Data: 2017-10-16 19:00:34 | |
Autor: Budzik | |
Spalanie - wielkość opon | |
Skoro tak ładnie rozkrecilismy sie w temacie mierzenia spalania to mam kolejny ciekawy (???) temat :)
Jak wpływa wielkosc opon na spalanie? Z jednej strony wszedzie pisza ze czym wezsze tym mniejsze spalanie, z drugiej strony czym wezsze tym przewaznie nizsze wiec i srednica mniejsza a co za tym idzie wieksze obrody dla danej predkosci... Macie jakies doswiadczenia w tym temacie? -- Pozdrawia... Budzik b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl (adres antyspamowy, usuń także "_") Unix jest gorszy od W98 z tego prostego powodu, że W98 mam na swoim domowym komputerze, a Unixa nie i nie zamierzam. |
|
Data: 2017-10-16 21:17:48 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
Spalanie - wielkość opon | |
Dnia Mon, 16 Oct 2017 19:00:34 +0000 (UTC), Budzik napisał(a):
Skoro tak ładnie rozkrecilismy sie w temacie mierzenia spalania to mam kolejny ciekawy (???) temat :) Na pewno węższe = mniejszy opór powietrza. Węższe i z niższym profilem = wyższe ciśnienie powietrza = mniejsze opory Te auta do bicia rekordów zasięgu mają duże felgi, z wąskimi, niskoprofilowymi oponami. Z tym że większy promień, to różnie może być. Od kiedy skrzynie biegów mają 5 biegów, to przełożenie piątki podobno powinno być optymalnie dobrane pod kątem zużycia paliwa. Kolega sobie kiedyś wsadził dłuższe przełożenie ostatniego biegu, bo liczył na mniejsze zużycie paliwa na autostradzie, okazało się że jest tylko trochę ciszej, ale zużycie paliwa nie spadło (za to Vmax nie był już w stanie osiągnąć). W sensownych granicach które ma się do wyboru dobierając opony do samochodu, raczej różnice będą minimalne. |
|
Data: 2017-10-16 22:14:47 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
Spalanie - wielkość opon | |
Dnia Mon, 16 Oct 2017 22:05:40 +0200, TomN napisał(a):
Tomasz Pyra w <news:1fs62g3xgj39d.dq8lwiajx8w.dlg40tude.net>: Przy optymalnie zestopniowanej skrzyni biegów pod kątem Vmax, przy Vmax silnik generuje maksymalną moc. Przy dłuższej skrzyni silnik rozpędzając się do Vmax zrównoważy się z oporami nieco szybciej. Bo podawane przez producentów jakes tam prędkości maksymalne to można miedzy On licznikowo kiedyś rozpędzał się więcej, zmienił przełożenie biegu na dłuższe i już nie dał rady. Ale było ciszej przy 140 :) |
|
Data: 2017-10-17 09:38:27 | |
Autor: radekp@konto.pl | |
Spalanie - wielkość opon | |
Mon, 16 Oct 2017 22:14:47 +0200, w <7ujrd60hh0jr.y7wcgeubq386$.dlg@40tude.net>,
Tomasz Pyra <hellfire@spam.spam.spam> napisał(-a): > Bo podawane przez producentów jakes tam prędkości maksymalne to można miedzy Mierzył GPS-em? Bo wiesz, że przy innej skrzyni prędkość na prędkościomierzu prędkość nie jest prawidłowa? |
|
Data: 2017-10-18 08:39:00 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
Spalanie - wielkość opon | |
Dnia Tue, 17 Oct 2017 09:38:27 +0200, radekp@konto.pl napisał(a):
Mon, 16 Oct 2017 22:14:47 +0200, w <7ujrd60hh0jr.y7wcgeubq386$.dlg@40tude.net>, Prędkościomierz jest ok, bo on wskazuje prędkość kół, a ta mierzona jest już za skrzynią. W znanych mi konstrukcjach zawsze jest to za przełożeniem głównym (ale kto wie czy w jakimś RWD ktoś nie zamontował czujnika między skrzynią a przełożeniem głównym). A w nowych autach po prostu czujnikami ABS przy kołach. A w konkretnym aucie które miałem na myśli to była zmiana tylko przełożenia VI biegu, więc jeszcze tym bardziej nie ma problemu z prędkościomierzem. |
|
Data: 2017-10-18 09:24:42 | |
Autor: radekp@konto.pl | |
Spalanie - wielkość opon | |
Wed, 18 Oct 2017 08:39:00 +0200, w
<1qtm4f0b79w9y$.13zo7xr9sxy0j$.dlg@40tude.net>, Tomasz Pyra <hellfire@spam.spam.spam> napisał(-a): W znanych mi konstrukcjach zawsze jest to za przełożeniem głównym (ale kto Bazowałem na Sierrze, w którejś ktoś wymienił (tak sądzę) tylny most i licznik ewidentnie przekłamywał. |
|
Data: 2017-10-18 23:56:28 | |
Autor: J.F. | |
Spalanie - wielkość opon | |
Dnia Wed, 18 Oct 2017 09:24:42 +0200, radekp@konto.pl napisał(a):
Wed, 18 Oct 2017 08:39:00 +0200, w Tomasz Pyra gdyby tylko wymienil dwa kola w skrzyni to powinien impulsator dzialac dobrze, ale jak wiecej zmienial ... przeciez sa chocby wersje na rozne rozmiary opon, czy wlasnie na rozne tylne mosty. J. |
|
Data: 2017-10-17 10:22:02 | |
Autor: J.F. | |
Spalanie - wielkość opon | |
Użytkownik "Tomasz Pyra" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:1fs62g3xgj39d.dq8lwiajx8w.dlg@40tude.net...
Z tym że większy promień, to różnie może być. A to niekoniecznie. I skrzynie bywaja tez np 6 biegowe ... bo 7 i 8 to chyba tylko automaty - w osobowych autach. J. |
|
Data: 2017-10-17 11:23:10 | |
Autor: radekp@konto.pl | |
Spalanie - wielkość opon | |
Tue, 17 Oct 2017 10:22:02 +0200, w <59e5bdad$0$652$65785112@news.neostrada.pl>,
"J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał(-a): Użytkownik "Tomasz Pyra" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:1fs62g3xgj39d.dq8lwiajx8w.dlg@40tude.net... Niekoniecznie, ale w słabych autach Vmax to chyba zawsze na 4. biegu. |
|
Data: 2017-10-17 11:42:56 | |
Autor: J.F. | |
Spalanie - wielkość opon | |
Użytkownik napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:dvibucp26rvg9kdmhc6fpuv158qsj74kp9@4ax.com...
"J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał(-a): Użytkownik "Tomasz Pyra" napisał w wiadomości grup Niekoniecznie, ale w słabych autach Vmax to chyba zawsze na 4. biegu. Bo w slabszych autach i naszej "autostradowej" 130km/h taki nadbieg ma sens. J. |
|
Data: 2017-10-17 19:10:22 | |
Autor: Poldek | |
Spalanie - wielkość opon | |
W dniu 2017-10-17 o 11:42, J.F. pisze:
Użytkownik napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:dvibucp26rvg9kdmhc6fpuv158qsj74kp9@4ax.com... Jak by ktoś nie wiedział, to w Polsce maksymalna dopuszczalna prędkość na autostradzie dla samochodów osobowych wynosi 140 km/godz. Zupełnie wystarczająca do tego, żeby w razie lekkiego poślizgu zabić się w mgnieniu oka. |
|
Data: 2017-10-17 19:34:34 | |
Autor: J.F. | |
Spalanie - wielkość opon | |
Użytkownik "Poldek" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:os5dht$bv7$1@node2.news.atman.pl...
W dniu 2017-10-17 o 11:42, J.F. pisze: Użytkownik "Tomasz Pyra" napisał w wiadomości grup Jak by ktoś nie wiedział, to w Polsce maksymalna dopuszczalna prędkość na autostradzie dla samochodów osobowych wynosi 140 km/godz. A kogo interesuje jakis kraik za Odra, co to nawet samochodow nie produkuje ani nie kupuje :-) W Europie mamy przewaznie 130, acz z wyjatkami :-P Zupełnie wystarczająca do tego, żeby w razie lekkiego poślizgu zabić się w mgnieniu oka. No ... wielokrotnie kląłem na Niemcow, ze pada mocno, a te cholery jada 150. I jakos sie nie zabijaja ... J. |
|
Data: 2017-10-17 19:49:18 | |
Autor: Poldek | |
Spalanie - wielkość opon | |
W dniu 2017-10-17 o 19:34, J.F. pisze:
Użytkownik "Poldek" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:os5dht$bv7$1@node2.news.atman.pl... Ani nie oszukuje na emisji trujących spalin? W Europie mamy przewaznie 130, acz z wyjatkami :-P A w Australii? Zupełnie wystarczająca do tego, żeby w razie lekkiego poślizgu zabić się w mgnieniu oka. Nieśmiertelni, czy co? A jednak śmiertelni http://motoryzacja.interia.pl/wiadomosci/bezpieczenstwo/news-codziennie-w-niemczech-na-drogach-ginie-8-osob-w-polsce-mnie,nId,2172333 |
|
Data: 2017-10-17 23:03:02 | |
Autor: J.F. | |
Spalanie - wielkość opon | |
Dnia Tue, 17 Oct 2017 19:49:18 +0200, Poldek napisał(a):
W dniu 2017-10-17 o 19:34, J.F. pisze: W Europie mamy przewaznie 130, acz z wyjatkami :-PA w Australii? W Australii to nie wiem, ale w USA to jezdza na automatach :-) Nieśmiertelni, czy co? A jednak śmiertelniZupełnie wystarczająca do tego, żeby w razie lekkiego poślizgu zabić się w mgnieniu oka. Tylko ze ich jest 100 mln. A samochodow maja jeszcze wiecej. Wychodzi na to, ze jezdzi sie u nich ponad 2 razy bezpieczniej - mimo wyzszych predkosci. A moze wlasnie dlatego :-) J. |
|
Data: 2017-10-18 01:30:03 | |
Autor: Poldek | |
Spalanie - wielkość opon | |
W dniu 2017-10-17 o 23:03, J.F. pisze:
Tylko ze ich jest 100 mln. A samochodow maja jeszcze wiecej. Ew. mniej niebezpiecznie. Dla tych, co zginęli lub zostali kalekami, to zresztą bez znaczenia, że było "mniej niebezpiecznie". wyzszych predkosci. Jasne - pierdolnięcie przy 150 km/godz. jest jak wiadomo bardziej "bezpieczne" niż, pierdolnięcie przy 90 km/godz. Najbezpieczniej jest, jak się spotka czołowo dwóch znawców bezpieczeństwa, każdy zapierdalający 150,- |
|
Data: 2017-10-18 06:39:05 | |
Autor: Shrek | |
Spalanie - wielkość opon | |
W dniu 18.10.2017 o 01:30, Poldek pisze:
Jasne - pierdolnięcie przy 150 km/godz. jest jak wiadomo bardziej "bezpieczne" niż, pierdolnięcie przy 90 km/godz. Akurat zakładając, że jadą podobnymi samochodami to akurat na czołówkę jest równie "bezpieczne" jak w betonową ścianę i bezpieczniejsze niż w drzewo. Prękości się nie sumują w takim przypadku, przynajmniej nie w prosty sposób - trzecia zasada dynamiki. Shrek |
|
Data: 2017-10-19 18:46:52 | |
Autor: Poldek | |
Spalanie - wielkość opon | |
W dniu 2017-10-18 o 06:39, Shrek pisze:
W dniu 18.10.2017 o 01:30, Poldek pisze: Czy w ten sposób chcesz dowieść, że spotkanie czołowe dwóch miłośników szybkiego, ale bezpiecznego zapierdalania, każdy po 150,- jest bardziej bezpieczne, niż spotkanie czołowe dwóch miłośników niebezpiecznej jazdy, każdy po 90? |
|
Data: 2017-10-18 08:08:45 | |
Autor: J.F. | |
Spalanie - wielkość opon | |
Dnia Wed, 18 Oct 2017 01:30:03 +0200, Poldek napisał(a):
W dniu 2017-10-17 o 23:03, J.F. pisze: wyzszych predkosci. Ale sie nie spotkaja, bo dzieli ich barierka, nie to co u nas :-) J. |
|
Data: 2017-10-19 18:44:31 | |
Autor: Poldek | |
Spalanie - wielkość opon | |
W dniu 2017-10-18 o 08:08, J.F. pisze:
Dnia Wed, 18 Oct 2017 01:30:03 +0200, Poldek napisał(a): A to jeden przeleciał przez barierkę na drugą jezdnię? Zapierdalając 150 pewnie przez barierkę nie przeskoczy tak skutecznie, jak przy 90 i nie spotka się z kolegą miłośnikiem bezpiecznego zapierdalania 150, który zdąży wyhamować, bo z 90 nie miał by szans. A to jeden spotkał się z barierką przy 150 i nie bolało, bo przy 90 by było bardziej niebezpiecznie? :-) > nie to co u nas :-) Jakieś kompleksy, jak to TAM jest wszystko bajkowo, a U NAS samo dno? :-) W Polsce na autostradach są podobne barierki jak w RFNie. Pewnie lepsze, bo świeższe. |
|
Data: 2017-10-19 19:47:09 | |
Autor: J.F. | |
Spalanie - wielkość opon | |
Użytkownik "Poldek" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:osakpf$b9b$1@node1.news.atman.pl...
W dniu 2017-10-18 o 08:08, J.F. pisze: Tylko ze ich jest 100 mln. A samochodow maja jeszcze wiecej. A to jeden przeleciał przez barierkę na drugą jezdnię? zapierdalania 150, który zdąży wyhamować, bo z 90 nie miał by szans. A jakos u nich bezpieczniej :-) > nie to co u nas :-) Taaa, na autostradach sa ... Pewnie lepsze, bo świeższe. A niekoniecznie. Niby swiezsze, a jakies pogiete :-) Na odcinku Wroclaw-Opole to sie rzuca w oczy :-) J. |
|
Data: 2017-10-16 21:22:32 | |
Autor: RadoslawF | |
Spalanie - wielkość opon | |
W dniu 2017-10-16 o 21:00, Budzik pisze:
Skoro tak ładnie rozkrecilismy sie w temacie mierzenia spalania to mam Szersze opony, większe tarcie, większe spalanie. Ogólnie rady są takie: oszczędni zakładają najwęższe dopuszczone przez producenta pojazdu opony a rajdowcy i zapierdalacze najszersze. Nie dotyczy jazdy po śniegu. :-) Pozdrawiam |
|
Data: 2017-10-17 09:01:46 | |
Autor: miumiu | |
Spalanie - wielkość opon | |
Szersze opony, większe tarcie, większe spalanie. No wlasnie ciekawsza jest szerokosc opona na zime :) Tu akurat chyba wezsze maja lepsza przyczepnosc... Pzdr |
|
Data: 2017-10-17 11:27:37 | |
Autor: RadoslawF | |
Spalanie - wielkość opon | |
W dniu 2017-10-17 o 09:01, miumiu pisze:
Szersze opony, większe tarcie, większe spalanie. To zależy od podłoża. Na lodzie lepiej mieć szersze, na śniegu węższe a na sypkim śniegu z poboczy niedopompowane balony. Pozdrawiam |
|
Data: 2017-10-16 21:52:43 | |
Autor: J.F. | |
Spalanie - wielkość opon | |
Dnia Mon, 16 Oct 2017 19:00:34 +0000 (UTC), Budzik napisał(a):
Skoro tak ładnie rozkrecilismy sie w temacie mierzenia spalania to mam kolejny ciekawy (???) temat :) Ale co - chcesz opony zmieniac, felgi, czy samochody ? Bo ... jak zmienisz srednice/obwod, to i licznik bedzie inaczej liczyl, i spalanie moze byc przeklamane :-) Z drugiej strony - zobacz na etykiete energetyczna opony - jeden rozmiar, a wynik zalezy od typu. J. |
|
Data: 2017-10-17 12:00:48 | |
Autor: Budzik | |
Spalanie - wielkość opon | |
Użytkownik J.F. jfox_xnospamx@poczta.onet.pl ...
Na tym temacie zdkoktoryzowalismy sie watek obok wiec tutaj nie ma zadnych niespodzianek.Skoro tak ładnie rozkrecilismy sie w temacie mierzenia spalania to Z drugiej strony - zobacz na etykiete energetyczna opony - jeden Niby tak, chociaz nie wiem czy mozna wierzyc tym etykietom tak do konca biorac np. pod uwage to ze czasami chinczyk ma C C a cos w stylu pirelli E D... -- Pozdrawia... Budzik b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl (adres antyspamowy, usuń także "_") "Pieniądze są jak szósty zmysł, bez którego nie sposób wykorzystać w pełni pozostałych pięciu." - William Somerset Maughan |
|
Data: 2017-10-18 23:44:17 | |
Autor: J.F. | |
Spalanie - wielkość opon | |
Dnia Tue, 17 Oct 2017 12:00:48 +0000 (UTC), Budzik napisał(a):
Użytkownik J.F. jfox_xnospamx@poczta.onet.pl ... Chinskim etykietom nie wierze za grosz, ale jesli Pirelli na jednych pisze A, a na innych E to juz o czyms ... no nie, w sumie to o niczym nie swiadczy :-) J. |
|