Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   TVN Turbo

TVN Turbo

Data: 2017-03-31 06:37:32
Autor: Zenek Kapelinder
TVN Turbo
Ogolnie do FSO ciezko sie oryginalna skrzynie wklada. Najrozsadniej jak nie ma trzeciego do skakania po silniku rozkrecic wydech na portkach, o ile stan nakretek wskazuje ze bezproblemowo da sie rozkrecic. Skrzynia piatka od Poloneza ma te same gabaryty, rozstaw mocowan, w tym samym miejscu naped linki szybkosciomierza i wlacznik swiatla cofania. Od stron silnika tez jest tak samo mocowana. Jest pelna zamiennosc skrzyn biegow cztero i piecio biegowych w FSO 1500. Pomijam drobny szczegol za FSO 1500 bylo rowniez produkowane ze skrzynia piatka.

Data: 2017-03-31 16:08:26
Autor: Trybun
TVN Turbo
W dniu 2017-03-31 o 15:37, Zenek Kapelinder pisze:
Ogolnie do FSO ciezko sie oryginalna skrzynie wklada. Najrozsadniej jak nie ma trzeciego do skakania po silniku rozkrecic wydech na portkach, o ile stan nakretek wskazuje ze bezproblemowo da sie rozkrecic. Skrzynia piatka od Poloneza ma te same gabaryty, rozstaw mocowan, w tym samym miejscu naped linki szybkosciomierza i wlacznik swiatla cofania. Od stron silnika tez jest tak samo mocowana. Jest pelna zamiennosc skrzyn biegow cztero i piecio biegowych w FSO 1500. Pomijam drobny szczegol za FSO 1500 bylo rowniez produkowane ze skrzynia piatka.


Pamiętam wizyty w co najmniej kilku warsztatach i odprawienie z kwitkiem ze słowami - "nie da się, za dużo problemów z taka zamianą", z tego co pamiętam największy problem miało podobno być połączenie z wałem napędowym. Nie pamiętam na czym dokładnie polegał problem, wg nich chyba wał był za długi albo za krótki,. Albo nie współgrało jeszcze coś innego...

Fabrycznie owszem - drugi FSO tego gościa miał już fabrycznie zainstalowaną 5tkę.

Data: 2017-03-31 07:15:54
Autor: sczygiel
TVN Turbo
W dniu piątek, 31 marca 2017 16:08:01 UTC+2 użytkownik Trybun napisał:
W dniu 2017-03-31 o 15:37, Zenek Kapelinder pisze:
> Ogolnie do FSO ciezko sie oryginalna skrzynie wklada. Najrozsadniej jak nie ma trzeciego do skakania po silniku rozkrecic wydech na portkach, o ile stan nakretek wskazuje ze bezproblemowo da sie rozkrecic. Skrzynia piatka od Poloneza ma te same gabaryty, rozstaw mocowan, w tym samym miejscu naped linki szybkosciomierza i wlacznik swiatla cofania. Od stron silnika tez jest tak samo mocowana. Jest pelna zamiennosc skrzyn biegow cztero i piecio biegowych w FSO 1500. Pomijam drobny szczegol za FSO 1500 bylo rowniez produkowane ze skrzynia piatka.


Pamiętam wizyty w co najmniej kilku warsztatach i odprawienie z kwitkiem ze słowami - "nie da się, za dużo problemów z taka zamianą", z tego co pamiętam największy problem miało podobno być połączenie z wałem napędowym. Nie pamiętam na czym dokładnie polegał problem, wg nich chyba wał był za długi albo za krótki,. Albo nie współgrało jeszcze coś innego...

Fabrycznie owszem - drugi FSO tego gościa miał już fabrycznie zainstalowaną 5tkę.

No wiesz. Dziś nie jest problemem znalezienie warsztatu gdzie ci z aluminium czy stali wyfrezują, nagwintują wszelkiej maści przekladki, "przejściówki" i inne pierdoły których zwykly warszat ani nie kupi ani nawet nie wie że istnieją.

No i jakby sie troche nachodzić to i odpowiednie częsci dorobią, zahartują, odpuszczą i nawet nawęglą czy zaazotują jak trzeba. TV ma kase i czas więc jak ktoś jest obrotny i wie gdzie daną część sie da dorobić to dorobią.

Ale zgadzam sie  takie programy to czasem poważna porażka.
Pamietam jak polegli na tym niezniszczalnym mercedesie co im zgnił i nigdzie nie dało się znaleźć odpowiednich blach i nawet czesci które dał sam Mercedes-Benz nie pomogły. Gostek przyjechał do nich autem jeżdzącym a spowrotem dostał kupe szmelcu na lawecie prosto na złom :)

No i ostatnio nawet Ed China z tego angielskiego programu odszedł bo format kupili amerykanie i stwierdzili ze filmowanie jego napraw jest za trudne i za drogie :)

Data: 2017-03-31 18:26:59
Autor: Trybun
TVN Turbo
W dniu 2017-03-31 o 16:15, sczygiel@gmail.com pisze:


Pamiętam wizyty w co najmniej kilku warsztatach i odprawienie z kwitkiem
ze słowami - "nie da się, za dużo problemów z taka zamianą", z tego co
pamiętam największy problem miało podobno być połączenie z wałem
napędowym. Nie pamiętam na czym dokładnie polegał problem, wg nich chyba
wał był za długi albo za krótki,. Albo nie współgrało jeszcze coś innego...

Fabrycznie owszem - drugi FSO tego gościa miał już fabrycznie
zainstalowaną 5tkę.
No wiesz. Dziś nie jest problemem znalezienie warsztatu gdzie ci z aluminium czy stali wyfrezują, nagwintują wszelkiej maści przekladki, "przejściówki" i inne pierdoły których zwykly warszat ani nie kupi ani nawet nie wie że istnieją.

No i jakby sie troche nachodzić to i odpowiednie częsci dorobią, zahartują, odpuszczą i nawet nawęglą czy zaazotują jak trzeba. TV ma kase i czas więc jak ktoś jest obrotny i wie gdzie daną część sie da dorobić to dorobią.

Ale zgadzam sie  takie programy to czasem poważna porażka.
Pamietam jak polegli na tym niezniszczalnym mercedesie co im zgnił i nigdzie nie dało się znaleźć odpowiednich blach i nawet czesci które dał sam Mercedes-Benz nie pomogły. Gostek przyjechał do nich autem jeżdzącym a spowrotem dostał kupe szmelcu na lawecie prosto na złom :)

No i ostatnio nawet Ed China z tego angielskiego programu odszedł bo format kupili amerykanie i stwierdzili ze filmowanie jego napraw jest za trudne i za drogie :)


I pewnie wtedy gdyby się kto uparł to pewnie by to zrobił... Ale z pewnością nie było to tak proste jak zademonstrowała to ta "złota rączka" z wymienionego programu TV. Nie było w tym czasie problemu z dotoczeniem wałka rozrządu do Toyoty w "Ceglorzu" (HCP), ale zamiany skrzynki 4ki na 5kę, przy FSO1500 w Poznaniu nikt nie chciał się podjąć.

Data: 2017-03-31 22:50:11
Autor: RadoslawF
TVN Turbo
W dniu 2017-03-31 o 18:26, Trybun pisze:

No i ostatnio nawet Ed China z tego angielskiego programu odszedł bo
format kupili amerykanie i stwierdzili ze filmowanie jego napraw jest
za trudne i za drogie :)


I pewnie wtedy gdyby się kto uparł to pewnie by to zrobił... Ale z
pewnością nie było to tak proste jak zademonstrowała to ta "złota
rączka" z wymienionego programu TV. Nie było w tym czasie problemu z
dotoczeniem wałka rozrządu do Toyoty w "Ceglorzu" (HCP), ale zamiany
skrzynki 4ki na 5kę, przy FSO1500 w Poznaniu nikt nie chciał się podjąć.

To że nikt tego nie chciał robić nie oznacza że się nie da.
Dobrym przykładem tego był Bis w czasie zmian ustrojowych.
Mechanicy siedzieli i modlili się o klienta ale jak przyjechał
bisem to nagle żaden nie miał czasu.


Pozdrawiam

Data: 2017-04-02 08:45:22
Autor: Trybun
TVN Turbo
W dniu 2017-03-31 o 22:50, RadoslawF pisze:
W dniu 2017-03-31 o 18:26, Trybun pisze:

No i ostatnio nawet Ed China z tego angielskiego programu odszedł bo
format kupili amerykanie i stwierdzili ze filmowanie jego napraw jest
za trudne i za drogie :)


I pewnie wtedy gdyby się kto uparł to pewnie by to zrobił... Ale z
pewnością nie było to tak proste jak zademonstrowała to ta "złota
rączka" z wymienionego programu TV. Nie było w tym czasie problemu z
dotoczeniem wałka rozrządu do Toyoty w "Ceglorzu" (HCP), ale zamiany
skrzynki 4ki na 5kę, przy FSO1500 w Poznaniu nikt nie chciał się podjąć.

To że nikt tego nie chciał robić nie oznacza że się nie da.
Dobrym przykładem tego był Bis w czasie zmian ustrojowych.
Mechanicy siedzieli i modlili się o klienta ale jak przyjechał
bisem to nagle żaden nie miał czasu.


Pozdrawiam


Coś musiało był na tyle problematyczne że wszyscy odmawiali. Nawet w ASO FSO gdzie auto znajomego było regularnie serwisowane.

Data: 2017-04-02 12:53:57
Autor: RadoslawF
TVN Turbo
W dniu 2017-04-02 o 08:45, Trybun pisze:

No i ostatnio nawet Ed China z tego angielskiego programu odszedł bo
format kupili amerykanie i stwierdzili ze filmowanie jego napraw jest
za trudne i za drogie :)


I pewnie wtedy gdyby się kto uparł to pewnie by to zrobił... Ale z
pewnością nie było to tak proste jak zademonstrowała to ta "złota
rączka" z wymienionego programu TV. Nie było w tym czasie problemu z
dotoczeniem wałka rozrządu do Toyoty w "Ceglorzu" (HCP), ale zamiany
skrzynki 4ki na 5kę, przy FSO1500 w Poznaniu nikt nie chciał się podjąć.

To że nikt tego nie chciał robić nie oznacza że się nie da.
Dobrym przykładem tego był Bis w czasie zmian ustrojowych.
Mechanicy siedzieli i modlili się o klienta ale jak przyjechał
bisem to nagle żaden nie miał czasu.


Coś musiało był na tyle problematyczne że wszyscy odmawiali. Nawet w ASO
FSO gdzie auto znajomego było regularnie serwisowane.

To samo co w bisie. Mało miejsca wiec lepiej zająć się czymś mniej
wymagającym. Ale to nie udowadnia że się nie da.


Pozdrawiam

Data: 2017-04-02 14:01:18
Autor: Trybun
TVN Turbo
W dniu 2017-04-02 o 12:53, RadoslawF pisze:

Coś musiało był na tyle problematyczne że wszyscy odmawiali. Nawet w ASO
FSO gdzie auto znajomego było regularnie serwisowane.

To samo co w bisie. Mało miejsca wiec lepiej zająć się czymś mniej
wymagającym. Ale to nie udowadnia że się nie da.


Pozdrawiam


Ale to nie wygląda aby taka podmiana skrzyni była "łatwa i prosta".. Podobnie mogło być z tym BISem, coś na tyle zniechęcało mechaników że nie podejmowali się remontu czy modernizacji.

Data: 2017-04-02 14:08:40
Autor: RadoslawF
TVN Turbo
W dniu 2017-04-02 o 14:01, Trybun pisze:

Coś musiało był na tyle problematyczne że wszyscy odmawiali. Nawet w ASO
FSO gdzie auto znajomego było regularnie serwisowane.

To samo co w bisie. Mało miejsca wiec lepiej zająć się czymś mniej
wymagającym. Ale to nie udowadnia że się nie da.


Pozdrawiam


Ale to nie wygląda aby taka podmiana skrzyni była "łatwa i prosta"..
Podobnie mogło być z tym BISem, coś na tyle zniechęcało mechaników że
nie podejmowali się remontu czy modernizacji.

Nie twierdziłem że wygląda na łatwą.
Ale z drugiej strony znam ludzi którzy jeżdżą do fachowca na przekładkę
kół z letnich na zimowe lub odwrotnie. Widać dla nich wymiana koła
też nie jest "łatwa i prosta".


Pozdrawiam

Data: 2017-04-03 15:14:39
Autor: Trybun
TVN Turbo
W dniu 2017-04-02 o 14:08, RadoslawF pisze:
W dniu 2017-04-02 o 14:01, Trybun pisze:

Coś musiało był na tyle problematyczne że wszyscy odmawiali. Nawet w ASO
FSO gdzie auto znajomego było regularnie serwisowane.

To samo co w bisie. Mało miejsca wiec lepiej zająć się czymś mniej
wymagającym. Ale to nie udowadnia że się nie da.


Pozdrawiam


Ale to nie wygląda aby taka podmiana skrzyni była "łatwa i prosta"..
Podobnie mogło być z tym BISem, coś na tyle zniechęcało mechaników że
nie podejmowali się remontu czy modernizacji.

Nie twierdziłem że wygląda na łatwą.
Ale z drugiej strony znam ludzi którzy jeżdżą do fachowca na przekładkę
kół z letnich na zimowe lub odwrotnie. Widać dla nich wymiana koła
też nie jest "łatwa i prosta".


Pozdrawiam


Ale prowadzący ten program podobno zrobił to, jak to niektórzy mówią - z palcem w d... Tak przynajmniej obwieścił telewidzom,. Zaraz mi się przypomniały dawne czasy gdy to jeździliśmy po Poznaniu i nie było warsztatu który chociaż by chciał spróbować to zrobić.

Data: 2017-04-03 18:00:56
Autor: RadoslawF
TVN Turbo
W dniu 2017-04-03 o 15:14, Trybun pisze:

Coś musiało był na tyle problematyczne że wszyscy odmawiali. Nawet
w ASO
FSO gdzie auto znajomego było regularnie serwisowane.

To samo co w bisie. Mało miejsca wiec lepiej zająć się czymś mniej
wymagającym. Ale to nie udowadnia że się nie da.


Ale to nie wygląda aby taka podmiana skrzyni była "łatwa i prosta"..
Podobnie mogło być z tym BISem, coś na tyle zniechęcało mechaników że
nie podejmowali się remontu czy modernizacji.

Nie twierdziłem że wygląda na łatwą.
Ale z drugiej strony znam ludzi którzy jeżdżą do fachowca na przekładkę
kół z letnich na zimowe lub odwrotnie. Widać dla nich wymiana koła
też nie jest "łatwa i prosta".

Ale prowadzący ten program podobno zrobił to, jak to niektórzy mówią - z
palcem w d... Tak przynajmniej obwieścił telewidzom,. Zaraz mi się
przypomniały dawne czasy gdy to jeździliśmy po Poznaniu i nie było
warsztatu który chociaż by chciał spróbować to zrobić.

Jak czytam to nie on jeden zrobił to z palcem w d... .
Zrobiłeś błąd podchodząc do sprawy emocjonalnie i zakładając że skoro
nikt nie był zainteresowany przyjęciem takiego zlecenia to jest
ono niewykonalne lub strasznie trudne do zrobienia.


Pozdrawiam

Data: 2017-04-04 11:18:38
Autor: Trybun
TVN Turbo
W dniu 2017-04-03 o 18:00, RadoslawF pisze:



Jak czytam to nie on jeden zrobił to z palcem w d... .
Zrobiłeś błąd podchodząc do sprawy emocjonalnie i zakładając że skoro
nikt nie był zainteresowany przyjęciem takiego zlecenia to jest
ono niewykonalne lub strasznie trudne do zrobienia.


Pozdrawiam


Nie wiem, nie znam innych spraw (np Krisa) szczegółowo tak jak w tym programie,. Tu prawie nawet kolor modernizowanego FSO zgadzał z tym znajomego;-) To i tylko to mnie poruszyło., - tu takie problemy graniczące z niemożliwym a tu ktoś prawi że dla niego wymiana takiej skrzyni to tyle co splunąć.

TVN Turbo

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona