Data: 2017-08-18 12:42:34 | |
Autor: T. | |
Taka ciekawostka - e-autostrada w Niemczech | |
Władze Hesji zleciły firmie Siemens budowę napowietrznej linii zasilającej dla zelektryfikowanego transportu towarowego na 10 kilometrowym odcinku autostrady. Linia będzie dostarczała prąd hybrydowym ciężarówkom. W 2018 r. odbędzie to pierwszy test koncepcji elektrycznej autostrady (eHighway) w warunkach drogowych w Niemczech. System zostanie zainstalowany na autostradzie A5 na odcinku między węzłem Zeppelinheim/Cargo City Süd przy porcie lotniczym Frankfurt, a węzłem Darmstadt/Weiterstadt.
Dalej: http://tinyurl.com/y77n2l6d Ciekawe, czy to się rozwinie. Dla ciężarówek taka instalacja to nie problem, bo mają podobną wysokość kabiny, dla samochodów osobowych muszą coś innego wymyślić... T. |
|
Data: 2017-08-18 03:58:36 | |
Autor: Lisciasty | |
Taka ciekawostka - e-autostrada w Niemczech | |
Osobiście bardziej mi się podoba pomysł obłożenia dachów tirów
panelami foto, żeby zaoszczędzić na ropie palonej do obsługi chłodziarek i innych klamotów na pokładzie. To chyba ma większy sens w całej skali i opłacalności... L. |
|
Data: 2017-08-18 14:19:59 | |
Autor: RadoslawF | |
Taka ciekawostka - e-autostrada w Niemczech | |
W dniu 2017-08-18 o 12:42, T. pisze:
Ciekawe, czy to się rozwinie. Dla ciężarówek taka instalacja to nie problem, bo mają podobną wysokość kabiny, dla samochodów osobowych muszą coś innego wymyślić... To nie eAutostrada to linia tramwajowa. A już myślałem że zrobią coś na ładowanie indukcyjne. Pozdrawiam |
|
Data: 2017-08-18 14:29:29 | |
Autor: Robert Wańkowski | |
Taka ciekawostka - e-autostrada w Niemczech | |
W dniu 2017-08-18 o 14:19, RadoslawF pisze:
To nie eAutostrada to linia tramwajowa.To jeszcze muszą położyć przewodzący asfalt. :-) Robert |
|
Data: 2017-08-18 06:09:22 | |
Autor: sczygiel | |
Taka ciekawostka - e-autostrada w Niemczech | |
W dniu piątek, 18 sierpnia 2017 14:29:27 UTC+2 użytkownik Robert Wańkowski napisał:
W dniu 2017-08-18 o 14:19, RadoslawF pisze:Zrobią szczotki do barier na ciężarówkach... |
|
Data: 2017-08-18 16:16:03 | |
Autor: Uncle Pete | |
Taka ciekawostka - e-autostrada w Niemczech | |
Zrobią szczotki do barier na ciężarówkach... Są inne rozwiązania: http://www.mining-technology.com/projects/palabora/palabora4.html |
|
Data: 2017-08-18 16:24:45 | |
Autor: Robert Wańkowski | |
Taka ciekawostka - e-autostrada w Niemczech | |
W dniu 2017-08-18 o 16:16, Uncle Pete pisze:
Od dawna kombinują. http://hutnyak.com/Trolley/trolleyhistory.html Robert |
|
Data: 2017-08-18 20:01:01 | |
Autor: Uncle Pete | |
Taka ciekawostka - e-autostrada w Niemczech | |
Od dawna kombinują. Tylko teraz tego jest jakby mniej - większość projektów zamknięto. Z mojego moskiewskiego dzieciństwa pamiętam dostawczaki SWARZ TG-3M, tego było pełno na ulicach. http://ixbt.photo/?id=photo:1115251 |
|
Data: 2017-08-18 11:27:05 | |
Autor: przemek.jedrzejczak | |
Taka ciekawostka - e-autostrada w Niemczech | |
Niemcy tak zatracili się w dieslu ze przespali e-rewolucje, Merkel słusznie opierdolila gamonii że skoncentrowali się na napychaniu kieszeni zamiast patrzeć w przyszłość. Musk załatwił ich na cacy, w USA są już na łopatkach a jak wklei im fabrykę Tesli w Niemczech to juz będzie ostateczna zniewaga ;-) czy taka linia ma sens ? Czy można z publicznej drogi wykopać auta nie spełniające jakiś technicznych wymogów ? Chłopaki od lat brandzluja się truckami XXL i kicha z tego wyszła, autonomiczne pojazdy ? Też klepią od lat i zero zysków, trzeba mieć wizjonera a z tym w Niemczech kiepsko same solidne rzemiechy ale nisko latają :-)
|
|
Data: 2017-08-19 06:29:21 | |
Autor: RadoslawF | |
Taka ciekawostka - e-autostrada w Niemczech | |
W dniu 2017-08-18 o 20:27, przemek.jedrzejczak@gmail.com pisze:
Niemcy tak zatracili się w dieslu ze przespali e-rewolucje, Merkel słusznie opierdolila gamonii że skoncentrowali się na napychaniu kieszeni zamiast patrzeć w przyszłość. Musk załatwił ich na cacy, w USA są już na łopatkach a jak wklei im fabrykę Tesli w Niemczech to juz będzie ostateczna zniewaga ;-) czy taka linia ma sens ? Czy można z publicznej drogi wykopać auta nie spełniające jakiś technicznych wymogów ? Chłopaki od lat brandzluja się truckami XXL i kicha z tego wyszła, autonomiczne pojazdy ? Też klepią od lat i zero zysków, trzeba mieć wizjonera a z tym w Niemczech kiepsko same solidne rzemiechy ale nisko latają :-) Jak na razie to wizjoner Musk ma straty ze swojej eRewolucji. Firma potrzebuje menagera dbającego o zyski i ciągłość produkcji a nie o czyjeś wizje. Pozdrawiam |
|
Data: 2017-08-18 22:54:02 | |
Autor: przemek.jedrzejczak | |
Taka ciekawostka - e-autostrada w Niemczech | |
https://pl.m.wikipedia.org/wiki/Elon_Musk
Zysk ma Musk a straty mogą mieć jego firmy choć pay pal i spacex to raczej na plusie. Zresztą nie chodzi o zbieranie miliardów choć to oczywiście przyjemny bonus ale o wytyczenie kierunku a z tym w Niemczech kiepsko, miotają się jak dzieci we mgle :-) |
|
Data: 2017-08-19 12:47:25 | |
Autor: RadoslawF | |
Taka ciekawostka - e-autostrada w Niemczech | |
W dniu 2017-08-19 o 07:54, przemek.jedrzejczak@gmail.com pisze:
https://pl.m.wikipedia.org/wiki/Elon_Musk Czyli jak są straty to ma je firma a jak jest zysk to ma go właściciel? Wygodne podejście, ale nieprawdziwe. Pozdrawiam |
|
Data: 2017-08-19 07:29:41 | |
Autor: przemek.jedrzejczak | |
Taka ciekawostka - e-autostrada w Niemczech | |
No dobra Musk jest nędzarzem i śpi pod mostem :-)
|
|
Data: 2017-08-19 17:34:17 | |
Autor: RadoslawF | |
Taka ciekawostka - e-autostrada w Niemczech | |
W dniu 2017-08-19 o 16:29, przemek.jedrzejczak@gmail.com pisze:
No dobra Musk jest nędzarzem i śpi pod mostem :-) Jako fanatyk latasz z jednej skrajności w drugą. Ale widać argumentów już nie masz. Pozdrawiam |
|
Data: 2017-08-19 12:04:35 | |
Autor: ddddddddddddd | |
Taka ciekawostka - e-autostrada w Niemczech | |
W dniu 19.08.2017 o 11:47, RadoslawF pisze:
W dniu 2017-08-19 o 07:54, przemek.jedrzejczak@gmail.com pisze: jednak dość prawdziwe. Jak jest zysk, to pobiera go też właściciel (udziałowiec). Jak jest strata, to firma upada, udziałowiec na tym nie musi stracić. Jeśli udziałowcy wyłożą na firmę 5 milionów, co rok firma będzie zarabiała po 1,5 miliona, z czego 1 milion wypłaci udziałowcom (albo więcej), to np. po 5 latach firma nagle może przestać zarabiać, a właściciel na tym nie straci (przynajmniej ja tak to sobie wyobrażam) -- Pozdrawiam Łukasz |
|
Data: 2017-08-19 15:27:08 | |
Autor: RadoslawF | |
Taka ciekawostka - e-autostrada w Niemczech | |
W dniu 2017-08-19 o 13:04, ddddddddddddd pisze:
Zysk ma Musk a straty mogą mieć jego firmy choć pay pal i spacex to Zaryzykowałeś i nie zarobiłeś nawet odsetek od tej sumy, nie bierz się lepiej do interesów. Pozdrawiam |
|
Data: 2017-08-20 23:46:25 | |
Autor: ddddddddddddd | |
Taka ciekawostka - e-autostrada w Niemczech | |
W dniu 19.08.2017 o 14:27, RadoslawF pisze:
W dniu 2017-08-19 o 13:04, ddddddddddddd pisze: powiem ci więcej, zaryzykowałem i nawet biznes przyniósł mi stratę przy której pewnie byś się załamał (pieniądze których teoretycznie nie da się spłacić do końca życia). Ale widzę że ty z biznesem niewiele masz wspólnego (ja też, ale podstawy znam). Specjalnie dla ciebie drugi przykład. Udziałowcy wykładają 5 milionów, firma zarabia 3 mln rocznie przez pierwsze 5 lat (razem 15mln), z czego 14mln wypłaca udziałowcom. w kolejnych latach przynosi stratę, nie przynosząc straty udziałowcom. Teraz rozumiesz? -- Pozdrawiam Łukasz |
|
Data: 2017-08-21 02:16:32 | |
Autor: RadoslawF | |
Taka ciekawostka - e-autostrada w Niemczech | |
W dniu 2017-08-21 o 00:46, ddddddddddddd pisze:
Zysk ma Musk a straty mogą mieć jego firmy choć pay pal i spacex to Chyba jednak mam więcej wspólnego z biznesem niż ty. Taka stopę zwrotu to uzyskasz na handlu bronią lub narkotykami. Ale kombinuj dalej. :-) Pozdrawiam |
|
Data: 2017-08-21 10:24:17 | |
Autor: ddddddddddddd | |
Taka ciekawostka - e-autostrada w Niemczech | |
W dniu 21.08.2017 o 01:16, RadoslawF pisze:
W dniu 2017-08-21 o 00:46, ddddddddddddd pisze: chyba jednak dużo mniej W dniu 19.08.2017 o 11:47, RadoslawF pisze: > Czyli jak są straty to ma je firma a jak jest zysk to ma go właściciel? > Wygodne podejście, ale nieprawdziwe. na podstawie wymyślonego przykładu nadal twierdzisz, że straty firmy to straty właściciela. Jak tak to dla mnie EOT, nie będę ci szukał przykładu realnej firmy. -- Pozdrawiam Łukasz |
|
Data: 2017-08-21 15:54:27 | |
Autor: RadoslawF | |
Taka ciekawostka - e-autostrada w Niemczech | |
W dniu 2017-08-21 o 11:24, ddddddddddddd pisze:
chyba jednak dużo mniejSpecjalnie dla ciebie drugi przykład. Udziałowcy wykładają 5 milionów, W ekonomii nie operuje się na "chyba", wartości przeliczalne się przelicza. W dniu 19.08.2017 o 11:47, RadoslawF pisze: Z zacytowanego fragmentu nie wynika że tak twierdzę. Natomiast ty przekonujesz że jak firma ma straty to właściciel już nie. A stratą jest już brak spodziewanych przychodów. :-0 Pozdrawiam |
|
Data: 2017-08-21 15:36:59 | |
Autor: ddddddddddddd | |
Taka ciekawostka - e-autostrada w Niemczech | |
W dniu 21.08.2017 o 14:54, RadoslawF pisze:
W dniu 2017-08-21 o 11:24, ddddddddddddd pisze: ale na grupie dyskusyjnej można operować tylko "chyba"
Wynika. Twierdzisz że nieprawdziwym jest podejście, że jak są straty, to mogą to być tylko straty firmy, a nie właściciela - dla mnie to jak najbardziej prawdziwe podejście. Natomiast ty przekonujesz że jak firma ma straty to właściciel Jeżeli brak dochodów jest niespodziewany. Często jednak strata może być spodziewana- patrz strefy ekonomiczne wykorzystywane tylko w czasie ulg podatkowych - obliczone na zarabianie w czasie tych ulg, przynoszące często właścicielowi duże zyski, mimo że w perspektywie jest nierentowność i strata danego oddziału - globalnie patrząc nie generująca straty dla właściciela. -- Pozdrawiam Łukasz |
|
Data: 2017-08-21 22:08:08 | |
Autor: RadoslawF | |
Taka ciekawostka - e-autostrada w Niemczech | |
W dniu 2017-08-21 o 16:36, ddddddddddddd pisze:
chyba jednak dużo mniejSpecjalnie dla ciebie drugi przykład. Udziałowcy wykładają 5 milionów, Jak brak wiedzy i argumentów to tylko "chyba" zostaje. W dniu 19.08.2017 o 11:47, RadoslawF pisze: Świat nie jest czarno biały i to że zaprzeczam że coś jest czarne nie oznacza twierdzenia że jest białe. Ile ty masz lat że czegoś takiego nie wiesz? Natomiast ty przekonujesz że jak firma ma straty to właściciel Strata spodziewana też jest stratą. Strata pokryta przez ubezpieczenie też jest stratą. Pozdrawiam |
|
Data: 2017-08-21 23:00:39 | |
Autor: ddddddddddddd | |
Taka ciekawostka - e-autostrada w Niemczech | |
W dniu 21.08.2017 o 21:08, RadoslawF pisze:
to odpisz co miałeś na myśli pisząc "Wygodne podejście, ale nieprawdziwe", bo dla mnie to oznaczało negację twierdzenia, że strata firmy to nie strata właściciela.
to powiedz mi- na moim przykładzie firmy w strefie ekonomicznej- jaką stratą dla właściciela jest strata firmy po zakończeniu ulg podatkowych - bo przy celowym działaniu ja tu widzę tylko zysk. |
|
Data: 2017-08-22 19:33:29 | |
Autor: RadoslawF | |
Taka ciekawostka - e-autostrada w Niemczech | |
W dniu 2017-08-22 o 00:00, ddddddddddddd pisze:
> Czyli jak są straty to ma je firma a jak jest zysk to ma go Napisałem: "Czyli jak są straty to ma je firma a jak jest zysk to ma go właściciel? Wygodne podejście, ale nieprawdziwe. " A dla mnie oznaczało że strata firmy jest też stratą właściciela. Zysk tak samo. Natomiast ty przekonujesz że jak firma ma straty to właściciel Planowe zakończenie ulg nie jest stratą. Stratą będzie utrata ulg w wyniku zmiany przepisów. Pozdrawiam |
|
Data: 2017-08-22 20:40:33 | |
Autor: ddddddddddddd | |
Taka ciekawostka - e-autostrada w Niemczech | |
W dniu 22.08.2017 o 18:33, RadoslawF pisze:
W dniu 2017-08-22 o 00:00, ddddddddddddd pisze: co nie jest prawdą i wykazałem to w poprzednich postach Natomiast ty przekonujesz że jak firma ma straty to właściciel jest stratą firmy, nie jest stratą właściciela. Bo firma może upaść, a właściciel na niej zarobi -- Pozdrawiam Łukasz |
|
Data: 2017-08-23 10:17:43 | |
Autor: RadoslawF | |
Taka ciekawostka - e-autostrada w Niemczech | |
W dniu 2017-08-22 o 21:40, ddddddddddddd pisze:
> Czyli jak są straty to ma je firma a jak jest zysk to ma go Nie wykazałeś, nieudolnie próbowałeś. Natomiast ty przekonujesz że jak firma ma straty to właściciel Albo i nie zarobi. I na pewno nie dostane spodziewanego zysku. I to też jest jego strata. Pozdrawiam |
|
Data: 2017-08-23 20:28:56 | |
Autor: ddddddddddddd | |
Taka ciekawostka - e-autostrada w Niemczech | |
W dniu 23.08.2017 o 09:17, RadoslawF pisze:
Napisałem: jakieś kontrargumenty, czy nie bo nie Planowe zakończenie ulg nie jest stratą. Stratą będzie utrata Skoro taki miał plan to dostanie w 100% planowany zysk i zamknie firmę (oddział) ze względu na jego nierentowność w danym miejscu. Czysty zysk. Znam człowieka co otwierał firmy ze względu na dotacje. Myślę że nigdy nie liczył na rentowność przedsięwzięcia, a żył (być może nadal żyje) tylko z tego -- Pozdrawiam Łukasz |
|
Data: 2017-08-23 21:47:27 | |
Autor: RadoslawF | |
Taka ciekawostka - e-autostrada w Niemczech | |
W dniu 2017-08-23 o 21:28, ddddddddddddd pisze:
Napisałem: A jakie mogą być argumenty do stwierdzenia "wykazałem" skoro nie wykazałeś? Planowe zakończenie ulg nie jest stratą. Stratą będzie utrata Opisałeś nie model biznesowy a metodę jak oszukać lub wyrwać dotację. Pozdrawiam |
|
Data: 2017-08-23 21:50:52 | |
Autor: ddddddddddddd | |
Taka ciekawostka - e-autostrada w Niemczech | |
W dniu 23.08.2017 o 20:47, RadoslawF pisze:
W dniu 2017-08-23 o 21:28, ddddddddddddd pisze: Wiele modeli biznesowych opiera się o konkretne założenia typu: zarabiamy na pewno w pierwszych x latach, później możemy to zamykać. Ot choćby otwarcie firmy montującej panele fotowoltaiczne, bo rząd przewidział dotacje 90% przez najbliższe dwa lata i inwestor stwierdził że na tak krótki okres warto otworzyć działalność. Po tych dwóch latach firma wykazuje stratę, inwestor tylko zysk. Tak ciężko ci to zrozumieć czy po prostu nie potrafisz się przyznać do błędu, że nie każda strata firmy jest stratą jej właściciela?
dobrze, wykasuj tekst o dotacji, pozostaw tylko o ulgach podatkowych. To jest model biznesowy, może nie etyczny, ale często praktykowany. Ale tak samo nieetycznym jest brać 500 na dziecko jeśli tych pieniędzy na dziecko nie potrzebujemy, czy brać jakąkolwiek dotację, jeśli możemy sami te pieniądze zarobić. -- Pozdrawiam Łukasz |
|
Data: 2017-08-24 02:28:42 | |
Autor: RadoslawF | |
Taka ciekawostka - e-autostrada w Niemczech | |
W dniu 2017-08-23 o 22:50, ddddddddddddd pisze:
Napisałem: W każdym przypadku jaki znam. To że założyłeś nierentowość firmy po dwu latach nie oznacza że firma nie przyniesie strat. Chyba że odpowiednio szybko ją zamkniesz. Ale jeśli nie zdążysz to przyniesie straty też właścicielowi. Bo po czasach prosperity firmę likwidujesz i wyprzedajesz. I każde zadłużenie czy faktury które trzeba spłacić z pieniędzy uzyskanych z wyprzedaży są ewidentną stratą właściciela. Planowe zakończenie ulg nie jest stratą. Stratą będzie utrata Firma przez jakiś czes nie generowała strat co oznacza że przynosiła zyski. Z powodu ulg czy dotacji, bez różnicy. I te ulgi czy dotacje nagle się kończą. Zanim zamkniesz firmę a ona poniesie jakieś straty to jako właściciel też je poniesiesz. Te straty obniżą ci przychód ze sprzedaży resztek firmy. I nie jest ważne że przedtem zarobiłeś na tyle dużo że masz na pokrycie tych strat. Pozdrawiam |
|
Data: 2017-08-24 10:09:56 | |
Autor: ddddddddddddd | |
Taka ciekawostka - e-autostrada w Niemczech | |
W dniu 24.08.2017 o 01:28, RadoslawF pisze:
Nie przyniesie strat właścicielowi* *-chyba że właściciel będzie też prezesem i odpowiednio szybko nie ogłosi upadłości Ale jeśli nie zdążysz to przyniesie straty też właścicielowi. Nie, pogadaj o tym z księgową. Firma przez jakiś czes nie generowała strat co oznacza że przynosiła zyski. Obniżą przychód FIRMY a nie WŁAŚCICIELA I nie jest ważne że przedtem zarobiłeś na tyle dużo że masz na pokrycie słyszałeś w ogóle o istnieniu innych form działalności niż jednoosobowa działalność gospodarcza? Dla mnie EOT bo nie ma sensu, według ciebie właściciel odpowiada całym majątkiem za swoją spółkę i nic tego nie zmieni. -- Pozdrawiam Łukasz |
|
Data: 2017-08-24 23:06:36 | |
Autor: RadoslawF | |
Taka ciekawostka - e-autostrada w Niemczech | |
W dniu 2017-08-24 o 11:09, ddddddddddddd pisze:
W każdym przypadku jaki znam. Przyniesie. I już pisałem dlaczego. *-chyba że właściciel będzie też prezesem i odpowiednio szybko nie ogłosi upadłości Pogadałem, przerobiłem tez osobiście. Firma przez jakiś czes nie generowała strat co oznacza że przynosiła zyski. Jak przychód firmy spadnie to zyski właściciela nie spadną? A może uważasz że wzrosną? I nie jest ważne że przedtem zarobiłeś na tyle dużo że masz na pokrycie To co pisze dotyczy firm zatrudniających pracowników a nie jednoosobowych. Pensja dla ludzi na wypowiedzeniach to też zysk właściciela? Dla mnie EOT bo nie ma sensu, według ciebie właściciel odpowiada całym majątkiem za swoją spółkę i nic tego nie zmieni. Nigdzie nie napisałem że odpowiada prywatnym majątkiem. Pozdrawiam |
|
Data: 2017-08-24 22:44:31 | |
Autor: ddddddddddddd | |
Taka ciekawostka - e-autostrada w Niemczech | |
W dniu 24.08.2017 o 22:06, RadoslawF pisze:
W dniu 2017-08-24 o 11:09, ddddddddddddd pisze: to zmień księgową.
nie mówię o zysku właściciela, a o braku straty. Zysk to może mieć w tym czasie z kolejnej takiej firmy. Zmień księgową
ty znowu o zysku. Pensja pracowników w żaden sposób nie wpływa na _stratę_ właściciela. Jeżeli zaplanował że z tej gałęzi nie będzie miał zysków, to w żaden sposób nie generuje to jego straty. Zysk właściciela zależy od zysku firmy, strata nie. Koniec. EOT -- Pozdrawiam Łukasz |
|
Data: 2017-08-25 15:55:38 | |
Autor: RadoslawF | |
Taka ciekawostka - e-autostrada w Niemczech | |
W dniu 2017-08-24 o 23:44, ddddddddddddd pisze:
W każdym przypadku jaki znam. Sam zmień. Moja przetrwała bez strat kontrolę skarbówki. Firma przez jakiś czes nie generowała strat co oznacza że przynosiła Nie mówię o zysku z kolejnej firmy pokrywającej stratę z pierwszej. Zacznij czytać ze zrozumieniem. I nie jest ważne że przedtem zarobiłeś na tyle dużo że masz na pokrycie Tyle że nie rozpatrujemy firmy w której właściciel nie zaplanował zysku. Rozpatrujemy normalna gdzie właściciel po to zainwestował aby zarobić. Przynajmniej ja taką rozpatruje, bo ty to chyba jakąś inną. Pozdrawiam |
|
Data: 2017-08-25 18:33:48 | |
Autor: cef | |
Taka ciekawostka - e-autostrada w Niemczech | |
W dniu 2017-08-25 o 15:55, RadoslawF pisze:
Nie mówię o zysku z kolejnej firmy pokrywającej stratę z pierwszej. Kolego Radosławie, opisze przypadek rzeczywisty z prośbą o wyjaśnienie. Kilka lat temu X był właścicielem w pewnej spółce , która sprzedawała dobra techniczne na rynku przemysłowym. Założona po to, żeby na niej zarobić czyli tak jak chcesz rozpatrywać. Trzech udziałowców - każdy po 2000zł kapitału. Przez cztery lata przyniosła kilkaset tysięcy zysku, który podzielili czy wyjęli udziałowcy z tej spółki z zachowaniem wszelkich prawideł podatkowych. Po czterech latach zatrudnili menedżera jako prezesa spółki, sami udziałowcy pozostawali na własnych działalnościach okresowo biorąc jakieś zlecenia ze spółki. Spółka zatrudniała też 4 osoby, majątek jedynie sprzęt biurowy wartości 10 tys (2 laptopy, kopiarka). Po kolejnych dwóch latach spółka zaczęła mieć problemy, nadal płaciła pensje i zlecenia ale już wykazywała stratę. Ale właściciele mieli się dobrze, spółka płaciła im zlecenia, nie brakowało im niczego. Spółka, żeby się ratować brała kredyty, spłacała jakoś stare zobowiązania i jechała na stałej małej stracie, ale właściciele mieli co chcieli. Pracownicy powoli zaczęli odchodzić, bo były problemy z terminowym płaceniem wynagrodzeń. Przez te kilka lat spółka miała rosnącą stratę, ale właściciele w PITach mieli kilkaset tysięcy dochodu. Teraz chyba powoli te długi spółki uniemożliwią już zaciąganie kolejnych zobowiązań, więc pewnie prezes zgłosi upadłość. Do spłacenia jakieś drobiazgi, trochę zusów, trochę kontrahentów - pewnie zostaną niezaspokojeni, bo prezes dochował terminów z KH, a spółka nie ma majątku. Mógłbyś mi wytłumaczyć gdzie w Twojej klasyfikacji mieści się ten przypadek, że spółka właściciela ma stratę a właściciele mają niezły dochód? |
|
Data: 2017-08-25 19:30:54 | |
Autor: RadoslawF | |
Taka ciekawostka - e-autostrada w Niemczech | |
W dniu 2017-08-25 o 18:33, cef pisze:
Mógłbyś mi wytłumaczyć gdzie w Twojej klasyfikacji mieści się ten przypadek, że W klasyfikacji oszustw. Bo płacili udziałowcom a nie płacili podatku. Pozdrawiam |
|
Data: 2017-08-25 19:59:14 | |
Autor: J.F. | |
Taka ciekawostka - e-autostrada w Niemczech | |
Użytkownik "RadoslawF" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:onpmtc$fdb$1@node1.news.atman.pl...
W dniu 2017-08-25 o 18:33, cef pisze: Mógłbyś mi wytłumaczyć gdzie w Twojej klasyfikacji mieści się ten przypadek, że W klasyfikacji oszustw. Zaraz zaraz - czy sie myle, czy spolka zoo moze zlecac cos udzialowcom i placic im pieniadze. Oczywiscie te wyplaty podlegaja stosownym podatkom, ale nie jako dywidendy. W szczegolnosci placic/rozliczac podatki moga sami udzialowcy, jesli zlecenia wykonuja w ramach prowadzonej prywatnie dzialalonosci gospodarczej. J. |
|
Data: 2017-08-25 21:07:30 | |
Autor: cef | |
Taka ciekawostka - e-autostrada w Niemczech | |
W dniu 2017-08-25 o 19:30, RadoslawF pisze:
W dniu 2017-08-25 o 18:33, cef pisze: Napisałem wyraźnie, że podatki były opłacone zgodnie z przepisami. A teraz wyobraź sobie, że spółka ma minimalną stratę - uzasadnioną chwilowym brakiem koniunktury - czyli może to być stan permanentny przez ileś lat- a udziałowcy/właściciele mają z niej stały dochód. To teraz ten gość X ma dochód czy stratę? |
|
Data: 2017-08-26 01:26:45 | |
Autor: RadoslawF | |
Taka ciekawostka - e-autostrada w Niemczech | |
W dniu 2017-08-25 o 21:07, cef pisze:
Mógłbyś mi wytłumaczyć gdzie w Twojej klasyfikacji mieści się ten przypadek, że Jeśli ten dochód ma tylko z tej spółki to znaczy że oszukiwali wykazując straty przez zawyżanie własnych dochodów. Jeśli ma z innych prac to nie ten przykład. Pozdrawiam |
|
Data: 2017-08-26 06:59:50 | |
Autor: cef | |
Taka ciekawostka - e-autostrada w Niemczech | |
W dniu 2017-08-26 o 01:26, RadoslawF pisze:
W dniu 2017-08-25 o 21:07, cef pisze: Powtarzam po raz trzeci: nikt nic nie zawyżał i płacono wszystkie podatki zgodnie z przepisami (również tymi dotyczącymi relacji pomiędzy podmiotami powiązanymi) Umowy dla udziałowców są wg cen rynkowych - część nawet ozusowana, więc nie pitol, że jest to jakieś oszustwo. Jeśli nie jesteś w stanie zrozumieć, że można "karmić się spółką", to nie mam więcej pytań. |
|
Data: 2017-08-26 09:28:52 | |
Autor: Cavallino | |
Taka ciekawostka - e-autostrada w Niemczech | |
W dniu 26-08-2017 o 06:59, cef pisze:
W dniu 2017-08-26 o 01:26, RadoslawF pisze: Umowy dla udziałowców są wg cen rynkowych - część Jakiego dowodu, że nie jest w stanie zrozumieć, jeszcze potrzebujesz? |
|
Data: 2017-08-26 16:44:13 | |
Autor: Shrek | |
Taka ciekawostka - e-autostrada w Niemczech | |
W dniu 26.08.2017 o 06:59, cef pisze:
Jeśli nie jesteś w stanie zrozumieć, że można "karmić Po co z nim gadasz? Przecież on nie ma pojęcia o ekonomii. Nawet nie rozumie pojęcia "strata", więc jaki jest sens dyskutowania z nim o stratach? Shrek |
|
Data: 2017-08-26 20:12:06 | |
Autor: cef | |
Taka ciekawostka - e-autostrada w Niemczech | |
W dniu 2017-08-26 o 16:44, Shrek pisze:
W dniu 26.08.2017 o 06:59, cef pisze: Zaniepokoiło mnie, że w sumie dość prosta sytuacja jest niewyobrażalna dla niego i chciałem po prostu sprawdzić czy może coś rozumie inaczej, albo może ma jakiś uraz itp |
|
Data: 2017-08-26 20:18:20 | |
Autor: Shrek | |
Taka ciekawostka - e-autostrada w Niemczech | |
W dniu 26.08.2017 o 20:12, cef pisze:
Zaniepokoiło mnie, że w sumie dość prosta Nawet jak zrozumie, to się nie przyzna. Musi być jego na górze. Shrek |
|
Data: 2017-08-26 20:31:15 | |
Autor: RadoslawF | |
Taka ciekawostka - e-autostrada w Niemczech | |
W dniu 2017-08-26 o 20:18, Shrek pisze:
Zaniepokoiło mnie, że w sumie dość prosta I jest. Po prostu odpuściłem. Bo żeby nie moje było na wierzchu po długiej dyskusji musieliście wymyślić oszukańczą firmę bez majątku gdzie właściciel zyski wyciąga pod postacią wynagrodzenia. A potrafisz policzyć ile przedtem wymyślaliście nietrafnych przykładów? Pozdrawiam |
|
Data: 2017-08-26 20:34:58 | |
Autor: cef | |
Taka ciekawostka - e-autostrada w Niemczech | |
W dniu 2017-08-26 o 20:18, Shrek pisze:
W dniu 26.08.2017 o 20:12, cef pisze: Cóż, może zapomniał po prostu, że najprostsza spółka ( przykładowo z.o o.) służy jak sama nazwa wskazuje do ograniczenia odpowiedzialności właścicieli/udziałowców. Czyli zysk nieograniczony, strata do wysokości udziału. |
|
Data: 2017-08-24 07:00:24 | |
Autor: cef | |
Taka ciekawostka - e-autostrada w Niemczech | |
W dniu 2017-08-23 o 22:50, ddddddddddddd pisze:
W dniu 23.08.2017 o 20:47, RadoslawF pisze: Tak ciężko ci to zrozumieć czy po prostu nie potrafisz się przyznać do błędu, że nie każda strata firmy jest stratą jej właściciela? I po co dyskutujesz z kimś takim? |
|
Data: 2017-08-21 17:41:03 | |
Autor: Shrek | |
Taka ciekawostka - e-autostrada w Niemczech | |
W dniu 21.08.2017 o 15:54, RadoslawF pisze:
A stratą jest już brak spodziewanych przychodów. :-0 No to trochę pojechałeś. Jest to tak zwana https://stratakazika.pl/ i wynosi na dzień dzisiejszy coś koło 817 milionów i rośnie. Shrek |
|
Data: 2017-08-21 22:09:00 | |
Autor: RadoslawF | |
Taka ciekawostka - e-autostrada w Niemczech | |
W dniu 2017-08-21 o 17:41, Shrek pisze:
A stratą jest już brak spodziewanych przychodów. :-0 Nie ja a prawnicy korporacji i niektórych muzyków. :-) Pozdrawiam |
|
Data: 2017-08-21 23:32:45 | |
Autor: Shrek | |
Taka ciekawostka - e-autostrada w Niemczech | |
W dniu 21.08.2017 o 22:09, RadoslawF pisze:
A stratą jest już brak spodziewanych przychodów. :-0 Ale twoje twierdzenie, że brak spodziewanego przychodu to już strata, to właśnie takie pierdolenie:P Analogicznie ja odnoszę zajebiste dochody nie latając helikopterem do pracy. Tylko proszę nie mów naczelnikowi US ok? :P Shrek. |
|
Data: 2017-08-22 19:35:19 | |
Autor: RadoslawF | |
Taka ciekawostka - e-autostrada w Niemczech | |
W dniu 2017-08-21 o 23:32, Shrek pisze:
A stratą jest już brak spodziewanych przychodów. :-0 Nie odnosisz zajebistych dochodów tylko oszczędzasz na paliwie. Co przy ponoszeniu pozostałych kosztów na helikopter raczej sensu nie ma. Ale kto bogatemu zabroni? :-) Pozdrawiam |
|
Data: 2017-08-22 21:19:25 | |
Autor: Shrek | |
Taka ciekawostka - e-autostrada w Niemczech | |
W dniu 22.08.2017 o 19:35, RadoslawF pisze:
Nie odnosisz zajebistych dochodów tylko oszczędzasz na paliwie.Myślałem raczej o takiej powietrznej taksówce. Skoro kazik ponosi gigantyczną starte na kopiowaniu jego płyty z katalogu do katalogu, to ja oszczędzając na nielataniu helikopterem odnoszę zajebisty zysk. A niewydając całej wypłaty na dziwki i kosks odnoszę przychód w wysokości dwóch wypłat, bo miec wypłatę albo nie mieć wypłaty, to razem dwie wypłaty:P Shrek |
|
Data: 2017-08-22 21:48:10 | |
Autor: RadoslawF | |
Taka ciekawostka - e-autostrada w Niemczech | |
W dniu 2017-08-22 o 21:19, Shrek pisze:
Nie odnosisz zajebistych dochodów tylko oszczędzasz na paliwie.Myślałem raczej o takiej powietrznej taksówce. Skoro kazik ponosi gigantyczną starte na kopiowaniu jego płyty z katalogu do katalogu, to ja oszczędzając na nielataniu helikopterem odnoszę zajebisty zysk. Nie myśl, słabo ci wychodzi. A niewydając całej wypłaty na dziwki i kosks odnoszę przychód w wysokości dwóch wypłat, bo miec wypłatę albo nie mieć wypłaty, to razem dwie wypłaty:P To teraz znajdź ekonomistę który to rozpropaguje i osiągnie z tego jakiś realny zysk. To przeproszę za moje poprzednie zdanie. Pozdrawiam |
|
Data: 2017-08-22 22:10:07 | |
Autor: Shrek | |
Taka ciekawostka - e-autostrada w Niemczech | |
W dniu 22.08.2017 o 21:48, RadoslawF pisze:
A niewydając całej wypłaty na dziwki i kosks odnoszę przychód w wysokości dwóch wypłat, bo miec wypłatę albo nie mieć wypłaty, to razem dwie wypłaty:P Chyba nie dostrzegasz ironii. To odpowiedź na temat tego, że nie osiągnięcie spodziewanego zysku to strata. Załóżmy, że spodziewałem się znaleźćpracę za 15k netto. Ale znalazłem tylko za 13k. Mój dochód wynosi 13k czy -2k? Shrek |
|
Data: 2017-08-23 10:23:13 | |
Autor: RadoslawF | |
Taka ciekawostka - e-autostrada w Niemczech | |
W dniu 2017-08-22 o 22:10, Shrek pisze:
A niewydając całej wypłaty na dziwki i kosks odnoszę przychód w wysokości dwóch wypłat, bo miec wypłatę albo nie mieć wypłaty, to razem dwie wypłaty:P Ty też wszystkich nie dostrzegłeś. Załóżmy, że spodziewałem się znaleźćpracę za 15k netto. Ale znalazłem tylko za 13k. Mój dochód wynosi 13k czy -2k? To że dochód masz 13k nie oznacza że straciłeś 2k. Ale jak zarabiałeś 15k i pracodawca proponuje zmianę warunków i 13k to zgadzając się będziesz miał te 2k straty. Pozdrawiam |
|
Data: 2017-08-23 20:22:43 | |
Autor: Shrek | |
Taka ciekawostka - e-autostrada w Niemczech | |
W dniu 23.08.2017 o 10:23, RadoslawF pisze:
Załóżmy, że spodziewałem się znaleźćpracę za 15k netto. Ale znalazłem tylko za 13k. Mój dochód wynosi 13k czy -2k? Dziękuję wysoiki sądzie:) Ale jak zarabiałeś 15k i pracodawca proponuje zmianę warunków i Nie - dalej będę miał 13 klocków dochodu. Baa. Nawet jak na umowie będę miał 15 a dostanę 13 to mogę się żalić, że mnie orżnęli na dwa kafle, ale dalej mój dochód to 13k. Shrek |
|
Data: 2017-08-23 21:49:12 | |
Autor: RadoslawF | |
Taka ciekawostka - e-autostrada w Niemczech | |
W dniu 2017-08-23 o 20:22, Shrek pisze:
Załóżmy, że spodziewałem się znaleźćpracę za 15k netto. Ale znalazłem tylko za 13k. Mój dochód wynosi 13k czy -2k? To "Nie" do czego się odnosiło? Do braku straty w momencie kiedy zarobki obniżą ci z 15k na 13k? Pozdrawiam |
|
Data: 2017-08-24 06:46:12 | |
Autor: Shrek | |
Taka ciekawostka - e-autostrada w Niemczech | |
W dniu 23.08.2017 o 21:49, RadoslawF pisze:
Ale jak zarabiałeś 15k i pracodawca proponuje zmianę warunków i Przecież wyraźnie stoi napisane. Zapytaj jakiegoś księgowego. Bo na razie to pozujesz na wielkiego biznesmena i protekcjonalnie traktujesz innych. Shrek |
|
Data: 2017-08-24 10:37:45 | |
Autor: RadoslawF | |
Taka ciekawostka - e-autostrada w Niemczech | |
W dniu 2017-08-24 o 06:46, Shrek pisze:
Ale jak zarabiałeś 15k i pracodawca proponuje zmianę warunków i A ty nie traktujesz? Na poprzednie pytanie nie odpowiedziałeś a mnie oskarżasz o protekcjonalne traktowanie innych. O ile jam mam podparcie w sprawach sądowych wygranych przez tych co straty ponieśli to wy wyskakujecie z jakimiś wydumanymi przykładami, ty to nawet z nie związanymi z biznesem. Chcesz porozmawiać o prawie pracy i o problemie że pracodawca wypłacił o 2k za mało? porozmawiaj z kimś innym. Pozdrawiam |
|
Data: 2017-08-24 17:36:12 | |
Autor: Shrek | |
Taka ciekawostka - e-autostrada w Niemczech | |
W dniu 24.08.2017 o 10:37, RadoslawF pisze:
Na poprzednie pytanie nie odpowiedziałeś a mnie oskarżasz o Przecież wyrażnie odpowiedziałem, miałeś wątpliwości to jeszcze raz potwierdziłem. Czego konkretnie nie rozumiesz? O ile jam mam podparcie w sprawach sądowych wygranych przez Nie rób pewexu - my tu o ekonomii a nie o procesach odszkodowawczych rozmawiamy. Masz zysk, to masz zyska. Strata w myśl księgowości to jest dochód na minusie, a nie że mógłbyś zarobić więcej. Chcesz porozmawiać o prawie pracy i o problemie że pracodawca Nie bardzo interesują mnie twoje problemy finansowe. Zwracam tylko uwagę, że według powszechnej wiedzy (możesz zapytać dowolnego księgowego) strata to jest ujemny dochód. Koniec dowodu. EOT. Shrek |
|
Data: 2017-08-24 23:08:44 | |
Autor: RadoslawF | |
Taka ciekawostka - e-autostrada w Niemczech | |
W dniu 2017-08-24 o 17:36, Shrek pisze:
Na poprzednie pytanie nie odpowiedziałeś a mnie oskarżasz o Wcale nie odpowiedziałeś. O ile jam mam podparcie w sprawach sądowych wygranych przez Czyli twoja ekonomia jest oderwana od życia i obowiązujących przepisów? Chcesz porozmawiać o prawie pracy i o problemie że pracodawca Nie rozmawiamy o moich problemach finansowych. Pozdrawiam |
|
Data: 2017-09-01 22:39:35 | |
Autor: SK | |
Taka ciekawostka - e-autostrada w Niemczech | |
W dniu sobota, 19 sierpnia 2017 06:29:40 UTC+2 użytkownik RadoslawF napisał:
Jak na razie to wizjoner Musk ma straty ze swojej eRewolucji. Te wizje, to chyba też trochę nie jego. Rok temu 30 czerwca wysłałem mu propozycję sprzedaży opracowanego w detalach pomysłu na przyszły biznes pod roboczym tytułem "autonomiczne taksówki" i zero odpowiedzi, ale 3 tygodnie później napisał na swoim blogu, że po wielu latach znów ma pomysła i pochwalił się tym, co mu chciałem opchnąć. |
|
Data: 2017-08-18 08:01:28 | |
Autor: Zenek Kapelinder | |
Taka ciekawostka - e-autostrada w Niemczech | |
Data: 2017-08-19 01:01:11 | |
Autor: re | |
Taka ciekawostka - e-autostrada w Niemczech | |
Użytkownik "RadoslawF" Ciekawe, czy to się rozwinie. Dla ciężarówek taka instalacja to nie problem, bo mają podobną wysokość kabiny, dla samochodów osobowych muszą coś innego wymyślić... To nie eAutostrada to linia tramwajowa. A już myślałem że zrobią coś na ładowanie indukcyjne. -- - Mają polskie Solarisy ładowane indukcyjnie na pętli |
|
Data: 2017-08-25 16:24:09 | |
Autor: J.F. | |
Taka ciekawostka - e-autostrada w Niemczech | |
Użytkownik "RadoslawF" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:on6m1t$bh$3@node2.news.atman.pl...
W dniu 2017-08-18 o 12:42, T. pisze: Ciekawe, czy to się rozwinie. Dla ciężarówek taka instalacja to nie problem, bo mają podobną wysokość kabiny, dla samochodów osobowych muszą coś innego wymyślić... To nie eAutostrada to linia tramwajowa. Dla tirow wystarczy taka linia tramwajowa. J. |
|
Data: 2017-08-25 09:27:08 | |
Autor: przemek.jedrzejczak | |
Taka ciekawostka - e-autostrada w Niemczech | |
Głównym elementem systemu jest inteligentny pantograf zainstalowany na ciężarówce o napędzie hybrydowym. Takie ciężarówki charakteryzują się zerowym współczynnikiem emisji spalin, gdy działają w ramach systemu, a przy utracie kontaktu z linią zasilającą automatycznie załączają silnik hybrydowy i od razu są gotowe do podróży na standardowych jezdniach.
Już widzę jak dziesiątki ba setki przewoźników z wschodniej Europy rzucają się kupować te ciężarówki aby przejechać ułamek trasy ;-) |
|
Data: 2017-08-19 00:24:20 | |
Autor: Marek | |
Taka ciekawostka - e-autostrada w Niemczech | |
On Fri, 18 Aug 2017 12:42:34 +0200, "T." <kuki543@interia.pl> wrote:
Ciekawe, czy to się rozwinie. Dla ciężarówek taka instalacja to nie problem, bo mają podobną wysokość kabiny, Ale co, pantograf będzie? Ile czasu potrzebują by wymyśleć kolej (elektryczna)? -- Marek |
|
Data: 2017-08-19 16:59:54 | |
Autor: T. | |
Taka ciekawostka - e-autostrada w Niemczech | |
W dniu 2017-08-19 o 00:24, Marek pisze:
On Fri, 18 Aug 2017 12:42:34 +0200, "T." <kuki543@interia.pl> wrote: Problem w tym, że kolej jeździ po szynach, a tu częściowo droga pod prądem, a na boki można jechać o własnym napędzie. Ciekawy pomysł... T. |
|
Data: 2017-08-20 23:24:51 | |
Autor: re | |
Taka ciekawostka - e-autostrada w Niemczech | |
Użytkownik "T." Ciekawe, czy to się rozwinie. Dla ciężarówek taka instalacja to nie problem, bo mają podobną wysokość kabiny, Problem w tym, że kolej jeździ po szynach, a tu częściowo droga pod prądem, a na boki można jechać o własnym napędzie. Ciekawy pomysł... -- - Trolejbus 2 ? |
|
Data: 2017-08-21 11:59:15 | |
Autor: tck | |
Taka ciekawostka - e-autostrada w Niemczech | |
Użytkownik "re" <re@re.invalid> napisał w wiadomości news:oncund$qp0$1mx1.internetia.pl...
z tą różnicą, że trolejbus nie podłączy się do sieci podczas jazdy -- pozdr Tomasz tck(at)top.net.pl |
|
Data: 2017-09-01 17:47:49 | |
Autor: Przyjazny | |
Taka ciekawostka - e-autostrada w Niemczech | |
On 2017-08-21 09:59, tck <tck@top.Wytnij.net.pl> wrote:
z tą różnicą, że trolejbus nie podłączy się do sieci podczas jazdy Dla osób ze słabą pamięcią przypomnę, że jak najbardziej, i to nawet te stare co po Warszawie jeździły, a w nowych to i akumulatory montują. |
|
Data: 2017-09-01 20:40:15 | |
Autor: RadoslawF | |
Taka ciekawostka - e-autostrada w Niemczech | |
W dniu 2017-09-01 o 19:47, Przyjazny pisze:
z tą różnicą, że trolejbus nie podłączy się do sieci podczas jazdy Chyba trolejbus z tramwajem pomyliłeś. Tramwaj się sam podpinał pod przewód zasilający pantografem. Jeden przewód bo za drugi robiło torowisko. Pozdrawiam |
|
Data: 2017-09-01 20:32:40 | |
Autor: Przyjazny | |
Taka ciekawostka - e-autostrada w Niemczech | |
On 2017-09-01 18:40, RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl> wrote:
W dniu 2017-09-01 o 19:47, Przyjazny pisze: Trolejbus też, ino podwójnym. Pod warunkiem, że miał dostatecznie dużo rozpędu żeby wrócić do właściwej pozycji pod linią zasilającą. |
|
Data: 2017-09-02 11:25:40 | |
Autor: RadoslawF | |
Taka ciekawostka - e-autostrada w Niemczech | |
W dniu 2017-09-01 o 22:32, Przyjazny pisze:
z tą różnicą, że trolejbus nie podłączy się do sieci podczas jazdy Trolejbusu z pantografem nie widziałem. I nie spodziewałem się zobaczyć. Sztywny pantograf sprawdza się tylko w pojazdach szynowych które same nie wyjadą spod linii zasilającej. Trolejbus z pałąkami potrafi jechać obok. Rozpęd to nie problem część współczesnych trolejbusów ma akumulatory na pięć minut jazdy. Podasz jakiegoś linka do trolejbusu z pantografem? Nie mogę znaleźć a chętnie obejrzał bym takie cudo. Pozdrawiam |
|
Data: 2017-09-02 11:55:26 | |
Autor: Shrek | |
Taka ciekawostka - e-autostrada w Niemczech | |
W dniu 02.09.2017 o 11:25, RadoslawF pisze:
Trolejbusu z pantografem nie widziałem. I nie spodziewałem się Potwierdzam, warszawskie trolejki miały pałąki nie pantografy i z tego co pamiętam wymagały interwencji kierowcy z zewnątrz, żeby się spowrotem podłaczyć do sieci. |
|
Data: 2017-09-02 20:35:57 | |
Autor: Przyjazny | |
Taka ciekawostka - e-autostrada w Niemczech | |
On 2017-09-02 09:55, Shrek <1@wp.pl> wrote:
W dniu 02.09.2017 o 11:25, RadoslawF pisze: Wydaje mi się, że wymagały interwencji, ale niekoniecznie z zewnątrz, na Puławskiej dość często były omijane rozpędem wypadki. |
|
Data: 2017-09-02 22:49:20 | |
Autor: Shrek | |
Taka ciekawostka - e-autostrada w Niemczech | |
W dniu 02.09.2017 o 22:35, Przyjazny pisze:
Wydaje mi się, że wymagały interwencji, ale niekoniecznie z zewnątrz, na One mogły całkiem daleko od osi odjechać nie wypinając się z druta. Podłączenia "automatycznego" to raczej nie było - ktoś musiał komputerem białkowym naprowadzić pałąki na sieć. Shrek |
|
Data: 2017-09-03 21:31:31 | |
Autor: Przyjazny | |
Taka ciekawostka - e-autostrada w Niemczech | |
On 2017-09-02 20:49, Shrek <1@wp.pl> wrote:
W dniu 02.09.2017 o 22:35, Przyjazny pisze: Automatycznego nie było, ale chyba można to było zrobić bez wysiadania z kabiny. |
|
Data: 2017-09-04 07:00:47 | |
Autor: Shrek | |
Taka ciekawostka - e-autostrada w Niemczech | |
W dniu 03.09.2017 o 23:31, Przyjazny pisze:
Automatycznego nie było, ale chyba można to było zrobić bez wysiadania z Jestem głęboko przekonany, że nie. Chyba że kierownicy wychodzili na zewnęrz bo lubili. Shrek |
|
Data: 2017-09-02 20:34:13 | |
Autor: Przyjazny | |
Taka ciekawostka - e-autostrada w Niemczech | |
On 2017-09-02 09:25, RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl> wrote:
W dniu 2017-09-01 o 22:32, Przyjazny pisze: Ja nie mówiłem że sztywny. Wiki mówi, że to też się nazywa pantograf. https://pl.wikipedia.org/wiki/Odbierak_pr%C4%85du#Inne_odbieraki_pr.C4.85du |
|
Data: 2017-09-03 02:38:41 | |
Autor: RadoslawF | |
Taka ciekawostka - e-autostrada w Niemczech | |
W dniu 2017-09-02 o 22:34, Przyjazny pisze:
z tą różnicą, że trolejbus nie podłączy się do sieci podczas jazdy I nie miałeś racji. Jak dobrze poczytasz to co w tym linku piszą to dojdziesz że nazywa się to trolej lub odbierak. W dziale "inne odbieraki prądu". Ja żeby nie było wątpliwości użyłem popularnej nazwy "pałąk". Pozdrawiam |
|
Data: 2017-09-03 21:29:40 | |
Autor: Przyjazny | |
Taka ciekawostka - e-autostrada w Niemczech | |
On 2017-09-03 00:38, RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl> wrote:
W dniu 2017-09-02 o 22:34, Przyjazny pisze: Jak dobrze poczytasz to przeczytasz "Troleje [...] W pantografach takich stosuje się miedziane nakładki stykowe." Więc jest to pantograf. |
|
Data: 2017-09-04 01:17:04 | |
Autor: RadoslawF | |
Taka ciekawostka - e-autostrada w Niemczech | |
W dniu 2017-09-03 o 23:29, Przyjazny pisze:
z tą różnicą, że trolejbus nie podłączy się do sieci podczas jazdy To wygląda na błąd przy nagminnym stosowaniu kopiuj-wklej. Wcześniej masz definicje "Pantograf służy do pobierania prądu z napowietrznej sieci trakcyjnej przez pojazdy szynowe". TrolejBus na pojazd szynowy się nie łapie. A rodzaj odbieraka prądu masz zawarty w nazwie pojazdu "trolej bus" Do tego masz troleje wymienione w dziale "Inne odbieraki prądu", wiec pantografem na pewno nie są. Pozdrawiam |
|