Data: 2010-05-31 17:15:54 | |
Autor: Mustafa | |
"Skuter" 125ccm? | |
O ile jestem w stanie zrozumieć, że można zdjąć ogranicznik i nadal To ewidentny przekręt w papierach i w razie wypadku będzie mnóstwo problemów łącznie z regresem z OC. Przekręt tym łatwiejszy do wykonania, że sporo firm ze wschodu (chiny, korea) za pośrednictwem naszych marek odkryło segment 50ccm i robi takie sprzęty w "budach" od 125ccm coby można bez prawa jazdy jeździć. Ot choćby zerknij na strone Rometa gdzie znajdziesz modele 50/125. Albo w ciepły dzień podjedź pod dowolne liceum. Tam znajdziesz nawet motorowery wyglądające na taaaakie sprzęty. Więc działa to tak: sprzedajemy motorower 50ccm, rejestrujemy go zgodnie z prawem, a potem bez żadnych przeróbek (bo wszystko pasuje) montujemy silnik 125ccm od "starszego brata". Problem w tym, że nawet lekko kumaty policjant odkryje, że coś tu nie gra (o ile oczywiście ktoś będize miał tak niebywałego pecha, że na dwóch kółkach spotka go kontrola). Jednak w razie wypadku problemy są niemal pewne. |
|
Data: 2010-05-31 17:33:03 | |
Autor: PB | |
"Skuter" 125ccm? | |
Mon, 31 May 2010 17:15:54 +0200, na pl.rec.motocykle, Mustafa
napisał(a): Problem w tym, że nawet lekko kumaty policjant odkryje, że coś tu nie gra (o ile oczywiście ktoś będize miał tak niebywałego pecha, że na dwóch kółkach spotka go kontrola). Daleko nie szukac - w zeszłym tygodniu, w waw, stojąc spokojnie na rondzie deGaulle'a i czekając na zielone do skrętu w lewo - zostałem poproszony przez policjanta stojącego na wyspie ronda - abym nań zjechał. Obejrzał szybkim spojrzeniem skuter i poprosił o papiery. Spytał czy motorower, potwierdziłem. Poszedł do radiolki, wrócił po 2 minutach, oddał papiery i podziękował. Nie wiem o co chodziło, ale kontrola jednośladu nie jest czymś egzotycznym;-) -- Pozdrawiam Piotr Biegała Warszawa Benelli Pepe LX 0,05l BVA ;-) Renault Clio 2008 - 1.5dci Societe Renault Safrane Initiale Paris 2.5 T5 BVA;-) |
|
Data: 2010-06-01 20:19:01 | |
Autor: PB | |
"Skuter" 125ccm? | |
Mon, 31 May 2010 17:33:03 +0200, na pl.rec.motocykle, PB napisał(a):
Daleko nie szukac - w zeszłym tygodniu, w waw, stojąc spokojnie na Widoczek z dzisiaj - Trasa Łazienkowska, kawałek wyłączony z ruchu - stoi motorower i obok niego radiowóz i odbywa sie kontrola jenośladu. Coś jest na rzeczy... -- Pozdrawiam Piotr Biegała Warszawa Benelli Pepe LX 0,05l BVA ;-) Renault Clio 2008 - 1.5dci Societe Renault Safrane Initiale Paris 2.5 T5 BVA;-) |
|
Data: 2010-06-02 11:01:13 | |
Autor: Kamil Nowak 'Amil' | |
"Skuter" 125ccm? | |
PB napisał(a):
Czytajom precle. -- Kamil Nowak 'Amil' rocker's not dead Krakuf |
|
Data: 2010-05-31 18:06:02 | |
Autor: Dysiek | |
"Skuter" 125ccm? | |
Więc działa to tak: sprzedajemy motorower 50ccm, rejestrujemy go zgodnie z prawem, a potem bez żadnych przeróbek (bo wszystko pasuje) montujemy silnik 125ccm od "starszego brata". Wizualnie mozna odroznic silnik 50 ccm i 125 jezeli byla faktyczna zamiana, ale jesli ktos przelozyl tylko glowice/cylinder to NIC z zewnatrz nie zobaczysz bo rozni sie tylko srednica tloka. I jest to rozwiazanie dosyc popularne w mniejszych jednosladach - tych o pojemnosciach do 125 ccm (silniki sa takie same - rozni sie tylko srednica tloka - tak mialem w mojej Hondzie MBX '50). Tak wiec policjant moze se patrzec na motor ile mu sie podoba i do momentu az nie zdemontuje glowicy i nie zmierzy wszystkiego to g* ci moze zrobic. Pozdrawiam Dysiek |
|
Data: 2010-05-31 18:16:11 | |
Autor: Paweł Andziak | |
"Skuter" 125ccm? | |
W dniu 31.05.2010 18:06, Dysiek pisze:
Hondzie MBX '50). Tak wiec policjant moze se patrzec na motor ile mu sie podoba i do momentu az nie zdemontuje glowicy i nie zmierzy wszystkiego to g* ci moze zrobic. Szczególnie jak ta głowica się porusza 60 km/h... -- ganda |
|
Data: 2010-05-31 21:30:53 | |
Autor: Dysiek | |
"Skuter" 125ccm? | |
Hondzie MBX '50). Tak wiec policjant moze se patrzec na motor ile mu sie No ew. moze cie zlapac na radar, ale raczej nie ma za wielkich szans na to. Pozdrawiam Dysiek |
|
Data: 2010-05-31 23:06:56 | |
Autor: Paweł Andziak | |
"Skuter" 125ccm? | |
W dniu 31.05.2010 21:30, Dysiek pisze:
Hondzie MBX '50). Tak wiec policjant moze se patrzec na motor ile mu sie Znam takiego, co go złapali na radar. 206/50... Ale to akurat nie było zarejestrowane na motorower. Natomiast wystarczy, że "motorower na sterydach" jedzie ponad 45 km/h koło radiowozu. Podstawa do kontroli już jest. -- ganda |
|
Data: 2010-06-01 07:10:23 | |
Autor: Dysiek | |
"Skuter" 125ccm? | |
Znam takiego, co go złapali na radar. 206/50... Ale to akurat nie było Ale ich licznik nie jest miarodajnym zrodlem podawania predkosci - ja bym szedl w zaparte, ze maja zepsuty (i pewnie by sie udalo, skoro nawet radar potrzebuje homologacji). Pozdrawiam Dysiek |
|
Data: 2010-05-31 23:34:25 | |
Autor: Yakhub | |
"Skuter" 125ccm? | |
On 1 Cze, 07:10, "Dysiek" <b...@brak.pl> wrote:
> Znam takiego, co go złapali na radar. 206/50... Ale to akurat nie było Ale jest to już wystarczająca przesłanka do zatrzymania DR i skierowania pojazdu na badania techniczne. -- Yakhub |
|
Data: 2010-06-01 09:15:11 | |
Autor: PB | |
"Skuter" 125ccm? | |
Mon, 31 May 2010 23:34:25 -0700 (PDT), na pl.rec.motocykle, Yakhub
napisał(a): Ale ich licznik nie jest miarodajnym zrodlem podawania predkosci - ja bym Otóż to - zwię się toto "uzasadnionym podejrzeniem". Policjant nie musi znać się na wszystkim, on ma swoje instrukcje i na ich podstawie nabiera podejrzenia że coś nie teges i zatrzymuje pojazd, a kiedy upewni się że faktycznie może coś być niepoprawnie - kieruje pojazd na badanie do SKP. Dotyczy to zarówno "motoroweru" jadącego 80 km/h, jak i np. samochodu z którego leje się olej silnikowy, albo ryczy wydech, albo ma szyby za mocno przyciemnione. -- Pozdrawiam Piotr Biegała Warszawa Benelli Pepe LX 0,05l BVA ;-) Renault Clio 2008 - 1.5dci Societe Renault Safrane Initiale Paris 2.5 T5 BVA;-) |
|
Data: 2010-06-01 13:14:14 | |
Autor: Dysiek | |
"Skuter" 125ccm? | |
Ale jest to już wystarczająca przesłanka do zatrzymania DR i Ktore nic nie da, bo gosc z powrotem podmieni glowice/cylinder i tloki. Tylko roboty bedzie mial troche :-) Pozdrawiam Dysiek |
|
Data: 2010-06-04 10:26:02 | |
Autor: Jacot | |
"Skuter" 125ccm? | |
"Dysiek" <brak@brak.pl> wrote:
Ktore nic nie da, bo gosc z powrotem podmieni glowice/cylinder i tloki. Tylko roboty bedzie mial troche :-) Ta joj, widze proste rozwiazanie problemu;) Obowiazkowa plomba od diagnosty na glowicy-cylindrze-karterze. Plomba zerwana np. po remontowej wymianie = obowiazkowa legalizacja;) Ach, powinienem zostac jakims poslem... -- Pozdrowionka Jacot M10 http://www.junak.riders.pl/ http://www.stokrotka.ath.cx/ |
|
Data: 2010-06-04 10:52:36 | |
Autor: Dysiek | |
"Skuter" 125ccm? | |
Ta joj, widze proste rozwiazanie problemu;) W sumie nieglupie :-) Ale czesc motorowerow blokowana jest takze na module zaplonowym i ma zwezki w wydechu - za duzo plomb sie robi do zalozenia :-) Pozdrawiam Dysiek |
|
Data: 2010-06-01 07:21:13 | |
Autor: Paweł Andziak | |
"Skuter" 125ccm? | |
W dniu 01.06.2010 07:10, Dysiek pisze:
Znam takiego, co go złapali na radar. 206/50... Ale to akurat nie było To może jakiś prawnik/policjant podpowie co w takiej sytuacji? Ja rozumiem, że homologacja radaru, itd. ale jak pojazd, który nie powinien konstrukcyjnie przekraczać 45 km/h, jedzie 60, 80 czy 100 km/h, to już ciężko się tłumaczyć, że radiowóz miał popsuty licznik. Oczywiście można, ale jakie teoretyczne możliwości w takiej sytuacji ma policja? Może np. zabrać dowód rejestracyjny, do czasu wykonania ekspertyzy w SKP? -- ganda |
|
Data: 2010-06-01 02:49:17 | |
Autor: macieksz | |
"Skuter" 125ccm? | |
On 1 Cze, 07:21, Paweł Andziak <ga...@ganda.pl> wrote:
W dniu 01.06.2010 07:10, Dysiek pisze:Ja rozumiem, że homologacja radaru, itd. ale jak pojazd, który nie powinien Ale tu są dwa pojęcia zbieżne. 1. Jak powinno zostać zarejestrowane takie cuś? 2. Jakie trzeba mieć uprawnienia do jeżdżenia czymś takim? 3. Jakie są konsekwencje jeżdżenia bez uprawnień i zarejestrowania pojazdu niezgodnie ze stanem faktycznym Ad 1. Motorowerem jest pojazd jednośladowy lub dwuśladowy zaopatrzony w silnik spalinowy o pojemności skokowej nieprzekraczającej 50 cm[3], którego konstrukcja ogranicza prędkość jazdy do 45 km/h. Czyli niespełnienie jednego z tych warunków powoduje, że jest to motocykl i do prowadzenia wymagana jest kat. A. Tak jest w tym przypadku. Ad 2. Jeżeli kierujący motorowerem ma ukończone 18 lat, to sam ten fakt uprawnia do kierowania motorowerem w ruchu drogowym - ale musi mieć dowód osobisty. Jeżeli kierujący motorowerem nie ukończył 18 lat, musi mieć kartę motorowerową (od 13 roku życia) lub prawo jazdy. Ad 3. Jeżeli masz więcej niż 17 lat - zgodnie z kodeksem wykroczeń, kierowanie po drodze publicznej pojazdem bez wymaganych uprawnień podlega karze grzywny od 20 do 5.000 zł. Jeżeli osoba nie ma ukończone 17 lat, nie poniesie z tego tytułu odpowiedzialności... w przeciwieństwie do rodziców / opiekunów prawnych. Ew. wypadek powoduje, że szkody nie będą pokryte z obowiązkowego ubezpieczenia OC (ubezpieczyciel może odmówić), czyli za wszystkie będziesz musiał zapłacić z własnej kieszeni. W przypadku, gdy komuś stanie sie krzywda (pieszy!), może to być nawet comiesięczna renta. Konsekwencje rejestracji jako motorower takiego pojazdu są teoretycznie najbardziej dotkliwe dla samej stacji diagnostycznej (Starosta cofa diagnoście uprawnienie do wykonywania badań technicznych, jeżeli w wyniku przeprowadzonej kontroli stwierdzono, przeprowadzenie przez diagnostę badania technicznego niezgodnie z określonym zakresem i sposobem wykonania, ponowne uprawnienie nie może być wydane wcześniej niż po upływie 5 lat). Pomijając konsekwencje karne. Dla samego rejestrującego też nie jest różowo. Za sam fakt posiadania takiego dokumentu - k.k. przewiduje grzywnę, karę ograniczenia wolności albo pozbawienia wolności do lat 2. Inną sprawą jest udowodnienie. Ale widziałem już miśków którzy zatrzymali skuter popylający wg samochodowego licznika ponad 80 km/h. Nie muszą nic udowadniać - zabierają dowód i kierują na badania techniczne. |
|
Data: 2010-06-01 13:12:55 | |
Autor: Dysiek | |
"Skuter" 125ccm? | |
Konsekwencje rejestracji jako motorower takiego pojazdu są Najpierw trzeba udowodnic, ze motorower przy przegladzie nie byl motorowerem lecz motocyklem. A jest to nierealne biorac pod uwage latwosc podmianki 50 ccm na 80 cmm czy 125 cmm (pisalem o tym w tym watku) Ale widziałem już miśków którzy I na przegladzie jak sie postaramy znowu mozemy miec z motocykla motorower - przemiana to moze kilka godzin roboty :-) Pozdrawiam Dysiek |
|
Data: 2010-06-01 02:49:31 | |
Autor: macieksz | |
"Skuter" 125ccm? | |
On 1 Cze, 07:21, Paweł Andziak <ga...@ganda.pl> wrote:
W dniu 01.06.2010 07:10, Dysiek pisze:Ja rozumiem, że homologacja radaru, itd. ale jak pojazd, który nie powinien Ale tu są dwa pojęcia zbieżne. 1. Jak powinno zostać zarejestrowane takie cuś? 2. Jakie trzeba mieć uprawnienia do jeżdżenia czymś takim? 3. Jakie są konsekwencje jeżdżenia bez uprawnień i zarejestrowania pojazdu niezgodnie ze stanem faktycznym Ad 1. Motorowerem jest pojazd jednośladowy lub dwuśladowy zaopatrzony w silnik spalinowy o pojemności skokowej nieprzekraczającej 50 cm[3], którego konstrukcja ogranicza prędkość jazdy do 45 km/h. Czyli niespełnienie jednego z tych warunków powoduje, że jest to motocykl i do prowadzenia wymagana jest kat. A. Tak jest w tym przypadku. Ad 2. Jeżeli kierujący motorowerem ma ukończone 18 lat, to sam ten fakt uprawnia do kierowania motorowerem w ruchu drogowym - ale musi mieć dowód osobisty. Jeżeli kierujący motorowerem nie ukończył 18 lat, musi mieć kartę motorowerową (od 13 roku życia) lub prawo jazdy. Ad 3. Jeżeli masz więcej niż 17 lat - zgodnie z kodeksem wykroczeń, kierowanie po drodze publicznej pojazdem bez wymaganych uprawnień podlega karze grzywny od 20 do 5.000 zł. Jeżeli osoba nie ma ukończone 17 lat, nie poniesie z tego tytułu odpowiedzialności... w przeciwieństwie do rodziców / opiekunów prawnych. Ew. wypadek powoduje, że szkody nie będą pokryte z obowiązkowego ubezpieczenia OC (ubezpieczyciel może odmówić), czyli za wszystkie będziesz musiał zapłacić z własnej kieszeni. W przypadku, gdy komuś stanie sie krzywda (pieszy!), może to być nawet comiesięczna renta. Konsekwencje rejestracji jako motorower takiego pojazdu są teoretycznie najbardziej dotkliwe dla samej stacji diagnostycznej (Starosta cofa diagnoście uprawnienie do wykonywania badań technicznych, jeżeli w wyniku przeprowadzonej kontroli stwierdzono, przeprowadzenie przez diagnostę badania technicznego niezgodnie z określonym zakresem i sposobem wykonania, ponowne uprawnienie nie może być wydane wcześniej niż po upływie 5 lat). Pomijając konsekwencje karne. Dla samego rejestrującego też nie jest różowo. Za sam fakt posiadania takiego dokumentu - k.k. przewiduje grzywnę, karę ograniczenia wolności albo pozbawienia wolności do lat 2. Inną sprawą jest udowodnienie. Ale widziałem już miśków którzy zatrzymali skuter popylający wg samochodowego licznika ponad 80 km/h. Nie muszą nic udowadniać - zabierają dowód i kierują na badania techniczne. |
|
Data: 2010-06-01 02:58:46 | |
Autor: macieksz | |
"Skuter" 125ccm? | |
On 1 Cze, 07:21, Paweł Andziak <ga...@ganda.pl> wrote:
W dniu 01.06.2010 07:10, Dysiek pisze:Ja rozumiem, że homologacja radaru, itd. ale jak pojazd, który nie powinien Ale tu są dwa pojęcia zbieżne. 1. Jak powinno zostać zarejestrowane takie cuś? 2. Jakie trzeba mieć uprawnienia do jeżdżenia czymś takim? 3. Jakie są konsekwencje jeżdżenia bez uprawnień i zarejestrowania pojazdu niezgodnie ze stanem faktycznym Ad 1. Motorowerem jest pojazd jednośladowy lub dwuśladowy zaopatrzony w silnik spalinowy o pojemności skokowej nieprzekraczającej 50 cm[3], którego konstrukcja ogranicza prędkość jazdy do 45 km/h. Czyli niespełnienie jednego z tych warunków powoduje, że jest to motocykl i do prowadzenia wymagana jest kat. A. Tak jest w tym przypadku. Ad 2. Jeżeli kierujący motorowerem ma ukończone 18 lat, to sam ten fakt uprawnia do kierowania motorowerem w ruchu drogowym - ale musi mieć dowód osobisty. Jeżeli kierujący motorowerem nie ukończył 18 lat, musi mieć kartę motorowerową (od 13 roku życia) lub prawo jazdy. Ad 3. Jeżeli masz więcej niż 17 lat - zgodnie z kodeksem wykroczeń, kierowanie po drodze publicznej pojazdem bez wymaganych uprawnień podlega karze grzywny od 20 do 5.000 zł. Jeżeli osoba nie ma ukończone 17 lat, nie poniesie z tego tytułu odpowiedzialności... w przeciwieństwie do rodziców / opiekunów prawnych. Ew. wypadek powoduje, że szkody nie będą pokryte z obowiązkowego ubezpieczenia OC (ubezpieczyciel może odmówić), czyli za wszystkie będziesz musiał zapłacić z własnej kieszeni. W przypadku, gdy komuś stanie sie krzywda (pieszy!), może to być nawet comiesięczna renta. Konsekwencje rejestracji jako motorower takiego pojazdu są teoretycznie najbardziej dotkliwe dla samej stacji diagnostycznej (Starosta cofa diagnoście uprawnienie do wykonywania badań technicznych, jeżeli w wyniku przeprowadzonej kontroli stwierdzono, przeprowadzenie przez diagnostę badania technicznego niezgodnie z określonym zakresem i sposobem wykonania, ponowne uprawnienie nie może być wydane wcześniej niż po upływie 5 lat). Pomijając konsekwencje karne. Dla samego rejestrującego też nie jest różowo. Za sam fakt posiadania takiego dokumentu - k.k. przewiduje grzywnę, karę ograniczenia wolności albo pozbawienia wolności do lat 2. Inną sprawą jest udowodnienie. Ale widziałem już miśków którzy zatrzymali skuter popylający wg samochodowego licznika ponad 80 km/h. Nie muszą nic udowadniać - zabierają dowód i kierują na badania techniczne. |
|
Data: 2010-06-01 03:03:32 | |
Autor: macieksz | |
"Skuter" 125ccm? | |
On 1 Cze, 07:21, Paweł Andziak <ga...@ganda.pl> wrote:
W dniu 01.06.2010 07:10, Dysiek pisze:Ja rozumiem, że homologacja radaru, itd. ale jak pojazd, który nie powinien Ale tu są dwa pojęcia zbieżne. 1. Jak powinno zostać zarejestrowane takie cuś? 2. Jakie trzeba mieć uprawnienia do jeżdżenia czymś takim? 3. Jakie są konsekwencje jeżdżenia bez uprawnień i zarejestrowania pojazdu niezgodnie ze stanem faktycznym Ad 1. Motorowerem jest pojazd jednośladowy lub dwuśladowy zaopatrzony w silnik spalinowy o pojemności skokowej nieprzekraczającej 50 cm[3], którego konstrukcja ogranicza prędkość jazdy do 45 km/h. Czyli niespełnienie jednego z tych warunków powoduje, że jest to motocykl i do prowadzenia wymagana jest kat. A. Tak jest w tym przypadku. Ad 2. Jeżeli kierujący motorowerem ma ukończone 18 lat, to sam ten fakt uprawnia do kierowania motorowerem w ruchu drogowym - ale musi mieć dowód osobisty. Jeżeli kierujący motorowerem nie ukończył 18 lat, musi mieć kartę motorowerową (od 13 roku życia) lub prawo jazdy. Ad 3. Jeżeli masz więcej niż 17 lat - zgodnie z kodeksem wykroczeń, kierowanie po drodze publicznej pojazdem bez wymaganych uprawnień podlega karze grzywny od 20 do 5.000 zł. Jeżeli osoba nie ma ukończone 17 lat, nie poniesie z tego tytułu odpowiedzialności... w przeciwieństwie do rodziców / opiekunów prawnych. Ew. wypadek powoduje, że szkody nie będą pokryte z obowiązkowego ubezpieczenia OC (ubezpieczyciel może odmówić), czyli za wszystkie będziesz musiał zapłacić z własnej kieszeni. W przypadku, gdy komuś stanie sie krzywda (pieszy!), może to być nawet comiesięczna renta. Konsekwencje rejestracji jako motorower takiego pojazdu są teoretycznie najbardziej dotkliwe dla samej stacji diagnostycznej (Starosta cofa diagnoście uprawnienie do wykonywania badań technicznych, jeżeli w wyniku przeprowadzonej kontroli stwierdzono, przeprowadzenie przez diagnostę badania technicznego niezgodnie z określonym zakresem i sposobem wykonania, ponowne uprawnienie nie może być wydane wcześniej niż po upływie 5 lat). Pomijając konsekwencje karne. Dla samego rejestrującego też nie jest różowo. Za sam fakt posiadania takiego dokumentu - k.k. przewiduje grzywnę, karę ograniczenia wolności albo pozbawienia wolności do lat 2. Inną sprawą jest udowodnienie. Ale widziałem już miśków którzy zatrzymali skuter popylający wg samochodowego licznika ponad 80 km/h. Nie muszą nic udowadniać - zabierają dowód i kierują na badania techniczne. |
|
Data: 2010-06-01 22:17:55 | |
Autor: Andrzej Lawa | |
"Skuter" 125ccm? | |
Paweł Andziak pisze:
To może jakiś prawnik/policjant podpowie co w takiej sytuacji? Ja Przepis nie do końca tak brzmi. "Konstrukcja ogranicza prędkość...". Z tym że nie da się zrobić konstrukcji ograniczającej tak samo prędkość przy pełnym obciążeniu na równym, jak ogranicza tę prędkość przy jeździe z górki z połową obciążenia i z wiatrem. Tzn. można próbować hamulcami, ale to już jest niebezpieczne. Cały czas się upieram, że definicja ustawowa jest zła i powinno być ograniczenie nie pojemności i prędkości, a mocy i masy. W tzw. cywilizowanych krajach policja ma małe przenośne hamownie i czasem robi kontrole "mocy na kole". |
|
Data: 2010-06-01 22:20:39 | |
Autor: Ivam | |
"Skuter" 125ccm? | |
Użytkownik "Andrzej Lawa" <alawa_news@lechistan.SPAM_PRECZ.com> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:4c056af3$1@news.home.net.pl...
Tzn. można próbować hamulcami, ale to już jest niebezpieczne. A nie da sie elektronika i ogranicznikiem obrotow? Albo elektronika polaczna z predkosciomierzem i ogranicznikiem obrotow? -- pzdr: Ivam |
|
Data: 2010-06-01 22:43:53 | |
Autor: RadoslawF | |
"Skuter" 125ccm? | |
Dnia 2010-06-01 22:20, Użytkownik Ivam napisał:
w wiadomości grup dyskusyjnych:4c056af3$1@news.home.net.pl... Od strony technicznej nie widzę problemu, od strony ekonomicznej w przypadku taniego wozidełka za 3 do 4 tysięcy musisz zwiększyć cenę o tysiąc złotych dokładając czujniki, komputer pokładowy i układy odcinające. Czyli nikt tego nie zrobi do czasu kiedy taki wymóg wprowadzi np. UE. Pozdrawiam |
|
Data: 2010-06-01 23:06:19 | |
Autor: Ivam | |
"Skuter" 125ccm? | |
Użytkownik "RadoslawF" <radoslawfl@wp.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:hu3rec$6ua$1@node1.news.atman.pl...
Od strony technicznej nie widzę problemu, od strony ekonomicznej Aaa... mowimy tylko o tanich skuterkach. Myslalem, ze ogolnie o mozliwosciach ograniczania predkosci. -- pzdr: Ivam |
|
Data: 2010-06-01 23:51:22 | |
Autor: alex | |
"Skuter" 125ccm? | |
"Ivam" <filipz@WYTNIJ_TO_PROSZE_poczta.fm> writes:
Użytkownik "RadoslawF" <radoslawfl@wp.pl> napisał w wiadomości grup Dac sie da, w jakims Motocyklu czytalem test Hondy Zoomer, zaprzyjaznieni z redakcją wachowcy probowali rozbezpieczac - i nic - i z górki i pod górkę, z obciążeniem i bez, Vmax=45km/h. a -- =alx | crypto 0x46399138 | GSF400 | alex.blip.pl | nie mam czasu na hedonizm |
|
Data: 2010-06-01 23:30:47 | |
Autor: PB | |
"Skuter" 125ccm? | |
Tue, 01 Jun 2010 22:43:53 +0200, na pl.rec.motocykle, RadoslawF
napisał(a): A nie da sie elektronika i ogranicznikiem obrotow? Albo elektronika polaczna z predkosciomierzem i ogranicznikiem obrotow? Otóż to. Inaczej zachowuje się maszya spełniające polskie normy bycia motorowerem z jednyn, a inaczej z dwoma osobami na pokładzie. Róznica jest kolosalna. I przy takiej mocy i pojemnosci - nie da się zrobic prostego i taniego układu który zawsze ograniczy predkość do 45 km/h. TO bzdura. Drugą bzdurą jest sam fakt istnienie ograniczenia do tej prędkosci. Skąd tą wartość wzięto - tego nie wie nikt. -- Pozdrawiam Piotr Biegała Warszawa Benelli Pepe LX 0,05l BVA ;-) Renault Clio 2008 - 1.5dci Societe Renault Safrane Initiale Paris 2.5 T5 BVA;-) |
|
Data: 2010-06-01 23:45:52 | |
Autor: Arni | |
"Skuter" 125ccm? | |
PB pisze:
Otóż to. Inaczej zachowuje się maszya spełniające polskie normy bycia ale to Twoja sprawa ile zapakujesz na ten biedny motorowerek, w najlzejszej konfiguracji ma nie jechac szybciej niz 45 km/h i juz. -- Arni Toruń '84 Honda CB 650 SC "Jaszczomb" '91 Volvo 940 D24TIC + '88 Burstner 420 '91 Honda Prelude 2,0 EX piękniejszej połowy '01 Chrysler PT Cruiser 2,4l automat |
|
Data: 2010-06-04 10:29:42 | |
Autor: Jacot | |
"Skuter" 125ccm? | |
Arni <no@spam.org> wrote:
ale to Twoja sprawa ile zapakujesz na ten biedny motorowerek, w najlzejszej konfiguracji ma nie jechac szybciej niz 45 km/h i juz. Zda mi sie, ze niegdys przyjmowalo sie normatywnie predkosc na plaskim pod obciazeniem osoba sredniej wagi czyli 75kg. Stad nie spotkalem za mlodu komarka, ktory by nie lecial spokojnie te 50-55 ale tez malo ktory z nas wazyl te normatywne;) A z gory jak lecialy... no wlasnie - nie lecialy, bo trzymal je wydech oraz dolot powietrza i nie chcialy wychodzic na obroty. Jak sie opanowalo trudna sztuke odblokowania tegoz to sie z gorki rozpedzaly przepysznie;) -- Pozdrowionka Jacot M10 http://www.junak.riders.pl/ http://www.stokrotka.ath.cx/ |
|
Data: 2010-06-17 22:09:37 | |
Autor: Andrzej Lawa | |
"Skuter" 125ccm? | |
Arni pisze:
ale to Twoja sprawa ile zapakujesz na ten biedny motorowerek, w Dlaczego w najlżejszej? A nie pod pełnym oficjalnym obciążeniem? |
|
Data: 2010-06-01 23:45:23 | |
Autor: Andrzej Lawa | |
"Skuter" 125ccm? | |
Ivam pisze:
Użytkownik "Andrzej Lawa" <alawa_news@lechistan.SPAM_PRECZ.com> napisał Teoretycznie da się - chociaż koszt może być zaporowy - ale tylko z pominięciem sytuacji, kiedy silnik nie musi dawać napędu. Np. przy jeździe z góry nawet przy ograniczeniu przełożenia silnik z odciętym zapłonem (pamiętaj, że to często-gęsto będą lekkie dwusuwy) może słabo hamować. Poza tym w starszych 2-suwowych konstrukcjach mogło się pojawiać tzw. "wolne koło", bo inaczej miałeś problem z brakiem smarowania (aczkolwiek to chyba głównie w samochodach...). W skrajnym przypadku jedziesz z góry z w ogóle wyłączonym silnikiem i jak będzie odpowiednio stromo spokojnie 100km/h przekroczysz ;) |
|
Data: 2010-05-31 18:16:22 | |
Autor: KJ Siła Słów | |
"Skuter" 125ccm? | |
Dysiek pisze:
Wizualnie mozna odroznic silnik 50 ccm i 125 jezeli byla faktyczna zamiana, ale jesli ktos przelozyl tylko glowice/cylinder to NIC z zewnatrz nie zobaczysz bo rozni sie tylko srednica tloka. I jest to rozwiazanie dosyc popularne w mniejszych jednosladach - tych o pojemnosciach do 125 ccm (silniki sa takie same - rozni sie tylko srednica tloka Nie różnią sie parametrami wału korbowego ? Wydaje mi się że to nieekonomiczne pakować jednakowy wał do pojemności od 50 do 125 ? Pytam no bo nie wiem. KJ |
|
Data: 2010-05-31 21:33:39 | |
Autor: Dysiek | |
"Skuter" 125ccm? | |
Nie różnią sie parametrami wału korbowego ? Juz nie pamietam dokladnie, ale zdaje sie, ze w moim modelu zmienialo sie tylko tlok i cylinder/glowice. Pozdrawiam Dysiek |
|
Data: 2010-05-31 21:36:51 | |
Autor: Dysiek | |
"Skuter" 125ccm? | |
Juz nie pamietam dokladnie, ale zdaje sie, ze w moim modelu zmienialo sie tylko tlok i cylinder/glowice. Pogadalem z ojcem i jest tak jak pisalem wyzej. Pozdrawiam Dysiek |
|
Data: 2010-05-31 22:44:47 | |
Autor: PanAdol | |
"Skuter" 125ccm? | |
Waznej rzeczy nikt nie napisal.. Minely juz czasy bezterminowych przegladow motorowerow. Wiec co roku wlaciciele "motorowerow" z np 125ka beda musieli "kombinowac" bo na stacjach czasem bardziej kumaci diagnosci sie znajda ;)
Co do przerobki 50 na 125 to zazwyczaj przelozenie cylindra i tloka to bezsens. Dochodzi zazwyczaj inny gaznik, przelozenie glowne, najlepiej wydech. Jak ktos to sensownie policzy to zapisze sie na prawko A i kupi motocykl ;) Pzdr PanAdol |
|
Data: 2010-05-31 23:32:52 | |
Autor: PB | |
"Skuter" 125ccm? | |
Mon, 31 May 2010 22:44:47 +0200, na pl.rec.motocykle, PanAdol
napisał(a): Waznej rzeczy nikt nie napisal.. Minely juz czasy bezterminowych przegladow motorowerow. Wiec co roku wlaciciele "motorowerow" z np 125ka beda musieli "kombinowac" bo na stacjach czasem bardziej kumaci diagnosci sie znajda ;) no wlasnie nie. ja mam motorower, bo nie znosze zmieniac biegów. Auto tez mam z automatem. I nie bede robil PJ na A bo mi to zbędne. Nie lubię zmieniac biegów, a jednoślad traktuje jako narzedzie dotarcia do celu. Na tym polu sprawdza sie skuter 50ccm. Aczkolwiek chcialbym 125ccm, ale poniewaz nie mam A - mam go z bani. A z tłokiem i cylkiem kombinowac mi się nie chce... I dlatego ganiam motorowerem... -- Pozdrawiam Piotr Biegała Warszawa Benelli Pepe LX 0,05l BVA ;-) Renault Clio 2008 - 1.5dci Societe Renault Safrane Initiale Paris 2.5 T5 BVA;-) |
|
Data: 2010-06-01 00:44:29 | |
Autor: PanAdol | |
"Skuter" 125ccm? | |
Użytkownik "PB" <piotr.spam@biegala.pl> napisał w wiadomości news:j3r6a5wypvsf$.5beohj77ni3z$.dlg40tude.net... no wlasnie nie. ja mam motorower, bo nie znosze zmieniac biegów. AutoAle wlasnie o tym pisze. Napisalem motocykl w sensie wiekszy skuter bo 125 to juz motocykl no i jak policzysz koszty przerabiania swojej 50tki na 125 i uzerania sie z przegladami itd to wkoncu zrobisz sobie prawko A i kupisz skuter np 125 Prawko zawsze sie przyda chocby na emeryture sobie burgmana kupisz albo cos innego w leniuszku ;) Pzdr |
|
Data: 2010-06-01 08:15:35 | |
Autor: Glub | |
"Skuter" 125ccm? | |
PB <piotr.spam@biegala.pl> wrote:
Mon, 31 May 2010 22:44:47 +0200, na pl.rec.motocykle, PanAdol no wlasnie nie. ja mam motorower, bo nie znosze zmieniac biegĂłw. Motorower z przekladnia AutomatycznÄ . Rodzaj przekladni nie definiuje czy jest skuter/motorower czy skuter/motocykl czy klasycznie motocykl. Aprilia mana 850 ma przekladnie Cvt a jest nakedem/motocyklem. -- Glub@NewsTap usenet mobile reader |
|
Data: 2010-06-01 20:17:58 | |
Autor: PB | |
"Skuter" 125ccm? | |
Tue, 1 Jun 2010 08:15:35 +0000 (UTC), na pl.rec.motocykle, Glub
napisał(a): no wlasnie nie. ja mam motorower, bo nie znosze zmieniac biegów. Ale żeby na niej jezdzić - trzeba zrobic A i wobec tego nauczyć się posługiwania skrzynią "manualną" w motocyklu - na co nie mam najmniejszej ochoty. Jak będzie można zrobić A na maszyny z automatycznymi przekładniami - to tak;-) -- Pozdrawiam Piotr Biegała Warszawa Benelli Pepe LX 0,05l BVA ;-) Renault Clio 2008 - 1.5dci Societe Renault Safrane Initiale Paris 2.5 T5 BVA;-) |
|
Data: 2010-06-01 20:27:18 | |
Autor: jarek67 | |
"Skuter" 125ccm? | |
Dnia 01-06-2010 o 21:17:58 PB <piotr.spam@biegala.pl> napisał(a):
Ale żeby na niej jezdzić - trzeba zrobic A i wobec tego nauczyć się Pinio, łamiesz się? -- pzdr jarek67 Ech zizn. |
|
Data: 2010-06-01 22:11:52 | |
Autor: PB | |
"Skuter" 125ccm? | |
Tue, 01 Jun 2010 20:27:18 +0300, na pl.rec.motocykle, jarek67
napisał(a): Ale żeby na niej jezdzić - trzeba zrobic A i wobec tego nauczyć się nie chce mi się po prostu. Nie traktuję motocykla kultowo - to narzędzie, takie samo jak samochód. Ma przewieźć mnie szybko i sprawnie i wygodnie. Auto robi to po trasie, ale w zatłoczonym mieście przegrywa ze skuterkiem 50ccm. Chciałbym skuterek 150-250ccm, ale musiłbym zrobić A, ucząc się czegoś niewygodnego i zbędnego - czyli zmiany biegów na motocyklu - nie chce mi się, jestem stary i leniwy;-) -- Pozdrawiam Piotr Biegała Warszawa Benelli Pepe LX 0,05l BVA ;-) Renault Clio 2008 - 1.5dci Societe Renault Safrane Initiale Paris 2.5 T5 BVA;-) |
|
Data: 2010-06-02 08:23:46 | |
Autor: Glub | |
"Skuter" 125ccm? | |
PB <piotr.spam@biegala.pl> wrote:
Tue, 01 Jun 2010 20:27:18 +0300, na pl.rec.motocykle, jarek67 - to W moim przypadku wyszedlem z identycznego zalĹoĹźenia, skuter/motorower miaĹ byÄ praktycznym wozidelkiem, a teraz to hobby. Skuter/Motorower dosc szybko wymienilem na Skuter/motocykl. Co prawda to SYM GTS 250 ale daje radÄ:) Teraz siÄ przymierzam do Kymco Xcitinga 500 -- Glub@NewsTap usenet mobile reader |
|
Data: 2010-06-02 00:56:24 | |
Autor: PanAdol | |
"Skuter" 125ccm? | |
Użytkownik "PB" <piotr.spam@biegala.pl> napisał w wiadomości news:4dkh2k7o79ez$.9i1vqslv84bw$.dlg40tude.net... najmniejszej ochoty. Jak będzie można zrobić A na maszyny zRozuiem ze prawo jazdy samochodowe tez robiles z automatem zeby nie cuzyc sie zbednej rzeczy ? ;) Tak mysle ze skoro jest w Polsce opcja zrobiernia prawka na samochod tylko z automatem to moze na moto tez sie da ;) Probuj - podejrzewam ze bedziesz pierwszy ;) Pzdr PanAdol Triumph Tiger 'T709 Vespa 50pk (tez bez automatu ;) ) |
|
Data: 2010-06-02 13:24:36 | |
Autor: PB | |
"Skuter" 125ccm? | |
Wed, 2 Jun 2010 00:56:24 +0200, na pl.rec.motocykle, PanAdol
napisał(a): Rozuiem ze prawo jazdy samochodowe tez robiles z automatem zeby nie cuzyc sie zbednej rzeczy ? ;) PJ kat. B robiłem jak byłem piekny i młody;-) Najeździłem manualami ze 300kkm i automatami ze 200kkm i wolę te drugie;-) Aczkolwiek w służbowym mam manual, ale i tak jak jest pogoda bezdeszczowa to nawet służbowo latam skutem prywatnym. Tak mysle ze skoro jest w Polsce opcja zrobiernia prawka na samochod tylko z automatem to moze na moto tez sie da ;) Jak odczuję potrzebę to zapewne sprawdzę;-) Tak poważnie - to najbardziej męczy mnie to że chcąc mieć A, nie jest brane pod uwagę moje doświadczenie z B i skuterem. Traktowany jestem jak zupełny nowicjusz. -- Pozdrawiam Piotr Biegała Warszawa Benelli Pepe LX 0,05l BVA ;-) Renault Clio 2008 - 1.5dci Societe Renault Safrane Initiale Paris 2.5 T5 BVA;-) |
|
Data: 2010-06-02 05:58:37 | |
Autor: macieksz | |
"Skuter" 125ccm? | |
Jak odczuję potrzebę to zapewne sprawdzę;-) Tak poważnie - toTo chyba nie jest tak do końca. Zdawałem A po 16 latach posiadania B, i nawet udawało sie żartować z panią egzaminator - ewidentnie grupa "starszych" była traktowana inaczej niż młodych, chociaż to inaczej jest trudne do określenia i nie dotyczy przebiegu samego egzaminu:-). Poza tym, sam fakt zaliczenia setek kkm autkiem stawia Cię w uprzywilejowanej sytuacji - większość czynności, które Ty wykonujesz automatycznie (światła, biegi, kierunkowskazy, gaz, sprzęgło) nowicjusz musi przemyśleć 3 razy m. |
|
Data: 2010-06-02 08:23:47 | |
Autor: Glub | |
"Skuter" 125ccm? | |
PB <piotr.spam@biegala.pl> wrote:
Tue, 1 Jun 2010 08:15:35 +0000 (UTC), na pl.rec.motocykle, Glub Ale Ĺźeby na niej jezdziÄ - trzeba zrobic A i wobec tego nauczyÄ siÄ Prawda, szybko wchodzi i moĹźna siÄ tego nauczyÄ na co nie mam MoĹźna byĹo tylko urzedasy nie informujÄ o tym. KtoĹ na Burgmanii w ten sposĂłb zdawaĹ. -- Glub@NewsTap usenet mobile reader |
|
Data: 2010-06-01 07:12:47 | |
Autor: Dysiek | |
"Skuter" 125ccm? | |
Waznej rzeczy nikt nie napisal.. Minely juz czasy bezterminowych przegladow motorowerow. W sumie fakt :-) Sam smigalem na motorowerach z 10 lat temu :-) Co do przerobki 50 na 125 to zazwyczaj przelozenie cylindra i tloka to bezsens. Dochodzi zazwyczaj inny gaznik, przelozenie glowne, najlepiej wydech. No wlasnie nie wiem czy dochodzi - zbyt duzego doswiadczenia nie mam, ale u mnie bylo jak pisalem. Nie trzeba bylo zmiany gaznika, etc. Pozdrawiam Dysiek |
|
Data: 2010-06-03 01:55:53 | |
Autor: Jackare | |
"Skuter" 125ccm? | |
Użytkownik "KJ Siła Słów" <KJ@noway.com> napisał w wiadomości news:4c03e0d6$0$17104$65785112news.neostrada.pl...
Nie muszą się różnić. Vespy tak miały że zmieniało się tylko tłok, cylinder i dysze w gaźniku Kilka razy wymieniałem znajomym te elementy, zresztą zgodnie z opisami pojazdów w których pisało że wystraczy zmienić cylinder i tłok. I wystarczyło. -- Jackare |
|
Data: 2010-06-01 20:22:54 | |
Autor: Ivam | |
"Skuter" 125ccm? | |
Użytkownik "Mustafa" <Mustafa@Berdyczow.xx> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:hu0jre$ul3$1@news.onet.pl...
Więc działa to tak:(...) Znasz to z autopsji czy przeczytales gdzies patafianie? -- pzdr: Ivam |