Data: 2014-03-16 09:55:48 | |
Autor: Kamila00 | |
Szlif cylindra | |
Witam. Czy robi±c "niepełny" szlif cylindra na odpowiedniej maszynie można zrobić na nim "jajo".? Oddałam motocykl do mechanika na wymiane pier¶cieni, więc od razu poszedł nowy tłok, mechanik robił szlif niby taki aby tylko zlikwidować rysy. Po czym jak się okazało "niestety cylinder był tak zjechany że wyszło jajo i strasznie stuka". Oddaj±c motor nic takiego się nie działo teraz strasznie wali na wyższych obrotach stuk się gubi ale nadal idzie go wysłuchać... Czy jest to możliwo¶ci± czy mechanik spaprał sprawę.?
-- Wysłano z czytnika ¦cigacz.pl -> http://grupy.scigacz.pl/ |
|
Data: 2014-03-16 11:34:12 | |
Autor: Kuczu | |
Szlif cylindra | |
W dniu 2014-03-16 10:55, Kamila00 pisze:> Witam. Czy robiąc "niepełny" szlif cylindra na odpowiedniej maszynie
> można zrobić na nim "jajo".? nie ma czegos takiego jak niepelny szlif. Mozna cylinder honowac czyli go "porysowac" aby olej nie splywal. Ale szlif to szlif. Cylinder jest zowalizowany gdy jest zuzyty. Szlifuje sie wlasnie po to aby to "jajo" zlikwidowac. I nei da sie robic jaja urzadzeniem obrotowym. A taka jest wlasnie szlifierka do cylindrow. > Oddałam motocykl do mechanika na wymiane > pierścieni, więc od razu poszedł nowy tłok, mechanik robił szlif niby > taki aby tylko zlikwidować rysy. Po czym jak się okazało "niestety > cylinder był tak zjechany że wyszło jajo i strasznie stuka". Oddając > motor nic takiego się nie działo teraz strasznie wali na wyższych > obrotach stuk się gubi ale nadal idzie go wysłuchać... Czy jest to > możliwością czy mechanik spaprał sprawę.? spapral na 150%. A stukanie na ogol oznacza problem ze swozniem tlokowym. Albo tlok chodzi tak luzno w cylindrze ze lata na boki. Ale wtedy by nie odpalal w ogole bo by nie mial kompresji. -- Kuczu LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !! Harley Davidson FXR-C + Buell XB12X |
|
Data: 2014-03-16 11:54:51 | |
Autor: MarcinJM | |
Szlif cylindra | |
W dniu 2014-03-16 11:34, Kuczu pisze:
spapral na 150%. A stukanie na ogol oznacza problem ze swozniem I tu Cie zaskocze. Rozbieralem silnik garbusa, gdzie tlok byl nominalny (77mm), cylindry rozwiercone na pierszy szlif (+0.25mm) i pierscienie na srednice + 0.25mm. Chodzilo, ale lomot byl straszliwy :) Nie wiem jaki artysta tego dokonal, ale jestem pelen podziwu. -- Pozdrawiam MarcinJM gg: 978510 kompleksowe remonty youngtimer'Ăłw, nadwozi rajdĂłwek przerĂłbki typu "panie, tego sie nie da zrobic" |
|
Data: 2014-03-16 12:00:46 | |
Autor: Kuczu | |
Szlif cylindra | |
W dniu 2014-03-16 11:54, MarcinJM pisze:
W dniu 2014-03-16 11:34, Kuczu pisze: Fakt, nie wpadlem na to ze jakis debil moze zalozyc pierscienie nadwymiarowe do nominalnego tloka. Ale to tym bardziej slabo swiadczy o mechaniku. BTW. Raz widzialem jak gosc zalozyl do skutera 50 ccm tlok ze swozniem 10 mm do silnika z korbowodem pod swozen 12 mm. I byl zdziwony ze mu nie dziala. -- Kuczu LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !! Harley Davidson FXR-C + Buell XB12X |
|
Data: 2014-03-16 12:07:20 | |
Autor: MarcinJM | |
Szlif cylindra | |
W dniu 2014-03-16 12:00, Kuczu pisze:
BTW. Raz widzialem jak gosc zalozyl do skutera 50 ccm tlok ze swozniem No, ale za to jak letko wlazło ;) -- Pozdrawiam MarcinJM gg: 978510 kompleksowe remonty youngtimer'ów, nadwozi rajdówek przeróbki typu "panie, tego sie nie da zrobic" |
|
Data: 2014-03-17 13:18:52 | |
Autor: Kamila00 | |
Szlif cylindra | |
Czyli jest nadzieja, że nie będę musiała wymienać cylindra lub robić tulejowania.?
-- Wysłano z czytnika ¦cigacz.pl -> http://grupy.scigacz.pl/ |
|
Data: 2014-03-17 18:00:29 | |
Autor: MarcinJM | |
Szlif cylindra | |
W dniu 2014-03-17 14:18, Kamila00 pisze:
Czyli jest nadzieja, że nie będę musiała wymienać cylindra lub robić A tego nie wiadomo. Do¶ć trudno diagnozować silniki korespondencyjnie. -- Pozdrawiam MarcinJM gg: 978510 kompleksowe remonty youngtimer'ów, nadwozi rajdówek przeróbki typu "panie, tego sie nie da zrobic" |
|