Grupy dyskusyjne   »   pl.soc.prawo.podatki   »   Telewizor w koszty

Telewizor w koszty

Data: 2018-04-23 00:15:47
Autor: Marek
Telewizor w koszty
Witam,

prowadzę sprzedaż i montaż kamer do monitoringu, komputerów, konsol i gier komputerowych. Posiadam w lokalu monitor i najczęściej na nim pokazuję klientom jak wygląda obraz z danej kamery czy dana gra. Wiąże się to z pewnymi niedogodnościami, gdyż klient wchodzi za biurko aby móc to obejrzeć. Założyłem tez monitoring lokalu i chcąc zakupić do niego monitor stwierdziłem, że za cenę 55 calowego telewizora mogę kupić dużo mniejszy monitor, więc zakupiłem TV 55" w roli monitora na fakturę. Po zakupie zacząłem czytać, że TV w firmie to sprawa dyskusyjna i mam wątpliwości czy księgować ten zakup w KPiR i ewidencji VAT. Jeżeli się nie zdecyduję to nie będzie problemu, że posiadam fakturę a nie zaksięgowałem ? Koszt jest chyba przywilejem a nie obowiązkiem ?
Naprawdę ten TV na ścianie rozwiązałby mi sporo problemów i usprawnił pracę, ale nie chciałbym się tez narażać na kontroli. Co sądzicie o tej sytuacji ?

Pozdrawiam
Marek

Data: 2018-04-23 06:02:13
Autor: jureq
Telewizor w koszty
W dniu Mon, 23 Apr 2018 00:15:47 +0200, użytkownik Marek napisał:

prowadzę sprzedaż i montaż kamer do monitoringu, komputerów, konsol i
gier komputerowych. Posiadam w lokalu monitor i najczęściej na nim
pokazuję klientom jak wygląda obraz z danej kamery czy dana gra. Wiąże
się to z pewnymi niedogodnościami, gdyż klient wchodzi za biurko aby móc
to obejrzeć. Założyłem tez monitoring lokalu i chcąc zakupić do niego
monitor stwierdziłem, że za cenę 55 calowego telewizora mogę kupić dużo
mniejszy monitor, więc zakupiłem TV 55" w roli monitora na fakturę. Po
zakupie zacząłem czytać, że TV w firmie to sprawa dyskusyjna i mam
wątpliwości czy księgować ten zakup w KPiR i ewidencji VAT. Jeżeli się
nie zdecyduję to nie będzie problemu, że posiadam fakturę a nie
zaksięgowałem ? Koszt jest chyba przywilejem a nie obowiązkiem ?
Naprawdę ten TV na ścianie rozwiązałby mi sporo problemów i usprawnił
pracę, ale nie chciałbym się tez narażać na kontroli. Co sądzicie o tej
sytuacji ?

Masz rację, że zaliczenie w koszty jest przywilejem a nie obowiązkiem. Niektórzy księgowi twierdzą jednak, że powinno się to zaksięgować a następnie przekazać na cele prywatne. Dotychczas nikt się tym nie przejmował, bo było to niesprawdzalne. Obecnie w związku z JPK_VAT będzie to dla skarbówki jak najbardziej widoczne, więc jest szansa, że będziesz musiał składać wyjaśnienia co się stało z fakturą.

Jeżeli telewizor będzie wisiał na ścianie w siedzibie firmy a nie w domu, to nie przejmował bym się i zaliczył go normalnie w koszty.

Kupując telewizor zamiast monitora, możesz mieć problemy z abonamentem RTV na firmę.

Data: 2018-04-23 12:48:39
Autor: J.F.
Telewizor w koszty
Użytkownik "jureq"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:5add76e5$0$31353$65785112@news.neostrada.pl...
W dniu Mon, 23 Apr 2018 00:15:47 +0200, użytkownik Marek napisał:
zakupie zacząłem czytać, że TV w firmie to sprawa dyskusyjna i mam
wątpliwości czy księgować ten zakup w KPiR i ewidencji VAT. Jeżeli się
nie zdecyduję to nie będzie problemu, że posiadam fakturę a nie
zaksięgowałem ? Koszt jest chyba przywilejem a nie obowiązkiem ?
Naprawdę ten TV na ścianie rozwiązałby mi sporo problemów i usprawnił
pracę, ale nie chciałbym się tez narażać na kontroli. Co sądzicie o tej
sytuacji ?

Masz rację, że zaliczenie w koszty jest przywilejem a nie obowiązkiem.

Chodzi o po glowie sytuacja, ze jest to przywilej obowiazkowy.
Ale to w jakos tak bylo "podatnik mogl wliczyc w koszty, ale tego nie zrobil, a poniewaz nie zrobil dobrowolnie, nie przysluguje mu ..."

Niektórzy księgowi twierdzą jednak, że powinno się to zaksięgować a
następnie przekazać na cele prywatne. Dotychczas nikt się tym nie
przejmował, bo było to niesprawdzalne. Obecnie w związku z JPK_VAT będzie
to dla skarbówki jak najbardziej widoczne, więc jest szansa, że będziesz
musiał składać wyjaśnienia co się stało z fakturą.

To jedno, a drugie ... przekazanie w/g srednich cen, wiec trzeba zysk doliczyc i VAT :-)

Albo uznaja, ze przekazanie z firmy bylo obowiazkowe, wiec VAT od przekazania sie nalezy, a VAT od zakupu ... juz za pozno, zeby odliczyc :-)

Jeżeli telewizor będzie wisiał na ścianie w siedzibie firmy a nie w domu,
to nie przejmował bym się i zaliczył go normalnie w koszty.

Tylko anteny nie podlaczac.

No i ... drogi komputer do tego ?
Przestali sie juz czepiac, ze drukarka to nie jest srodek trwaly, tylko rozbudowa s.t., wiec nalezy amortyzowac ?

J.

Data: 2018-04-23 13:55:57
Autor: Piotr Gałka
Telewizor w koszty
W dniu 2018-04-23 o 12:48, J.F. pisze:
Przestali sie juz czepiac, ze drukarka to nie jest srodek trwaly, tylko rozbudowa s.t., wiec nalezy amortyzowac ?


Różne idiotyczne czepiania się obiły mi się, ale tego nie kojarzę.
Rozumiem tak:
Kupujemy drukarkę i podłączamy ją do sieci (aby wszyscy mogli drukować).
Trudno określić który komputer został rozbudowany, a że sieć (okablowanie strukturalne) na stałe związana z budynkiem to może drukarka jest rozbudową budynku? :)
P.G.

Data: 2018-04-23 16:51:56
Autor: J.F.
Telewizor w koszty
Użytkownik "Piotr Gałka"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:pbkhkd$n4c$1$PiotrGalka@news.chmurka.net...
W dniu 2018-04-23 o 12:48, J.F. pisze:
Przestali sie juz czepiac, ze drukarka to nie jest srodek trwaly, tylko rozbudowa s.t., wiec nalezy amortyzowac ?

Różne idiotyczne czepiania się obiły mi się, ale tego nie kojarzę.
Rozumiem tak:
Kupujemy drukarkę i podłączamy ją do sieci (aby wszyscy mogli drukować).
Trudno określić który komputer został rozbudowany, a że sieć

Ale rozumiesz, ze w sytuacji gdy komputer kosztuje 3000 zl, a drukarka 1000, a limit byl 3500,  to zakwestionowanie jest warte uwagi :-)
Urzednika nie interesuje, ze wszyscy, trzeba wskazac rozbudowany srodek trwaly :-)

(okablowanie strukturalne) na stałe związana z budynkiem to może drukarka jest rozbudową budynku? :)

A prosze bardzo - i amortyzacja 30 lat :-)

Tylko:
-a jesli pomieszczenia wynajmowane ? Ale doliczyc do sieci - prosze bardzo.
-teraz wiele drukarek ma wifi :-)

J.

Data: 2018-04-24 17:47:48
Autor: adam
Telewizor w koszty
W dniu 2018-04-23 o 00:15, Marek pisze:
Witam,

prowadzę sprzedaż i montaż kamer do monitoringu, komputerów, konsol i gier komputerowych. Posiadam w lokalu monitor i najczęściej na nim pokazuję klientom jak wygląda obraz z danej kamery czy dana gra. Wiąże się to z pewnymi niedogodnościami, gdyż klient wchodzi za biurko aby móc to obejrzeć. Założyłem tez monitoring lokalu i chcąc zakupić do niego monitor stwierdziłem, że za cenę 55 calowego telewizora mogę kupić dużo mniejszy monitor, więc zakupiłem TV 55" w roli monitora na fakturę. Po zakupie zacząłem czytać, że TV w firmie to sprawa dyskusyjna i mam wątpliwości czy księgować ten zakup w KPiR i ewidencji VAT. Jeżeli się nie zdecyduję to nie będzie problemu, że posiadam fakturę a nie zaksięgowałem ? Koszt jest chyba przywilejem a nie obowiązkiem ?
Naprawdę ten TV na ścianie rozwiązałby mi sporo problemów i usprawnił pracę, ale nie chciałbym się tez narażać na kontroli. Co sądzicie o tej sytuacji ?

Pozdrawiam
Marek

Nie ma problemu, żeby monitor był kosztem, bo jest Ci potrzebny i zakup jego jest uzasadniony. Jeśli telewizor jest dużo tańszy i może pełnić funkcję monitora, to wg mnie też może iść w koszty. Opisz tylko dokładnie fakturę na odwrocie (bo za 5 lat zapomnisz) i wykaż, że zakup był ekonomicznie uzasadniony, dlatego jest to TV, a nie monitor. Nie zakupuj oczywiście anteny i innych akcesoriów.

Odrębne przepisy nakazują Ci opłacać abonament RTV, nie ważne, że nie oglądasz TV. Skoro te przepisy nakazują Ci opłacić abonament, to tez jest to koszt.

To tak na logikę moją jako przedsiębiorcy. Logika urzędniczki US będzie zapewne inna, pozostaje wtedy tylko droga sądowa. Ja bym się nie obawiał, US nie są już takie silne w sądach.

Data: 2018-04-26 00:20:42
Autor: Marek
Telewizor w koszty
Dzięki wszystkim za rady, ale stchórzyłem i anulowałem zamówienie na TV.
Pozdrawiam
Marek

Telewizor w koszty

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona