Data: 2019-11-09 12:21:48 | |
Autor: J.F. | |
Smiglo | |
https://www.youtube.com/watch?v=0bP2MH3LqvI Niby nic nowego nie powiedzieli odnosnie kata natarcia, ale: 1. czyli co - jak gwaltownie zwieksze obroty przy malej predkosci samolotu, to grozi mi przeciagniecie smigla ? 2. przy starcie smiglo slabo ciagnie, bo za duzy kat natarcia ? Jesli 2 nie zachodzi, to chyba i 1 nie zachodzi. 3. sa smigla o zmiennym skoku ... ale biorac pod uwage, ze kat skrecenia łopaty zmienia sie z promieniem - daje sie dobrze dobrac ustawienie dla szerokiego zakresu predkosci/obrotow ? 4. Jak to dawniej wygladalo - byl jakis automat do regulacji czy dodatkowa dzwignia dla pilota ... do ustawienia na wyczucie ? 5. a w malych samolotach czy rolniczych jak to wspolczesnie wyglada ? one chyba narazone na warunki przeciagniecia 1. czy predkosc lotu maja na tyle małą, ze wcale nie ? J. |
|