Data: 2011-07-29 21:42:01 | |
Autor: Meehoo | |
Szarpie przy gaszeniu | |
Dnia Fri, 29 Jul 2011 16:48:12 +0200, Xiant napisał(a):
Pacjentka do Octavia z 2004 roku z silnikiem 1.9 TDI. Opisywalem objawy tutaj, spadek mocy przy ok 140 KM/h i jakis 3 tys obr. Notlauf, mechanik potwierdzal, wymienili jakies przewody od turbiny. Mialo byc lepiej, pojechalem w trase i ... wiecej jak 170 nie pojechal, potem wracajac depnolem pare razy w podloge, zapalil sie check engine i swiecil ale auto jezdzilo normalnie, tylko nie poszlo ponad 150 km/h. Pojechalem znowu, skasowali blad, sprawdzili uklad dolotowy, wszystko ok, i faktycznie jedzi, odpala na styk, wkreca sie na obroty, zadnych spadkow mocy ale przy wylaczaniu silnika jest szarpniecie, nie duze ale jednak jest, wczesniej tego nie bylo. Właśnie przerabiałem ten problem w 1.9TDI ATD w Ibizie z 2002. Pierwszym problemem z jakim pojechałem do specjalisty był notlauf przy 120 km/h. Ze sprawdzenia wyszło, że to wina turbiny -> albo łopatki zawalone brudem, albo mieszek. Dodatkowo, w czasie sprawdzania znaleziona została nieszczelność przy sterowniku podciśnienia - przy próbie odłączania jednego z wężyków ułamała się końcówka. Dwa dni jeździłem z odłączonym wężykiem -> przy gaszeniu szarpało silnikiem jak nigdy, obstawiam, że u Ciebie jest podobnie. Po zdjęciu turbiny okazało się, że mieszek jest zupełnie zgnity -> wymiana mieszka, przepłukanie turbiny i wymiana wężyków podciśnienia -> turbo jak nowe, żadnego szarpania, ciągnie jak nowe. Sprawdzenie komputera nic nie da, musi na to spojrzeć ktoś, kto zna się na turbinach, bo notlaufy to na pewno z tego powodu. Pozdrawiam -- Meehoo |
|