika bez magnesow tylko, że jest bezszczotkowy. Typowe bldc z magnesami nedymowymi osiągają duszę moce przy zachowaniu małych rozmiarów -- Marek |
|
Data: 2017-08-21 17:16:16 | |
Autor: Robert Wańkowski | |
Tesla Model 3: jednak silnik z magnesami | |
W dniu 2017-08-21 o 16:54, Marek pisze:
On Fri, 18 Aug 2017 19:57:29 +0200, Robert Wańkowski<robwan@wp.pl> wrote:Wiem, może nieprecyzyjnie napisałem. :-) Robert |
|
Data: 2017-08-19 07:45:00 | |
Autor: Ghost | |
Tesla Model 3: jednak silnik z magnesami | |
Użytkownik "Pszemol" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:on78nm$96m$1@dont-email.me... Poprzednie modele Tesli (Model S i X) używały prądnicy prądu przemiennego. wow, nie dosc ze jedzdzi to jeszcze sama produkuje prad, pewnie energie ruchu dla obrotowego pradnicy dostarczaja kola Okazuje się, że w swoim najnowszym i najtańszym Modelu 3 ("dla mass") naczy na msze? |
|
Data: 2017-08-19 18:26:13 | |
Autor: Janusz | |
Tesla Model 3: jednak silnik z magnesami | |
W dniu 2017-08-18 o 19:39, Pszemol pisze:
Poprzednie modele Tesli (Model S i X) używały prądnicy prądu przemiennego.Też mam zablokowany. -- Pozdr Janusz |
|
Data: 2017-08-20 22:38:49 | |
Autor: re | |
Tesla Model 3: jednak silnik z magnesami | |
Użytkownik "Pszemol" Poprzednie modele Tesli (Model S i X) używały prądnicy prądu przemiennego. Na dodatek bardzo Tesla była z tego dumna wytykając chętnie wady silników z magnesami stałymi innym producentom... Okazuje się, że w swoim najnowszym i najtańszym Modelu 3 ("dla mass") sięgnięto jednak po silnik z magnesami trwałymi: https://www.edmunds.com/car-news/auto-industry/2017-tesla-model-3-has-unexpected-electric-motor-design.html -- - Zrzynają z Twizy ? |