Data: 2017-10-24 11:49:46 | |
Autor: Zenek Kapelinder | |
Skynet coraz blizej | |
Data: 2017-10-24 21:46:56 | |
Autor: sirapacz | |
Skynet coraz blizej | |
W dniu 2017-10-24 o 20:49, Zenek Kapelinder pisze:
http://moto.onet.pl/aktualnosci/obowiazkowe-tempomaty-z-ogranicznikiem-predkosci-juz-od-2020-roku/y3czkkczyli kupić samochód z 2019 roku i naprawiać do śmierci ;) Z drugiej strony widzę potrzebę montowania czegoś takiego w samochodach, którymi jeżdżą gówniarze z nadmiarem hormonów. Któryś producent pamiętam wypuścił taki samochód, gdzie jeden z kluczyków miał kaganiec i nie dało się nim szaleć. Ktoś kojarzy nazwę tego systemu/samochodu? |
|
Data: 2017-10-25 02:21:27 | |
Autor: RadoslawF | |
Skynet coraz blizej | |
W dniu 2017-10-24 o 21:46, sirapacz pisze:
W dniu 2017-10-24 o 20:49, Zenek Kapelinder pisze: Ford Focus. Pozdrawiam |
|
Data: 2017-10-25 03:54:00 | |
Autor: przemek.jedrzejczak | |
Skynet coraz blizej | |
-- Ford Focus.
http://social.ford.co.uk/could-this-spell-the-end-for-speeding-tickets/ Ford usiluje to sprzedac jako feature dla tych co nieumyslnie przekraczaja predkosc :-) no i w kazdej chwili mozna to wylaczyc |
|
Data: 2017-10-25 03:58:47 | |
Autor: przemek.jedrzejczak | |
Skynet coraz blizej | |
https://ec.europa.eu/growth/sites/growth/files/improving-road-safety.png
nie ma bata cos chlopaki podkrecili rzeczywistosc bo jak Europa wschodnia wchodzila do EU to statystyki musialy sie popsuc :-) |
|
Data: 2017-10-25 13:48:35 | |
Autor: J.F. | |
Skynet coraz blizej | |
Użytkownik przemek napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:2731c190-fb2d-43d8-a695-70b5533cffda@googlegroups.com...
https://ec.europa.eu/growth/sites/growth/files/improving-road-safety.png Pewnie nas po prostu nie dodali, i lecieli tylko po krajach "starej unii", co statystycznie ma sens. Ale ... zobacz, asymptotyczny spadek przewiduja, a nie "vision Zero" juz w 2020 :-) Swoja droga to pamietam dane austryjackie z ~2008r - u nich wtedy od 20 lat ilosc wypadkow ładnie malala, niemal liniowo. No i ciekaw jestem o co chodzi - samochodow im raczej nie przybywalo w istotnym tempie, autostrad tez nie ... czyzby jednak coraz bezpieczniejsze samochody ? Drogi ulepszane ? A moze po prostu coraz wiecej ludzi pasy zapinalo, bo ponoc niezbyt lubili. W okolicach 2008 spadek sie zatrzymal ... i jakos wtedy wprowadzili nakaz jazdy na swiatlach w dzien :-) No wlasnie - w powyzszym linku cos nie widze chwalenia sie obowiazkowymi swiatlami dziennymi, ESP ani ABS ... J. |
|
Data: 2017-10-25 04:54:49 | |
Autor: przemek.jedrzejczak | |
Skynet coraz blizej | |
-- Pewnie nas po prostu nie dodali, i lecieli tylko po krajach "starej unii", co statystycznie ma sens.
nie chce mi sie liczyc ale w innych statystykach jestesmy ba nawet w jednej na pierwszym miejscu :-) -- Ale ... zobacz, asymptotyczny spadek przewiduja, a nie "vision Zero" juz w 2020 :-) na ich stronie jest pelen raport i cel sie oddala :-) |
|
Data: 2017-10-25 21:53:54 | |
Autor: Poldek | |
Skynet coraz blizej | |
W dniu 2017-10-25 o 14:14, J.F. pisze:
Użytkownik przemek napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:0bc863d4-fa36-4889-8e2e-7091b1378976@googlegroups.com... Raczej lobby motoryzacyjnego. Nie sądzę, żeby rozsądny kierowca mógł wyrażać sprzeciw wobec zmniejszania zagrożenia na drodze. |
|
Data: 2017-10-25 23:06:15 | |
Autor: przemek.jedrzejczak | |
Skynet coraz blizej | |
-- Raczej lobby motoryzacyjnego. Nie sądzę, żeby rozsądny kierowca mógł wyrażać sprzeciw wobec zmniejszania zagrożenia na drodze.
dokladnie, brak limitu na autostradach w Niemczech to sprawka lobby niemieckich motokoncernow http://www.zeit.de/2017/33/verkehrspolitik-tempolimits-autobahn-deutschland-gefahr Niemcy (oczywiscie przypadkowo) znalezli sie w towarzystwie takich krajow jak Afganistan, Haiti czy Somalia ktore tez nie maja limitow na autostradach moze dlatego ze nie maja autostrad :-) korupcja wsrod niemieckich politykow jest faktem, ochrona srodowiska tez ma na nich oko, taki Q7 3.0 idacy 200 km/h truje bardziej niz zastep miejskich popierdulek z silnikiem ponizej 1L a mimo to chlopaki klepneli mu zielona plakietke :-) kolejny szwindel ? he he oczywiscie |
|
Data: 2017-10-26 12:29:00 | |
Autor: J.F. | |
Skynet coraz blizej | |
Użytkownik napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:cf32f1ff-602a-406b-92d9-f49819fcbe7f@googlegroups.com...
-- Raczej lobby motoryzacyjnego. Nie sądzę, żeby rozsądny kierowca mógł wyrażać sprzeciw wobec zmniejszania zagrożenia na drodze. ale to tez politycy :-) taki Q7 3.0 idacy 200 km/h truje bardziej niz zastep miejskich popierdulek z silnikiem ponizej 1L a mimo to chlopaki klepneli mu zielona plakietke :-) No bo test jest jeden dla wszystkich i predkosc w nim 40 a nie 200 :-) Oprocz lobby politykow sa tez wyborcy, i patrzac na niemieckie autostrady - raczej by im sie nie spodobalo ogranicznie do 130 :-) O ile pamietam, to Bawaria chciala ograniczyc predkosc do 120 ale czy jej rzad federalny odmowil, czy ta pani juz nie rzadzi. Teraz sie mozna doczytac ze Brema wprowadzila limit 120 ... ale Brema ma az 11 km autostrady :-) J. |
|
Data: 2017-10-26 03:47:28 | |
Autor: przemek.jedrzejczak | |
Skynet coraz blizej | |
-- No bo test jest jeden dla wszystkich i predkosc w nim 40 a nie 200 :-)
czas przeszly: byl, nowy test w warunkach drogowych obnazy pseudoekologicznosc 3.0 TDI :-) -- Oprocz lobby politykow sa tez wyborcy, i patrzac na niemieckie autostrady - raczej by im sie nie spodobalo ogranicznie do 130 :-) https://de.statista.com/statistik/daten/studie/1359/umfrage/normale-geschwindigkeit-auf-autobahn-ohne-tempolimit/ wiekszosc miesci sie w przedziale do 150 km/h -- Teraz sie mozna doczytac ze Brema wprowadzila limit 120 ... ale Brema ma az 11 km autostrady :-) prawie 10 late temu :-) https://www.welt.de/wirtschaft/article1885537/Bremen-fuehrt-Tempolimit-auf-Autobahnen-ein.html |
|
Data: 2017-10-26 14:09:38 | |
Autor: J.F. | |
Skynet coraz blizej | |
Użytkownik przemek napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:5692f4e4-217c-4868-8f13-e4f19d5d730f@googlegroups.com...
-- No bo test jest jeden dla wszystkich i predkosc w nim 40 a nie 200 :-) Troche watpie, bo jak chcesz wpisac w wymogi testu 200 km/h - skoro te male samochodziki tego nie potrafia ? Musza byc rowne wymogi dla wsystkich - stad male predkosci, przyspieszanie 0-100 w minute itp :-) Ale prawde mowiac to mogliby w te testy wrzucic pare akcji typu "przyspieszenie do 100km/h z pedalem w podlodze". No i ... te 3.0TDI to moze nawet przy 200km/h ekologiczne jest - to przy 50km/h ma tak malo paliwa w cylindrze, ze sie azot spala :-P -- Oprocz lobby politykow sa tez wyborcy, i patrzac na niemieckie autostrady - raczej by im sie nie spodobalo ogranicznie do 130 :-) Jak zwykle sie pytam skad te dane - spytali sie, czy zmierzyli ? A jesli zmierzyli, to jakie bylo natezenie ruchu. wiekszosc miesci sie w przedziale do 150 km/h Ale jednoczesnie mniejszosc sie miesci w przedziale do 130 :-) No i to, ze ktos jedzie 140, nie oznacza, ze zaglosuje za tym, ze na tyle ustawic limit. Podejrzewam jednak, ze jakies 180 to by sie spotkalo z pozytywnym przyjeciem u zdecydowanej wiekszosci ... ale sama propozycja moze doprowadzic do przegranej w nastepnych wyborach :-) Gdzies w tym jeszcze jest zawyzanie predkosciomierza - 140 na liczniku a naprawde 130, czy naprawde 140 (i tyle zmierzono) a kierowca mysli ze 150 ... Jak pisales - 140 to predkosc w sam raz na srodkowy pas ? -- Teraz sie mozna doczytac ze Brema wprowadzila limit 120 ... ale Brema ma az 11 km autostrady :-) Tylko co to jest - autostrada przez miasto, na przedmiesciach ? J. |
|
Data: 2017-10-26 05:19:52 | |
Autor: przemek.jedrzejczak | |
Skynet coraz blizej | |
-- Troche watpie, bo jak chcesz wpisac w wymogi testu 200 km/h - skoro te male samochodziki tego nie potrafia ?
ustalic limit co 20 km/h i producent musi sie zmiescic, nie miesci -> placi -- Musza byc rowne wymogi dla wsystkich - stad male predkosci, przyspieszanie 0-100 w minute itp :-) od czasu Dieselgate juz nikt nie wierzy producentom ani niemieckiemu KBA tylko test drogowy sie liczy -- Jak zwykle sie pytam skad te dane - spytali sie, czy zmierzyli ? ankieta -- No i to, ze ktos jedzie 140, nie oznacza, ze zaglosuje za tym, ze na tyle ustawic limit. wiec nie ma co sie bac tego referendum, na pewno nie przejdzie :-) -- Tylko co to jest - autostrada przez miasto, na przedmiesciach ? nie jedna tylko kilka: http://www.spiegel.de/auto/aktuell/autobahnen-bremen-fuehrt-tempo-120-ein-a-546376.html |
|
Data: 2017-10-26 16:24:47 | |
Autor: J.F. | |
Skynet coraz blizej | |
Użytkownik napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:44574407-801b-48e1-a287-f49816e6bd49@googlegroups.com...
-- Troche watpie, bo jak chcesz wpisac w wymogi testu 200 km/h - skoro te male samochodziki tego nie potrafia ? ustalic limit co 20 km/h i producent musi sie zmiescic, nie miesci -> placi Jak limit bedzie rozsadny, to sie okaze, ze TDI to bardzo oszczedny silnik :-) Jak bedzie z zielonego kapelusza ... to moze i znikna. -- Musza byc rowne wymogi dla wsystkich - stad male predkosci, przyspieszanie 0-100 w minute itp :-) W kwestii czystosci spalin, czy ogolnie ? Spalanie chyba dalej na hamowni mierza. No i jesli jak potrafie vectra 11l/100km spalic, a inni mowia ze 4 - to pewnie i emisja z rury jest inna :-P -- Jak zwykle sie pytam skad te dane - spytali sie, czy zmierzyli ? -- No i to, ze ktos jedzie 140, nie oznacza, ze zaglosuje za tym, ze na Ja tam mysle, ze jakby spoleczenstwo bardzo chcialo, to by lobbying koncernow az tak bardzo nie pomogl ;-) -- Tylko co to jest - autostrada przez miasto, na przedmiesciach ? Ale wiki dziwne rzeczy pisze https://en.wikipedia.org/wiki/Speed_limits_in_Germany " Effective April 9, 2008, the City-State of Bremen began enforcing a general 120 km/h (75 mph) speed limit, citing environmental concerns. However, Bremen's new limit only impacted an additional 11 kilometers of Bremen's 60 kilometers of Autobahn; most Bremen motorways already had some speed restriction due to congestion and noise." J. |
|
Data: 2017-10-27 00:49:22 | |
Autor: przemek.jedrzejczak | |
Skynet coraz blizej | |
-- W kwestii czystosci spalin, czy ogolnie ? Spalanie chyba dalej na hamowni mierza.
http://www.finanztip.de/spritverbrauch-reklamieren/ do 38% wieksze spalanie niz w prospekcie producenta :-) juz pow. 10% mozesz wywalczyc w sadzie odszkodowanie lub zwrot auta, emisja CO2 tez wyzsza niz podawana czyli kolejny szwindel i parasol ze strony KBA -- Ja tam mysle, ze jakby spoleczenstwo bardzo chcialo, to by lobbying koncernow az tak bardzo nie pomogl ;-) i dlatego referendum nie bedzie -- Ale wiki dziwne rzeczy pisze https://en.wikipedia.org/wiki/Speed_limits_in_Germany byl limit na 60 km i dolozyli 11 km teraz jest wszedzie |
|
Data: 2017-10-27 10:32:38 | |
Autor: J.F. | |
Skynet coraz blizej | |
Użytkownik przemek napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:889ed58b-a196-41be-bfe1-70313b3f1e1d@googlegroups.com...
-- W kwestii czystosci spalin, czy ogolnie ? Spalanie chyba dalej na hamowni mierza. http://www.finanztip.de/spritverbrauch-reklamieren/ Ale co - tez jakas "optymalizacja oprogramowania", czy po prostu urzedowy program testu nie przystaje do rzeczywistego sposobu uzywania ? -- Ja tam mysle, ze jakby spoleczenstwo bardzo chcialo, to by lobbying i dlatego referendum nie bedzie Co 4 lata jest pewna forma referendum. Ale moze spoleczenstwo jednak nie chce ? Poza tym pewnie w RFN sa podobne przepisy jak u nas i wystarcy zebrac troche podpisow aby wniosek o referendum zlozyc ... J. |
|
Data: 2017-10-25 23:21:24 | |
Autor: J.F. | |
Skynet coraz blizej | |
Dnia Wed, 25 Oct 2017 21:53:54 +0200, Poldek napisał(a):
W dniu 2017-10-25 o 14:14, J.F. pisze: Zalezy jakim kosztem. Jesli np ograniczajac predkosc na autostradach do 80, to ja wyrazam. Nawet jesli przyniesie mi to dodatkowa oszczednosc paliwa :-) J. |
|
Data: 2017-10-25 22:58:15 | |
Autor: przemek.jedrzejczak | |
Skynet coraz blizej | |
-- Zalezy jakim kosztem. Jesli np ograniczajac predkosc na autostradach do 80, to ja wyrazam.
wariant dunski 130 km/h ? jechalismy do Legolandu i po opuszczeniu Niemiec liczba wariatow drogowych spadla do zera :-) -- Nawet jesli przyniesie mi to dodatkowa oszczednosc paliwa :-) masz cos przeciwko demokratycznemu referendum ? kapeluszami was przykryjemy :-) |
|
Data: 2017-10-26 12:39:26 | |
Autor: J.F. | |
Skynet coraz blizej | |
Użytkownik przemek napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:fa5b1c07-8bb8-4b44-82a4-0c6244ebd910@googlegroups.com...
-- Zalezy jakim kosztem. Jesli np ograniczajac predkosc na autostradach do 80, to ja wyrazam. Ja tam i w Niemczech malo wariatow widuje. Chyba ze ... ci co jada wolniej ode mnie to niedzielni kapelusznicy, ci co szybciej to przeciez wariaci :-) -- Nawet jesli przyniesie mi to dodatkowa oszczednosc paliwa :-) A jak sie okaze, ze w referendum rodacy chca czegos innego ? Np benzyny po 3.50, i na kapelusze wam nie starczy :-) J. |
|
Data: 2017-10-26 03:50:32 | |
Autor: przemek.jedrzejczak | |
Skynet coraz blizej | |
-- Chyba ze ... ci co jada wolniej ode mnie to niedzielni kapelusznicy, ci co szybciej to przeciez wariaci :-)
I to jest sluszna koncepcja :-) |
|
Data: 2017-10-26 14:46:43 | |
Autor: J.F. | |
Skynet coraz blizej | |
Użytkownik przemek napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:3db6a0cc-2b8f-4fda-8ddd-4e8529c62bfe@googlegroups.com...
-- Chyba ze ... ci co jada wolniej ode mnie to niedzielni kapelusznicy, ci co szybciej to przeciez wariaci :-) To jest bardzo sluszna koncepcja, ale trzeba lubiec zap* i nie miec weza w kieszeni :-P Wtedy ci co jada szybciej to naprawde wariaci, skoro ja jade tak szybko jak sie da :-) J. |
|
Data: 2017-10-26 06:10:26 | |
Autor: przemek.jedrzejczak | |
Skynet coraz blizej | |
-- Wtedy ci co jada szybciej to naprawde wariaci, skoro ja jade tak szybko jak sie da :-)
to zalezy od auta choc na moje oko to najszybsze sa firmowe fordy focusy :-)ostatnio widzialem magika co na lewym spychal Porsche Cayenne a szli ze 180 km/h ogolnie szybko lewym ida dobre fury tak pod 200 KM i lepiej, czasami pojawi sie jakies Porsche ryknie silnikiem i towarzystwo poslusznie robi miejsce :-) |
|
Data: 2017-10-26 15:43:19 | |
Autor: J.F. | |
Skynet coraz blizej | |
Użytkownik przemek napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:18e687d2-529c-4a8a-adb1-654983ec1359@googlegroups.com...
-- Wtedy ci co jada szybciej to naprawde wariaci, skoro ja jade tak szybko jak sie da :-) W niemczech to jednak Audi, BMW, Mercedesy ... chyba w tej kolejnosci. ostatnio widzialem magika co na lewym spychal Porsche Cayenne a szli ze 180 km/h ostatnio to ja sobie (nie)spokojnie jechalem ~200 za VW Transporter. Kogo on tam spychal to nie wiem, bo bydle zaslania :-) ogolnie szybko lewym ida dobre fury tak pod 200 KM i lepiej, Do osiagniecia 200km/h wystarcza 120-140 KM. Tyle to dzisiaj "wszystkie maja". Wszystkie normalne, miejskich econoboxow nie licze :-) czasami pojawi sie jakies Porsche ryknie silnikiem i towarzystwo poslusznie robi miejsce :-) A tu czasy sie zmieniaja - jedzie Tesla i nie ma czym ryknac :-) Ale po prawdzie to tych aut obok wcale nie slychac przy tej predkosci. No moze jakby sie przesiasc do Tesli :-) J. |
|
Data: 2017-10-26 09:41:11 | |
Autor: Przemyslaw P. | |
Skynet coraz blizej | |
Białym?
|
|
Data: 2017-10-26 18:50:38 | |
Autor: Cavallino | |
Skynet coraz blizej | |
W dniu 26-10-2017 o 18:41, Przemyslaw P. pisze:
Białym? Cytat Ci zjadło.... |
|
Data: 2017-10-26 10:53:43 | |
Autor: Przemyslaw P. | |
Skynet coraz blizej | |
W dniu czwartek, 26 października 2017 15:43:41 UTC+2 użytkownik J..F. napisał:
ostatnio to ja sobie (nie)spokojnie jechalem ~200 za VW Transporter. Biały ten VW był? |
|
Data: 2017-10-27 00:39:53 | |
Autor: przemek.jedrzejczak | |
Skynet coraz blizej | |
-- Do osiagniecia 200km/h wystarcza 120-140 KM. Tyle to dzisiaj "wszystkie maja".
bez przesady, Zafira B 120KM w automacie szla do 180 km/h i koniec, nowy golf 1.6 TDI 125KM przy 180 km/h silnik wychodzi spod maski i robi sie tak glosno ze masakra -- A tu czasy sie zmieniaja - jedzie Tesla i nie ma czym ryknac :-) najszybsza Tesla jaka widzialem szla ogniem ciaglym na autostradzie okolo 150 km/h co powodowalo ciagle skakanie lewy <-> srodek pytanie pomocnicze ile km przejedzie Tesla z predkoscia 200 km/h ? |
|
Data: 2017-10-27 00:49:58 | |
Autor: CTP | |
Skynet coraz blizej | |
W dniu piątek, 27 października 2017 09:39:55 UTC+2 użytkownik przemek.j...@gmail.com napisał:
-- Do osiagniecia 200km/h wystarcza 120-140 KM. Tyle to dzisiaj "wszystkie maja". Z drugiej strony mój mietek ma 150 koni i jak mu testowałem prędkość, to doszedłem do 215 km/h i to nie było ostatnie jego słowo. pytanie pomocnicze ile km przejedzie Tesla z predkoscia 200 km/h ? Stawiam dolary przeciw orzechom, że na trasie Warszawa - Gdańsk (autostradami) przegrałby rywalizację nawet z 10-krotnie tańszą Dacią Logan. Bo gdyby chciał dotrzymać jej kroku, to pewnie stanąłby gdzieś w Strykowie. |
|
Data: 2017-10-27 02:22:20 | |
Autor: przemek.jedrzejczak | |
Skynet coraz blizej | |
-- Stawiam dolary przeciw orzechom, że na trasie Warszawa - Gdańsk (autostradami) przegrałby rywalizację nawet z 10-krotnie tańszą Dacią Logan. Bo gdyby chciał dotrzymać jej kroku, to pewnie stanąłby gdzieś w Strykowie.
https://www.auto-motor-und-sport.de/news/tesla-s-im-nachtest-258-km-reichweite-bei-120-km-h-und-13-grad-8612751.html https://tff-forum.de/viewtopic.php?f=55&t=15352 pow. 160 km/h zasieg ponizej 200km |
|
Data: 2017-10-27 03:39:40 | |
Autor: CTP | |
Skynet coraz blizej | |
W dniu piątek, 27 października 2017 11:22:21 UTC+2 użytkownik przemek.j...@gmail.com napisał:
-- Stawiam dolary przeciw orzechom, że na trasie Warszawa - Gdańsk (autostradami) przegrałby rywalizację nawet z 10-krotnie tańszą Dacią Logan. Bo gdyby chciał dotrzymać jej kroku, to pewnie stanąłby gdzieś w Strykowie. Odjąłbym z tego kilkadziesiąt km. Jazda po A2/A1, to ciągłe zwalnianie i przyspieszanie, przy czym zwalnianie jest o wiele łagodniejsze niż przyspieszanie. Swoją drogą, to trochę zaniepokoiło mnie to, o czym mówił ten youtuber z tymi 3 trybami odzyskiwanie energii. Mam rozumieć, że jak ustawię 3 tryb, to Tesla po puszczeniu gazu zacznie gwałtownie zwalniać? Światła stop w takim momencie jej się zapalają, czy nie? Bo jeśli nie, to strach będzie za takimi Teslami jeździć. |
|
Data: 2017-10-27 11:10:06 | |
Autor: J.F. | |
Skynet coraz blizej | |
Użytkownik napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:d5c3f9be-cea9-4ef2-84bb-0bd492881ba0@googlegroups.com...
-- Do osiagniecia 200km/h wystarcza 120-140 KM. Tyle to dzisiaj "wszystkie maja". bez przesady, Zafira B 120KM w automacie szla do 180 km/h i koniec, W automacie i Zafira - troche wyzsze auto, wieksze opory. nowy golf 1.6 TDI 125KM przy 180 km/h silnik wychodzi spod maski i robi sie tak glosno ze masakra Kiedys dawno, w 100KM Astrze, glosno mi sie robilo od 120 :-) Glosno - ale maksymalna predkosc jaka fabryka podaje ? Nie podaje ... nie potrafie znalezc, czy klienta to juz nie intereresuje, bo wiadomo ze wystarczajaco szybki. A moze Unia zabronila ? Opel tez juz nie podaje. https://www.autocentrum.pl/dane-techniczne/volkswagen/golf/vii/hatchback-5d-facelifting/silnik-benzynowy-1.4-tsi-125km-od-2017/ benzynka 125KM ... 204km/h -- A tu czasy sie zmieniaja - jedzie Tesla i nie ma czym ryknac :-) Teoretycznie to tak ponad pol godziny. J. |
|
Data: 2017-10-25 21:52:11 | |
Autor: Poldek | |
Skynet coraz blizej | |
W dniu 2017-10-25 o 13:48, J.F. pisze:
Użytkownik przemek napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:2731c190-fb2d-43d8-a695-70b5533cffda@googlegroups.com... A może po prostu w miarę upływu lat coraz więcej ludzi zetknęło się z tym, że zginął, został kaleką ktoś z rodziny i zrozumieli, że samochód naprawdę zabija, a nie tylko innych? Do tego edukacja, edukacja, edukacja. Systemy karania kierowców, wyłapywanie i odbieranie praw jazdy idiotom. Po prostu świadomość, że ostrożniejsza jazda może oznaczać, życie, a nieostrożna śmierć lub ciężkie obrażenia i kalectwo do końca życia. |
|
Data: 2017-10-25 23:43:00 | |
Autor: J.F. | |
Skynet coraz blizej | |
Dnia Wed, 25 Oct 2017 21:52:11 +0200, Poldek napisał(a):
W dniu 2017-10-25 o 13:48, J.F. pisze: Starzy umieraja, a mlodzi o dziadkach nie pamietaja :-) A jesli wypadkow coraz mniej, to mlodzi sie coraz rzadziej stykaja. Do tego edukacja, edukacja, edukacja. Systemy karania kierowców, wyłapywanie i odbieranie praw jazdy idiotom. Po prostu świadomość, że ostrożniejsza jazda może oznaczać, życie, a nieostrożna śmierć lub ciężkie obrażenia i kalectwo do końca życia. W przypadku Austrii nie bardzo w to wierze. Spadek w miare rownomierny i przez 20 lat ... jakos tak bardzo powolutku musieliby im przykrecac srube. Ale spojrzcie tu https://en.wikipedia.org/wiki/Vision_Zero#Outcomes nie oni jedni mieli taki skok miedzy 1980 a 2013. Tylko na nas bym nie patrzyl, bo porownywa nasza motyryzacje z roku 1980 ... Lepsze samochody ? co do Szwecji sie mylilem "Sweden, which initiated Vision Zero, has had somewhat better results than Norway. With a population of about 9.6 million, Sweden has a long tradition in setting quantitative road traffic safety targets. In the mid-1990s a 10-year target was set at a 50% reduction for 2007. This target was not met; the actual ten-year reduction was 13% to 471 deaths. The target was revised to 50% by 2020 and to 0 deaths by 2050." Na swiety nigdy :-) Ciekawe - dobili jakiejs "naturalnej" granicy, czy juz sie zaczal opor spoleczny przeciw dalszym ograniczeniom. J. |
|
Data: 2017-10-27 23:28:27 | |
Autor: Poldek | |
Skynet coraz blizej | |
W dniu 2017-10-25 o 23:43, J.F. pisze:
Ciekawe - dobili jakiejs "naturalnej" granicy, czy juz sie zaczal opor W lecie pojeździłem trochę po Szwecji. Jak się wraca do Polski, to wrażenie jest takie, że się wjechało do kraju idiotów samobójców zabójców. W Szwecji czułem, że nikomu nie zależy na tym, żeby JECHAć SZYBCIEJ NIż INNI, żeby BYć PRZED. Prawdopodobnie jarają się ciekawszymi rzeczami niż kretyńskie ryzykowanie życia i zdrowia na drodze. Chwilowa próba pojechania "po polsku" - wyprzedzania z prędkością ponad 10 więcej niż limit, jechania blisko za tyłem poprzedzającego itp. od razu wywołuje przywołującą do porządku reakcję ze strony innych użytkowników drogi. Może trudno sobie to wyobrazić, ale wygląda na to, że tam ludzie chcą, żeby było na drogach bezpiecznie i chcą jeździć bezpiecznie. |
|
Data: 2017-10-28 00:59:26 | |
Autor: RadoslawF | |
Skynet coraz blizej | |
W dniu 2017-10-27 o 23:28, Poldek pisze:
Ciekawe - dobili jakiejs "naturalnej" granicy, czy juz sie zaczal oporW lecie pojeździłem trochę po Szwecji. Przeprowadź się tam. Tylko potem nie truj nam dupy jak ten co wyjechał do USA. Pozdrawiam |
|
Data: 2017-11-18 14:46:39 | |
Autor: Antoni | |
Skynet coraz blizej | |
Użytkownik "RadoslawF" <radoslawfl@spam_wp.pl> napisał w wiadomości news:ot0dom$h6q$2node1.news.atman.pl...
W dniu 2017-10-27 o 23:28, Poldek pisze: Ty wyprowadź się do Rosji, bedziesz miał więcej mozliwości bycia zabitym lub rannym na drodze. |
|
Data: 2017-11-18 22:53:29 | |
Autor: RadoslawF | |
Skynet coraz blizej | |
W dniu 2017-11-18 o 14:46, Antoni pisze:
W lecie pojeździłem trochę po Szwecji. Mi odpowiada to co jest. Skoro tobie nie bardzo to zmień to drogą przeprowadzki do miejsca gdzie będziesz miał tak jak w raju. Pozdrawiam |
|
Data: 2017-11-19 07:38:11 | |
Autor: Antoni | |
Skynet. Wyprowadź się do Rosji. | |
Użytkownik "RadoslawF" <radoslawfl@spam_wp.pl> napisał w wiadomości
news:ouqa53$so5$1node1.news.atman.pl... W dniu 2017-11-18 o 14:46, Antoni pisze: Tobie odpowiada, ale większości nie odpowiada. Wyprowadź się do Rosji i tam ciesz się możliwością bycia zabitym lub rannym w wypadku drogowym - będziesz miał tak jak w raju. |
|
Data: 2017-11-19 16:09:10 | |
Autor: RadoslawF | |
Skynet. Wyprowadź się do Rosji. | |
W dniu 2017-11-19 o 07:38, Antoni pisze:
W lecie pojeździłem trochę po Szwecji. Kolejny idiota uważający że wie co odpowiada większości? Masz jakieś zaświadczenie na piśmie od tej większości? Wyprowadź się do Rosji Sam się wyprowadź skoro nie odpowiada ci stan faktyczny u nas. i tam ciesz się możliwością bycia zabitym lub rannym I tam się ciesz czym chcesz. Pozdrawiam |
|
Data: 2017-11-19 18:18:44 | |
Autor: Antoni | |
Skynet. Głupota i ślepota RadosławaF. | |
Użytkownik "RadoslawF" <radoslawfl@spam_wp.pl> napisał w wiadomości
news:ous6r1$nob$1node1.news.atman.pl... W dniu 2017-11-19 o 07:38, Antoni pisze: Wystawiłeś sobie zaświadczenie na piśmie o twojej głupocie i ślepocie. Każdy nie głupi i nie ślepy widzi, że wiekszość kierowców na drodze przestrzega przepisów o ruchu drogowym i nie ma ochoty być zabitymi przez kierowców debilów. |
|
Data: 2017-11-19 17:25:24 | |
Autor: ddddddddddddd | |
Skynet. Głupota i ślepota RadosławaF. | |
W dniu 19.11.2017 o 17:18, Antoni pisze:
Kolejny idiota uważający że wie co odpowiada większości? ja tam widzę w Polsce że większość nie przestrzega, chociaż akurat jeden najsensowniejszy przepis jest dość często przestrzegany (dostosowanie prędkości do warunków panujących na drodze) i nie ma ochoty być zabitymi przez kierowców debilów. powiem więcej - nawet debile nie mają ochoty być zabitymi przez innych debili -- Pozdrawiam Łukasz |
|
Data: 2017-11-20 03:05:55 | |
Autor: RadoslawF | |
Skynet. Głupota, ślepota i tępota Antoniego. | |
W dniu 2017-11-19 o 18:18, Antoni pisze:
W lecie pojeździłem trochę po Szwecji. Ty tumanie wystawiłeś sobie takie zaświadczenie. Ja nie pisałem o ochocie kierowców tylko o tym żebyś sam wyjechał a nie proponował to innym. I w dalszym ciągu pytam o to zaświadczenie na piśmie że reprezentujesz zdanie większości? Dostarczysz? Pozdrawiam |
|
Data: 2017-11-20 12:13:55 | |
Autor: Cavallino | |
Skynet. Głupota i ślepota RadosławaF. | |
W dniu 19-11-2017 o 18:18, Antoni pisze:
Użytkownik "RadoslawF" <radoslawfl@spam_wp.pl> napisał w wiadomości LOL !!! Moje doświadczenia pokazują dokładnie coś odwrotnego. Gdzie Ty żyjesz? |
|
Data: 2017-11-20 12:47:17 | |
Autor: J.F. | |
Skynet. Głupota i ślepota RadosławaF. | |
Użytkownik "Cavallino" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:ouuddk$hk2$2@node2.news.atman.pl...
W dniu 19-11-2017 o 18:18, Antoni pisze: Kolejny idiota uważający że wie co odpowiada większości? LOL !!! Alez ma podstawy. Patrzysz np na skrzyzowanie - samochodow przejezdza na zielonym, 2 na poznym zoltym, a jeden na czerwonym. To wiekszosc przestrzega :-) Oczywiscie jakby tak pojezdzic z danym kierowcą caly dzien i podliczyc zlamane przepisy, to by sie pewnie okazalo ze takich calkiem przepisowych to malo jest :-) J. |
|
Data: 2017-11-20 04:13:43 | |
Autor: Bolko | |
Skynet. GĹupota i Ĺlepota RadosĹawaF. | |
Oczywiscie jakby tak pojezdzic z danym kierowcą caly dzien i podliczyc zlamane przepisy, to by sie pewnie okazalo ze takich calkiem przepisowych to malo jest :-) Myślisz że zdałbyś dzisiaj prawo jazdy ? Z innej bajki: Dwa tygodnie temu byłem w Angli. Ląduje, odbierają mnie kierowca jedzie te 40mil/h na dwupasmówce. w pierwszej chwili pomyślałem o co chodzi. Po godzinie jak naliczyłem 6 fotoradarów zrozumiałem. Wraca Żona mnie odbiera. Wieczór,deszcz. Jedzie w mieście te 60km/h. Zjeżdża na lewy pas. Bo na nastepnych światłach ma skręcać. Jakiś gość z tyłu dojeżdżą i miga jej długimi. I to było w mieście Krakowie a nie gdzies na autostradzie. I tak się zastanawiam gdzie lepiej? Każdy kija ma dwa końce. |
|
Data: 2017-11-20 20:02:08 | |
Autor: ddddddddddddd | |
Skynet. Głupota i ślepota RadosławaF. | |
W dniu 20.11.2017 o 12:13, Bolko pisze:
to akurat ma swoje plusy, oni tam też jeżdżą szybciej (chociaż nie śpieszy im się tak jak nam), a jak masz dwupasmówkę z ograniczeniem 40 to znaczy że bez tego ograniczenia byś się zatrzymał - bo taki ruch, zwężka itp i wszystko idzie płynniej jak się jednostajnie jedzie Ale jak jest w do dupy miejscu ograniczenie do 40 to jadą dalej 60-70 - bo wiedzą że nie ma radaru. Tylko z drugiej strony - po co się spieszyć jak w koło autostrady i i tak czas dojazdu jest krótki :) Wraca żeby tylko... wysiadłem na lotnisku we Wrocławiu, wsiadłem w auto, rozpędziłem się na dwupasmówce do 80, a tu mi na ogonie siedzą... człowiek się po prostu starzeje i nie potrafi już tak zapierdalać ;) -- Pozdrawiam Łukasz |
|
Data: 2017-11-20 13:21:30 | |
Autor: Cavallino | |
Skynet. Głupota i ślepota RadosławaF. | |
W dniu 20-11-2017 o 12:47, J.F. pisze:
Użytkownik "Cavallino" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:ouuddk$hk2$2@node2.news.atman.pl... Mowa była o jednym konkretnym przepisie. Tylko kapeluszniki i inne życiowe niedorajdy się do niego stosują. I na pewno nie jest ich większość. |
|
Data: 2017-11-20 14:19:42 | |
Autor: J.F. | |
Skynet. Głupota i ślepota RadosławaF. | |
Użytkownik "Cavallino" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:ouuhca$m40$1@node2.news.atman.pl...
W dniu 20-11-2017 o 12:47, J.F. pisze: Użytkownik "Cavallino" napisał w wiadomości grup W dniu 19-11-2017 o 18:18, Antoni pisze: O predkosci ? No coz ... -w miescie na 2 lub wiecej pasach w jedna strone i przy luzniejszym ruchu faktycznie trudno dostrzec tych przestrzegajacych 50 :-) -na autostradzie IMO wiekszosc przestrzega ... mozliwe ze nie dotyczy to autostrad pod Warszawa. -na zwyklej krajowce ... widze przed soba np 10 samochodow jadacych 70, to chyba "wiekszosc przestrzega". Ba - sam jade 70. Oczywiscie wszyscy z wyjatkiem pierwszego chca szybciej, tyle, ze nie ma jak :-( A jak zawalidroga zjedzie, to sie zaraz okaze, ze polowa przestrzega tych 90 ... przynajmniej w/g GPS. J. |
|
Data: 2017-11-20 12:12:48 | |
Autor: Cavallino | |
Skynet coraz blizej | |
W dniu 18-11-2017 o 14:46, Antoni pisze:
Użytkownik "RadoslawF" <radoslawfl@spam_wp.pl> napisał w wiadomości news:ot0dom$h6q$2node1.news.atman.pl... KAPELUSZ PLONK WARNING |
|
Data: 2017-10-28 03:11:47 | |
Autor: J.F. | |
Skynet coraz blizej | |
Dnia Fri, 27 Oct 2017 23:28:27 +0200, Poldek napisał(a):
W dniu 2017-10-25 o 23:43, J.F. pisze: No coz, moze dobrobyt ... a moze dobrze wiedza, ze nie ma sie co spieszyc, zaraz bedzie radar i mandat :-) Chwilowa próba pojechania "po polsku" - wyprzedzania z prędkością ponad 10 więcej niż limit, jechania blisko za tyłem poprzedzającego itp. od razu wywołuje przywołującą do porządku reakcję ze strony innych użytkowników drogi. Tzn co robia ? Ty ich wyprzedzasz, to oni wtedy w gaz, ciebie wyprzedzaja i zwalniaja do limitu jadac srodkiem pasa ? :-) Może trudno sobie to wyobrazić, ale wygląda na to, że tam ludzie chcą, żeby było na drogach bezpiecznie i chcą jeździć bezpiecznie. Byc moze. A moze lata propagandy zrobily swoje. A moze mandaty i zwykla zazdrosc :-) Bo popatrz na Niemcow. Tez chca zeby bylo bezpiecznie. Tzn zeby w miare bezpiecznie dalo sie te 140 pojechac, czasem 150, a niektorzy to 180 czy 200 :-) J. |
|
Data: 2017-10-29 17:01:58 | |
Autor: Tomasz Gorbaczuk | |
Skynet coraz blizej | |
W dniu .10.2017 o 23:28 Poldek <pugilares@interia.eu> pisze:
W Szwecji czułem, że nikomu nie zależy na tym, żeby JECHAć SZYBCIEJ NIż INNI, żeby BYć PRZED. Prawdopodobnie jarają się ciekawszymi rzeczami niż kretyńskie ryzykowanie życia i zdrowia na drodze. Państwo policyjne i przelicznik używany do ustalania wysokości mandatów wymuszają taką tresurę. Widać to wyraźnie wtedy, gdy taki Szwed wyrwie się z uprzęży i zapier...la po niemieckiej lub francuskiej autostradzie, mając w d..pie bezpieczeństwo swoje i innych. Identycznie jest w przypadku innych nacji spuszczanych ze smyczy. TG |
|
Data: 2017-10-24 22:37:46 | |
Autor: PiteR | |
Skynet coraz blizej | |
na ** p.m.s ** Zenek Kapelinder pisze tak:
http://moto.onet.pl/aktualnosci/obowiazkowe-tempomaty-z-ogranicznik jeśli kierowca nie zareaguje na znak i nie zwolni, system najpierw przekaże stosowne ostrzeżenie, a następnie niestosowne ;) w razie jego zignorowania - samoczynnie dostosuje prędkość samochodu do obowiązujących na danym odcinku limitów. Wciskanie gazu nic nie da i nie spowoduje przyspieszania. To tak jak w Polo 1.0 pod wiatr ;) Cieszę się, że młodość przypadła mi na lata 90. -- Piter http://piterpro.private.pl/xnews/ |
|
Data: 2017-10-24 15:08:34 | |
Autor: Zenek Kapelinder | |
Skynet coraz blizej | |
Bedziesz wnukom opowiadal jak sie kiedys jezdzilo to beda kiwaly glowami i myslaly " ale dziadek pierdoli".
|
|
Data: 2017-10-25 00:56:40 | |
Autor: Kris | |
Skynet coraz blizej | |
W dniu wtorek, 24 października 2017 23:37:54 UTC+2 użytkownik PiteR napisał:
jeśli kierowca nie zareaguje na znak i nie zwolni, system najpierw przekaże stosowne ostrzeżenie, a następnie niestosowne ;) Następny etap to będzie automatyczne przesłanie informacji do ITD czy kto tam się przekroczeniami prędkości zajmuje;) |
|
Data: 2017-10-25 09:00:30 | |
Autor: Budzik | |
Skynet coraz blizej | |
Użytkownik Kris kszysztofc@gmail.com ...
Po co skoro przekroczen nie bedzie...?jeśli kierowca nie zareaguje na znak i nie zwolni, system najpierw przekaże stosowne ostrzeżenie, a następnie niestosowne ;) -- Pozdrawia... Budzik b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl (adres antyspamowy, usuń także "_") "Bóg ukrył piekło w samym sercu raju, abyśmy nieustannie pozostali czujni." - Paulo Coelho |
|
Data: 2017-10-25 02:10:28 | |
Autor: Kris | |
Skynet coraz blizej | |
W dniu środa, 25 października 2017 11:00:31 UTC+2 użytkownik Budzik napisał:
> Następny etap to będzie automatyczne przesłanie informacji do ITD Racje masz- info do itd to na wcześniejszym etapie gdy te systemy w autach już będą ale jeszcze nie będą ograniczać prędkości;) Albo się wprowadzi karę za "probe przekroczenia prędkości" W końcu "usiłowanie" to słowo występujące w polskim prawie. |
|
Data: 2017-10-25 08:51:46 | |
Autor: Miller Artur | |
Skynet coraz blizej | |
W dniu 2017-10-24 o 23:37, PiteR pisze:
na ** p.m.s ** Zenek Kapelinder pisze tak: fajny ficzer. zwłaszcza podczas wyprzedzania. a. |
|
Data: 2017-10-24 23:53:54 | |
Autor: Kris | |
Skynet coraz blizej | |
W dniu środa, 25 października 2017 08:51:50 UTC+2 użytkownik Miller Artur napisał:
fajny ficzer. zwłaszcza podczas wyprzedzania. A przy wyprzedzaniu dozwolone jest przekraczanie dopuszczalnej prędkości? |
|
Data: 2017-10-25 09:00:02 | |
Autor: Liwiusz | |
Skynet coraz blizej | |
W dniu 2017-10-25 o 08:53, Kris pisze:
W dniu środa, 25 października 2017 08:51:50 UTC+2 użytkownik Miller Artur napisał: Czasem wręcz nakazane, jeśli jest to konieczne do bezpiecznego wykonania manewru. -- Liwiusz |
|
Data: 2017-10-25 00:04:48 | |
Autor: Kris | |
Skynet coraz blizej | |
W dniu środa, 25 października 2017 09:00:05 UTC+2 użytkownik Liwiusz napisał:
Czasem wręcz nakazane, jeśli jest to konieczne do bezpiecznego wykonania manewru. Ta. Szczególnie jak w miejscu gdzie jest dozwolone 90km/godz jedziesz te 90km/h i zaczynasz wyprzedzać;) |
|
Data: 2017-10-25 09:30:45 | |
Autor: Liwiusz | |
Skynet coraz blizej | |
W dniu 2017-10-25 o 09:04, Kris pisze:
W dniu środa, 25 października 2017 09:00:05 UTC+2 użytkownik Liwiusz napisał: Dostałeś odpowiedź, czego jeszcze chcesz? Nie wiesz, nie rozumiesz, to doczytaj. Możesz zacząć od opinii biegłych w sprawie wypadku Otylii Jędrzejczak (też zdarzył się podczas wyprzedzania i podczas przekraczania prędkości). -- Liwiusz |
|
Data: 2017-10-25 00:58:33 | |
Autor: Kris | |
Skynet coraz blizej | |
W dniu środa, 25 października 2017 09:30:49 UTC+2 użytkownik Liwiusz napisał:
Dostałeś odpowiedź, czego jeszcze chcesz? Nie wiesz, nie rozumiesz, to doczytaj. Możesz zacząć od opinii biegłych w sprawie wypadku Otylii Jędrzejczak (też zdarzył się podczas wyprzedzania i podczas przekraczania prędkości). Jakie orzecznictwo jest dla sytuacji gdy w miejscu gdzie jest ograniczenie do 90km/godz kierowca jadący 90km/godz zaczyna wyprzedzanie? |
|
Data: 2017-10-25 10:03:53 | |
Autor: Liwiusz | |
Skynet coraz blizej | |
W dniu 2017-10-25 o 09:58, Kris pisze:
W dniu środa, 25 października 2017 09:30:49 UTC+2 użytkownik Liwiusz napisał: Nie taki przypadek rozważaliśmy. Pytałeś się, czy przy wyprzedzaniu dozwolone jest przekraczanie prędkości. Odpowiedź jest: czasem tak. Więc teraz nie wymyślaj innych wydumanych przykładów, które nawet nie uzasadniają sztywnego ograniczania prędkości (bo to, że w niektórych przypadkach przyspieszyć nie można, nie oznacza, że w innych przypadkach też nie można). -- Liwiusz |
|
Data: 2017-10-25 01:19:52 | |
Autor: Kris | |
Skynet coraz blizej | |
W dniu środa, 25 października 2017 10:03:56 UTC+2 użytkownik Liwiusz napisał:
Nie taki przypadek rozważaliśmy. Pytałeś się, czy przy wyprzedzaniu dozwolone jest przekraczanie prędkości. Odpowiedź jest: czasem tak. No i ok. Ale pod Twoja odpowiedzią doprecyzowałem/zapytałem o inny przypadek a Ty ciągle o tym pierwszym. Więc teraz nie wymyślaj innych wydumanych przykładów, Grupa jest dyskusyjna wiec podyskutować można. Obowiązku dyskusji nie ma więc jak nie chcesz dyskutować/nie masz nic do powiedzenia to możesz nie odpisywać. uzasadniają sztywnego ograniczania prędkości (bo to, że w niektórych przypadkach przyspieszyć nie można, nie oznacza, że w innych przypadkach też nie można). Czasami na skrzyżowaniu jest zakaz skrętu w prawo, nie oznacza to że na innych skrzyżowaniach w prawo skręcać nie można. ;) |
|
Data: 2017-10-25 10:29:27 | |
Autor: Liwiusz | |
Skynet coraz blizej | |
W dniu 2017-10-25 o 10:19, Kris pisze:
W dniu środa, 25 października 2017 10:03:56 UTC+2 użytkownik Liwiusz napisał: Nie widzę powodu, aby zajmować się twoim przypadkiem. a Ty ciągle o tym pierwszym. Nie, nie rozważam konkretnego przypadku, tylko krytykuję sztywne ograniczenie prędkości, sugerując, że uniemożliwi ono czasem prawidłowe wykonanie manewru wyprzedzania. Podawanie przez ciebie przykładu, kiedy wyprzedzanie będzie zabronione nie zmienia nic w mojej argumentacji.
No więc dyskutujemy o blokadzie możliwości wykonania manewru. uzasadniają sztywnego ograniczania prędkości (bo to, że w niektórych Idąc w taką analogię: - Skynet wprowadza zakaz skręcania kierownicą w prawo, to uniemożliwi skręt w prawo na skrzyżowaniu! (Kris wyskakuje jak filip z konopi) - "Czy jest możliwe skręcanie w prawo na skrzyżowaniu z zakazem skrętu w prawo?" Co ma piernik do wiatraka? -- Liwiusz |
|
Data: 2017-10-25 01:54:35 | |
Autor: Kris | |
Skynet coraz blizej | |
W dniu środa, 25 października 2017 10:29:31 UTC+2 użytkownik Liwiusz napisał:
> Ale pod Twoja odpowiedzią doprecyzowałem/zapytałem o inny przypadek To dziwi mnie po kiego w ogóle w klawiaturę klepiesz. |
|
Data: 2017-10-25 10:58:20 | |
Autor: Liwiusz | |
Skynet coraz blizej | |
W dniu 2017-10-25 o 10:54, Kris pisze:
W dniu środa, 25 października 2017 10:29:31 UTC+2 użytkownik Liwiusz napisał: Bo odpowiadasz na moje posty, czyniąc niezasadne aluzje, że skoro "nie można wyprzedzić jadąc 90 na ograniczeniu 90", to negowanie sensowności sztywnego ograniczenia prędkości nie ma sensu. -- Liwiusz |
|
Data: 2017-10-25 02:06:45 | |
Autor: Kris | |
Skynet coraz blizej | |
W dniu środa, 25 października 2017 10:58:24 UTC+2 użytkownik Liwiusz napisał:
W dniu 2017-10-25 o 10:54, Kris pisze: Ty czasami to chyba nie wiesz co sam piszesz. Gdzie ja poparłem/zanegowałem sztywne ograniczenie prędkości? |
|
Data: 2017-10-25 11:12:19 | |
Autor: Liwiusz | |
Skynet coraz blizej | |
W dniu 2017-10-25 o 11:06, Kris pisze:
W dniu środa, 25 października 2017 10:58:24 UTC+2 użytkownik Liwiusz napisał: "> Czasem wręcz nakazane, jeśli jest to konieczne do bezpiecznego wykonania > manewru. Ta. Szczególnie jak w miejscu gdzie jest dozwolone 90km/godz jedziesz te 90km/h i zaczynasz wyprzedzać;)" Co wnosiła ta twoja odpowiedź? Czy jak napiszę, że do skrętu w prawo trzeba skręcić kierownicę w prawo, odpowiesz "z dupy": "Ta. Szczególnie w miejscu, gdzie jest zakaz skrętu w prawo"? -- Liwiusz |
|
Data: 2017-10-25 08:43:32 | |
Autor: Mateusz Viste | |
Skynet coraz blizej | |
On Wed, 25 Oct 2017 10:03:53 +0200, Liwiusz wrote:
Nie taki przypadek rozważaliśmy. Pytałeś się, czy przy wyprzedzaniu W sensie jak radar mnie złapie jadącego setką w miejscu ograniczonym do 90 to mogę się wymigać "bo wyprzedzałem" ? Ciekawe. A może podzielisz się podstawą prawną? :) Mateusz |
|
Data: 2017-10-25 01:57:42 | |
Autor: CTP | |
Skynet coraz blizej | |
W dniu środa, 25 października 2017 10:43:34 UTC+2 użytkownik Mateusz Viste napisał:
On Wed, 25 Oct 2017 10:03:53 +0200, Liwiusz wrote: Zdaje się, że radary takie przypadki, gdzie na zdjęciu są dwa auta obok siebie (wyprzedzający i wyprzedzany) w ogóle ignorują. A kwestia druga, to chyba bardzo rzadko można spotkać odcinek z radarem, gdzie nie ma zakazu wyprzedzania. CTP |
|
Data: 2017-10-25 02:05:02 | |
Autor: Kris | |
Skynet coraz blizej | |
W dniu środa, 25 października 2017 10:57:43 UTC+2 użytkownik CTP napisał:
Zdaje się, że radary takie przypadki, gdzie na zdjęciu są dwa auta obok siebie (wyprzedzający i wyprzedzany) w ogóle ignorują. Technika idzie do przodu Są już takie radary co dwa auta obok siebie sfotografią i każdemu z osobna prędkość zmierzą. |
|
Data: 2017-10-25 10:46:55 | |
Autor: Liwiusz | |
Skynet coraz blizej | |
W dniu 2017-10-25 o 10:43, Mateusz Viste pisze:
On Wed, 25 Oct 2017 10:03:53 +0200, Liwiusz wrote: Opinię możesz sobie zamówić w dowolnej kancelarii prawnej. Albo przyżydzić i na biedaka pogooglać na przykład opinie biegłych w sprawie Otylii Jędrzejczak. Jeśli jesteś totalny cebulak, to wystarczy poczytać artykuły na zwykłym internecie w tym temacie. -- Liwiusz |
|
Data: 2017-10-25 08:58:18 | |
Autor: Mateusz Viste | |
Skynet coraz blizej | |
On Wed, 25 Oct 2017 10:46:55 +0200, Liwiusz wrote:
Opinię możesz sobie zamówić w dowolnej kancelarii prawnej. Albo Obawiam się iż "opinia biegłych" (wszystkich? większości? dwóch?) to żadna podstawa prawna. Co innego gdybyś przytoczył jakieś faktyczne rozporządzenie sądowe które mogłoby posłużyć za precedens. Wygląda na to że po prostu trolujesz, albo co gorsze - sam wierzysz w swoje urojenia. Mateusz |
|
Data: 2017-10-25 10:59:30 | |
Autor: Liwiusz | |
Skynet coraz blizej | |
W dniu 2017-10-25 o 10:58, Mateusz Viste pisze:
On Wed, 25 Oct 2017 10:46:55 +0200, Liwiusz wrote: Srasz też wg rozporządzenia sądowego? (BTW: nie istnieje coś takiego jak rozporządzenie sądowe. I nie istnieje w Polsce precedens). że po prostu trolujesz, albo co gorsze - sam wierzysz w swoje urojenia. Wygląda na to, że jesteś prawnym ignorantem. -- Liwiusz |
|
Data: 2017-10-28 00:52:41 | |
Autor: Poldek | |
Skynet coraz blizej | |
W dniu 2017-10-25 o 10:03, Liwiusz pisze:
W dniu 2017-10-25 o 09:58, Kris pisze: https://www.youtube.com/watch?v=uXY72vv-mTQ |
|
Data: 2017-10-31 11:42:23 | |
Autor: Liwiusz | |
Skynet coraz blizej | |
W dniu 2017-10-28 o 00:52, Poldek pisze:
W dniu 2017-10-25 o 10:03, Liwiusz pisze: Masz wyjątkowy dar pisania nie na temat. -- Liwiusz |
|
Data: 2017-10-25 16:46:14 | |
Autor: zhbick | |
Skynet coraz blizej | |
Użytkownik "Kris" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:3e3ae305-8406-4c27-9fdc-06af805df909@googlegroups.com...
Jakie orzecznictwo jest dla sytuacji gdy w miejscu gdzie jest ograniczenie do 90km/godz kierowca jadący 90km/godz zaczyna wyprzedzanie? Tę kwestię reguluje prawo zwyczajowe: jadąc 90 można a nawet trzeba wyprzedzić jadącego 89,9 gdyż w przeciwnym wypadku kierowca spędzi weekend 1,5 km od rodziny, gdyż skończył mu się na tacho czas jazdy :) Wracając do głównego wątku: wystarczy powiedzieć, że taki tempomat obraża musli i przepis nie wejdzie w życie. |
|
Data: 2017-10-25 17:15:20 | |
Autor: Cavallino | |
Skynet coraz blizej | |
W dniu 25-10-2017 o 09:04, Kris pisze:
W dniu środa, 25 października 2017 09:00:05 UTC+2 użytkownik Liwiusz napisał: No i? KAPELUSZ PLONK WARNING !!! |
|
Data: 2017-10-25 10:09:39 | |
Autor: Kris | |
Skynet coraz blizej | |
A plonkuj Sobie. I tak nic do dyskusji nie wnosisz.
|
|
Data: 2017-10-25 19:48:40 | |
Autor: Cavallino | |
Skynet coraz blizej | |
W dniu 25-10-2017 o 19:09, Kris pisze:
A plonkuj Sobie. I tak nic do dyskusji nie wnosisz. Do dyskusji o kretyznimach kapeluszników,\ nie da się wnieść nic, poza spłukaniem delikwenta w kiblu. PLONK !!!! |
|
Data: 2017-10-26 20:17:14 | |
Autor: m4rkiz | |
Skynet coraz blizej | |
On 2017-10-25 09:04, Kris wrote:
W dniu środa, 25 października 2017 09:00:05 UTC+2 użytkownik Liwiusz napisał: zgodnie z przepisami mozna tam miec 99 km\h bez zadnych konsekwencji prawnych co oznacza ze na liczniku prawie kazdego samochodu bedzie nieco ponad 100 |
|
Data: 2017-10-28 00:17:57 | |
Autor: Poldek | |
Skynet coraz blizej | |
W dniu 2017-10-26 o 20:17, m4rkiz pisze:
On 2017-10-25 09:04, Kris wrote: Jakaś podstawa prawna? |
|
Data: 2017-10-28 00:15:18 | |
Autor: Poldek | |
Skynet coraz blizej | |
W dniu 2017-10-25 o 09:00, Liwiusz pisze:
W dniu 2017-10-25 o 08:53, Kris pisze: Jeżeli nie możesz wyprzedzić bezpiecznie nie przekraczając maksymalnej dozwolonej prędkości, to znaczy że wyprzedzasz niezgodnie z przepisami i niebezpiecznie. |
|
Data: 2017-10-31 11:41:30 | |
Autor: Liwiusz | |
Skynet coraz blizej | |
W dniu 2017-10-28 o 00:15, Poldek pisze:
W dniu 2017-10-25 o 09:00, Liwiusz pisze: Masz bardzo ograniczoną wyobraźnię, pewnie spowodowaną niedawnym powrotem ze Szwecji i zachłyśnięciem się tamtejszą kulturą jazdy. Wystarczy, że poprawnie wyprzedzając, ten obok ciebie zacznie zwiększać prędkość. -- Liwiusz |
|
Data: 2017-11-18 16:22:02 | |
Autor: Antoni | |
Skynet coraz blizej | |
Użytkownik "Liwiusz" <lmalin@bez.tego.poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
news:ot9k0s$uhe$1node2.news.atman.pl... W dniu 2017-10-28 o 00:15, Poldek pisze: To który przepis pozwala ci przekroczyć dopuszczalną predkość w takiej sytuacji ? Nie ma takiego przepisu. Bzdury wypisujesz. W takiej sytuacji noga z gazu i zajmujesz pas po twojej prawej, jeżeli znajdujesz sie na pasie do jazdy w przeciwnym kierunku. |
|
Data: 2017-10-25 19:26:42 | |
Autor: Shrek | |
Skynet coraz blizej | |
W dniu 25.10.2017 o 08:53, Kris pisze:
fajny ficzer. zwłaszcza podczas wyprzedzania. Dozwolone czy nie, prawo nie przewiduje za to kary śmierci wraz z przypadkowymi ludźmi z naprzeciwka. Co prawda piszą, że chwilowo można przekraczyć, ale... Shrek |
|
Data: 2017-10-25 10:43:37 | |
Autor: Zenek Kapelinder | |
Skynet coraz blizej | |
Ale.... od ktoregos roku w chuji maja byc samochody wyposazone w tachografy.. I obstawiam ze tachografy beda podlaczone z czytnikami znakow i z gps. Oczywiscie samochody beda wtedy dla ulatwienia zycia spersonalizowne. I system bezblednie na radio w samochodzie albo smartfona bedzie wysylal informacje o przelaniu z konta kierujacego kwoty mandatu na konto stosownego urzedu i ilosci przyznanych punktow karnych. A po przekroczeniu limitu punktow uniemozliwial uruchomienie silnika. W przypadku gdy sensory wykryja promile nastapi zablokowanie pasow do czasu przybycia policji. Najlepsze jest to ze to wszystko da sie zrobic dzisiaj.
|
|
Data: 2017-10-28 00:20:20 | |
Autor: Poldek | |
Skynet coraz blizej | |
W dniu 2017-10-25 o 19:43, Zenek Kapelinder pisze:
Ale.... od ktoregos roku w chuji maja byc samochody wyposazone w tachografy. I obstawiam ze tachografy beda podlaczone z czytnikami znakow i z gps. Oczywiscie samochody beda wtedy dla ulatwienia zycia spersonalizowne. I system bezblednie na radio w samochodzie albo smartfona bedzie wysylal informacje o przelaniu z konta kierujacego kwoty mandatu na konto stosownego urzedu i ilosci przyznanych punktow karnych. A po przekroczeniu limitu punktow uniemozliwial uruchomienie silnika. W przypadku gdy sensory wykryja promile nastapi zablokowanie pasow do czasu przybycia policji. Najlepsze jest to ze to wszystko da sie zrobic dzisiaj. No i nareszcie skończy się narażanie nie swojego życia przez debili. |
|
Data: 2017-10-29 17:37:22 | |
Autor: mk4 | |
Skynet coraz blizej | |
On 2017-10-28 00:20, Poldek wrote:
W dniu 2017-10-25 o 19:43, Zenek Kapelinder pisze: Slepyś i głupiś. Ale nie dożyjesz czasu, żeby się o tym przekonać. Ignorance is bliss. -- mk4 |
|
Data: 2017-10-26 01:05:21 | |
Autor: nadir | |
Skynet coraz blizej | |
W dniu 2017-10-25 o 08:53, Kris pisze:
A przy wyprzedzaniu dozwolone jest przekraczanie dopuszczalnej prędkości? No ale z drugiej strony jak uzyskują w naszym kraju homologację samochody, które mogą przekroczyć prędkość 140km/h? Dlaczego nie ma blokad jak w przypadku tych małych motorków i samochodów? |
|
Data: 2017-10-25 17:13:19 | |
Autor: Zenek Kapelinder | |
Skynet coraz blizej | |
jak to nie ma jak sa. Byl program o bentleyach i one maja blokade przy 280. Poza tym kazdy wspolczesny samochod ma odciecie zaplonu powyzej jakiejs predkosci obrotowej silnika. Programowo jest to zrobione. Prosta sprawa taka blokada. GPS wie gdzie jest samochod i moze dynamicznie przydzielac predkosci maksymalne. A jak go zagluszyc to auto wejdzie w tryb awaryjny i max 25km/h. Poza tym samochody moga sie dogadywac po wifi albo mobilnym netem albo jeszcze inaczej i jeden drugiemu powie gdzie jest i ile wolno jechac. Wszystko jest do zrobienia. Wyjdzie ze po napadzie na bank beda uciekali na rowerach, ale nie miejskich bo gpsa maja.
|
|
Data: 2017-10-26 08:34:45 | |
Autor: nadir | |
Skynet coraz blizej | |
W dniu 2017-10-26 o 02:13, Zenek Kapelinder pisze:
jak to nie ma jak sa. Byl program o bentleyach i one maja blokade Nie tylko Bentley ma ogranicznik, większość samochodów go ma, zdaje się do 250km/h. Ale nadal takim samochodem można przekroczyć maksymalną prędkość dopuszczalną w praktycznie wszystkich krajach Świata. |
|
Data: 2017-10-26 07:49:02 | |
Autor: Mateusz Viste | |
Skynet coraz blizej | |
On Thu, 26 Oct 2017 08:34:45 +0200, nadir wrote:
Nie tylko Bentley ma ogranicznik, większość samochodów go ma, zdaje się Ale u siebie na podwórku nikt ci nie zabroni jechać 250km/h. Kupując samochód nie masz przymusu korzystać z niego wyłącznie na drogach publicznych. Mateusz |
|
Data: 2017-10-26 12:42:54 | |
Autor: nadir | |
Skynet coraz blizej | |
W dniu 2017-10-26 o 09:49, Mateusz Viste pisze:
Ale u siebie na podwórku nikt ci nie zabroni jechać 250km/h. Kupując U siebie na podwórku, to mnie homologacje i przepisu ruchu drogowego tak średnio obchodzą. |
|
Data: 2017-10-26 12:43:47 | |
Autor: Liwiusz | |
Skynet coraz blizej | |
W dniu 2017-10-26 o 12:42, nadir pisze:
W dniu 2017-10-26 o 09:49, Mateusz Viste pisze: No właśnie. A mimo tego nie mógłbyś kupić samochodu bez ogranicznika. -- Liwiusz |
|
Data: 2017-10-29 17:39:55 | |
Autor: mk4 | |
Skynet coraz blizej | |
On 2017-10-26 02:13, Zenek Kapelinder wrote:
jak to nie ma jak sa. Byl program o bentleyach i one maja blokade przy 280. Poza tym kazdy wspolczesny samochod ma odciecie zaplonu powyzej jakiejs predkosci obrotowej silnika. Programowo jest to zrobione. Prosta sprawa taka blokada. GPS wie gdzie jest samochod i moze dynamicznie przydzielac predkosci maksymalne. A jak go zagluszyc to auto wejdzie w tryb awaryjny i max 25km/h. Poza tym samochody moga sie dogadywac po wifi albo mobilnym netem albo jeszcze inaczej i jeden drugiemu powie gdzie jest i ile wolno jechac. Wszystko jest do zrobienia. Wyjdzie ze po napadzie na bank beda uciekali na rowerach, ale nie miejskich bo gpsa maja. Z tym GPSem to ja bym sie nie rozpędzał. Jak sobie wsadzę zagłuszacz to co? A sygnał słabiutki i zagłuszyć łatwo. A może nawet będzie można kupic jakiś emulator GPS-a, który będzie dawał silniejszy i zupełnie fałszywy sygnał. -- mk4 |
|
Data: 2017-10-25 22:55:15 | |
Autor: przemek.jedrzejczak | |
Skynet coraz blizej | |
-- No ale z drugiej strony jak uzyskują w naszym kraju homologację samochody, które mogą przekroczyć prędkość 140km/h?
od 2013r niepotrzebna jest krajowa i wystarczy europejska http://motogazeta.mojeauto.pl/Finanse_i_prawo/Jedna_homologacja_wystarczy,a,209379.html |
|
Data: 2017-10-26 08:25:17 | |
Autor: nadir | |
Skynet coraz blizej | |
W dniu 2017-10-26 o 07:55, przemek.jedrzejczak@gmail.com pisze:
od 2013r niepotrzebna jest krajowa i wystarczy europejska http://motogazeta.mojeauto.pl/Finanse_i_prawo/Jedna_homologacja_wystarczy,a,209379.html Nie ma to znaczenia, nadal w większości krajów UE są limity prędkości maksymalnej. |
|
Data: 2017-10-26 08:30:12 | |
Autor: Liwiusz | |
Skynet coraz blizej | |
W dniu 2017-10-26 o 08:25, nadir pisze:
W dniu 2017-10-26 o 07:55, przemek.jedrzejczak@gmail.com pisze: Ale nie we wszystkich. -- Liwiusz |
|
Data: 2017-10-26 08:42:16 | |
Autor: nadir | |
Skynet coraz blizej | |
W dniu 2017-10-26 o 08:30, Liwiusz pisze:
Ale nie we wszystkich. Te nie wszystkie, to raptem tylko Niemcy i na dodatek coraz mniej jest miejsc gdzie nie ma ustawionego jakiegoś limitu prędkości. Nie ma też żadnego problemu żeby po drodze bez ograniczeń prędkości poruszać się samochodem z ograniczeniem. |
|
Data: 2017-10-26 08:44:01 | |
Autor: Liwiusz | |
Skynet coraz blizej | |
W dniu 2017-10-26 o 08:42, nadir pisze:
W dniu 2017-10-26 o 08:30, Liwiusz pisze: Czyli ograniczenie prędkości byłoby ograniczeniem przez władze tego, co obywatelowi wolno, cbdu. Nie ma też żadnego problemu żeby po drodze bez ograniczeń prędkości poruszać się samochodem z ograniczeniem. A ja nie widzę powodu, aby takie samochody kupować. -- Liwiusz |
|
Data: 2017-10-26 12:41:00 | |
Autor: nadir | |
Skynet coraz blizej | |
W dniu 2017-10-26 o 08:44, Liwiusz pisze:
Czyli ograniczenie prędkości byłoby ograniczeniem przez władze tego, co obywatelowi wolno, cbdu. Poza zamkniętymi torami czy drogami i częścią autostrad w Niemczech wszędzie są jakieś ograniczenia prędkości i nakłada je właśnie władza. Nie ma też żadnego problemu żeby po drodze bez ograniczeń prędkości poruszać się samochodem z ograniczeniem. A znasz samochód, który nie ma ograniczenia prędkości? |
|
Data: 2017-10-26 12:43:16 | |
Autor: Liwiusz | |
Skynet coraz blizej | |
W dniu 2017-10-26 o 12:41, nadir pisze:
W dniu 2017-10-26 o 08:44, Liwiusz pisze: Nie rozumiesz. Nie chodzi o ograniczenia tam, gdzie są ograniczenia, tylko o ograniczenia tam, gdzie ograniczeń nie ma (uniemożliwienie jechania samochodem powyżej określonej V, pomimo dopuszczalności takiej prędkości na drodze). Nie ma też żadnego problemu żeby po drodze bez ograniczeń prędkości poruszać się samochodem z ograniczeniem. Choćby fiat 126p. -- Liwiusz |
|
Data: 2017-10-26 20:17:55 | |
Autor: m4rkiz | |
Skynet coraz blizej | |
On 2017-10-25 08:51, Miller Artur wrote:
w razie jego zignorowania - samoczynnie dostosuje prędkość samochodu do lepszy z rodzaca zona czy duszacym sie dzieckiem - niedawno gdzies opisywali |
|
Data: 2017-10-25 09:00:30 | |
Autor: Budzik | |
Skynet coraz blizej | |
Użytkownik PiteR email@fauszywy.pl ...
Cieszę się, że młodość przypadła mi na lata 90. Bo przezyłes ;-P -- Pozdrawia... Budzik b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl (adres antyspamowy, usuń także "_") "Wiedza to władza. Ale niewiedza, niestety, nie oznacza jeszcze braku władzy." Niels Bohr |
|
Data: 2017-10-25 23:51:26 | |
Autor: __Maciek | |
Skynet coraz blizej | |
Tue, 24 Oct 2017 22:37:46 +0100 PiteR <email@fauszywy.pl> napisał:
w razie jego zignorowania - samoczynnie dostosuje prędkość samochodu do obowiązujących na danym odcinku limitów. Wciskanie gazu nic nie da i nie spowoduje przyspieszania. Albo jak rządowi nie spodoba się że jedziesz w dane miejsce (np. żeby zwalczać najeźdźców, których rząd sprowadził dla wymordowania tubylców) i zdalnie wyłączą ci samochód. Myślę że to właśnie te możliwości inwigilacji i zdalnego sterowania to jest to co najbardziej rajcuje urzędasów. Pewnie się też okaże (wypłynie przypadkiem, długo po fakcie) że w samochodzie jest mikrofon i na żądanie mogą słyszeć o czym się rozmawia. A może taki mikrofon już jest w nowych samochodach? Wtedy wyda się ustawę że taki mikrofon jest obowiązkowy. |
|
Data: 2017-10-29 17:42:36 | |
Autor: mk4 | |
Skynet coraz blizej | |
On 2017-10-25 23:51, __Maciek wrote:
Tue, 24 Oct 2017 22:37:46 +0100 PiteR <email@fauszywy.pl> napisał: Chociaż jeden świadomy i myślący. Brawo. -- mk4 |
|
Data: 2017-10-25 12:02:49 | |
Autor: Jacek | |
Skynet coraz blizej | |
W dniu 24.10.2017 o 20:49, Zenek Kapelinder pisze:
http://moto.onet.pl/aktualnosci/obowiazkowe-tempomaty-z-ogranicznikiem-predkosci-juz-od-2020-roku/y3czkkOrwellowi się nie śniło. Jacek |
|
Data: 2017-10-25 03:49:43 | |
Autor: przemek.jedrzejczak | |
Skynet coraz blizej | |
-- Orwellowi się nie śniło.
punkt widzenia zalezy od punktu siedzenia http://www.fakt.pl/wydarzenia/swiat/holandia-pomimo-epilepsji-wsiadala-za-kierownice-zabila-dwoje-polakow/mpgtwmx w tym przypadku sprawdzilby sie pojazd ktory sprawdza prawo jazdy kierowcy |
|
Data: 2017-10-25 13:50:47 | |
Autor: J.F. | |
Skynet coraz blizej | |
Użytkownik przemek napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:94ee2f6e-2ed5-4e93-ac89-3f6cbc5b90a7@googlegroups.com...
-- Orwellowi się nie śniło. Automatycznie nalicza punkty i automatycznie uruchamia niszczarke PJ po przekroczeniu 24 :-) A druga szczelina na karte kredytowa, do automatycznego sciagania mandatow :-) J. |
|
Data: 2017-10-25 14:11:18 | |
Autor: sirapacz | |
Skynet coraz blizej | |
w tym przypadku sprawdzilby sie pojazd ktory sprawdza prawo jazdy kierowcy film Piąty Element i scena uruchamiania taksówki po włożeniu karty prawa jazdy:) |
|
Data: 2017-10-25 12:23:44 | |
Autor: Mateusz Viste | |
Skynet coraz blizej | |
On Wed, 25 Oct 2017 14:11:18 +0200, sirapacz wrote:
film Piąty Element i scena uruchamiania taksówki po włożeniu karty prawa Wcale niegłupie! Są już różne samochody które odpala się bez kluczyka - za pomocą karty właśnie (miałem tak kilka lat temu w Scenicu). Wystarczyłoby prawa jazdy upgradować dodatkiem jakiegoś drobniutkiego RFID i gotowe. Dodatkowa zaleta - łatwo wtedy oprogramować kto dokładnie może korzystać z samochodu (przydatne jak w rodzinie jest jeden samochód na trzy osoby) oraz w jakich godzinach. No i mamy od razu fajne logowanie kto kierował pojazdem danego dnia o danej godzinie. "drobny" minusik to jak delikwentowi zostanie nagle zabrane prawo jazdy w trasie... :) więc pewno jakiś tam awaryjny sposób uruchomienia musiałby pozostać. Jak by pomyśleć dłużej to i pewno więcej minusików by się znalazło... ale może? za 20 lat? Mateusz |
|
Data: 2017-10-25 05:38:07 | |
Autor: przemek.jedrzejczak | |
Skynet coraz blizej | |
-- Jak by pomyśleć dłużej to i pewno więcej minusików by się znalazło... ale może? za 20 lat?
wypozyczalnie od dawna tego uzywaja https://www.autoblog.com/2014/11/24/car2go-turns-your-smartphone-into-carsharing-key-mobile-access/ |
|
Data: 2017-10-25 07:01:49 | |
Autor: Zenek Kapelinder | |
Skynet coraz blizej | |
Po co rfid. Wkladasz pj w dziure i przez net sa sprawdzone uprawnienia. Kamera w samochodzie robi fotke i ja przesyla do sprawdzenia czy to pj kierowcy. A za moment tylko kamera sprawdzajaca w bazie danych buzke. W komplecie czujnik promili. Na jakims filmie policja miala czytniki rozpoznajace ludzi i nadludzi.
|
|
Data: 2017-10-26 19:39:13 | |
Autor: J.F. | |
Skynet coraz blizej | |
Użytkownik "Zenek Kapelinder" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:5f8cd405-a35d-452f-b229-49acfa889737@googlegroups.com...
Po co rfid. Czytnik linii papilarnych. Albo czytnik chipa wszczepionego przy narodzeniu. Ale PJ nadal bedzie, bo z czego beda urzednicy zyli :) J. |
|
Data: 2017-10-25 11:00:55 | |
Autor: Budzik | |
Skynet coraz blizej | |
Użytkownik Jacek krystian.mazurek@alektum.com ...
http://moto.onet.pl/aktualnosci/obowiazkowe-tempomaty-z-ogranicznikiOrwellowi się nie śniło. To ja proponuje tempomat ograniczajacy aktywny - gorsze warunki, deszcze, snieg etc i wtedy sie włacza :) -- Pozdrawia... Budzik b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl (adres antyspamowy, usuń także "_") Tylko jednego w życiu żałuję: że nie jestem kimś innym. |
|
Data: 2017-10-25 13:44:32 | |
Autor: Marcin N | |
Skynet coraz blizej | |
W dniu 2017-10-24 o 20:49, Zenek Kapelinder pisze:
http://moto.onet.pl/aktualnosci/obowiazkowe-tempomaty-z-ogranicznikiem-predkosci-juz-od-2020-roku/y3czkk Przecież to bzdura. Ogranicznik to jedno, tempomat drugie, do tego system rozpoznawania obrazów - to trzecie i jeszcze na dokładkę GPS. I to ma być obowiązkowe za 2 lata? Ha, ha. Nierealne albo kosmicznie drogie. No i nieodporne na pomyłki systemu, który źle zrozumie znak i doprowadzi do karambolu, albo do stu innych sytuacji, których radośni urzędnicy nie przewidzą. -- MN |
|
Data: 2017-10-25 04:58:48 | |
Autor: przemek.jedrzejczak | |
Skynet coraz blizej | |
-- I to ma być obowiązkowe za 2 lata? Ha, ha. Nierealne albo kosmicznie drogie.
The total cost for components (camera, ECU, brackets, trim, wiring) and OEM design and development, tooling costs, etc. was estimated at EUR186-249, based on individual costs extracted from NHTSA, 2012.4 -- No i nieodporne na pomyłki systemu, który źle zrozumie znak i doprowadzi do karambolu, albo do stu innych sytuacji, których radośni urzędnicy nie przewidzą. lagodne hamowanie silnikiem raczej nie doprowadzi do karambolu ale tak pomylek nie da sie wykluczyc wiec niech pionierzy EU testuja to z dala od PL :-) |
|
Data: 2017-10-25 14:10:26 | |
Autor: J.F. | |
Skynet coraz blizej | |
Użytkownik przemek napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:cabbc826-ba3b-4d67-9e7c-d67059f699a8@googlegroups.com...
-- I to ma być obowiązkowe za 2 lata? Ha, ha. Nierealne albo kosmicznie drogie. The total cost for components (camera, ECU, brackets, trim, wiring) and OEM design and development, tooling costs, etc. was estimated at EUR186-249, based on individual costs extracted from NHTSA, 2012.4 W BMW kamera juz jest ... i dobrze rozpoznaje znaki ... No i przeciez nie trzeba przez kamere - mozna przez GPS i baze danych. J. |
|
Data: 2017-10-25 05:17:37 | |
Autor: przemek.jedrzejczak | |
Skynet coraz blizej | |
-- W BMW kamera juz jest ... i dobrze rozpoznaje znaki ...
chyba wszyscy producenci juz maja od paru lat w opcji -- No i przeciez nie trzeba przez kamere - mozna przez GPS i baze danych. znaki pojawiaja sie i znikaja a aktualizacji nie bedziesz robil codziennie choc moze efektem ubocznym bedzie wziecie za morde drogowcow i ich radosnej tworczosci :-) |
|
Data: 2017-10-25 14:16:31 | |
Autor: Uncle Pete | |
Skynet coraz blizej | |
No i przeciez nie trzeba przez kamere - mozna przez GPS i baze danych. Powodzenia. W Automapie jest sporo miejsc zaznaczonych jako teren zabudowane, które nim nie są, i brakuje wielu podniesień ograniczenia prędkości na tychże terenach. Zdarza się również odwrotnie, ale rzadziej. |
|
Data: 2017-10-25 12:27:54 | |
Autor: Mateusz Viste | |
Skynet coraz blizej | |
On Wed, 25 Oct 2017 14:16:31 +0200, Uncle Pete wrote:
Powodzenia. W Automapie jest sporo miejsc zaznaczonych jako teren To pewnie dużo zależy od tego kto robi mapy. Na TomTomie nie zauważyłem takiej dolegliwości, a wręcz przeciwnie - niejednokrotnie wiedział lepiej ode mnie, i stosownie ostrzegł. Gdyby istniała możliwość sprzężenia tego z ogranicznikiem prędkości, to chętnie bym się pisał. Mateusz |
|
Data: 2017-10-25 14:55:43 | |
Autor: J.F. | |
Skynet coraz blizej | |
Użytkownik "Mateusz Viste" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:59f0834a$0$10179$426a74cc@news.free.fr...
On Wed, 25 Oct 2017 14:16:31 +0200, Uncle Pete wrote: Powodzenia. W Automapie jest sporo miejsc zaznaczonych jako teren To pewnie dużo zależy od tego kto robi mapy. IMO te z automapy sa calkiem dokladne. Na TomTomie nie zauważyłem I po co - ludzi chcesz wk* ? :-) U mnie Hołek i tak głownie ma jeden komunikat ... "zwolnij" :-) J. |
|
Data: 2017-10-25 06:29:32 | |
Autor: przemek.jedrzejczak | |
Skynet coraz blizej | |
-- I po co - ludzi chcesz wk* ? :-) U mnie Hołek i tak głownie ma jeden komunikat ... "zwolnij" :-)
za 10 czy 15 lat sam staniesz w kolejce po Forda, taki City Stop uratowalby dziadkowi prawo jazdy a tak do zbiorkomu trzeba sie przesiasc :-) http://raportdrogowy.interia.pl/aktualnosci/news-biala-podlaska-97-latek-potracil-na-pasach-dwie-osoby,nId,2453412 |
|
Data: 2017-10-25 16:10:25 | |
Autor: Marcin N | |
Skynet coraz blizej | |
W dniu 2017-10-25 o 14:17, przemek.jedrzejczak@gmail.com pisze:
-- W BMW kamera juz jest ... i dobrze rozpoznaje znaki ... Sposoby mogą być różne, ale nie sądzę, żeby urzędasy pozwoliły na samowolkę. System nie ma powstać po to, żeby było lepiej ludziom, ale żeby zrobić na nim fortunę - więc na pewno będzie "centralna baza", "główny dostawca oprogramowania", itd. Na razie całość jest za słaba - zbyt pełna błędów i zawodna, żeby powierzyć automatom decyzje mogące bezpośrednio wpływać na bezpieczeństwo ludzi. Jednak za lat więcej - będziemy mieli pojazdy autonomiczne, komunikujące się ze sobą wzajemnie i ustalające między sobą tory jazdy. I wtedy wspomagacze w przestarzałych "manualnych" samochodach mogą stać się koniecznością. Póki co - to dla mnie taki news rzucony do ludzi, żeby zaobserwować reakcje i żeby powoli przygotowywać nas do zmian. -- MN |
|
Data: 2017-10-25 19:50:24 | |
Autor: Tomasz Gorbaczuk | |
Skynet coraz blizej | |
W dniu .10.2017 o 14:10 J.F. <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> pisze:
W BMW kamera juz jest ... i dobrze rozpoznaje znaki ... W kia mam kamery rozpoznające znaki ograniczenia i zakazu. Wyświetlają się na nawigacji i na zegarach. Jak nie ma znaku przy drodze wyświetlane są znaki z mapy. Zadziwiająco dobrze to działa. Rozpoznaje znak przysłonięty gałęziami, w nocy podczas deszczu. TG |
|
Data: 2017-10-25 20:22:52 | |
Autor: nadir | |
Skynet coraz blizej | |
W dniu 2017-10-24 o 20:49, Zenek Kapelinder pisze:
http://moto.onet.pl/aktualnosci/obowiazkowe-tempomaty-z-ogranicznikiem-predkosci-juz-od-2020-roku/y3czkk Będą jeździły samochody z pozaklejanymy kamerkami, jak w laptopach. Albo ktoś uruchomi start up za miliony dolarów i będzie rozprowadzał naklejki na kamery z limitem 140km/h. Damy radę:) |
|
Data: 2017-10-25 12:40:41 | |
Autor: Zenek Kapelinder | |
Skynet coraz blizej | |
GPSa i tachografu nie oszukasz. Pamietaj ze ci oni co to wprowadzaja to my a nie jakies ufole.
|
|
Data: 2017-10-26 00:57:11 | |
Autor: nadir | |
Skynet coraz blizej | |
W dniu 2017-10-25 o 21:40, Zenek Kapelinder pisze:
GPSa i tachografu nie oszukasz. To akurat nie problem, już za mniej niż 100zł można nabyć jammer, o taki: http://allegro.pl/zagluszacz-sygnalu-gps-samochodowy-12v-i7009565458.html Bo nie sądzę, że wpadną na to, że warunkiem uruchomienia silnika, czy poruszania się będzie zasięg GPS. Wtedy garaże, parkingi podziemne czy tunele będą problematyczną sprawą. Najwyżej będą się sprzedawały zestawy combo, naklejka + jammer. |
|
Data: 2017-10-25 16:58:41 | |
Autor: Zenek Kapelinder | |
Skynet coraz blizej | |
Samochod moze wiedziec ze wjechal do tunelu albo na parking. I w takiej sytuacji system zrobi obejscie gpsa do czasu wyjazdu i zlapania sygnalu. Ty juz sie nie martw, dadza rade, bedzie pan zadowolony.
|
|
Data: 2017-10-26 01:38:21 | |
Autor: Bolko | |
Skynet coraz blizej | |
W dniu czwartek, 26 października 2017 01:58:43 UTC+2 użytkownik Zenek Kapelinder napisał:
Samochod moze wiedziec ze wjechal do tunelu albo na parking. I w takiej sytuacji system zrobi obejscie gpsa do czasu wyjazdu i zlapania sygnalu. Ty juz sie nie martw, dadza rade, bedzie pan zadowolony. Ale tak szczerze to fajna rzecz z tego co opisujesz. Jak chcesz sobie poszaleć jedziesz na tor. A normalnym życiu. W wątku obok jest o tesli która ma autopilota i jedzie SAMA. jeżeli samochodami w tym momencie kierują ludzie: - odległości muszą być większe ze względu na czas reakcji ludzi - drugi samochód na światłach rusza dopiero jak ruszy auto przed nimi itd itd a teraz właczamy skynet jak samochód hamuje to wszystkim samochodom w tyle że hamuje, = można zmieścić więcej aut jak pojawia się zielone światło to wszystkie samochodu ruszają w momencie zapalenia a nie wtedy gdy ruszy auto przed = wieksza przepustowość Sorry ale w dzisiejszych czasach to człowiek powoli staje się najsłabszym ogniwem w całym systemie. W tym momencie mój wujek który ma 60 lat przyjeżdża do Krakowa autobusem Bo dla niego to za szybko. Przyjdzie moment że każdy będzie właczał autopilot bo nie będzie w stanie wjechać na skrzyżowanie. |
|
Data: 2017-10-26 02:17:46 | |
Autor: przemek.jedrzejczak | |
Skynet coraz blizej | |
-- Sorry ale w dzisiejszych czasach to człowiek powoli staje się najsłabszym ogniwem w całym systemie.
nie oddamy naszych kierownic bez walki :-) |
|
Data: 2017-10-26 05:32:54 | |
Autor: Zenek Kapelinder | |
Skynet coraz blizej | |
Jakis tam uchodzacy do dzisiaj za madrego powiedzial ze jak ktos na ludziach buduje to na blocie buduje. Cos w tym jest.
|
|
Data: 2017-10-26 12:47:04 | |
Autor: nadir | |
Skynet coraz blizej | |
W dniu 2017-10-26 o 10:38, Bolko pisze:
a teraz właczamy skynet Jak już włączymy skynet, to mniejsza przepustowość będzie najmniejszym problemem. |
|
Data: 2017-11-01 08:27:47 | |
Autor: m4rkiz | |
Skynet coraz blizej | |
On 2017-10-26 01:58, Zenek Kapelinder wrote:
Samochod moze wiedziec ze wjechal do tunelu albo na parking. I w takiej sytuacji system zrobi obejscie gpsa do czasu wyjazdu i zlapania sygnalu. Ty juz sie nie martw, dadza rade, bedzie pan zadowolony. no to popularnosc zyskaja systemy do spoofowania gps ktore przekaza ze jedzie sie caly czas po autostradzie, albo jeszcze lepiej - w rosji ;) |
|
Data: 2017-10-25 23:44:41 | |
Autor: __Maciek | |
Skynet coraz blizej | |
Wed, 25 Oct 2017 20:22:52 +0200 nadir <none@hell.org> napisał:
Będą jeździły samochody z pozaklejanymy kamerkami, jak w laptopach. "E1282 Błąd kamery. Uruchomienie silnika jest niemożliwe" (i samoczynnie wezwie serwis) :-> |
|
Data: 2017-11-01 08:39:59 | |
Autor: m4rkiz | |
Skynet coraz blizej | |
On 2017-10-25 23:44, __Maciek wrote:
Wed, 25 Oct 2017 20:22:52 +0200 nadir <none@hell.org> napisał: nie pojda tak daleko jak dlugo system nie bedzie obowiazkowy dla wszystkich - a jak by nie patrzec to po drogach jezdzi sporo aut wyprodukowanych przed 2020 ;> |
|