Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   [KTO MA RACJĘ POLICJA vs JA] Skręt w prawo na zielonej strzałce

[KTO MA RACJĘ POLICJA vs JA] Skręt w prawo na zielonej strzałce

Data: 2010-06-26 11:46:45
Autor: *Ewa*
[KTO MA RACJĘ POLICJA vs JA] Skręt w prawo na zielonej strzałce
Tak sobie czytam i czytam...

Może to rozjaśni nieco sprawę: RMI z dn 28 marca 2008(Dz U 67,413,3728)
„6.2.1.3 Stosowanie sygnału dopuszczającego skręcanie w kierunku
wskazanym strzałką
Sygnał dopuszczający skręcanie w kierunku wskazanym strzałką,
wyświetlany przez sygnalizator S-2, stosuje się, jeżeli w czasie ,
gdy nadawany jest sygnał czerwony ogólny, istnieje możliwość ruchu
pojazdów skręcających w prawo lub w lewo, pod warunkiem zapewnienia
bezpieczeństwa pieszym i pojazdom, dla których dla których
wyświetlany jest w tym czasie sygnał zielony. Sygnału tego nie wolno
stosować, gdy do jazdy w kierunku zgodnym z kierunkiem wskazanym
strzałką przeznaczone są dwa lub więcej pasów
ruchu. …” Oznakowanie poziome na tej drodze jest jasne - jeden pas do jazdy na wprost i skrętu w prawo, a drugi do skrętu w lewo.
IMHO To już wyraźnie określa dla kogo strzałka jest przeznaczona, a dla kogo światło jest czerwone.

Pozdrawiam
Ewa

--


Data: 2010-06-26 16:24:18
Autor: Cavallino
[KTO MA RACJĘ POLICJA vs JA] Skręt w prawo na zielonej strzałce
Użytkownik "*Ewa* " <zlosliwababa.SKASUJ@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:

Sygnału tego nie wolno
stosować, gdy do jazdy w kierunku zgodnym z kierunkiem wskazanym
strzałką przeznaczone są dwa lub więcej pasów
ruchu. &#8230;&#8221;

Oznakowanie poziome na tej drodze jest jasne - jeden pas do jazdy na wprost
i skrętu w prawo, a drugi do skrętu w lewo.
IMHO To już wyraźnie określa dla kogo strzałka jest przeznaczona, a dla kogo
światło jest czerwone.

Mylisz się, nie wyjaśnia.

Data: 2010-06-26 15:01:45
Autor: *Ewa*
[KTO MA RACJĘ POLICJA vs JA] Skręt w prawo na zielonej strzałce
Cavallino <cavallinoNIE-LUBIE-SPAMU@konto.pl> napisał(a):
Użytkownik "*Ewa* " <zlosliwababa.SKASUJ@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:

> Sygnału tego nie wolno
> stosować, gdy do jazdy w kierunku zgodnym z kierunkiem wskazanym
> strzałką przeznaczone są dwa lub więcej pasów
> ruchu. &#8230;&#8221;
>
> Oznakowanie poziome na tej drodze jest jasne - jeden pas do jazdy na > wprost
> i skrętu w prawo, a drugi do skrętu w lewo.
> IMHO To już wyraźnie określa dla kogo strzałka jest przeznaczona, a dla > kogo
> światło jest czerwone.

Mylisz się, nie wyjaśnia.
:) W zawiłości przepisów KD jest duzo niejasności i gdybysmy dyskutowali o przejechaniu skrzyżowania na słynnym pomarańczowym moglibysmy mieć wątpliwości kiedy można jeszcze przejechać, a kiedy nie, ale to rozporządzenie dość konkretnie określa zasady stosowania sygnalizatora i organizację ruchu na poszczególnych pasach ruchu. Ja nie mam problemu ze zrozumieniem tej zasady. Pozdrawiam
Ewa


--


Data: 2010-06-26 17:03:08
Autor: Cavallino
[KTO MA RACJĘ POLICJA vs JA] Skręt w prawo na zielonej strzałce
Użytkownik "*Ewa* " <zlosliwababa.SKASUJ@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:

:) W zawiłości przepisów KD jest duzo niejasności i gdybysmy dyskutowali o
przejechaniu skrzyżowania na słynnym pomarańczowym moglibysmy mieć
wątpliwości kiedy można jeszcze przejechać, a kiedy nie, ale to
rozporządzenie dość konkretnie określa zasady stosowania sygnalizatora i
organizację ruchu na poszczególnych pasach ruchu.

Ale zasady obowiązujące organizatorów ruchu.
Nie idzie z tego wywodzić, że na zielonej strzałce nie wolno skręcać w prawo.

Data: 2010-06-26 16:05:34
Autor: *Ewa*
[KTO MA RACJĘ POLICJA vs JA] Skręt w prawo na zielonej strzałce
Cavallino <cavallinoNIE-LUBIE-SPAMU@konto.pl> napisał(a):
Użytkownik "*Ewa* " <zlosliwababa.SKASUJ@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:

> :) W zawiłości przepisów KD jest duzo niejasności i gdybysmy dyskutowali
o
> przejechaniu skrzyżowania na słynnym pomarańczowym moglibysmy mieć
> wątpliwości kiedy można jeszcze przejechać, a kiedy nie, ale to
> rozporządzenie dość konkretnie określa zasady stosowania sygnalizatora i
> organizację ruchu na poszczególnych pasach ruchu.

Ale zasady obowiązujące organizatorów ruchu.
Nie idzie z tego wywodzić, że na zielonej strzałce nie wolno skręcać w prawo.

Zielona strzałka stwarza jedynie formalną możliwość skręcenia na warunkowym zielonym świetle. O skorzystaniu z tej możliwości decydują znaki poziome
(P-2 paragraf 86 KD, P-8 paragraf 87 KD), znaki uzupełniające (F-10 lub F-11 paragraf 72) rodzaj sygnalizatora (paragraf 96 + Dz.U. z 2008 r. nr 67; poz. 413 str. 5 ROZPORZĄDZENIE MINISTRA INFRASTRUKTURY zmieniające rozporządzenie w sprawie szczegółowych warunków technicznych dla znaków i sygnałów drogowych oraz urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego i warunków ich umieszczania na drogach) i aktualne warunki ruchu. Nie można pomijać tych ważnych elementów dla określenia komu ten przywilej skrętu przysługuje, a komu nie. One sa nierozerwalnie ze sobą związane. Pozdrawiam
Ewa

--


Data: 2010-06-26 18:39:45
Autor: radekp@konto.pl
[KTO MA RACJĘ POLICJA vs JA] Skręt w prawo na zielonej strzałce
Sat, 26 Jun 2010 16:05:34 +0000 (UTC), w <i058ge$d5u$1@inews.gazeta.pl>, "*Ewa*
" <zlosliwababa.SKASUJ@gazeta.pl> napisał(-a):

Zielona strzałka stwarza jedynie formalną możliwość skręcenia na warunkowym zielonym świetle. O skorzystaniu z tej możliwości decydują znaki poziome
(P-2 paragraf 86 KD, P-8 paragraf 87 KD), znaki uzupełniające (F-10 lub F-11 paragraf 72) rodzaj sygnalizatora (paragraf 96 + Dz.U. z 2008 r. nr 67; poz. 413 str. 5 ROZPORZĄDZENIE MINISTRA INFRASTRUKTURY zmieniające rozporządzenie w sprawie szczegółowych warunków technicznych dla znaków i sygnałów drogowych oraz urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego i warunków ich umieszczania na drogach) i aktualne warunki ruchu. Nie można pomijać tych ważnych elementów dla określenia komu ten przywilej skrętu przysługuje, a komu nie. One sa nierozerwalnie ze sobą związane.

I tych znaków kolega nie przestrzegał, dlatego dostał mandat za skręt z
niewłaściwego pasa.

Czy jest gdzieś w przepisach, że strzałka dotyczy tylko _danego_ pasa (mimo że
cały sygnalizator w tym przypadku dotyczy całej jezdni)?

Data: 2010-06-26 18:47:40
Autor: *Ewa*
[KTO MA RACJĘ POLICJA vs JA] Skręt w prawo na zielonej strzałce
radekp@konto.pl <radekp@konto.pl> napisał(a):
Sat, 26 Jun 2010 16:05:34 +0000 (UTC), w <i058ge$d5u$1@inews.gazeta.pl>, =
"*Ewa*
" <zlosliwababa.SKASUJ@gazeta.pl> napisa=B3(-a):


I tych znak=F3w kolega nie przestrzega=B3, dlatego dosta=B3 mandat za =
skr=EAt z
niew=B3a=B6ciwego pasa.

Czy jest gdzie=B6 w przepisach, =BFe strza=B3ka dotyczy tylko _danego_ =
pasa (mimo =BFe
ca=B3y sygnalizator w tym przypadku dotyczy ca=B3ej jezdni)?

Powtórzę jeszcze raz RMI z dn 28 marca 2008(Dz U 67,413,3728) &#8222;6.2.1.3 Stosowanie sygnału dopuszczającego skręcanie w kierunku
wskazanym strzałką
Sygnał dopuszczający skręcanie w kierunku wskazanym strzałką,
wyświetlany przez sygnalizator S-2, stosuje się, jeżeli w czasie ,
gdy nadawany jest sygnał czerwony ogólny, istnieje możliwość ruchu
pojazdów skręcających w prawo lub w lewo, pod warunkiem zapewnienia
bezpieczeństwa pieszym i pojazdom, dla których dla których
wyświetlany jest w tym czasie sygnał zielony. Sygnału tego nie wolno
stosować, gdy do jazdy w kierunku zgodnym z kierunkiem wskazanym
strzałką przeznaczone są dwa lub więcej pasów
ruchu. &#8230;&#8221; Z tego rozporządzenia jasno wynika, że S-2 stosuje się, gdy mamy TYLKO jeden pas do skrętu. W wypadku większej ilości pasów powinien być zastosowany inny sygnalizator.
Tu http://www.tinyurl.pl?94wz12jY jest cała treść rozporządzenia.

Omawiana przez Was sytuacja obrazuje właśnie taki układ. Sygnalizator S-2 ze strzałką w prawo, jeden pas do skrętu w prawo. Zastosowano właściwe oznakowanie. Ale to oznakowanie podkreśla jednocześnie, że żaden inny pas nie ma juz przywileju zielonego warunkowego światła. Gdyby tak było, na skrzyżowaniu stałby inny sygnalizator i inne byłoby oznakowanie znakami pionowymi i poziomymi.



Pozdrawiam
Ewa

--


Data: 2010-06-26 23:11:30
Autor: Cavallino
[KTO MA RACJĘ POLICJA vs JA] Skręt w prawo na zielonej strzałce
Użytkownik "*Ewa* " <zlosliwababa.SKASUJ@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:i05i0b$fej$1inews.gazeta.pl...
radekp@konto.pl <radekp@konto.pl> napisał(a):

Sat, 26 Jun 2010 16:05:34 +0000 (UTC), w <i058ge$d5u$1@inews.gazeta.pl>, =
"*Ewa*
" <zlosliwababa.SKASUJ@gazeta.pl> napisa=B3(-a):


I tych znak=F3w kolega nie przestrzega=B3, dlatego dosta=B3 mandat za =
skr=EAt z
niew=B3a=B6ciwego pasa.

Czy jest gdzie=B6 w przepisach, =BFe strza=B3ka dotyczy tylko _danego_ =
pasa (mimo =BFe
ca=B3y sygnalizator w tym przypadku dotyczy ca=B3ej jezdni)?

Powtórzę jeszcze raz RMI z dn 28 marca 2008(Dz U 67,413,3728)
&#8222;6.2.1.3 Stosowanie sygnału dopuszczającego skręcanie w kierunku
wskazanym strzałką
Sygnał dopuszczający skręcanie w kierunku wskazanym strzałką,
wyświetlany przez sygnalizator S-2, stosuje się, jeżeli w czasie ,
gdy nadawany jest sygnał czerwony ogólny, istnieje możliwość ruchu
pojazdów skręcających w prawo lub w lewo, pod warunkiem zapewnienia
bezpieczeństwa pieszym i pojazdom, dla których dla których
wyświetlany jest w tym czasie sygnał zielony. Sygnału tego nie wolno
stosować, gdy do jazdy w kierunku zgodnym z kierunkiem wskazanym
strzałką przeznaczone są dwa lub więcej pasów
ruchu. &#8230;&#8221;

Ani słowo z tego przepisu nie reguluje praw i obowiązków kierowców, a co za tym idzie on ich NIE DOTYCZY.

Data: 2010-06-26 22:42:48
Autor: *Ewa*
[KTO MA RACJĘ POLICJA vs JA] Skręt w prawo na zielonej strzałce
Cavallino <cavallinoNIE-LUBIE-SPAMU@konto.pl> napisał(a):
Użytkownik "*Ewa* " <zlosliwababa.SKASUJ@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:i05i0b$fej$1inews.gazeta.pl...
>> "*Ewa*
>> " <zlosliwababa.SKASUJ@gazeta.pl> napisa=B3(-a):
>>
> Powtórzę jeszcze raz RMI z dn 28 marca 2008(Dz U 67,413,3728)
> &#8222;6.2.1.3 Stosowanie sygnału dopuszczającego skręcanie w kierunku
> wskazanym strzałką
(...)

Ani słowo z tego przepisu nie reguluje praw i obowiązków kierowców, a co
za
tym idzie on ich NIE DOTYCZY.


Bym mogła Ci przytaknąć musiałbyś mi podać potwierdzony przykład sprawy, w której zastosowano linie obrony przy wykorzystaniu tego przepisu i sprawę przegrano.  Takie rozporządzenia to informacja nie tylko dla organizatorów ruchu. To równiez akty prawne. Przepisy o ruchu drogowym zawarte w ustawie dopiero łącznie z rozporządzeniami określają szczegółowy sposób korzystania z dróg. W tym przypadku wyjaśnienie zastosowania poszczególnych sygnalizatorów znacznie rozjaśnia wiedzę ogólną oraz pomaga w zrozumieniu i interpretacji niektórych przepisów. Tego, że generuje bezpieczniejsze zachowania na drodze nie muszę już pisać;P Pozdrawiam
Ewa

--


Data: 2010-06-27 02:34:38
Autor: Adam Płaszczyca
[KTO MA RACJĘ POLICJA vs JA] Skręt w prawo na zielonej strzałce
Dnia Sat, 26 Jun 2010 22:42:48 +0000 (UTC), *Ewa* napisał(a):

Takie rozporządzenia to informacja nie tylko dla organizatorów ruchu. To równiez akty prawne. Przepisy o ruchu drogowym zawarte w ustawie dopiero

Akt prawny, kóry określa co i gdzie wolno zamontować. Nie co i gdzie wolno
stosować. Tym bardziej, że inny przepis, który dotyczy bezpośrednio kierowców mówi co
innego.

--
     ___________ (R)
    /_  _______    Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688
  ___/ /_  ___    Kęszyca Leśna 51/9, 66-305 Keszyca Leśna
 _______/ /_     Wywoływanie slajdów http://trzypion.pl/
___________/    PMS++PJ+S*+++P+++M+++W-- P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++

Data: 2010-06-27 12:10:39
Autor: *Ewa*
[KTO MA RACJĘ POLICJA vs JA] Skręt w prawo na zielonej strzałce
Adam Płaszczyca <trzypion@oldfield.spamnie.org.pl> napisał(a):
Dnia Sat, 26 Jun 2010 22:42:48 +0000 (UTC), *Ewa* napisał(a):

> Takie rozporządzenia to informacja nie tylko dla organizatorów ruchu. To > równiez akty prawne. Przepisy o ruchu drogowym zawarte w ustawie dopiero Akt prawny, kóry określa co i gdzie wolno zamontować. Nie co i gdzie wolno
stosować.

Piszesz zamontować, a nie stosować... Rozporządzenie mówi o stosowaniu/montowaniu i dodatkowo określa zasady.

A skoro już o samym rozporządzeniu i czy jest ono dla nas wykładnia wiedzy. W prawie o ruchu drogowym, w zasadach ogólnych widnieje

Art. 7. 1. Znaki i sygnały drogowe wyrażają ostrzeżenia, zakazy, nakazy lub informacje. 3. Minister właściwy do spraw transportu w porozumieniu z ministrem właściwym do spraw wewnętrznych, uwzględniając konieczność zapewnienia                                  -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -
czytelności i zrozumiałości znaków i sygnałów drogowych dla uczestników -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -
ruchu drogowego, określi, w drodze rozporządzenia, szczegółowe warunki techniczne dla znaków i sygnałów drogowych oraz urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego, a także warunki ich umieszczania na drogach. W wydanym rozporządzeniu są jasno określone zasady stosowania poszczególnych sygnalizatorów. To nie jest wiedza tylko dla organizatorów ruchu. Ona dodatkowo zapewnia czytelność i zrozumiałość sygnałów drogowych.
Tym bardziej, że inny przepis, który dotyczy bezpośrednio kierowców mówi co
innego.


Sam przepis w paragrafie 96 stwarza jedynie formalną możliwość skręcenia. W żaden sposób nie precyzuje których pasów dotyczy, ale również nie mówi o tym, że z lewego pasa do skrętu w lewo można skręcać w prawo! Przy określeniu kogo dotyczy owa nieszczęsna zielona strzałka i kto ma zielone warunkowe światło należy sięgnąć po przepisy mówiące nam o organizacji ruchu na danym skrzyżowaniu. Sam sygnalizator nie załatwia sprawy. Ważne sa również znaki poziome porządkujące ruch na skrzyżowaniu. Pas do skrętu w lewo zezwala na jazde tylko we wskazanym kierunku i nijak nie mozna go traktować inaczej. Jest oddzielony ciagła linia od pasa prawego służącego do jazdy na wprost i skrętu w prawo i zielona strzałka tego pasa nie dotyczy. Gdyby ten lewy pas był również do skrętu w prawo kierowca na swoim torze jazdy nie trafiałby na linię P-2.
Dodatkowym potwierdzeniem kogo obowiązuje zielona strzałka na tym skrzyżowaniu jest równiez rozporzadzenie, które podałam.

To tyle w tym temacie. Nie czujesz się przekonany? Twój wybór. Ja jedynie staram się przekazać swoją dość rozbudowana aktualnie wiedzę w tym temacie i popieram ją przepisami. Znasz jakieś akty prawne, które obalaja to wszystko co napisałam? Chętnie je poznam. Czasami przepisy nie są spójne i można próbowac walczyć o swoje, ale w tym wypadku jednak doprecyzowania są. Gdyby było inaczej na skrzyzowaniach panowałaby wolna amerykanka i co drugi mistrz kierownicy śmigałby z dowolnego pasa w dowolnym kierunku, a policja nie miałaby żadnych podstaw do ukarania.
I powiem szczerze mocno się zdziwie jeśli kolega uniknie odpowiedzialności za przejechanie na czerwonym świetle. To da mocne podstawy do jeszcze większego łamania przepisów.

Pozdrawiam
Ewa

--


Data: 2010-06-27 15:50:12
Autor: Cavallino
[KTO MA RACJĘ POLICJA vs JA] Skręt w prawo na zielonej strzałce
Użytkownik "*Ewa* " <zlosliwababa.WYTNIJ@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:

Sam przepis w paragrafie 96 stwarza jedynie formalną możliwość skręcenia. W
żaden sposób nie precyzuje których pasów dotyczy, ale również nie mówi o
tym, że z lewego pasa do skrętu w lewo można skręcać w prawo!

Dokładnie.
Nie mówi też że nie.
A co nie jest zabronione, to jest dozwolone.

Natomiast między sformułowaniami "stosować" a "montować" postawiłbym w tym momencie znak równości.

Data: 2010-06-27 15:04:24
Autor: *Ewa*
[KTO MA RACJĘ POLICJA vs JA] Skręt w prawo na zielonej strzałce
Cavallino <cavallinoNIE-LUBIE-SPAMU@konto.pl> napisał(a):
Użytkownik "*Ewa* " <zlosliwababa.WYTNIJ@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:

> Sam przepis w paragrafie 96 stwarza jedynie formalną możliwość
skręcenia.
> W
> żaden sposób nie precyzuje których pasów dotyczy, ale również nie mówi o
> tym, że z lewego pasa do skrętu w lewo można skręcać w prawo!

Dokładnie.
Nie mówi też że nie.
A co nie jest zabronione, to jest dozwolone.


Hehehe. To byłoby zbyt proste. Odpowiedz mi proszę na pytanie po co są w takim razie namalowane znaki poziome i jakie jest ich znaczenie?

Natomiast między sformułowaniami "stosować" a "montować" postawiłbym w tym momencie znak równości.

A zasady według których są montowane? Te określenia dotyczące ilości pasów i rodzaju sygnalizatora nie mają znaczenia??? A to ciekawe.

Pozdrawiam
Ewa




--


Data: 2010-06-27 18:24:24
Autor: Cavallino
[KTO MA RACJĘ POLICJA vs JA] Skręt w prawo na zielonej strzałce
Użytkownik "*Ewa* " <zlosliwababa.WYTNIJ@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:i07p9o$erk$1inews.gazeta.pl...
Cavallino <cavallinoNIE-LUBIE-SPAMU@konto.pl> napisał(a):

Użytkownik "*Ewa* " <zlosliwababa.WYTNIJ@gazeta.pl> napisał w wiadomości
news:

> Sam przepis w paragrafie 96 stwarza jedynie formalną możliwość
skręcenia.
> W
> żaden sposób nie precyzuje których pasów dotyczy, ale również nie mówi > o
> tym, że z lewego pasa do skrętu w lewo można skręcać w prawo!

Dokładnie.
Nie mówi też że nie.
A co nie jest zabronione, to jest dozwolone.


Hehehe. To byłoby zbyt proste. Odpowiedz mi proszę na pytanie po co są w
takim razie namalowane znaki poziome i jakie jest ich znaczenie?

Nie rozumiem pytania.
Jeśli chodzi Ci o to czy obowiązują to oczywiście że tak i za skręt z niewłaściwego pasa mandat się należał, zakładając że nie udałoby się obronić wersji o omijaniu unieruchomionej przeszkody.
Ale to nie znaczy, że wytyczne dla drogowców obowiązują bezpośrednio kierowców.

Przykład - Poznań, rondo Śródka.
Tam były dwa pasy do skrętu w prawo jeszcze rok temu, z zieloną strzałką rzecz jasna.
Lata całe wszyscy skręcali na strzałce zielonej, bo inaczej się nie dało, jako że zielone światło tam się pali TYLKO gdy skręt w prawo jest zablokowany ruchem pieszych, a ten ruch pieszych występuje CIĄGLE na ich zielonym.
Do dziś zresztą wielu jeździ na pamięć i skręca w prawo z obu pasów.

Jeśli twierdzisz, że zawsze skręt z drugiego pasa na zielonej strzałce był niezgodny z przepisami, to się po prostu w tym względzie nie zgodzimy.

To że by błąd w oznakowaniu (który ostatecznie został naprawiony, kosztem dużego pogorszenia warunków ruchu na tym skrzyżowaniu) to problem drogowców i tylko ich.




Natomiast między sformułowaniami "stosować" a "montować" postawiłbym w tym
momencie znak równości.


A zasady według których są montowane?

Dotyczą drogowców i kierowcy ani ich nie potrzebują, ani nie muszą znać.


Te określenia dotyczące ilości pasów i
rodzaju sygnalizatora nie mają znaczenia???

Mają.
Ale dla innej grupy docelowej.
Tak jak przepisy regulujące działalność banków nie pozwalają karać klientów banków, za to że skorzystali z tego, iż jakiś bank ich nie przestrzegał, a żaden inny przepis takiego skorzystania nie zabraniał.

Data: 2010-06-27 18:09:09
Autor: *Ewa*
[KTO MA RACJĘ POLICJA vs JA] Skręt w prawo na zielonej strzałce
Cavallino <cavallinoNIE-LUBIE-SPAMU@konto.pl> napisał(a):
Użytkownik "*Ewa* " <zlosliwababa.WYTNIJ@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:i07p9o$erk$1inews.gazeta.pl...

> Hehehe. To byłoby zbyt proste. Odpowiedz mi proszę na pytanie po co są w
> takim razie namalowane znaki poziome i jakie jest ich znaczenie?

Nie rozumiem pytania.
Jeśli chodzi Ci o to czy obowiązują to oczywiście że tak i za skręt z niewłaściwego pasa mandat się należał, zakładając że nie udałoby się
obronić
wersji o omijaniu unieruchomionej przeszkody.
Ale to nie znaczy, że wytyczne dla drogowców obowiązują bezpośrednio kierowców.

Pytałam o znaki poziome nie bez powodu. Sygnalizacja świetlna w połaczeniu z oznakowaniem poziomym dopiero określa kto może korzystać z przywileju skrętu i kogo obowiązuje zielona strzałka w domysle warunkowe zielone światło, a kogo nie.
Przeanalizujmy jeszcze raz to konkretne skrzyżowanie. Sygnalizator świeci się na czerwono i z boku świeci się zielona strzałka. Dla wszystkich jest czerwone, ale jest zielona strzałka - dozwolone jest skręcanie w kierunku wskazanym strzałką. Kogo ten przywilej dotyczy? Na drodze masz dwa pasy ruchu - jeden do lewoskretu, drugi do jazdy na wprost i skretu w prawo. Skrętu wedle KD można dokonać z określonego przepisami pasa -
 to określają właśnie ZNAKI POZIOME precyzujące znaczenie przepisów ruchu. Pas do lewoskretu na skręt w prawo nie pozwala (patrz definicja P-8b), więc zielona strzałka NIE DOTYCZY tego pasa. Zatem ten pas ma wciąż tylko czerwone światło. Podane przeze mnie rozporządzenie dodatkowo pomaga zrozumieć temat i opisuje zasady stosowane przy montazu sygnalizatorów. Zasady, które nie są po to, by ułatwic drogowcom życie. One sa rownież wykładnią dla kierowców.


Przykład - Poznań, rondo Śródka.
Tam były dwa pasy do skrętu w prawo jeszcze rok temu, z zieloną strzałką rzecz jasna.
Lata całe wszyscy skręcali na strzałce zielonej, bo inaczej się nie dało, jako że zielone światło tam się pali TYLKO gdy skręt w prawo jest zablokowany ruchem pieszych, a ten ruch pieszych występuje CIĄGLE na ich zielonym.
Do dziś zresztą wielu jeździ na pamięć i skręca w prawo z obu pasów.

W Krakowie tez były takie skrzyżowania.

Jeśli twierdzisz, że zawsze skręt z drugiego pasa na zielonej strzałce był niezgodny z przepisami, to się po prostu w tym względzie nie zgodzimy.

Bez brawury! A gdzie ja twierdziłam, że zawsze? Najwyrazniej nie zauwazyłeś, że rozporządzenie, na które sie powołuję, jest właśnie nowelizacja tego o czym wspomniałeś wcześniej - dawniej były dwa pasy do skrętu, postawiony S-2 z boku i wszyscy skręcali z dwóch pasów, choć to budziło wątpliwości, bo oznakowanie nie wyrażało jednoznacznie zezwolenia na jazdę dwoma pasami  - brakowało zielonej strzałki nad drugim pasem. Teraz to rozporządzenie zmienia zasadę stosowania sygnalizatorów i, jak przeczytałeś, zastosowany S-
2 na skrzyżowaniu uściśla znaczenie zielonej strzałki i informuje, że dotyczy ona tylko jednego pasa do skrętu. W wypadku kilku pasów stosuje sie sygnalizator kierunkowy.
>
> A zasady według których są montowane?

Dotyczą drogowców i kierowcy ani ich nie potrzebują, ani nie muszą znać.

Polemizowałabym.


> Te określenia dotyczące ilości pasów i
> rodzaju sygnalizatora nie mają znaczenia???

Mają.
Ale dla innej grupy docelowej.
Tak jak przepisy regulujące działalność banków nie pozwalają karać
klientów
banków, za to że skorzystali z tego, iż jakiś bank ich nie przestrzegał, a żaden inny przepis takiego skorzystania nie zabraniał.


Żadnej innej grupy docelowej. Ty też powinieneś znać nie tylko ogólną definicję sygnalizatora itp. Oznakowanie na drogach czasami jest zawodne i warto wiedzieć czy poruszasz się zgodnie z zapisanymi ustawa i rozporzadzeniami zasadami. Szczególnie w razie kontroli, bo za niewiedzę można słono zapłacić. Nie tak? Pozdrawiam
Ewa

--


Data: 2010-06-27 21:28:06
Autor: Cavallino
[KTO MA RACJĘ POLICJA vs JA] Skręt w prawo na zielonej strzałce
Użytkownik "*Ewa* " <zlosliwababa.WYTNIJ@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:

Dla wszystkich jest czerwone, ale jest zielona strzałka - dozwolone jest
skręcanie w kierunku wskazanym strzałką. Kogo ten przywilej dotyczy?

Skręcających w prawo.

Na
drodze masz dwa pasy ruchu - jeden do lewoskretu, drugi do jazdy na wprost i
skretu w prawo. Skrętu wedle KD można dokonać z określonego przepisami pasa -
to określają właśnie ZNAKI POZIOME precyzujące znaczenie przepisów ruchu.

To nie podlega dyskusji.


Pas do lewoskretu na skręt w prawo nie pozwala (patrz definicja P-8b), więc
zielona strzałka NIE DOTYCZY tego pasa.

No ale właśnie to NIE WYNIKA to z zacytowanego przepisu.

Zatem ten pas ma wciąż tylko
czerwone światło.

Nie pas, tylko kierunek ruchu.
Tam nie ma świateł dla pasów.

Teraz to rozporządzenie
zmienia zasadę stosowania sygnalizatorów i, jak przeczytałeś, zastosowany S-
2 na skrzyżowaniu uściśla znaczenie zielonej strzałki i informuje, że
dotyczy ona tylko jednego pasa do skrętu.

Nieprawda.
Mówi, że nie należy stosować jej na skrzyżowaniach z dwoma pasami do skrętu, a nie że dotyczy tylko skrajnie prawego.

Dotyczą drogowców i kierowcy ani ich nie potrzebują, ani nie muszą znać.

Polemizowałabym.

No widzę właśnie. ;-)



> Te określenia dotyczące ilości pasów i
> rodzaju sygnalizatora nie mają znaczenia???

Mają.
Ale dla innej grupy docelowej.
Tak jak przepisy regulujące działalność banków nie pozwalają karać
klientów
banków, za to że skorzystali z tego, iż jakiś bank ich nie przestrzegał, a
żaden inny przepis takiego skorzystania nie zabraniał.


Żadnej innej grupy docelowej.

Innej.


Ty też powinieneś znać nie tylko ogólną
definicję sygnalizatora itp. Oznakowanie na drogach czasami jest zawodne i
warto wiedzieć czy poruszasz się zgodnie z zapisanymi ustawa i
rozporzadzeniami zasadami.

Oczywiście.
I dopóki nie będzie zapisanej zasady, że zielona strzałka dotyczy wyłącznie pasa prawego, to będę twierdził że dotyczy wszystkich.
Jak ustawodawca chce to zmienić, to może to napisać.

A że rozporządzenie nakazuje drogowcom tak, a nie inaczej montować znaki (podobnie jak nie budować jezdni 12 metrowych) to już nie mój problem.
I wcale to nie oznacza, że mogę korzystać tylko z części jezdni 12 metrowej. ;-)

Data: 2010-06-28 15:55:28
Autor: radekp@konto.pl
[KTO MA RACJĘ POLICJA vs JA] Skręt w prawo na zielonej strzałce
Sun, 27 Jun 2010 18:09:09 +0000 (UTC), w <i08445$pud$1@inews.gazeta.pl>, "*Ewa*
" <zlosliwababa.WYTNIJ@gazeta.pl> napisał(-a):

 Skrętu wedle KD można dokonać z określonego przepisami pasa -
 to określają właśnie ZNAKI POZIOME precyzujące znaczenie przepisów ruchu. Pas do lewoskretu na skręt w prawo nie pozwala (patrz definicja P-8b),

Zgadza się -- stąd mandat za skręt ze złego pasa.

więc zielona strzałka NIE DOTYCZY tego pasa. Zatem ten pas ma wciąż tylko czerwone światło.

Błąd logiczny. Nie dotyczyłaby, gdyby sygnalizatory dotyczyły _pasów_ (czyli
zawieszone byłyby nad pasami). Tutaj oba sygnalizatory dotyczyły całej jezdni
-- oba sygnalizatory dotyczyły obu pasów.

Podane przeze mnie rozporządzenie dodatkowo pomaga zrozumieć temat i opisuje zasady stosowane przy montazu sygnalizatorów. Zasady, które nie są po to, by ułatwic drogowcom życie. One sa rownież wykładnią dla kierowców.

One w ogóle nie dotyczą kierowców, w żaden sposób nie regulują ich praw i
obowiązków.

Analogicznie jeżeli jakaś tam dyrektywa zabrania bankowi udzielania mi kredytu
na danych warunkach, a bank jej udzieli -- to ja nie mogę być za to ukarany,
lecz bank.

Data: 2010-06-27 21:31:40
Autor: Adam Płaszczyca
[KTO MA RACJĘ POLICJA vs JA] Skręt w prawo na zielonej strzałce
Dnia Sun, 27 Jun 2010 12:10:39 +0000 (UTC), *Ewa* napisał(a):

Akt prawny, kóry określa co i gdzie wolno zamontować. Nie co i gdzie wolno
stosować.

Piszesz zamontować, a nie stosować... Rozporządzenie mówi o stosowaniu/montowaniu i dodatkowo określa zasady.

Rozporządzenie mówi o tym, gdzie wolno zamontować, ale nie określa zasad
stosowania się kierujących do sygnałów. Jeśli zarządca drogi zainstaluje
sygnały wbrew rozporządzeniu, to co najwyżej mozna go ukarać. Nie mozna
natomiast karać kierującego, który zastosował się do tego sygnału, o ile
przepisy PoRD i pochodne nie nakazują inaczej.
W wydanym rozporządzeniu są jasno określone zasady stosowania poszczególnych sygnalizatorów. To nie jest wiedza tylko dla organizatorów ruchu. Ona dodatkowo zapewnia czytelność i zrozumiałość sygnałów drogowych.

Oczywiście. I dalej nie zmienia tego, że masz dwa sprzeczne zapisy w
rozporządzeniu.
Tym bardziej, że inny przepis, który dotyczy bezpośrednio kierowców mówi co
innego.


Sam przepis w paragrafie 96 stwarza jedynie formalną możliwość skręcenia. W żaden sposób nie precyzuje których pasów dotyczy, ale również nie mówi o tym, że z lewego pasa do skrętu w lewo można skręcać w prawo! Przy


Alez precyzuje. Tylko nie ten. Mówi o tym zapis, że sygnalizator z prawej
dotyczy obydóch pasów.
na danym skrzyżowaniu. Sam sygnalizator nie załatwia sprawy. Ważne sa również znaki poziome porządkujące ruch na skrzyżowaniu. Pas do skrętu w lewo zezwala na jazde tylko we wskazanym kierunku i nijak nie mozna go traktować inaczej.

A ktoś traktuje go inaczej?

Dodatkowym potwierdzeniem kogo obowiązuje zielona strzałka na tym skrzyżowaniu jest równiez rozporzadzenie, które podałam.

Nijak nie potwierdza. Ono mówi gdzie ją wolno umieszczać, a nie gdzie
obowiązuje. Zielona strzałka obowiązuje WSZYSTKICH skręcających w prawo.
To tyle w tym temacie. Nie czujesz się przekonany? Twój wybór. Ja jedynie

Nie. To co piszesz to typowe prawniczenie i urzedniczenie. To przewalanie
odpowiedzialności z urzędnika, na obywatela.
staram się przekazać swoją dość rozbudowana aktualnie wiedzę w tym temacie i popieram ją przepisami. Znasz jakieś akty prawne, które obalaja to wszystko co napisałam? Chętnie je poznam.

Oczywiście. Przede wszystkim, jeśli nawet dopuścić to, co napisałaś, to
mamy do czynienia ze sprzecznością między dwoma zapisami. A skoro mamy
sprzeczność, to znaczy, że wątpliwości wynikające z tej sprzeczności należy
brać na korzyść obwinionego. Natomiast mi nijak z przepisu mówiącego gdzie i co wolno umieszczać nie
wynika powinnośc dla kierowcy. Tym bardziej, że znaków umieszczonych niezgodnie z przepisami mogę Ci
pokazac mnóstwo. Choćby tabliczka pod zakazem ruchu na Rynku z napisem
'dotyczy także inwalidów'.



--
     ___________ (R)
    /_  _______    Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688
  ___/ /_  ___    Kęszyca Leśna 51/9, 66-305 Keszyca Leśna
 _______/ /_     Wywoływanie slajdów http://trzypion.pl/
___________/    PMS++PJ+S*+++P+++M+++W-- P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++

Data: 2010-06-27 10:52:26
Autor: Cavallino
[KTO MA RACJĘ POLICJA vs JA] Skręt w prawo na zielonej strzałce
Użytkownik "*Ewa* " <zlosliwababa.SKASUJ@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:i05vp7$34t$1inews.gazeta.pl...
Cavallino <cavallinoNIE-LUBIE-SPAMU@konto.pl> napisał(a):

Użytkownik "*Ewa* " <zlosliwababa.SKASUJ@gazeta.pl> napisał w wiadomości
news:i05i0b$fej$1inews.gazeta.pl...
>> "*Ewa*
>> " <zlosliwababa.SKASUJ@gazeta.pl> napisa=B3(-a):
>>
> Powtórzę jeszcze raz RMI z dn 28 marca 2008(Dz U 67,413,3728)
> &#8222;6.2.1.3 Stosowanie sygnału dopuszczającego skręcanie w kierunku
> wskazanym strzałką
(...)

Ani słowo z tego przepisu nie reguluje praw i obowiązków kierowców, a co
za
tym idzie on ich NIE DOTYCZY.


Bym mogła Ci przytaknąć musiałbyś mi podać potwierdzony przykład sprawy, w
której zastosowano linie obrony przy wykorzystaniu tego przepisu i sprawę
przegrano.

I nawzajem - podaj kiedy na tej podstawie podobną sprawę wygrano.

Data: 2010-06-27 02:33:33
Autor: Adam Płaszczyca
[KTO MA RACJĘ POLICJA vs JA] Skręt w prawo na zielonej strzałce
Dnia Sat, 26 Jun 2010 18:47:40 +0000 (UTC), *Ewa* napisał(a):

wyświetlany przez sygnalizator S-2, stosuje się, jeżeli w czasie ,
gdy nadawany jest sygnał czerwony ogólny, istnieje możliwość ruchu
pojazdów skręcających w prawo lub w lewo, pod warunkiem zapewnienia
bezpieczeństwa pieszym i pojazdom, dla których dla których
wyświetlany jest w tym czasie sygnał zielony. Sygnału tego nie wolno
stosować, gdy do jazdy w kierunku zgodnym z kierunkiem wskazanym
strzałką przeznaczone są dwa lub więcej pasów
ruchu. &#8230;&#8221; Z tego rozporządzenia jasno wynika, że S-2 stosuje się, gdy mamy TYLKO jeden pas do skrętu. W wypadku większej ilości pasów powinien być zastosowany inny

Gdzie masz to wynikanie, ja nic takiego nie widzę. Jest tylko zakaz
stosowania go, ale on dotyczy montażystów i projektantów, nie ma wpływu na
jego stosowanie, kiedy on juz jest.

--
     ___________ (R)
    /_  _______    Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688
  ___/ /_  ___    Kęszyca Leśna 51/9, 66-305 Keszyca Leśna
 _______/ /_     Wywoływanie slajdów http://trzypion.pl/
___________/    PMS++PJ+S*+++P+++M+++W-- P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++

[KTO MA RACJĘ POLICJA vs JA] Skręt w prawo na zielonej strzałce

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona