Data: 2016-01-09 12:49:29 | |
Autor: u2 | |
Stre偶y艅ska stawia na e-administracj臋 | |
http://www.stefczyk.info/wiadomosci/gospodarka/strezynska-stawia-na-e-administracje,15849020582
Minister cyfryzacji chce ulepszy膰 e-administracj臋. Ka偶d膮 spraw臋 powinni艣my m贸c za艂atwi膰 przez internet, a obecnie jest to w Polsce trudne, je艣li nie niemo偶liwe; administracja powinna podej艣膰 do obywateli biznesowo - traktowa膰 ich jak klient贸w, kt贸rzy p艂ac膮 za us艂ug臋, wi臋c si臋 o nich nale偶y stara膰 - m贸wi PAP minister cyfryzacji Anna Stre偶y艅ska. "Zawsze jest mi bardzo 偶al, kiedy widz臋, 偶e cieszymy si臋 z takich ma艂ych zwyci臋stw jak to, 偶e mog臋 za艂o偶y膰 firm臋 przez internet. Wszystko powinni艣my m贸c zrobi膰 przez internet. Tymczasem dzia艂a艅, kt贸re mo偶emy rzeczywi艣cie wykona膰 od A do Z w internecie jest stosunkowo ma艂o. Wszystkie one s膮 jakby niedoko艅czone. Zawsze wymagaj膮 gdzie艣 osobistej interwencji, wizyty w urz臋dzie. Ci膮gle jest te偶 taka mentalno艣膰, 偶e urz臋dniczki, widz膮c jak dzia艂aj膮 te systemy, m贸wi膮: niech pani przyjedzie, b臋dzie pro艣ciej. (...) Na og贸艂 okazuje si臋 niestety, 偶e jest szybciej i pro艣ciej, bo nie musimy si臋 domy艣la膰, co system nam komunikuje, co nam m贸wi" - powiedzia艂a. W ocenie szefowej MC wi臋kszo艣膰 obecnych rozwi膮za艅 e-administracji jest dla u偶ytkownik贸w nieprzyjazna. "Wystarczy spojrze膰 na to, co oferuj膮 nam banki. Nikt nas nie szkoli, w jaki spos贸b korzysta膰 z bankowo艣ci elektronicznej. Zak艂adamy konto przez internet i je obs艂ugujemy, bo jest to intuicyjne i nakierowane na klienta. Tymczasem systemy e-administracji s膮 zbudowane tak, 偶e ca艂y czas potykamy si臋 o jakie艣 wymagania techniczne, niezrozumia艂e okre艣leniach, r贸偶nych instrukcjach, dopiskach ma艂ym drukiem, gwiazdkach, kt贸re nas do czego艣 odsy艂aj膮 itd. P贸ki nie my艣limy kategoriami biznesowymi w administracji, 偶e to nasz klient, p艂aci nam za us艂ug臋, chcemy, 偶eby on z tej us艂ugi korzysta艂, wiec si臋 o niego staramy i upraszczamy mu te systemy, 偶eby by艂 zadowolony, to poj臋cie e-urz臋du nie b臋dzie istnia艂o" - powiedzia艂a. Doda艂a, 偶e problemem jest to, 偶e administracja nie ma zewn臋trznej motywacji i presji, 偶eby by膰 lepsza i bardziej przyjazna dla obywateli. "Musi mie膰 jakie艣 centrum kompetencyjne czy koordynacyjne, kt贸re narzuca administracji pewne standardy, m贸wi膮c: klient nasz pan; dzia艂aj tak, jakby od tego jak dzia艂asz na rzecz klienta, zale偶a艂a kondycja twojej firmy i twoja premia na koniec" - t艂umaczy艂a. Jak zadeklarowa艂a, w艂a艣nie w ten spos贸b chce zmieni膰 nastawienie polskiej administracji. "Wymaga to zmian nie tylko technicznych, ale te偶 mentalnych. Zaczniemy od w艂asnego podw贸rka, ale chcia艂abym, 偶eby urz臋dnicy w og贸le mieli takie s艂u偶ebne podej艣cie do swoich obowi膮zk贸w" - podsumowa艂a. -- General Skalski o zydach w UB : "Rozanski, Zyd, kanalia najgorszego gatunku, razem z Brystigerowa, Fejginami, to wszystko (...) nie byli ludzie." prof. PAN Krzysztof Jasiewicz o zydach : "Zydow gubi brak umiaru we wszystkim i przekonanie, ze sa narodem wybranym. Czuja sie oni upowaznieni do interpretowania wszystkiego, takze doktryny katolickiej. Cokolwiek bysmy zrobili, i tak bedzie poddane ich krytyce - za malo, ze zle, ze zbyt malo ofiarnie. W moim najglebszym przekonaniu szkoda czasu na dialog z Zydami, bo on do niczego nie prowadzi... Ludzi, ktorzy uzywaj膮 slow 'antysemita', 'antysemicki', nalezy traktowac jak ludzi niegodnych debaty, ktorzy usiluja niszczyc innych, gdy brakuje argumentow merytorycznych. To oni tworza mowe nienawisci". |
|