Data: 2009-07-27 09:03:29 | |
Autor: juhass | |
Sprzêg³o- dziwny przypadek | |
Witam,
jest sobie sprzêg³o. Zwyk³e, mokre, wielotarczowe, rzecz tyczy sie motonga ze stopki. Owe sprzêg³o ma dziwn± przypad³o¶æ- jak moto jest zimne i zmuszony jestem bardziej przycisn±æ to... ¶lizga siê. Nie ¶lizga siê ci±gle, ale tak na krótk± chwilê, po której ju¿ normalnie przenosi napêd. Dzieje siê rzecz zwykle gdy przekraczam te 7-8 tys, czyli w miejscu gdy moment obrotowy mocno ro¶nie. Gdy moto siê rozgrzeje do temperatury roboczej to problem zupe³nie zanika. St±d moje w±tpliwo¶ci- jako¶ tak psychicznie bardziej siê spodziewa³em ¶lizgania na ciep³ym ni¿ na zimnym... Czy to normalne gdy siê sprzêg³o koñczy?? Do sprawy chcê zajrzeæ jesieni±- pewno skoñczy siê na wymianie tarcz, przek³adek i sprê¿yn- licznikowo moto ma 60kkm. -- Pozdrawiam: juhass (vfr800) gliwice/trzebinia |
|
Data: 2009-07-27 01:30:49 | |
Autor: Artur Zabroñski | |
Sprzêg³o- dziwny przypadek | |
On Jul 27, 9:03 am, juhass <tjuh...@wp.pl> wrote:
Ja mia³em podobny problem i te¿ wydawa³o mi siê, ¿e przy cieplejszym moto prolem ustawa³. Jak siê okaza³o przy zmianie p³ynu hamulcowego w sprzêgle trochê za du¿o nala³em i wracaj±cy p³yn nie mia³ gdzie siê podziaæ i nie wy³±cza³ sprzêg³a do koñca. Pewnie nie jest to to ale zawsze to jaki¶ trop który warto sprawdziæ :-) -- Artur |
|
Data: 2009-07-27 10:36:44 | |
Autor: kocyk | |
Sprzêg³o- dziwny przypadek | |
juhass wrote:
Witam, Jaki masz olej? Jak olej nie jest dziwny, to konczy ci sie docisk. K.14. |
|
Data: 2009-07-27 10:47:05 | |
Autor: Kuczu | |
Sprzêg³o- dziwny przypadek | |
kocyk pisze:
Jaki masz olej? Jak olej nie jest dziwny, to konczy ci sie docisk. Co sie konczy ? -- Kuczu LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !! Harley Davidson FXR-C 666 Edition www.bikepics.com/members/kuczu/87fxr/ |
|
Data: 2009-07-27 09:49:27 | |
Autor: Jasio | |
Sprzêg³o- dziwny przypadek | |
U¿ytkownik "Kuczu" napisa³ w wiadomo¶ci news:h4jpie$mo2$1news.wp.pl... kocyk pisze: A to nie tak jak w Ducati? E, pomyliæ siê ka¿dy mo¿e. Chodzi³o pewnie o sprê¿yny, które docisk zastêpuj± w mokrym sprzêgle. PS Z tym olejem to cienka prowokacja, panie Kocu. -- Jasio vx etz Jesli wyszlo Ci raz, sprobuj raz jeszcze. FAQ: http://www.riders.pl/wacko/wakka.php?wakka=MotocykloweFAQ&v=qvj |
|
Data: 2009-07-27 01:57:53 | |
Autor: Artur Zabroñski | |
Sprzêg³o- dziwny przypadek | |
On 27 Lip, 10:49, "Jasio" <bylystud...@gazeta.pl> wrote:
Dlaczego? -- Artur |
|
Data: 2009-07-27 10:03:59 | |
Autor: Jasio | |
Sprzeglo- dziwny przypadek | |
Uzytkownik "Artur Zabronski" napisal w wiadomosci news:b202e8f3-c967-4a71-bc8e-63f020483b45a26g2000yqn.googlegroups.com... On 27 Lip, 10:49, "Jasio" wrote: A chcesz o tym porozmawiac? Ale serio. -- Jasio vx etz Jesli wyszlo Ci raz, sprobuj raz jeszcze. FAQ: http://www.riders.pl/wacko/wakka.php?wakka=MotocykloweFAQ&v=qvj |
|
Data: 2009-07-27 02:15:42 | |
Autor: Artur Zabroñski | |
Sprzeglo- dziwny przypadek | |
On 27 Lip, 11:03, "Jasio" <bylystud...@gazeta.pl> wrote:
No tak serio, serio. Jak± masz pewno¶æ, ¿e stosuj±c olej bez JASO MA nie bêdzie stwarza³ problemów ze sprzêg³em? -- Artur |
|
Data: 2009-07-27 02:28:42 | |
Autor: Artur Zabroñski | |
Sprzeglo- dziwny przypadek | |
On 27 Lip, 11:15, Artur Zabroñski <artur.zabron...@gmail.com> wrote:
Dorzucê opis z jakiej¶ strony: Klasyfikacja motocyklowa JASO. Z inicjatywy japoñskiego zwi±zku producentów motocykli w 1999r. stworzono specjaln± klasyfikacjê olejów pod k±tem ich przydatno¶ci do silników motocyklowych. Coraz szersze stosowanie ró¿norakich dodatków zmusi³o do zró¿nicowania przydatno¶ci olejów do silników samochodowych i motocyklowych. Coraz wiêksza presja na zmniejszanie zu¿ycia paliwa w samochodach zaowocowa³a pojawieniem siê olejów o niskiej lepko¶ci. Powoduj± one przyspieszone zu¿ycie (pitting) kó³ zêbatych przeniesienia napêdu w silnikach motocyklowych. Na dodatek wystêpuj±ce w takich olejach dodatki zmniejszaj±ce tarcie powoduj± ¶lizganie siê tarcz w sprzêg³ach motocyklowych. Dlatego swego czasu producenci motocykli zareagowali nawet zakazem stosowania w swoich silnikach samochodowych olejów klasy SH, SJ i SL. Klasyfikacja JASO jest bardzo prosta. Oleje spe³niaj±ce j± odpowiadaj± pod wzglêdem jako¶ci klasyfikacjom API SE, SF, SG, SH, SJ i SL. Maj± wysok± lepko¶æ w wysokich temperaturach, odpowiednio du¿o dodatków myj±cych i przeciwpieni±cych. Zapewniaj± dobre warunki pracy przek³adniom zêbatym. Je¿eli umo¿liwiaj± przeniesienie du¿ego momentu obrotowego w silnikach z mocno obci±¿onym mokrym sprzêg³em, wówczas nosz± oznaczenie MA. Je¶li spe³niaj± wcze¶niej wymienione kryteria, jednak nie zapewniaj± bezpo¶lizgowej pracy sprzêg³a, wówczas okre¶lane s± mianem MB http://chudzikj.republika.pl/Technika/Olej/olej.htm -- Artur |
|
Data: 2009-07-27 17:55:55 | |
Autor: Jasio | |
Sprzeglo- dziwny przypadek | |
U¿ytkownik "Artur Zabroñski" napisa³ w wiadomo¶ci news:2ee0d707-92f1-4e44-8e4a-39272d06053ae11g2000yqo.googlegroups.com...
Dorzucê opis z jakiej¶ strony: Klasyfikacja motocyklowa JASO. *** Znamy, znamy. To te¿ trochê tak jak z innymi klasami jako¶ciowymi czy lepko¶ciowymi albo rekomendacjami producentów. Je¿eli nie jest rekomendowany, lub nie ma wymienionego na tylnej czê¶ci opakowania jakiego¶ atestu - to nie oznacza, ¿e jego norm nie spe³nia. Po prostu ze wzglêdów finansowych producentowi/dystrybutorowi mo¿e bardziej op³acaæ nie staraæ o w/w a zostaæ przy starych atestach/rekomendacjach/tym podobnych. Poniewa¿ sprzêg³o w VX zaczê³o mi siê ¶lizgaæ po tym jak olej zmieni³em na motula spe³niaj±cego normy JASO MA [4100 bodaj¿e], którego reszta w dodatku po zimie na pó³ce w przezroczystej butelce rozwarstwi³a siê - wyleczy³em siê z mitu oleju "motocyklowego" i ka¿d± próbê rozmowy na ten temat zbywam milczeniem. Mo¿e nie wywy¿szaj±c siê, ale pozostaj±c pe³en szacunku dla ludzi, których staæ na takie fanaberie. ¯eby nie by³o - nie oszczêdzam przesadnie na motocyklu i wymieniaj±c olej wymieniam te¿ filtr, mimo, ¿e producent zaleca wymianê co drugi raz. Filtr kupujê Championa, bo mam s³abo¶æ do tej marki - zawsze mi siê podoba³y jej reklamy, które za PRLu by³y dla mnie powiewem wielkiego ¶wiata. A ze 30-40% móg³bym zaoszczêdziæ kupuj±c manesmana czy innego tam hiflo. Klasyka flejmów na pl.rec.motocykle to flejmy o olejach. -- Jasio vx etz Jesli wyszlo Ci raz, sprobuj raz jeszcze. FAQ: http://www.riders.pl/wacko/wakka.php?wakka=MotocykloweFAQ&v=qvj |
|
Data: 2009-07-28 00:38:13 | |
Autor: Artur Zabroñski | |
Sprzeglo- dziwny przypadek | |
On 27 Lip, 18:55, "Jasio" <bylystud...@gazeta.pl> wrote:
U¿ytkownik "Artur Zabroñski" napisa³ w wiadomo¶cinews:2ee0d707-92f1-4e44-8e4a-39272d06053ae11g2000yqo.googlegroups.com...Ale te¿ nie znaczy, ¿e spe³nia wiêc lepiej jest kupiæ olej który ma atest i je¼dziæ spokojnie i nie mieæ problemów. Na jakie fanaberie, ile ten olej motocyklowy jest dro¿szy od zwyk³ego? -- Artur |
|
Data: 2009-07-28 10:50:01 | |
Autor: Don Pedro | |
Sprzeglo- dziwny przypadek | |
Jasio pisze:
Poniewa¿ sprzêg³o w VX zaczê³o mi siê ¶lizgaæ po tym jak olej zmieni³em na motula spe³niaj±cego normy JASO MA [4100 bodaj¿e], którego reszta w dodatku po zimie na pó³ce w przezroczystej butelce rozwarstwi³a siê - wyleczy³em siê z mitu oleju "motocyklowego" i ka¿d± próbê rozmowy na ten temat zbywam milczeniem. Mo¿e nie wywy¿szaj±c siê, ale pozostaj±c pe³en szacunku dla ludzi, których staæ na takie fanaberie.(...) Klasyka flejmów na pl.rec.motocykle to flejmy o olejach. Pisywa³ tu swojego czasu Andrzej Rosa, który ca³e wieki je¼dzi³ Suzuki GS albo GSX (GSXR?) na oleju samochodowym i nic mu siê nie dzia³o. Ja natomiast znam osobi¶cie kilka przypadków, gdzie po wlaniu oleju samochodowego sprzêg³o zaczê³o siê ¶lizgaæ (notabene m.in. te¿ VX800) lub szarpaæ (DR BIG800), ale zdarza³o siê, ¿e sprzêg³u by³o wszystko jedno (FJ1100) i je¼dzi³o nadal tak samo. Zda¿a³o siê równie¿, ¿e sprzêg³o ¶lizga³o siê mimo oleju motocykloweg (VFR800 i SV650) a po zmianie na inny motocyklowy - przesta³o. Tak wiêc oleje na pewno siê ró¿ni± i sprzêg³a na pewno to czuj±. Do czynienia mia³em ju¿ z tak± ilo¶ci± kombinacji, ¿e sk³ania³bym siê ku twierdzeniu, ¿e przy oleju motocyklowym jest mniejsze ryzyko uszkodzenia sprzêg³a. pozdr DP TL-S |
|
Data: 2009-07-29 05:04:39 | |
Autor: Artur Zabroñski | |
Sprzeglo- dziwny przypadek | |
On 27 Lip, 18:55, "Jasio" <bylystud...@gazeta.pl> wrote:
Dodam jeszcze przyk³ad z serwisówki do mojego moto: Engine oil type: API SE, SF or SG API SH or SJ with JASO MA Wiêc, oleje z API SE/SF/SG które zawieraj± mniej uszlachetniaczy mog± byæ ale te z SH/SJ musz± spe³niaæ JASO MA ¿eby siê nadawa³y. -- Artur |
|
Data: 2009-07-27 11:45:24 | |
Autor: kocyk | |
Sprzêg³o- dziwny przypadek | |
Jasio wrote:
No, dokladnie. Jak zwal tak zwal, ja tam sie na nomenklaturze nie znam. Grunt ze wiadomo w czym rzecz. PS Prowokacja? Zupelnie nie. Uszlachetniane oleje samochodowe moga powodowac poslizg. Ale jak chcesz sie spierac czy to urban legend czy nie, to mnie sie nie chce... hehe. K.14. |
|
Data: 2009-07-27 11:15:48 | |
Autor: juhass | |
Sprzêg³o- dziwny przypadek | |
kocyk pisze:
juhass wrote: Olej jedyny s³uszny motocyklowy, bo to ogromna ró¿nica ponoæ ;) Castrol jaki¶ 10w40, czerwony w ka¿dym razie. ;) Docisk planuje wymieniæ. W zasadzie 6 docisków, czy tam ile... ;P -- Pozdrawiam: juhass (vfr800) gliwice/trzebinia |
|
Data: 2009-07-27 11:34:29 | |
Autor: Kefir | |
Sprzêg³o- dziwny przypadek | |
Elou!
"juhass" <tjuhass@wp.pl> wrote in message news:h4jr82$sfr$1news.wp.pl... kocyk pisze: Znaczy C GPS, polsyn.
No wlasnie, zanim rozdlubiesz lepiej uszczegolowic. -- Pozdrawiam, Artu / Kef & padaki ST955 / XT660X Znajdowanie slabych punktow jest moja najmocniejsza strona FAQ: http://www.riders.pl/wacko/wakka.php?wakka=MotocykloweFAQ&v=qvj NETYKIETA: http://www.grush.one.pl/article.php?id=netykieta |
|
Data: 2009-07-27 19:50:15 | |
Autor: de Fresz | |
Sprzęgło- dziwny przypadek | |
On 2009-07-27 11:15:48 +0200, juhass <tjuhass@wp.pl> said:
Olej jedyny s³uszny motocyklowy, bo to ogromna ró¿nica ponoæ ;) Osobi¶cie nie lubiê tego oleju*, wiêc tym bardziej bym pomy¶la³ o zmianie - jak chcesz motocyklowy, to siakie¶ Valvoline lub Bel Ray, czy inny Motul. Docisk planuje wymieniæ. W zasadzie 6 docisków, czy tam ile... My¶lê ¿e przy tym przebiegu to i tarcze mog± mieæ ju¿ do¶æ. Zasadniczo jedyn± metod± porz±dnego sprawdzenia, jest rozebraæ i pomierzyæ - sprê¿yny, tarcze, przek³adki - warto¶ci serwisowe znajdziesz w serwisówce. Bez spuszczania oleju mo¿na to zrobiæ k³ad±c motocykl na boku. * nie rozwijajmy mo¿e tego tematu. -- Pozdrawiam Sebastian Hunda Sewen Ffy und Czarny Ciongnik El-Ce-Cztery Kawa GT550 na wydaniu nieustajaco |
|
Data: 2009-07-27 10:38:46 | |
Autor: Radarro | |
Sprzêg³o- dziwny przypadek | |
juhass <tjuhass@wp.pl> napisa³(a):
Do sprawy chcê zajrzeæ jesieni±- pewno skoñczy siê na wymianie tarcz, przek³adek i sprê¿yn- licznikowo moto ma 60kkm. Vitka :) Mam toczka w toczkê to samo. Moto to samo, rocznik OIDP ten sam, tylko z 10kkm wiêcej nakulane. Na zimnym przy szybszym odkrêceniu siê ¶lizga. Po kilku km zanika (wydaje mi sie ¿e ca³kowicie, ale peno¶ci nie mam) Niestety nie zmienia³em jeszcze p³ynu, ani sprê¿yn, w³a¶nie my¶la³em to robic po sezonie. Na vfrowym forumie jest duuu¿y temat o tym, ale go raczej ju¿ widzia³e¶. Ja stwierdzi³em ¿e do koñca sezonu poci±gnie, potem bêdê siê bawi³. Pozdrówki, Radek -- |
|
Data: 2009-07-27 13:08:35 | |
Autor: juhass | |
Sprzêg³o- dziwny przypadek | |
Radarro pisze:
Vitka :) Mam toczka w toczkê to samo. Moto to samo, rocznik OIDP ten sam, tylko z 10kkm wiêcej nakulane. Pisa³em przeca, ¿e u mnie te 60kkm to "licznikowe", prawdy nie znam... ;) Niestety nie zmienia³em jeszcze p³ynu, ani sprê¿yn, w³a¶nie my¶la³em to robic po sezonie. P³yn w sprzêgle wymienia³em, jak by³o tak jest, tyle ¿e teraz w zbiorniczku jasn± ciecz mam, a nie herbatê. Reszta jak u Ciebie- po sezonie.. -- Pozdrawiam: juhass (vfr800) gliwice/trzebinia |
|
Data: 2009-07-27 18:17:03 | |
Autor: Jasio | |
Sprzêg³o- dziwny przypadek | |
U¿ytkownik "juhass" napisa³ w wiadomo¶ci news:h4k1rh$2sd$1news.wp.pl...
To nic Ci nie szkodzi zrobiæ jak Artur radzi³ - sprawd¼ czy nie masz go za du¿o. -- Jasio vx etz Jesli wyszlo Ci raz, sprobuj raz jeszcze. FAQ: http://www.riders.pl/wacko/wakka.php?wakka=MotocykloweFAQ&v=qvj |
|
Data: 2009-07-27 12:24:10 | |
Autor: Don Pedro | |
Sprzêg³o- dziwny przypadek | |
juhass pisze:
> Owe sprzêg³o ma dziwn± przypad³o¶æ- jak moto jest zimne i zmuszony jestem bardziej przycisn±æ to... ¶lizga siê. Nie ¶lizga siê ci±gle, ale tak na krótk± chwilê, po której ju¿ normalnie przenosi napêd. Dzieje siê rzecz zwykle gdy przekraczam te 7-8 tys, czyli w miejscu gdy moment obrotowy mocno ro¶nie. Gdy moto siê rozgrzeje do temperatury roboczej to problem zupe³nie zanika. Mia³em identyczny objaw w dwóch motocyklach na przestrzeni kilku lat. W obu przypadkach zmiana oleju na innego producenta zlikwidowa³a problem. Poniewa¿ by³o to kilka lat temu i kilka motocykli temu nie pamiêtam z jakiego oleju na jaki zmieni³em. Wiem, ¿e niewiele Ci to pomo¿e, ale taka sytuacja te¿ jest mo¿liwa. pozdr DP TL-S |