Sorbnet dla maluczkich?

Data: 2009-06-05 07:05:41
Autor: Jacek Osiecki
Sorbnet dla maluczkich?
Witam,

Tak sobie przeglądałem TOiP eurobanku i zainteresowała mnie pozycja "przelew
sorbnet"... dopiero po chwili zwróciłem uwagę na "kwota minimalna 1mln PLN" :)

Czy którykolwiek bank udostępnia sorbnet dla normalnych kwot przelewów?

Pozdrawiam,
--
Jacek Osiecki joshua@ceti.pl GG:3828944

Data: 2009-06-05 00:18:00
Autor: BK
Sorbnet dla maluczkich?
On 5 Cze, 09:05, Jacek Osiecki <jos...@ceti.pl> wrote:
[...]

Jacek Osiecki jos...@ceti.pl GG:3828944

Tak udostepniaja, kosztuje to 50 zl [+/- w zaleznosci od banku].

Data: 2009-06-05 09:43:54
Autor: MarekZ
Sorbnet dla maluczkich?
Użytkownik "Jacek Osiecki" <joshua@ceti.pl> napisał w wiadomości news:slrnh2hgu5.mvg.joshuatau.ceti.pl...

Czy którykolwiek bank udostępnia sorbnet dla normalnych kwot przelewów?

Prawie każdy.

Data: 2009-06-05 03:02:24
Autor: kali
Sorbnet dla maluczkich?
wystarcz że w czwartej linii szczegółów zlecenia wpiszesz słowo
SORBNET (koniecznie z dużych). A opłaty są od 15 PLN w górę,

pozdrawiam,

kaliq

Data: 2009-06-05 14:26:35
Autor: Miernik
Sorbnet dla maluczkich?
kali@kopnet.gliwice.pl wrote:
wystarcz że w czwartej linii szczegółów zlecenia wpiszesz słowo
SORBNET (koniecznie z dużych). A opłaty są od 15 PLN w górę,

W którym konkretnie banku Ci coś takiego zadziałało?

Poza tym tańszy i o szerszym zakresie godzin jest: http://www.bluecash.pl/

Data: 2009-06-05 14:29:37
Autor: Jacek Osiecki
Sorbnet dla maluczkich?
Dnia Fri, 5 Jun 2009 14:26:35 +0200, Miernik napisał(a):
[...]

Ale nie zastępuje przelewu - odbiorca musiałby mieć tam założone konto,
fatygować się na tę stronkę... Sorbnet by sprawił że po prostu pieniądze
trafią na jego konto i już :)

Pozdrawiam,
--
Jacek Osiecki joshua@ceti.pl GG:3828944

Data: 2009-06-05 07:43:23
Autor: BK
Sorbnet dla maluczkich?
On Jun 5, 4:29 pm, Jacek Osiecki <jos...@ceti.pl> wrote:

> [...]

Ale nie zastępuje przelewu - odbiorca musiałby mieć tam założone konto,
fatygować się na tę stronkę... Sorbnet by sprawił że po prostu pieniądze

Co wiecej taki system obarczony jest ryzykiem - bo jak rozumiem kasa
przechodzi przez konta, ktorych wlascicielem jest jakas spolka. Niech
im komornik wskoczy na rachunki i pozamiatane. Po kasie masz.

Data: 2009-06-05 16:52:04
Autor: Miernik
Sorbnet dla maluczkich?
Jacek Osiecki <joshua@ceti.pl> wrote:
[...]

Nie musi mieć tam konta i nie musi się fatygować na tą stronkę.
Nawet nadawca nie musi mieć tam konta, można przelew opłacić SMSem
premium za 1.22 zł, bez zakładania konta. Odbiorca dostaje przelew na
konto w banku i nigdzie nie musi się fatygować.

Data: 2009-06-05 15:53:38
Autor: Jacek Osiecki
Sorbnet dla maluczkich?
Dnia Fri, 5 Jun 2009 16:52:04 +0200, Miernik napisał(a):
[...]

Hmm, idea bardzo fajna - ale coś nie do końca działa :)
Przelałem 1zł (+1zł prowizji) z mBanku do Pekao S.A. - i cisza :(

Pozdrawiam,
--
Jacek Osiecki joshua@ceti.pl GG:3828944

Data: 2009-06-05 18:34:32
Autor: Miernik
Sorbnet dla maluczkich?
Jacek Osiecki <joshua@ceti.pl> wrote:
Hmm, idea bardzo fajna - ale coś nie do końca działa :)
Przelałem 1zł (+1zł prowizji) z mBanku do Pekao S.A. - i cisza :(

Akurat z mBanku lub Multibanku przelew kosztuje 2.5%, choć sam z mBanku
nie przelewałem. Wykonałem już tym kilkanaście przelewów, zwykle były
natychmiast, choć raz zdarzały się opóźnienia kilku godzin, ale to tak
jednej nocy było.

Data: 2009-06-05 18:54:23
Autor: Paul
Sorbnet dla maluczkich?
Jak to działa??
Tak jak przelew wewnątrzbankowy w Multi? Kasa jest od razu na drugim koncie w innym banku?

paul.

Data: 2009-06-05 18:55:35
Autor: Rafał
Sorbnet dla maluczkich?
Miernik pisze:
Wykonałem już tym kilkanaście przelewów, zwykle były
natychmiast, choć raz zdarzały się opóźnienia kilku godzin, ale to tak
jednej nocy było.

Ciekawe jak ma być natychmiast w takim BZWBK, skoro ten bank nawet wewnętrzne przelewy trzyma po kilka godzin?

--
Raf

Data: 2009-06-05 19:17:20
Autor: Miernik
Sorbnet dla maluczkich?
Rafał <adres@moj.invalid> wrote:
Ciekawe jak ma być natychmiast w takim BZWBK, skoro ten bank nawet
wewnętrzne przelewy trzyma po kilka godzin?

Mi tam wewnętrzne w BZWBK chodzą natychmiast.

Data: 2009-06-05 20:11:02
Autor: zlotowinfo
Sorbnet dla maluczkich?
Użytkownik "Miernik" <public@public.miernik.name> napisał w wiadomości news:20090605171720.A87.4.NOFFLEturbacz.local...
Rafał <adres@moj.invalid> wrote:
Ciekawe jak ma być natychmiast w takim BZWBK, skoro ten bank nawet
wewnętrzne przelewy trzyma po kilka godzin?

Mi tam wewnętrzne w BZWBK chodzą natychmiast.

sprawdzałeś po 21:00 ?

Data: 2009-06-05 11:14:03
Autor: Raff
Sorbnet dla maluczkich?
On 5 Cze, 20:11, "zlotowinfo" <usuntou...@go2.pl> wrote:

> Mi tam wewnętrzne w BZWBK chodzą natychmiast.

sprawdzałeś po 21:00 ?

W BZWBK między 21 a 22 (+/- 30 min.) mają chyba coś w rodzaju
konserwacji systemu lub raczej archiwizacji danych i aktualizacji
informacji np. z centrum kart BZWBK - może stąd te opóźnienia.?

Data: 2009-06-05 19:41:06
Autor: Jacek Osiecki
Sorbnet dla maluczkich?
Dnia Fri, 5 Jun 2009 11:14:03 -0700 (PDT), Raff napisał(a):
> [...]
konserwacji systemu lub raczej archiwizacji danych i aktualizacji
informacji np. z centrum kart BZWBK - może stąd te opóźnienia.?

W starym BPH tak było, że przelewy działały wyłącznie w godzinach 8-21
(czy jakoś tak) w dni robocze... Wkurzające, zwłaszcza przy KK :)

Pozdrawiam,
--
Jacek Osiecki joshua@ceti.pl GG:3828944

Data: 2009-06-05 22:26:30
Autor: krzysztofsf
Sorbnet dla maluczkich?
Jacek Osiecki pisze:
[...]

Nie analizowales tematu glebiej :)))
Na ten czas podstawiali jeszcze dane archiwalne z poprzedniego dnia.
Dysponowales przelewy w ciemno (dyspozycje do innych bankow) nie wiedzac na ile prawidlowe jest widoczne saldo.
Wydusilem z nich te informacje, gdy przeslalem w kncu film, jaki zrobilem z robienia roznych operacji na koncie w godzinach nocnych, pokazujac jak wplywaja na saldo konta. Do czasu przeslania filmu "sciemniali" tlumaczac, ze winna jest zapewne przegladarka, oswiezanie itp.

Data: 2009-06-06 13:40:33
Autor: Jacek Osiecki
Sorbnet dla maluczkich?
Dnia Fri, 05 Jun 2009 22:26:30 +0200, krzysztofsf napisał(a):
Jacek Osiecki pisze:

W starym BPH tak było, że przelewy działały wyłącznie w godzinach 8-21
(czy jakoś tak) w dni robocze... Wkurzające, zwłaszcza przy KK :)
Nie analizowales tematu glebiej :)))

No nie analizowałem, bo mi generalnie BPH odpowiadało dopóki nie zostało
zeżarte przez Pekao ;) Jedynie mnie wkurzało, że nie jestem w stanie nijak
przelać sobie kasy na kartę kredytową jeśli minęła 21:00 w piątek...

Pozdrawiam,
--
Jacek Osiecki joshua@ceti.pl GG:3828944

Data: 2009-06-05 20:26:46
Autor: zlotowinfo
Sorbnet dla maluczkich?
Użytkownik "Raff" <raff0001@gmail.com> napisał w wiadomości news:95d76f77-1e28-4e61-a47b-290ca521f38f21g2000vbk.googlegroups.com...

> [...]

konserwacji systemu lub raczej archiwizacji danych i aktualizacji
informacji np. z centrum kart BZWBK - może stąd te opóźnienia.?

przelew podany o 21:40, po północy nadal nic
sprawdzane ok. 7:30, już był

Data: 2009-06-05 11:33:56
Autor: Raff
Sorbnet dla maluczkich?
On 5 Cze, 20:26, "zlotowinfo" <usuntou...@go2.pl> wrote:
Użytkownik "Raff" <raff0...@gmail.com> napisał w wiadomościnews:95d76f77-1e28-4e61-a47b-290ca521f38f21g2000vbk.googlegroups.com...

> [...]
> informacji np. z centrum kart BZWBK - może stąd te opóźnienia.?

przelew podany o 21:40, po północy nadal nic

to czasem się u nich zdarza że tak ta "konserwacja" trwa (zwłaszcza
pod koniec miesiąca), najpóźniej z tego co pamiętam to "serwer" z
odświeżonymi danymi im startował po 4 rano, ale zazwyczaj już przed
północą wszystko chodzi online (chociaż kasa z wpłatomatu wpłacona po
21 pojawia się na koncie dopiero nad ranem z datą operacji dobrą
(dzień poprzedni), ale księgowania: +1dzień - może tylko ja mam takie
"szczęście").

Data: 2009-06-05 22:55:25
Autor: zlotowinfo
Sorbnet dla maluczkich?
Użytkownik "Raff" <raff0001@gmail.com> napisał w wiadomości news:cf3ea047-4b42-43d9-b0a7-915ead757aecn19g2000vba.googlegroups.com...
[...]

albo masz szczęście albo jesteś pracownikiem banku
żaden przelew po 21:00 nie dotarł mi nigdy tego samego dnia

odradzam każdemu takie internetowe bankowanie
szybkie wewnętrzne przelewy: inteligo, pkobp, mbank

Data: 2009-06-05 14:03:31
Autor: Raff
Sorbnet dla maluczkich?
On 5 Cze, 22:55, "zlotowinfo" <usuntou...@go2.pl> wrote:
Użytkownik "Raff" <raff0...@gmail.com> napisał w wiadomościnews:cf3ea047-4b42-43d9-b0a7-915ead757aecn19g2000vba.googlegroups.com...

> [...]

odradzam każdemu takie internetowe bankowanie
szybkie wewnętrzne przelewy: inteligo, pkobp, mbank

Mam szczęście... albo Ty pecha. A w bankowości nie pracuję.
Albo mój oddział jest "bardziej online" niż Twój ;) - ciekawe czy dla
systemu BZWBK ma znaczenie, czy oddział to były WBK lub były BZ?

Data: 2009-06-05 19:45:31
Autor: Jacek Osiecki
Sorbnet dla maluczkich?
Dnia Fri, 5 Jun 2009 15:53:38 +0000 (UTC), Jacek Osiecki napisał(a):
[...]

No i przyszło potwierdzenie mailem - dopiero o 17:51, czyli dobre 2 godziny
po zrobieniu przelewu... Dziwne że takie opóźnienie - w końcu to tylko
zaksięgowanie przelewu, puszczenie drugiego...

Pozdrawiam,
--
Jacek Osiecki joshua@ceti.pl GG:3828944

Data: 2009-06-05 22:51:48
Autor: Miernik
Sorbnet dla maluczkich?
[...]

Może nie mieli akurat nic na koncie w Pekao i czekali aż ktoś stamtąd
będzie gdzieś przelewał i coś wpłaci.

Data: 2009-06-06 13:41:31
Autor: Jacek Osiecki
Sorbnet dla maluczkich?
Dnia Fri, 5 Jun 2009 22:51:48 +0200, Miernik napisał(a):
[...]

Złotówki nie mieli? :) To trochę ryzykowne będzie przelewanie większych
kwot... ;)

Pozdrawiam,