Data: 2009-08-13 22:49:11 | |
Autor: J.F. | |
Statystyki wypadków wg policji za rok 2008 | |
On Thu, 13 Aug 2009 22:11:34 +0200, The_EaGle wrote:
Główne przyczyny wypadków na prostych odcinkach to: Wlaczajac sie do ruchu, albo skrecajac w lewo w pole ? Przecież to prosty odcinek wiec skąd się wzięła droga z pierwszeństwem i to bez skrzyżowania bo statystyki dotyczące skrzyżowań są poniżej. Jak na prostym odcinku można się nieprawidłowo zachować wobec pieszego??? Niespecjalnie na pieszego po nocy bedac oslepionym, na grzybiarza z dobytkiem, wpasc za wzniesieniem na pielgrzymke, albo niedostosowawszy predkosci .. Główne przyczyny wypadków na skrzyżowaniach z pierwsze?stwem przejazdu to: No bo jak kierowca zezna ze nie zauwazyl to nie udzielil pierwszenstwa, a jak zezna ze zauwazyl, zahamowal, ale nie dal rady sie zatrzymac przed skrzyzowaniem - to niedostosowal predkosci :-) Główne przyczyny wypadków na zakrętach to: Rozumiem więc że 4 tyś wypadków jest spowodowane nieumiejętnością kierowców do oceny prędkości w zakręcie, względnie nieprawidłowy tor jazdy. Czy tego uczą na kursach? NIE. Czemu ? Ponieważ w tym czasie uczą sie parkować! Ale przeciez ucza jazdy po luku i nawet na egzaminie obowiazkowy jest. Tylko co z tego, przeciez nie beda uczyc z predkoscia 150 :-) • nieprawidłowe wyprzedzanie – 219 wypadków, Bo tak jak sie patrzy to malo osob ryzykuje nadmiernie, a ci co ryzykuja maja szczescie. • nieprawidłowe wymijanie – 197 wypadków. A moze drobne zawadzenie, bo ktos nie uwzglednil ze "zachodzi na zakrecie" ? Główne przyczyny wypadków występujących na drogach jedno jezdniowych Coz chcesz - jak nazwac tych 4000 na zakretach ? A na prostej tez mozna wpasc do rowu .. • nie udzielenie pierwsze?stwa przejazdu – 7 471 wypadków, Tak czy inaczej - nie udzielil. • nieprawidłowe zachowanie się wobec pieszego – 3 939 wypadków, A nie obejmuje to pieszych na przejsciach ? • nieprawidłowe wyprzedzanie – 2 514 wypadków, Jakby jechali wolniej to by nie wyprzedzali :-) Główne przyczyny wypadków występujących na drogach o dwóch jezdniach Rzadko stoja, z braku drog dwujezdniowych czesciej sa na jednojezdniowych. J. |
|
Data: 2009-08-13 23:22:34 | |
Autor: The_EaGle | |
Statystyki wypadków wg policji za rok 20 08 | |
J.F. pisze:
> On Thu, 13 Aug 2009 22:11:34 +0200, The_EaGle wrote: >> Główne przyczyny wypadków na prostych odcinkach to: >> • nie udzielenie pierwsze?stwa przejazdu – 2 815 wypadków, >> • nieprawidłowe zachowanie się wobec pieszego – 2 662 wypadki, >> >> Zapytam grzecznie jak na prostym odcinku można nie udzielić pierwszeństwa? > > Włączając sie do ruchu, albo skrecajac w lewo w pole ? To aż tyle tych skręcających w pole? Jeżeli właczajac się do ruchu to nie udzielenie pierwszeństwa. >> Przecież to prosty odcinek wiec skąd się wzięła droga z pierwszeństwem i to bez skrzyżowania bo statystyki dotyczące skrzyżowań są poniżej. > >> Jak na prostym odcinku można się nieprawidłowo zachować wobec pieszego??? >> Jedno mi przychodzi na myśl - specjalnie najechać na pieszego idącego poboczem drogi. Ma ktoś inne pomysły? > > Niespecjalnie na pieszego po nocy bedac oslepionym, na grzybiarza z > dobytkiem, wpasc za wzniesieniem na pielgrzymke, albo niedostosowawszy > predkosci .. No przychodzi mi jeszcze jedna myśl przejście dla pieszych na prostym odcinku. Tylko że takich nie ma dużo po drogami dwujezdniowymi. Praktycznie większość jest na skrzyżowaniach a nie na prostym odcinku drogi. >> Główne przyczyny wypadków na skrzyżowaniach z pierwsze?stwem przejazdu to: >> • nie udzielenie pierwszeństwa przejazdu – 6 049 wypadków, >> • nieprawidłowe zachowanie się wobec pieszego – 2 336 wypadków, >> • niedostosowanie prędkości do warunków ruchu – 1 155 wypadków. >> >> Słowem grzanie przez skrzyżowania 140 gdzie jest 70 nie powoduje dużej liczby wypadków a właśnie nie udzielenie pierwszeństwa... w sumie to logiczne. > > No bo jak kierowca zezna ze nie zauwazyl to nie udzielil > pierwszenstwa, a jak zezna ze zauwazyl, zahamowal, ale nie dal rady > sie zatrzymac przed skrzyzowaniem - to niedostosowal predkosci :-) No tak tak. Tylko że dla mnie to argument za tym że to nie prędkość powoduje wypadku i coś co spowoduje że ta prędkość będzie nagle wytracona. Patrz wymuszenie pierwszeństwa. >> Główne przyczyny wypadków na zakrętach to: >> • niedostosowanie prędkości do warunków ruchu – 4 054 wypadki, > >> Rozumiem więc że 4 tyś wypadków jest spowodowane nieumiejętnością kierowców do oceny prędkości w zakręcie, względnie nieprawidłowy tor jazdy. Czy tego uczą na kursach? NIE. Czemu ? Ponieważ w tym czasie uczą sie parkować! > > Ale przeciez ucza jazdy po luku i nawet na egzaminie obowiazkowy jest. > Tylko co z tego, przeciez nie beda uczyc z predkoscia 150 :-) Uczą po łuku ale jazdy do tyłu. Problem w tym że u nas wypada się z drogi jadąc do przodu... >> • nieprawidłowe wyprzedzanie – 219 wypadków, >> Na zakręcie wyprzedzają. W sumie mało wypadków... > > Bo tak jak sie patrzy to malo osob ryzykuje nadmiernie, a ci co > ryzykuja maja szczescie. No szczęścia w statystykach nie widać co roku bite 5,5 tys ginie. >> • nieprawidłowe wymijanie – 197 wypadków. >> Jak można nieprawidłowo wymijać na zakręcie? Skoro kierowca został zmuszony do wymijania to może ten co to wymijanie wymusił powinien ponosić odpowiedzialność? > > A moze drobne zawadzenie, bo ktos nie uwzglednil ze "zachodzi na > zakrecie" ? Myślisz że to z winy przegubowców? Mnie się nie wydaje. Tym bardziej że chodzi o wypadek a wiec ponad 7 dni uszkodzenie ciała. >> Główne przyczyny wypadków występujących na drogach jedno jezdniowych >> dwukierunkowych to: >> • niedostosowanie prędkości do warunków ruchu – 10 545 wypadków, >> No ba nie inaczej. Jechali szybko i się anihilowali. Bo przecież nie dotyczy to wyprzedzania ani najechania na pieszego. A wiec jechał szybko i zwypadkował! > > Coz chcesz - jak nazwac tych 4000 na zakretach ? > A na prostej tez mozna wpasc do rowu .. Za szybko jechał w zakręcie, za szybko jechał na prostej i spowodował wypadek a jak za szybko jechał przez skrzyżowanie to już wypadków praktycznie wcale nie spowodował. Normalnie szok. Z takich statystyk to można coś sensownego wywnioskować? >> • nie udzielenie pierwsze?stwa przejazdu – 7 471 wypadków, >> Jechał drogą jednojezdniową i dojechał do znaku ustąp pierwszeństwa i go nie ustąpił. Może nie widział co jest obok?Może widoczność była zła? Może sie zagapił? > > Tak czy inaczej - nie udzielil. Wiedząc że nie udzielił to nic nie znaczy. Główne pytanie DLACZEGO? Jak będę wiedział dlaczego 30% nie udzieliło to będę mógł coś zrobić aby temu zapobiec a jak wiem że nie udzielił bo nie udzielił to dojdę do wniosków żadnych czyli tak jak obecnie. >> • nieprawidłowe zachowanie się wobec pieszego – 3 939 wypadków, >> Znów ci którzy rozjeżdżają pieszych jak ich widzą na poboczu - plaga w Polsce. > > A nie obejmuje to pieszych na przejsciach ? Tych na prostych odcinkach? >> • nieprawidłowe wyprzedzanie – 2 514 wypadków, >> No proszę. 10tys wypadków bo jechali za szybko a tylko 2.5 tys bo źle wyprzedzali. Coś tutaj nie gra, nie sądzicie? > > Jakby jechali wolniej to by nie wyprzedzali :-) Jak by jechali za szybko i nie wyprzedzali to by szybciej spowodowali wypadek niż jak by wyprzedzali... Do takich wniosków ja tutaj dochodzę... >> Główne przyczyny wypadków występujących na drogach o dwóch jezdniach >> jednokierunkowych to: >> • niedostosowanie prędkości do warunków ruchu – 985 wypadków, >> TYLKO? To po cholerę tyle WIDEORADARÓW??? Przecież one mogą tylko tą statystykę zmniejszyć!!! NA CO IDĄ NASZE PIENIĄDZE! > > Rzadko stoja, z braku drog dwujezdniowych czesciej sa na > jednojezdniowych. Chcesz porozmawiać o gierkówce? Fotoradar a nie wideo ale co parę kilometrów. Czyli psu to na budę skoro wg statystyk policji na drogach dwujezdniowych wypadków z powodu zbyt dużej prędkości praktycznie nie ma... Pozdrawiam Rafał |
|
Data: 2009-08-14 00:14:23 | |
Autor: Krystian Zaczyk | |
Statystyki wypadków wg policji za rok 2008 | |
U¿ytkownik "The_EaGle" <the@djd.com> napisa³:
>> Zapytam grzecznie jak na prostym odcinku mo¿na nie udzieliæ Ogólnie w drogi nie posiadaj±ce jezdni - wielu. Je¿eli w³aczajac siê do ruchu to nie udzielenie pierwszeñstwa. Mam nadziejê, ¿e zartujesz albo nie masz prawa jazdy... Art. 17. 2. Kieruj±cy pojazdem, w³±czaj±c siê do ruchu, jest obowi±zany zachowaæ szczególn± ostro¿no¶æ oraz ust±piæ pierwszeñstwa innemu pojazdowi lub uczestnikowi ruchu. No przychodzi mi jeszcze jedna my¶l przej¶cie dla pieszych na prostym Jest wiele na prostym odcinku drogi, szczególnie na wsiach. Krystian |
|