Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   Statystyki wypadków wg policji za rok 2008

Statystyki wypadków wg policji za rok 2008

Data: 2009-08-13 22:49:11
Autor: J.F.
Statystyki wypadków wg policji za rok 2008
On Thu, 13 Aug 2009 22:11:34 +0200,  The_EaGle wrote:
Główne przyczyny wypadków na prostych odcinkach to:
• nie udzielenie pierwsze?stwa przejazdu – 2 815 wypadków,
• nieprawidłowe zachowanie się wobec pieszego – 2 662 wypadki,

Zapytam grzecznie jak na prostym odcinku można nie udzielić pierwszeństwa?

Wlaczajac sie do ruchu, albo skrecajac w lewo w pole ?
Przecież to prosty odcinek wiec skąd się wzięła droga z pierwszeństwem i to bez skrzyżowania bo statystyki dotyczące skrzyżowań są poniżej.

Jak na prostym odcinku można się nieprawidłowo zachować wobec pieszego???
Jedno mi przychodzi na myśl - specjalnie najechać na pieszego idącego poboczem drogi. Ma ktoś inne pomysły?

Niespecjalnie na pieszego po nocy bedac oslepionym, na grzybiarza z
dobytkiem, wpasc za wzniesieniem na pielgrzymke, albo niedostosowawszy
predkosci  ..

Główne przyczyny wypadków na skrzyżowaniach z pierwsze?stwem przejazdu to:
• nie udzielenie pierwszeństwa przejazdu – 6 049 wypadków,
• nieprawidłowe zachowanie się wobec pieszego – 2 336 wypadków,
• niedostosowanie prędkości do warunków ruchu – 1 155 wypadków.

Słowem grzanie przez skrzyżowania 140 gdzie jest 70 nie powoduje dużej liczby wypadków a właśnie nie udzielenie pierwszeństwa... w sumie to logiczne.

No bo jak kierowca zezna ze nie zauwazyl to nie udzielil
pierwszenstwa, a jak zezna ze zauwazyl, zahamowal, ale nie dal rady
sie zatrzymac przed skrzyzowaniem - to niedostosowal predkosci :-)

Główne przyczyny wypadków na zakrętach to:
• niedostosowanie prędkości do warunków ruchu – 4 054 wypadki,

Rozumiem więc że 4 tyś wypadków jest spowodowane nieumiejętnością kierowców do oceny prędkości w zakręcie, względnie nieprawidłowy tor jazdy. Czy tego uczą na kursach? NIE. Czemu ? Ponieważ w tym czasie uczą sie parkować!

Ale przeciez ucza jazdy po luku i nawet na egzaminie obowiazkowy jest.
Tylko co z tego, przeciez nie beda uczyc z predkoscia 150 :-)

• nieprawidłowe wyprzedzanie – 219 wypadków,
Na zakręcie wyprzedzają. W sumie mało wypadków...

Bo tak jak sie patrzy to malo osob ryzykuje nadmiernie, a ci co
ryzykuja maja szczescie.

• nieprawidłowe wymijanie – 197 wypadków.
Jak można nieprawidłowo wymijać na zakręcie? Skoro kierowca został zmuszony do wymijania to może ten co to wymijanie wymusił powinien ponosić odpowiedzialność?

A moze drobne zawadzenie, bo ktos nie uwzglednil ze "zachodzi na
zakrecie" ?
Główne przyczyny wypadków występujących na drogach jedno jezdniowych
dwukierunkowych to:
• niedostosowanie prędkości do warunków ruchu – 10 545 wypadków,
No ba nie inaczej. Jechali szybko i się anihilowali. Bo przecież nie dotyczy to wyprzedzania ani najechania na pieszego. A wiec jechał szybko i zwypadkował!

Coz chcesz - jak nazwac tych 4000 na zakretach ? A na prostej tez mozna wpasc do rowu ..

• nie udzielenie pierwsze?stwa przejazdu – 7 471 wypadków,
Jechał drogą jednojezdniową i dojechał do znaku ustąp pierwszeństwa i go nie ustąpił. Może nie widział co jest obok?Może widoczność była zła? Może sie zagapił?

Tak czy inaczej - nie udzielil.

• nieprawidłowe zachowanie się wobec pieszego – 3 939 wypadków,
Znów ci którzy rozjeżdżają pieszych jak ich widzą na poboczu - plaga w Polsce.

A nie obejmuje to pieszych na przejsciach ?
• nieprawidłowe wyprzedzanie – 2 514 wypadków,
No proszę. 10tys wypadków bo jechali za szybko a tylko 2.5 tys bo źle wyprzedzali. Coś tutaj nie gra, nie sądzicie?

Jakby jechali wolniej to by nie wyprzedzali :-)

Główne przyczyny wypadków występujących na drogach o dwóch jezdniach
jednokierunkowych to:
• niedostosowanie prędkości do warunków ruchu – 985 wypadków,
TYLKO? To po cholerę tyle WIDEORADARÓW??? Przecież one mogą tylko tą statystykę zmniejszyć!!! NA CO IDĄ NASZE PIENIĄDZE!

Rzadko stoja, z braku drog dwujezdniowych czesciej sa na
jednojezdniowych.

J.

Data: 2009-08-13 23:22:34
Autor: The_EaGle
Statystyki wypadków wg policji za rok 20 08
J.F. pisze:
> On Thu, 13 Aug 2009 22:11:34 +0200,  The_EaGle wrote:
>> Główne przyczyny wypadków na prostych odcinkach to:
>> • nie udzielenie pierwsze?stwa przejazdu – 2 815 wypadków,
>> • nieprawidłowe zachowanie się wobec pieszego – 2 662 wypadki,
>>
>> Zapytam grzecznie jak na prostym odcinku można nie udzielić pierwszeństwa?
>
> WÅ‚Ä…czajÄ…c sie do ruchu, albo skrecajac w lewo w pole ?

To aż tyle tych skręcających w pole? Jeżeli właczajac się do ruchu to nie udzielenie pierwszeństwa.

>> Przecież to prosty odcinek wiec skąd się wzięła droga z pierwszeństwem i to bez skrzyżowania bo statystyki dotyczące skrzyżowań są poniżej.
>
>> Jak na prostym odcinku można się nieprawidłowo zachować wobec pieszego???
>> Jedno mi przychodzi na myśl - specjalnie najechać na pieszego idącego poboczem drogi. Ma ktoś inne pomysły?
>
> Niespecjalnie na pieszego po nocy bedac oslepionym, na grzybiarza z
> dobytkiem, wpasc za wzniesieniem na pielgrzymke, albo niedostosowawszy
> predkosci  ..

No przychodzi mi jeszcze jedna myśl przejście dla pieszych na prostym odcinku. Tylko że takich nie ma dużo po drogami dwujezdniowymi. Praktycznie większość jest na skrzyżowaniach a nie na prostym odcinku drogi.


>> Główne przyczyny wypadków na skrzyżowaniach z pierwsze?stwem przejazdu to:
>> • nie udzielenie pierwszeństwa przejazdu – 6 049 wypadków,
>> • nieprawidłowe zachowanie się wobec pieszego – 2 336 wypadków,
>> • niedostosowanie prędkości do warunków ruchu – 1 155 wypadków.
>>
>> Słowem grzanie przez skrzyżowania 140 gdzie jest 70 nie powoduje dużej liczby wypadków a właśnie nie udzielenie pierwszeństwa... w sumie to logiczne.
>
> No bo jak kierowca zezna ze nie zauwazyl to nie udzielil
> pierwszenstwa, a jak zezna ze zauwazyl, zahamowal, ale nie dal rady
> sie zatrzymac przed skrzyzowaniem - to niedostosowal predkosci :-)

No tak tak. Tylko że dla mnie to argument za tym że to nie prędkość powoduje wypadku i coś co spowoduje że ta prędkość będzie nagle wytracona. Patrz wymuszenie pierwszeństwa.


>> Główne przyczyny wypadków na zakrętach to:
>> • niedostosowanie prędkości do warunków ruchu – 4 054 wypadki,
>
>> Rozumiem więc że 4 tyś wypadków jest spowodowane nieumiejętnością kierowców do oceny prędkości w zakręcie, względnie nieprawidłowy tor jazdy. Czy tego uczą na kursach? NIE. Czemu ? Ponieważ w tym czasie uczą sie parkować!
>
> Ale przeciez ucza jazdy po luku i nawet na egzaminie obowiazkowy jest.
> Tylko co z tego, przeciez nie beda uczyc z predkoscia 150 :-)

Uczą po łuku ale jazdy do tyłu. Problem w tym że u nas wypada się z drogi jadąc do przodu...


>> • nieprawidłowe wyprzedzanie – 219 wypadków,
>> Na zakręcie wyprzedzają. W sumie mało wypadków...
>
> Bo tak jak sie patrzy to malo osob ryzykuje nadmiernie, a ci co
> ryzykuja maja szczescie.

No szczęścia w statystykach nie widać co roku bite 5,5 tys ginie.

>> • nieprawidłowe wymijanie – 197 wypadków.
>> Jak można nieprawidłowo wymijać na zakręcie? Skoro kierowca został zmuszony do wymijania to może ten co to wymijanie wymusił powinien ponosić odpowiedzialność?
>
> A moze drobne zawadzenie, bo ktos nie uwzglednil ze "zachodzi na
> zakrecie" ?

Myślisz że to z winy przegubowców? Mnie się nie wydaje. Tym bardziej że chodzi o wypadek a wiec ponad 7 dni uszkodzenie ciała.

>> Główne przyczyny wypadków występujących na drogach jedno jezdniowych
>> dwukierunkowych to:
>> • niedostosowanie prędkości do warunków ruchu – 10 545 wypadków,
>> No ba nie inaczej. Jechali szybko i się anihilowali. Bo przecież nie dotyczy to wyprzedzania ani najechania na pieszego. A wiec jechał szybko i zwypadkował!
>
> Coz chcesz - jak nazwac tych 4000 na zakretach ?

> A na prostej tez mozna wpasc do rowu ..

Za szybko jechał w zakręcie, za szybko jechał na prostej i spowodował wypadek a jak za szybko jechał przez skrzyżowanie to już wypadków praktycznie wcale nie spowodował. Normalnie szok. Z takich statystyk to można coś sensownego wywnioskować?


>> • nie udzielenie pierwsze?stwa przejazdu – 7 471 wypadków,
>> Jechał drogą jednojezdniową i dojechał do znaku ustąp pierwszeństwa i go nie ustąpił. Może nie widział co jest obok?Może widoczność była zła? Może sie zagapił?
>
> Tak czy inaczej - nie udzielil.

Wiedząc że nie udzielił to nic nie znaczy. Główne pytanie DLACZEGO? Jak będę wiedział dlaczego 30% nie udzieliło to będę mógł coś zrobić aby temu zapobiec a jak wiem że nie udzielił bo nie udzielił to dojdę do wniosków żadnych czyli tak jak obecnie.

>> • nieprawidłowe zachowanie się wobec pieszego – 3 939 wypadków,
>> Znów ci którzy rozjeżdżają pieszych jak ich widzą na poboczu - plaga w Polsce.
>
> A nie obejmuje to pieszych na przejsciach ?

Tych na prostych odcinkach?

>> • nieprawidłowe wyprzedzanie – 2 514 wypadków,
>> No proszę. 10tys wypadków bo jechali za szybko a tylko 2.5 tys bo źle wyprzedzali. Coś tutaj nie gra, nie sądzicie?
>
> Jakby jechali wolniej to by nie wyprzedzali :-)

Jak by jechali za szybko i nie wyprzedzali to by szybciej spowodowali wypadek niż jak by wyprzedzali... Do takich wniosków ja tutaj dochodzę...

>> Główne przyczyny wypadków występujących na drogach o dwóch jezdniach
>> jednokierunkowych to:
>> • niedostosowanie prędkości do warunków ruchu – 985 wypadków,
>> TYLKO? To po cholerę tyle WIDEORADARÓW??? Przecież one mogą tylko tą statystykę zmniejszyć!!! NA CO IDĄ NASZE PIENIĄDZE!
>
> Rzadko stoja, z braku drog dwujezdniowych czesciej sa na
> jednojezdniowych.

Chcesz porozmawiać o gierkówce? Fotoradar a nie wideo ale co parę kilometrów. Czyli psu to na budę skoro wg statystyk policji na drogach dwujezdniowych wypadków z powodu zbyt dużej prędkości praktycznie nie ma...

Pozdrawiam
Rafał

Data: 2009-08-14 00:14:23
Autor: Krystian Zaczyk
Statystyki wypadków wg policji za rok 2008
U¿ytkownik "The_EaGle" <the@djd.com> napisa³:

>> Zapytam grzecznie jak na prostym odcinku mo¿na nie udzieliæ
pierwszeñstwa?
>
> W³±czaj±c sie do ruchu, albo skrecajac w lewo w pole ?

To a¿ tyle tych skrêcaj±cych w pole?

Ogólnie w drogi nie posiadaj±ce jezdni - wielu.

Je¿eli w³aczajac siê do ruchu to nie udzielenie pierwszeñstwa.

Mam nadziejê, ¿e zartujesz albo nie masz prawa jazdy...
Art. 17.
2. Kieruj±cy pojazdem, w³±czaj±c siê do ruchu, jest obowi±zany zachowaæ
szczególn± ostro¿no¶æ oraz ust±piæ pierwszeñstwa innemu pojazdowi lub
uczestnikowi ruchu.

No przychodzi mi jeszcze jedna my¶l przej¶cie dla pieszych na prostym
odcinku. Tylko ¿e takich nie ma du¿o po drogami dwujezdniowymi.
Praktycznie wiêkszo¶æ jest na skrzy¿owaniach a nie na prostym odcinku
drogi.

Jest wiele na prostym odcinku drogi, szczególnie na wsiach.

Krystian

Statystyki wypadków wg policji za rok 2008

Nowy film z video.banzaj.pl wiêcej »
Redmi 9A - recenzja bud¿etowego smartfona