Grupy dyskusyjne   »   pl.rec.motocykle   »   "Skuter" 125ccm?

"Skuter" 125ccm?

Data: 2010-05-31 17:15:54
Autor: Mustafa
"Skuter" 125ccm?
O ile jestem w stanie zrozumieć, że można zdjąć ogranicznik i nadal
twierdzić, że to skuter, o tyle wymiana silnika na prawie 3 razy
większy wydaje mi się co najmniej dziwna. Zwłaszcza, że Sprzedający
twierdzi, że można na tym jeździć bez PJ...

To ewidentny przekręt w papierach i w razie wypadku będzie mnóstwo problemów łącznie z regresem z OC.
Przekręt tym łatwiejszy do wykonania, że sporo firm ze wschodu (chiny, korea) za pośrednictwem naszych marek odkryło segment 50ccm i robi takie sprzęty w "budach" od 125ccm coby można bez prawa jazdy jeździć.
Ot choćby zerknij na strone Rometa gdzie znajdziesz modele 50/125.
Albo w ciepły dzień podjedź pod dowolne liceum. Tam znajdziesz nawet motorowery wyglądające na taaaakie sprzęty.
Więc działa to tak: sprzedajemy motorower 50ccm, rejestrujemy go zgodnie z prawem, a potem bez żadnych przeróbek (bo wszystko pasuje) montujemy silnik 125ccm od "starszego brata".
Problem w tym, że nawet lekko kumaty policjant odkryje, że coś tu nie gra (o ile oczywiście ktoś będize miał tak niebywałego pecha, że na dwóch kółkach spotka go kontrola).
Jednak w razie wypadku problemy są niemal pewne.

Data: 2010-05-31 17:33:03
Autor: PB
"Skuter" 125ccm?
Mon, 31 May 2010 17:15:54 +0200, na pl.rec.motocykle, Mustafa
napisał(a):
 
Problem w tym, że nawet lekko kumaty policjant odkryje, że coś tu nie gra (o ile oczywiście ktoś będize miał tak niebywałego pecha, że na dwóch kółkach spotka go kontrola).

Daleko nie szukac - w zeszłym tygodniu, w waw, stojąc spokojnie na
rondzie deGaulle'a i czekając na zielone do skrętu w lewo  - zostałem
poproszony przez policjanta stojącego na wyspie ronda - abym nań
zjechał. Obejrzał szybkim spojrzeniem skuter i poprosił o papiery.
Spytał czy motorower, potwierdziłem. Poszedł do radiolki, wrócił po 2
minutach, oddał papiery i podziękował. Nie wiem o co chodziło, ale
kontrola jednośladu nie jest czymś egzotycznym;-)


--
Pozdrawiam
Piotr Biegała          Warszawa Benelli Pepe LX 0,05l BVA ;-)
Renault Clio 2008 - 1.5dci Societe
Renault Safrane Initiale Paris 2.5 T5 BVA;-)

Data: 2010-06-01 20:19:01
Autor: PB
"Skuter" 125ccm?
Mon, 31 May 2010 17:33:03 +0200, na pl.rec.motocykle, PB napisał(a):
 
Daleko nie szukac - w zeszłym tygodniu, w waw, stojąc spokojnie na
rondzie deGaulle'a i czekając na zielone do skrętu w lewo  - zostałem
poproszony przez policjanta stojącego na wyspie ronda - abym nań
zjechał. Obejrzał szybkim spojrzeniem skuter i poprosił o papiery.
Spytał czy motorower, potwierdziłem. Poszedł do radiolki, wrócił po 2
minutach, oddał papiery i podziękował. Nie wiem o co chodziło, ale
kontrola jednośladu nie jest czymś egzotycznym;-)

Widoczek z dzisiaj - Trasa Łazienkowska, kawałek wyłączony z ruchu -
stoi motorower i obok niego radiowóz i odbywa sie kontrola jenośladu.
Coś jest na rzeczy...

--
Pozdrawiam
Piotr Biegała          Warszawa Benelli Pepe LX 0,05l BVA ;-)
Renault Clio 2008 - 1.5dci Societe
Renault Safrane Initiale Paris 2.5 T5 BVA;-)

Data: 2010-06-02 11:01:13
Autor: Kamil Nowak 'Amil'
"Skuter" 125ccm?
PB napisał(a):

Widoczek z dzisiaj - Trasa Łazienkowska, kawałek wyłączony z ruchu -
stoi motorower i obok niego radiowóz i odbywa sie kontrola jenośladu.
Coś jest na rzeczy...

Czytajom precle.


--
Kamil Nowak 'Amil'
rocker's not dead
Krakuf

Data: 2010-05-31 18:06:02
Autor: Dysiek
"Skuter" 125ccm?
Więc działa to tak: sprzedajemy motorower 50ccm, rejestrujemy go zgodnie z prawem, a potem bez żadnych przeróbek (bo wszystko pasuje) montujemy silnik 125ccm od "starszego brata".
Problem w tym, że nawet lekko kumaty policjant odkryje, że coś tu nie gra (o ile oczywiście ktoś będize miał tak niebywałego pecha, że na dwóch kółkach spotka go kontrola).
Jednak w razie wypadku problemy są niemal pewne.

Wizualnie mozna odroznic silnik 50 ccm i 125 jezeli byla faktyczna zamiana, ale jesli ktos przelozyl tylko glowice/cylinder to NIC z zewnatrz nie zobaczysz bo rozni sie tylko srednica tloka. I jest to rozwiazanie dosyc popularne w mniejszych jednosladach - tych o pojemnosciach do 125 ccm (silniki sa takie same - rozni sie tylko srednica tloka - tak mialem w mojej Hondzie MBX '50). Tak wiec policjant moze se patrzec na motor ile mu sie podoba i do momentu az nie zdemontuje glowicy i nie zmierzy wszystkiego to g* ci moze zrobic.

Pozdrawiam
Dysiek

Data: 2010-05-31 18:16:11
Autor: Paweł Andziak
"Skuter" 125ccm?
W dniu 31.05.2010 18:06, Dysiek pisze:

Hondzie MBX '50). Tak wiec policjant moze se patrzec na motor ile mu sie podoba i do momentu az nie zdemontuje glowicy i nie zmierzy wszystkiego to g* ci moze zrobic.

Szczególnie jak ta głowica się porusza 60 km/h...

--
ganda

Data: 2010-05-31 21:30:53
Autor: Dysiek
"Skuter" 125ccm?
Hondzie MBX '50). Tak wiec policjant moze se patrzec na motor ile mu sie
podoba i do momentu az nie zdemontuje glowicy i nie zmierzy wszystkiego to
g* ci moze zrobic.

Szczególnie jak ta głowica się porusza 60 km/h...

No ew. moze cie zlapac na radar, ale raczej nie ma za wielkich szans na to.

Pozdrawiam
Dysiek

Data: 2010-05-31 23:06:56
Autor: Paweł Andziak
"Skuter" 125ccm?
W dniu 31.05.2010 21:30, Dysiek pisze:
Hondzie MBX '50). Tak wiec policjant moze se patrzec na motor ile mu sie
podoba i do momentu az nie zdemontuje glowicy i nie zmierzy wszystkiego to
g* ci moze zrobic.

Szczególnie jak ta głowica się porusza 60 km/h...

No ew. moze cie zlapac na radar, ale raczej nie ma za wielkich szans na to.

Znam takiego, co go złapali na radar. 206/50... Ale to akurat nie było
zarejestrowane na motorower. Natomiast wystarczy, że "motorower na
sterydach" jedzie ponad 45 km/h koło radiowozu. Podstawa do kontroli już
jest.

--
ganda

Data: 2010-06-01 07:10:23
Autor: Dysiek
"Skuter" 125ccm?
Znam takiego, co go złapali na radar. 206/50... Ale to akurat nie było
zarejestrowane na motorower. Natomiast wystarczy, że "motorower na
sterydach" jedzie ponad 45 km/h koło radiowozu. Podstawa do kontroli już
jest.

Ale ich licznik nie jest miarodajnym zrodlem podawania predkosci - ja bym szedl w zaparte, ze maja zepsuty (i pewnie by sie udalo, skoro nawet radar potrzebuje homologacji).

Pozdrawiam
Dysiek

Data: 2010-05-31 23:34:25
Autor: Yakhub
"Skuter" 125ccm?
On 1 Cze, 07:10, "Dysiek" <b...@brak.pl> wrote:
> Znam takiego, co go złapali na radar. 206/50... Ale to akurat nie było
> zarejestrowane na motorower. Natomiast wystarczy, że "motorower na
> sterydach" jedzie ponad 45 km/h koło radiowozu. Podstawa do kontroli już
> jest.

Ale ich licznik nie jest miarodajnym zrodlem podawania predkosci - ja bym
szedl w zaparte, ze maja zepsuty (i pewnie by sie udalo, skoro nawet radar
potrzebuje homologacji).

Ale jest to już wystarczająca przesłanka do zatrzymania DR i
skierowania pojazdu na badania techniczne.

--
Yakhub

Data: 2010-06-01 09:15:11
Autor: PB
"Skuter" 125ccm?
Mon, 31 May 2010 23:34:25 -0700 (PDT), na pl.rec.motocykle, Yakhub
napisał(a):
 
Ale ich licznik nie jest miarodajnym zrodlem podawania predkosci - ja bym
szedl w zaparte, ze maja zepsuty (i pewnie by sie udalo, skoro nawet radar
potrzebuje homologacji).

Ale jest to już wystarczająca przesłanka do zatrzymania DR i
skierowania pojazdu na badania techniczne.

Otóż to - zwię się toto "uzasadnionym podejrzeniem". Policjant nie
musi znać się na wszystkim, on ma swoje instrukcje i na ich podstawie
nabiera podejrzenia że coś nie teges i zatrzymuje pojazd, a kiedy
upewni się że faktycznie może coś być niepoprawnie - kieruje pojazd na
badanie do SKP. Dotyczy to zarówno "motoroweru" jadącego 80 km/h, jak
i np. samochodu z którego leje się olej silnikowy, albo ryczy wydech,
albo ma szyby za mocno przyciemnione.


--
Pozdrawiam
Piotr Biegała          Warszawa Benelli Pepe LX 0,05l BVA ;-)
Renault Clio 2008 - 1.5dci Societe
Renault Safrane Initiale Paris 2.5 T5 BVA;-)

Data: 2010-06-01 13:14:14
Autor: Dysiek
"Skuter" 125ccm?
Ale jest to już wystarczająca przesłanka do zatrzymania DR i
skierowania pojazdu na badania techniczne.

Ktore nic nie da, bo gosc z powrotem podmieni glowice/cylinder i tloki. Tylko roboty bedzie mial troche :-)

Pozdrawiam
Dysiek

Data: 2010-06-04 10:26:02
Autor: Jacot
"Skuter" 125ccm?
"Dysiek" <brak@brak.pl> wrote:

Ktore nic nie da, bo gosc z powrotem podmieni glowice/cylinder i tloki. Tylko roboty bedzie mial troche :-)

Ta joj, widze proste rozwiazanie problemu;)
Obowiazkowa plomba od diagnosty na glowicy-cylindrze-karterze.
Plomba zerwana np. po remontowej wymianie = obowiazkowa legalizacja;)
Ach, powinienem zostac jakims poslem...

--
Pozdrowionka
Jacot M10
http://www.junak.riders.pl/
http://www.stokrotka.ath.cx/

Data: 2010-06-04 10:52:36
Autor: Dysiek
"Skuter" 125ccm?
Ta joj, widze proste rozwiazanie problemu;)
Obowiazkowa plomba od diagnosty na glowicy-cylindrze-karterze.
Plomba zerwana np. po remontowej wymianie = obowiazkowa legalizacja;)
Ach, powinienem zostac jakims poslem...

W sumie nieglupie :-) Ale czesc motorowerow blokowana jest takze na module zaplonowym i ma zwezki w wydechu - za duzo plomb sie robi do zalozenia :-)

Pozdrawiam
Dysiek

Data: 2010-06-01 07:21:13
Autor: Paweł Andziak
"Skuter" 125ccm?
W dniu 01.06.2010 07:10, Dysiek pisze:
Znam takiego, co go złapali na radar. 206/50... Ale to akurat nie było
zarejestrowane na motorower. Natomiast wystarczy, że "motorower na
sterydach" jedzie ponad 45 km/h koło radiowozu. Podstawa do kontroli już
jest.

Ale ich licznik nie jest miarodajnym zrodlem podawania predkosci - ja bym szedl w zaparte, ze maja zepsuty (i pewnie by sie udalo, skoro nawet radar potrzebuje homologacji).

To może jakiś prawnik/policjant podpowie co w takiej sytuacji? Ja
rozumiem, że homologacja radaru, itd. ale jak pojazd, który nie powinien
konstrukcyjnie przekraczać 45 km/h, jedzie 60, 80 czy 100 km/h, to już
ciężko się tłumaczyć, że radiowóz miał popsuty licznik. Oczywiście
można, ale jakie teoretyczne możliwości w takiej sytuacji ma policja?
Może np. zabrać dowód rejestracyjny, do czasu wykonania ekspertyzy w SKP?

--
ganda

Data: 2010-06-01 02:49:17
Autor: macieksz
"Skuter" 125ccm?
On 1 Cze, 07:21, Paweł Andziak <ga...@ganda.pl> wrote:
W dniu 01.06.2010 07:10, Dysiek pisze:
Ja
rozumiem, że homologacja radaru, itd. ale jak pojazd, który nie powinien
konstrukcyjnie przekraczać 45 km/h, jedzie 60, 80 czy 100 km/h, to już

Ale tu są dwa pojęcia zbieżne.

1. Jak powinno zostać zarejestrowane takie cuś?
2. Jakie trzeba mieć uprawnienia do jeżdżenia czymś takim?
3. Jakie są konsekwencje jeżdżenia bez uprawnień i zarejestrowania
pojazdu niezgodnie ze stanem faktycznym

Ad 1.
Motorowerem jest pojazd jednośladowy lub dwuśladowy zaopatrzony w
silnik spalinowy o pojemności skokowej nieprzekraczającej 50 cm[3],
którego konstrukcja ogranicza prędkość jazdy do 45 km/h. Czyli
niespełnienie jednego z tych warunków powoduje, że jest to motocykl i
do prowadzenia wymagana jest kat. A. Tak jest w tym przypadku.

Ad 2.
Jeżeli kierujący motorowerem ma ukończone 18 lat, to sam ten fakt
uprawnia do kierowania motorowerem w ruchu drogowym - ale musi mieć
dowód osobisty.
Jeżeli kierujący motorowerem nie ukończył 18 lat, musi mieć kartę
motorowerową (od 13 roku życia) lub prawo jazdy.

Ad 3.
Jeżeli masz więcej niż 17 lat - zgodnie z kodeksem wykroczeń,
kierowanie po drodze publicznej pojazdem bez wymaganych uprawnień
podlega karze grzywny od 20 do 5.000 zł. Jeżeli osoba nie ma ukończone
17 lat, nie poniesie z tego tytułu odpowiedzialności... w
przeciwieństwie do rodziców / opiekunów prawnych. Ew. wypadek
powoduje, że szkody nie będą pokryte z obowiązkowego ubezpieczenia OC
(ubezpieczyciel może odmówić), czyli za wszystkie będziesz musiał
zapłacić z własnej kieszeni. W przypadku, gdy komuś stanie sie krzywda
(pieszy!), może to być nawet comiesięczna renta.

Konsekwencje rejestracji jako motorower takiego pojazdu są
teoretycznie najbardziej dotkliwe dla samej stacji diagnostycznej
(Starosta cofa diagnoście uprawnienie do wykonywania badań
technicznych, jeżeli w wyniku przeprowadzonej kontroli stwierdzono,
przeprowadzenie przez diagnostę badania technicznego niezgodnie z
określonym zakresem i sposobem wykonania, ponowne uprawnienie nie może
być wydane wcześniej niż po upływie 5 lat). Pomijając konsekwencje
karne.

Dla samego rejestrującego też nie jest różowo. Za sam fakt posiadania
takiego dokumentu - k.k. przewiduje grzywnę, karę ograniczenia
wolności albo pozbawienia wolności do lat 2.

Inną sprawą jest udowodnienie. Ale widziałem już miśków którzy
zatrzymali skuter popylający wg samochodowego licznika ponad 80 km/h.
Nie muszą nic udowadniać - zabierają dowód i kierują na badania
techniczne.

Data: 2010-06-01 13:12:55
Autor: Dysiek
"Skuter" 125ccm?
Konsekwencje rejestracji jako motorower takiego pojazdu są
teoretycznie najbardziej dotkliwe dla samej stacji diagnostycznej
(Starosta cofa diagnoście uprawnienie do wykonywania badań
technicznych, jeżeli w wyniku przeprowadzonej kontroli stwierdzono,
przeprowadzenie przez diagnostę badania technicznego niezgodnie z
określonym zakresem i sposobem wykonania, ponowne uprawnienie nie może
być wydane wcześniej niż po upływie 5 lat). Pomijając konsekwencje
karne.

Najpierw trzeba udowodnic, ze motorower przy przegladzie nie byl motorowerem lecz motocyklem. A jest to nierealne biorac pod uwage latwosc podmianki 50 ccm na 80 cmm czy 125 cmm (pisalem o tym w tym watku)

Ale widziałem już miśków którzy
zatrzymali skuter popylający wg samochodowego licznika ponad 80 km/h.
Nie muszą nic udowadniać - zabierają dowód i kierują na badania
techniczne.

I na przegladzie jak sie postaramy znowu mozemy miec z motocykla motorower - przemiana to moze kilka godzin roboty :-)

Pozdrawiam
Dysiek

Data: 2010-06-01 02:49:31
Autor: macieksz
"Skuter" 125ccm?
On 1 Cze, 07:21, Paweł Andziak <ga...@ganda.pl> wrote:
W dniu 01.06.2010 07:10, Dysiek pisze:
Ja
rozumiem, że homologacja radaru, itd. ale jak pojazd, który nie powinien
konstrukcyjnie przekraczać 45 km/h, jedzie 60, 80 czy 100 km/h, to już

Ale tu są dwa pojęcia zbieżne.

1. Jak powinno zostać zarejestrowane takie cuś?
2. Jakie trzeba mieć uprawnienia do jeżdżenia czymś takim?
3. Jakie są konsekwencje jeżdżenia bez uprawnień i zarejestrowania
pojazdu niezgodnie ze stanem faktycznym

Ad 1.
Motorowerem jest pojazd jednośladowy lub dwuśladowy zaopatrzony w
silnik spalinowy o pojemności skokowej nieprzekraczającej 50 cm[3],
którego konstrukcja ogranicza prędkość jazdy do 45 km/h. Czyli
niespełnienie jednego z tych warunków powoduje, że jest to motocykl i
do prowadzenia wymagana jest kat. A. Tak jest w tym przypadku.

Ad 2.
Jeżeli kierujący motorowerem ma ukończone 18 lat, to sam ten fakt
uprawnia do kierowania motorowerem w ruchu drogowym - ale musi mieć
dowód osobisty.
Jeżeli kierujący motorowerem nie ukończył 18 lat, musi mieć kartę
motorowerową (od 13 roku życia) lub prawo jazdy.

Ad 3.
Jeżeli masz więcej niż 17 lat - zgodnie z kodeksem wykroczeń,
kierowanie po drodze publicznej pojazdem bez wymaganych uprawnień
podlega karze grzywny od 20 do 5.000 zł. Jeżeli osoba nie ma ukończone
17 lat, nie poniesie z tego tytułu odpowiedzialności... w
przeciwieństwie do rodziców / opiekunów prawnych. Ew. wypadek
powoduje, że szkody nie będą pokryte z obowiązkowego ubezpieczenia OC
(ubezpieczyciel może odmówić), czyli za wszystkie będziesz musiał
zapłacić z własnej kieszeni. W przypadku, gdy komuś stanie sie krzywda
(pieszy!), może to być nawet comiesięczna renta.

Konsekwencje rejestracji jako motorower takiego pojazdu są
teoretycznie najbardziej dotkliwe dla samej stacji diagnostycznej
(Starosta cofa diagnoście uprawnienie do wykonywania badań
technicznych, jeżeli w wyniku przeprowadzonej kontroli stwierdzono,
przeprowadzenie przez diagnostę badania technicznego niezgodnie z
określonym zakresem i sposobem wykonania, ponowne uprawnienie nie może
być wydane wcześniej niż po upływie 5 lat). Pomijając konsekwencje
karne.

Dla samego rejestrującego też nie jest różowo. Za sam fakt posiadania
takiego dokumentu - k.k. przewiduje grzywnę, karę ograniczenia
wolności albo pozbawienia wolności do lat 2.

Inną sprawą jest udowodnienie. Ale widziałem już miśków którzy
zatrzymali skuter popylający wg samochodowego licznika ponad 80 km/h.
Nie muszą nic udowadniać - zabierają dowód i kierują na badania
techniczne.

Data: 2010-06-01 02:58:46
Autor: macieksz
"Skuter" 125ccm?
On 1 Cze, 07:21, Paweł Andziak <ga...@ganda.pl> wrote:
W dniu 01.06.2010 07:10, Dysiek pisze:
Ja
rozumiem, że homologacja radaru, itd. ale jak pojazd, który nie powinien
konstrukcyjnie przekraczać 45 km/h, jedzie 60, 80 czy 100 km/h, to już

Ale tu są dwa pojęcia zbieżne.

1. Jak powinno zostać zarejestrowane takie cuś?
2. Jakie trzeba mieć uprawnienia do jeżdżenia czymś takim?
3. Jakie są konsekwencje jeżdżenia bez uprawnień i zarejestrowania
pojazdu niezgodnie ze stanem faktycznym

Ad 1.
Motorowerem jest pojazd jednośladowy lub dwuśladowy zaopatrzony w
silnik spalinowy o pojemności skokowej nieprzekraczającej 50 cm[3],
którego konstrukcja ogranicza prędkość jazdy do 45 km/h. Czyli
niespełnienie jednego z tych warunków powoduje, że jest to motocykl i
do prowadzenia wymagana jest kat. A. Tak jest w tym przypadku.

Ad 2.
Jeżeli kierujący motorowerem ma ukończone 18 lat, to sam ten fakt
uprawnia do kierowania motorowerem w ruchu drogowym - ale musi mieć
dowód osobisty.
Jeżeli kierujący motorowerem nie ukończył 18 lat, musi mieć kartę
motorowerową (od 13 roku życia) lub prawo jazdy.

Ad 3.
Jeżeli masz więcej niż 17 lat - zgodnie z kodeksem wykroczeń,
kierowanie po drodze publicznej pojazdem bez wymaganych uprawnień
podlega karze grzywny od 20 do 5.000 zł. Jeżeli osoba nie ma ukończone
17 lat, nie poniesie z tego tytułu odpowiedzialności... w
przeciwieństwie do rodziców / opiekunów prawnych. Ew. wypadek
powoduje, że szkody nie będą pokryte z obowiązkowego ubezpieczenia OC
(ubezpieczyciel może odmówić), czyli za wszystkie będziesz musiał
zapłacić z własnej kieszeni. W przypadku, gdy komuś stanie sie krzywda
(pieszy!), może to być nawet comiesięczna renta.

Konsekwencje rejestracji jako motorower takiego pojazdu są
teoretycznie najbardziej dotkliwe dla samej stacji diagnostycznej
(Starosta cofa diagnoście uprawnienie do wykonywania badań
technicznych, jeżeli w wyniku przeprowadzonej kontroli stwierdzono,
przeprowadzenie przez diagnostę badania technicznego niezgodnie z
określonym zakresem i sposobem wykonania, ponowne uprawnienie nie może
być wydane wcześniej niż po upływie 5 lat). Pomijając konsekwencje
karne.

Dla samego rejestrującego też nie jest różowo. Za sam fakt posiadania
takiego dokumentu - k.k. przewiduje grzywnę, karę ograniczenia
wolności albo pozbawienia wolności do lat 2.

Inną sprawą jest udowodnienie. Ale widziałem już miśków którzy
zatrzymali skuter popylający wg samochodowego licznika ponad 80 km/h.
Nie muszą nic udowadniać - zabierają dowód i kierują na badania
techniczne.

Data: 2010-06-01 03:03:32
Autor: macieksz
"Skuter" 125ccm?
On 1 Cze, 07:21, Paweł Andziak <ga...@ganda.pl> wrote:
W dniu 01.06.2010 07:10, Dysiek pisze:
Ja
rozumiem, że homologacja radaru, itd. ale jak pojazd, który nie powinien
konstrukcyjnie przekraczać 45 km/h, jedzie 60, 80 czy 100 km/h, to już

Ale tu są dwa pojęcia zbieżne.

1. Jak powinno zostać zarejestrowane takie cuś?
2. Jakie trzeba mieć uprawnienia do jeżdżenia czymś takim?
3. Jakie są konsekwencje jeżdżenia bez uprawnień i zarejestrowania
pojazdu niezgodnie ze stanem faktycznym

Ad 1.
Motorowerem jest pojazd jednośladowy lub dwuśladowy zaopatrzony w
silnik spalinowy o pojemności skokowej nieprzekraczającej 50 cm[3],
którego konstrukcja ogranicza prędkość jazdy do 45 km/h. Czyli
niespełnienie jednego z tych warunków powoduje, że jest to motocykl i
do prowadzenia wymagana jest kat. A. Tak jest w tym przypadku.

Ad 2.
Jeżeli kierujący motorowerem ma ukończone 18 lat, to sam ten fakt
uprawnia do kierowania motorowerem w ruchu drogowym - ale musi mieć
dowód osobisty.
Jeżeli kierujący motorowerem nie ukończył 18 lat, musi mieć kartę
motorowerową (od 13 roku życia) lub prawo jazdy.

Ad 3.
Jeżeli masz więcej niż 17 lat - zgodnie z kodeksem wykroczeń,
kierowanie po drodze publicznej pojazdem bez wymaganych uprawnień
podlega karze grzywny od 20 do 5.000 zł. Jeżeli osoba nie ma ukończone
17 lat, nie poniesie z tego tytułu odpowiedzialności... w
przeciwieństwie do rodziców / opiekunów prawnych. Ew. wypadek
powoduje, że szkody nie będą pokryte z obowiązkowego ubezpieczenia OC
(ubezpieczyciel może odmówić), czyli za wszystkie będziesz musiał
zapłacić z własnej kieszeni. W przypadku, gdy komuś stanie sie krzywda
(pieszy!), może to być nawet comiesięczna renta.

Konsekwencje rejestracji jako motorower takiego pojazdu są
teoretycznie najbardziej dotkliwe dla samej stacji diagnostycznej
(Starosta cofa diagnoście uprawnienie do wykonywania badań
technicznych, jeżeli w wyniku przeprowadzonej kontroli stwierdzono,
przeprowadzenie przez diagnostę badania technicznego niezgodnie z
określonym zakresem i sposobem wykonania, ponowne uprawnienie nie może
być wydane wcześniej niż po upływie 5 lat). Pomijając konsekwencje
karne.

Dla samego rejestrującego też nie jest różowo. Za sam fakt posiadania
takiego dokumentu - k.k. przewiduje grzywnę, karę ograniczenia
wolności albo pozbawienia wolności do lat 2.

Inną sprawą jest udowodnienie. Ale widziałem już miśków którzy
zatrzymali skuter popylający wg samochodowego licznika ponad 80 km/h.
Nie muszą nic udowadniać - zabierają dowód i kierują na badania
techniczne.

Data: 2010-06-01 22:17:55
Autor: Andrzej Lawa
"Skuter" 125ccm?
Paweł Andziak pisze:

To może jakiś prawnik/policjant podpowie co w takiej sytuacji? Ja
rozumiem, że homologacja radaru, itd. ale jak pojazd, który nie powinien
konstrukcyjnie przekraczać 45 km/h, jedzie 60, 80 czy 100 km/h, to już
ciężko się tłumaczyć, że radiowóz miał popsuty licznik. Oczywiście

Przepis nie do końca tak brzmi. "Konstrukcja ogranicza prędkość...". Z
tym że nie da się zrobić konstrukcji ograniczającej tak samo prędkość
przy pełnym obciążeniu na równym, jak ogranicza tę prędkość przy jeździe
z górki z połową obciążenia i z wiatrem.

Tzn. można próbować hamulcami, ale to już jest niebezpieczne.

Cały czas się upieram, że definicja ustawowa jest zła i powinno być
ograniczenie nie pojemności i prędkości, a mocy i masy.

W tzw. cywilizowanych krajach policja ma małe przenośne hamownie i
czasem robi kontrole "mocy na kole".

Data: 2010-06-01 22:20:39
Autor: Ivam
"Skuter" 125ccm?
Użytkownik "Andrzej Lawa" <alawa_news@lechistan.SPAM_PRECZ.com> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:4c056af3$1@news.home.net.pl...
Tzn. można próbować hamulcami, ale to już jest niebezpieczne.

A nie da sie elektronika i ogranicznikiem obrotow? Albo elektronika polaczna z predkosciomierzem i ogranicznikiem obrotow?

--
pzdr:
Ivam

Data: 2010-06-01 22:43:53
Autor: RadoslawF
"Skuter" 125ccm?
Dnia 2010-06-01 22:20, Użytkownik Ivam napisał:

w wiadomości grup dyskusyjnych:4c056af3$1@news.home.net.pl...
Tzn. można próbować hamulcami, ale to już jest niebezpieczne.

A nie da sie elektronika i ogranicznikiem obrotow? Albo elektronika polaczna z predkosciomierzem i ogranicznikiem obrotow?

Od strony technicznej nie widzę problemu, od strony ekonomicznej
w przypadku taniego wozidełka za 3 do 4 tysięcy musisz zwiększyć
cenę o tysiąc złotych dokładając czujniki, komputer pokładowy
i układy odcinające. Czyli nikt tego nie zrobi do czasu kiedy
taki wymóg wprowadzi np. UE.


Pozdrawiam

Data: 2010-06-01 23:06:19
Autor: Ivam
"Skuter" 125ccm?
Użytkownik "RadoslawF" <radoslawfl@wp.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:hu3rec$6ua$1@node1.news.atman.pl...
Od strony technicznej nie widzę problemu, od strony ekonomicznej
w przypadku taniego wozidełka za 3 do 4 tysięcy musisz zwiększyć

Aaa... mowimy tylko o tanich skuterkach. Myslalem, ze ogolnie o mozliwosciach ograniczania predkosci.

--
pzdr:
Ivam

Data: 2010-06-01 23:51:22
Autor: alex
"Skuter" 125ccm?
"Ivam" <filipz@WYTNIJ_TO_PROSZE_poczta.fm> writes:

Użytkownik "RadoslawF" <radoslawfl@wp.pl> napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:hu3rec$6ua$1@node1.news.atman.pl...
Od strony technicznej nie widzę problemu, od strony ekonomicznej
w przypadku taniego wozidełka za 3 do 4 tysięcy musisz zwiększyć

Aaa... mowimy tylko o tanich skuterkach. Myslalem, ze ogolnie o
mozliwosciach ograniczania predkosci.

Dac sie da, w jakims Motocyklu czytalem test Hondy Zoomer,
zaprzyjaznieni z redakcją wachowcy probowali rozbezpieczac - i nic - i
z górki i pod górkę, z obciążeniem i bez, Vmax=45km/h.

a
--
=alx | crypto 0x46399138 | GSF400 | alex.blip.pl | nie mam czasu na hedonizm

Data: 2010-06-01 23:30:47
Autor: PB
"Skuter" 125ccm?
Tue, 01 Jun 2010 22:43:53 +0200, na pl.rec.motocykle, RadoslawF
napisał(a):
 
A nie da sie elektronika i ogranicznikiem obrotow? Albo elektronika polaczna z predkosciomierzem i ogranicznikiem obrotow?

Od strony technicznej nie widzę problemu, od strony ekonomicznej
w przypadku taniego wozidełka za 3 do 4 tysięcy musisz zwiększyć
cenę o tysiąc złotych dokładając czujniki, komputer pokładowy
i układy odcinające. Czyli nikt tego nie zrobi do czasu kiedy
taki wymóg wprowadzi np. UE.

Otóż to. Inaczej zachowuje się maszya spełniające polskie normy bycia
motorowerem z jednyn, a inaczej z dwoma osobami na pokładzie. Róznica
jest kolosalna. I przy takiej mocy i pojemnosci - nie da się zrobic
prostego i taniego układu który zawsze ograniczy predkość do 45 km/h.
TO bzdura. Drugą bzdurą jest sam fakt istnienie ograniczenia do tej
prędkosci. Skąd tą wartość wzięto - tego nie wie nikt. --
Pozdrawiam
Piotr Biegała          Warszawa Benelli Pepe LX 0,05l BVA ;-)
Renault Clio 2008 - 1.5dci Societe
Renault Safrane Initiale Paris 2.5 T5 BVA;-)

Data: 2010-06-01 23:45:52
Autor: Arni
"Skuter" 125ccm?
PB pisze:

Otóż to. Inaczej zachowuje się maszya spełniające polskie normy bycia
motorowerem z jednyn, a inaczej z dwoma osobami na pokładzie. Róznica
jest kolosalna.

ale to Twoja sprawa ile zapakujesz na ten biedny motorowerek, w najlzejszej konfiguracji ma nie jechac szybciej niz 45 km/h i juz.


--
Arni         Toruń
'84 Honda CB 650 SC "Jaszczomb"
'91 Volvo 940 D24TIC + '88 Burstner 420
'91 Honda Prelude 2,0 EX  piękniejszej połowy
'01 Chrysler PT Cruiser 2,4l automat

Data: 2010-06-04 10:29:42
Autor: Jacot
"Skuter" 125ccm?
Arni <no@spam.org> wrote:

ale to Twoja sprawa ile zapakujesz na ten biedny motorowerek, w najlzejszej konfiguracji ma nie jechac szybciej niz 45 km/h i juz.

Zda mi sie, ze niegdys przyjmowalo sie normatywnie predkosc na plaskim
pod obciazeniem osoba sredniej wagi czyli 75kg.
Stad nie spotkalem za mlodu komarka, ktory by nie lecial spokojnie te
50-55 ale tez malo ktory z nas wazyl te normatywne;) A z gory jak
lecialy... no wlasnie - nie lecialy, bo trzymal je wydech oraz dolot
powietrza i nie chcialy wychodzic na obroty. Jak sie opanowalo trudna
sztuke odblokowania tegoz to sie z gorki rozpedzaly przepysznie;)

--
Pozdrowionka
Jacot M10
http://www.junak.riders.pl/
http://www.stokrotka.ath.cx/

Data: 2010-06-17 22:09:37
Autor: Andrzej Lawa
"Skuter" 125ccm?
Arni pisze:

ale to Twoja sprawa ile zapakujesz na ten biedny motorowerek, w
najlzejszej konfiguracji ma nie jechac szybciej niz 45 km/h i juz.

Dlaczego w najlżejszej?

A nie pod pełnym oficjalnym obciążeniem?

Data: 2010-06-01 23:45:23
Autor: Andrzej Lawa
"Skuter" 125ccm?
Ivam pisze:
Użytkownik "Andrzej Lawa" <alawa_news@lechistan.SPAM_PRECZ.com> napisał
w wiadomości grup dyskusyjnych:4c056af3$1@news.home.net.pl...
Tzn. można próbować hamulcami, ale to już jest niebezpieczne.

A nie da sie elektronika i ogranicznikiem obrotow? Albo elektronika
polaczna z predkosciomierzem i ogranicznikiem obrotow?

Teoretycznie da się - chociaż koszt może być zaporowy - ale tylko z
pominięciem sytuacji, kiedy silnik nie musi dawać napędu. Np. przy
jeździe z góry nawet przy ograniczeniu przełożenia silnik z odciętym
zapłonem (pamiętaj, że to często-gęsto będą lekkie dwusuwy) może słabo
hamować. Poza tym w starszych 2-suwowych konstrukcjach mogło się
pojawiać tzw. "wolne koło", bo inaczej miałeś problem z brakiem
smarowania (aczkolwiek to chyba głównie w samochodach...).

W skrajnym przypadku jedziesz z góry z w ogóle wyłączonym silnikiem i
jak będzie odpowiednio stromo spokojnie 100km/h przekroczysz ;)

Data: 2010-05-31 18:16:22
Autor: KJ Siła Słów
"Skuter" 125ccm?
Dysiek pisze:

Wizualnie mozna odroznic silnik 50 ccm i 125 jezeli byla faktyczna zamiana, ale jesli ktos przelozyl tylko glowice/cylinder to NIC z zewnatrz nie zobaczysz bo rozni sie tylko srednica tloka. I jest to rozwiazanie dosyc popularne w mniejszych jednosladach - tych o pojemnosciach do 125 ccm (silniki sa takie same - rozni sie tylko srednica tloka

Nie różnią sie parametrami wału korbowego ?

Wydaje mi się że to nieekonomiczne pakować jednakowy wał do pojemności od 50 do 125 ?

Pytam no bo nie wiem.

KJ

Data: 2010-05-31 21:33:39
Autor: Dysiek
"Skuter" 125ccm?
Nie różnią sie parametrami wału korbowego ?

Wydaje mi się że to nieekonomiczne pakować jednakowy wał do pojemności od 50 do 125 ?

Pytam no bo nie wiem.


Juz nie pamietam dokladnie, ale zdaje sie, ze w moim modelu zmienialo sie tylko tlok i cylinder/glowice.

Pozdrawiam
Dysiek

Data: 2010-05-31 21:36:51
Autor: Dysiek
"Skuter" 125ccm?
Juz nie pamietam dokladnie, ale zdaje sie, ze w moim modelu zmienialo sie tylko tlok i cylinder/glowice.


Pogadalem z ojcem i jest tak jak pisalem wyzej.

Pozdrawiam
Dysiek

Data: 2010-05-31 22:44:47
Autor: PanAdol
"Skuter" 125ccm?
Waznej rzeczy nikt nie napisal.. Minely juz czasy bezterminowych przegladow motorowerow. Wiec co roku wlaciciele "motorowerow" z np 125ka  beda musieli "kombinowac" bo na stacjach czasem bardziej kumaci diagnosci sie znajda ;)
Co do przerobki 50 na 125 to zazwyczaj przelozenie cylindra i tloka to bezsens. Dochodzi zazwyczaj inny gaznik, przelozenie glowne, najlepiej wydech. Jak ktos to sensownie policzy to zapisze sie na prawko A i kupi motocykl ;)
Pzdr
PanAdol

Data: 2010-05-31 23:32:52
Autor: PB
"Skuter" 125ccm?
Mon, 31 May 2010 22:44:47 +0200, na pl.rec.motocykle, PanAdol
napisał(a):
 
Waznej rzeczy nikt nie napisal.. Minely juz czasy bezterminowych przegladow motorowerow. Wiec co roku wlaciciele "motorowerow" z np 125ka  beda musieli "kombinowac" bo na stacjach czasem bardziej kumaci diagnosci sie znajda ;)
Co do przerobki 50 na 125 to zazwyczaj przelozenie cylindra i tloka to bezsens. Dochodzi zazwyczaj inny gaznik, przelozenie glowne, najlepiej wydech. Jak ktos to sensownie policzy to zapisze sie na prawko A i kupi motocykl ;)

no wlasnie nie. ja mam motorower, bo nie znosze zmieniac biegów. Auto
tez mam z automatem. I nie bede robil PJ na A bo mi to zbędne. Nie
lubię zmieniac biegów, a jednoślad traktuje jako narzedzie dotarcia do
celu. Na tym polu sprawdza sie skuter 50ccm. Aczkolwiek chcialbym
125ccm, ale poniewaz nie mam A - mam go z bani. A z tłokiem i cylkiem
kombinowac mi się nie chce... I dlatego ganiam motorowerem...

--
Pozdrawiam
Piotr Biegała          Warszawa Benelli Pepe LX 0,05l BVA ;-)
Renault Clio 2008 - 1.5dci Societe
Renault Safrane Initiale Paris 2.5 T5 BVA;-)

Data: 2010-06-01 00:44:29
Autor: PanAdol
"Skuter" 125ccm?

Użytkownik "PB" <piotr.spam@biegala.pl> napisał w wiadomości news:j3r6a5wypvsf$.5beohj77ni3z$.dlg40tude.net...

no wlasnie nie. ja mam motorower, bo nie znosze zmieniac biegów. Auto
tez mam z automatem. I nie bede robil PJ na A bo mi to >zbędne. Nie
Ale wlasnie o tym pisze. Napisalem motocykl w sensie wiekszy skuter bo 125 to juz motocykl no i jak policzysz koszty przerabiania swojej 50tki na 125 i uzerania sie z przegladami itd to wkoncu zrobisz sobie prawko A i kupisz skuter np 125  Prawko zawsze sie przyda chocby na emeryture sobie burgmana kupisz albo cos innego w leniuszku ;)
Pzdr

Data: 2010-06-01 08:15:35
Autor: Glub
"Skuter" 125ccm?
PB <piotr.spam@biegala.pl> wrote:
Mon, 31 May 2010 22:44:47 +0200, na pl.rec.motocykle, PanAdol
napisał(a):

no wlasnie nie. ja mam motorower, bo nie znosze zmieniac biegĂłw.

Motorower z przekladnia Automatyczną.
Rodzaj przekladni nie definiuje czy jest skuter/motorower czy
skuter/motocykl czy klasycznie motocykl.

Aprilia mana 850 ma przekladnie Cvt a jest nakedem/motocyklem.

--
Glub@NewsTap usenet mobile reader

Data: 2010-06-01 20:17:58
Autor: PB
"Skuter" 125ccm?
Tue, 1 Jun 2010 08:15:35 +0000 (UTC), na pl.rec.motocykle, Glub
napisał(a):
 
no wlasnie nie. ja mam motorower, bo nie znosze zmieniac biegów.

Motorower z przekladnia Automatyczną.
Rodzaj przekladni nie definiuje czy jest skuter/motorower czy
skuter/motocykl czy klasycznie motocykl.

Aprilia mana 850 ma przekladnie Cvt a jest nakedem/motocyklem.

Ale żeby na niej jezdzić - trzeba zrobic A i wobec tego nauczyć się
posługiwania skrzynią "manualną" w motocyklu - na co nie mam
najmniejszej ochoty. Jak będzie można zrobić A na maszyny z
automatycznymi przekładniami - to tak;-)

--
Pozdrawiam
Piotr Biegała          Warszawa Benelli Pepe LX 0,05l BVA ;-)
Renault Clio 2008 - 1.5dci Societe
Renault Safrane Initiale Paris 2.5 T5 BVA;-)

Data: 2010-06-01 20:27:18
Autor: jarek67
"Skuter" 125ccm?
Dnia 01-06-2010 o 21:17:58 PB <piotr.spam@biegala.pl> napisał(a):

Ale żeby na niej jezdzić - trzeba zrobic A i wobec tego nauczyć się
posługiwania skrzynią "manualną" w motocyklu - na co nie mam
najmniejszej ochoty.

Pinio, łamiesz się?


--
pzdr
jarek67
Ech zizn.

Data: 2010-06-01 22:11:52
Autor: PB
"Skuter" 125ccm?
Tue, 01 Jun 2010 20:27:18 +0300, na pl.rec.motocykle, jarek67
napisał(a):
 
Ale żeby na niej jezdzić - trzeba zrobic A i wobec tego nauczyć się
posługiwania skrzynią "manualną" w motocyklu - na co nie mam
najmniejszej ochoty.

Pinio, łamiesz się?

nie chce mi się po prostu. Nie traktuję motocykla kultowo - to
narzędzie, takie samo jak samochód. Ma przewieźć mnie szybko i
sprawnie i wygodnie. Auto robi to po trasie, ale w zatłoczonym mieście
przegrywa ze skuterkiem 50ccm. Chciałbym skuterek 150-250ccm, ale
musiłbym zrobić A, ucząc się czegoś niewygodnego i zbędnego - czyli
zmiany biegów na motocyklu - nie chce mi się, jestem stary i leniwy;-)

--
Pozdrawiam
Piotr Biegała          Warszawa Benelli Pepe LX 0,05l BVA ;-)
Renault Clio 2008 - 1.5dci Societe
Renault Safrane Initiale Paris 2.5 T5 BVA;-)

Data: 2010-06-02 08:23:46
Autor: Glub
"Skuter" 125ccm?
PB <piotr.spam@biegala.pl> wrote:
Tue, 01 Jun 2010 20:27:18 +0300, na pl.rec.motocykle, jarek67
napisał(a):

- to
narzędzie, takie samo jak samochód. Ma przewieźć mnie szybko i
sprawnie i wygodnie.

W moim przypadku wyszedlem z identycznego zalłożenia, skuter/motorower
miał być praktycznym wozidelkiem, a teraz to hobby.
Skuter/Motorower dosc szybko wymienilem na Skuter/motocykl. Co prawda to
SYM GTS 250 ale daje radę:)
Teraz się przymierzam do Kymco Xcitinga 500

--
Glub@NewsTap usenet mobile reader

Data: 2010-06-02 00:56:24
Autor: PanAdol
"Skuter" 125ccm?

Użytkownik "PB" <piotr.spam@biegala.pl> napisał w wiadomości news:4dkh2k7o79ez$.9i1vqslv84bw$.dlg40tude.net...
najmniejszej ochoty. Jak będzie można zrobić A na maszyny z
automatycznymi przekładniami - to tak;-)

Rozuiem ze prawo jazdy samochodowe tez robiles z automatem zeby nie cuzyc sie zbednej rzeczy ? ;)
Tak mysle ze skoro jest w Polsce opcja zrobiernia prawka na samochod tylko z automatem to moze na moto tez sie da ;)
Probuj - podejrzewam ze bedziesz pierwszy ;)
Pzdr
PanAdol
Triumph Tiger 'T709
Vespa 50pk (tez bez automatu ;) )

Data: 2010-06-02 13:24:36
Autor: PB
"Skuter" 125ccm?
Wed, 2 Jun 2010 00:56:24 +0200, na pl.rec.motocykle, PanAdol
napisał(a):
 
Rozuiem ze prawo jazdy samochodowe tez robiles z automatem zeby nie cuzyc sie zbednej rzeczy ? ;)

PJ kat. B robiłem jak byłem piekny i  młody;-) Najeździłem manualami
ze 300kkm i automatami ze 200kkm i wolę te drugie;-) Aczkolwiek w
służbowym mam manual, ale i tak jak jest pogoda bezdeszczowa to nawet
służbowo latam skutem prywatnym.

Tak mysle ze skoro jest w Polsce opcja zrobiernia prawka na samochod tylko z automatem to moze na moto tez sie da ;)
Probuj - podejrzewam ze bedziesz pierwszy ;)

Jak odczuję potrzebę to zapewne sprawdzę;-) Tak poważnie - to
najbardziej męczy mnie to że chcąc mieć A, nie jest brane pod uwagę
moje doświadczenie z B i skuterem. Traktowany jestem jak zupełny
nowicjusz.


--
Pozdrawiam
Piotr Biegała          Warszawa Benelli Pepe LX 0,05l BVA ;-)
Renault Clio 2008 - 1.5dci Societe
Renault Safrane Initiale Paris 2.5 T5 BVA;-)

Data: 2010-06-02 05:58:37
Autor: macieksz
"Skuter" 125ccm?
Jak odczuję potrzebę to zapewne sprawdzę;-) Tak poważnie - to
najbardziej męczy mnie to że chcąc mieć A, nie jest brane pod uwagę
moje doświadczenie z B i skuterem. Traktowany jestem jak zupełny
nowicjusz.

To chyba nie jest tak do końca. Zdawałem A po 16 latach posiadania B,
i nawet udawało sie żartować z panią egzaminator - ewidentnie grupa
"starszych" była traktowana inaczej niż młodych, chociaż to inaczej
jest trudne do określenia i nie dotyczy przebiegu samego egzaminu:-).
Poza tym, sam fakt zaliczenia setek kkm autkiem stawia Cię w
uprzywilejowanej sytuacji - większość czynności, które Ty wykonujesz
automatycznie (światła, biegi, kierunkowskazy, gaz, sprzęgło)
nowicjusz musi przemyśleć 3 razy

m.

Data: 2010-06-02 08:23:47
Autor: Glub
"Skuter" 125ccm?
PB <piotr.spam@biegala.pl> wrote:
Tue, 1 Jun 2010 08:15:35 +0000 (UTC), na pl.rec.motocykle, Glub
napisał(a):

Ale żeby na niej jezdzić - trzeba zrobic A i wobec tego nauczyć się
posługiwania skrzynią "manualną" w motocyklu -

Prawda, szybko wchodzi i można się tego nauczyć

na co nie mam
najmniejszej ochoty. Jak będzie można zrobić A na maszyny z
automatycznymi przekładniami - to tak;-)

Można było tylko urzedasy nie informują o tym.
Ktoś na Burgmanii w ten sposób zdawał.

--
Glub@NewsTap usenet mobile reader

Data: 2010-06-01 07:12:47
Autor: Dysiek
"Skuter" 125ccm?
Waznej rzeczy nikt nie napisal.. Minely juz czasy bezterminowych przegladow motorowerow.

W sumie fakt :-) Sam smigalem na motorowerach z 10 lat temu :-)


Co do przerobki 50 na 125 to zazwyczaj przelozenie cylindra i tloka to bezsens. Dochodzi zazwyczaj inny gaznik, przelozenie glowne, najlepiej wydech.

No wlasnie nie wiem czy dochodzi - zbyt duzego doswiadczenia nie mam, ale u mnie bylo jak pisalem. Nie trzeba bylo zmiany gaznika, etc.

Pozdrawiam
Dysiek

Data: 2010-06-03 01:55:53
Autor: Jackare
"Skuter" 125ccm?
Użytkownik "KJ Siła Słów" <KJ@noway.com> napisał w wiadomości news:4c03e0d6$0$17104$65785112news.neostrada.pl...


Nie różnią sie parametrami wału korbowego ?

Wydaje mi się że to nieekonomiczne pakować jednakowy wał do pojemności od 50 do 125 ?

Pytam no bo nie wiem.


Nie muszą się różnić. Vespy tak miały że zmieniało się tylko tłok, cylinder i dysze w gaźniku
Kilka razy wymieniałem znajomym te elementy, zresztą zgodnie z opisami pojazdów w których pisało że wystraczy zmienić cylinder i tłok. I wystarczyło.
--
Jackare

Data: 2010-06-01 20:22:54
Autor: Ivam
"Skuter" 125ccm?
Użytkownik "Mustafa" <Mustafa@Berdyczow.xx> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:hu0jre$ul3$1@news.onet.pl...
Więc działa to tak:
(...)

Znasz to z autopsji czy przeczytales gdzies patafianie?

--
pzdr:
Ivam

"Skuter" 125ccm?

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona