Data: 2019-02-28 10:30:02 | |
Autor: Uncle Pete | |
Szybko i bezpiecznie | |
Jak szybko miała jechać Wałem Miedzeszyńskim w DC osobówka, aby wbić się (dosłownie) pod dostawczaka?
https://d-nm.ppstatic.pl/kadr/k/r/73/63/5c74f2401f993_o,size,933x0,q,70,h,046b5a.jpg https://tinyurl.com/yxboux4s "Na Pradze Południe doszło do poważnie wyglądającego wypadku. Audi stało przed przejściem dla pieszych na lewym pasie jezdni, gdy w jego tył uderzył dostawczy volkswagen. Pod niego wbiło się osobowe renault. Do zdarzenia doszło ok. godz. 22 w poniedziałek, 25 lutego samochód na Wale Miedzeszyńskim wysokości ulicy Wojsławickiej. Pojazdy poruszały się po jezdni w kierunku centrum." http://warszawa.naszemiasto.pl/artykul/kolizja-praga-poludnie-zderzenie-aut-na-wale-miedzeszynskim,5011860,artgal,t,id,tm.html https://tinyurl.com/y4qpxylk |
|
Data: 2019-02-28 10:35:27 | |
Autor: Myjk | |
Szybko i bezpiecznie | |
Thu, 28 Feb 2019 10:30:02 +0100, Uncle Pete
Jak szybko miała jechać Wałem Miedzeszyńskim w DC osobówka, aby wbić się (dosłownie) pod dostawczaka? Mogła jechać rednio szybko. Wystarczyło że dostawczak był pusty, a osobówka w ostatniej fazie mocno heblowała i poleciała masą na pysk. -- Pozdor Myjk |
|
Data: 2019-02-28 10:49:03 | |
Autor: elmer radi radisson | |
Szybko i bezpiecznie | |
On 2019-02-28 10:30, Uncle Pete wrote:
Jak szybko miała jechać Wałem Miedzeszyńskim w DC osobówka, aby wbić się (dosłownie) pod dostawczaka? Ona zanurkowala hamujac a dostawczak tez pewnie hamowal wiec i jemu tyl poszedl do gory. ps. za to dzien pozniej wzieto odwet na renowce https://tvnwarszawa.tvn24.pl/ulice,news,zderzenie-na-s8-auto-brznow-stanelo-deba,284957.html -- memento lorem ipsum |
|
Data: 2019-03-01 08:21:54 | |
Autor: tck | |
Szybko i bezpiecznie | |
W dniu 28.02.2019 o 10:49, elmer radi radisson pisze:
On 2019-02-28 10:30, Uncle Pete wrote:bez pomocy innych też się renówkom zdarza;) https://www.lublin112.pl/wjechala-renaultem-na-bariery-sa-utrudnienia-w-ruchu-zdjecia/ -- pozdr Tomasz tck(at)top.net.pl |
|
Data: 2019-03-01 09:46:59 | |
Autor: Uncle Pete | |
Szybko i bezpiecznie | |
bez pomocy innych też się renówkom zdarza;) Kiedyś widziałem, jak babka zaparkowała na betonowej barierce, co rozdziela jezdnie. Równiutko, ze wszystkimi 4 kołami w powietrzu. |
|
Data: 2019-03-01 10:54:07 | |
Autor: J.F. | |
Szybko i bezpiecznie | |
Użytkownik "Uncle Pete" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:q5arhn$pvk$1@node1.news.atman.pl...
bez pomocy innych też się renówkom zdarza;) Kiedyś widziałem, jak babka zaparkowała na betonowej barierce, co rozdziela jezdnie. Równiutko, ze wszystkimi 4 kołami w powietrzu. A jak sie konczyly ? Bo te metalowe maja skosy na koncach, jak widac zreszta powyzej i bardzo latwo wyleciec w gore. Jak miedzy jezdniami jest dwustronna/symetryczna, i jedzie sie powoli, to wyczyn babki nie jest zadnym wyczynem. J. |
|
Data: 2019-03-01 12:05:31 | |
Autor: Uncle Pete | |
Szybko i bezpiecznie | |
A jak sie konczyly ? OIDP też miały skos na początku, barierka była na wiadukcie i oddzielała pas do jazdy wprost od zjazdu na ślimak. |
|
Data: 2019-03-01 11:12:29 | |
Autor: elmer radi radisson | |
Szybko i bezpiecznie | |
On 2019-03-01 08:21, tck wrote:
bez pomocy innych też się renówkom zdarza;) No prosze, znowu Renault!!11 -- memento lorem ipsum |
|
Data: 2019-02-28 11:30:45 | |
Autor: RoMan Mandziejewicz | |
Szybko i bezpiecznie | |
Hello Uncle,
Thursday, February 28, 2019, 10:30:02 AM, you wrote: Jak szybko miała jechać Wałem Miedzeszyńskim w DC osobówka, aby wbić się Nie trzeba szybko. Wystarczy hamować, żeby dostać się pod spód. Żeby podrzucić go tak wysoko wystarczy, że dostawczak będzie pusty. I wjeżdżasz jak w próżnię. Widać to po zakresie uszkodzeń. [...] -- Best regards, RoMan PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++ Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!) |
|
Data: 2019-02-28 11:41:41 | |
Autor: J.F. | |
Szybko i bezpiecznie | |
Użytkownik "RoMan Mandziejewicz" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:3709554792$20190228113046@squadack.com...
Hello Uncle, Thursday, February 28, 2019, 10:30:02 AM, you wrote: Jak szybko miała jechać Wałem Miedzeszyńskim w DC osobówka, aby wbić się Nie trzeba szybko. Wystarczy hamować, żeby dostać się pod spód. Żeby A w dodatku to dostawczak pierwszy uderzyl, wiec mozliwe, ze sam sie uniosl, a renault wjechalo w proznie. No i kto wtedy komu placi z OC ? :-) J. |
|
Data: 2019-02-28 12:19:18 | |
Autor: yabba | |
Szybko i bezpiecznie | |
W dniu 28-02-2019 o 11:41, J.F. pisze:
Użytkownik "RoMan Mandziejewicz" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:3709554792$20190228113046@squadack.com... Płaci ten, którego działanie lub zaniechanie doprowadziło do szkody. Prawdopodobnie dostawczak zapłaci temu czarnemu (Audi?) za uszkodzenie tyłu. A Renault dostawczemu za uszkodzenie jego tyłu. Chyba, że Audi zajechało drogę i spowodowało praktycznie "zatrzymanie w miejscu" dostawczaka, wtedy Audi jest winne całego zdarzenia. Ale patrząc po uszkodzeniach, to nie ten scenariusz. yabba |
|
Data: 2019-02-28 12:51:39 | |
Autor: J.F. | |
Szybko i bezpiecznie | |
Użytkownik "yabba" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:q58g3p$tgh$1@node2.news.atman.pl...
W dniu 28-02-2019 o 11:41, J.F. pisze: https://d-nm.ppstatic.pl/kadr/k/r/73/63/5c74f2401f993_o,size,933x0,q,70,h,046b5a.jpg https://tinyurl.com/yxboux4s A w dodatku to dostawczak pierwszy uderzyl, wiec mozliwe, ze sam sie uniosl, a renault wjechalo w proznie. Płaci ten, którego działanie lub zaniechanie doprowadziło do szkody. Ale ja o hipotetycznej sytuacji, gdy tyl dostawczaka sie unosi na skutek zderzenia, renault wjezdza w puste miejsce, a dostawczak opada na niego. I kto wtedy zawinil ? Pilot :-) Chyba, że Audi zajechało drogę i spowodowało praktycznie "zatrzymanie w miejscu" dostawczaka, wtedy Audi jest winne całego zdarzenia. Czy calego ... renowka nie zachowala bezpiecznego odstepu :-) A dodatkowo uwzgledniajac, ze w takiej sutuacji to raczej nie byloby zatrzymania w miejscu, tylko jednak audi mialoby jakas predkosc, a dostawczak by pewnie kawalek hamowal ... J. |
|
Data: 2019-02-28 13:29:02 | |
Autor: yabba | |
Szybko i bezpiecznie | |
W dniu 28-02-2019 o 12:51, J.F. pisze:
Użytkownik "yabba" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:q58g3p$tgh$1@node2.news.atman.pl... Na zdrowy rozum to wina Renault.
Bezpieczny odstęp nie wymaga jazdy za poprzednikiem w odległości całkowitej drogi hamowania. Jeśli przeszkoda pojawia się przed dostawczakiem tak blisko, że ani dostawczy ani Renault nie są w stanie się przed nią zatrzymać, to będzie jednak wina przeszkody. A dodatkowo uwzgledniajac, ze w takiej sutuacji to raczej nie byloby zatrzymania w miejscu, Dlatego napisałem: Ale patrząc po uszkodzeniach, to nie ten scenariusz. yabba |
|
Data: 2019-02-28 23:20:38 | |
Autor: Marcin N | |
Szybko i bezpiecznie | |
W dniu 2019-02-28 o 13:29, yabba pisze:
Bezpieczny odstęp nie wymaga jazdy za poprzednikiem w odległości całkowitej drogi hamowania. Właśnie, że wymaga. Pisał o tym w swojej książce "Szybkość bezpieczna" Sobiesław Zasada. -- MN |
|
Data: 2019-03-01 19:10:31 | |
Autor: yabba | |
Szybko i bezpiecznie | |
W dniu 28-02-2019 o 23:20, Marcin N pisze:
W dniu 2019-02-28 o 13:29, yabba pisze: Przejrzałem na szybko, ale nie znalazłem. Pamiętasz może rozdział? yabba |
|
Data: 2019-03-01 23:29:06 | |
Autor: Marcin N | |
Szybko i bezpiecznie | |
W dniu 2019-03-01 o 19:10, yabba pisze:
W dniu 28-02-2019 o 23:20, Marcin N pisze: Nie pamiętam rozdziału, ale jestem w stanie zacytować z pamięci, jak to szło: szybkość bezpieczna to taka, z której jesteś w stanie zatrzymać się na widocznym przez siebie, pustym odcinku drogi. -- MN |
|
Data: 2019-03-02 12:40:21 | |
Autor: Liwiusz | |
Szybko i bezpiecznie | |
W dniu 2019-03-01 o 23:29, Marcin N pisze:
W dniu 2019-03-01 o 19:10, yabba pisze: Łiszful finking. Nie uwierzę, że pan Zasada nie jeździ autostradą. -- Liwiusz |
|
Data: 2019-03-02 14:45:12 | |
Autor: Marcin N | |
Szybko i bezpiecznie | |
W dniu 2019-03-02 o 12:40, Liwiusz pisze:
W dniu 2019-03-01 o 23:29, Marcin N pisze: A co ma piernik do wiatraka? Jesteś z tych, którzy im szybciej tym bardziej na zderzaku poprzednika siedzą? Ze 100 do zera zatrzymasz się w czterdzieści-kilka metrów. Zalecany odstęp 2-3 sekund to przy tej szybkości ponad 80 metrów. Przy 130+ nie trzymam się poprzednika bliżej niż 100 metrów. Ty nie? -- MN |
|
Data: 2019-03-03 23:03:14 | |
Autor: J.F. | |
Szybko i bezpiecznie | |
Dnia Sat, 2 Mar 2019 14:45:12 +0100, Marcin N napisał(a):
W dniu 2019-03-02 o 12:40, Liwiusz pisze: Oby na zderzaku, ale co zrobic, jak poprzednika nie ma ? Jak daleko Ci swiatla mijania oswietlaja i z jaka predkoscia jezdzisz na autostradzie ? I co bedzie, jak zobaczysz spiacego pijaka ... albo dziure w jezdni ? Myslisz, ze 50m starczy ? :-) W Niemczech jest ponoc przepis zgodny z ta zasada. Ale z dopiskiem "nie dotyczy autostrad". J. |
|
Data: 2019-03-04 07:14:49 | |
Autor: Marcin N | |
Szybko i bezpiecznie | |
W dniu 2019-03-03 o 23:03, J.F. pisze:
Oby na zderzaku, ale co zrobic, jak poprzednika nie ma ? Fakt. Taki przypadek jest wyjątkowy. Aż zacząłem się zastanawiać, jak ja wtedy jeżdżę, ale wychodzi, że w totalnych ciemnościach nie cisnę, ile fabryka działa. Raczej ledwo przekraczam 120. Na autostradzie. Poza nią - wolniej. -- MN |
|
Data: 2019-03-01 16:12:29 | |
Autor: Grzegorz Tomczyk | |
Szybko i bezpiecznie | |
W dniu 28.02.2019 o 10:30, Uncle Pete pisze:
Jak szybko miała jechać Wałem Miedzeszyńskim w DC osobówka, aby wbić się (dosłownie) pod dostawczaka? Jedno jest pewne - odstęp utrzymywali "wzorcowy". -- Pozdrawiam, Grzegorz Tomczyk |