Data: 2009-05-21 00:04:59 | |
Autor: Eskimos | |
Skuter 2t, odblokowanie, spalanie, taketam | |
On Wed, 20 May 2009 16:21:37 +0200, kocyk <kocyx@ZZZriders.pl> wrote:
proby zrozumienia elektryczno-bimetalowego ssania, ale nie odnieslismy sukcesu. Rozbierałeś to? Tam są dwie płaskie blaszki-elektrody i pomiędzy nimi płaska pastylka-opornik. Do tego jest docisnięty termostat z bimetalem w srodku i takim wysuwającym się trzpieniem. Jak zapodasz prąd, to pastylka-opornik się rozgrzewa, od niej się nagrzewa termostat bimetaliczny, trzpień się pomalutku wysuwa kilka milimetrów i popycha tłoczek, który zamyka kanał. Czyli układ odwrotny niż normalnie - na zgaszonym silniku ssanie jest cały czas włączone (bimetal skurczony, tłoczek cofniety, kanał otwarty), a po odpaleniu termostat sie nagrzewa, tłoczek wysuwa i zamyka ssanie. Chujowy patent generalnie ;) -- Darz bór, Eskimos FJ1200 Daelim NS125 - faster, harder, scooter!!! Poznań |
|
Data: 2009-05-21 10:28:35 | |
Autor: kocyk | |
Skuter 2t, odblokowanie, spalanie, taketam | |
Eskimos wrote:
> Czyli układ odwrotny niż normalnie - na zgaszonym silniku ssanie jest > cały czas włączone (bimetal skurczony, tłoczek cofniety, kanał > otwarty), a po odpaleniu termostat sie nagrzewa, tłoczek wysuwa i > zamyka ssanie. > > Chujowy patent generalnie ;) No zasade dzialania zlapalem, ale nie wymyslilem jak sprawdzic, czy to aby dobrze dziala, do konca zamyka a juz zupelnie nie wymyslilem jak to regulowac. Drugi raz jak rozbiore to pomysle jak to na linke przerobic. K.14. |
|
Data: 2009-05-21 13:50:12 | |
Autor: Spider A.J. | |
Skuter 2t, odblokowanie, spalanie, taketam | |
"kocyk" <kocyx@ZZZriders.pl> wrote > Czyli układ odwrotny niż normalnie - na zgaszonym silniku ssanie jest No zasade dzialania zlapalem, ale nie wymyslilem jak sprawdzic, czy to aby dobrze dziala, do konca zamyka a juz zupelnie nie wymyslilem jak to regulowac. A zasadniczo to ma jakis wplyw? No bo raczej temperatura nagrzanego motoru bedzie taka sama IMHO bez wzgledu na rozmiar dysz, myle sie? -- -=[Spider A.J.]=- Krakuf <-jakos tak wyjszlo ;-) http://www.foto-spider.pl RF900RS2 |
|
Data: 2009-05-21 14:04:48 | |
Autor: kocyk | |
Skuter 2t, odblokowanie, spalanie, taketam | |
Spider A.J. wrote:
> "kocyk" <kocyx@ZZZriders.pl> wrote > >>> Czyli układ odwrotny niż normalnie - na zgaszonym silniku ssanie jest >>> cały czas włączone (bimetal skurczony, tłoczek cofniety, kanał >>> otwarty), a po odpaleniu termostat sie nagrzewa, tłoczek wysuwa i >>> zamyka ssanie. > >> No zasade dzialania zlapalem, ale nie wymyslilem jak sprawdzic, czy to aby >> dobrze dziala, do konca zamyka a juz zupelnie nie wymyslilem jak to >> regulowac. > > A zasadniczo to ma jakis wplyw? No bo raczej temperatura > nagrzanego motoru bedzie taka sama IMHO > bez wzgledu na rozmiar dysz, myle sie? Nie mylisz, ale mamy taka teorie, ze byc moze cos jest nie tak z termostatem i bimetal juz po rozgrzaniu motocykla co jakis czas stygnie i otwiera czesciowo ssanie, nie wiem czy napiecie na grzanie bimetalu jest podawane ciagle. K.14. |
|
Data: 2009-05-21 14:56:09 | |
Autor: Spider A.J. | |
Skuter 2t, odblokowanie, spalanie, taketam | |
"kocyk" <kocyx@ZZZriders.pl> wrote Nie mylisz, ale mamy taka teorie, ze byc moze cos jest nie tak z termostatem i bimetal juz po rozgrzaniu motocykla co jakis czas stygnie i otwiera czesciowo ssanie, nie wiem czy napiecie na grzanie bimetalu jest podawane ciagle. Kufra technika dla amerykanow :-) jakby nie mozna bylo zrobic ciegla albo takiego pstryczka jak byl w jawie, a mowia ze gugs robia wszystko po budzecie. -- -=[Spider A.J.]=- Krakuf <-jakos tak wyjszlo ;-) http://www.foto-spider.pl RF900RS2 |
|