Data: 2012-05-26 02:17:16 | |
Autor: witek | |
TUI - odwołana wycieczka, co robic? | |
Gosha G. wrote:
Witajcie, Zrezygnujcie i pojedzcie razem gdzie indziej. |
|
Data: 2012-05-26 00:25:11 | |
Autor: Gosha G. | |
TUI - odwołana wycieczka, co robic? | |
On 26 Maj, 09:17, witek <witek7...@gazeta.pl.invalid> wrote:
Gosha G. wrote: Zrezygnować mogą tylko znajomi z wylotem z Katowic. Z wylotem z Poznania nic sie nie zmienia, w razie rezygnacji tracimy 90% wpłaconej kwoty |
|
Data: 2012-05-26 00:44:26 | |
Autor: Gosha G. | |
TUI - odwołana wycieczka, co robic? | |
On 26 Maj, 09:25, "Gosha G." <rozowaszpi...@gmail.com> wrote:
On 26 Maj, 09:17, witek <witek7...@gazeta.pl.invalid> wrote: Dla pełnego obrazu sprawy wklejam jeszcze ostatniego maila, jakiego wysłałam do TUI i ich odpowiedź. Moje pismo: Szanowna Pani, Jestem rozczarowana postępowaniem firmy TUI. Nie wybrałam Państwa biura przypadkowo, liczyłam na rzetelność i profesjonalizm firmy, która od wielu lat organizuje niewątpliwie ważne chwile dla każdego, jakim są wakacje. Pani J. w styczniu br. rezerwowała 5 pobytów na wyspie KOS w hotelu Akti Beach Club, przy czym 3 osoby miały wylot z Katowic, a 2 osoby z Poznania. Wyłącznie ze względów logistycznych wybraliśmy dwa różne miejsca wylotu, natomiast cel był ten sam. Nadanie nam dwóch różnych numerów rezerwacji wynika wyłącznie z Państwa wewnętrznych procedur i klient nie ma na to żadnego wpływu. Czekamy cały rok aby spędzić ze sobą dwa tygodnie czasu, a Państwa niezrozumienie problemu i lakoniczne informacje dotyczące odwołania lotu z Katowic uważam za nieprofesjonalne i dowodzą chęci łatwego zarobku, a nie troski o klienta. W zaistniałej sytuacji chciałabym zaznaczyć, iż TUI podkreśla, że odpowiada za należyte wykonanie umowy o świadczenie usług turystycznych, w moim odczuciu Państwa firma nie dołożyła wszelkich starań aby grupa bliskich sobie osób mogła spędzić długo planowane wakacje wspólnie. Liczę na zrozumienie problemu i propozycje alternatywnej wycieczki dotyczącą naszej piątki. W przypadku pytań proszę o kontakt. Odpowiedź TUI Witam, Niestety Państwo podjęli decyzję o wylocie z dwóch różnych portów wylotowych i w związku z tym zostały założone dwie rezerwacje. Natomiast przy zmianie portu wylotowego na jednej rezerwacji, oraz prośbie o ofertę zastępczą możemy przygotować taką ofertę zgodnie z Warunkami tylko dla rezerwacji w których zmieniamy istotne warunki umowy. W Państwa przypadku, takie zmiany nie zostały wprowadzone, także Państwa prawa nie zostały naruszone. Dla Pani J. opracowaliśmy ofertę zastępczą, w chwili obecnej czekamy jedynie na przedstawienie decyzji w tej kwestii |
|
Data: 2012-05-26 10:32:18 | |
Autor: Gotfryd Smolik news | |
TUI - odwołana wycieczka, co robic? | |
On Sat, 26 May 2012, witek wrote:
Gosha G. wrote: A moga tak po prostu zrezygnować, bez kosztów i bez "ważnej przyczyny"? Bo to, że MYSLELI że pojada razem z przyjaciółmi nie jest "istotna przyczyna" taka jak np. złamanie nogi, a z opisu wynika, że wspólnego wyjazdu w umowie nie zastrzegli. pzdr, Gotfryd |
|
Data: 2012-05-26 01:49:47 | |
Autor: Gosha G. | |
TUI - odwołana wycieczka, co robic? | |
On 26 Maj, 10:32, Gotfryd Smolik news <smo...@stanpol.com.pl> wrote:
On Sat, 26 May 2012, witek wrote: Nie można zrezygnować.Ponosimy w tym momencie 90% kosztów :/ Bo to, że MYSLELI że pojada razem z przyjaciółmi nie jest "istotna Otrzymaliśmy dwie różne umowy do podpisnia, oni swoją, my swoją. Nie przypuszczaliśmy, ze cokolwiek takiego może się wydarzyć. NA przyszłość oczywiście będziemy zastrzegać co tylko się da!
|
|
Data: 2012-05-26 12:06:01 | |
Autor: Czeslawek | |
TUI - odwołana wycieczka, co robic? | |
W dniu 2012-05-26 10:49, Gosha G. pisze:
Kosztów, czy wpłaconej zaliczki lub zaliczki?Zrezygnujcie i pojedzcie razem gdzie indziej. Jeśli kosztów to biuro będzie musiało wykazać poniesione koszty i udowodnić, że nie mogło ich uniknąć. Np. odpadną koszty wyżywienia, biletów, opłat klimatycznych i najprawdopodobniej noclegu. Jakby się postarał to możnaby pewnie rozwiązać umowę nie tracąc więcej niż 20% całkowitej ceny wyjazdu. -- Pozdrawiam, Czesławek |
|
Data: 2012-05-26 17:57:55 | |
Autor: Bydlę | |
TUI - odwoĹana wycieczka, co robic? | |
On 2012-05-26 10:49:47 +0200, "Gosha G." <rozowaszpilka@gmail.com> said:
Nie I tu się wtrącę. To jest zdecydowana większość wszelkich powodów. I zazwyczaj winą usiłują nieprzypuszczający obarczyć drugą stronę... ;> -- Bydlę |
|
Data: 2012-05-26 16:44:47 | |
Autor: Massai | |
TUI - odwoĹana wycieczka, co robic? | |
Bydlę wrote:
On 2012-05-26 10:49:47 +0200, "Gosha G." <rozowaszpilka@gmail.com> Obiektywnie rzecz biorąc nie jesteś w stanie przewidzieć wszystkiego - ani w jaki sposób druga strona zechce wykorzystać poszczególne zapisy umowy. Szczególnie jeśli umowę cyzelowała latami banda szczwanych prawników - tak jak to jest w przypadku umowy z biurem podróży. -- Pozdro Massai |
|
Data: 2012-05-27 18:26:56 | |
Autor: Bydlę | |
TUI - odwoÄšÂana wycieczka, co robic? | |
On 2012-05-26 18:44:47 +0200, "Massai" <tsender@wp.pl> said:
Bydlę wrote: Zgadza się, ale zeznający w końcu przyznają, że nie zastanawiali się przed zawarciem umowy, albo odrzucali (wypierali) niewygodne aspekty. I zazwyczaj obarczają tę drugą stronę (jak w tym przypadku) winą za swe poczynania. -- Bydlę |
|
Data: 2012-05-28 07:51:03 | |
Autor: zly | |
TUI - odwoĹana wycieczka, co robic? | |
Dnia Sun, 27 May 2012 18:26:56 +0200, Bydlę napisał(a):
zazwyczaj obarczają tę drugą stronę (jak w tym przypadku) winą za swe poczynania. To z ich winy nie ma wycieczki? -- marcin |
|
Data: 2012-05-28 13:12:37 | |
Autor: Bydlę | |
TUI - odwoÄšÂana wycieczka, co robic? | |
On 2012-05-28 07:51:03 +0200, zly <bozupabylazaslona@NOpocztaSPAM.fm> said:
Dnia Sun, 27 May 2012 18:26:56 +0200, Bydlę napisał(a): To z powody zamowienia dwóch odrębnych wycieczek, niepowiązanych ze sobą dla firmy sprzedającej usługę ze sobą w żaden sposób oraz z powodu odwołania jednej z wycieczek autorka wątku ma problem. Nie z powodu rzekomej winy przedsiębiorstwa. Poszli zamowić wycieczkę pięcioosobową, dostali jedną trzyosobową, drugą dwuosobową, przeczytali umowę i zaakceptowali taki stan rzeczy, mimo że chcieli kupić coś zupełnie innego. Tu jest ich wina, że zgodzili się na takie rozwiąznie, ktore im nie było ani potrzebne, ani pasujące. -- Bydlę |
|
Data: 2012-05-28 05:21:57 | |
Autor: Gosha G. | |
TUI - odwoĹ'ana wycieczka, co robic? | |
On 28 Maj, 13:12, Bydlę <pan.by...@gmail.com> wrote:
On 2012-05-28 07:51:03 +0200, zly <bozupabylazasl...@NOpocztaSPAM.fm> said: Dziękuję Wam za informacje. Walka z TUI przegrana, jedziemy sami na wycieczkę, przyjeciele dostaną kasę... Znowu na przyszłość jakaś nauka. |
|
Data: 2012-05-28 16:37:30 | |
Autor: John Kołalsky | |
TUI - odwoĹ?ana wycieczka, co robic? | |
Użytkownik "Bydlę" <pan.bydle@gmail.com>
Wina biura jest akurat bezsporna. Nie dość, że odwołało jedną wycieczkę to jeszcze naciągnęło klientów na oddzielenie jej od drugiej zamawianej. Poszli zamowić wycieczkę pięcioosobową, dostali jedną trzyosobową, drugą dwuosobową, przeczytali umowę i zaakceptowali taki stan rzeczy, mimo że chcieli kupić coś zupełnie innego. A widzisz, czyli zamawiali coś innego. Prawdopodobnie w ogóle nie dostrzegli różnicy. Tu jest ich wina, że zgodzili się na takie rozwiąznie, ktore im nie było ani potrzebne, ani pasujące. Przecież było potrzebne. Wystarczyło by biuro się w całości wywiązało. |
|
Data: 2012-05-27 12:31:42 | |
Autor: John Kołalsky | |
TUI - odwołana wycieczka, co robic? | |
Użytkownik "Bydlę" <pan.bydle@gmail.com> Nie Nonsens. Jak by nie patrzeć umowa nie doszła do skutku z winy sprzedawcy usługi, więc jeśli ktoś "miał przypuszczać że się wydarzy" to był to sprzedawca. |
|
Data: 2012-05-26 12:00:14 | |
Autor: Nixe | |
TUI - odwołana wycieczka, co robic? | |
W dniu 2012-05-26 10:32, Gotfryd Smolik news pisze:
On Sat, 26 May 2012, witek wrote: A niby dlaczego nie? Równie dobrze w miejsce jednego z przyjaciół można wsadzić męża Gosi (akurat miał możliwość wylotu tylko z innego miejsca, bo tam akurat pracuje), który poprzez zamieszanie TUI nie będzie mógł spędzić wakacji z żoną i dziećmi. Dokładnie taka sama sytuacja. TUI chyba nie wnika w stopień relacji i zażyłości uczestników wspólnego wyjazdu, więc nie ma znaczenia czy to przyjaciele czy członkowie rodziny. Planowali wspólny wyjazd - uniemożliwiono im to, choć pierwotnie nic nie stało na przeszkodzie. N. |
|
Data: 2012-05-26 22:47:33 | |
Autor: Gotfryd Smolik news | |
TUI - odwołana wycieczka, co robic? | |
On Sat, 26 May 2012, Nixe wrote:
W dniu 2012-05-26 10:32, Gotfryd Smolik news pisze: Cóż, nie dosc dokładnie ujałem, to obrywam :] "istotna przyczyna do powstania której nie przyczyniła się strona". Bo jest zależne od woli strony, która owa strona mogła "przy zachowaniu starannosci" wynegocjować w umowie. Jesli biuro będzie się upierało, że to były osobne umowy, i widzi powód do zerwania jednej umowy, ale nie drugiej, to IMO zwyczajnie maja rację. Z góry zastrzegę, że zgadzam się z argumentem, że musza jakos obronić powód odmowy uczestnikom z Katowic; ale jako "im", a nie komu innemu, komu nie odmawiaja. Równie dobrze w miejsce jednego z przyjaciół można wsadzić męża Gosi Można. I nie widzę różnicy - jesli to jest ważne, żeby lecieć razem, to wymóg "wszyscy albo nikt" trzeba wpisać do umowy. Dokładnie taka sama sytuacja. Oczywiscie. Spodziewasz się, że będę traktował ja inaczej? Nie widzę podstaw... zakup "dwa miejsca razem" i zakup "jedno miejsce i jeszcze jedno miejsce" to dwie niejednakowe umowy. Planowali wspólny wyjazd Może wyrazniej opiszę problem: ale *nie zapłacili* za wspólny wyjazd (ewentualnie "zobowiazali się do zapłacenia"). Zapłacili za pięć osobnych wyjazdów (albo być może za dwa, skoro szczegółów nie znamy, być może umowy dla ekip z Katowic i Poznania jednak zasadę "wszyscy albo nikt" zawierały). - uniemożliwiono im to, choć pierwotnie nic nie stało na przeszkodzie. Problemem nie jest nawet uniemożliwienie, ale domaganie się przez organizatora wykorzystanie wyjazdu przez tych, którym nie odmówiono. Nie widzę możliwosci obrony przed zarzutami przewoznika. Do wyboru: - odmówilismy zawarcia takiej umowy, bo nie ma w ofercie, własnie dlatego że nie przyjmujemy odpowiedzialnosci za wycieczki zespołowe - uczestnik nie wykupił wycieczki zespołowej, takie wspólne potraktowanie to dla nas koszty oraz "nieuzyskany zarobek", nie możemy godzić się na ponoszenie kosztów czyjegos widzimisię nie uzgodnionego z nami (i nic to, że "na gębę" była mowa, na papierze nie ma dowodu) pzdr, Gotfryd |
|
Data: 2012-05-27 12:29:14 | |
Autor: John Kołalsky | |
TUI - odwołana wycieczka, co robic? | |
Użytkownik "Gotfryd Smolik news" <smolik@stanpol.com.pl> ... A było, że odmówili ? - uczestnik nie wykupił wycieczki zespołowej, takie wspólne potraktowanie Złozyli zamówienie emailem na taką zespołową. |
|
Data: 2012-05-29 16:04:20 | |
Autor: Gotfryd Smolik news | |
TUI - odwołana wycieczka, co robic? | |
On Sun, 27 May 2012, John Kołalsky wrote:
Czytasz: +++ Nadanie nam dwóch różnych numerów rezerwacji wynika wyłącznie z Państwa wewnętrznych procedur i klient nie ma na to żadnego wpływu. -- - Czyli było. Skoro procedura nie przewiduje, to NIE MA W OFERCIE. Skoro klient się żali, że nie mógł przeskoczyć procedury, to znaczy, że tę przeszkodę widzi - odmowa nie musi być tekstem "ja panu odmawiam", stalowa krata w poprzek daje ten sam efekt (i program "nie da się wyklikać" też). - uczestnik nie wykupił wycieczki zespołowej, takie wspólne potraktowanie Nie widziałem tego maila. Ba, nie widziałem postu, w którym taki mail byłby wspomniany (mail wysłany PRZED zawarciem umowy, bo pretensje PO aferze z odwołaniem to nie umowa i nie "oferta"!), możesz zacytować? pzdr, Gotfryd |
|
Data: 2012-05-29 17:33:29 | |
Autor: John Kołalsky | |
TUI - odwołana wycieczka, co robic? | |
Użytkownik "Gotfryd Smolik news" <smolik@stanpol.com.pl> ... Nie widziałeś niczego. Przyjmj, że jest jak napisano tutaj. Ja też tak przyjąłem. Ba, nie widziałem postu, w którym taki mail byłby wspomniany news:3067a50b-8a38-4793-a12b-199069089e133g2000vbx.googlegroups.com "Wycieczke zamowiła dla naszej piątki znajoma, któa podała wszystkie dane, to TUI zorganizowało to w ten sposób, że są dwie różne umowy, nie mieliśmy na to żadnego wpływu. Podejrzewam, że zrobili to dlatego, że są dwa różne porty wylotu - Poznań i KAtowice. TUI pieniądze chce oddać wylącznie znajomym z Katowic, wg TUI w naszej (wylot z Poznania) rezerwacji nie ma żadnych problemów." Więc generalnie zamówienie było na wspólne wakacje tylko realizacja nie. I ja bym się na twoim miejscu zastanowił czy jest istotne co można wyklikać na witrynie jak ktoś emailem zamówienie wysyła. Poza tym powołujesz się na wyjaśnienia biura PO fakcie, że jakieś procedury wewnętrzne ma itp itd a logiczne jest wskazanie okoliczności PRZED bo te akurat były znane obu stronom. |
|
Data: 2012-05-30 00:45:24 | |
Autor: Gotfryd Smolik news | |
TUI - odwołana wycieczka, co robic? | |
On Tue, 29 May 2012, John Kołalsky wrote:
news:3067a50b-8a38-4793-a12b-199069089e133g2000vbx.googlegroups.com No tu można się zgodzić, co do tego że TU zmieniło warunki i nie dosć wyraznie to zastrzegło. Jak dla konsumenta może jakas szansa obrony z tego wyniknie, choć przyznam że watpię. Musiałyby również nie działać "małe literki" w umowach bankowych (też "klient nie doczytał"), a wiemy że tak nie jest. Więc generalnie zamówienie było na wspólne wakacje tylko realizacja nie. I ja No to jak wyżej - skoro faktycznie przyjał maila człowiek, powinien odpowiedzieć że "tak się nie da" i poczekać na akceptację. pzdr, Gotfryd |
|
Data: 2012-05-30 08:59:04 | |
Autor: Tomasz Kaczanowski | |
TUI - odwołana wycieczka, co robic? | |
W dniu 2012-05-29 16:04, Gotfryd Smolik news pisze:
On Sun, 27 May 2012, John Kołalsky wrote: Może być to też związane ze sposobem rozliczeń. Niektórzy turoperatorzy promują tych, którzy mają dużo rezerwacji (rezerwacja =/= osoba). Więc jeśli tak byłoby w przypadku TUI (nie wiem, nie interesowałem się tym aż tak dogłębnie), to jeśli przedstawiciel będzie nieuczciwy zrobi nam 2 rezerwacje zamiast jednej. Jest jednak jeszcze inna forma. Taki przedstawiciel czasem ma możliwość umieścić w uwagach umowy, iż rezerwacje są ze sobą powiązane. Dlatego czasami warto poszukać przedstawiciela takiego, który nas o tym wszystkim poinformuje i dla nas będzie się starał takie szczególiki nanieść na umowę. -- Kaczus http://kaczus.republika.pl http://kaczanowska.info |
|
Data: 2012-05-26 12:11:51 | |
Autor: witek | |
TUI - odwołana wycieczka, co robic? | |
Gotfryd Smolik news wrote:
On Sat, 26 May 2012, witek wrote: zawsze moga, pytanie tylko za ile. |
|
Data: 2012-05-26 16:43:10 | |
Autor: Massai | |
TUI - odwołana wycieczka, co robic? | |
Gotfryd Smolik news wrote:
On Sat, 26 May 2012, witek wrote: Ja bym jeszcze sprawdził na jakiej podstawie odwołali imprezę tamtym co odwołali. Też powinni mieć sensowny powód. -- Pozdro Massai |
|
Data: 2012-05-28 08:51:06 | |
Autor: Tomasz Kaczanowski | |
TUI - odwołana wycieczka, co robic? | |
W dniu 2012-05-26 18:43, Massai pisze:
Gotfryd Smolik news wrote: Standardowy overbooking zapewne - stosowany przez wielu operatorów w Polsce. Ba - sa operatorzy sprzedający w akacje w hotelach z którymi nie mają podpisanych umów... -- Kaczus http://kaczus.republika.pl |
|