Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   Spasowanie silnika

Spasowanie silnika

Data: 2019-03-19 17:27:12
Autor: Cavallino
Spasowanie silnika
W dniu 19-03-2019 o 11:26, pueblo pisze:
Trochę się zainteresowałem specyfikacjami olejów i chociaż wiem, że może
to nie mieć żadnego znaczenia, to i tak ciekawe.

Chodzi o klasyfikację ACEA:

A1/B1, A5/B5 - silniki określane jako "ciasno spasowane"

A3/B3, A3/B4 - silniki określane jako "luźno spasowane"

No i skąd mam wiedzieć czy luźny, czy ciasny.

Po co Ci to wiedzieć?
Producent przewiduje konkretny typ oleju do danego auta, to się stosuj.

Data: 2019-03-30 12:59:15
Autor: Jacek
Spasowanie silnika
W dniu 19.03.2019 o 17:27, Cavallino pisze:
Producent przewiduje konkretny typ oleju do danego auta, to się stosuj
Rada średnio trafiona. Każdy producent zaleca to, co mu pasuje i na czym zarabia, a nie to co jest najlepsze albo ma lepszą relację ceny do jakości.
Przykład drukarek: atrament oryginalny 90 zł, zamiennik 19 zł.
Przykład Fiata: zalecany olej Selenia 150 zł/5 l, Castrol tej samej pojemności 120 zł
Jacek

Data: 2019-03-30 13:13:39
Autor: Shrek
Spasowanie silnika
W dniu 30.03.2019 o 12:59, Jacek pisze:

Producent przewiduje konkretny typ oleju do danego auta, to się stosuj
Rada średnio trafiona. Każdy producent zaleca to, co mu pasuje i na czym zarabia, a nie to co jest najlepsze albo ma lepszą relację ceny do jakości.
Przykład drukarek: atrament oryginalny 90 zł, zamiennik 19 zł.
Przykład Fiata: zalecany olej Selenia 150 zł/5 l, Castrol tej samej pojemności 120 zł

Koniu miał na myśli typ oleju, nie producenta.

Shrek

Data: 2019-03-30 16:56:59
Autor: Cavallino
Spasowanie silnika
W dniu 30-03-2019 o 12:59, Jacek pisze:
W dniu 19.03.2019 o 17:27, Cavallino pisze:
Producent przewiduje konkretny typ oleju do danego auta, to się stosuj
Rada średnio trafiona. Każdy producent zaleca to, co mu pasuje i na czym zarabia,

Ale rozróżniasz "typ" od marki?

Data: 2019-03-30 18:55:11
Autor: cef
Spasowanie silnika
W dniu 2019-03-30 o 12:59, Jacek pisze:
W dniu 19.03.2019 o 17:27, Cavallino pisze:
Producent przewiduje konkretny typ oleju do danego auta, to się stosuj
Rada średnio trafiona. Każdy producent zaleca to, co mu pasuje i na czym zarabia, a nie to co jest najlepsze albo ma lepszą relację ceny do jakości.
Przykład drukarek: atrament oryginalny 90 zł, zamiennik 19 zł.
Przykład Fiata: zalecany olej Selenia 150 zł/5 l, Castrol tej samej pojemności 120 zł

I tak jak przy zamiennikach atramentowych jedni nie zauważają
różnicy a dla innych zamiennik zawsze stwarzał jakiś problem,
tak samo jest z olejami - jedni leją cokolwiek i działa a innym
wystarczy, że przejadą po kałuży innego oleju i silnik się dewastuje.
Drukuję atramentowo od 20 lat i zawsze mi zamienniki źle działały
(różne drukarki, różne zamienniki) a z silnikami, to nawet nie próbowałem :-)

Spasowanie silnika

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona